En dan wil je ook zo veel mogelijk zelf doen??quote:Op zondag 15 januari 2012 19:38 schreef TheOneAndOnly het volgende:
Hoop ook ooit een uitbouw te zetten...
Thanks!!quote:Op zondag 15 januari 2012 20:40 schreef gateway het volgende:
tering, ziet er netjes uit man! niet alleen de afwerking, maar gewoon het totale plaatje!
Liever duur als niet te koop. En red cedar wordt alleen maar mooier hoe langer het er op zit. En het gaat je leven lang mee zonder dat je er wat aan hoeft te doen.quote:Op maandag 16 januari 2012 00:57 schreef klusfoobje het volgende:
dure plankjes, maar erg mooi hoor. Mooie kleurencombi zo. Dat red ceder met de grijze boeiborden.
overal waar ik staande liggers heb gebruikt zijn die ondersteund met een stalen kolom en niet met hout.quote:Op maandag 16 januari 2012 09:42 schreef zxperia het volgende:
Ziet er mooi uit! Wij hebben afgelopen jaar ook een aanbouw van ongeveer 30 m2 gedaan, ook HSB.
Verder heb ik totaal geen verstand van bouwen hoor, maar wat ik me afvraag: waarom leg je de balken van de vloer/plafond niet precies boven een staander, maar juist vaak ertussen?
Lijkt me minder stevig?
In onze aanbouw zitten ook stalen 'liggers', die liggen ook op een systeemwand van hout, maar daar waar de stalen ligger ligt, hebben ze soms wel 3 staanders tegen elkaar aan geschroefd zegmaar.
Op de plaats van de onze oude achtergevel zijn inderdaad ook stalen kolommen gebruikt. Op de plaats waar op de 1ste verdieping een nieuwe HSB gevel staat, is wel een stalen profiel gelegd, ondersteund door (veel) hout.quote:Op maandag 16 januari 2012 09:51 schreef P-tree het volgende:
overal waar ik staande liggers heb gebruikt zijn die ondersteund met een stalen kolom en niet met hout.
en de baddingen (dakbalken) leg je altijd in je stalen bint omdat je anders met je hoogte niet uitkomt. je hebt een bepaalde ruimte nodig om je dak te kunnen maken.
bijv:
Badding 16cm
isolatie: 6cm
afschot : (hang van de lengte van je uitbouw af) 6cm
kimstrook: 6cm
Totaal een dak pakket van pakweg 34cm. de totale uitbouw mag 3mtr hoog worden. als je daar 34 cm aftrekt heb je nog ongeveer 10 cm over voor je raggels en je gips en ook je schuinte die je weer op moet vangen om binnen een normaal plafond hoogte te kunnen maken.
dus als je je baddingen op je stalen binten gaat leggen, kom je te hoog uit.
Ik hoop dat het ongeveer duidelijk is
Je bedoeld dat de liggende balken niet recht boven een staander uitkomen??quote:Maar ik zie bij jou ook houten liggende balken die niet rechtsstreeks worden ondersteund door staande houten balken in de systeemwand.
Bijvoorbeeld hier (verste wand)
Nogmaals, ik denk niet dat het qua constructie veel uit zou maken...
Op maandag 16 januari 2012 09:42 schreef P-tree het volgende:
Weet je heel zeker dat het hetzelfde profiel was???quote:Op maandag 16 januari 2012 11:25 schreef pinine het volgende:
mooi project!, 'k zie het nu pas dus een beetje late reactie op de liftjes die gebruikt zijn want het grappige is dat wij met eenzelfde lengte en dikte profiel maar één liftje gebruikt hebben i.p.v. 3 (voor een 4-delig portaal)
[ afbeelding ]
Schoonhovenquote:Op maandag 16 januari 2012 12:10 schreef klusfoobje het volgende:
zeg, waar komt die stucadoor van jou vandaan
ja, dat scheelt nogal wat.quote:Op maandag 16 januari 2012 12:30 schreef pinine het volgende:
als antwoord op de liftjes, mijn profiel was 320 kg ( 6 mtr.) dus toch een andere, een portaal was nodig voor ons jaren '50 huis waar de huiskamer met ong. 20 m2 is uitgebreid met als bonus een balkon van die grootte![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |