abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 juli 2011 @ 14:12:06 #1
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_100087461
Stel.

Stel, je bent van mening dat er wat veel moslims zijn in Europa. Maakt niet zoveel uit hoe ze er gekomen zijn en wanneer. Ze zijn er nu.
Daarbij denk je dat de volgende twee stellingen juist zijn:
• Moslims krijgen meer kinderen dan niet-moslims
• Zodra er een bepaald percentage moslims is, wordt de cultuur islamitisch

Stel dat je bovenstaande denkt / gelooft, wat zou je dan moeten of kunnen doen?

Voor zover ik kan bedenken zijn er een beperkt aantal opties:
• Je schouders ophalen, een en ander is onvermijdelijk.
• Proberen het tij te keren

Welke opties zijn er dan om dat tij te keren?
In alle oprechtheid zie ik geen enkele vreedzame manier om via de politiek of iets dergelijks iets aan die verwachte tsunami van islamisering te doen.
Maar ik heb vast ongelijk, nietwaar? Toch?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_100087537
Wapens en munitie inslaan
Come To Daddy
pi_100087650
We hebben ze al eens verdreven uit Europa, en hebben ze ook weer zelf teruggehaald. Ik ben van mening dat elk geloof vrijwel volledig achterlijk is en verbannen de enige optie is. Nu is het de islam en over honderd jaar misschien weer gristenen, wie zal het zeggen.
Hier staat niets.
pi_100087661
Waarom zie jij dat als een negatief iets eigenlijk?
Who motivates the motivator?
  vrijdag 29 juli 2011 @ 14:17:37 #5
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_100087719
PHP goed dat je niet gelooft dat we 'geislamiseerd' worden. Had verwacht dat je wel geloofde in dat sprookje. :D
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
pi_100087769
Je kan er niets tegen doen. Het enige wat je kan doen is de grenzen volledig sluiten, maar dan krijg je het bedrijfsleven tegen je aan, dat constant op zoek naar personeel moet. Dus dat lijkt mij geen realistische optie.

Dit had je allemaal 40/50 jaar geleden moeten bedenken, maar ja, toen was West-Europa nog pro-islamitisch, ondanks waarschuwen uit o.a. Israel enzo. Eigen schuld, dikke bult, zullen we maar zeggen.

Dus mijn advies: er valt niets aan te doen. Maak er maar het beste van.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 14:20:25 #7
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_100087843
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:17 schreef Zeeland het volgende:
PHP goed dat je niet gelooft dat we 'geislamiseerd' worden. Had verwacht dat je wel geloofde in dat sprookje. :D
Dat zijn niet mijn woorden he?

Nee, duh, natuurlijk worden we geislamiseerd, maar ik vrees zoals zienswijze ook al betoogd dat er niets meer aan te doen valt.
pi_100087862
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:18 schreef Zienswijze het volgende:
Dus mijn advies: er valt niets aan te doen. Maak er maar het beste van.
Kleine geruststelling is dat de soep lang niet zo heet wordt gegeten. Als er uberhaupt al soep wordt gegeten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_100087869
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:20 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Nee, duh, natuurlijk worden we geislamiseerd, maar ik vrees zoals zienswijze ook al betoogd dat er niets meer aan te doen valt.
Men had het gewoon eerder moeten bedenken. Zelfs 10 jaar geleden (voor 9/11) was West-Europa nog pro-islamitisch. Tsja, dan moet je ook zelf op de blaren zitten he.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 14:21:52 #10
313962 alexmeijer
jag pratar inte holländska.
pi_100087892
Ik zou naar een deel van de wereld verhuizen waar moslims niet te vinden zijn..
Tik jag slå dig mycket hårt att inte ens Google kan hitta
pi_100087918
quote:
• Moslims krijgen meer kinderen dan niet-moslims
• Zodra er een bepaald percentage moslims is, wordt de cultuur islamitisch
De makke van deze redenatie is dat t.z.t. 'de moslims' die de boel overnemen waarschijnlijk helemaal niet meer overeenkomen met de moslims van nu. Volgende generaties verwesteren en zijn veelal alleen nog in naam moslim. De politiek doet al van alles aan immigratiebeperking, inburgering, integratie, heropbloei/suprematie van de eigen cultuur etc. Daar kun je democratisch aan meedoen, op welke manier dan ook. De ene partij pakt het autoritair en vijandig aan (PVV), wat werkt op sommige doelgroepen, en de andere partij zoekt de toenadering, wat soms ook werkt. Vrijzinnigen laten de volledige vrijheid (buiten de wet), wat de eigen vrije ontwikkeling bevordert etc. Kortom, de opties zijn legio, in allerlei smaken.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 14:22:47 #12
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_100087927
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Kleine geruststelling is dat de soep lang niet zo heet wordt gegeten. Als er uberhaupt al soep wordt gegeten.
9/11 vond ik anders al best pittig hoor.
pi_100087964
Bommen om je middel en dan een natuurgebied inlopen (NIET ERGENS WAAR VEEL MENSEN ZIJN).

Opgelost.
kunst zonder trein
Ik heb niets tegen Amerika, maar als ik iets vind, vraag ik onmiddellijk patent aan...
Ontdek je innerlijke schoonheid; vraag een vriend of hij je openrijt.
pi_100087988
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nou ja, het is niet zo alsof alle groepen probleemloos met elkaar samen leven. Maar er valt niets aan te doen. Daarom is mijn advies dan ook dat we het beste ervan moeten maken, ondanks dat er soms spanningen kunnen ontstaan.

De islam krijgt wel een mooie gelegenheid om de 1e godsdienst van W-Europa te worden, als de trend van ontkerkelijk doorzet. Het atheisme blijft wel "levensbeschouwing" nummer 1.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 14:24:36 #15
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_100088013
quote:

[..]

Oké mooi, dan hoeven we het er niet meer over te hebben. 8-)
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 14:24:44 #16
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_100088020
quote:

[..]

Kun je dit onderbouwen of wat :')

Psychologisch gezien is het niet vreemd hor, dat je bang bent voor het onbekende. Wilders heeft dat goed in je mindset geactiveerd, die onderbuikgevoel. Maarja gezien je avatar is je mening ook niet echt objectief in dit topic.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_100088155
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 13:01 schreef Premium_Quality het volgende:
Verder kan je ervoor zorgen dat de immigranten uit zoveel mogelijk verschillende landen komen, zodat er verdeeldheid heerst en de Nederlandse cultuur dominant blijft.
Dat beleid voert de VS m.b.t. de Green Cards. Een land dat in de 5 voorafgaande jaren teveel immigranten heeft geregeld (> 5000 geloof ik), komt de aankomende jaren niet meer voor de Green Cards in aanmerking.

Als Wilders dit m.b.t. islamitische landen zegt, wordt het weggehoond. Maarja, Wilders zegt het ook niet echt "strategisch."
pi_100088166
Stel, je laat je niet gek maken door mensen die zeggen dat een boek gevaarlijk is.
Stel, je gaat eens gewoon in gesprek met een moslim.
Stel, je realiseert je dat de gemiddelde SGP-stemmer ook geloofd dat vrouwen (minder) anders zijn dan mannen.
Stel, je komt erachter dat er best mooie motivaties zijn voor de "rare" dingen die moslims doen.
Stel, je kijkt "American history X" een keer en denkt er wat dieper over na.

Stel, het is niet hypothetisch...
kunst zonder trein
Ik heb niets tegen Amerika, maar als ik iets vind, vraag ik onmiddellijk patent aan...
Ontdek je innerlijke schoonheid; vraag een vriend of hij je openrijt.
pi_100088224
Moeten ze zelf weten. Ik weiger moslim te worden of te geloven in een "god".
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_100088244
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:22 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

9/11 vond ik anders al best pittig hoor.
Wat heeft 9/11 precies met de islamisering van Europa te maken?
pi_100088289
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:24 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Nou ja, het is niet zo alsof alle groepen probleemloos met elkaar samen leven. Maar er valt niets aan te doen. Daarom is mijn advies dan ook dat we het beste ervan moeten maken, ondanks dat er soms spanningen kunnen ontstaan.

De islam krijgt wel een mooie gelegenheid om de 1e godsdienst van W-Europa te worden, als de trend van ontkerkelijk doorzet. Het atheisme blijft wel "levensbeschouwing" nummer 1.
Naar wat ik heb begrepen keren nieuwe generaties Europese moslims (of beter: mensen wier ouders afkomstig zijn uit islamitische landen) zich ook in grote getale af van hun religie.
pi_100088291
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:12 schreef phpmystyle het volgende:
Welke opties zijn er dan om dat tij te keren?
Een belletje naar onze Servische vrienden! :Y
pi_100088367
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Naar wat ik heb begrepen keren nieuwe generaties Europese moslims (of beter: mensen wier ouders afkomstig zijn uit islamitische landen) zich ook in grote getale af van hun religie.
Maar men noemt zich nog steeds moslim. En dat wordt ook zo geregistreerd.

Als je naar de geschiedenis kijkt, heeft de islam al eerder voet aan wal gekregen. Zo'n 1000 jaar geleden in Spanje en Zuid-Frankrijk en nog niet eens zo lang geleden in Oost-Europa. Dus zo opmerkelijk is de islam in Europa eigenlijk niet.
pi_100088441
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:35 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Maar men noemt zich nog steeds moslim. En dat wordt ook zo geregistreerd.
Dus het aantal moslims is in werkelijk nog veel en veel kleiner?
pi_100088546
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus het aantal moslims is in werkelijk nog veel en veel kleiner?
Dat je niet 5x per dag bidt, maar wel mee doet aan de Ramadan, betekent niet dat je geen moslim bent.

Er is een groot aantal praktiserend moslim (en doet niet met alles mee) en een klein aantal radicale moslims. Echter, zijn beide groepen moslim. Ook al vindt de laatste groep dat van de eerste groep in sommige gevallen soms niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')