Hij mag diezelfde lading volgende de nederlandse wet ook vervangen voor een lading met een realistisch aantal rotte appels.quote:Op zondag 31 juli 2011 21:20 schreef sandemann het volgende:
En wil je van die leverancier geen appels meer.
Maar dat is niet eerlijk! Onze kinderen wordt toch altijd geleerd een eerlijke wereld na te streven?
Nee. Een beginnend ondernemer heeft voldoende mogelijkheden tot steun, het weigeren hiervan kan nooit een reden tot acceptatie vormen.quote:Op zondag 31 juli 2011 21:44 schreef sandemann het volgende:
Maar hij moet dat eigenlijk nog leren, hij heeft een achterstand. Je geeft hem toch wel die kans?
En hoe handel je het dan af met je eigen volk. Laten we daarbij de groep Kampers nemen waar er genoeg van zijn. Allemaal rotte appels, waar stuur je die dan heen?quote:Op zondag 31 juli 2011 19:05 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Als ik een lading appels bestel, en 15% is rot, stuur ik die lading terug.
quote:Op zondag 31 juli 2011 22:05 schreef sandemann het volgende:
Hadden we dan niet beter het geld dat we investeerden in het beheer van rotte appels, kunnen investeren in de ontwikkeling van boomgaarden? Dan had de wereld nu de vruchten kunnen plukken.
Ik vind het wel slap dat je op geen enkele manier ingaat op de duidelijke en terechte vragen die maartena stelt.quote:Op zondag 31 juli 2011 21:50 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Nee. Een beginnend ondernemer heeft voldoende mogelijkheden tot steun, het weigeren hiervan kan nooit een reden tot acceptatie vormen.
Ik had het over rotte appels, dat is niet meteen turks fruit (haha)quote:Op zondag 31 juli 2011 22:08 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
En hoe handel je het dan af met je eigen volk. Laten we daarbij de groep Kampers nemen waar er genoeg van zijn. Allemaal rotte appels, waar stuur je die dan heen?
Stel mij maar een concrete vraag waar je een concreet antwoord op kunt verwachten, tot die tijd vind ik het "slap" dat je van mij het antwoord eist.quote:Op zondag 31 juli 2011 22:14 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik vind het wel slap dat je op geen enkele manier ingaat op de duidelijke en terechte vragen die maartena stelt.
De vraag van maartena was:quote:Op zondag 31 juli 2011 22:20 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Stel mij maar een concrete vraag waar je een concreet antwoord op kunt verwachten, tot die tijd vind ik het "slap" dat je van mij het antwoord eist.
Ik "reply". Dat is iets anders dan antwoord geven op een vraag. Als het goed is zie je itegratie als een soort evolutie, daar kun je ook onmogelijk een vaste ruimte voor geven. Verder lijken mij die vragen redelijk onrelevant; de meeste problemen worden niet veroorzaakt door een gebrek aan integratie maar gebrek aan opvoeding/toekomst. Als jij in een vast patroom zit van "iedereen is tegen mij, niemand wil mij helpen" dat voel je jezelf geneigd om je buiten de maatschappij te stellen, afkomst is hierbij vrijwel niet aan gerelateerd. Deze trend wordt ondersteund door het gebrek aan straffen/pakkans en vervolging. Als jij je 'behoeftes' bij elkaar kunt stelen en daarmee weg komt blijft er weinig stimulans over om je gedrag te veranderen.quote:Op zondag 31 juli 2011 22:48 schreef Kees22 het volgende:
[..]
De vraag van maartena was:
Maar IS dat ook daadwerkelijk zo, en wat IS integratie precies?
En de vraag of dat ook daadwerkelijk zo is, sloeg op:
"Ik denk dat het gevoel onder autochtonen is: waarom zou het in godsnaam 3 of 4 of meer generaties moeten duren voor sommigen om te integreren. Hoeveel leed wordt er wel niet veroorzaakt in die tijd. Je wilt hier zijn of niet en zo niet ga je toch ergens anders wonen?"
Dan kun je je nog afvragen of hij bedoelt: is dat gevoel onder autochtonen daadwerkelijk zo of duurt integratie daadwerkelijk 3 of 4 generaties?
Dat het gevoel onder autochtonen zo is, zal best waar zijn (het veroorzaakte dit topic), maar dat is niet zo interessant. De vraag is of het gevoel correct is en of het inderdaad 3 of 4 generaties moet duren voor iemand geďntegreerd is.
Dus twee concrete vragen:
1) Duurt integratie altijd 3 of 4 generaties?
2) Wat is integratie precies?
Overigens: je reageert op zijn post, dus suggereer je hem te antwoorden.
Kijk, ik vind de OP ook niet zo geweldig, maar het is wel een onderwerp dat veel mensen heftig, tot schietens toe, bezig houdt. Dus de moeite waard om er eens goed over na te denken.quote:Op zondag 31 juli 2011 23:22 schreef sandemann het volgende:
Volgende keer dus alleen het stukje over kroegdagen, Koninginnedag en Sinterklaas quoten, zoals ik deed, want nu ben je aan de beurt. En nou maar hopen dat ik niet op het matje word geroepen.
OK, dan ben je het dus met maartena eens dat integratie niet op voorhand vast te leggen is. En je bent het ook eens met de stelling, dat de meeste problemen niet veroorzaakt worden door een gebrek aan integratie.quote:Op zondag 31 juli 2011 23:30 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Ik "reply". Dat is iets anders dan antwoord geven op een vraag. Als het goed is zie je itegratie als een soort evolutie, daar kun je ook onmogelijk een vaste ruimte voor geven. Verder lijken mij die vragen redelijk onrelevant; de meeste problemen worden niet veroorzaakt door een gebrek aan integratie maar gebrek aan opvoeding/toekomst. Als jij in een vast patroom zit van "iedereen is tegen mij, niemand wil mij helpen" dat voel je jezelf geneigd om je buiten de maatschappij te stellen, afkomst is hierbij vrijwel niet aan gerelateerd. Deze trend wordt ondersteund door het gebrek aan straffen/pakkans en vervolging. Als jij je 'behoeftes' bij elkaar kunt stelen en daarmee weg komt blijft er weinig stimulans over om je gedrag te veranderen.
Dat is namelijk probleem nummer 1 van de "moslims".
Dus integratie heeft voor jou vooral te maken met het geloof?quote:Tweede probleem kan ik redelijk simpel samenvatten als de geloofsuitzondering. Deze uitzondering staat loodrecht op onze ideeen van iedereen is gelijk. Als persoon x geen toestemming krijgt voor y, dan hoort persoon z dit ook niet te krijgen, of hij nou moslim is of niet.
Als ik slap wil lullen over dat de maan van kaas is gemaakt mag dat toch?quote:Op zondag 31 juli 2011 23:30 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Kijk, ik vind de OP ook niet zo geweldig, maar het is wel een onderwerp dat veel mensen heftig, tot schietens toe, bezig houdt. Dus de moeite waard om er eens goed over na te denken.
Als je slap wil lullen ga je toch gewoon naar een SC-topic?
En op het matje geroepen? Hij wilde toch zelf een serieuze vraag?
Vet van mij: Daar heb je een punt.quote:Op zondag 31 juli 2011 23:41 schreef sandemann het volgende:
Dat is geen slap lullen Kees22. Iedereen bepaalt zelf zijn bijdrage aan het debat, en datgene waarop hij reageert. Er zit niemand tegenover je met wie je een afspraak hebt. Als je uit een lap tekst een bepaalde vraag graag beantwoord ziet door persoon A, dan kun je hem dat netjes vragen.
In jouw ogen misschien. Voor mij leek het me duidelijk dat maartena voor zijn eigen plezier in de vs zit, zich verbonden voelt met de cultuur en de mensen en niet stiekem tegen de vs zit te schoppen.quote:Op zondag 31 juli 2011 23:58 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Vet van mij: Daar heb je een punt.
Het viel me gewoon op hoe een goed stuk geciteerd werd voor een weinig zeggende reactie.
OK, zinvolle aanvulling!!quote:Op maandag 1 augustus 2011 00:03 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
In jouw ogen misschien. Voor mij leek het me duidelijk dat maartena voor zijn eigen plezier in de vs zit, zich verbonden voelt met de cultuur en de mensen en niet stiekem tegen de vs zit te schoppen.
Wat ze hier dus wel doen.. De ouders zijn hier vrijwillig heen gekomen, zijn nostalisch over vroeger en de kinderen voelen zich hier niet thuis en voelen geen enkele noodzaak zich te conformeren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |