Dat is iets wat ik me later ook al beseftequote:Op woensdag 31 augustus 2011 13:27 schreef DarkY.NL het volgende:
jep maar dan moet je de steen ook weer omhoog krijgenen misschien ben ik dom, maar een klein kind krijgt dat toch niet omhoog.
Dan zouden er een grote platte deel (de helling lift) voor de piramide te vinden, die krijg je niet zomaar weg.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 09:33 schreef DarkY.NL het volgende:
het filmpje van de man die alles alleen doet ken ik, interessante stof.
De grootste uitdaging is natuurlijk het omhoog hijsen van de stenen, bijv voor in de top van een piramide of als dak boven 2 rechtop staande stenen.
Volgens mij kun je met behulp van een lift stenen automatisch omhoog trekken, er vanuit gaande dat men het op deze manier deed: [ afbeelding ]
verplaats die mensen die aan de steen trekken nu naar achter de piramide, hang een "lift" en plaats er genoeg mensen op zodat de steen automatisch omhoog gaat.
Dan gaat de theorie dat het door schuren met zand het zo pas word gemaakt, ook niet op.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 19:11 schreef Maurice76 het volgende:
[..]
Ik weet welke muur je bedoelt, dat is ergens in Zuid-Amerika. Weet ook even de naam niet meer precies (als iemand het weet, vooral verklappen!) Erg boeiend, inderdaad, omdat ze naadloos aansluiten. Ik meen me ook te herinneren dat ze voor onderzoek eens een paar van die stenen gelicht hebben en erachter kwamen dat er tussen stenen onderling wederzijds T-vormige uitsparingen in gemaakt waren, waarin metaal was gegoten. Na het hardworden van het metaal werkt dit als een soort anker die de stenen onderling stevig op hun plaats houdt. Dit verklaart echter niet hoe ze die dingen - sommigen zelfs tonnen in gewicht - zo naadloos gekregen hebben.
Thx voor de link, maar das m nietquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 21:55 schreef magikmichael het volgende:
[..]
Jullie bedoelen volgens mij Puma Punku : http://grenswetenschap.nl(...)erie-uit-de-oudheid/ Tiwanaku: http://nl.wikipedia.org/wiki/Tiwanaku
heel apart.....
Dit is wel de muur die ik bedoel, maar dat schuiven gaat niet op als er metaal in blijkt te zitten zoals Maurice net zeiquote:Op woensdag 31 augustus 2011 09:53 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
[ afbeelding ] Inca muur, 12e eeuw.
Mijn theorie is dat ze de stenen eerst grofweg pas maakten, op elkaar legden en dan maar (veel mankracht en hefbomen) heen en weer grinden met die dingen zand en water er tussen al extra slijtmiddel en voila 2 precies op elkaar ingesleten stenen.
Nou, dat zou mooi zijn, want dat is hetgene wat ik me ook altijd afvraag. Hoe hebben ze dat gedaan.quote:Op donderdag 1 september 2011 09:10 schreef kristyle het volgende:
De volgende aflevering gaat specifiek over het verplaatsen en plaatsen van zware stenen.
Ik heb de aflevering net gezien, maar die vraag wordt niet beantwoord.quote:Op vrijdag 2 september 2011 19:41 schreef Lavenderr het volgende:
Nou, dat zou mooi zijn, want dat is hetgene wat ik me ook altijd afvraag. Hoe hebben ze dat gedaan.
Dat kan ik even niet plaatsen, metaal er tussen? ankers?quote:Op vrijdag 2 september 2011 19:21 schreef mousy31 het volgende:
Dit is wel de muur die ik bedoel, maar dat schuiven gaat niet op als er metaal in blijkt te zitten zoals Maurice net zei
Ik wil best geloven dat mensen door simpele technieken als dit grote blokken graniet van tientallen tonnen konden verplaatsen.quote:Op maandag 29 augustus 2011 15:39 schreef vosss het volgende:
En waarom zouden wij dat niet kunnen? Deze meneer van dit filmpje is bezig een eigen Stonhenge te bouwen. Met de hand. Helemaal alleen. En met stenen van duizenden kilo's per stuk. Met simpele technieken die ze waarschijnlijk toen ook gewoon al hadden
Graniet is relatief simpel glad te krijgen met genoeg tijd, ook al is het een vrij harde steensoort. Juist door veel tijd te spenderen kun je graniet (of bijna welke steensoort dan ook) spiegelglad krijgen met zoiets simpels als zand en/of quartz..quote:Op zaterdag 3 september 2011 03:54 schreef HTrockstar het volgende:
[..]
Ik wil best geloven dat mensen door simpele technieken als dit grote blokken graniet van tientallen tonnen konden verplaatsen.
Maar hoe kregen ze het voor elkaar om graniet wat een van de hardste materialen is zo perfect glad te krijgen ?
Of zoals in Puma Punku dat er perfecte vierkanten uit werden gehaald, dit is tegenwoordig nog gigantisch lastig om te doen als het al mogelijk is.
Ik kijk erg sceptisch naar de documentaire maar moet wel zeggen dat er echt dingen tussen zitten waar ik toch even achter mijn oren moet krabben.
En ik vind sommige theorieën logischer klinken als wat mij op school enzovoort wordt geleerd.
Vind vooral het stukje over de mana-machina grappig, met de ark of the covenant welke een soort van kernreactor of iets in de richting zou moeten zijn geweest met geschreven verhalen over mensen welke dood gingen of last kregen van een vorm van stralingsziekte als er verkeerd me werd omgegaan.
Of het waar is of niet, het zet je in ieder geval aan het denken
Nog imposanter vond ik de symmetrie van de gezichten in / op, beelden, muren..quote:Op zaterdag 3 september 2011 03:54 schreef HTrockstar het volgende:
Ik wil best geloven dat mensen door simpele technieken als dit grote blokken graniet van tientallen tonnen konden verplaatsen.
Of zoals in Puma Punku dat er perfecte vierkanten uit werden gehaald, dit is tegenwoordig nog gigantisch lastig om te doen als het al mogelijk is.
Puma Punku , een samenleving welke ergens tussen 3000 voor christus tot 15000 voor christus maakte replica na replica van bouwstenen gemaakt uit graniet en dioriet.quote:Op zondag 4 september 2011 16:28 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Graniet is relatief simpel glad te krijgen met genoeg tijd, ook al is het een vrij harde steensoort. Juist door veel tijd te spenderen kun je graniet (of bijna welke steensoort dan ook) spiegelglad krijgen met zoiets simpels als zand en/of quartz..
En ik moet geloven dat dit is gedaan door langdurig met zand en/of quartz deze steensoorten te bewerken ?quote:Met de modernste technologie en informatie gaan de structuren van Puma Punku tegen alle bestaande logica in. Vooralsnog lijkt geen enkele vooraanstaande wetenschapper ook maar enig idee te hebben hoe het mogelijk was om in de tijd dat Puma Punku gebouwd werd dit met de toenmalige stenen tijdperk-technieken te realiseren. Sterker nog: zelfs met onze huidige technieken zal het vrijwel niet te realiseren zijn.
Ach het is ergens wel logisch, dat de wetenschappers van nu zichzelf liever slimmer bezien dan die steen/brons-werktuig-wetenschappers van toen.quote:Op zondag 4 september 2011 23:21 schreef Romanus het volgende:
Het is ongelofelijk hoe ze het gemaakt hebben maar ik vind dat sommige mensen net doen alsof de mens duizenden jaren geleden achterlijk was.
Je moet niets, maar het kan op die manier zeker gedaan worden, dat staat vast.quote:Op zondag 4 september 2011 23:08 schreef HTrockstar het volgende:
[..]
En ik moet geloven dat dit is gedaan door langdurig met zand en/of quartz deze steensoorten te bewerken ?
Met welk materiaal kapte ze hun vormen uit de granieten blokken?quote:Op woensdag 7 september 2011 12:42 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Je moet niets, maar het kan op die manier zeker gedaan worden, dat staat vast.
Heb jaren geleden in een dergelijk topic ooit een link gepost waarin stond hoe hedendaagse "beeldhouwers" in een arm land, granieten stenen bewerkte zoals men het heel vroeger ook deed. Dat deden ze niet om het opnieuw uit te vinden, maar omdat ze niets anders tot hun beschikking hadden.
Probleem is dat ik die link, of het topic, niet meer kan vinden, is te lang geleden...
Dat verklaard dan alleen de gladde gedeeltes (waarvan ik m'n twijfels heb of dat echt mogelijk is met zand, vooral met zo'n groot oppervlak). Maar nog niet hoe de groeven, die overal even diep waren, en kleine ronde gaten die op de millimeter na even diep waren. Of de perfecte hoeken die de bouwwerken hebben.quote:Op woensdag 7 september 2011 12:42 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Je moet niets, maar het kan op die manier zeker gedaan worden, dat staat vast.
Heb jaren geleden in een dergelijk topic ooit een link gepost waarin stond hoe hedendaagse "beeldhouwers" in een arm land, granieten stenen bewerkte zoals men het heel vroeger ook deed. Dat deden ze niet om het opnieuw uit te vinden, maar omdat ze niets anders tot hun beschikking hadden.
Probleem is dat ik die link, of het topic, niet meer kan vinden, is te lang geleden...
Het is makkelijk om zonder bewijs van alles te roepen, maar er zijn al talloze experimenten geweest, vooral in Egypte, waaruit blijkt dat je zelfs met relatief zacht koper, met voldoende tijd en mankracht, graniet kunt zagen, boren en bewerken. Brons is harder dan koper en maakt het werk makkelijker. IJzer, wat al heel vroeg in Egypte bekend was, werd (hoogst waarschijnlijk) ook gebruikt om graniet en andere steensoorten te bewerken, maar er is geen bewijs dat ijzer in precolumbiaans Amerika gebruikt werd.quote:Op woensdag 7 september 2011 13:46 schreef kristyle het volgende:
[..]
Met welk materiaal kapte ze hun vormen uit de granieten blokken?
In de AA programma's vermelden ze -zonder met iets van bewijs op de proppen te komen- iets van stenen die zo moeilijk te bewerken waren dat ze met diamant bewerkt moesten zijn.
de helling zou alleen al meer dan 2 x zo groot worden als de pyramide zelf , lijkt me dus geen optiequote:Op woensdag 31 augustus 2011 09:33 schreef DarkY.NL het volgende:
het filmpje van de man die alles alleen doet ken ik, interessante stof.
De grootste uitdaging is natuurlijk het omhoog hijsen van de stenen, bijv voor in de top van een piramide of als dak boven 2 rechtop staande stenen.
Volgens mij kun je met behulp van een lift stenen automatisch omhoog trekken, er vanuit gaande dat men het op deze manier deed: [ afbeelding ]
verplaats die mensen die aan de steen trekken nu naar achter de piramide, hang een "lift" en plaats er genoeg mensen op zodat de steen automatisch omhoog gaat.
Maar hoe krijg je het contragewicht dan weer omhoog?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 10:02 schreef Maurice76 het volgende:
[..]
Het is makkelijker om dan een andere steen als contra gewicht te gebruiken. Dan kan een klein kind zo'n enorme steen zelfs omhoog krijgen.
Ja, zoals ik al eerder aangaf, dat van dat contra gewicht bedacht ik me later ookquote:Op woensdag 7 september 2011 21:58 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Maar hoe krijg je het contragewicht dan weer omhoog?Persoonlijk denk ik dat ze vooral met katrollen en tredmolens enzo gewerkt hebben. Moment = kracht x arm enz.
En dat, laser, kon misschien met een gouden 'spiegel' in een heel specifieke vorm / bolling, wellicht meerdere van die dingen en uiteraard in combinatie met hun 'G-d', de zon.quote:Op woensdag 7 september 2011 13:56 schreef mousy31 het volgende:
Ik heb ergens gelezen dat ze denken dat ze het met een soort laser hebben gedaan....
Hadden ze bij mythbusters niet eens zoiets geprobeerd? Was niet mogelijk dacht ik, de zonne-energie kon bij lange na niet geconcentreerd worden.quote:Op donderdag 8 september 2011 02:18 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
En dat, laser, kon misschien met een gouden 'spiegel' in een heel specifieke vorm / bolling, wellicht meerdere van die dingen en uiteraard in combinatie met hun 'G-d', de zon.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |