quote:
Op maandag 16 januari 2012 19:41 schreef tieske88 het volgende:Nou P-tree prachtig project!
Ik volg deze post (en vele andere) al een tijdje en nu toch maar eens ingeschreven en gaan reageren!
Nu heb ik toch nog een paar vraagjes over je projectje:
1. hoeveel ruimte zit er zo rond je keukeneiland? is dat voldoende om er omheen te lopen en de lades open te doen?
2. Verstandige keus om de houten vloer in de kamer ook te vervangen! waarom gekozen voor de combinatievloer ipv vloer op zand? vanwege de kruipruimte? en ook toevallig nagedacht over vloerverwarming?
3. Red Cedar is ook echt een top bekleding, onderhoudsvrij en heel mooi! maar zag ik het nu goed dat je op de stijlen van je wand damp-open folie hebt gemaakt en hier rechtstreeks de planken op hebt gespijkerd? Want houten gevels moet je altijd sterk ventileren!
4. Is dat grote kozijn aan de achterzijde als dragend berekend? aangezien het best wel breed is en ik er boven geen dragende balk zie om het dak op te vangen? Lijkt me toch best wel wat druk op te komen staan? Ik zie wel dat je de vakken in het regelwerk schuin boven de kozijnen hebt opgevuld met hout, heeft dat nog een reden?
Ondanks deze kritische vragen vind ik het zeker een top project en heb ik er al veel van geleerd! keep up the good work!
1 aan beide kanten zit ruim een meter. de lades zijn ongeveer 60cm diep, dus als die open staan kan je er nog makkelijk omheen lopen.
2 op deze manier heb ik en geïsoleerde vloer en behoud ik een kruipruimte. en ja, ik heb ook over vloerverwarming nagedacht. maar er is een houten vloer komen te liggen. en vloer verwarming met daar overheen een houten vloer is niet de meest ideale combinatie. (het kan wel, maar dan moet je je houten vloer direct op je beton verlijmen. dus moet je ondergrond super vlak zijn. met het risico dat het los komt.)
3 tussen de folie en de red cedar delen zijn nog tengels gemonteerd. latten van 1cm dik. dus voldoende ventilatie. de delen zijn met speciale rvs spijkers vastgezet met een bolle opliggende kop
4 het kozijn is idd vrij breed 3.65mtr maar is verdeeld over 4 stijlen die dragen weer op betonnen kantplanken. de meranti stijlen zijn doorgerekend in de constructie tekening. en later zijn er natuurlijk op de balken aan de bovenkant van het kozijn nog platen hout gemonteerd die het weer 1 geheel maken.
en de stukken die schuin er boven dicht zijn gemaakt, zijn ervoor om later eventueel een zonnescherm aan te monteren.
Ik hoop dat het allemaal wat duidelijk is omschreven. En kritische vragen mogen altijd gesteld worden