Er zijn bij dit soort stellingen altijd twee zaken die men over het hoofd ziet:quote:
Volgens Tsoukalos' ( en mainstream archeologen) is de piramide van Gizeh in ongeveer 20 jaar gebouwd, iets dat wij -volgens hem- niet zouden kunnen doen met onze huidige technologie.quote:Op maandag 29 augustus 2011 12:25 schreef Maurice76 het volgende:
We denken nu dat de inspanning te groot zou zijn, maar in die tijd werd dat werk vooral door slaven gedaan. So what, als je er daar 10.000 van kon inzetten, verdeeld over 100 bouwputten om en rond zo'n pyramide? In een jaar of 50 tijd kun je met zoveel man- en dierkracht zo heel wat gedaan krijgen.
Kijk, dit is ook een beetje wat ik bedoelde met mijn eerdere post.quote:Op maandag 29 augustus 2011 11:16 schreef mousy31 het volgende:
[..]
Ik vind dat je wel gelijk hebt, want door zulke reacties van posters heb k vaak geen zin meer om nog verder te praten over een onderwerp, altijd dat geharrewar over bewijs. Het haalt gelijk mn enthousiastme weg. En mijn manier van redeneren word afgedaan als onzin. Terwijl k bijna altijd vanuit mn gevoel spreek. Ik heb geen bewijs maar k weet wel wat ik gezien heb en heb veel gelezen over roswell o.a. dus de overheden houden het wel verborgen, laat t hem maar opzoeken als ie meer weten wil geen zin om links aan te leveren.
Als je met honderd ploegen / bouwputten werkt, heb je 500 minuten per blok, per bouwput/ploeg. Ofwel ruim 8 uur. Goed, ik overdrijf misschien, maar ik zie niet in waarom dit niet haalbaar zou zijn.quote:Op maandag 29 augustus 2011 13:53 schreef kristyle het volgende:
[..]
Volgens Tsoukalos' ( en mainstream archeologen) is de piramide van Gizeh in ongeveer 20 jaar gebouwd, iets dat wij -volgens hem- niet zouden kunnen doen met onze huidige technologie.
En zeker niet omdat dit zou betekenen dat je iedere 5 minuten één blok moest plaatsen.
Kijk mijn filmpje eens zou ik zeggen. Die vent doet het alleen. Ik geloof dat hij stelt dat hij in 20 jaar met max 800 man de grote piramide van gizeh zou kunnen bouwen volgens zijn eigen berekeningenquote:Op maandag 29 augustus 2011 16:17 schreef Maurice76 het volgende:
[..]
Als je met honderd ploegen / bouwputten werkt, heb je 500 minuten per blok, per bouwput/ploeg. Ofwel ruim 8 uur. Goed, ik overdrijf misschien, maar ik zie niet in waarom dit niet haalbaar zou zijn.
Dat is wel leuk en aardig, maar er komt meer bij kijken dan alleen de blokken plaatsen. Het uithakken, verplaatsen van soms kilometers ver, het omhoog krijgen ervan etc. En de techniek uit het filmpje van vosss is zeker niet om te vergeten in zulke situaties, maar het verklaard nog niet hoe de megazware stenen, bóvenop de andere megazware stenen getild zijn.quote:Op maandag 29 augustus 2011 16:17 schreef Maurice76 het volgende:
[..]
Als je met honderd ploegen / bouwputten werkt, heb je 500 minuten per blok, per bouwput/ploeg. Ofwel ruim 8 uur. Goed, ik overdrijf misschien, maar ik zie niet in waarom dit niet haalbaar zou zijn.
Jammer dat we niet zien hoe het blok eerstens op de eerste planken is gelegd.quote:Op maandag 29 augustus 2011 15:39 schreef vosss het volgende:
En waarom zouden wij dat niet kunnen? Deze meneer van dit filmpje is bezig een eigen Stonhenge te bouwen. Met de hand. Helemaal alleen. En met stenen van duizenden kilo's per stuk. Met simpele technieken die ze waarschijnlijk toen ook gewoon al hadden
Nee hoor. Ja, met die steen van 1 ton, maar niet met die grote blokken. En da's een heel ander verhaal.quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:33 schreef vosss het volgende:
Dat doet die meneer in dat filmpje anders ook gewoon
Ook leuk, is dat de meneer in dit filmpje de grote blokken draait met behulp van steentjes. Maar deze steentjes liggen wel op een groot, vlak stuk cement, wat ze niet hadden bij Stonehenge noch de piramides. En op gras en zand hebben die kleine steentjes weinig zin.quote:Op maandag 29 augustus 2011 15:39 schreef vosss het volgende:
En waarom zouden wij dat niet kunnen? Deze meneer van dit filmpje is bezig een eigen Stonhenge te bouwen. Met de hand. Helemaal alleen. En met stenen van duizenden kilo's per stuk. Met simpele technieken die ze waarschijnlijk toen ook gewoon al hadden
Daar heb je ook een hele ploeg voor. Ik vermoed dat er een hele logistieke operatie aan ten grondslag heeft gelegen om die stenen aan te slepen. Via boten over de Nijl is een theorie die volgens mij algemeen geaccepteerd is. Een andere ploeg hakt het dan weer in de gewenste vorm en de derde ploeg sleept dat ding weer op z'n plek.quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:19 schreef BlackLodge het volgende:
[..]
Dat is wel leuk en aardig, maar er komt meer bij kijken dan alleen de blokken plaatsen. Het uithakken, verplaatsen van soms kilometers ver, het omhoog krijgen ervan etc. En de techniek uit het filmpje van vosss is zeker niet om te vergeten in zulke situaties, maar het verklaard nog niet hoe de megazware stenen, bóvenop de andere megazware stenen getild zijn.
Dan blijf ik alsnog met een aantal vragen zitten. Hoe krijg je het eerste stuk hout onder de 30 ton zware stenen blok (of de stonehenge blokken van 30 ton heeft weet ik niet, meer in AA komen meerdere bouwwerken in de wereld voor die dat wel hebben). En dan nog doet die man het op een vlak stuk cement, wat ze in bij de Stonehenge en bij de piramides niet hadden. Ook vraag ik me af hoe ze die stenen blokken dan kilometers verplaatst hebben (net als bij Easter Island), want dat het per boot gaat heb ik nog nooit gehoord. En dan is nog de vraag hoe ze die stenen bij de piramide steeds hoger gekregen hebben. Want de manier waarop de man uit het filmpje ze over een soort baan rolt, werkt alleen als het horizontaal gaat of bergafwaarts, maar niet tientallen meters omhoog. En in AA is er eerder onderzocht dat als ze die stenen omhoog zouden moeten slepen, er een 2 kilometer lange heuvel moest komen om ze bovenste stenen van de piramide te plaatsen.quote:Op maandag 29 augustus 2011 22:16 schreef Maurice76 het volgende:
[..]
Daar heb je ook een hele ploeg voor. Ik vermoed dat er een hele logistieke operatie aan ten grondslag heeft gelegen om die stenen aan te slepen. Via boten over de Nijl is een theorie die volgens mij algemeen geaccepteerd is. Een andere ploeg hakt het dan weer in de gewenste vorm en de derde ploeg sleept dat ding weer op z'n plek.
Ik heb ook nagedacht over dat plaatsen van de dwarsliggers bovenop die staande stenen. Als je de techniek van de man uit het filmpje volgt, zet je eerst de staanders neer. Dan leg je overdwars tussen twee staanders een ligger neer en die ga je omhoog werken zoals hij ook doet. Alleen bouw je op beide uiteindes ook een stelling mee, die hem ondersteund bij het kantelen. Hiermee voorkom je dat 'ie uiteindelijk overeind komt te staan als 'ie hoog genoeg uitkomt en kun je hem in principe dus tot in het oneindige omhoog brengen. Je hoeft hem alleen tot net iets boven de staanders te liften, daarna kun je hem met enige mankracht een halve slag draaien. Als hij boven de staanders "hangt", kun je de stelling eronder afbreken, op dezelfde manier dat hij opgebouwd is. Als je dat handig doet, kun je hem misschien ook als een toren van Jenga onderuit halen. Een andere optie is om de toren in de hens te steken, fikt 'ie er vanzelf onder vandaan. Of bij een zandheuvel kun je het gaan afgraven. Het resultaat is in ieder geval dat je twee staanders hebt met een dwarsligger erbovenop.
Dat de grond bij Stone Henge sterk genoeg is om de stenen te dragen, blijkt wel: ze staan er nog steeds. Voor wat betreft de eerdere pyramides is ook bekend dat ze intern allerlei stutbalken hebben. Kennelijk was de constructie aanvankelijk niet bedacht op het enorme gewicht van de steenmassa's en hebben ze kunstgrepen toe moeten passen om de boel stabiel te houden. Voor mij is dat toch wel een feit dat het gemaakt is door mensen; aliens hadden immers alles door kunnen rekenen en kunnen inzien dat de gekozen constructie niet sterk genoeg was. Latere aanpassingen hebben het wel stabieler gemaakt, maar dat waren dus aanpassingen op basis van eerder verkregen inzicht.
Ik weet welke muur je bedoelt, dat is ergens in Zuid-Amerika. Weet ook even de naam niet meer precies (als iemand het weet, vooral verklappen!quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 14:10 schreef mousy31 het volgende:
Hoe hebben ze dan die bijzondere plek (ben naam ff kwijt) met die stenen die opelkaar staan waar nog geen vel papier tussen te steken is gemaakt (deze stenen zijn niet vierkant maar hebben vreemde hoeken, net alsof t gegoten is) want dat doe je niet ff door te heffen en te stapelen, veel van dit alles is nog een groot vraagteken. Hoe hebben ze zulke precieze vierkanten uit steen kunnen halen, terwijl dit tegenwoordig al bijna niet kan. (gezien in een aflevering van ancient aliens) Een steenhouwer die kunst maakte zei ook al dat het bijna niet te doen was.
Al deze dingen blijven me boeien en blijven vragen oproepen en das toch juist de bedoeling van dit (ancien aliens) toch?
Jullie bedoelen volgens mij Puma Punku : http://grenswetenschap.nl(...)erie-uit-de-oudheid/ Tiwanaku: http://nl.wikipedia.org/wiki/Tiwanakuquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 19:11 schreef Maurice76 het volgende:
[..]
Ik weet welke muur je bedoelt, dat is ergens in Zuid-Amerika. Weet ook even de naam niet meer precies (als iemand het weet, vooral verklappen!) Erg boeiend, inderdaad, omdat ze naadloos aansluiten. Ik meen me ook te herinneren dat ze voor onderzoek eens een paar van die stenen gelicht hebben en erachter kwamen dat er tussen stenen onderling wederzijds T-vormige uitsparingen in gemaakt waren, waarin metaal was gegoten. Na het hardworden van het metaal werkt dit als een soort anker die de stenen onderling stevig op hun plaats houdt. Dit verklaart echter niet hoe ze die dingen - sommigen zelfs tonnen in gewicht - zo naadloos gekregen hebben.
quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 19:11 schreef Maurice76 het volgende:
Ik weet welke muur je bedoelt, dat is ergens in Zuid-Amerika. Weet ook even de naam niet meer precies (als iemand het weet, vooral verklappen!) Erg boeiend, inderdaad, omdat ze naadloos aansluiten.
Het is makkelijker om dan een andere steen als contra gewicht te gebruiken. Dan kan een klein kind zo'n enorme steen zelfs omhoog krijgen.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 09:33 schreef DarkY.NL het volgende:
het filmpje van de man die alles alleen doet ken ik, interessante stof.
De grootste uitdaging is natuurlijk het omhoog hijsen van de stenen, bijv voor in de top van een piramide of als dak boven 2 rechtop staande stenen.
Volgens mij kun je met behulp van een lift stenen automatisch omhoog trekken, er vanuit gaande dat men het op deze manier deed: [ afbeelding ]
verplaats die mensen die aan de steen trekken nu naar achter de piramide, hang een "lift" en plaats er genoeg mensen op zodat de steen automatisch omhoog gaat.
Klinkt plausibel, mits ze die stenen relatief eenvoudig heen en weer konden bewegen. Daarnaast moet dan het gesteente wat de muur vormt ook wel zachter zijn dan het schuurzand dat er tussen gelegd is (anders slijten de stenen immers niet). Stel dat het zo gewerkt heeft, dan nog is het even de vraag hoe lang zoiets geduurd heeft.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 09:53 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
[ afbeelding ] Inca muur, 12e eeuw.
Mijn theorie is dat ze de stenen eerst grofweg pas maakten, op elkaar legden en dan maar (veel mankracht en hefbomen) heen en weer grinden met die dingen zand en water er tussen al extra slijtmiddel en voila 2 precies op elkaar ingesleten stenen.
jep maar dan moet je de steen ook weer omhoog krijgenquote:Op woensdag 31 augustus 2011 10:02 schreef Maurice76 het volgende:
[..]
Het is makkelijker om dan een andere steen als contra gewicht te gebruiken. Dan kan een klein kind zo'n enorme steen zelfs omhoog krijgen.
ik denk ook dat het zo ongeveer werkt, ik heb ook geen idee wat stenen "doen" nadat ze al zoveel jaar op elkaar staan.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 09:53 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Mijn theorie is dat ze de stenen eerst grofweg pas maakten, op elkaar legden en dan maar (veel mankracht en hefbomen) heen en weer grinden met die dingen zand en water er tussen al extra slijtmiddel en voila 2 precies op elkaar ingesleten stenen.
Dat is iets wat ik me later ook al beseftequote:Op woensdag 31 augustus 2011 13:27 schreef DarkY.NL het volgende:
jep maar dan moet je de steen ook weer omhoog krijgenen misschien ben ik dom, maar een klein kind krijgt dat toch niet omhoog.
Dan zouden er een grote platte deel (de helling lift) voor de piramide te vinden, die krijg je niet zomaar weg.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 09:33 schreef DarkY.NL het volgende:
De grootste uitdaging is natuurlijk het omhoog hijsen van de stenen, bijv voor in de top van een piramide of als dak boven 2 rechtop staande stenen.
Volgens mij kun je met behulp van een lift stenen automatisch omhoog trekken, er vanuit gaande dat men het op deze manier deed: [ afbeelding ]
verplaats die mensen die aan de steen trekken nu naar achter de piramide, hang een "lift" en plaats er genoeg mensen op zodat de steen automatisch omhoog gaat.
Dan gaat de theorie dat het door schuren met zand het zo pas word gemaakt, ook niet op.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 19:11 schreef Maurice76 het volgende:
[..]
Ik weet welke muur je bedoelt, dat is ergens in Zuid-Amerika. Weet ook even de naam niet meer precies (als iemand het weet, vooral verklappen!) Erg boeiend, inderdaad, omdat ze naadloos aansluiten. Ik meen me ook te herinneren dat ze voor onderzoek eens een paar van die stenen gelicht hebben en erachter kwamen dat er tussen stenen onderling wederzijds T-vormige uitsparingen in gemaakt waren, waarin metaal was gegoten. Na het hardworden van het metaal werkt dit als een soort anker die de stenen onderling stevig op hun plaats houdt. Dit verklaart echter niet hoe ze die dingen - sommigen zelfs tonnen in gewicht - zo naadloos gekregen hebben.
Thx voor de link, maar das m nietquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 21:55 schreef magikmichael het volgende:
[..]
Jullie bedoelen volgens mij Puma Punku : http://grenswetenschap.nl(...)erie-uit-de-oudheid/ Tiwanaku: http://nl.wikipedia.org/wiki/Tiwanaku
heel apart.....
Dit is wel de muur die ik bedoel, maar dat schuiven gaat niet op als er metaal in blijkt te zitten zoals Maurice net zeiquote:Op woensdag 31 augustus 2011 09:53 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Nou, dat zou mooi zijn, want dat is hetgene wat ik me ook altijd afvraag. Hoe hebben ze dat gedaan.quote:Op donderdag 1 september 2011 09:10 schreef kristyle het volgende:
De volgende aflevering gaat specifiek over het verplaatsen en plaatsen van zware stenen.
Ik heb de aflevering net gezien, maar die vraag wordt niet beantwoord.quote:Op vrijdag 2 september 2011 19:41 schreef Lavenderr het volgende:
Nou, dat zou mooi zijn, want dat is hetgene wat ik me ook altijd afvraag. Hoe hebben ze dat gedaan.
Dat kan ik even niet plaatsen, metaal er tussen? ankers?quote:Op vrijdag 2 september 2011 19:21 schreef mousy31 het volgende:
Dit is wel de muur die ik bedoel, maar dat schuiven gaat niet op als er metaal in blijkt te zitten zoals Maurice net zei
Ik wil best geloven dat mensen door simpele technieken als dit grote blokken graniet van tientallen tonnen konden verplaatsen.quote:Op maandag 29 augustus 2011 15:39 schreef vosss het volgende:
Graniet is relatief simpel glad te krijgen met genoeg tijd, ook al is het een vrij harde steensoort. Juist door veel tijd te spenderen kun je graniet (of bijna welke steensoort dan ook) spiegelglad krijgen met zoiets simpels als zand en/of quartz..quote:Op zaterdag 3 september 2011 03:54 schreef HTrockstar het volgende:
[..]
Ik wil best geloven dat mensen door simpele technieken als dit grote blokken graniet van tientallen tonnen konden verplaatsen.
Maar hoe kregen ze het voor elkaar om graniet wat een van de hardste materialen is zo perfect glad te krijgen ?
Of zoals in Puma Punku dat er perfecte vierkanten uit werden gehaald, dit is tegenwoordig nog gigantisch lastig om te doen als het al mogelijk is.
Ik kijk erg sceptisch naar de documentaire maar moet wel zeggen dat er echt dingen tussen zitten waar ik toch even achter mijn oren moet krabben.
En ik vind sommige theorieën logischer klinken als wat mij op school enzovoort wordt geleerd.
Vind vooral het stukje over de mana-machina grappig, met de ark of the covenant welke een soort van kernreactor of iets in de richting zou moeten zijn geweest met geschreven verhalen over mensen welke dood gingen of last kregen van een vorm van stralingsziekte als er verkeerd me werd omgegaan.
Of het waar is of niet, het zet je in ieder geval aan het denken
Nog imposanter vond ik de symmetrie van de gezichten in / op, beelden, muren..quote:Op zaterdag 3 september 2011 03:54 schreef HTrockstar het volgende:
Ik wil best geloven dat mensen door simpele technieken als dit grote blokken graniet van tientallen tonnen konden verplaatsen.
Of zoals in Puma Punku dat er perfecte vierkanten uit werden gehaald, dit is tegenwoordig nog gigantisch lastig om te doen als het al mogelijk is.
Puma Punku , een samenleving welke ergens tussen 3000 voor christus tot 15000 voor christus maakte replica na replica van bouwstenen gemaakt uit graniet en dioriet.quote:Op zondag 4 september 2011 16:28 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Graniet is relatief simpel glad te krijgen met genoeg tijd, ook al is het een vrij harde steensoort. Juist door veel tijd te spenderen kun je graniet (of bijna welke steensoort dan ook) spiegelglad krijgen met zoiets simpels als zand en/of quartz..
En ik moet geloven dat dit is gedaan door langdurig met zand en/of quartz deze steensoorten te bewerken ?quote:Met de modernste technologie en informatie gaan de structuren van Puma Punku tegen alle bestaande logica in. Vooralsnog lijkt geen enkele vooraanstaande wetenschapper ook maar enig idee te hebben hoe het mogelijk was om in de tijd dat Puma Punku gebouwd werd dit met de toenmalige stenen tijdperk-technieken te realiseren. Sterker nog: zelfs met onze huidige technieken zal het vrijwel niet te realiseren zijn.
Ach het is ergens wel logisch, dat de wetenschappers van nu zichzelf liever slimmer bezien dan die steen/brons-werktuig-wetenschappers van toen.quote:Op zondag 4 september 2011 23:21 schreef Romanus het volgende:
Het is ongelofelijk hoe ze het gemaakt hebben maar ik vind dat sommige mensen net doen alsof de mens duizenden jaren geleden achterlijk was.
Je moet niets, maar het kan op die manier zeker gedaan worden, dat staat vast.quote:Op zondag 4 september 2011 23:08 schreef HTrockstar het volgende:
[..]
En ik moet geloven dat dit is gedaan door langdurig met zand en/of quartz deze steensoorten te bewerken ?
Met welk materiaal kapte ze hun vormen uit de granieten blokken?quote:Op woensdag 7 september 2011 12:42 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Je moet niets, maar het kan op die manier zeker gedaan worden, dat staat vast.
Heb jaren geleden in een dergelijk topic ooit een link gepost waarin stond hoe hedendaagse "beeldhouwers" in een arm land, granieten stenen bewerkte zoals men het heel vroeger ook deed. Dat deden ze niet om het opnieuw uit te vinden, maar omdat ze niets anders tot hun beschikking hadden.
Probleem is dat ik die link, of het topic, niet meer kan vinden, is te lang geleden...
Dat verklaard dan alleen de gladde gedeeltes (waarvan ik m'n twijfels heb of dat echt mogelijk is met zand, vooral met zo'n groot oppervlak). Maar nog niet hoe de groeven, die overal even diep waren, en kleine ronde gaten die op de millimeter na even diep waren. Of de perfecte hoeken die de bouwwerken hebben.quote:Op woensdag 7 september 2011 12:42 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Je moet niets, maar het kan op die manier zeker gedaan worden, dat staat vast.
Heb jaren geleden in een dergelijk topic ooit een link gepost waarin stond hoe hedendaagse "beeldhouwers" in een arm land, granieten stenen bewerkte zoals men het heel vroeger ook deed. Dat deden ze niet om het opnieuw uit te vinden, maar omdat ze niets anders tot hun beschikking hadden.
Probleem is dat ik die link, of het topic, niet meer kan vinden, is te lang geleden...
Het is makkelijk om zonder bewijs van alles te roepen, maar er zijn al talloze experimenten geweest, vooral in Egypte, waaruit blijkt dat je zelfs met relatief zacht koper, met voldoende tijd en mankracht, graniet kunt zagen, boren en bewerken. Brons is harder dan koper en maakt het werk makkelijker. IJzer, wat al heel vroeg in Egypte bekend was, werd (hoogst waarschijnlijk) ook gebruikt om graniet en andere steensoorten te bewerken, maar er is geen bewijs dat ijzer in precolumbiaans Amerika gebruikt werd.quote:Op woensdag 7 september 2011 13:46 schreef kristyle het volgende:
[..]
Met welk materiaal kapte ze hun vormen uit de granieten blokken?
In de AA programma's vermelden ze -zonder met iets van bewijs op de proppen te komen- iets van stenen die zo moeilijk te bewerken waren dat ze met diamant bewerkt moesten zijn.
de helling zou alleen al meer dan 2 x zo groot worden als de pyramide zelf , lijkt me dus geen optiequote:Op woensdag 31 augustus 2011 09:33 schreef DarkY.NL het volgende:
Maar hoe krijg je het contragewicht dan weer omhoog?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 10:02 schreef Maurice76 het volgende:
[..]
Het is makkelijker om dan een andere steen als contra gewicht te gebruiken. Dan kan een klein kind zo'n enorme steen zelfs omhoog krijgen.
Ja, zoals ik al eerder aangaf, dat van dat contra gewicht bedacht ik me later ookquote:Op woensdag 7 september 2011 21:58 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Maar hoe krijg je het contragewicht dan weer omhoog?Persoonlijk denk ik dat ze vooral met katrollen en tredmolens enzo gewerkt hebben. Moment = kracht x arm enz.
En dat, laser, kon misschien met een gouden 'spiegel' in een heel specifieke vorm / bolling, wellicht meerdere van die dingen en uiteraard in combinatie met hun 'G-d', de zon.quote:Op woensdag 7 september 2011 13:56 schreef mousy31 het volgende:
Ik heb ergens gelezen dat ze denken dat ze het met een soort laser hebben gedaan....
Hadden ze bij mythbusters niet eens zoiets geprobeerd? Was niet mogelijk dacht ik, de zonne-energie kon bij lange na niet geconcentreerd worden.quote:Op donderdag 8 september 2011 02:18 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
En dat, laser, kon misschien met een gouden 'spiegel' in een heel specifieke vorm / bolling, wellicht meerdere van die dingen en uiteraard in combinatie met hun 'G-d', de zon.
Zegt me niets, en toegegeven, het is een erg wilde gok van mij, een slag in de lucht.quote:Op donderdag 8 september 2011 03:31 schreef vogeltjesdans het volgende:
Hadden ze bij mythbusters niet eens zoiets geprobeerd? Was niet mogelijk dacht ik, de zonne-energie kon bij lange na niet geconcentreerd worden.
Klopt, de Mythbusters hebben dit onder de naam Archimedes Death Ray twee keer getest, de uitkomsten van beide experimenten kan ik me helaas niet meer herinneren, maar ik denk dat op youtube de filmpjes nog wel te vinden zijn.quote:Op donderdag 8 september 2011 03:31 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Hadden ze bij mythbusters niet eens zoiets geprobeerd? Was niet mogelijk dacht ik, de zonne-energie kon bij lange na niet geconcentreerd worden.
Uitkomst was wat teleurstellend.. Een lichte verhoging van de temperatuur, maar bij lange na geen gevaar voor brand... (laat staan tot het wegbranden van steen o.i.d.)quote:Op donderdag 8 september 2011 13:32 schreef Mederiacvm het volgende:
[..]
Klopt, de Mythbusters hebben dit onder de naam Archimedes Death Ray twee keer getest, de uitkomsten van beide experimenten kan ik me helaas niet meer herinneren, maar ik denk dat op youtube de filmpjes nog wel te vinden zijn.
ik ga voor b, en de mensen noemden ze godenquote:Op donderdag 8 september 2011 12:33 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Zegt me niets, en toegegeven, het is een erg wilde gok van mij, een slag in de lucht.
Alles zo beziende en overdenkende is er m.i. maar 1 conclusie :
a de mens kon dat toen allemaal zelf, hield toen zelfs al van SF en al de kennis hieromtrent ging verloren.
b ze hebben hulp gehad van niet aardse wezens.
quote:Op donderdag 8 september 2011 20:33 schreef huupia het volgende:
[..]
ik ga voor b, en de mensen noemden ze goden
Het is niet eens zo'n raar idee eigenlijk. We moeten ons beseffen dat onze wereld bestaat uit de aardbol. En als wij andere mensen of andere soorten willen helpen dan doen wij dat vaak (uiteraard is er ook een slechte kant vd mens, maar dus ook een goede). We gebruiken dan onze eigen middelen om te helpen.quote:Op donderdag 8 september 2011 20:33 schreef huupia het volgende:
[..]
ik ga voor b, en de mensen noemden ze goden
Arrogant, zeg maar gerust: ignorantquote:Op donderdag 8 september 2011 21:02 schreef Probably_on_pcp het volgende:
We hebben zelf nog maar 100 of 200 jaar van noemenswaardige technologie, en wij zullen dan wel bepalen dat een samenleving die 1 miljoen (!) jaar verder is, nog steeds niet sneller kan reizen dan het licht. Hoe fucking arrogant kunnen sommige mensen wel niet zijn zeg
In Atlantic Secret Star Mapper wordt gesuggereerd dat het de kustlijnen waren...quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:50 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Sorry!Ik ben zo gewent aan kritiek dat ik je verkeert las.
![]()
Je zal nog voor veel Oeh en Ah's komen.
Welk seizoen en aflevering zit je nu?
Het is wel een erg goede docu, ik heb 'm toevallig laatst ook gezien. Ik vond het wel erg apart dat er langs de kusten wel veel van die vreemde bouwwerken gevonden zijn, zoals die bij de kust van Japan ergens (weet ff de naam niet meer)quote:Op dinsdag 20 september 2011 10:16 schreef heartz het volgende:
[..]
In Atlantic Secret Star Mapper wordt gesuggereerd dat het de kustlijnen waren...
En Atlantis, het zeevolk moest voorstellen die van kust tot kust leefde. Zou dat kloppen?
Ze springen wel erg van de hak op de tak in die docu.
Ja dat klopt. Ook bij de Balkanlanden. Maar hoe komt die man nou opeens bij 'maanjaren' ipv 'zonjaren'? En dan is er een man die verteld erover dat hij denkt dat Atlantis een soort gateway was, waar vervolgens helemaal niet over door wordt gegaan.quote:Op dinsdag 20 september 2011 15:59 schreef BlackLodge het volgende:
[..]
Het is wel een erg goede docu, ik heb 'm toevallig laatst ook gezien. Ik vond het wel erg apart dat er langs de kusten wel veel van die vreemde bouwwerken gevonden zijn, zoals die bij de kust van Japan ergens (weet ff de naam niet meer)
quote:Op youtube heeft UFOTVstudios heel veel interessante docu's geplaatst waarvan veel gerelateerd zijn aan wat er in AA besproken wordt.
Die man kwam bij maanjaren i.p.v. zonjaren omdat het met zonjaren niet klopte, maar met maanjaren wel. Dus daarmee wilde hij aangeven dat er misschien spel/vertalingsfouten zijn gemaakt. Wat ik niet echt vreemd vind om aan te nemen.quote:Op dinsdag 20 september 2011 16:26 schreef heartz het volgende:
012
41
[..]
Ja dat klopt. Ook bij de Balkanlanden. Maar hoe komt die man nou opeens bij 'maanjaren' ipv 'zonjaren'? En dan is er een man die verteld erover dat hij denkt dat Atlantis een soort gateway was, waar vervolgens helemaal niet over door wordt gegaan.
De info over Atlas vond ik ook boeiend, maar wederom vrij beperkt.
Maar het is idd zo dat langs bepaalde kusten onder water bouwwerken zijn gevonden, met dezelfde bouwstructuur als vele andere beschavingen.
Maar zouden die beschavingen niet later leven? Zat er geen gap van 8.000/ 9.000 jaar? Hoe verklaarden ze dat ook alweer? Ik moet hem nog een keer kijken.
[..]
Nee misschien niet. Maar ik zou daar toch wat meer zekerheid over willen hebben.quote:Op dinsdag 20 september 2011 16:42 schreef BlackLodge het volgende:
[..]
Die man kwam bij maanjaren i.p.v. zonjaren omdat het met zonjaren niet klopte, maar met maanjaren wel. Dus daarmee wilde hij aangeven dat er misschien spel/vertalingsfouten zijn gemaakt. Wat ik niet echt vreemd vind om aan te nemen.
Volgens Plato was Atlantis ten onder gegaan iets van 9000 jaar voor zijn tijd (wat ongeveer 450 v. Chr was, als ik me niet vergis). En dit is ongeveer rond dezelfde tijd als het einde van de laatste IJstijd. Waardoor vanwege het smelten van het ijs, alles dus onderwater kwam te staan.
Ja ik ook welquote:En Graham Hancock's idee vind ik ook wel erg interessant. Dat het onder het ijs van Antartica ligt.
Maar was Atlantis nou een eiland? Of een kustlijn?quote:Op dinsdag 20 september 2011 18:57 schreef Maurice76 het volgende:
Er zijn meerdere oude beschavingen die verhalen over een enorme zondvloed. Dit kan twee oorzaken hebben; de eerste is dat er dus sprake was van smeltwater aan het einde van een ijstijd, waardoor het water in korte tijd snel hoger kwam (maar ... wat is een korte tijd?). De tweede is dat er een krachtige aardbeving geweest is, waardoor er een grote tsunami nogal wat kustgebieden verwoest heeft. Een eiland als Atlantis kan daar best veel last van hebben gehad en dus verwoest zijn.
Mocht Atlantis onder het ijs van Ant-Arctica liggen, dan is er niets meer van over. De kilometers ijs hebben dan vrijwel alles tot puinpoeier vermalen door het kruien, kraken en bewegen van de eeuwen.
Kijk eens op deze link als je de ideeën van Hancock interessant vindt.quote:Op dinsdag 20 september 2011 16:42 schreef BlackLodge het volgende:
[..]
En Graham Hancock's idee vind ik ook wel erg interessant. Dat het onder het ijs van Antartica ligt.
Leuke linkquote:Op dinsdag 20 september 2011 19:56 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Kijk eens op deze link als je de ideeën van Hancock interessant vindt.
Daar zijn de meningen dus over verdeeld. Het rare is, stel dat het een kustlijn zou zijn ... dan zou je ook verwachten dat er aan de kant van het binnenland contact geweest was met dat volk. Maar daar zijn geen verhalen van.quote:Op dinsdag 20 september 2011 19:11 schreef heartz het volgende:
[..]
Maar was Atlantis nou een eiland? Of een kustlijn?
In die docu wordt gesuggereerd dat dat wel zo is. Een soort van.quote:Op woensdag 21 september 2011 00:18 schreef Maurice76 het volgende:
[..]
Daar zijn de meningen dus over verdeeld. Het rare is, stel dat het een kustlijn zou zijn ... dan zou je ook verwachten dat er aan de kant van het binnenland contact geweest was met dat volk. Maar daar zijn geen verhalen van.
Dus is t of een leuk verhaal wat Plato heeft gehoord van de Egyptenaren of het is een vergeten stukje van onze geschiedenis waar nooit iemand (behalve de Egyptenaren) ooit contact mee heeft gehad. Anders waren er wel meer verhalen over geschreven of meer mythes van. Dat laatste lijkt me niet echt logisch en dus imo niet waar.quote:Op woensdag 21 september 2011 00:18 schreef Maurice76 het volgende:
[..]
Daar zijn de meningen dus over verdeeld. Het rare is, stel dat het een kustlijn zou zijn ... dan zou je ook verwachten dat er aan de kant van het binnenland contact geweest was met dat volk. Maar daar zijn geen verhalen van.
Zo is er ook hebreeuws gevonden bij opgravingen in Amerika die lang voor Columbus er kwam er begraven zijn met een doel.quote:Op woensdag 21 september 2011 00:50 schreef heartz het volgende:
[..]
In die docu wordt gesuggereerd dat dat wel zo is. Een soort van.
Dat er mensen van de Balkanlanden zijn die beweren van 'Atlantica' af te stammen.
En dat er mensen van een indianenstam (in midden of zuid Amerika) zijn die beweren van Atlan af te stammen, of vandaan te komen. Er zou een taalovereenkomst zijn tussen de 2 volkeren.
Volgens mij wordt er beweerd dat er mensen tijdens die 'vloed' meer binnenlands zijn gevlucht.
En weer andere Atlantiers zouden in een storm terecht zijn gekomen, als ik het me juist herinner.
Maar goed, ik ga die docu binnekort nog een keer kijken. Wat geconcentreender
Ook zou er volgens de docu een Hollandse mythe zijn: 'Atland'. Volgens mij?
Over een zeevaardersvolk volgens mij.
Misschien kan BlackLodge dit allemaal beter invullen.
Atlantis Secret Star Mappersquote:Op woensdag 21 september 2011 00:58 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Zo is er ook hebreeuws gevonden bij opgravingen in Amerika die lang voor Columbus er kwam er begraven zijn met een doel.
Welke docu heb je het over?
Een Friese mythe en het betreft "Aldland" (ofwel Atlantis)quote:Op woensdag 21 september 2011 00:50 schreef heartz het volgende:
Ook zou er volgens de docu een Hollandse mythe zijn: 'Atland'. Volgens mij?
Over een zeevaardersvolk volgens mij.
Misschien kan BlackLodge dit allemaal beter invullen.
Mooie linkquote:Op woensdag 21 september 2011 12:21 schreef Maurice76 het volgende:
[..]
Een Friese mythe en het betreft "Aldland" (ofwel Atlantis). Terug te vinden in het Oera Linda Boek. Nee, dat weet ik niet uit mijn hoofd, ik heb het opgezocht hoor!
. Maar er is reden aan te nemen dat het boek een vervalsing is, dus helemaal niet zo oud als het boek zelf beweert.
Een interessante link met betrekking daartoe vond ik hier: http://www.skepsis.nl/oeralinda.html
Zou heel goed kunnen. Ten eerste konden ze zichzelf vroeger minder goed uiten, dus zijn de tekeningen en beeldjes etc. wat symbolischer dan zoals wij het nu zouden doen. En ten tweede is het heel goed mogelijk dat er bijvoorbeeld op 1 buitenaardse planeet verschillende soorten aliens zijn. Net zoals wij blanken, aziaten en negers hebben.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 12:20 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Er zijn genoeg beeldjes en prehistorische tekeningen waar je rare wezens in ruimtepakken in kan zien.. Alleen verschillen de tekeningen wel heel erg per volk en gebied. Betekent dat dat we vroeger druk bezocht zijn geweest door verschillende soorten aliens?
Maar hebben al die verschillende rassen dan besloten een ander deel van onze planeet te bezoeken?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 14:36 schreef BlackLodge het volgende:
[..]
Zou heel goed kunnen. Ten eerste konden ze zichzelf vroeger minder goed uiten, dus zijn de tekeningen en beeldjes etc. wat symbolischer dan zoals wij het nu zouden doen. En ten tweede is het heel goed mogelijk dat er bijvoorbeeld op 1 buitenaardse planeet verschillende soorten aliens zijn. Net zoals wij blanken, aziaten en negers hebben.
Verschillende culturen kan leiden tot verschillende referentiekaders. Zij kunnen een andere benadering hebben van hetzelfde object. Denk aan een dokter die naar een scalpel kijkt, of een messenslijper die kijkt naar de scalpel. Hetzelfde object, maar beide zien andere mogelijkheden.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 12:20 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Er zijn genoeg beeldjes en prehistorische tekeningen waar je rare wezens in ruimtepakken in kan zien.. Alleen verschillen de tekeningen wel heel erg per volk en gebied. Betekent dat dat we vroeger druk bezocht zijn geweest door verschillende soorten aliens?
Hier ben ik het ook helemaal mee eens. En in veel van de bovengenoemde gevallen is het denk ik ook door oppervlakkigheid/bekrompenheid van de mensen, dat ze het niet willen geloven o.i.d. Het is hun vroeger zo geleerd, en dus zo is het. Ze staan niet open voor nieuwe, en in sommige gevallen dus controversiële theorieën. En zo wil ik zelf toch echt liever de waarheid weten, hoe en wat dat dan ook mag zijn. Zo zag ik laatst een zeer interessante presentatie van David Hatcher Childress (ook uit Ancient Aliens) over oude bevolkingen.quote:Op zondag 16 oktober 2011 10:48 schreef Gray het volgende:
[..]
Verschillende culturen kan leiden tot verschillende referentiekaders. Zij kunnen een andere benadering hebben van hetzelfde object. Denk aan een dokter die naar een scalpel kijkt, of een messenslijper die kijkt naar de scalpel. Hetzelfde object, maar beide zien andere mogelijkheden.
Zo kan het ook goed zijn dat verschillende tekeningen worden gemaakt van hetzelfde object.
Ook is het goed mogelijk dat wij met onze westerse kijk een heel foute interpretatie geven aan archeologische vondsten, of oude geschriften. Zo zag ik laatst een docu op youtube waarin pyramides als energiecentrales zouden werken (laatst al gepost dacht ik). Lijkt vergezocht, maar dat lijkt misschien alleen zo omdat we ons niet kunnen voorstellen dat ze al die jaren geleden al zo ontwikkeld waren.
Een voorbeeld wat ook wel aansluit bij deze post is een fijnmechanicus, die bedreven is in frezen, die ging kijken naar de pyramides. Die kwam groeven en krassen tegen die in zijn ogen alleen met een frees gemaakt kunnen zijn, met duizenden omwentelingen per minuut. Ook kwam hij zeer vlakke oppervlakken tegen, evenals zeer rechte hoeken. Dat kan alleen met industrieel (micro-)gereedschap.Ik zag het bij UFOtv op youtube, misschien dat ik straks nog even ga zoeken.
Kijk naar de Aarde en de diversiteit van leven hier, dan weet je genoeg. En dan nagaan dat er nog 8 miljoen soorten dieren en insecten zijn die we nog niet hebben gevonden.quote:Op maandag 17 oktober 2011 23:50 schreef Pollewoppie het volgende:
Ben inmiddels begonnen aan chariots of the gods...
Ik vind wel dat we een hoge dunk van de mensheid hebben terwijl we nog zo weinig weten! Er is pas onlangs ontdekt dat er ooit temperaturen op Mars waren rond de 15 graden celcius! ik bedoel maar, een planeet die op kosmische schaal zo enorm dichtbij staat waar al stromend water was!! Hoe enorm veel planeten moeten er niet zijn met leven erop!!!
Hoogovens.... Tenminste, daar komen ze redelijk bij elkaar..quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 14:54 schreef RichardRichard het volgende:
Voor wie seizoen 3 episode 13 heeft gezien. Ik vraag mij af wat er in Nederland staat als je deze lijnen bekijkt. Iemand een idee?
[ afbeelding ]
Wat is dit precies?quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 14:54 schreef RichardRichard het volgende:
Voor wie seizoen 3 episode 13 heeft gezien. Ik vraag mij af wat er in Nederland staat als je deze lijnen bekijkt. Iemand een idee?
[ afbeelding ]
Dus de reden dat het wel aliens moeten zijn geweest is omdat wij nu de kennis niet hebben hoe mensen dat ooit gedaan hebben?quote:Op maandag 7 november 2011 18:26 schreef Gray het volgende:
De Jupiter tempel in Lebanon wordt ook gekoppeld aan buitenaardse activiteit, aangezien de stenen gebruikt in dit bouwwerk zó absurd groot zijn dat het onvoorstelbaar lijkt dat mensen deze hebben geplaatst:
Ook wel Baal'Bek genoemd. De tempel van Jupiter stond hier pas veel later op. De fundering van de enorme stenen zijn veel ouder. Wie dit heeft gedaan weten we niet, maar met onze kennis kunnen wij die megalieten en trilithons maar net vervoeren. In de groeve verderop ligt de grootste bewerkte steen ter wereld. De vraag is vooral wie en hoe ze deze deze hebben verplaatst en in een kleine ruimte gemanoeuvreerd.quote:Op dinsdag 8 november 2011 08:27 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Dus de reden dat het wel aliens moeten zijn geweest is omdat wij nu de kennis niet hebben hoe mensen dat ooit gedaan hebben?
Is dat niet een beetje makkelijk?
"Ik weet niet hoe Hans Klok die tijger in dat doosje kreeg, dat moet wel alien technologie zijn"...
Ja, dat is zeker een makkelijk antwoord op dit moeilijke vraagstuk. En wie weet nog waar ook, ik weet het niet.quote:Op dinsdag 8 november 2011 08:27 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Dus de reden dat het wel aliens moeten zijn geweest is omdat wij nu de kennis niet hebben hoe mensen dat ooit gedaan hebben?
Is dat niet een beetje makkelijk?
"Ik weet niet hoe Hans Klok die tijger in dat doosje kreeg, dat moet wel alien technologie zijn"...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |