En nu wordt er geconstateerd dat Israël ook radicale elementen in zich heeft wat normaliter enkel van Arabieren en moslims wordt vertoond.quote:
Poepoe, radicaal zegquote:Op zaterdag 30 juli 2011 16:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
En nu wordt er geconstateerd dat Israël ook radicale elementen in zich heeft wat normaliter enkel van Arabieren en moslims wordt vertoond.
zonde om een discussie aan te gaan zonder een link ,quote:Op zaterdag 30 juli 2011 16:10 schreef Gummibeer79 het volgende:
Wat is je doel?
Bij een OP als deze verwacht ik een stellingname om een discussie op gang te brengen.
Bij gebrek doe ik het zelf:
Ik vind de reacties volkomen ongepast en niet passend bij een samenleving die zelf bij gratie van de US en Europa het land waar Israël nu op ligt (ongeacht de historische context) heeft geannexeerd op de Palestijnen.
Ik kan het begrijpen dat men weer terug wil wonen op het land van de voorvaderen.
Ik begrijp dat de Palestijnen eerst weerstand hebben geboden. Dat dit resulteerde in een verdedigende rol vanuit Israël en dat hierom werd teruggevochten snap ik ook.
Wat ik niet snap is dat Israël zich nu als agressor is gaan gedragen en zelf actief is gaan bezetten verzekerd van back-up uit de US.
Enerzijds dus agressief en om zich heen meppend. Tegelijkertijd in zelfmedelijden huilie doen.
De hypocrisie hierachter vind ik ronduit stuitend.
315. Moshe, Haifa: het spijt me, het raakt me niet. Wat mij betreft verzuipen ze in hun bloedquote:
Er gaat geen dreiging vanuit, waar dat wel bij Arabieren het geval is.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 16:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
315. Moshe, Haifa: het spijt me, het raakt me niet. Wat mij betreft verzuipen ze in hun bloed
268. Shimon: Goed nieuws voor de sabbat. Hopelijk nog meer doden zodat ze hun lesje zullen leren
Nou poepoe, amper radicaal idd.
Een bedreiging is radicaal, radicalisme is niet perse een bedreiging. Daarnaast heb je de citaten wel goed gelezen?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 16:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er gaat geen dreiging vanuit, waar dat wel bij Arabieren het geval is.
In Israël hoeven burgers ook niet te dreigen, ze hebben een state of the art leger, wat het vuile werk op kan knappen. Anders dan de Palestijnenquote:Op zaterdag 30 juli 2011 16:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja, ik heb er even doorheen gescrold, maar ze betuigen alleen hun medeleven niet. Persoonlijk vind ik dat niet erg netjes, maar het is natuurlijk wel zo dat de Noren zich niet altijd solidair met Israel hebben opgesteld.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 16:19 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Een bedreiging is radicaal, radicalisme is niet perse een bedreiging. Daarnaast heb je de citaten wel goed gelezen?
Deze acht jij geen dreiging:quote:Op zaterdag 30 juli 2011 16:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja, ik heb er even doorheen gescrold, maar ze betuigen alleen hun medeleven niet. Persoonlijk vind ik dat niet erg netjes, maar het is natuurlijk wel zo dat de Noren zich niet altijd solidair met Israel hebben opgesteld.
ow nou ik de bron heb gezien .quote:Op zaterdag 30 juli 2011 16:18 schreef remlof het volgende:
[..]
http://www.zonnewind.be/t(...)eacties-israel.shtml denk ik.
Heeft die bovenstaande zin betrekking op een passage wat in de Thora staat? Ik kan er niet in een twee drie een dreining in vinden, maar het spreekt wel een verzuchting uit ja.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 16:22 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Deze acht jij geen dreiging:
104. Ilan, over het stenigen van homo's [sic]: Anti-Joods? Heb je ooit al eens gehoord van oog-om-oog, tand-om-tand? Ineens komt een stel kleine Joodse jongetjes op de proppen met een heel nieuwe Thora! Meer dan moreel is de Thora er eerst en vooral om te overleven en voor de vernietiging van alle vijanden. ?
Jij en ik zijn ook zelden tot nooit solidair te noemen met elkaar, maar dat zoiets jou mag overkomen vind ik nooit gerechtvaardigd.. Staatsbelangen zijn niet belangrijker dan mensenlevens.
Zelfs met grote natuurrampen in Iran zet de VS haar problemen met haar opzij en steunt het uit humanitaire overwegingen.
Zelden gaat het erom of het er daadwerkelijk staat. Het gaat er om dat er joden zijn die het zo lezen, als betekenis van waar de Thora voor staat, met radicale moslims en de Koran is het niet anders.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 16:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Heeft die bovenstaande zin betrekking op een passage wat in de Thora staat? Ik kan er niet in een twee drie een dreining in vinden, maar het spreekt wel een verzuchting uit ja.
Hier in verschillen we volgens mij weinig van mening. Wel wil ik er aan toevoegen dat de moslims die het doden van onschuldige joden als (wraak) actie rechtvaardigen tegen wat Israël als staat doet net zo misselijk.quote:Klopt, wij zijn opgevoed met andere fatsoensnormen. Maar blijkbaar handelen veel mensen uit emotie en gevoel voor nationalisme, er zijn in Nederland toch ook zat Mosims te vinden die uitgesproken pro palestijns zijn? Waarmee ik wil aangeven dat de Israelieten ook zo handelen.
medi is een jood ?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 16:28 schreef Triggershot het volgende:
Tevens vergeet niet voor dat we Joden gaan bashen / verdedigen... diegene die het onder onze aandacht brengt is ook een Jood enzo
Alsof we dat nog niet wisten.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 16:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
En nu wordt er geconstateerd dat Israël ook radicale elementen in zich heeft wat normaliter enkel van Arabieren en moslims wordt vertoond.
quote:Op zondag 24 juli 2011 00:47 schreef Marlan het volgende:
[..]
Een hoop Joden zitten ook triomfantelijk te twitteren hoe blij ze wel niet zijn met de moordpartij op de Noorse jeugd. Want hoe durft de Noorse regering aanstalten te maken om Palestina te erkennen?!
quote:Op zondag 24 juli 2011 00:50 schreef Gulo het volgende:
[..]
Is dit een troll of zo? (toepasselijk i.v.m. Noorwegen)
Gelukkig juicht neemt dit toe. Enkele dwazen op internet na. Als dit en masse bijval zou krijgen van uit conservatieve/libertarische hoek, zouden de poppen aan het dansen zijn denk ik.
die fotoquote:Op zaterdag 30 juli 2011 16:58 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Alsof we dat nog niet wisten.
[ afbeelding ]
En als dit soort afbeeldingen van het kamp naar buiten kwamen met de test: boycott nederland! dan zou de discussie hier ook anders zijn.
Neuzenquote:
Nee, Goldberg.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 16:52 schreef C_N het volgende:
[..]
medi is een jood ?
hoeveel reakties komen er niet op alleen al dit forum / als er weer eens een palestijn zijn zichzelf opblaast in Israel .
en zelfs ook joden er voor zijn . zo het is weer een topic zoals al de anderen .
wand kijk naar jou eigen reacties je haal het palestijnse vraagstuk er weer bij .. zo waar dit weer eindig is het bekende liedje
als je zo de wereld zou gaan af surfen dan kom je reacties ook tegen in anderen landen maar nu is het Israel weer en dan ow ow ow .ik ga weer wat nuttigs doen .litera'oth
We? Niet iedereen is zo wel gelezen als jij.quote:
En welke publieke Nederlandse figuur zou dan een uitspraak doen gelijk aan bovenstaande?quote:[ afbeelding ]
En als dit soort afbeeldingen van het kamp naar buiten kwamen met de test: boycott nederland! dan zou de discussie hier ook anders zijn.
Mij lijkt het toch wel duidelijk dat mensen die in een hol als het midden-oosten wonen wat vaker dan bijvoorbeeld in het westen radicaler zullen zijn.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 17:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
We? Niet iedereen is zo wel gelezen als jij.
[..]
En welke publieke Nederlandse figuur zou dan een uitspraak doen gelijk aan bovenstaande?
Lees ik het goed wanneer ik uit je post afleid dat je Israël als staat ook als een hol in het Midden Oosten integreert en of de uitlatingen van deze personen? Want dat is niet het geval, zijn over het algemeen toch zeer intelligente mensen en het onderwijs in Israël is ver superieur aan die van omringende landen in het Midden Oosten.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 17:21 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Mij lijkt het toch wel duidelijk dat mensen die in een hol als het midden-oosten wonen wat vaker dan bijvoorbeeld in het westen radicaler zullen zijn.
Nee, ik doelde niet op Wilders, ik doelde op Nederlandse publieke figuren zonder een verborgen verwijzing, dit in tegenstelling tot de joodse mensen die wel deze uitspraken hebben gedaan - als het waar is iig -, mensen die wel publieke figuren zijn.quote:En ik denk dat geen publieke Nederlandse figuur zulke uitspraken zou doen. En Wilders, ik neem aan dat je op Geert doelt, ook niet.
Ehm... even proberen uit te leggenquote:Op zaterdag 30 juli 2011 17:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Lees ik het goed wanneer ik uit je post afleid dat je Israël als staat ook als een hol in het Midden Oosten integreert en of de uitlatingen van deze personen? Want dat is niet het geval, zijn over het algemeen toch zeer intelligente mensen en het onderwijs in Israël is ver superieur aan die van omringende landen in het Midden Oosten.
Ik weet zo niet wie hoorquote:[..]
Nee, ik doelde niet op Wilders, ik doelde op Nederlandse publieke figuren zonder een verborgen verwijzing, dit in tegenstelling tot de joodse mensen die wel deze uitspraken hebben gedaan - als het waar is iig -, mensen die wel publieke figuren zijn.
Goh...het zijn net moslims dus.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 17:11 schreef Marlan het volgende:
Veel Joden plegen masaal taqiyah naar de Europese goyims toe. Op Engelstalige sites veinzen ze sympathie voor de Noren, maar op Hebreeuwse gorgelsites gaan ze helemaal los. Want in de ogen van (extremistische) Joden zijn Europese blanke niet-joden niks waard. We zijn net genoeg om hun slaven te zijn.
Ja dat snap ik ook wel, onderbuik gevoelens zal je altijd wel hebben, al is het in een klein select tokkie gedeelte van het volk, maar de uitspraken hier zijn gedaan door prominente en publieke figuren, dat is wat mij een beetje in het verkeerde keelgat schiet. En ja, extremere omstandigheden, zullen extremere uitspraken met zich mee brengen, maar als we de relevantie bekijken, zou een land wat zoveel en dichtbij in aanraking is gekomen met vergelijkbare aanslagen zou je toch wel meer begrip en nuances verwachten.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 17:31 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ehm... even proberen uit te leggenIsraël ligt tegen die hol aan, een hol dat vijandig naar ze is. Nu ook hun bondgenoot Egypte niet meer zo lief is voor ze, krijgen die mensen daar ook angst lijkt me. Angst dat er iets gaat gebeuren. Als je dan ziet dat mensen die je haten dood worden gemaakt, dan zal je daar natuurlijk niet wakker van liggen
Dat mensen blij zijn snap ik wel ergens, maar zou het zelf niet zijn.
Ben ik het wel mee eens. Maar de reacties zijn toch van 'normale' burgers?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 17:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja dat snap ik ook wel, onderbuik gevoelens zal je altijd wel hebben, al is het in een klein select tokkie gedeelte van het volk, maar de uitspraken hier zijn gedaan door prominente en publieke figuren, dat is wat mij een beetje in het verkeerde keelgat schiet. En ja, extremere omstandigheden, zullen extremere uitspraken met zich mee brengen, maar als we de relevantie bekijken, zou een land wat zoveel en dichtbij in aanraking is gekomen met vergelijkbare aanslagen zou je toch wel meer begrip en nuances verwachten.
Helaas niet.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 17:38 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ben ik het wel mee eens. Maar de reacties zijn toch van 'normale' burgers?
Het gaat toch om een waarnemening van een 'prominent figuur'? Die reacties vindt hij op internet.quote:
daar kom ik ook op uit het is een niet zo prominent figuur hij schilderd wat en woon in ja tel-aviv .quote:Op zaterdag 30 juli 2011 17:45 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Het gaat toch om een waarnemening van een 'prominent figuur'? Die reacties vindt hij op internet.
quote:Op zaterdag 30 juli 2011 17:51 schreef TweeGrolsch het volgende:
Waarom vind TS het belangrijk wat ze er in Israël van vinden?
Waarschijnlijk vind je op Franse, Spaanse, Zweedse, Nederlandse etc etc sites ook wel van dit soort reacties.
Die zijn inmiddels toch ook allemaal aan bod gekomen? De Nederlandse, Italiaanse en nog een paar andere iig.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 17:51 schreef TweeGrolsch het volgende:
Waarschijnlijk vind je op Franse, Spaanse, Zweedse, Nederlandse etc etc sites ook wel van dit soort reacties.
Oh jawel, sorry ik reageerde op een andere wijze. Reageerde op het 'normale' gedeelte van je met zijn ze helaas niet.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 17:45 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Het gaat toch om een waarnemening van een 'prominent figuur'? Die reacties vindt hij op internet.
Next.
Hetgeen mij meest stoort is dat de media dit stuk als de directe en indirecte verbanden van Israel met de aanslagen in Noorwegen totaal negeren. Dit terwijl we in de afgelopen halfjaar al zat "nieuwsartikelen" voorbij hebben zien komen waarin men pubers op marokko.nl citeren en dit naar buiten brengen.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 17:51 schreef TweeGrolsch het volgende:
dat denk jij ??quote:Op zondag 31 juli 2011 19:30 schreef Medi het volgende:
[..]
Hetgeen mij meest stoort is dat de media dit stuk als de directe en indirecte verbanden van Israel met de aanslagen in Noorwegen totaal negeren. Dit terwijl we in de afgelopen halfjaar al zat "nieuwsartikelen" voorbij hebben zien komen waarin men pubers op marokko.nl citeren en dit naar buiten brengen.
Wat betreft de bron: http://www.zonnewind.be/t(...)eacties-israel.shtml
met info waar jou post over gaat,quote:
iddquote:Bron? Dat de link u niks zegt.
zo eigenlijk vertel jij me nu dat we onze tijd verdoen .met jou topic.quote:. Ja je zult zulks nieuws niet op CNN of RTL boulevard terug lezen,
thanksquote:dat geef ik u wel.
quote:
Er gaat een zieke geest van uit.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 16:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Negatieve verhalen over Israël worden vakkundig geweerd in de Murdoch-media.quote:Op zondag 31 juli 2011 19:30 schreef Medi het volgende:
[..]
Hetgeen mij meest stoort is dat de media dit stuk als de directe en indirecte verbanden van Israel met de aanslagen in Noorwegen totaal negeren. Dit terwijl we in de afgelopen halfjaar al zat "nieuwsartikelen" voorbij hebben zien komen waarin men pubers op marokko.nl citeren en dit naar buiten brengen.
Dan mag dat nog wel eens gezegd worden, nietwaar?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 18:38 schreef erodome het volgende:
Ah, in Isreal hebben ze ook fora/reactie reeksen met schreeuwertjes...net als hier en overal eigenlijk.
Noren hebben zich solidair met mensenrechten opgesteld.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 16:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja, ik heb er even doorheen gescrold, maar ze betuigen alleen hun medeleven niet. Persoonlijk vind ik dat niet erg netjes, maar het is natuurlijk wel zo dat de Noren zich niet altijd solidair met Israel hebben opgesteld.
Nou loop je de boel te verdraaien.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 16:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als je de Thora kent weet je dondersgoed dat volgens de Thora een Jood een niet-Jood (Goyim)ook mag bestelen, doden en zijn vrouw verkrachten.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 16:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Heeft die bovenstaande zin betrekking op een passage wat in de Thora staat? Ik kan er niet in een twee drie een dreining in vinden, maar het spreekt wel een verzuchting uit ja.
Klopt, wij zijn opgevoed met andere fatsoensnormen. Maar blijkbaar handelen veel mensen uit emotie en gevoel voor nationalisme, er zijn in Nederland toch ook zat Mosims te vinden die uitgesproken pro palestijns zijn? Waarmee ik wil aangeven dat de Israelieten ook zo handelen.
Verder ben ik ook wel benieuwd wie dit geschreven heeft, 16 jarige snotneusjes of volwassenen reaguurders.
Hoezo recht praten wat krom isquote:Op zaterdag 30 juli 2011 16:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dan zou je nog steeds een smerige achterlijke teringmongool zijn wanneer je riep dat ze het verdienden, dat je er van geniet, dat je wat jou betreft verzuipen in hun bloed en dat jouw linksgeorienteerde medeburger ook uitgeroeid moet worden, iets wat binnenkort ook zal gebeuren. Zelfs de schoenen van deze medeburger zullen niet overblijven...quote:Op zaterdag 30 juli 2011 16:58 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Alsof we dat nog niet wisten.
[ afbeelding ]
http://zonnewind.be/terro(...)oslo-noorwegen.shtmlquote:Israël achter aanslagen Oslo
22 juli 2011
Door een zware bomaanslag bij regeringsgebouwen in de Noorse hoofdstad Oslo zijn meerdere mensen om het leven gekomen en zijn tientallen mensen gewond geraakt, van wie negen zwaar. Twee sterfgevallen zijn officieel bevestigd. Volgens de politie was de aanslag rond 15u20 gericht op het ministerie van Olie. Alle pijlen wijzen vooralsnog richting Tel Aviv, hoewel de Zionistische propagandamachine uiteraard andere daders in gedachten had. Daarnaast komen de aanslagen wel erg goed uit om de aandacht af te leiden van een aantal zaken waar Israël of een van zijn vrienden belang bij heeft.
(...)
Bij de schietpartij in een jeugdkamp, 1½ uur na de bomaanslag is een "Noorse man met blond haar" gearresteerd. Er is bevestigd dat hij ook op de plaats van de bomaanslag is gezien. Het is algemeen bekend dat Israël altijd de schuld in iemand's schoenen zal schuiven. Dat weten de 19 Arabieren van 11 september 2001 maar al te goed - zeker die die nog leven.
quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 10:31 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
http://zonnewind.be/terro(...)oslo-noorwegen.shtml
Leuke site
Probeer je het stiekem toch een beetje goed te praten nu?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 16:14 schreef phpmystyle het volgende:
Niet goed te praten natuurlijk, maar het is natuurlijk wel zo dat dit in Israel nogal usual is, al die aanslagen dan.
quote:Op zaterdag 30 juli 2011 17:33 schreef Hathor het volgende:
[..]
Goh...het zijn net moslims mensen dus.
Doe normaal.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 09:52 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Er gaat een zieke geest van uit.
Heb jij die dan ook?
Gelukkig zit ligt er nog een spanningsveld tussen theorie en de praktijk, als ik gemakshalve vanuit mag gaan dat bovenstaande waar is dan verbaas ik mij daarover dat zoiets nog nooit in het nieuws is geweest. Joden verkrachten geen vrouw, noch mishandelen, en van Joden die het verschil tussen mijn en dijn niet kennen heb ik ook nog nooit last gehad. Dat alles in tegenstelling tot de Islam.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 10:00 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Nou loop je de boel te verdraaien.
Ze stellen dat deze actie terecht was, en steunen hem daarmee (zij het soms impliciet).
Ik vind dat niet keurig. Dergelijke acties gaan ver over de schreef en wie menselijk is keurt dat af.
Degene die deze reacties schreven (Joden) zijn dat blijkbaar niet (menselijk).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |