Nope dat kan ook niet want Valys rijdt niet voor 7 uur.quote:Op zondag 31 juli 2011 16:30 schreef Salatrel het volgende:
je kan toch ook rekening houden met de dubbele reistijd en eerder vertrekken?
Dit bracht me op een misschien gek idee, maar wie weet heb je dan een chauffeur (auto is dan verhaal 2). Zou je je vraag kunnen posten in dit topic? Student Chauffeur #38 || Komt een bus bij een niet werkende paal... Een zakcentje zullen ze wel willen hebben, maar rijden zijn ze al gewend.quote:Op zondag 31 juli 2011 17:35 schreef Naamah het volgende:
Ik weet dat er studenten zijn die dat soort ritjes voor een zakcentje wel doen, maar dan is het vaak met de auto van degenen die vervoerd worden zelf..
De vervoerskosten van Valys waren ingecalculeerd..quote:Op zondag 31 juli 2011 18:18 schreef Lottekoekkie het volgende:
Niet dat je er een moer aan hebt maar wáár is nou het sociale gevoel gebleven?
Heb hier halve volksstammen van hier naar daar gebracht, mensen die anders geen kant uitkonden (al zeg ik eerlijk dat ik op eigen kosten geen 200 km ga rijden) maar waar zijn nou toch de buren, familie en vrienden die het normaliter toch zouden kunnen/willen (moeten) doen?
Anderzijds zegt het duiveltje in mijn hoofd weer: als je een vakantie kunt betalen dan ook het vervoer?) Dat is niet lelijk bedoeld maar hele volksstammen kúnnen niet eens een vakantie betalen dus die vakantie op zich mag voor sommigen al gezien worden als enorme luxe.
Dus als ik heel eerlijk ben begrijp ik combi wél vakantie versus niet kunnen betalen vervoer niet echt heel erg.
Sorry als ik het verkeerd zie.
Njah mensen zijn op vakantie en ik ben enorm afhankelijk van hulp van iedereen om me heen in het dagelijkse leven, de rek is er soms uit van wat je kan vragen.quote:Op zondag 31 juli 2011 18:43 schreef Lottekoekkie het volgende:
Dan is het zwaar (lelijk woord) dat het niet kán.
Potterdorie, en hoezo rijden de taxi's dan pas vanaf 7 uur? vliegen doet een mens toch ook 24/7?
Zwaar klote, zijn overigens extra taxikosten in deze niet te verhalen c/q verzekerd? Ik bedoel dat TS ook nogal bepaald een reden heeft om hulp te hebben.
Het is natuurlijk wel zo dat Valys niet voor 7.00 uur rijdt (gaf Marmar in een eerder post aan).En dan is een aankomsttijd van 10.00 uur aan de andere kant van het land heel krap gepland. Ook zonder omwegen doe je er 2,5 uur over.quote:Op zondag 31 juli 2011 18:45 schreef Lottekoekkie het volgende:
Als de vervoerskosten mee ingecalculeerd zijn is het toch niet normaal dat je niet dat vervoer krijgt waar je recht op hebt, zeker gezien de omstandigheden?
Het is oneerlijk
Het probleem zit erin dat valys gecombineerde ritten mag doen (heb ik ook niet voor het kiezen) en dat ze de dubbele tijd over de rit mogen doen.quote:Op zondag 31 juli 2011 18:48 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel zo dat Valys niet voor 7.00 uur rijdt (gaf Marmar in een eerder post aan).En dan is een aankomsttijd van 10.00 uur aan de andere kant van het land heel krap gepland. Ook zonder omwegen doe je er 2,5 uur over.
Groningen - Eindhoven - Groningen = > 500km. Dat red je met een station niet voor 40 euro. Met 1 op 15 zit je al tegen de 60 euroquote:Op zondag 31 juli 2011 18:12 schreef Naamah het volgende:
Da's inderdaad een goed idee!Benzine zal rond de 40 euro zijn, dus dan blijft er nog 60 euro over voor ongeveer 5 uurtjes werk, dat is best oke.
En hoe wil je gaan zitten dan, benen in je nek? Er moeten er blijkbaar al 3 op de achterbank zitten, dus koffer daarvoor lijkt me niet te doen. Zeker niet in een Civic Hybrid..quote:Op zondag 31 juli 2011 20:58 schreef MarMar het volgende:
Mijn man zegt dat het wel past.. (ik kan blijkbaar niet zo goed ruimte inschatten) wellicht met 1 koffer voor de achterbank langs... de rolstoel zelf past wel in de kofferbak, daar zit ik niet over in.
Of misschien via hier een logeeradres te vinden voor de nacht? Dat zou misschien ook nog een optie zijn.quote:Op maandag 1 augustus 2011 09:47 schreef scrub_nurse het volgende:
is het geen optie om de dag ervoor te vertrekken met de Valys,zonder tijdsdruk en dan de nacht door te brengen in een low budget hotel in Eindhoven?
In werkelijkheid is het zo dat Valys alleen aankomstgarantie geeft bij huwelijk, begravenis, of aansluiting op de trein.quote:Hoe kom ik op tijd voor een belangrijke afspraak of aansluiting op het OV? Indien u naar een uitvaart of huwelijk gaat, vertelt u dat dan aan de telefonist(e). Deze zal voor u een rit boeken met aankomstgarantie, waardoor u verzekerd bent van de juiste aankomsttijd. Indien uw rit met Valys aan dient te sluiten op bijvoorbeeld de trein, brengt u dan onze telefonist(e) hiervan op de hoogte. Wij boeken de rit dan voor u met een aankomstgarantie. Wij zorgen dan dat u op tijd bent voor uw aansluiting. Mocht het onverhoopt zo zijn dat u, buiten uw schuld, uw aansluiting mist, dan zoeken wij met u naar de best mogelijke oplossing om alsnog op tijd op uw eindbestemming aan te komen, zonder extra kosten voor u.
Ik denk ik meld het maar even, misschien zijn de regels recent veranderd....quote:De Valystaxi's rijden zeven dagen per week van 06.00 uur tot 01.00 uur.
Zo werkt het dus niet.. heb ik ze net ook op aangesproken, maar zelf hebben ze een lijstje waar zelfs op staat "let op, voor ritten naar schiphol en andere vliegvelden geven we géén aankomstgarantie" Ik heb ze aangeraden omdat dan voor de duidelijkheid ook even op de site te zetten ofzo..quote:Op maandag 1 augustus 2011 10:38 schreef miss_dynastie het volgende:
Hmm, er staat "bijvoorbeeld" de trein op hun site... ik vind dat je daar gerechtvaardigd uit af mag leiden dat het vliegtuig ook onder die regeling valt, ik zou daar dan ook een beroep op doen als ik jou was!
Voordeel is ook nog eens dat ze met jou naar een oplossing zoeken, als het door hun schuld mis loopt...
Dan is de belangrijkste vraag: is een vluigtuig openbaar vervoer? Elders van internet:quote:7.7 Bij ritten in verband met een uitvaart of huwelijk garandeert Connexxion de afgesproken aankomsttijd tegenover de pashouder (zogenoemde aankomstgarantie). Dit geldt evenzeer voor een rit waarbij een keten van vervoer (met overstap op openbaar vervoer) is geboekt (zogenoemde ketenrit). Bij deze ritten is de pashouder maximaal vijftien (15) minuten vóór en uiterlijk precies op tijd op het afgesproken aankomsttijdstip op de bestemming. Voorts geldt dat een pashouder bij een rit met aansluiting op openbaar vervoer, voldoende tijd heeft om ook een vervoerbewijs voor het openbaar vervoer te kunnen kopen.
Dat is hier het geval, volgens mij. Dus gewoon een beroep doen op art. 7.7 uit de algemene voorwaarden.quote:Ook het vervoer door de lucht met passagiersvliegtuigen kan men tot het openbaar vervoer rekenen, als de vliegmaatschappij een openbare dienst is.
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaquote:Op maandag 1 augustus 2011 11:52 schreef MarMar het volgende:
![]()
Nou en dus.. weer gebeld..
"natuurlijk mevrouw, heeft u een vluchtnummer wat ik kan noteren?"
"huh? eh, ja heb ik, momentje"
oh well... de rit is dus geboekt en we vertrekken idd om 6 uur ipv 7.. foutje in het systeem ofzo dat dat eerst niet kon?? dont know.. maar goed, het is geregeld!!!
Thx voor alle medeleven en aanbiedingen en tips van iedereen, ook in pm!
quote:Op maandag 1 augustus 2011 11:52 schreef MarMar het volgende:
![]()
Nou en dus.. weer gebeld..
"natuurlijk mevrouw, heeft u een vluchtnummer wat ik kan noteren?"
"huh? eh, ja heb ik, momentje"
oh well... de rit is dus geboekt en we vertrekken idd om 6 uur ipv 7.. foutje in het systeem ofzo dat dat eerst niet kon?? dont know.. maar goed, het is geregeld!!!
Thx voor alle medeleven en aanbiedingen en tips van iedereen, ook in pm!
Is ook een optie. Maar jullie kunnen in ieder geval (na een hoop telefoontjes) relaxed op vakantie.quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:55 schreef MarMar het volgende:
of met het feit dat ze voor een gemiste trein alternatief vervoer regelen zodat je toch nog op tijd aankomt en dat dat met een vliegticket wel ietsjes prijzig uitvalt voor Valys gezien het percentage missers dat ze maken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |