abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100127205
"Sta me toe hier even van te genieten"

29 juli 2011
Door J.J. Goldberg

De verbijsterende slachtpartij in Noorwegen heeft in Israël een smerige discussie laten ontbranden over de betekenis van de gebeurtenis en de gevolgen voor Israël. En met 'smerig' bedoel ik 'smerig'. Afgaande op de commentaren van de belangrijkste Hebreeuwse websites lijkt de belangrijkste vraag of de Noren hebben gekregen wat ze verdienden, of ze überhaupt recht hebben op enige sympathie van Israëliërs, gezien de pro-Palestijnse houding van de Noren. en of de aandacht vestigen op deze discussie niet sowieso antisemitisch is.

Het smerige deel van het debat vindt voornamelijk plaats op de Hebreeuwse sites in Israël. Op de Engelstalige Israëlische sites wordt ook hier en daar gesteld dat de Noren "nu eindelijk weten hoe het voelt" maar in de eigen taal houdt men zich absoluut niet in. Ik heb een aantal commentaren op Ynet en Maariv vertaald om u een idee te geven.

Het debat barstte los na een opiniestuk op Ynet van Ziv Lenchner, een gematigd linkse artiest uit Tel Aviv. "De itel boven het stuk luidde "Dansen op het bloed van de Noren". Hij stelt dat de commentaren onder de nieuwsartikelen een goede barometer zijn van wat er leeft onder de mensen (een twijfelachtig uitgangspunt) en dat de overweldigende meerderheid van de Israëlische reaguurders vol zit met leedvermaak, en geniet van de pijn van de Noren. U zult hieronder zien dat Lenchner daar gelijk in heeft.

Verder uit Lenchner ook veel kritiek op de regering van Benjamin Netanyahu, die hij ervan beschuldigd doorlopend het Calimero-gevoel van de "de hele wereld is tegen ons" op te kloppen. Dat is misschien wat te veel eer voor Netanyahu, want Israëliërs zijn al veel langer angstig en boos. Tenslotte stelt Lenchner, en daarin heeft hij gelijk, dat de wraakzuchtige stemming die hij tegenkomt in de reacties op de Hebreeuwse sites immoreel en on-Joods is, daarbij citerend uit de Bijbel: "verheug je niet over de val van je vijand" (Spreuken, 24:17).

Lenchner kreeg honderden reacties op zijn artikel - veel meer dan de artikelen waarover hij zijn beklag doet - die zich grofweg laten verdelen in vier categorieën: 1.) Hoera, de Noren krijgen waar ze om vragen; 2.) Wat er gebeurd is is vreselijk, maar misschien begrijpen ze nu waar wij mee te maken hebben; 3.) Wat er gebeurd is is vreselijk en de juichstemming hier is afschuwelijk; 4.) Dit artikel bevat alleen maar leugens. Ziv Lenchner heeft al dit leedvermaak uit zijn duim gezogen om Israël te beschadigen.

Enkele reacties:

15. Almog, Beer Sheva: "ze hebben erom gevraagd. Je artikel is nutteloos. Iedereen die genadeloos is tegenover ons moet van mij geen medelijden verwachten. Laat ze maar doorgaan met het respecteren en eren van moslims.

16. Gidon: "Ik heb me nooit gesteund gevoeld door Noorwegen"

54. Roi, Bet Shemesh: "Ziv Lenchner jij bent 'links'!! Genoeg van die linkse ophitserij. Je kunt er niet omheen: Noorwegen was altijd tegen de staat Israël. Wij zijn geen voorstanders van de aanslag, maar stellen dat ze ons nu beter zullen begrijpen is volkomen gerechtvaardigd!!!

103. Yossi, the north: Oslo … Misschien zullen ze nu eindelijk leren dat ze niet immuun zijn ze zullen voelen wat veel Israëliërs hebben gevoeld en sommigen niet meer kunnen voelen vanwege de activiteiten van Israëliërs en Noren in Oslo

104. Ilan, over het stenigen van homo's [sic]: Anti-Joods? Heb je ooit al eens gehoord van oog-om-oog, tand-om-tand? Ineens komt een stel kleine Joodse jongetjes op de proppen met een heel nieuwe Thora! Meer dan moreel is de Thora er eerst en vooral om te overleven en voor de vernietiging van alle vijanden.

303. Effie: Ik ben hier helemaal niet rouwig om!!!! Iemand die geen sympathie voelt voor mijn pijn moet niet om medeleven vragen voor zijn pijn.

392. We're more unfortunate: Genoeg demagogie! De Noren en de Europanen in het algemeen zijn super antisemitisch. Er zijn 100 mensen vermoord er zijn nog 7 miljard mensen op de wereld. Ik heb geen medelijden met ze zij zijn mijn vijanden ze haten Israël en dus hebben ze erom gevraagd.

393. De hele wereld danst op Joods bloed. Europa is nog steeds hetzelfde Europa en nog meer antisemitisch. De moordenaar heeft gelijk!!! Europa is verslagen en de Noren zullen een minderheid worden.

458. Very sorry: Met alle respect maar ze stonden op dat eiland met een spandoek te zwaaien om ons te boycotten. Ik heb dus geen zin om veel empathie te tonen. Het spijt me.

Voordat echter duidelijk werd wie de dader was werd er uiteraard vanuit gegaan dat het moslims waren. In die eerste uren na de aanslagen verschenen onderstaande reacties op Ynet, het webportaal van Yediot Ahronot en de meest bezochte nieuwssite in Israël. Een diagonale analyse van de toon van de reacties geeft een verhouding 4:1 wat betreft vijandige:sympathieke reacties. Op dit moment waren er nog 'maar' 11 doden. Hier enkele typische commentaren:

181. Noam: Ha Ha Ha! Europeanen, daar ben je met je tolerantie

240. D.A.: Breng de Oslocriminelen voor het gerecht? [doelend op de Oslo-akkoorden?]

242. Radical Dreamer: Laat ze eten wat ze bereid hebben

260. Shai, Tel Aviv: Geef Noorwegen terug aan de Arabieren! Stop de bezetting van Noorwegen!

268. Shimon: Goed nieuws voor de sabbat. Hopelijk nog meer doden zodat ze hun lesje zullen leren

285. Nir, Hasela Ha'adom: sta me toe hier even van te genieten

315. Moshe, Haifa: het spijt me, het raakt me niet. Wat mij betreft verzuipen ze in hun bloed

De Engelse versie van Ynetnews publiceerde een Engelse vertaling van het artikel. Hier zijn de commentaren veel gematigder: vrijwel niemand stelt er plezier aan te beleven, en de sympathieke en vijandige commentaren houden elkaar in evenwicht

Wat leert ons deze vaststelling? Dat de Israëliërs dondersgoed weten dat het onmenselijk is om met leedvermaak te reageren op deze slachting. Maar in het Hebreeuws wanen ze zich 'onder elkaar', gaan alle remmen los en toont Israël zijn ware gezicht.

Maariv ûblicerde een commentaar op het 'manifest' van Breivik. Hieronder enkele reacties van de lezers van Maariv

1. Y.: Het beste wat hieruit voort kan komen is dat Noorwegen verdeeld raakt

12. Gandi: die jongen wilde een boodschap overbrengen. Extreem, ja, maar z begrijpen niets anders.

13. Yossi: aan reageerder no. 1: Je bent geschift. Hoe kun je iets goeds zien in een zieke moord op jongens en meisjes denk eens na (als je dat kunt) wat als dit met jouw familie was gebeurd?

* Aan zelfingenomen Yossi: Binnenkort gebeurt dit met alle Noren. En alle Europeanen.
* Y.: Mijn familie bestaat niet uit moslims. Het is tijd dat Europa iets doet aan die Arabieren. Wat mij betreft vermoorden ze er hier ook 1 miljoen.
* AA: Jullie linksen moeten ook uitgeroeid worden. En het zal binnenkort gaan gebeuren. Wanneer het economische kaartenhuis instort zullen zelfs jullie schoenen niet overblijven (in tegenstelling tot de vorige keer)

18. Anti-Left: Uiteraard veroordeel ik deze verschrikkelijke moord, maar breder gezien had hij gewoon gelijk.

19. Ron: Een vrijheidsstrijder voor een Noorwegen zonder buitenlanders …!!! Maar deze keer zal het niet gemakkelijk voor jullie zijn. Moslims zijn geen Joden - die vrijwilliger hun dood tegemoet gaan.
pi_100127389
Joden :')
pi_100127445
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 16:06 schreef C_N het volgende:
en nu ??tjonge tjonge
En nu wordt er geconstateerd dat Israël ook radicale elementen in zich heeft wat normaliter enkel van Arabieren en moslims wordt vertoond.
  zaterdag 30 juli 2011 @ 16:08:31 #6
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_100127456
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 16:06 schreef ABombali het volgende:
pi_100127466
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 16:06 schreef ABombali het volgende:
Joden O+
pi_100127482
ik zou de bron wel eens willen zien .
  zaterdag 30 juli 2011 @ 16:10:43 #9
217128 Gummibeer79
Woordenbroekenlol
pi_100127508
Wat is je doel?
Bij een OP als deze verwacht ik een stellingname om een discussie op gang te brengen.

Bij gebrek doe ik het zelf:

Ik vind de reacties volkomen ongepast en niet passend bij een samenleving die zelf bij gratie van de US en Europa het land waar Israël nu op ligt (ongeacht de historische context) heeft geannexeerd op de Palestijnen.

Ik kan het begrijpen dat men weer terug wil wonen op het land van de voorvaderen.

Ik begrijp dat de Palestijnen eerst weerstand hebben geboden. Dat dit resulteerde in een verdedigende rol vanuit Israël en dat hierom werd teruggevochten snap ik ook.

Wat ik niet snap is dat Israël zich nu als agressor is gaan gedragen en zelf actief is gaan bezetten verzekerd van back-up uit de US.

Enerzijds dus agressief en om zich heen meppend. Tegelijkertijd in zelfmedelijden huilie doen.

De hypocrisie hierachter vind ik ronduit stuitend.
Ik ben een eckte rapnegert
  zaterdag 30 juli 2011 @ 16:14:12 #10
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_100127596
Niet goed te praten natuurlijk, maar het is natuurlijk wel zo dat dit in Israel nogal usual is, al die aanslagen dan.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  zaterdag 30 juli 2011 @ 16:14:35 #11
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_100127604
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 16:08 schreef Triggershot het volgende:

[..]

En nu wordt er geconstateerd dat Israël ook radicale elementen in zich heeft wat normaliter enkel van Arabieren en moslims wordt vertoond.
Poepoe, radicaal zeg :')
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_100127620
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 16:10 schreef Gummibeer79 het volgende:
Wat is je doel?
Bij een OP als deze verwacht ik een stellingname om een discussie op gang te brengen.

Bij gebrek doe ik het zelf:

Ik vind de reacties volkomen ongepast en niet passend bij een samenleving die zelf bij gratie van de US en Europa het land waar Israël nu op ligt (ongeacht de historische context) heeft geannexeerd op de Palestijnen.

Ik kan het begrijpen dat men weer terug wil wonen op het land van de voorvaderen.

Ik begrijp dat de Palestijnen eerst weerstand hebben geboden. Dat dit resulteerde in een verdedigende rol vanuit Israël en dat hierom werd teruggevochten snap ik ook.

Wat ik niet snap is dat Israël zich nu als agressor is gaan gedragen en zelf actief is gaan bezetten verzekerd van back-up uit de US.

Enerzijds dus agressief en om zich heen meppend. Tegelijkertijd in zelfmedelijden huilie doen.

De hypocrisie hierachter vind ik ronduit stuitend.
zonde om een discussie aan te gaan zonder een link ,
en ik zie eigenlijk veel reakties die als je het woordje Noorwegen omdraai in Israel het zelfde zullen zijn .
pi_100127671
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 16:14 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Poepoe, radicaal zeg :')
315. Moshe, Haifa: het spijt me, het raakt me niet. Wat mij betreft verzuipen ze in hun bloed

268. Shimon: Goed nieuws voor de sabbat. Hopelijk nog meer doden zodat ze hun lesje zullen leren

Nou poepoe, amper radicaal idd. :')

De uitspraken zijn erg radicaal en haatzaaiend, of het werkelijk zo is gezegd / fout vertaald laat ik in het midden.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 30-07-2011 16:17:40 ]
  zaterdag 30 juli 2011 @ 16:17:31 #14
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_100127701
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 16:16 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nou poepoe, amper radicaal idd. :')
Er gaat geen dreiging vanuit, waar dat wel bij Arabieren het geval is.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zaterdag 30 juli 2011 @ 16:18:40 #15
104871 remlof
Europees federalist
pi_100127740
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 16:09 schreef C_N het volgende:
ik zou de bron wel eens willen zien .
http://www.zonnewind.be/t(...)eacties-israel.shtml denk ik.
pi_100127757
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 16:17 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Een bedreiging is radicaal, radicalisme is niet perse een bedreiging. Daarnaast heb je de citaten wel goed gelezen? :')

104. Ilan, over het stenigen van homo's [sic]: Anti-Joods? Heb je ooit al eens gehoord van oog-om-oog, tand-om-tand? Ineens komt een stel kleine Joodse jongetjes op de proppen met een heel nieuwe Thora! Meer dan moreel is de Thora er eerst en vooral om te overleven en voor de vernietiging van alle vijanden.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 30-07-2011 16:21:02 ]
pi_100127797
quote:

[..]

In Israël hoeven burgers ook niet te dreigen, ze hebben een state of the art leger, wat het vuile werk op kan knappen. Anders dan de Palestijnen :D
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
  zaterdag 30 juli 2011 @ 16:20:45 #18
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_100127806
quote:
3s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 16:19 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Een bedreiging is radicaal, radicalisme is niet perse een bedreiging. Daarnaast heb je de citaten wel goed gelezen? :')
Ja, ik heb er even doorheen gescrold, maar ze betuigen alleen hun medeleven niet. Persoonlijk vind ik dat niet erg netjes, maar het is natuurlijk wel zo dat de Noren zich niet altijd solidair met Israel hebben opgesteld.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_100127812
Love Israel, ga lekker op vakantie naar Israel.
pi_100127846
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 16:20 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ja, ik heb er even doorheen gescrold, maar ze betuigen alleen hun medeleven niet. Persoonlijk vind ik dat niet erg netjes, maar het is natuurlijk wel zo dat de Noren zich niet altijd solidair met Israel hebben opgesteld.
Deze acht jij geen dreiging:

104. Ilan, over het stenigen van homo's [sic]: Anti-Joods? Heb je ooit al eens gehoord van oog-om-oog, tand-om-tand? Ineens komt een stel kleine Joodse jongetjes op de proppen met een heel nieuwe Thora! Meer dan moreel is de Thora er eerst en vooral om te overleven en voor de vernietiging van alle vijanden. ?

Jij en ik zijn ook zelden tot nooit solidair te noemen met elkaar, maar dat zoiets jou mag overkomen vind ik nooit gerechtvaardigd.. Staatsbelangen zijn niet belangrijker dan mensenlevens.

Zelfs met grote natuurrampen in Iran zet de VS haar problemen met haar opzij en steunt het uit humanitaire overwegingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-07-2011 16:22:57 ]
pi_100127888
quote:
ow nou ik de bron heb gezien .
blijf ik bij mijn eerste reaktie .
wat er is gebeurd niet goed te praaten .
en ja veel zelfde reacties maar dan de kant van Noorwegen uit . en deze keer niet vanuit europa naar Israel..
eerlijk gezegd niet waard voor een discussie.
pi_100127983
Tevens vergeet niet voor dat we Joden gaan bashen / verdedigen... diegene die het onder onze aandacht brengt is ook een Jood enzo :')
  zaterdag 30 juli 2011 @ 16:29:26 #23
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_100128011
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 16:22 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Deze acht jij geen dreiging:

104. Ilan, over het stenigen van homo's [sic]: Anti-Joods? Heb je ooit al eens gehoord van oog-om-oog, tand-om-tand? Ineens komt een stel kleine Joodse jongetjes op de proppen met een heel nieuwe Thora! Meer dan moreel is de Thora er eerst en vooral om te overleven en voor de vernietiging van alle vijanden. ?

Jij en ik zijn ook zelden tot nooit solidair te noemen met elkaar, maar dat zoiets jou mag overkomen vind ik nooit gerechtvaardigd.. Staatsbelangen zijn niet belangrijker dan mensenlevens.

Zelfs met grote natuurrampen in Iran zet de VS haar problemen met haar opzij en steunt het uit humanitaire overwegingen.
Heeft die bovenstaande zin betrekking op een passage wat in de Thora staat? Ik kan er niet in een twee drie een dreining in vinden, maar het spreekt wel een verzuchting uit ja.

Klopt, wij zijn opgevoed met andere fatsoensnormen. Maar blijkbaar handelen veel mensen uit emotie en gevoel voor nationalisme, er zijn in Nederland toch ook zat Mosims te vinden die uitgesproken pro palestijns zijn? Waarmee ik wil aangeven dat de Israelieten ook zo handelen.

Verder ben ik ook wel benieuwd wie dit geschreven heeft, 16 jarige snotneusjes of volwassenen reaguurders.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_100128102
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 16:29 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Heeft die bovenstaande zin betrekking op een passage wat in de Thora staat? Ik kan er niet in een twee drie een dreining in vinden, maar het spreekt wel een verzuchting uit ja.
Zelden gaat het erom of het er daadwerkelijk staat. Het gaat er om dat er joden zijn die het zo lezen, als betekenis van waar de Thora voor staat, met radicale moslims en de Koran is het niet anders.

quote:
Klopt, wij zijn opgevoed met andere fatsoensnormen. Maar blijkbaar handelen veel mensen uit emotie en gevoel voor nationalisme, er zijn in Nederland toch ook zat Mosims te vinden die uitgesproken pro palestijns zijn? Waarmee ik wil aangeven dat de Israelieten ook zo handelen.
Hier in verschillen we volgens mij weinig van mening. Wel wil ik er aan toevoegen dat de moslims die het doden van onschuldige joden als (wraak) actie rechtvaardigen tegen wat Israël als staat doet net zo misselijk.
pi_100128658
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 16:28 schreef Triggershot het volgende:
Tevens vergeet niet voor dat we Joden gaan bashen / verdedigen... diegene die het onder onze aandacht brengt is ook een Jood enzo :')
medi is een jood ?
hoeveel reakties komen er niet op alleen al dit forum / als er weer eens een palestijn zich opblaast in Israel .
en zelfs ook joden er voor zijn . zo het is weer een topic zoals al de anderen .

wand kijk naar jou eigen reacties je haal het palestijnse vraagstuk er weer bij .. zo waar dit weer eindig is het bekende liedje :Y

als je zo de wereld zou gaan af surfen dan kom je reacties ook tegen in anderen landen maar nu is het Israel weer en dan ow ow ow .ik ga weer wat nuttigs doen .litera'oth

[ Bericht 3% gewijzigd door paddy op 30-07-2011 17:26:17 ]
pi_100128809
Als ze in Israël stormfront posts gaan vertalen kunnen ze hetzelfde gesprek houden over ons. Wij kennen heel die sites niet en kunnen ze ook niet lezen dus de ts kan maar wat roepen.
pi_100128871
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 16:08 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Alsof we dat nog niet wisten.

En als dit soort afbeeldingen van het kamp naar buiten kwamen met de test: boycott nederland! dan zou de discussie hier ook anders zijn.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_100128895
Doet me denken aan enkele posts van vorige week:

quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 00:47 schreef Marlan het volgende:

[..]

Een hoop Joden zitten ook triomfantelijk te twitteren hoe blij ze wel niet zijn met de moordpartij op de Noorse jeugd. Want hoe durft de Noorse regering aanstalten te maken om Palestina te erkennen?!
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 00:50 schreef Gulo het volgende:

[..]

Is dit een troll of zo? (toepasselijk i.v.m. Noorwegen :D )

Gelukkig juicht neemt dit toe. Enkele dwazen op internet na. Als dit en masse bijval zou krijgen van uit conservatieve/libertarische hoek, zouden de poppen aan het dansen zijn denk ik.
pi_100128940
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 16:58 schreef bijdehand het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
En als dit soort afbeeldingen van het kamp naar buiten kwamen met de test: boycott nederland! dan zou de discussie hier ook anders zijn.
die foto :)
  Eindredactie Games zaterdag 30 juli 2011 @ 17:00:56 #30
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_100128950
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 16:08 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Joden O+
Neuzen O+
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_100129401
Veel Joden plegen masaal taqiyah naar de Europese goyims toe. Op Engelstalige sites veinzen ze sympathie voor de Noren, maar op Hebreeuwse gorgelsites gaan ze helemaal los. Want in de ogen van (extremistische) Joden zijn Europese blanke niet-joden niks waard. We zijn net genoeg om hun slaven te zijn.
pi_100129451
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 16:52 schreef C_N het volgende:

[..]

medi is een jood ?
hoeveel reakties komen er niet op alleen al dit forum / als er weer eens een palestijn zijn zichzelf opblaast in Israel .
en zelfs ook joden er voor zijn . zo het is weer een topic zoals al de anderen .

wand kijk naar jou eigen reacties je haal het palestijnse vraagstuk er weer bij .. zo waar dit weer eindig is het bekende liedje :Y

als je zo de wereld zou gaan af surfen dan kom je reacties ook tegen in anderen landen maar nu is het Israel weer en dan ow ow ow .ik ga weer wat nuttigs doen .litera'oth

Nee, Goldberg.

Het enige wat ik er uit kan halen uit jouw post is dat ik Palestijnen er bij zou halen, maar ik heb met geen woord over Palestijnen gerept in tegenstelling tot jouw persoon. Gelieve wat duidelijker te typen, je punt is mij bij verre na van duidelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door paddy op 01-08-2011 15:05:34 ]
pi_100129512
quote:

[..]

We? Niet iedereen is zo wel gelezen als jij.

quote:
[ afbeelding ]
En welke publieke Nederlandse figuur zou dan een uitspraak doen gelijk aan bovenstaande?
  † In Memoriam † zaterdag 30 juli 2011 @ 17:17:56 #34
137949 Disana
pi_100129658
Misselijkmakend, maar wat is er nieuws aan. Joden zijn niet heilig of perfect, lelijke mensen heb je overal en in het klimaat in Israël heb je nu eenmaal kans dat de haat een tandje hoger opgeschroefd staat. Hebben wij niet een eigen partij die daar ook hard aan werkt, en wordt er hier ook niet steeds meer ongegeneerd geroepen?
pi_100129811
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 17:14 schreef Triggershot het volgende:

[..]

We? Niet iedereen is zo wel gelezen als jij.

[..]

En welke publieke Nederlandse figuur zou dan een uitspraak doen gelijk aan bovenstaande?
Mij lijkt het toch wel duidelijk dat mensen die in een hol als het midden-oosten wonen wat vaker dan bijvoorbeeld in het westen radicaler zullen zijn.
En ik denk dat geen publieke Nederlandse figuur zulke uitspraken zou doen. En Wilders, ik neem aan dat je op Geert doelt, ook niet.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_100129870
Misselijk gewoon , heb er geen andere woorden voor.
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_100129963
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 17:21 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Mij lijkt het toch wel duidelijk dat mensen die in een hol als het midden-oosten wonen wat vaker dan bijvoorbeeld in het westen radicaler zullen zijn.
Lees ik het goed wanneer ik uit je post afleid dat je Israël als staat ook als een hol in het Midden Oosten integreert en of de uitlatingen van deze personen? Want dat is niet het geval, zijn over het algemeen toch zeer intelligente mensen en het onderwijs in Israël is ver superieur aan die van omringende landen in het Midden Oosten.
quote:
En ik denk dat geen publieke Nederlandse figuur zulke uitspraken zou doen. En Wilders, ik neem aan dat je op Geert doelt, ook niet.
Nee, ik doelde niet op Wilders, ik doelde op Nederlandse publieke figuren zonder een verborgen verwijzing, dit in tegenstelling tot de joodse mensen die wel deze uitspraken hebben gedaan - als het waar is iig -, mensen die wel publieke figuren zijn.
pi_100130183
Die hele conclusies die mensen aan die jeugd verbinden aan de hand van de foto van dat spandoek ...

Wat zijn mensen toch dom.
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_100130227
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 17:25 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Lees ik het goed wanneer ik uit je post afleid dat je Israël als staat ook als een hol in het Midden Oosten integreert en of de uitlatingen van deze personen? Want dat is niet het geval, zijn over het algemeen toch zeer intelligente mensen en het onderwijs in Israël is ver superieur aan die van omringende landen in het Midden Oosten.
Ehm... even proberen uit te leggen :P Israël ligt tegen die hol aan, een hol dat vijandig naar ze is. Nu ook hun bondgenoot Egypte niet meer zo lief is voor ze, krijgen die mensen daar ook angst lijkt me. Angst dat er iets gaat gebeuren. Als je dan ziet dat mensen die je haten dood worden gemaakt, dan zal je daar natuurlijk niet wakker van liggen ;) Dat mensen blij zijn snap ik wel ergens, maar zou het zelf niet zijn.
quote:
[..]

Nee, ik doelde niet op Wilders, ik doelde op Nederlandse publieke figuren zonder een verborgen verwijzing, dit in tegenstelling tot de joodse mensen die wel deze uitspraken hebben gedaan - als het waar is iig -, mensen die wel publieke figuren zijn.
Ik weet zo niet wie hoor :P
pi_100130304
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 17:11 schreef Marlan het volgende:
Veel Joden plegen masaal taqiyah naar de Europese goyims toe. Op Engelstalige sites veinzen ze sympathie voor de Noren, maar op Hebreeuwse gorgelsites gaan ze helemaal los. Want in de ogen van (extremistische) Joden zijn Europese blanke niet-joden niks waard. We zijn net genoeg om hun slaven te zijn.
Goh...het zijn net moslims dus. :')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_100130350
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 17:31 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ehm... even proberen uit te leggen :P Israël ligt tegen die hol aan, een hol dat vijandig naar ze is. Nu ook hun bondgenoot Egypte niet meer zo lief is voor ze, krijgen die mensen daar ook angst lijkt me. Angst dat er iets gaat gebeuren. Als je dan ziet dat mensen die je haten dood worden gemaakt, dan zal je daar natuurlijk niet wakker van liggen ;) Dat mensen blij zijn snap ik wel ergens, maar zou het zelf niet zijn.
Ja dat snap ik ook wel, onderbuik gevoelens zal je altijd wel hebben, al is het in een klein select tokkie gedeelte van het volk, maar de uitspraken hier zijn gedaan door prominente en publieke figuren, dat is wat mij een beetje in het verkeerde keelgat schiet. En ja, extremere omstandigheden, zullen extremere uitspraken met zich mee brengen, maar als we de relevantie bekijken, zou een land wat zoveel en dichtbij in aanraking is gekomen met vergelijkbare aanslagen zou je toch wel meer begrip en nuances verwachten.
pi_100130457
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 17:34 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ja dat snap ik ook wel, onderbuik gevoelens zal je altijd wel hebben, al is het in een klein select tokkie gedeelte van het volk, maar de uitspraken hier zijn gedaan door prominente en publieke figuren, dat is wat mij een beetje in het verkeerde keelgat schiet. En ja, extremere omstandigheden, zullen extremere uitspraken met zich mee brengen, maar als we de relevantie bekijken, zou een land wat zoveel en dichtbij in aanraking is gekomen met vergelijkbare aanslagen zou je toch wel meer begrip en nuances verwachten.
Ben ik het wel mee eens. Maar de reacties zijn toch van 'normale' burgers? :@
pi_100130504
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 17:38 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ben ik het wel mee eens. Maar de reacties zijn toch van 'normale' burgers? :@
Helaas niet.
pi_100130545
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 17:39 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Helaas niet.
wie dan ?ik kan er ook niet iets uit halen van dat het prominenten figuren zijn .
  † In Memoriam † zaterdag 30 juli 2011 @ 17:44:39 #45
137949 Disana
pi_100130614
Ik kan niet vinden dat dit uitspraken zouden zijn van prominenten? Als dat zo is, dan is het een stuk kwalijker dan ik dacht.
pi_100130649
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 17:39 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Helaas niet.
Het gaat toch om een waarnemening van een 'prominent figuur'? Die reacties vindt hij op internet.
  zaterdag 30 juli 2011 @ 17:51:33 #47
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_100130823
Waarom vind TS het belangrijk wat ze er in Israël van vinden?
Waarschijnlijk vind je op Franse, Spaanse, Zweedse, Nederlandse etc etc sites ook wel van dit soort reacties.
pi_100130839
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 17:45 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Het gaat toch om een waarnemening van een 'prominent figuur'? Die reacties vindt hij op internet.
daar kom ik ook op uit het is een niet zo prominent figuur hij schilderd wat en woon in ja tel-aviv .
ik wil hem wel eens willen horen als er iets gebeurd (een familie word vermoord in Israel) en hij dan de heiligen reacties op fok eens kon lezen _O-
pi_100130872
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 17:51 schreef TweeGrolsch het volgende:
Waarschijnlijk vind je op Franse, Spaanse, Zweedse, Nederlandse etc etc sites ook wel van dit soort reacties.
  zaterdag 30 juli 2011 @ 18:09:23 #50
80268 kLowJow
That's Gay
pi_100131296
quote:
Die zijn inmiddels toch ook allemaal aan bod gekomen? De Nederlandse, Italiaanse en nog een paar andere iig.
pi_100131642
Snap dat leedvermaak hierom sowieso niet. Allemaal kleine Jorannetjes...

En behalve dat vind ik Noorwegen een topland.. ook om te vissen :)
pi_100131840
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 17:45 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Oh jawel, sorry ik reageerde op een andere wijze. Reageerde op het 'normale' gedeelte van je met zijn ze helaas niet.

Dat de bovenstaande geciteerde reacties van reguliere burgers komt geloof ik ook idd.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-07-2011 18:32:55 ]
pi_100132023
Ah, in Isreal hebben ze ook fora/reactie reeksen met schreeuwertjes...net als hier en overal eigenlijk.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_100133956
Alsof het plebs in de westerse wereld niet hetzelfde reageert op een van de duizenden aanslagen in het Midden Oosten.

2.gif Next.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_100165655
quote:
Hetgeen mij meest stoort is dat de media dit stuk als de directe en indirecte verbanden van Israel met de aanslagen in Noorwegen totaal negeren. Dit terwijl we in de afgelopen halfjaar al zat "nieuwsartikelen" voorbij hebben zien komen waarin men pubers op marokko.nl citeren en dit naar buiten brengen.

Wat betreft de bron: http://www.zonnewind.be/t(...)eacties-israel.shtml
pi_100166405
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 19:30 schreef Medi het volgende:

[..]

Hetgeen mij meest stoort is dat de media dit stuk als de directe en indirecte verbanden van Israel met de aanslagen in Noorwegen totaal negeren. Dit terwijl we in de afgelopen halfjaar al zat "nieuwsartikelen" voorbij hebben zien komen waarin men pubers op marokko.nl citeren en dit naar buiten brengen.

Wat betreft de bron: http://www.zonnewind.be/t(...)eacties-israel.shtml
dat denk jij ??
de kranten staan er bol van tot op de dag van vandaag ??
niet minder of meer dan de nederlandse pers.

en die link zeg mij niets . en ook de betrouwbaarheid hier van .

[ Bericht 1% gewijzigd door C_N op 31-07-2011 20:06:06 ]
pi_100201836
Staan vol met wat? Bron? Dat de link u niks zegt.. Ja je zult zulks nieuws niet op CNN of RTL boulevard terug lezen, dat geef ik u wel.
pi_100207621
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 18:40 schreef Medi het volgende:
Staan vol met wat?
met info waar jou post over gaat,
quote:
Bron? Dat de link u niks zegt.
idd
quote:
. Ja je zult zulks nieuws niet op CNN of RTL boulevard terug lezen,
zo eigenlijk vertel jij me nu dat we onze tijd verdoen .met jou topic.
quote:
dat geef ik u wel.
thanks
quote:
pi_100224423
quote:

[..]

Er gaat een zieke geest van uit.

Heb jij die dan ook?
pi_100224456
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 19:30 schreef Medi het volgende:

[..]

Negatieve verhalen over Israël worden vakkundig geweerd in de Murdoch-media.

En op het web heb je dan ook nog wat geprogrammeerde trollen die fora afstruinen om alles recht te lullen wat krom uit Israël komt.
pi_100224476
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 18:38 schreef erodome het volgende:
Ah, in Isreal hebben ze ook fora/reactie reeksen met schreeuwertjes...net als hier en overal eigenlijk.
Dan mag dat nog wel eens gezegd worden, nietwaar?

In plaats van maar eenzijdig over 'extremistische arabieren' te ouwehoeren.
pi_100224527
quote:

[..]

Noren hebben zich solidair met mensenrechten opgesteld.

Dat doet Israël praktisch nooit, zeker niet als het om de Palestijnse zaak gaat.

Hebben ze misschien hun redenen voor, maar netjes is het doorgaans niet.

Waarom zou Noorwegen daar dan achteraan lopen?
pi_100224608
quote:

[..]

Nou loop je de boel te verdraaien.

Ze stellen dat deze actie terecht was, en steunen hem daarmee (zij het soms impliciet).

Ik vind dat niet keurig. Dergelijke acties gaan ver over de schreef en wie menselijk is keurt dat af.

Degene die deze reacties schreven (Joden) zijn dat blijkbaar niet (menselijk).
pi_100224652
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 16:29 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Verder ben ik ook wel benieuwd wie dit geschreven heeft, 16 jarige snotneusjes of volwassenen reaguurders.
Als je de Thora kent weet je dondersgoed dat volgens de Thora een Jood een niet-Jood (Goyim)ook mag bestelen, doden en zijn vrouw verkrachten.

Al die boeken kennen een dergelijke doctrine voor wie hem 'wil zien'.
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 10:12:13 #65
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_100224922
quote:

[..]

Hoezo recht praten wat krom is |:(
Krekker is de bom!
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 10:24:15 #66
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_100225205
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Dan zou je nog steeds een smerige achterlijke teringmongool zijn wanneer je riep dat ze het verdienden, dat je er van geniet, dat je wat jou betreft verzuipen in hun bloed en dat jouw linksgeorienteerde medeburger ook uitgeroeid moet worden, iets wat binnenkort ook zal gebeuren. Zelfs de schoenen van deze medeburger zullen niet overblijven...

Hoe ziek kun je wel niet zijn? Misselijk word ik van dit soort mensen.

Deze reacties gaan nog even iets verder dan de reacties op Fok (al zouden ze er zonder moderatie op Fok mogelijk ook zijn) en tonen goed aan dat er niet alleen onder de Moslims radicale idioten rondwandelen...

Zal het dan toch niet alleen aan het geloof liggen, maar eerder wat te maken hebben met de mensheid? Het erge is dat deze mensen hun haat jegens anderen continu goedpraten en iedereen die anders denkt als vijand beschouwen...
Krekker is de bom!
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 10:31:58 #67
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_100225392
quote:
Israël achter aanslagen Oslo

22 juli 2011

Door een zware bomaanslag bij regeringsgebouwen in de Noorse hoofdstad Oslo zijn meerdere mensen om het leven gekomen en zijn tientallen mensen gewond geraakt, van wie negen zwaar. Twee sterfgevallen zijn officieel bevestigd. Volgens de politie was de aanslag rond 15u20 gericht op het ministerie van Olie. Alle pijlen wijzen vooralsnog richting Tel Aviv, hoewel de Zionistische propagandamachine uiteraard andere daders in gedachten had. Daarnaast komen de aanslagen wel erg goed uit om de aandacht af te leiden van een aantal zaken waar Israël of een van zijn vrienden belang bij heeft.

(...)

Bij de schietpartij in een jeugdkamp, 1½ uur na de bomaanslag is een "Noorse man met blond haar" gearresteerd. Er is bevestigd dat hij ook op de plaats van de bomaanslag is gezien. Het is algemeen bekend dat Israël altijd de schuld in iemand's schoenen zal schuiven. Dat weten de 19 Arabieren van 11 september 2001 maar al te goed - zeker die die nog leven.
http://zonnewind.be/terro(...)oslo-noorwegen.shtml

Leuke site
  Moderator dinsdag 2 augustus 2011 @ 10:36:17 #68
8781 crew  Frutsel
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 10:46:27 #69
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_100225754
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 16:14 schreef phpmystyle het volgende:
Niet goed te praten natuurlijk, maar het is natuurlijk wel zo dat dit in Israel nogal usual is, al die aanslagen dan.
Probeer je het stiekem toch een beetje goed te praten nu? :')
Krekker is de bom!
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 10:48:27 #70
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_100225809
Rare bron..
Laffe huichelaar
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 10:49:03 #71
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_100225827
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 17:33 schreef Hathor het volgende:

[..]

Goh...het zijn net moslims mensen dus. :')
Krekker is de bom!
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 11:37:57 #72
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_100227089
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 09:52 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Er gaat een zieke geest van uit.

Heb jij die dan ook?
Doe normaal.
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 10:00 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Nou loop je de boel te verdraaien.

Ze stellen dat deze actie terecht was, en steunen hem daarmee (zij het soms impliciet).

Ik vind dat niet keurig. Dergelijke acties gaan ver over de schreef en wie menselijk is keurt dat af.

Degene die deze reacties schreven (Joden) zijn dat blijkbaar niet (menselijk).
Gelukkig zit ligt er nog een spanningsveld tussen theorie en de praktijk, als ik gemakshalve vanuit mag gaan dat bovenstaande waar is dan verbaas ik mij daarover dat zoiets nog nooit in het nieuws is geweest. Joden verkrachten geen vrouw, noch mishandelen, en van Joden die het verschil tussen mijn en dijn niet kennen heb ik ook nog nooit last gehad. Dat alles in tegenstelling tot de Islam.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Moderator dinsdag 2 augustus 2011 @ 11:53:20 #73
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100227487
dit topic heeft niet echt een meerwaarde

zie sluitpost van dit topic
PVV-aanhangers uiten bewondering voor de aanslagen in Noorwegen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')