abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100223042
Dat die spierkrampen door de Baclofen komen wist ik dus wel. Maar ja, het is het een of het ander. Ik heb liever last van mijn spieren zonder alcoholverslaving dan andersom.

Wat ik in het begin deed was gewoon innemen zodra ik wakker werd en dan steeds iedere vier uur een dosis.

Maar nu neem ik gewoon af en toe een tablet, voel het gewoon perfect aan. Wat in de bijsluiter staat is natuurlijk voor behandeling van spasmes.

Gevaar met die pillen met verlengde afgifte is natuurlijk de prijs. Toen ik van Ritalin naar Concerta overstapte moest ik ineens ¤ 80,- per maand gaan betalen. het was dezelfde stof in een ander jasje.

Ik wil ook stoppen met roken en ga daarom waarschijnlijk verhogen.

[ Bericht 31% gewijzigd door Bonno op 02-08-2011 09:01:44 ]
Portishead | Zero 7 | Emilie Simon | Bauer | RJD2 | Unkle |
pi_100223252
Tsja, dat is farmaceutische maffia..

Ben het helemaal met je eens dat je de spierkrampen verkiest boven verslaving trouwens. Dat getuigt ook van doorzettingsvermogen! Ik denk ook dat het goed is te doseren naar waar je jezelf het beste onder voelt. Bijsluiters zijn ook meestal met name gemaakt vanuit juridisch oogpunt. Wel vormen ze enigszins een leidraad voor het gebruik. Het is idd een beetje experimenteren.

Suc6 met het stoppen (de lastigste verslaving van allemaal..) met roken trouwens. Dat ga ik over een tijdje, als de Baclo 'stabiel' is ook doen. Ik rook trouwens sind een paar dagen al veeeeel minder! Ongeveer de helft. Ging vanzelf. Naast het feit dat ik me meer ontspannen voel door de Baclo, en daardoor niet als een bezetene, door spanning overheerst, loop te kettingroken, smaakt het ook niet meer echt zoals ik gewend ben. Ik rook nu ook de Menthol sigaretten van mijn meisie. En die vond ik voorheen echt extreem goor..??? Vaag.
Coldplay | David Bowie | The Police | Keane | Bob Marley | Prince
pi_100223446
Ik ben ook van zware shag naar halfzware overgestapt en in het begin rookte ik minder. Maar dat was tijdelijk, ben weer veel meer gaan roken. Ik ga langzaam ophogen en kijken of ik er dan af kan komen.

Als ik in de auto zit dan leg ik mijn shag tegenwoordig achterin. Ik moet dan echt uitstappen om een shaggie te roken en dat werkt prima.

Houd er echt rekening mee dat na verloop van tijd de Baclofen anders gaat werken. Maar het relaxte gevoel in je lijf blijft wel en de drang naar alcohol is natuurlijk ook weg. Ik nam het niet aan toen het tegen me gezegd werd, maar het is wel echt zo.

Heel belangrijk is goed te eten en vooral ontbijt om de Baclofen goed te laten werken. Bij mij is het nu ook zo dat het me een kick geeft om gezond te eten. ik eet iedere dag een zak worteltjes :D
pi_100223491
@Bonno

Goed bezig! :-) Ga ik ook maar eens invoeren!
pi_100223554
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 09:04 schreef Maxum het volgende:
@Bonno

Goed bezig! :-) Ga ik ook maar eens invoeren!
Thuis doe ik het ook weleens, dan leg ik mijn shag op zolder. Steeds het gevoel dat ik wil roken, maar het is dan makkelijker om uit te stellen.

En in het begin stoppen met roken is makkelijker. Zeker als je gaat verhogen en een afkeer tegen het roken krijgt is een prima moment. Mij is het jammer genoeg nog niet gelukt, maar het kan wel.

Dat boek van Allen Carr is trouwens best goed om eens te lezen. Ik heb het boven in de kast staan, misschien eens opzoeken.

Ben al eens gestopt door dat boek. Het stoppen was het probleem niet, het volhouden wel!

Ik begin wel weer veel te blowen, maar volgens mij is dat verveling.
pi_100223638
@ Bonno

Pas je wel een beetje op met dat blowen? Snap het wel hoor!
pi_100223657
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 09:12 schreef Maxum het volgende:
@ Bonno

Pas je wel een beetje op met dat blowen? Snap het wel hoor!
Ja maar ik doe dat al zo ontzettend lang!

Had het toen ik thuis was na vakantie wel onder controle, maar wordt nu weer teveel.

Al doe ik wel een dag of drie met een zakje van twee tientjes. En ik kom dan makkelijker in slaap.
pi_100223750
@ Bonno

Heb jij het idee dat de Baclo beter werkt tegen lichamelijke verslaving of tegen psychische verslaving? Of allebei?
pi_100223787
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 09:20 schreef Maxum het volgende:
@ Bonno

Heb jij het idee dat de Baclo beter werkt tegen lichamelijke verslaving of tegen psychische verslaving? Of allebei?
Ik denk dat het een combinatie is.

Doordat je lijf rust krijgt heb je geestelijk ook meer rust.
pi_100224285
@ Bonno

Ik voel momenteel wat meer lichamelijke rust dan geestelijke. Maar ik ben dan ook nog maar net begonnen met de Baclo en abrupt gestopt met alcohol en gebruik nagenoeg geen valium meer.

En dat in een week!

Gisteren nog over de markt gelopen (erg druk). Normaal gesproken trek ik dat niet, en prop mezelf vol met valium, of ga direct bij de eerste spanning signalen rechtsomkeer naar huis. Deze keer lukte het wel. Voelde me wel 'wappie' maar niet angstig. Rustig doorgeslenterd.

Blijf me verbazen over de Baclo!
pi_100224467
Dat is geweldig Maxum! Dat wappie gevoel verdwijnt dus, maar je zal merken dat je het fijne gevoel blijft houden. Ik heb echt helemaal geen oxazepams meer nodig om te kunnen functioneren. ben zelfs laatst naar de kapper geweest zonder mezelf te drogeren. De kapper was mijn grootste angst.

Je zal merken dat je ook veel socialer wordt. Ik ben ook oprecht geļnteresseerd in andere mensen en hun mening. Ik maak me nergens echt druk om en word ook helemaal niet snel meer boos. Bijvoorbeeld in het verkeer is het goed te merken. Voorheen was ik altijd aan het schelden op iedereen en lette ik alleen maar op de fouten van een ander. Tegenwoordig duurt elke reis de helft langer, vind ik alles wel best en laat ik bijna iedereen voor.
pi_100224825
@ Bonno

Kappers zijn creepy :-)) Hulde!

Nee, serieus, hoop dat ik dat ook ga krijgen, heb er in ieder geval 100% vertrouwen in!!

Hoe lang duurde het bij jou totdat de Baclo 'stabiel' voelde?
pi_100225079
Ik begon me na volgens mij vier weken stabiel te voelen. Maar zoals je hebt kunnen lezen heb ik wel op een hele heftige manier dat middel gebruikt.

Ik ben nu volgens mij pas zes weken bezig, maar het lijkt echt al een eeuwigheid.

Ik kan me ook niet voorstellen dat ik ooit zo ontzettend veel alcohol en andere middelen heb genuttigd. Als ik nu zes blikken bier drink dan ben ik er echt wel klaar mee.

Leuk is dat ik gisteren werd gebeld door mijn huisarts. Ze stelde me enorm veel vragen. Ze belde me na 18:00 uur, dus in haar vrije tijd. Ze staat echt enorm achter mijn experiment en wil dit dus aan anderen voor gaan schijven. Ze vroeg me of ik er bezwaar tegen had als ze patienten mijn emailadres zou geven voor ondersteuning en mijn ervaringen. Dat gaf me echt een fantastisch gevoel.

Ik heb een flinke overschot aan Baclofen, eerst wilde ik het nog aan iemand anders geven, maar ben toch van mening dat je het zonder arts niet moet slikken.

Maxum, heb je nog helemaal geen vervelende ervaringen gehad tot nu toe? Enge dromen of gedachten? Heb jij ook zo'n last van trillende handen en daarme gepaard gaande sociale angst? En help de Baclofen je daar ook bij?

Mijn trillende handen zijn echt voor 100% weg, dat is echt zo geweldig!
pi_100225244
He Bonno en Maxum goed te lezen dat jullie elkaar ondersteunen. En Maxum heb maar wat geduld. Ik ben nu 3 en halve week bezig met baclo en het gaat steeds stabieler voelen. Ben ook wat losser in het nemen van mijn 60mg verdeeld over de dag. Heb 's morgens vaak iets meer nodig om op gang te komen en kan de rest van de dag met minder uit. Herken het lay-back gevoel van Bonno, maak me niet meer zo druk als voorheen en doe rustig mijn ding op een dag.
Heb af en toe ook last van een wat kramperig gevoel, maar dat weegt niet op tegen het weg zijn van de craving. Ben dus heel blij met de baclo en denk dat 60mg voor mij voldoende is. Het roken is nog wel een probleem. Wil ook daarmee stoppen, maar rook nu meer dan voorheen. Zet dat stoppen maar even in de wachtkamer, een ding tegelijk. Wil eerst mijn leven weer in rust en orde krijgen en genieten van het niet hoeven drinken om rust te vinden. Hoera voor baclofen en te gek dat na ongeveer 3 wk de meeste vervelende bijverschijnselen weg zijn. Ik slaap ook weer beter. Good luck guys, tot schrijfs
pi_100225387
Mogguh saine! Ik ben echt blij dat het zo goed met je gaat. En zeker dat je de Baclofen nog een kans hebt gegeven nadat het bijna mis was gegaan.

Blijkbaar is het juist innemen van de Baclofen de eerste weken wel erg belangrijk. Dus heel langzaam opbouwen en niet teveel van je dosis afwijken. Maar wel in gedachte houden dat jij zelf het beste aanvoelt wat goed voor je is en wanneer je teveel neemt.

Geef het gewoon minstens vier weken en ga niet op zoek naar resultaat, dat komt vanzelf wel.

Ik blijf er wel bij dat je in het begin gerust wat kan drinken, maar dan alleen om rust in je kop en lijf te krijgen, dus wel zo min mogelijk.

Ik vind het geweldig dat er telkens nieuwe mensen in het topic komen die er baat bij hebben. Daarom vind ik het ook belangrijk dat in de eerste post van dit topic een goed verhaaltje staat zodat mensen meteen kunnen lezen wat Baclofen is en wat het doet. Maar goed, het lukt me niet echt om dat te schrijven, ga vandaag nog weleens een poging doen.

:)
pi_100225469
Wat goed man! Fijn dat je een goede arts hebt, dat komt in het algemeen maar weinig voor.
Ik heb wel degelijk een aantal (kleine) bijwerkingen, al moet ik zeggen dat het moeilijk te definiėren is of dat komt door de opbouw van de Baclofen, of door de stop met alcohol en valium. Zo ben ik af en toe lichtelijk hyper, heb soms onrustige benen, en het lijkt alsof mijn gedachten sneller gaan. Allemaal verder prima te hanteren hoor. Het irritantste vind ik spierspanningen. Als die optreden slik ik nog wel een bescheiden hoeveelheid (20 of 30mg) valium. Maar dat is tijdens deze eerste Baclo week maar 2 keer voorgekomen. Tot nu toe goed geslapen met uitzondering van afgelopen nacht. Bleef maar hangen in een nare droom. Dat kan ook nergens mee te maken hebben, ik weet het niet. In ieder geval vallen de bijwerkingen, als ze door de Baclo komen, mij enorm mee! Ik bouw het rustig op, geen haast. Ik voel me nu al zoooooo veeeeel beter dan een week geleden!! Al voelt het gek genoeg aan als 2 weken???

Fijn dat je van die trillende handen af bent! Dat is echt een teken dat je lijf zich herstelt!
pi_100225578
Zo ging het bij mij ook Maxum!

Ik had echt vreselijke nachtmerries. Heel veel last van rare gedachten overdag, hyper en op alles een oplossing denken te weten. Ik zat vol goede ideeėn.

Houd er rekening mee dat je aan het ontgiften bent. Dus de alcohol moet echt nog je lijf uit. Ik had ook veel last van zweten en vieze lichaamsgeur. Mijn urine stonk verschrikkelijk en ik had een lijkenlucht in mijn mond. Die bijwerkingen verdwijnen echt!

Alleen slapen zal slecht blijven. Tenminste, bij mij. Maar als ik vijftien flessen bier had gedronken sliep ik ook slecht. De volgende dag voelde ik me een wrak, trillerig, zweterig en een schuldgevoel. Dat was vele malen erger.

Nogmaals, dat geweldige gevoel wordt minder. Dat gevoel van euforie ebt weg. Maar de goede werking zal blijven: Rust en geen behoefte aan de drank.

Heb je wel bloed laten prikken en de bloeddruk laten meten? Ik had een leverfunctiestoornis. Ik heb nog wel pijn in die streek en voel het kloppen. Vitamine B schijnt goed te zijn. Ik heb al wel weer zo'n nieuwe kaart om bloed te laten prikken, maar ben ietwat lui. Misschien ga ik morgen wel even.
pi_100225722
He Maxum wat herkenbaar dat gevoel alsof de tijd langer duurt dan in werkelijkheid. Ik moet me regelmatig realiseren dat ik nog maar goed 3 wk bezig ben met baclo, terwijl het al zoveel langer voelt. Het lijkt alsof mijn tijdsbesef wat"verstoord"is. Voelt niet onplezierig in ieder geval.
Vindt je 20 of 30 mg valium een bescheiden hoeveelheid? Ik heb gelukkig weinig met pammetjes, dus kan er niet over oordelen, zou me echter kunnen voorstellen dat het samen met baclo zorgt voor vervelende dromen en een wappie gevoel. De combinatie is net als alcohol niet aan te raden. Kan misschien niet echt kwaad, maar versterkt de bijwerkingen wel. Veel sukses en vooral wat geduld, want het wordt echt beter
pi_100225807
Heb geen bloed laten prikken, maar wel onlangs mijn bloeddruk laten meten. Die was 100% perfect.
Ik voel me niet euforisch, wel overwegend relaxed. Doe ook echt aan langzaam opbouwen. Ben bang dat als ik dat te snel doe ik me (net als bij Seroxat en Zoloft) tijdelijk te hyper ga voelen. Daarin heb ik mijn lesje wel geleerd... En mijn omgeving ook :-(
pi_100225829
Ik ben helemaal niet zweverig ofzo. Maar als je je echt even gestresst voelt, dan werkt het volgende best wel. Ga op je bed liggen met je ogen dicht, op je rug. Zorg dat je handen, armen, benen en voeten niks raken. Zet rustige muziek op, denk aan niks en adem mee met het ritme van de muziek. Na een half uurtje heb je echt rust in je lijf. Lijkt een beetje op mediteren, maar je hoeft niet echt in hogere sferen te komen.

Deze techniek gebruikte ik toen ik begon met het slikken van ritalin. Een half uurtje maakt echt veel verschil.
pi_100225873
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 10:48 schreef Maxum het volgende:
Heb geen bloed laten prikken, maar wel onlangs mijn bloeddruk laten meten. Die was 100% perfect.
Ik voel me niet euforisch, wel overwegend relaxed. Doe ook echt aan langzaam opbouwen. Ben bang dat als ik dat te snel doe ik me (net als bij Seroxat en Zoloft) tijdelijk te hyper ga voelen. Daarin heb ik mijn lesje wel geleerd... En mijn omgeving ook :-(
Bloed prikken kan best nuttig zijn. Ik heb niet helemaal meegekregen hoe lang en hoeveel je dronk, maar het is best een fijn gevoel om te weten hoe je gezondheid ervoor staat.

En voor mij is die leverfunctiestoornis juist een goede motivatie.
pi_100225998
Hi Saine,

Ja vaag is dat, dat tijdsbesef. Niet vervelend maar wel vreemd. Nieuw.
Wat betreft de valium, voor mij is 20 of 30 mg een bescheiden dosis. Voorheen tikte ik er meestal 80 mg in een keer in... En daarna een paar liter bier om me helemaal relaxed te voelen...

@ Bonno

Ademhaling oefeningen doe ik ook. (al jaren) Werk super!! Enige probleem is dat het vaak niet uitkomt. Als ik aan het werk ben bijvoorbeeld kan ik moeilijk tegen de hele ploeg zeggen dat ik even een uur ga liggen. Thuis doe ik het wel af en toe. Moet het weer vaker gaan doen!
pi_100226039
Op het werk gaat het ook niet lukken inderdaad! Maar dat heb je misschien helemaal niet meer nodig straks.

Hoe functioneer je verder op het werk?

En heb je een partner die je ondersteunt?
pi_100226490
He mannen?? Ik weet niet wat voor werk jullie doen, maar je hoeft niet perse te liggen of muziek te luistren om ontspanningsoef. te doen of aandacht te besteden aan je ademhaling. Zelfs tijdens een gesprek of in de auto kun je met je aandacht naar je ademhaling gaan en deze dieper in je bui laten komen. Daarbij kan 5 min. al een wereld van verschil brengen.
Gelukkig hebben ze tegenwoordig in de reguliere verslavingszorg ook al ontdekt dat dit goede technieken en zeer helpende zijn om de onrust, die de meeste verslaafde voelen, wat terug te dringen.
Maxum wanneer ik 80mg zou nemen ben ik helemaal out, dus ik ben geen reeele referentie.
Heb ook nooit een craving voor tabletten gevoeld, dus wie ben ik om daar iets over te zeggen.
Mijn kennis hierover is slechts gebaseerd op theorie en ervaring in de zorg. Ben ervan overtuigd dat ervaringsdeskundigen het echt beter weten. Hoop wel dat de baclo je ook helpt van de pammetjes af te komen, want ze zijn zo nog verslavender dan alcohol
pi_100226721
Klopt wat je zegt saine, maar wat ik beschreef is natuurlijk wel een goede techniek.

En je weet best wat voor werk ik doe, ik ben zzp koerier :P

Ik heb trouwens van de Baclofen meer effect dan van een paar oxazepams. Vandaar dat ik ze helemaal niet meer slik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')