you wish.quote:
Vrij simpel;quote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:54 schreef iamcj het volgende:
Ik krijg het warm en voel me als een kikker in een pot met heet water, die nog net niet aan de kook is.
Als ik eens een stapje uit de pot zet en kijk naar wat alles wat er gebeurt en hoe verbazend laconiek iedereen er onder is. Ook op dit forum.
De bankencrisis.
De Ijslandcrisiss
De Griekenlandcrisis.
De Eurocrisis.
De debtceilingcrisis.
De arabische lente.
De flashcrash
De vergrijzing.
De huizenprijzen.
De grondprijzen.
De schulden.
De goudprijs.
De olieprijs.
De werkloosheid in Spanje.
Die gek in Noorwegen.
etc.
Het gebeurt allemaal, maar we voelen het niet, we zien het niet. We gaan gewoon naar school, naar ons werk, zitten een beetje suf te internetten.
Pas als het in ons kleine cirkeltje komt, zien we het pas, voelen we het pas echt.
Op een dag in de komende paar jaar.
De pinautomaat doet het niet meer, we rennen met z,n allen naar de supermarkt om eten in te slaan. Je de straat op gaat om te demonstreren.
Ben ik nou gek of ben ik een kikker?
En als het uit de hand loopt zien we dan wel wat we gaan doen. Al blijf ik er bij dat de echte doem scenario's overdreven zijn.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:52 schreef JimmyJames het volgende:
Het zal allemaal wel loslopen.
Of niet natuurlijk.
quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:52 schreef JimmyJames het volgende:
Het zal allemaal wel loslopen.
Of niet natuurlijk.
En dat bedoel ik nou...quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:57 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
En als het uit de hand loopt zien we dan wel wat we gaan doen. Al blijf ik er bij dat de echte doem scenario's overdreven zijn.
En altijd komt de wereld, een land, of een persoon er weer sterker uit.quote:Op zondag 31 juli 2011 00:33 schreef iamcj het volgende:
Wat is overdreven?
Een vliegtuig door een toren? Het is al eens gebeurd.
Een grote depressie? Het is al eens gebeurd.
Hyperinflatie? Het is al eens gebeurd.
Een nucleaire ramp? Het is al eens gebeurd.
Een tsunami? Het is al eens gebeurd.
Een overstroming? Het is al eens gebeurd.
Een kredietcrisis? Het is al eens gebeurd.
Je baan kwijt? Het gebeurd.
Een oorlog? Het is al eens gebeurd.
Het uiteen vallen van een unie? Het is al eens gebeurd.
Maar nu is het anders...het loopt wel los.
Ik kan er helaas niet van slapen...en niet voor mezelf, maar juist voor anderen.
Dank uquote:Op zondag 31 juli 2011 00:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
En altijd komt de wereld, een land, of een persoon er weer sterker uit.
Je bent niet gek en niet de kikker. Economische crisissen, oorlogen en revoluties zijn van alle tijden.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:54 schreef iamcj het volgende:
Ik krijg het warm en voel me als een kikker in een pot met heet water, die nog net niet aan de kook is.
Als ik eens een stapje uit de pot zet en kijk naar wat alles wat er gebeurt en hoe verbazend laconiek iedereen er onder is. Ook op dit forum.
De bankencrisis.
De Ijslandcrisiss
De Griekenlandcrisis.
De Eurocrisis.
De debtceilingcrisis.
De arabische lente.
De flashcrash
De vergrijzing.
De huizenprijzen.
De grondprijzen.
De schulden.
De goudprijs.
De olieprijs.
Die gek in Noorwegen.
etc.
Het gebeurt allemaal, maar we voelen het niet, we zien het niet. We gaan gewoon naar school, naar ons werk, zitten een beetje suf te internetten.
Pas als het in ons kleine cirkeltje komt, zien we het pas, voelen we het pas echt.
De pinautomaat doet het niet meer, we rennen met z,n allen naar de supermarkt om eten in te slaan. Je de straat op gaat om te demonstreren.
Denk niet dat je gek bent, denk er zelf ook al jaren zo over. Nu pas hoor ikquote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:54 schreef iamcj het volgende:
De bankencrisis.
De Ijslandcrisiss
De Griekenlandcrisis.
De Eurocrisis.
De debtceilingcrisis.
De arabische lente.
De flashcrash
De vergrijzing.
De huizenprijzen.
De grondprijzen.
De schulden.
De goudprijs.
De olieprijs.
Die gek in Noorwegen.
etc.
Het probleem is dat er sowieso geen slimme mensen zijn om op te stemmen, daarom stem ik ook blanco.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:12 schreef sitting_elfling het volgende:
Vrij simpel;
2. Dat gedeelte van die bevolking stemt niet op slimme mensen maar op de mensen die het meest lawaai maken.
3. Die politici die lawaai maken snappen natuurlijk ook wel dat ze de bevolking tevreden moeten houden en komen met allerlei gare maatregelen die substantieel niks veranderen maar die lekker in de mond liggen.
Omdat puntje bij paaltje al die dingen voor mij geen fuck uitmaken. Al word morgen de hele wereld kapot genuked behalve nederland, veranderd er voor mij geen kut!quote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:54 schreef iamcj het volgende:
De bankencrisis.
De Ijslandcrisiss
De Griekenlandcrisis.
De Eurocrisis.
De debtceilingcrisis.
De arabische lente.
De flashcrash
De vergrijzing.
De huizenprijzen.
De grondprijzen.
De schulden.
De goudprijs.
De olieprijs.
Die gek in Noorwegen.
etc.
Ik denk dat je altijd nog beter voor degene met een beetje intelligentie kunt stemmen dan helemaal niet stemmen. Met blanco schiet je ook niet heel veel op toch?quote:Op zondag 31 juli 2011 15:09 schreef bascross het volgende:
[..]
Het probleem is dat er sowieso geen slimme mensen zijn om op te stemmen, daarom stem ik ook blanco.
De vraag is: wie zijn de achterban van de politicus.quote:Op zondag 31 juli 2011 20:24 schreef piepeloi55 het volgende:
Er zijn genoeg politici met een hoge intelligentie en dat is ook noodzakelijk om op dergelijke posities te komen. Intelligentie hoeft zich echter niet te vertalen in goed beleid, omdat dat vaak/vooral afhangt van de ideologie die men aanhangt en de belangen die namens de achterban moeten worden behartigd.
Rationeel beleid is zeker verkoopbaar. Nagenoeg iedereen herkent de waarheid wel als hij duidelijk verteld wordt. Maar wat wint een politicus ermee dat te proberen? En wie gaan hem daarbij allemaal tegenwerken?quote:Daarnaast is rationeel/slim politiek beleid vaak niet verkoopbaar en zullen veel politici zich daarom niet rationeel/slim uitlaten of dergelijke beleid voeren. Dat is imo de schuld van de gemiddelde (kortetermijndenkende) burger, waarbij de vergelijking tussen het blauwe of rode pilletje goed op gaat.
Mja, had het beter moeten verwoorden. Economische intelligentie. Het betreft an sich niet zo veel intelligentie om een relatief (niet zo heel slimme) bevolking achter je te krijgen.quote:Op zondag 31 juli 2011 20:24 schreef piepeloi55 het volgende:
Er zijn genoeg politici met een hoge intelligentie en dat is ook noodzakelijk om op dergelijke posities te komen. Intelligentie hoeft zich echter niet te vertalen in goed beleid, omdat dat vaak/vooral afhangt van de ideologie die men aanhangt en de belangen die namens de achterban moeten worden behartigd.
Daarnaast is rationeel/slim politiek beleid vaak niet verkoopbaar en zullen veel politici zich daarom niet rationeel/slim uitlaten of dergelijke beleid voeren. Dat is imo de schuld van de gemiddelde (kortetermijndenkende) burger, waarbij de vergelijking tussen het blauwe of rode pilletje goed op gaat.
Dat herkennen van de waarheid daar geloof ik niet in. Mensen zijn vrij naief zodra bepaalde belangen erbij gemoeid zijn en erkennen/herkennen de waarheid niet. Daarbij is de gemiddelde mens een kuddedier en word de perceptie van zaken opgelegde/bepaald door de meerderheid en/of gevestigde orde. Pas als alle signalen erop wijzen en de algehele perceptie draait, wijzigt het beeld van 'de waarheid' voor de meeste individuen.quote:Op zondag 31 juli 2011 20:43 schreef GoudIsEcht het volgende:
Rationeel beleid is zeker verkoopbaar. Nagenoeg iedereen herkent de waarheid wel als hij duidelijk verteld wordt. Maar wat wint een politicus ermee dat te proberen? En wie gaan hem daarbij allemaal tegenwerken?
De vraag is alleen: weten ze het echt niet of handelen ze anders door bepaalde (politieke) belangen?quote:Op zondag 31 juli 2011 20:52 schreef sitting_elfling het volgende:
Maar ik mis wel degelijk economische intelligentie bij veel van de ministers. En dat is jammer
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |