abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106867598
Hoeveel tijd zat er tussen het stuccen en spuiten?
pi_106867646
1 week met 2 bouwdrogers en verwarming op 20graden
pi_106867709
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 13:21 schreef bobenjanneke het volgende:
Hoeveel tijd zat er tussen het stuccen en spuiten?
De schilder is ook nog met een vochtmeter langs geweest.

volgens mij mag er rond de 10 % in zitten voordat je kan spuiten? en het was bij mij vele malen minder
pi_106867943
Stucwerk is < 10%
Houtwerk < 23 %
pi_106868906
daarna werd onze nieuwe keuken geplaatst *O* Wat een verademing na een aantal maanden zonder keuken te hebben geleeft

uiteindelijk!!!!!!

maandag 16 januari 2012 @ 15:00:15 #181
314941 Ai_KaRaMBa
Eat my shorts!
pi_106870596
Wordt mooi!
pi_106876266
Sodeju! Dat is een mooi projectje zeg! ^O^
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
pi_106881993
Nou P-tree prachtig project!

Ik volg deze post (en vele andere) al een tijdje en nu toch maar eens ingeschreven en gaan reageren!

Nu heb ik toch nog een paar vraagjes over je projectje:

1. hoeveel ruimte zit er zo rond je keukeneiland? is dat voldoende om er omheen te lopen en de lades open te doen?

2. Verstandige keus om de houten vloer in de kamer ook te vervangen! waarom gekozen voor de combinatievloer ipv vloer op zand? vanwege de kruipruimte? en ook toevallig nagedacht over vloerverwarming?

3. Red Cedar is ook echt een top bekleding, onderhoudsvrij en heel mooi! maar zag ik het nu goed dat je op de stijlen van je wand damp-open folie hebt gemaakt en hier rechtstreeks de planken op hebt gespijkerd? Want houten gevels moet je altijd sterk ventileren!

4. Is dat grote kozijn aan de achterzijde als dragend berekend? aangezien het best wel breed is en ik er boven geen dragende balk zie om het dak op te vangen? Lijkt me toch best wel wat druk op te komen staan? Ik zie wel dat je de vakken in het regelwerk schuin boven de kozijnen hebt opgevuld met hout, heeft dat nog een reden?

Ondanks deze kritische vragen vind ik het zeker een top project en heb ik er al veel van geleerd! keep up the good work!
pi_106882870
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 19:41 schreef tieske88 het volgende:
Nou P-tree prachtig project!

Ik volg deze post (en vele andere) al een tijdje en nu toch maar eens ingeschreven en gaan reageren!

Nu heb ik toch nog een paar vraagjes over je projectje:

1. hoeveel ruimte zit er zo rond je keukeneiland? is dat voldoende om er omheen te lopen en de lades open te doen?

2. Verstandige keus om de houten vloer in de kamer ook te vervangen! waarom gekozen voor de combinatievloer ipv vloer op zand? vanwege de kruipruimte? en ook toevallig nagedacht over vloerverwarming?

3. Red Cedar is ook echt een top bekleding, onderhoudsvrij en heel mooi! maar zag ik het nu goed dat je op de stijlen van je wand damp-open folie hebt gemaakt en hier rechtstreeks de planken op hebt gespijkerd? Want houten gevels moet je altijd sterk ventileren!

4. Is dat grote kozijn aan de achterzijde als dragend berekend? aangezien het best wel breed is en ik er boven geen dragende balk zie om het dak op te vangen? Lijkt me toch best wel wat druk op te komen staan? Ik zie wel dat je de vakken in het regelwerk schuin boven de kozijnen hebt opgevuld met hout, heeft dat nog een reden?

Ondanks deze kritische vragen vind ik het zeker een top project en heb ik er al veel van geleerd! keep up the good work!
1 aan beide kanten zit ruim een meter. de lades zijn ongeveer 60cm diep, dus als die open staan kan je er nog makkelijk omheen lopen.

2 op deze manier heb ik en geïsoleerde vloer en behoud ik een kruipruimte. en ja, ik heb ook over vloerverwarming nagedacht. maar er is een houten vloer komen te liggen. en vloer verwarming met daar overheen een houten vloer is niet de meest ideale combinatie. (het kan wel, maar dan moet je je houten vloer direct op je beton verlijmen. dus moet je ondergrond super vlak zijn. met het risico dat het los komt.)

3 tussen de folie en de red cedar delen zijn nog tengels gemonteerd. latten van 1cm dik. dus voldoende ventilatie. de delen zijn met speciale rvs spijkers vastgezet met een bolle opliggende kop

4 het kozijn is idd vrij breed 3.65mtr maar is verdeeld over 4 stijlen die dragen weer op betonnen kantplanken. de meranti stijlen zijn doorgerekend in de constructie tekening. en later zijn er natuurlijk op de balken aan de bovenkant van het kozijn nog platen hout gemonteerd die het weer 1 geheel maken.

en de stukken die schuin er boven dicht zijn gemaakt, zijn ervoor om later eventueel een zonnescherm aan te monteren.

Ik hoop dat het allemaal wat duidelijk is omschreven. En kritische vragen mogen altijd gesteld worden
pi_106889273
Wat een vakman die stukadoor zeg! Retestrak! Het is sowieso allemaal erg professioneel aangepakt!
Hoor ik die Griekse melodie...
  dinsdag 17 januari 2012 @ 00:56:01 #186
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_106898412
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 12:13 schreef P-tree het volgende:

[..]

Schoonhoven
oh kijk es an.

Van mij mag je best ff zijn info door pm-en

:Y
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_107021384
Helaas geen foto's gemaakt tijdens het leggen van de houten vloer en van het sausen van de muren. Maar goed, wel foto's van het eindresultaat. Nu alleen de plinten nog afmaken en hier en daar wat schilderwerk. En ohja, de bijkeuken is ook nog een 'projectje' waar ik mee bezig ben.

pi_107021420
Onder de tv komen nog 2 planken die een vriend van mij aan het maken is. die worden gespoten met 2 componenten hoogglans auto K2 lak, zodat deze kras bestendig zijn en niet verkleuren. en deze worden onzichtbaar bevestigd aan de muur
pi_107021826
Mooi project, een keer wat anders als de standaard metselwerk uitbouwtjes. Mooi oog voor detail en materialen!
  vrijdag 20 januari 2012 @ 13:32:19 #190
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_107026500
Mooi hoor. Die radiatoren zijn goed gekozen zeg. ondanks dat het best massieve vlakken zijn doen ze het erg goed.

Kun je iets meer zeggen over de kleuren combi ?
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  vrijdag 20 januari 2012 @ 13:41:55 #191
49017 Reneuh
Met je hoof
pi_107026829
Sodeju, mooi project!

Welke kleur heb je op de muur zitten (laatste foto)?
I spoke proper England since I was a children.
pi_107031432
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 13:32 schreef klusfoobje het volgende:
Mooi hoor. Die radiatoren zijn goed gekozen zeg. ondanks dat het best massieve vlakken zijn doen ze het erg goed.

Kun je iets meer zeggen over de kleuren combi ?
dankje,

voor die radiatoren komen nog gordijnen te hangen, maar we weten nog niet welke kleur.
(iemand misschien suggesties???????)

De gashaard moet ook nog geverfd worden, misschien dat die dan dezelfde kleur kan als de gordijnen.
Input is altijd welkom.

en het houtwerk en plafond zijn Ral 9010 houtwerk is hoogglans geschilderd. De keuken oud wit. (komt erg in de buurt van 9010. de deuren van de keuken zijn hoogglans gespoten en bedekt met een glasplaat, waardoor die nog meer glimt.

Het aanrechtblad is antraciet.

De houten vloer is een lichte white wash.

de kleur op de muur is van painting the past, kleur: mouse. (een lichte taupe)

Super verf trouwens. schildert erg makkelijk en dekt heel goed. (is wel prijzig)
pi_107033731
Glas op de deurtjes van de keuken

pi_107063193
Is echt een plaatje geworden, jij bewijst dat modern niet kil hoeft te zijn ^O^
Keep the pics comming :)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_107065870
Mooie keuken zeg!

zie ik daar een Ka staan? O+
pi_107093865
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 14:29 schreef Angelfrouk het volgende:
Mooie keuken zeg!

zie ik daar een Ka staan? O+
Dankje!!

En die Ka dat kan wel kloppen. Die is van de buren :-)
pi_107093937
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 12:51 schreef junkiexp het volgende:
Is echt een plaatje geworden, jij bewijst dat modern niet kil hoeft te zijn ^O^
Keep the pics comming :)
Dankje..

Dat is ook wat we geprobeerd hebben. een mix tussen moders/strak en landelijk. en uiteindelijk geeft dat een heel leuk effect al zeg ik het zelf :P
pi_107334791
Wat is dat mooi geworden zeg! _O_ Mijn complimenten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')