abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115092177
Thanks!

Simmu, ik begrijp nu wat beter hoe jij een weekendje alleen in een vakantiehuisje kan vertoeven. :P
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 13:36:01 #152
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_115092650
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:22 schreef -Spring het volgende:
Thanks!

Simmu, ik begrijp nu wat beter hoe jij een weekendje alleen in een vakantiehuisje kan vertoeven. :P
Heb je de smaak te pakken gekregen Spring?
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
pi_115099771
Toen ik gisteravond mn ogen dicht deed zag ik nog LO's voorbij komen en inmiddels heb ik mn sieradenkist geplunderd. :')
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 17:05:49 #154
355028 mainedoll
een kloon idd
pi_115099989
Ik vind hem erg leuk geworden, Spring!! En inderdaad: succes met je nieuwe verslaving :P

Mijn lief gaat *nu* naar Ikea om zo'n expeditkast + bureau te halen, dus kan ik ein-de-lijk alles een beetje opruimen en inrichten. En wie weet zelf nog wat scrappen volgende week ;)
Daisy en Belle
Voor al uw decibellen...
pi_115149024
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 16:23 schreef Jambo het volgende:
Ik heb de titel niet zelf bedacht hoor! Zo creatief ben ik niet.

Leuk dat je de cuttlebug hebt. Welke stansen heb je gekocht?
Ben in ieder geval benieuwd naar jou werk de komende weken.

Ik kijk heel veel naar LO's van anderen. De leuke sla ik op en probeer ik na te maken (liften in scrapjargon ;)). Vaak geef ik er dan halverwege mijn eigen draai aan.

Van de week heb ik deze gemaakt n.a.v. een LO van iemand. Heb hem bijna 1 op 1 overgenomen (alleen ander papier). Ben er zeer tevreden over.
[ afbeelding ]

Ik heb deze vandaag gebruikt voor inspiratie. Heb bij een vriendin geknutseld die danwel niet scrapt, maar ziekelijk veel knutselzooi heeft. Dit is m geworden.

Ik vind het zo leuk. :D
  zondag 5 augustus 2012 @ 19:16:16 #156
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_115149237
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2012 19:12 schreef -Spring het volgende:

[..]

Ik heb deze vandaag gebruikt voor inspiratie. Heb bij een vriendin geknutseld die danwel niet scrapt, maar ziekelijk veel knutselzooi heeft. Dit is m geworden.

[ afbeelding ]

Ik vind het zo leuk. :D
Ik vind 'm erg mooi Spring! Leuk die fotohartjes rechts.

En als je in bed nog LO's voorbij ziet komen dan vrees ik dat je er een nieuwe hobby bij hebt. :D

Vanmiddag heb ik deze LO gemaakt:

[ Bericht 7% gewijzigd door Jambo op 05-08-2012 19:22:51 ]
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
  zondag 5 augustus 2012 @ 19:28:17 #157
355028 mainedoll
een kloon idd
pi_115149799
Leuheuk, Spring!! Die hartjes inderdaad O+

Ik heb de boel hier ingericht op mijn nieuwe 'werkplek'. Nu heb ik een doos met zooi die ik niet meer ga gebruiken. Iemand hier interesse erin? Ik hoef alleen de verzendkosten (pakketzending :o) vergoed te hebben. Let wel: het zijn dingen die ik niet meer leuk vind, dus verwacht er niet al te veel van ;), maar het is gewoon zonde om zo weg te gooien. In grote lijnen zit er in:

• inktkussentjes (nieuw en gebruikt)
• diverse stempels
• linten
• stickers (gebruikte en ongebruikte stickervellen)
• karton en papier
• een vouwpakket ofzo
• kaarten (blanco, dus om zelf kaarten te maken)
• vilten onderzetters (daar heb ik bloemen vanaf geknipt bijvoorbeeld)
• allerlei versierseltjes
Daisy en Belle
Voor al uw decibellen...
  zondag 5 augustus 2012 @ 19:30:08 #158
355028 mainedoll
een kloon idd
pi_115149876
Jambo, die van jou is ook leuk, zeg!

Hier heb ik inmiddels de cartridges voor de printer, dus ik kan gaan printen. No more excuses voor mij :D.
Daisy en Belle
Voor al uw decibellen...
  zondag 5 augustus 2012 @ 19:53:53 #159
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_115151130
Lekker dat je nu je eigen werkplek hebt mainedoll. Ben heel benieuwd wat voor moois daaruit gaat komen.

De dingen die je weggaat doen, is het niks voor je meiden om lekker mee te knutselen?
pi_115151330
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 19:28 schreef mainedoll het volgende:
Leuheuk, Spring!! Die hartjes inderdaad O+

Ik heb de boel hier ingericht op mijn nieuwe 'werkplek'. Nu heb ik een doos met zooi die ik niet meer ga gebruiken. Iemand hier interesse erin? Ik hoef alleen de verzendkosten (pakketzending :o) vergoed te hebben. Let wel: het zijn dingen die ik niet meer leuk vind, dus verwacht er niet al te veel van ;), maar het is gewoon zonde om zo weg te gooien. In grote lijnen zit er in:

• inktkussentjes (nieuw en gebruikt)
• diverse stempels
• linten
• stickers (gebruikte en ongebruikte stickervellen)
• karton en papier
• een vouwpakket ofzo
• kaarten (blanco, dus om zelf kaarten te maken)
• vilten onderzetters (daar heb ik bloemen vanaf geknipt bijvoorbeeld)
• allerlei versierseltjes
daar ben ik blij mee :Y
ik heb van ma een zooi stempels gehad waarvan ik nu al weet dat ik het niet ga gebruiken :@ tis gewoon echt mijn smaak niet, ik denk dat sommigen hier ze wellicht wel tof vinden, zal ik er anders ff foto's van maken?

voor ik het vergeet; ik ga met mam en een vriendin naar de knotsgekke dingesdagen in zwolle O+
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zondag 5 augustus 2012 @ 20:31:16 #161
355028 mainedoll
een kloon idd
pi_115153047
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 19:53 schreef Jambo het volgende:
Lekker dat je nu je eigen werkplek hebt mainedoll. Ben heel benieuwd wat voor moois daaruit gaat komen.

De dingen die je weggaat doen, is het niks voor je meiden om lekker mee te knutselen?
Ja, ben ook benieuwd :D Foto's zijn al geprint! Morgen werken, maar daarna ga ik weer aan de slag *O* Misschien vanavond al papier e.d. uitzoeken!

Mijn meiden hebben ook al een heleboel troep. Ik hield het eerst ook voor ze apart, maar ze knutselen niet zo heel veel en hadden op een gegeven moment zoveel, dat ze door de bomen het bos niet meer zagen. En daarnaast moet ik gewoon ruimte maken :@

quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 19:57 schreef simmu het volgende:

[..]

daar ben ik blij mee :Y
ik heb van ma een zooi stempels gehad waarvan ik nu al weet dat ik het niet ga gebruiken :@ tis gewoon echt mijn smaak niet, ik denk dat sommigen hier ze wellicht wel tof vinden, zal ik er anders ff foto's van maken?

voor ik het vergeet; ik ga met mam en een vriendin naar de knotsgekke dingesdagen in zwolle O+
Geef me je adres en ik stuur het op! ;)

Wat voor soort stempels heb jij gekregen dan?

En Zwolle is mij te ver weg, ik ga eens kijken wanneer de Kreadoe weer is!
edit: oktober pas -O-
Daisy en Belle
Voor al uw decibellen...
pi_115162547
Mooi, Jambo! Jullie hebben ook allemaal van die mooie letters. Die kom ik nauwelijks tegen. Áls ik ze tegenkom zijn ze onbetaalbaar.
pi_115162657
En die kringeltjes? Doen jullie dat met stempels? Die kom wel tegen her en der, maar geen inkt. Hebben ze dat enkel bij boekwinkels? Bij de Action zag ik het niet liggen.
  zondag 5 augustus 2012 @ 23:05:28 #164
355028 mainedoll
een kloon idd
pi_115163034
Ik haal wel eens een boel dingen bij het Kruidvat. Allerlei kleuren inkt. En bij Pipoos hebben ze natuurlijk inkt. Volgens mij is die wel beter dan die van het kruidvat, hoor.
En ik kom hier óm in de letters. Een heleboel van het Kruidvat ook. En laatst heb ik leuke metalen letters gekocht bij die goedkope boekwinkel, zeg maar (ik heb geen idee hoe die keten heet, maar er is altijd opheffingsuitverkoop :+ )

Die kringeltjes die Jambo heeft zijn zo te zien idd stempels :)
Daisy en Belle
Voor al uw decibellen...
  maandag 6 augustus 2012 @ 10:38:18 #165
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_115176292
Die kringeltjes (swirls) zijn inderdaad stempels. Inkt heeft het Kruidvat regelmatig inderdaad. De keten die mainedoll bedoelt heet Boekenvoordeel en zij hebben ook inkt en ander eleuke dingen die je kan gebruiken. Ook hebben ze regelmatig scrapbooken voor 6 euro ofzo.

De letters die ik meestal gebruik stans ik zelf uit uit foam en met behulp van mijn stansapparaat. Los zijn die letters inderdaad onbetaalbaar.
pi_115185175
Wat leuk allemaal dat gescrap! Zo vrolijk-persoonlijk-creatief! Love it ^O^
  maandag 6 augustus 2012 @ 21:13:00 #167
355028 mainedoll
een kloon idd
pi_115206186
Jaaa. Ik heb een LO gemaakt *O*

Daisy en Belle
Voor al uw decibellen...
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 16:57:37 #168
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_115244873
Leuk mainedoll. Leuke ook die frames.
pi_115245278
Leuk!!!
pi_115246423
leuk! ik vind die datum het leukst :P
en ik ga ff pmmen, en vanaaf (met de mobiel) ff snel wat foto's van die stempels maken. het zijn van die meisjesfiguurtjes.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 18:55:47 #171
253538 kaatje50
Bossche Bol
pi_115250993
leuke LO's weer dames. Ik ben ook bezig geweest. Wat steeds niet tevreden (teveel ideeën om te kiezen :@ ). Ik heb drie lijstjes gekocht, maar nu 4 LO"s gemaakt.

Welke drie zal ik in de huiskamer hangen???

foto 1

“Loop niet voor me, want ik volg niet.
Loop niet achter me, want ik leid niet.
Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 18:56:30 #172
253538 kaatje50
Bossche Bol
pi_115251030
foto 2.

dinsdag 7 augustus 2012 @ 18:57:07 #173
253538 kaatje50
Bossche Bol
pi_115251064
foto 3

dinsdag 7 augustus 2012 @ 18:57:37 #174
253538 kaatje50
Bossche Bol
pi_115251082
en de laatste, foto 4.

pi_115251244
Ik zou nr 2 niet ophangen.
pi_115251368
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 19:01 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik zou nr 2 niet ophangen.
Eens :Y 1, 3 en 4 lijken echt een serie, zowel qua stijl als qua foto's O+
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
pi_115251430
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 19:03 schreef Lutte het volgende:

[..]

Eens :Y 1, 3 en 4 lijken echt een serie, zowel qua stijl als qua foto's O+
:Y
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 19:13:40 #178
253538 kaatje50
Bossche Bol
pi_115252090
bedankt voor de feedback ^O^ . Daar ga ik even over nadenken, omdat ik 2 keer dezelfde foto's heb gebruikt. gewoon om het verschil te zien. qua serie zou ik nr. 2 er juist wel inhouden, i.v.m. de steeds dezelfde gebruikte sjabloon...
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 19:33:36 #179
253538 kaatje50
Bossche Bol
pi_115253183
yep, jullie hebben gelijk. Ik heb ze naast elkaar gelegd. Dan doe ik foto 3 in het midden en 1. en 4. aan de buitenkanten. ^O^
pi_115253264
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 19:33 schreef kaatje50 het volgende:
yep, jullie hebben gelijk. Ik heb ze naast elkaar gelegd. Dan doe ik foto 3 in het midden en 1. en 4. aan de buitenkanten. ^O^
Ben benieuwd naar het eindresultaat!
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 20:27:22 #181
253538 kaatje50
Bossche Bol
pi_115256102
nou, ze hangen. Ik heb nu wat kraaltjes onderin gegooid. Ga nog op zoek naar kunststof botjes of wat dan ook met hondjes te maken heeft. Sorry voor de lampen, welke in de foto's schijnen :@

dinsdag 7 augustus 2012 @ 22:04:32 #182
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_115262038
Leuk geworden Kaatje. En ze hangen zelfs al! Ik moet nog steeds 3 lijstjes vullen en eerst witten voor ik ze op kan hangen. :D

Persoonlijk had ik de eerste foto er niet bij gedaan omdat ik vind dat bij die LO de aandacht naar het midden wordt getrokken en niet naar de foto's.

Leuk idee om er nog kunstof botjes of iets dergelijks bij te doen.
pi_115279932
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 22:04 schreef Jambo het volgende:
Leuk geworden Kaatje. En ze hangen zelfs al! Ik moet nog steeds 3 lijstjes vullen en eerst witten voor ik ze op kan hangen. :D

Persoonlijk had ik de eerste foto er niet bij gedaan omdat ik vind dat bij die LO de aandacht naar het midden wordt getrokken en niet naar de foto's.

Leuk idee om er nog kunstof botjes of iets dergelijks bij te doen.
hmm, ja, klopt wel wat je zegt. Ik twijfelde zelf ook behoorlijk. Laat het nu even zo hangen. Kom nog wel op een idee om een mooiere te maken. Ben toch van plan zo af en toe andere foto's erin te doen.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 12:20:16 #184
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_115283757
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 10:22 schreef kaatje50 het volgende:

[..]

hmm, ja, klopt wel wat je zegt. Ik twijfelde zelf ook behoorlijk. Laat het nu even zo hangen. Kom nog wel op een idee om een mooiere te maken. Ben toch van plan zo af en toe andere foto's erin te doen.
Dat is ook leuk, steeds andere erin. En die uit het lijstje kan je dan in een scrapbook opbergen. Je hebt nl. ook scrapboeken van 20x20 cm.

Ik weet ook nog niet of ik dat ene lijstje straks zo hou. Ik wil eigenlijk 4 lijstjes waarin ik dezelfde papierlijn heb gebruikt, maar ik kan de goede kleuren nog niet vinden. Plus dat mijn portomonee het op dit moment even niet meer toe laat om scrapspullen te kopen.
pi_115287187
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 12:20 schreef Jambo het volgende:

[..]

Dat is ook leuk, steeds andere erin. En die uit het lijstje kan je dan in een scrapbook opbergen. Je hebt nl. ook scrapboeken van 20x20 cm.

Ik weet ook nog niet of ik dat ene lijstje straks zo hou. Ik wil eigenlijk 4 lijstjes waarin ik dezelfde papierlijn heb gebruikt, maar ik kan de goede kleuren nog niet vinden. Plus dat mijn portomonee het op dit moment even niet meer toe laat om scrapspullen te kopen.
dat probleem herken ik hoor. Ga voorlopig ook niets bijkopen. Geen geld, en spullen genoeg om op te maken ;)
pi_115370953
nog een paar stempels

gekregen van mijn moeder, maar ik merk dat ik deze totaal niet gebruik, dus die zoeken een nieuw baasje ;)
pi_127152850
Oud topic maar ik wil het toch even een schopje geven.

Ik wil met scrapbooken beginnen en ben dus op zoek naar tips en voorbeelden.

Nu heb ik een vraag over clear stamps (zie foto vorige post) moet je hiervoor speciale inkt gebruiken? (is gewone stempelinkt van bv mijn datumstempel ook goed?)
Kan het ook met acrylverf?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_127165776
bij mijn weten zou alles wat met water eraf kan goed zijn, maar ik heb geen idee......... ik zal vanaaf eens proberen met acrylverf als ik tijd heb :P
pi_127217227
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 19:15 schreef simmu het volgende:
bij mijn weten zou alles wat met water eraf kan goed zijn, maar ik heb geen idee......... ik zal vanaaf eens proberen met acrylverf als ik tijd heb :P
Is het gelukt?
pi_127238702
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2013 19:32 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Is het gelukt?
:)

ja, dat wel. maar een paar kanttekeningen: het resultaat ziet er bijna hetzelfde uit als wanneer je met inkt doet, maar dan met een reliefje erin. en de clearstamp is slecht schoon te krijgen (ook al mik je het direct in water), je blijft een waasje zien van de kleur verf. plus: met inkt is het beduidend minder geklieder ;)

persoonlijk zou ik het dus niet doen.

terzijde; ik ben weer eens bezig met een miniboekje, dus ik kom binnenkort weer wat foto's laten zien hier ;) maar ben ook bezig met een cursus "introduction to art" via coursera en er lopen prive wat narigheden die heel veel tijd en energie kosten.
pi_127269604
Ik ben erg benieuwd naar je nieuwe boekje.
Ik ben momenteel het internet aan het afstuinen naar voorbeelden, tips en inspiratie. Een cursus of scrapbook club lijkt me erg leuk om eens mee te maken maar ik heb nog niets in limburg gevonden. (mocht er iemand wel iets weten dan hoor ik dat graag :-)

Sterkte met je prive situatie.
  maandag 17 juni 2013 @ 11:27:17 #192
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_127895378
Ik ben niet zo bekend in Limburg Valentijn. Maar scrapwinkels geven vaak ook workshops. Dus mocht er een scrapwinkel in Limburg zitten dan zou je daar eens kunnen informeren.

Zelf ben ik ooit gewoon begonnen aan de hand van voorbeelden op internet. Op bijvoorbeeld pinterest kun je heel veel voorbeelden vinden.

Ik heb ook zo'n zin om weer eens te scrappen, maar ik kom gewoon tijd tekort. Hopelijk vind ik in de zomermaanden weer wat tijd (en inspiratie).
pi_127906420
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 11:27 schreef Jambo het volgende:
Ik ben niet zo bekend in Limburg Valentijn. Maar scrapwinkels geven vaak ook workshops. Dus mocht er een scrapwinkel in Limburg zitten dan zou je daar eens kunnen informeren.

Zelf ben ik ooit gewoon begonnen aan de hand van voorbeelden op internet. Op bijvoorbeeld pinterest kun je heel veel voorbeelden vinden.

Ik heb ook zo'n zin om weer eens te scrappen, maar ik kom gewoon tijd tekort. Hopelijk vind ik in de zomermaanden weer wat tijd (en inspiratie).
Ik ben op zoek gegaan naar workshops in de buurt van Geleen en/ of Genk maar ik kon er helaas geen vinden. Op internet zie ik idd veel leuke voorbeelden maar ik zou graag eens een paar scrapbooken live in handen hebben om de details goed te bekijken. Het zou leuk zijn als er een hobbyclub of knutselclub was die af en toe bij elkaar komt om gezellig samen te freubelen maar ook dat heb ik jammer genoeg nog niet gevonden. (mocht iemand er een weten....)

Mijn scrapspullen heb ik tot nu toe bij boekenvoordeel en action gekocht. Scheelt een hoop vergeleken met Ava (belgie).
  maandag 17 juni 2013 @ 16:59:39 #194
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_127908630
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 16:10 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Ik ben op zoek gegaan naar workshops in de buurt van Geleen en/ of Genk maar ik kon er helaas geen vinden. Op internet zie ik idd veel leuke voorbeelden maar ik zou graag eens een paar scrapbooken live in handen hebben om de details goed te bekijken. Het zou leuk zijn als er een hobbyclub of knutselclub was die af en toe bij elkaar komt om gezellig samen te freubelen maar ook dat heb ik jammer genoeg nog niet gevonden. (mocht iemand er een weten....)

Mijn scrapspullen heb ik tot nu toe bij boekenvoordeel en action gekocht. Scheelt een hoop vergeleken met Ava (belgie).
Misschien kan je op een scrapforum een oproepje doen? Er zijn verschillende meiden die zo nu en dan bij elkaar komen om samen te scrappen bij iemand thuis.

En ik vond deze website.
Is in Landgraaf en wie weet hebben ze binnenkort wel weer een dergelijke basis workshop.
pi_127936482
Landgraaf is in de buurt. Ik ga het in de gaten houden. Dank je wel :-)
  zondag 30 juni 2013 @ 19:36:57 #196
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_128429825
Sinds lange tijd weer eens crea bezig geweest vandaag.
pi_128430578
Mooi!
  zondag 30 juni 2013 @ 20:44:13 #198
253538 kaatje50
Bossche Bol
pi_128432314
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 19:36 schreef Jambo het volgende:
Sinds lange tijd weer eens crea bezig geweest vandaag.
[ link | afbeelding ]
^O^
pi_128454743
leuk jambo!

die vogeltjes O+
pi_128457358
Erg mooi. Ik ben momenteel op zoek naar inspiratie. Ik heb een leuke foto waar mij man Uranus op een informatiebord aanwijst. was dus richting startrek (there are klingons near uranus) aan het denken. Maar krijg geen leuke layout. Iemand ideeen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')