Dan heb jij je antwoord al.quote:Op zondag 31 juli 2011 01:06 schreef Surfergirl het volgende:
Soms. Ik streef er heel erg naar om gelukkig te zijn en ben er heel erg veel mee bezig met die vraag of ik gelukkig ben. Ik kan wel gelukkig zijn, maar soms verpest ik het voor mezelf door te analyseren/negatief denken/etc.
Bekent fenomeen. Jij bent, denk ik net als ik een "dromer".quote:Op zondag 31 juli 2011 01:06 schreef Surfergirl het volgende:
Soms. Ik streef er heel erg naar om gelukkig te zijn en ben er heel erg veel mee bezig met die vraag of ik gelukkig ben. Ik kan wel gelukkig zijn, maar soms verpest ik het voor mezelf door te analyseren/negatief denken/etc.
Beste Surfergirl,quote:Op zondag 31 juli 2011 01:23 schreef Surfergirl het volgende:
@Antaris: Ik heb dat ook ja. Ik denk continu. Leg ook erg veel verbanden, vaak tussen dingen die geen verband hoeven te hebben. Maar ik kan wel gewoon normaal functioneren, in de zin van ik kan studeren/werken etc. Ik heb een relatie, en ik heb mijn vriend hierover verteld. Hij merkt het niet aan mij. Behalve als ik extreem loop te dromen of een paniekmomentje heb omdat ik me realiseer dat ik al die tijd in droomstand stond (als ik dan zo'n wakkerword momentje heb).
Hiermee beantwoord ik ook meteen EricOscuro, mensen bestempelen mij over het algemeen niet als afwezig. Ik ben vaak juist erg aanwezig. Soms als ik het extreem heb bijvoorbeeld met een etentje met de ouders van mijn vriend en zij een gesprek voeren en ik me even extreem afgesloten voel van de realiteit en een beetje paniekerig wordt dan valt het pas op voor andere mensen. Maar eigenlijk speelt mijn hele leven een beetje af in deze toestand. Maar bij een gezellige avond met vriendinnen, ben ik totaal niet stil en voeg ik veel toe aan het gesprek. Op dat moment besef ik me ook niet dat ik er niet bij ben. Maar achteraf denk ik dan dat het een film was en dan voelt het onecht dat IK daar echt heb gezeten en al die dingen heb gezegd. En wat ik al eerder beschreef, dat herinneringen extreem veel langer geleden lijken omdat ik ze dus totaal niet bewust heb meegemaakt.
Ik denk overigens dat dit:
dat kan gebeuren als je weliswaar ergens bent, maar je gedachten tegelijkertijd ook ergens anders zijn.
Het ene moment ben je wel met je gedachten bij wat er gebeurt, maar je hersens malen nog half in herinneringen (meestal van klotensituaties etc). En hierdoor ben je amper 100% gefocust op de nieuwe ervaringen.
er wel wat mee te maken heeft.
Ik zou daar ook wat aan doen - wanneer je gedachten continue bij het verleden/toekomst zijn, kun je vrij moeilijk in het moment leven, dus ik denk dat daar de oorzaak van het probleem ligt. Makkelijker gezegd dan gedaan echter. Mindfulness kan helpen, maar heeft ook negatieve kanten omdat je rotklusjes (schoonmaken etc) toch het liefst gedachteloos doetquote:
Zo gebruik ik het ook, alleen weet ik niet of ik van het werk hersendood word of dat ik mezelf hersendood maak om de werkdag sneller voorbij te laten gaanquote:Op zondag 31 juli 2011 13:39 schreef Micson het volgende:
Lijkt me wel handig voor tijdens het werken, om onbewust de dag voorbij te laten gaan
Wat denk je zoal als je piekert?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 00:43 schreef Surfergirl het volgende:
Verder bestempel ik mezelf wel als een angstig persoon. Ik was vroeger helemaal niet zo maar ik pieker tegenwoordig erg veel. Ben bang voor de toekomst. Ik houd ook niet van verandering.
Ik zou zo graag willen dat ik wist HOE ik weer volop helder kan leven, ik wil uit die sluimer.
Je kunt je gedachtentrein leren te stoppen. Iedere keer dat je opmerkt dat je het doet, stop je ermee door je aandacht te verleggen naar wat er om je heen gebeurd. Als je even later merkt dat je toch weer aan het tobben bent, weer stoppen. enz. enz.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 14:48 schreef Surfergirl het volgende:
@deelnemer: als ik pieker dan denk ik aan vanallerlei wat-als dingen. Wat als dit misgaat, wat als het uitgaat met mijn vriend wat als ik ruzie krijg met die en die. Wat moet ik in de toekomst doen? Ik maak me vooral zorgen over dingen in de toekomst. Of die wel goed komen. Of ik in de toekomst wel gelukkig zal zijn. Of er iets mis is met me. Etc.
WTFquote:Op woensdag 3 augustus 2011 00:33 schreef Rovenaar het volgende:
you live in the Matrix Surfurgirl, i give you a choice. Take the red pil and i will show you the hard truth (and you wont get pregnant), or you can take the blue pill and all of this will have never happend. you will have never openend a topic on fok! and you will continue on with your life.
Ik weet niet wat jij geslikt hebt.quote:"you live in the Matrix Surfurgirl, i give you a choice. Take the red pil and i will show you the hard truth (and you wont get pregnant), or you can take the blue pill and all of this will have never happend. you will have never openend a topic on fok! and you will continue on with your life."
Sporten brengt je weer terug naar het 'nu'. Klinkt lekker vaag maar doordat je niet intensief beweegt ga je juist heel veel nadenken over allerlei onzinnige dingen. Door een conditie sport te doen begin je weer te focussen op waar je bent, het heden.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 14:48 schreef Surfergirl het volgende:
Ik sport niet echt veel nee. Heb wel plannen om daarmee te beginnen. Ik gebruik geen drugs en heb ook nooit drugs gebruikt.
Zijn jullie een psychologisch profiel aan het schetsen?
@deelnemer: als ik pieker dan denk ik aan vanallerlei wat-als dingen. Wat als dit misgaat, wat als het uitgaat met mijn vriend wat als ik ruzie krijg met die en die. Wat moet ik in de toekomst doen? Ik maak me vooral zorgen over dingen in de toekomst. Of die wel goed komen. Of ik in de toekomst wel gelukkig zal zijn. Of er iets mis is met me. Etc.
Ik weet niet wat de dood is.... Als ik er niet meer ben dan ervaar ik ook niet meer.... dus geen vrede geen rust, helemaal niks. Hoewel ik dat niet geloven wil ben ik er toch bang voor.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 22:17 schreef kingtoppie het volgende:
Wat is er eng aan de dood dan? Ultieme rust, vrede
Dat is dan uw probleemquote:Op dinsdag 26 juni 2012 23:12 schreef kingtoppie het volgende:
Ik snap niet hoe je de matrix niet kunt snappen.
Dat zijn niet de personen voor de realisatie die vereist is.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 23:17 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Kzou wel willen weten waarom mensen het dan niet kunnen snappen.
snap jij het eind dan?quote:Op dinsdag 26 juni 2012 23:17 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Kzou wel willen weten waarom mensen het dan niet kunnen snappen.
Weet het me niet precies te herinneren, maar het leek erop dat mr smith dood ging omdat neo dood ging.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |