abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100159843
25 augustus vliegen we naar Spanje vanuit Eindhoven, althans, dat is de bedoeling!
We zijn mijn man, mijn twee dochters van 5 en 12 en ik zelf.
We nemen wat koffers mee en mijn opvouwbare rolstoel, in een stationcar zou het met gemak moeten passen.

Normaliter reizen we met Valys taxivervoer, maar deze geeft geen garantie over de aankomsttijd en mag de dubbele tijd over de rit doen. We willen toch wel heel graag ons vliegtuig halen, dus dit is geen optie.
Een normale taxi zou ons voor een enkele rit rond de 300 euro kosten, ook een tikkie aan de hoge kant.
Uiteraard willen we de benzinekosten vergoeden en een kleine vergoeding mag er ook best tegenover staan wat ons betreft.
We willen graag rond 10.00 op het vliegveld zijn, mocht iemand deze rit kunnen en willen maken, dan zou dat fantastisch zijn!
pi_100159994
je kan toch ook rekening houden met de dubbele reistijd en eerder vertrekken? :?
  zondag 31 juli 2011 @ 16:32:47 #3
344591 Fraech
Godenzoon
pi_100160066
Hebben jullie geen auto? Ik zou graag rijden, maar in mijn Ferrari past het niet.
pi_100160100
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 16:30 schreef Salatrel het volgende:
je kan toch ook rekening houden met de dubbele reistijd en eerder vertrekken? :?
Nope dat kan ook niet want Valys rijdt niet voor 7 uur.
pi_100160201
Mag je man autorijden MarMar? Zijn veel auto verhuur bedrijven waarbij je de auto op een andere locatie in kan leveren.
Het enige probleem is het kiezen van de oplossing
pi_100160313
Dat had ik er wellicht even bij moeten vermelden, we hebben beide geen rijbewijs en geen auto.
  zondag 31 juli 2011 @ 16:42:03 #7
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_100160415
En misschien ook even er bij vermelden hoe je terug wil komen? Vlieg je terug naar Groningen of ga je dan wel met de taxi terug?
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
pi_100160465
Dat wordt liften! :D
You know fuck all about heavy manners...
pi_100160485
Terug was ik van plan wel met Valys te gaan, dan zitten we niet zo aan een aankomsttijd gebonden en is het hooguit vervelend als de rit een keer zo lang duurt.
  zondag 31 juli 2011 @ 16:48:44 #10
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100160622
Een stationcar huren en dan iemand anders vragen te rijden is miss ook een optie? Dan ben je niet beperkt tot iemand die kan en wil en toevallig ook nog eens een stationcar heeft ;).
Niet meer actief op Fok!
pi_100160767
Volgens mijn laatste berekeningen kost dat ook ongeveer 300 euro (de chauffeur zal toch ook weer naar huis moeten met die auto) dan kan een taxi net zo goed. Nadeel daarvan is dat we dan geen vakantiezakgeld meer over houden ;) beetje lastig.
We vragen in onze omgeving ook rond, maar veel mensen zijn dan ook zelf op vakantie.
pi_100160927
- edit: :N -

[ Bericht 86% gewijzigd door ElisaB op 31-07-2011 18:57:06 ]
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_100161122
Met de trein een optie? In de zomer zijn er allerlei goedkope dagkaart opties. Het stuk naar het dichtstbijzijnde station en vanaf Eindhoven naar het vliegveld kan je dan met een taxi doen.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_100161220
Dank je voor het meedenken, treinreis is fysiek echter geen optie voor mij ivm overstappen e.d.
pi_100161380
Balen.. Ook niet als er liften op de overstapstations zijn?

Wat was jullie oorspronkelijke idee om op het vliegveld te komen toen jullie de reis boekten?
  zondag 31 juli 2011 @ 17:25:04 #16
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_100161719
Is er geen mogelijkheid tot het gebruik van een regiotaxi??
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_100161762
Nee ook niet als er liften zijn, heb het heel eigenwijs wel een paar keer geprobeerd, maar dat gaan we niet nog een keer doen.

Ons oorspronkelijke idee was gewoon Valys, die rit was ook al geboekt (via internet). Omdat ik zeker wil zijn dat we op tijd aankomen, heb ik er nog even achteraan gebeld of er een notitie bij gemaakt kon worden dat we het vliegtuig willen halen. Zouden ze gewoon op tijd rijden, dan hadden we nog speling van 2 uren bij aankomst.

In het onvoordeligste geval komen we aan als het vliegtuig net vertrekt.. De ritten mogen namelijk gecombineerd worden en een rit Drachten-Eindhoven mag dan dus rustig over Amsterdam gaan en mijn ervaring is dat dat dan meestal ook gebeurt. Tot nu toe heb ik alleen kortere ritten gedaan met Valys, een van de laatste keren werd het, nadat de taxi al drie kwartier te laat hier was, een rit van 2.5 uur (gecombineerd en ontzettend om) over een afstand die van deur tot deur 40 km zou zijn.
Overigens, Valys is ook niet gratis..
pi_100161883
Mbt regiotaxi:
Een wmopas heb ik niet.. krijg ik ook niet, scootmobiel en Valys (die pas rijdt vanaf een afstand vanaf ongeveer 35 km) is genoeg volgens de gemeente.
Regiotaxi betaal je per persoon en is net zo duur als gewone taxi zonder die vergoedingen, plus dat een regiotaxi een maximale afstand (per regio dus) heeft en Drachten en Eindhoven nou niet bepaald bij elkaar in de regio liggen ;)
  zondag 31 juli 2011 @ 17:32:51 #19
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_100161952
Aha, zover ben ik er (gelukkig ;) ) niet mee bekend...

Ik hoop dat er iemand is die jullie kan brengen! Zelf heb ik geen auto en zit ik in Utrecht, kan dus weinig meer dan meedenken en duimen!
pi_100162059
thx :)
pi_100162068
Waarom lukt overstappen dan niet? Als je daar verder niks over kwijt wil ook prima hoor, maar het lijkt me makkelijker om iemand te regelen die je op een station helpt over te stappen (kom maar overstappen in Utrecht hoor! :)), dan iemand die je helemaal gaat brengen + auto. Al zou dat laatste natuurlijk wel super zijn.

Ik weet dat er studenten zijn die dat soort ritjes voor een zakcentje wel doen, maar dan is het vaak met de auto van degenen die vervoerd worden zelf..
pi_100162519
Ik kan niet eens zelfstandig een trein in en uit komen, eigenlijk is de lange rit+vlucht an sich al een behoorlijke belasting, maar dat moet ik nog kunnen van mezelf.
Om helemaal uit te wijden waarom het fysiek niet lukt, gaat me net weer ietsjes te ver idd.

Zoiets als dat laatste, maar dan met een auto, is waar ik op hoop.
De eigen bijdrage voor Valys zou rond de 100 euro liggen, dat bedrag, inclusief benzine dan, is ook ongeveer wat we in gedachte hebben als vergoeding.
  zondag 31 juli 2011 @ 17:50:20 #23
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_100162557
Misschien ook briefje ophangen bij de supermarkt en op Buurtlink in je eigen postcodegebied?
pi_100162574
thx, das een goede bruikbare tip Ireth! :)
pi_100163104
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 17:35 schreef Naamah het volgende:

Ik weet dat er studenten zijn die dat soort ritjes voor een zakcentje wel doen, maar dan is het vaak met de auto van degenen die vervoerd worden zelf..
Dit bracht me op een misschien gek idee, maar wie weet heb je dan een chauffeur (auto is dan verhaal 2). Zou je je vraag kunnen posten in dit topic? Student Chauffeur #38 || Komt een bus bij een niet werkende paal... Een zakcentje zullen ze wel willen hebben, maar rijden zijn ze al gewend.

Of misschien (via de mods daar) een oproepje doen in SES? Ook veel studenten die daar posten.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_100163291
Da's inderdaad een goed idee! *O* Benzine zal rond de 40 euro zijn, dus dan blijft er nog 60 euro over voor ongeveer 5 uurtjes werk, dat is best oke.

En misschien toch nog in je omgeving proberen? Neven of buurjongens (m/v) met rijbewijs die auto van ouders kunnen lenen? Andere mensen die misschien een zakcentje kunnen gebruiken? Moeders van school? Misschien gewoon eens wat buren/kennissen vragen of die nog dergelijke neven/buurjongens hebben? Je kan het dan gewoon als betaald klusje brengen, hoeft helemaal geen liefdadigheid te zijn (nouja, het lenen van de auto dan een beetje.., maar scheelt dan ook weer als het gaat via iemand die jou kent..).
pi_100163335
Ben druk bezig overal lijntjes uit te leggen ;) iets met niet wedden op een paard..
Thx voor de tips!!!

@Cat22 ik ga een post doen daar met linkje naar dit topic, wie weet :)
pi_100163439
Niet dat je er een moer aan hebt maar wáár is nou het sociale gevoel gebleven?
Heb hier halve volksstammen van hier naar daar gebracht, mensen die anders geen kant uitkonden (al zeg ik eerlijk dat ik op eigen kosten geen 200 km ga rijden) maar waar zijn nou toch de buren, familie en vrienden die het normaliter toch zouden kunnen/willen (moeten) doen?
Anderzijds zegt het duiveltje in mijn hoofd weer: als je een vakantie kunt betalen dan ook het vervoer?) Dat is niet lelijk bedoeld maar hele volksstammen kúnnen niet eens een vakantie betalen dus die vakantie op zich mag voor sommigen al gezien worden als enorme luxe.
Dus als ik heel eerlijk ben begrijp ik combi wél vakantie versus niet kunnen betalen vervoer niet echt heel erg.
Sorry als ik het verkeerd zie.
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
pi_100163529
En ik ben dan geen paard dus wed maar niet op mij maar als ik in je buurt woonde zou ik je desondanks net zo hard wegbrengen hoor :) zit alleen veel te veel ver weg.
pi_100163699
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 18:18 schreef Lottekoekkie het volgende:
Niet dat je er een moer aan hebt maar wáár is nou het sociale gevoel gebleven?
Heb hier halve volksstammen van hier naar daar gebracht, mensen die anders geen kant uitkonden (al zeg ik eerlijk dat ik op eigen kosten geen 200 km ga rijden) maar waar zijn nou toch de buren, familie en vrienden die het normaliter toch zouden kunnen/willen (moeten) doen?
Anderzijds zegt het duiveltje in mijn hoofd weer: als je een vakantie kunt betalen dan ook het vervoer?) Dat is niet lelijk bedoeld maar hele volksstammen kúnnen niet eens een vakantie betalen dus die vakantie op zich mag voor sommigen al gezien worden als enorme luxe.
Dus als ik heel eerlijk ben begrijp ik combi wél vakantie versus niet kunnen betalen vervoer niet echt heel erg.
Sorry als ik het verkeerd zie.
De vervoerskosten van Valys waren ingecalculeerd..
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_100164180
Dan is het zwaar (lelijk woord) dat het niet kán.
Potterdorie, en hoezo rijden de taxi's dan pas vanaf 7 uur? vliegen doet een mens toch ook 24/7?
Zwaar klote, zijn overigens extra taxikosten in deze niet te verhalen c/q verzekerd? Ik bedoel dat TS ook nogal bepaald een reden heeft om hulp te hebben.
pi_100164183
@Lottiekoekie:
1) voor vakantie sparen wij ook keihard.
2) normale taxikosten (300 heen en 300 terug) is meer dan de vliegtickets, dat we naar Spanje gaan wil niet zeggen dat het niet lowbudget is.
3) zoals Sig zegt, vervoerskosten waren ingecalculeerd en ik vraag het niet voor gratisch!
Ik hoop dat er mensen zijn die ik blij kan maken met een paar tientjes en die op hun beurt mij blij kunnen maken met deze rit.

Tuurlijk zijn er mensen die helemaal niet op vakantie kunnen, maar zo zijn er op mijn beurt ook wel een aantal mensen waar ik mee zou willen ruilen.. Ik kan niet veel, ik wil een aantal dingen gewoon doen met mijn gezin, Pretparken, speeltuinen, dierentuinen, zwembaden, buiten spelen etc. al dat zullen mijn kinderen nooit met mij gaan doen, maar liggen op het strand kan ik prima, de zon scheelt me een hoop pijn en af en toe zorgeloos samen zijn met mijn gezin vind ik heel belangrijk.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 31 juli 2011 @ 18:43:55 #33
147316 crew  DJMO
#trut
pi_100164189
Wellicht kun je een oproep op Marktplaats plaatsen Marmar, of op speurders niet geschoten is altijd mis!

Ik hoop dat het lukt en dat je een fijne vakantie hebt!
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_100164232
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 18:43 schreef Lottekoekkie het volgende:
Dan is het zwaar (lelijk woord) dat het niet kán.
Potterdorie, en hoezo rijden de taxi's dan pas vanaf 7 uur? vliegen doet een mens toch ook 24/7?
Zwaar klote, zijn overigens extra taxikosten in deze niet te verhalen c/q verzekerd? Ik bedoel dat TS ook nogal bepaald een reden heeft om hulp te hebben.
Njah mensen zijn op vakantie en ik ben enorm afhankelijk van hulp van iedereen om me heen in het dagelijkse leven, de rek is er soms uit van wat je kan vragen.
Valys taxivervoer rijdt gewoon niet vanaf 7 uur, doet niet aan garanties wat aankomsttijd betreft etc etc.. je erover opwinden helpt niet echt, trust me, heb ik de afgelopen jaren vaak genoeg gedaan ;)

verder: :*
pi_100164265
Als de vervoerskosten mee ingecalculeerd zijn is het toch niet normaal dat je niet dat vervoer krijgt waar je recht op hebt, zeker gezien de omstandigheden?
Het is oneerlijk :(
pi_100164353
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 18:45 schreef Lottekoekkie het volgende:
Als de vervoerskosten mee ingecalculeerd zijn is het toch niet normaal dat je niet dat vervoer krijgt waar je recht op hebt, zeker gezien de omstandigheden?
Het is oneerlijk :(
Het is natuurlijk wel zo dat Valys niet voor 7.00 uur rijdt (gaf Marmar in een eerder post aan).En dan is een aankomsttijd van 10.00 uur aan de andere kant van het land heel krap gepland. Ook zonder omwegen doe je er 2,5 uur over.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_100164369
Kosten voor vervoer met valys zijn 100 euro, dus tsjah.. ben het met je eens, maar stampvoeten helpt niets (en dat kan ik niet eens :') )
pi_100164415
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 18:48 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Het is natuurlijk wel zo dat Valys niet voor 7.00 uur rijdt (gaf Marmar in een eerder post aan).En dan is een aankomsttijd van 10.00 uur aan de andere kant van het land heel krap gepland. Ook zonder omwegen doe je er 2,5 uur over.
Het probleem zit erin dat valys gecombineerde ritten mag doen (heb ik ook niet voor het kiezen) en dat ze de dubbele tijd over de rit mogen doen.
We vliegen pas om half 1, dus als we om elf uur aan zouden komen (verkeersomstandigheden etc.) dan zou het nog geen groot probleem zijn. nóg een uur later is dat wel.
pi_100164509
Ik ken vliegveld Eindhoven en het is echt een inimini 'airport' . Ik heb het wel eens gepresteerd om 30 minuten voor vertrek het gebouw binnen te lopen. _O- Maar dat was wel heel krap en door omstandigheden, zou ik een volgende keer niet doen. En sowieso niet in het hoogseizoen, met 2 kinderen en een rolstoel. Logisch dat je op tijd wil zijn.

Waarom was vertrek vanaf Groningen geen optie? Die doen toch ook vakantievluchten en dat is voor jullie een stuk dichterbij.
pi_100164659
Groningen heeft geen low-budget vluchten..
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_100164682
Vanuit groningen gaan maar een aantal vluchten en natuurlijk weer niet waar wij naartoe gaan ;)
Omdat tot voor kort een vriendin van ons in de buurt woonde van waar wij naartoe gaan, en we daar dankzij haar al een keer geweest zijn, hebben we nu een leuk betaalbaar adresje (we huren particulier) waar het voor mij ook nog goed te doen is.
Dus zodoende.. ;)
pi_100164693
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 18:58 schreef sigme het volgende:
Groningen heeft geen low-budget vluchten..
en dat!
  zondag 31 juli 2011 @ 19:01:27 #43
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_100164757
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 18:12 schreef Naamah het volgende:
Da's inderdaad een goed idee! *O* Benzine zal rond de 40 euro zijn, dus dan blijft er nog 60 euro over voor ongeveer 5 uurtjes werk, dat is best oke.
Groningen - Eindhoven - Groningen = > 500km. Dat red je met een station niet voor 40 euro. Met 1 op 15 zit je al tegen de 60 euro :)
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_100164900
Heb inmiddels een mogelijke optie in mijn PM, morgen even achteraan bellen, fingers crossed!

En lang leve Fok! *O*
pi_100164957
Overigens is misschien een gewone vijfdeurs met behoorlijke kofferbak ook wel een optie, mijn huidige rolstoel is een stuk kleiner en makkelijker op te vouwen dan de vorige..
pi_100166185
Ik ga duimen en PB
  zondag 31 juli 2011 @ 20:30:49 #47
73244 MikeT80
ICT... I like it
pi_100167532
ik zou je graag helpen, maar ben bang dat het in een Honda Civic Hybrid niet gaat passen :(
Here I Am !!!
pi_100168758
Mijn man zegt dat het wel past.. (ik kan blijkbaar niet zo goed ruimte inschatten) wellicht met 1 koffer voor de achterbank langs... de rolstoel zelf past wel in de kofferbak, daar zit ik niet over in.
pi_100170911
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 20:58 schreef MarMar het volgende:
Mijn man zegt dat het wel past.. (ik kan blijkbaar niet zo goed ruimte inschatten) wellicht met 1 koffer voor de achterbank langs... de rolstoel zelf past wel in de kofferbak, daar zit ik niet over in.
En hoe wil je gaan zitten dan, benen in je nek? Er moeten er blijkbaar al 3 op de achterbank zitten, dus koffer daarvoor lijkt me niet te doen. Zeker niet in een Civic Hybrid..

Mijn autootje is helaas te klein, anders had er wel iets bespreekbaar geweest.
  maandag 1 augustus 2011 @ 09:47:59 #50
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_100184980
is het geen optie om de dag ervoor te vertrekken met de Valys,zonder tijdsdruk en dan de nacht door te brengen in een low budget hotel in Eindhoven?
  † In Memoriam † maandag 1 augustus 2011 @ 10:03:25 #51
43556 miss_dynastie
pi_100185270
quote:
7s.gif Op maandag 1 augustus 2011 09:47 schreef scrub_nurse het volgende:
is het geen optie om de dag ervoor te vertrekken met de Valys,zonder tijdsdruk en dan de nacht door te brengen in een low budget hotel in Eindhoven?
Of misschien via hier een logeeradres te vinden voor de nacht? Dat zou misschien ook nog een optie zijn.
pi_100185918
Dat is eventueel nog een mogelijkheid, maar kost me wel weer extra tijd om bij te komen van de reis voordat ik kan gaan genieten van de vakantie. Zou niet mijn eerste keus zijn.

Net weer aan de telefoon gehangen met Valys, iemand wees me er op dat je een prioriteitrit kon boeken..
Op de site staat:

quote:
Hoe kom ik op tijd voor een belangrijke afspraak of aansluiting op het OV? Indien u naar een uitvaart of huwelijk gaat, vertelt u dat dan aan de telefonist(e). Deze zal voor u een rit boeken met aankomstgarantie, waardoor u verzekerd bent van de juiste aankomsttijd. Indien uw rit met Valys aan dient te sluiten op bijvoorbeeld de trein, brengt u dan onze telefonist(e) hiervan op de hoogte. Wij boeken de rit dan voor u met een aankomstgarantie. Wij zorgen dan dat u op tijd bent voor uw aansluiting. Mocht het onverhoopt zo zijn dat u, buiten uw schuld, uw aansluiting mist, dan zoeken wij met u naar de best mogelijke oplossing om alsnog op tijd op uw eindbestemming aan te komen, zonder extra kosten voor u.
In werkelijkheid is het zo dat Valys alleen aankomstgarantie geeft bij huwelijk, begravenis, of aansluiting op de trein.
Beetje typisch, aangezien treinen vaker gaan dan vliegtuigen.... maar soit.. ik heb er vertrouwen in dat er wel op tijd een goede oplossing komt, moet gewoon kunnen!
  † In Memoriam † maandag 1 augustus 2011 @ 10:38:43 #53
43556 miss_dynastie
pi_100186046
Hmm, er staat "bijvoorbeeld" de trein op hun site... ik vind dat je daar gerechtvaardigd uit af mag leiden dat het vliegtuig ook onder die regeling valt, ik zou daar dan ook een beroep op doen als ik jou was!

Voordeel is ook nog eens dat ze met jou naar een oplossing zoeken, als het door hun schuld mis loopt... :)

Edit: ik zag dit op de site van Valys staan:
quote:
De Valystaxi's rijden zeven dagen per week van 06.00 uur tot 01.00 uur.
Ik denk ik meld het maar even, misschien zijn de regels recent veranderd....

[ Bericht 25% gewijzigd door miss_dynastie op 01-08-2011 10:45:13 ]
pi_100186100
bij Valys proberen kan altijd. mocht je aankomstgarantie krijgen probeer het wel op papier te laten zetten zodat ze niet achteraf kunnen terugkrabbelen.
pi_100186185
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 10:38 schreef miss_dynastie het volgende:
Hmm, er staat "bijvoorbeeld" de trein op hun site... ik vind dat je daar gerechtvaardigd uit af mag leiden dat het vliegtuig ook onder die regeling valt, ik zou daar dan ook een beroep op doen als ik jou was!

Voordeel is ook nog eens dat ze met jou naar een oplossing zoeken, als het door hun schuld mis loopt... :)
Zo werkt het dus niet.. heb ik ze net ook op aangesproken, maar zelf hebben ze een lijstje waar zelfs op staat "let op, voor ritten naar schiphol en andere vliegvelden geven we géén aankomstgarantie" Ik heb ze aangeraden omdat dan voor de duidelijkheid ook even op de site te zetten ofzo..
pi_100186225
wat een onzin. juist bij vliegveld is het belangrijk om op tijd te zijn. die trein dat boeit echt niet, 1 trein later is je kaartje nog wel geldig.
pi_100186266
Sjah, ook mijn logica..
  † In Memoriam † maandag 1 augustus 2011 @ 10:49:28 #58
43556 miss_dynastie
pi_100186308
Zou het kunnen dat het ook een beetje ligt aan diegene die je aan de telefoon krijgt? Ik kom net op het forum van Radar wel iemand tegen die zo'n garantie heeft gekregen voor Schiphol. Toegegeven, het liep bijna mis (anders zitten mensen doorgaans ook niet op Radar :+ ), maar het kan dus wel...
pi_100186419
Ik heb nu al 10 mensen aan de lijn gehad, minstens :') ik blijf bellen, misschien heb ik straks geluk dat ik wel een goeie aan de lijn krijg. Heb je een linkje naar die Radarpersoon?
pi_100186424
ik lees ook op meerdere sites combinatie aankomstgarantie met schiphol/vliegveld.
het kan blijkbaar wel... bij sommige mensen.
  † In Memoriam † maandag 1 augustus 2011 @ 10:55:25 #61
43556 miss_dynastie
pi_100186487
Oh wacht, je kan natuurlijk ook in de algemene voorwaarden kijken :@
quote:
7.7 Bij ritten in verband met een uitvaart of huwelijk garandeert Connexxion de afgesproken aankomsttijd tegenover de pashouder (zogenoemde aankomstgarantie). Dit geldt evenzeer voor een rit waarbij een keten van vervoer (met overstap op openbaar vervoer) is geboekt (zogenoemde ketenrit). Bij deze ritten is de pashouder maximaal vijftien (15) minuten vóór en uiterlijk precies op tijd op het afgesproken aankomsttijdstip op de bestemming. Voorts geldt dat een pashouder bij een rit met aansluiting op openbaar vervoer, voldoende tijd heeft om ook een vervoerbewijs voor het openbaar vervoer te kunnen kopen.
Dan is de belangrijkste vraag: is een vluigtuig openbaar vervoer? Elders van internet:
quote:
Ook het vervoer door de lucht met passagiersvliegtuigen kan men tot het openbaar vervoer rekenen, als de vliegmaatschappij een openbare dienst is.
Dat is hier het geval, volgens mij. Dus gewoon een beroep doen op art. 7.7 uit de algemene voorwaarden.
pi_100186717
Marmar, succes met nogmaals bellen (word je er nog niet gek van?)
pi_100186792
Ja ik word er zeker gek van, maar het went bijna...
Krijg er wel een beetje een "fight the system" gevoel van en dat lukt soms, maar nooit binnen drie weken.
Om een beroep te doen op een artikel en daar vervolgens indruk mee te maken zul je iets als Radar of een advocaat in moeten schakelen..
Het resultaat daarvan is vaak dat men de regels strakker gaat formuleren en niet dat de regels zoals ze losjes geformuleerd zijn op die manier worden nageleefd.. ik heb inmiddels een behoorlijk pakket ervaring met dit soort ongein, meer dan me lief is.
  † In Memoriam † maandag 1 augustus 2011 @ 11:37:09 #64
43556 miss_dynastie
pi_100187866
Maar jouw situatie valt binnen de strakke formulering, MarMar.
Ik snap dat je er moedeloos van wordt, maar het lijkt erop dat je mensen aan de lijn krijgt die op de site lezen: 'trein', oh, dit is geen trein, dus niet van toepassing. Je moet jammergenoeg even doordrammen om ze hun eigen regels te leren kennen. Maar je hebt er echt recht op!
pi_100188045
Ze hebben zelf een lijst waarop staat dat ze geen aankomstgarantie mogen geven bij vliegvelden, instructies van de baas zogezegd.. maar wat wel raar is, dat ze moeilijk doen over rijden vanaf 7 uur terwijl op de site echt staat vanaf zes uur.
Als ik de rit op zes uur zet, ben ik er met de grootste pech om een uur of elf, aangezien we half 1 vliegen en ik online incheck, lijkt me dat prima te doen.
Ik ga nog eens bellen :') was vandaag toch al hard bezig.

(iets met geen vervanging van thuiszorg in de vakantie omdat de gemeente vergeten was door te geven dat onze indicatie doorloopt)

Het lijkt wel werk!
  † In Memoriam † maandag 1 augustus 2011 @ 11:48:25 #66
43556 miss_dynastie
pi_100188235
Ik heb de indruk dat ze geen zin hebben in die vakantieritjes in deze periode, mag ik dat zo zeggen? :@
Want hun algemene voorwaarden zijn heel helder, de strekking van de regeling is ook heel helder, kortom: volgens mij hopen ze dat mensen zich eenvoudig af laten schepen.

Erg lullig, ik bedoel, 't is niet zonder reden dat je gebruik maakt van dergelijk vervoer, het is noodzaak. Succes met bellen!
pi_100188379
_O-
Nou en dus.. weer gebeld..
"natuurlijk mevrouw, heeft u een vluchtnummer wat ik kan noteren?"
"huh? eh, ja heb ik, momentje"

oh well... de rit is dus geboekt en we vertrekken idd om 6 uur ipv 7.. foutje in het systeem ofzo dat dat eerst niet kon?? dont know.. maar goed, het is geregeld!!!

Thx voor alle medeleven en aanbiedingen en tips van iedereen, ook in pm!
  maandag 1 augustus 2011 @ 11:53:37 #68
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_100188403
:o Wat een gedoe :D Maar goed, het is nu geregeld! Fijne vakantie!! *O*
  † In Memoriam † maandag 1 augustus 2011 @ 11:57:05 #69
43556 miss_dynastie
pi_100188526
quote:
99s.gif Op maandag 1 augustus 2011 11:52 schreef MarMar het volgende:
_O-

oh well... de rit is dus geboekt en we vertrekken idd om 6 uur ipv 7.. foutje in het systeem ofzo dat dat eerst niet kon?? dont know.. maar goed, het is geregeld!!!

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa *O*
*O*
pi_100191439
quote:
99s.gif Op maandag 1 augustus 2011 11:52 schreef MarMar het volgende:
_O-

*O*
  maandag 1 augustus 2011 @ 13:27:40 #71
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_100191483
_O-

Opgelost ^O^

Fijne vakantie :*
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_100192467
Joepie *O* *O* *O*
En hoezo dadelijk met stress op vakantie gaan o|O Wat heerlijk dat dat dus niet hoeft.
Maar mijn aanbod was toch wel geldig geweest hoor, fijn dat het allemaal niet nodig blijkt.
Fijne vakantie en geniet heel erg giga enorm :*
  maandag 1 augustus 2011 @ 14:24:13 #73
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_100193270
Hoera! *O*
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
pi_100203877
Fijn dat het opgelost is! ^O^

Zou dat Valys gegarandeerd vervoer verhaal niet te maken kunnen hebben met het feit dat je in de trein met rolstoel vooraf je reis moet plannen zodat ze met dat karretje op het perron klaarstaan bij vertrek en aankomst? :@
pi_100204724
of met het feit dat ze voor een gemiste trein alternatief vervoer regelen zodat je toch nog op tijd aankomt en dat dat met een vliegticket wel ietsjes prijzig uitvalt voor Valys gezien het percentage missers dat ze maken
pi_100205064
Het is iig opgelost, hoewel ik ze bepaald niet de gouden griffel voor klantvriendelijkheid gun o|O
pi_100210503
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 19:55 schreef MarMar het volgende:
of met het feit dat ze voor een gemiste trein alternatief vervoer regelen zodat je toch nog op tijd aankomt en dat dat met een vliegticket wel ietsjes prijzig uitvalt voor Valys gezien het percentage missers dat ze maken
Is ook een optie. Maar jullie kunnen in ieder geval (na een hoop telefoontjes) relaxed op vakantie.
  maandag 1 augustus 2011 @ 22:17:47 #78
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100211429
Jee! *O*.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 1 augustus 2011 @ 22:30:59 #79
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_100212072
Waar is dat wij-gevoel toch gebleven -O-. Ik heb nog nooit een probleem gemaakt van het wegbrengen of ophalen van iemand. Andersom komt het nagenoeg nooit voor, maar eerlijk gezegd verwacht ik ook niet dat dat veel problemen oplevert... Hoe dan ook, mooi dat het geregeld is!
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 08:58:18 #80
73244 MikeT80
ICT... I like it
pi_100223408
Mooi dat het toch nog gelukt is :)
Geniet er van
Here I Am !!!
pi_100225875
Zat nog even te denken omdat mijn familie in Friesland woont en ikzelf in Brabant. Maar zie dat het al opgelost is, en sowieso is de 25ste mijn eigen vakantie in Griekenland ;)

Veel plezier.
Ben je het wel of niet met me eens? Quote me en reageer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')