Zegt me niets, en toegegeven, het is een erg wilde gok van mij, een slag in de lucht.quote:Op donderdag 8 september 2011 03:31 schreef vogeltjesdans het volgende:
Hadden ze bij mythbusters niet eens zoiets geprobeerd? Was niet mogelijk dacht ik, de zonne-energie kon bij lange na niet geconcentreerd worden.
Klopt, de Mythbusters hebben dit onder de naam Archimedes Death Ray twee keer getest, de uitkomsten van beide experimenten kan ik me helaas niet meer herinneren, maar ik denk dat op youtube de filmpjes nog wel te vinden zijn.quote:Op donderdag 8 september 2011 03:31 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Hadden ze bij mythbusters niet eens zoiets geprobeerd? Was niet mogelijk dacht ik, de zonne-energie kon bij lange na niet geconcentreerd worden.
Uitkomst was wat teleurstellend.. Een lichte verhoging van de temperatuur, maar bij lange na geen gevaar voor brand... (laat staan tot het wegbranden van steen o.i.d.)quote:Op donderdag 8 september 2011 13:32 schreef Mederiacvm het volgende:
[..]
Klopt, de Mythbusters hebben dit onder de naam Archimedes Death Ray twee keer getest, de uitkomsten van beide experimenten kan ik me helaas niet meer herinneren, maar ik denk dat op youtube de filmpjes nog wel te vinden zijn.
ik ga voor b, en de mensen noemden ze godenquote:Op donderdag 8 september 2011 12:33 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Zegt me niets, en toegegeven, het is een erg wilde gok van mij, een slag in de lucht.
Alles zo beziende en overdenkende is er m.i. maar 1 conclusie :
a de mens kon dat toen allemaal zelf, hield toen zelfs al van SF en al de kennis hieromtrent ging verloren.
b ze hebben hulp gehad van niet aardse wezens.
quote:Op donderdag 8 september 2011 20:33 schreef huupia het volgende:
[..]
ik ga voor b, en de mensen noemden ze goden
Het is niet eens zo'n raar idee eigenlijk. We moeten ons beseffen dat onze wereld bestaat uit de aardbol. En als wij andere mensen of andere soorten willen helpen dan doen wij dat vaak (uiteraard is er ook een slechte kant vd mens, maar dus ook een goede). We gebruiken dan onze eigen middelen om te helpen.quote:Op donderdag 8 september 2011 20:33 schreef huupia het volgende:
[..]
ik ga voor b, en de mensen noemden ze goden
Arrogant, zeg maar gerust: ignorantquote:Op donderdag 8 september 2011 21:02 schreef Probably_on_pcp het volgende:
We hebben zelf nog maar 100 of 200 jaar van noemenswaardige technologie, en wij zullen dan wel bepalen dat een samenleving die 1 miljoen (!) jaar verder is, nog steeds niet sneller kan reizen dan het licht. Hoe fucking arrogant kunnen sommige mensen wel niet zijn zeg
In Atlantic Secret Star Mapper wordt gesuggereerd dat het de kustlijnen waren...quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:50 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Sorry!Ik ben zo gewent aan kritiek dat ik je verkeert las.
![]()
Je zal nog voor veel Oeh en Ah's komen.
Welk seizoen en aflevering zit je nu?
Het is wel een erg goede docu, ik heb 'm toevallig laatst ook gezien. Ik vond het wel erg apart dat er langs de kusten wel veel van die vreemde bouwwerken gevonden zijn, zoals die bij de kust van Japan ergens (weet ff de naam niet meer)quote:Op dinsdag 20 september 2011 10:16 schreef heartz het volgende:
[..]
In Atlantic Secret Star Mapper wordt gesuggereerd dat het de kustlijnen waren...
En Atlantis, het zeevolk moest voorstellen die van kust tot kust leefde. Zou dat kloppen?
Ze springen wel erg van de hak op de tak in die docu.
Ja dat klopt. Ook bij de Balkanlanden. Maar hoe komt die man nou opeens bij 'maanjaren' ipv 'zonjaren'? En dan is er een man die verteld erover dat hij denkt dat Atlantis een soort gateway was, waar vervolgens helemaal niet over door wordt gegaan.quote:Op dinsdag 20 september 2011 15:59 schreef BlackLodge het volgende:
[..]
Het is wel een erg goede docu, ik heb 'm toevallig laatst ook gezien. Ik vond het wel erg apart dat er langs de kusten wel veel van die vreemde bouwwerken gevonden zijn, zoals die bij de kust van Japan ergens (weet ff de naam niet meer)
quote:Op youtube heeft UFOTVstudios heel veel interessante docu's geplaatst waarvan veel gerelateerd zijn aan wat er in AA besproken wordt.
Die man kwam bij maanjaren i.p.v. zonjaren omdat het met zonjaren niet klopte, maar met maanjaren wel. Dus daarmee wilde hij aangeven dat er misschien spel/vertalingsfouten zijn gemaakt. Wat ik niet echt vreemd vind om aan te nemen.quote:Op dinsdag 20 september 2011 16:26 schreef heartz het volgende:
012
41
[..]
Ja dat klopt. Ook bij de Balkanlanden. Maar hoe komt die man nou opeens bij 'maanjaren' ipv 'zonjaren'? En dan is er een man die verteld erover dat hij denkt dat Atlantis een soort gateway was, waar vervolgens helemaal niet over door wordt gegaan.
De info over Atlas vond ik ook boeiend, maar wederom vrij beperkt.
Maar het is idd zo dat langs bepaalde kusten onder water bouwwerken zijn gevonden, met dezelfde bouwstructuur als vele andere beschavingen.
Maar zouden die beschavingen niet later leven? Zat er geen gap van 8.000/ 9.000 jaar? Hoe verklaarden ze dat ook alweer? Ik moet hem nog een keer kijken.
[..]
Nee misschien niet. Maar ik zou daar toch wat meer zekerheid over willen hebben.quote:Op dinsdag 20 september 2011 16:42 schreef BlackLodge het volgende:
[..]
Die man kwam bij maanjaren i.p.v. zonjaren omdat het met zonjaren niet klopte, maar met maanjaren wel. Dus daarmee wilde hij aangeven dat er misschien spel/vertalingsfouten zijn gemaakt. Wat ik niet echt vreemd vind om aan te nemen.
Volgens Plato was Atlantis ten onder gegaan iets van 9000 jaar voor zijn tijd (wat ongeveer 450 v. Chr was, als ik me niet vergis). En dit is ongeveer rond dezelfde tijd als het einde van de laatste IJstijd. Waardoor vanwege het smelten van het ijs, alles dus onderwater kwam te staan.
Ja ik ook welquote:En Graham Hancock's idee vind ik ook wel erg interessant. Dat het onder het ijs van Antartica ligt.
Maar was Atlantis nou een eiland? Of een kustlijn?quote:Op dinsdag 20 september 2011 18:57 schreef Maurice76 het volgende:
Er zijn meerdere oude beschavingen die verhalen over een enorme zondvloed. Dit kan twee oorzaken hebben; de eerste is dat er dus sprake was van smeltwater aan het einde van een ijstijd, waardoor het water in korte tijd snel hoger kwam (maar ... wat is een korte tijd?). De tweede is dat er een krachtige aardbeving geweest is, waardoor er een grote tsunami nogal wat kustgebieden verwoest heeft. Een eiland als Atlantis kan daar best veel last van hebben gehad en dus verwoest zijn.
Mocht Atlantis onder het ijs van Ant-Arctica liggen, dan is er niets meer van over. De kilometers ijs hebben dan vrijwel alles tot puinpoeier vermalen door het kruien, kraken en bewegen van de eeuwen.
Kijk eens op deze link als je de ideeën van Hancock interessant vindt.quote:Op dinsdag 20 september 2011 16:42 schreef BlackLodge het volgende:
[..]
En Graham Hancock's idee vind ik ook wel erg interessant. Dat het onder het ijs van Antartica ligt.
Leuke linkquote:Op dinsdag 20 september 2011 19:56 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Kijk eens op deze link als je de ideeën van Hancock interessant vindt.
Daar zijn de meningen dus over verdeeld. Het rare is, stel dat het een kustlijn zou zijn ... dan zou je ook verwachten dat er aan de kant van het binnenland contact geweest was met dat volk. Maar daar zijn geen verhalen van.quote:Op dinsdag 20 september 2011 19:11 schreef heartz het volgende:
[..]
Maar was Atlantis nou een eiland? Of een kustlijn?
In die docu wordt gesuggereerd dat dat wel zo is. Een soort van.quote:Op woensdag 21 september 2011 00:18 schreef Maurice76 het volgende:
[..]
Daar zijn de meningen dus over verdeeld. Het rare is, stel dat het een kustlijn zou zijn ... dan zou je ook verwachten dat er aan de kant van het binnenland contact geweest was met dat volk. Maar daar zijn geen verhalen van.
Dus is t of een leuk verhaal wat Plato heeft gehoord van de Egyptenaren of het is een vergeten stukje van onze geschiedenis waar nooit iemand (behalve de Egyptenaren) ooit contact mee heeft gehad. Anders waren er wel meer verhalen over geschreven of meer mythes van. Dat laatste lijkt me niet echt logisch en dus imo niet waar.quote:Op woensdag 21 september 2011 00:18 schreef Maurice76 het volgende:
[..]
Daar zijn de meningen dus over verdeeld. Het rare is, stel dat het een kustlijn zou zijn ... dan zou je ook verwachten dat er aan de kant van het binnenland contact geweest was met dat volk. Maar daar zijn geen verhalen van.
Zo is er ook hebreeuws gevonden bij opgravingen in Amerika die lang voor Columbus er kwam er begraven zijn met een doel.quote:Op woensdag 21 september 2011 00:50 schreef heartz het volgende:
[..]
In die docu wordt gesuggereerd dat dat wel zo is. Een soort van.
Dat er mensen van de Balkanlanden zijn die beweren van 'Atlantica' af te stammen.
En dat er mensen van een indianenstam (in midden of zuid Amerika) zijn die beweren van Atlan af te stammen, of vandaan te komen. Er zou een taalovereenkomst zijn tussen de 2 volkeren.
Volgens mij wordt er beweerd dat er mensen tijdens die 'vloed' meer binnenlands zijn gevlucht.
En weer andere Atlantiers zouden in een storm terecht zijn gekomen, als ik het me juist herinner.
Maar goed, ik ga die docu binnekort nog een keer kijken. Wat geconcentreender
Ook zou er volgens de docu een Hollandse mythe zijn: 'Atland'. Volgens mij?
Over een zeevaardersvolk volgens mij.
Misschien kan BlackLodge dit allemaal beter invullen.
Atlantis Secret Star Mappersquote:Op woensdag 21 september 2011 00:58 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Zo is er ook hebreeuws gevonden bij opgravingen in Amerika die lang voor Columbus er kwam er begraven zijn met een doel.
Welke docu heb je het over?
Een Friese mythe en het betreft "Aldland" (ofwel Atlantis)quote:Op woensdag 21 september 2011 00:50 schreef heartz het volgende:
Ook zou er volgens de docu een Hollandse mythe zijn: 'Atland'. Volgens mij?
Over een zeevaardersvolk volgens mij.
Misschien kan BlackLodge dit allemaal beter invullen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |