Ja, het kan ook wel goedkoper. Nu hadden wij wel echt veel dingen waar je entree voor moest betalen, dat schiet lekker op. En we hebben niet gegeten in van die 5 dollar dingen. Maar ik vind 2500 euro inclusief vliegen, autohuur, hotels, eten, entreekosten en alles niet echt veel.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:17 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Wij waren voor 4 personen, inclusief alles, nog geen ¤ 4000,- voor drie weken. Inclusief hotels, vliegen, eten en New York. Dat is dus ¤ 1000,- per persoon voor 3 weken.
Fail!quote:
Dat is dus wat wij gedaan hebben jaquote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:19 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Hangt er ook van af wat je wilt doen, denk ik. Ik zou eerder een weekje tussendoor naar New York gaan en later of eerder enkele weken het platteland verkennen. Route 66 enzo. Maar ik moet me ook nog inlezen hoor, miss heb ik er wel een veel te romantisch beeld van.
Jullei hebben ook heel andere dingen gedaan natuurlijk. En daarnaast waren wij wel heel erg gericht op de (gratis) natuur.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:23 schreef conleche het volgende:
[..]
Ja, het kan ook wel goedkoper. Nu hadden wij wel echt veel dingen waar je entree voor moest betalen, dat schiet lekker op. En we hebben niet gegeten in van die 5 dollar dingen. Maar ik vind 2500 euro inclusief vliegen, autohuur, hotels, eten, entreekosten en alles niet echt veel.
Dat wordt waarschijnlijk onze volgende VS-reis. Als we niet hadden moeten verbouwen/auto niet stuk was gegaan hadden we er waarschijlijk ook gezeten dit jaarquote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:25 schreef conleche het volgende:
Ik vond het zuidwesten echt zo ongelofelijk mooi. Ik heb nog nooit zo'n overweldigende natuur gezien. Ik ben daar echt heel gelukkig geweest.
Wij ook vooral op de natuur, maar die was niet gratis.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:25 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Jullei hebben ook heel andere dingen gedaan natuurlijk. En daarnaast waren wij wel heel erg gericht op de (gratis) natuur.
quote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:25 schreef conleche het volgende:
Ik vond het zuidwesten echt zo ongelofelijk mooi. Ik heb nog nooit zo'n overweldigende natuur gezien. Ik ben daar echt heel gelukkig geweest.
Hoezo was de natuur niet gratis? Doel je op parken of mis ik een schunnige grap?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:26 schreef conleche het volgende:
[..]
Wij ook vooral op de natuur, maar die was niet gratis.We hebben ook wel 3 steden gedaan en dat was ook best tof ter afwisseling, maar ik word het gelukkigst in de natuur.
Natuur is idd prachtigquote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:25 schreef conleche het volgende:
quote:
Wat kan je daar nu voor schunnigs in lezen?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:27 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Hoezo was de natuur niet gratis? Doel je op parken of mis ik een schunnige grap?.
Ik heb helemaal niks tegen Amerikanen. Waarom jij wel?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Natuur is idd prachtigJammer dat er Amerikanen wonen.
Nou vanwege diequote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:28 schreef conleche het volgende:
[..]
Wat kan je daar nu voor schunnigs in lezen?
Je hebt daar natuurparken en die zijn betalend en ook bv Antelope Canyon (moet je maar even op mijn FB kijken voor foto's). Het zijn geen enorme bedragen hoor, maar alles bij elkaar moet je er wel rekening mee houden.
Ik was voor 1 persoon iets van 1200 euro kwijt denk ik voor 19 dagen. Waarbij ik een week een auto heb gehuurd, 5 keer in een hotel/motel heb overnacht, 1 keer in een hostel en de rest van de tijd bij vrienden of vrienden van vrienden.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:17 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Wij waren voor 4 personen, inclusief alles, nog geen ¤ 4000,- voor drie weken. Inclusief hotels en motels, vliegen, autohuur, eten en New York. Dat is dus ¤ 1000,- per persoon voor 3 weken.
Dat vind ik dan wel weer een bijzondere opmerking. Ik heb geloof ik 12 nachten gelogeerd bij vrienden en wildvreemden (vrienden van vrienden) en ik voelde me overal ontzettend welkom en iedereen was onwijs tof en leuk.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Natuur is idd prachtigJammer dat er Amerikanen wonen.
Nopequote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:25 schreef Viking84 het volgende:
Klinkt supertof iig.
Filmpje!. Heb je In Bruges al gezien, Viz?
.
Ik zit vanavond in de trein naar Hsum en weer terug.
In Bruges is echt zó grappig, vooral als je er zelf geweest bent. Colin Farrell is meesterlijk in die film, al vind ik hem een irritante acteur.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:34 schreef V1z0R het volgende:
[..]
NopeTrailer ziet er wel leuk uit, misschien maar even aanzetten straks.
Roeristenwalhalla ?
Omdat ik juist bij mensen heb gelogeerd, heb ik hele leuke gesprekken gehad. Voornamelijk over politiek enzo, maar dat is best wel weer interessant. Zeker gezien de huidige politieke situatie in staten als Wisconsin en Minnesota.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:33 schreef conleche het volgende:
Henk, heel erg eens. Ik vind ze enorm prettig in de omgang. Heel vriendelijk en sure, het is oppervlakkig, maar hee, ik kom daar niet om een beste vriend te vinden en dan vind ik de vriendelijke beleefdheid erg fijn juist!
Vind je het een saaie film?!quote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:36 schreef Perruche het volgende:
Ik ben in Brugge geweest en vind het een onwijs saaie film.Maar ik vind een film sowieso niet zoveel leuker omdat ik toevallig ergens zelf ben geweest, eigenlijk
Ik ook. Hoe ouder ik word, hoe meer prijs ik stel op oppervlakkige vriendelijkheid. Diepgang is soms zo vermoeiend en dat wil ik ook niet met iedereenquote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:33 schreef conleche het volgende:
Henk, heel erg eens. Ik vind ze enorm prettig in de omgang. Heel vriendelijk en sure, het is oppervlakkig, maar hee, ik kom daar niet om een beste vriend te vinden en dan vind ik de vriendelijke beleefdheid erg fijn juist!
Hm misschien moet ik hem nog eens zien. Ik had toen bepaald gezelschap wat blijkbaar interessanter was ;') .quote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:38 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Vind je het een saaie film?!. Daar kan ik me nou niks bij voorstellen
. Ik heb hem nu een keer of 4 gezien en ik vind hem nog steeds
.
Dat inderdaad. Zo kwamen wij met iemand in contact in de supermarkt. Onze kinderen hebben samen een middagje gespeeld, we hebben daar gegeten en een heel interssant inkijkje in het leven van de new-poor gehad (ze waren vreoger heel rijk, maar hebben alles verloren in de creditcrisis)quote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:37 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Omdat ik juist bij mensen heb gelogeerd, heb ik hele leuke gesprekken gehad. Voornamelijk over politiek enzo, maar dat is best wel weer interessant. Zeker gezien de huidige politieke situatie in staten als Wisconsin en Minnesota.![]()
En natuurlijk het uitermate geweldige gesprek wat ik had in het kerkje wat staat op de plaats waar de kerk stond waar Abraham Lincoln ooit naar toe ging. Heb daar ruim een half uur gesproken met iemand over glas in lood ramen.![]()
Die is leuk ja!quote:
Oh dat kan wel uitmaken, ja, heb ik ook wel eens met films. Of ben er te onrustig voorquote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:40 schreef Perruche het volgende:
[..]
Hm misschien moet ik hem nog eens zien. Ik had toen bepaald gezelschap wat blijkbaar interessanter was ;') .
Dat dan weer wel. Doe je zo je best om Frans te spreken, kijken ze je niet-begrijpend en lichtelijk geïrriteerd aan... Sorry hoorquote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:44 schreef MevrouwPuff het volgende:
Dat van die fransen zei mn vriend ook altijd, maar heb eigenlijk geen onvriendelijke frans meegemaakt op vakantie.
Dat ze geen Engelse kaart hebben begrijp ik wel. Misschien niet bij het Louvre ofzo, maar in een wat minder toeristische buurt is het toch niet zo raar? Wel jammer dat ze zo geirriteerd raakten!quote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:47 schreef Viking84 het volgende:
Oh ja, ik heb wel eens meegemaakt dat we ergens wilden eten in Parijs en toen hadden ze geen Engelse menukaart. Tja, wij kunnen geen Frans lezen, dus dan gaan we wel ergens anders eten. Vet geïrriteerd personeel toen.
Parijs vond ik dus weer baggerquote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:46 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dat dan weer wel. Doe je zo je best om Frans te spreken, kijken ze je niet-begrijpend en lichtelijk geïrriteerd aan... Sorry hoor. Kan ook komen doordat ik vaak in boerengehuchten heb gezeten waar men niet zoveel toeristen gewend is. In Parijs viel het wel mee.
Doet me denken aan die keer dat ik met mijn schoonouders in Frankrijk was. We zouden een keer uit eten gaan, tentje ook al uitgezocht en langsgegaan om te reserveren. Meteen de menukaart buiten gefotografeerd, want dan konden we alles alvast vertalen en uitkiezen (lang leve het culinaire woordenboekje!). Kwamen we uiteindelijk eten, bleek de helft van de gerechten op te zijn, maar gelukkig waren er wel andere dingen *insert Frans gebrabbel* . Ging onze goede voorbereidingquote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:47 schreef Viking84 het volgende:
Oh ja, ik heb wel eens meegemaakt dat we ergens wilden eten in Parijs en toen hadden ze geen Engelse menukaart. Tja, wij kunnen geen Frans lezen, dus dan gaan we wel ergens anders eten. Vet geïrriteerd personeel toen.
Het was in het centrumquote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:48 schreef Perruche het volgende:
[..]
Dat ze geen Engelse kaart hebben begrijp ik wel. Misschien niet bij het Louvre ofzo, maar in een wat minder toeristische buurt is het toch niet zo raar? Wel jammer dat ze zo geirriteerd raakten!
Hahaquote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:52 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Doet me denken aan die keer dat ik met mijn schoonouders in Frankrijk was. We zouden een keer uit eten gaan, tentje ook al uitgezocht en langsgegaan om te reserveren. Meteen de menukaart buiten gefotografeerd, want dan konden we alles alvast vertalen en uitkiezen (lang leve het culinaire woordenboekje!). Kwamen we uiteindelijk eten, bleek de helft van de gerechten op te zijn, maar gelukkig waren er wel andere dingen *insert Frans gebrabbel* . Ging onze goede voorbereiding.
Hadden we ook, maar een heleboel stond er alsnog niet opquote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:53 schreef motorbloempje het volgende:
ik zou op z'n minst zo'n klein toeristenwoordenboekje meenemen als je van jezelf weet dat je 't niet kunt lezen.. daaer staat ook altijd een 'uit eten' onderdeeltje in.
Ook leuk jaquote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:54 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Haha. Of als je op internet kijkt van tevoren en de kaart is net aangepast
. Dat is ook lullig.
Nou, dat ben ik niet met je eens. Het is onmogelijk om de taal te spreken van alle landen waar je komt. Jij schakelt toch ook over op Engels als je een buitenlander tegenkomt in Nederland? Of zeg je dan ook: "Jij moest zo nodig hiernaartoe, doe maar een spoedcursus Nederlandsquote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:53 schreef motorbloempje het volgende:
ik zou op z'n minst zo'n klein toeristenwoordenboekje meenemen als je van jezelf weet dat je 't niet kunt lezen.. daar staat ook altijd een 'uit eten' onderdeeltje in.
En dat het er toeristisch is zegt niet dat ze allemaal een andere taal moeten gaan praten voor die toeristen. Die toeristen wilden toch naar Frankrijk?
We aten deze vakantie een keer op de camping, de kok kwam aanzetten met een menukaart en nam me mee naar een andere klant. Ik snapte niet waarom want dit kon ik best lezen...quote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:47 schreef Viking84 het volgende:
Nee, want dat achtte men te moeilijk voor de doofjesquote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:55 schreef conleche het volgende:
Hadden jullie geen Frans op de middelbare school dan?
Oui, mais une petit peu...quote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:55 schreef conleche het volgende:
Jawel, maar naast dat het erg is weggezakt, leerden we niet de culinaire woorden/zinnen die voorkomen op menukaarten:quote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:55 schreef conleche het volgende:
Yup, avontuur!quote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:01 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik zou dat ook nooit doen. Daarbij vind ik het ook wel weer z'n charme hebben als je maar gedeeltelijk weet wat je hebt besteld. Misschien is het wel superlekker. Misschien ook niet, naja, tant pis.
Ik ben meer van 'wat de boer niet kent...' en kies veilig en saai voor vleesch, biefstuk bij voorkeurquote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:01 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik zou dat ook nooit doen. Daarbij vind ik het ook wel weer z'n charme hebben als je maar gedeeltelijk weet wat je hebt besteld. Misschien is het wel superlekker. Misschien ook niet, naja, tant pis.
Ik spreek echt goed Frans, maar sommige dingen op een menukaart weet ik ook niet hoor. Al die vissen die ze daar eten.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:01 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Jawel, maar naast dat het erg is weggezakt, leerden we niet de culinaire woorden/zinnen die voorkomen op menukaarten:
Gebakken niertjes in romige saus, op smaak gebracht met peterselie, dragon en een vleugje kardemom, op een bedje van groene kool, geserveerd met in ganzenvet gebakken friet. Of iets dergelijks.
En ik versta het gewoon erg slecht. Onze lessen waren vooral gericht op begrijpend lezen, niet op spreekvaardigheid (lang leve de tweede fase, met een beta-pakket kreeg je maar weinig taal).
Het is toch wel altijd poison de...?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:04 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik spreek echt goed Frans, maar sommige dingen op een menukaart weet ik ook niet hoor. Al die vissen die ze daar eten.
Vergeten? Of wist je het niet?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:03 schreef Cocotrimonium het volgende:
CRAP CRAP CRAP!
Net door het zhuis gebeld, heb vandaag infuus. Om elf uur.
Nou? heb je nog dikke 10uurquote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:03 schreef Cocotrimonium het volgende:
CRAP CRAP CRAP!
Wow! Tijd om in je tijdmachine te stappen dan!quote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:03 schreef Cocotrimonium het volgende:
CRAP CRAP CRAP!
ik hoop het nietquote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:04 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Het is toch wel altijd poison de...?![]()
.
Oeps! Door gebrek aan ritme in vakantie vergeten? En nu?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:03 schreef Cocotrimonium het volgende:
CRAP CRAP CRAP!
Nee!quote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:04 schreef Viking84 het volgende:
[..]
.
Ik dacht dat ik ze nog moest laten inplannen (gaat altijd per 3, dus 3x 6 weken). Maar blijkbaar stond er nog 1 op. Martijn net gebeld, die komt nu naar huis en dan door naar het zhuis.quote:
Ik kost per jaar echt tienduizenden euro's namelijkquote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:05 schreef Cocotrimonium het volgende:
(is vet duur spul, en maar beperkt houdbaar. wat STOM)
Terecht. Je kunt toch niet van ieder restaurant verwachten dat ze een Engelstalige menukaart hebben?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:47 schreef Viking84 het volgende:
Ah! Ik dacht een verpleger. Hmm, niet echt kans dat die er nog/weer is zekerquote:
quote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:04 schreef Viking84 het volgende:
[..]
.
Vergeten of slecht gepland?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:03 schreef Cocotrimonium het volgende:
CRAP CRAP CRAP!
Behalve als hij -net als ik- ook iedere 6 weken moetquote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:07 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ah! Ik dacht een verpleger. Hmm, niet echt kans dat die er nog/weer is zeker.
Jaa, ook! Maar dacht Coco dus ook, maar dan een verpleger. Maar niet dus.quote:
Wel in het centrum van Parijs waar jaarlijkse vele toeristen komenquote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:06 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Terecht. Je kunt toch niet van ieder restaurant verwachten dat ze een Engelstalige menukaart hebben?
Polen, Krakau, met een groep. Dag 1 en 2: poolse menukaart, op de gok wat besteld en goed/goedkoop gegeten. Dag 3: tweetalige menukaart met nieuwe prijzenquote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:06 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Terecht. Je kunt toch niet van ieder restaurant verwachten dat ze een Engelstalige menukaart hebben?
Echt, soms vind ik jouw wereldbeeld echt 'opvallend'quote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:08 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Wel in het centrum van Parijs waar jaarlijkse vele toeristen komen. Dat ze geen Engelstalige kaart hebben in de lokale versie van Schubbekutteveen, alright, maar Parijs?!
.
Volgende keer ga ik een foto van de menukaart in Slank posten. Mogen jullie alles voor mij vertalen.
A mon derrièrequote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:08 schreef Viking84 het volgende:
Volgende keer ga ik een foto van de menukaart in Slank posten. Mogen jullie alles voor mij vertalen.
Nou, dat is andersom ook het gevalquote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:10 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Echt, soms vind ik jouw wereldbeeld echt 'opvallend'![]()
Nee, zoals ik -spuit 11- net al typte: ik snap het ook neit altijd, maar dat vind ik juist een van de charmes van eten in het buitenlandquote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:08 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Wel in het centrum van Parijs waar jaarlijkse vele toeristen komen. Dat ze geen Engelstalige kaart hebben in de lokale versie van Schubbekutteveen, alright, maar Parijs?!
.
Nee, maar wel dat ze accepteren dat de meeste info gewoon in de landstaal wordt aangeboden.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:11 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nou, dat is andersom ook het geval. Echt, wat ik eerder zei: je verwacht toch ook niet van buitenlanders die hiernaartoe komen dat ze Nederlands spreken?
Genoeg toeristen die zo'n leuk toeristenwoordenboekje meenemen en het proberen, dat vind ik tof.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:11 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nou, dat is andersom ook het geval. Echt, wat ik eerder zei: je verwacht toch ook niet van buitenlanders die hiernaartoe komen dat ze Nederlands spreken?
Je bent in Frankrijk FCS!quote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:11 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dat ook.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:14 schreef XcUZ_Me het volgende:
Je kan een ober toch vragen als je ergens over twijfelt en het zeker wilt weten. Ik vermijd trouwens in Nederland de restaurants waar ze meertalige menukaarten hebben.
Ohw, je bedoelt échelles chatte de tourbe?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:08 schreef Viking84 het volgende:
[..]
.
quote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:04 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Wow! Tijd om in je tijdmachine te stappen dan!
Dat is dus niet waar, want hier in Den Haag en ook in Brugge bijv zijn de kaarten vaak wel gewoon in het Engels. En nee, ik vind dat ik in Parijs best mag verwachten dat men op toeristen is voorbereid. Het gaat mij niet zozeer om Parijs, maar gewoon dat Engels de internationale voertaal is, dus ik verwacht in andere grote, toeristische steden ook een ook een Engelse kaart. En dat dat die er vaak ook is, geeft aan dat ik niet de enige ben met die behoeftequote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:13 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Nee, maar wel dat ze accepteren dat de meeste info gewoon in de landstaal wordt aangeboden.
Ik spat altijd van het scherm afquote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:15 schreef Tinkepink het volgende:
Tering Viz, jij ziet het niet, maar bij mij is de post de TS knalblauw en jouw hanenpost knalt nu van het scherm
In Aywaille in de Ardennen komen we bij een brasserie die ook een kaart heeft met zowel Nederlands als Frans, echt, briljant slechte vertalingen.. vaak weet je dan nog minder goed wat je gaat krijgenquote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:17 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik vind die vertaalde kaarten altijd zo schattig. Als ik met mn mams op Fuerteventura ben bestellen we de eerste avond bij 'ons' restaurantje altijd de "gleine giefstukjes met die saus van romig peper"
Ja, een compleet ander schrift is écht te vergelijken met een menukaart in het Fransquote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:19 schreef Viking84 het volgende:
Nou succes met eten bestellen dan in China, allemaal.
Vertaal app?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:19 schreef Viking84 het volgende:
Voor mij wel, want ik heb dus nooit Frans geleerd op school. En ik weet niet hoe dat zit in andere landen?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:20 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ja, een compleet ander schrift is écht te vergelijken met een menukaart in het Frans.
En dat is nou precies de reden dat ik dat best wel eens wil doen. Ben heel benieuwd naar de smaak van gefrituurde kippenklauwen, maar zou zoiets nooit bewust bestellenquote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:19 schreef Viking84 het volgende:
Of kattentongetjes!quote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:21 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
En dat is nou precies de reden dat ik dat best wel eens wil doen. Ben heel benieuwd naar de smaak van gefrituurde kippenklauwen, maar zou zoiets nooit bewust bestellen
Boeit toch niet? Ook in China of de Arabische wereld hoeven menukaarten van mij niet vertaald te worden. Je weet van tevoren dat je de taal niet spreekt, dus ja, dat hoort er dan bij, dat je niet weet wat je eet.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:20 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ja, een compleet ander schrift is écht te vergelijken met een menukaart in het Frans.
Zou ik ook nog eten. De rauwe apenhersens of gekookte schapenoog zou ik wel laten staan.quote:
Ja, eens. Maar ik hoef echt geen kat of hond te eten. Dus ik zou me dan goed voorbereiden, reisgidsje mee en met handen en voeten de ober duidelijk maken dat ik dat niet zou willenquote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:22 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Boeit toch niet? Ook in China of de Arabische wereld hoeven menukaarten van mij niet vertaald te worden. Je weet van tevoren dat je de taal niet spreekt, dus ja, dat hoort er dan bij, dat je niet weet wat je eet.
Yup, dat...quote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:22 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik zou in China zorgen dat ik de Chinese tekens voor rijst + groenten bij me zou hebben voor in geval van nood. Dat dan laten zien en hopen op het beste.
mental image van XM die op handen en voeten de ober kopjes geeftquote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:24 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ja, eens. Maar ik hoef echt geen kat of hond te eten. Dus ik zou me dan goed voorbereiden, reisgidsje mee en met handen en voeten de ober duidelijk maken dat ik dat niet zou willen.
Mobiel internetsen in buitenland is niet goedkoop.quote:
Precies op die manier kreeg een vriendin van mij in China gestoomde kwal op haar bord.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:21 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
En dat is nou precies de reden dat ik dat best wel eens wil doen. Ben heel benieuwd naar de smaak van gefrituurde kippenklauwen, maar zou zoiets nooit bewust bestellen
Ik heb dan wel weer eens kwal gegetenquote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:25 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Precies op die manier kreeg een vriendin van mij in China gestoomde kwal op haar bord.
Huuuuuu
Was je er met je snufferd ingevallen en besloot je te slikken?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:25 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik heb dan wel weer eens kwal gegeten. Rauw op het strand
.
Nee, ik was daar met een bioloog die zei dat je kwal prima kunt eten, dus ik was wel benieuwdquote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:26 schreef conleche het volgende:
[..]
Was je er met je snufferd ingevallen en besloot je te slikken?
Ik vind dat echt zo moeilijk te verenigen met je geen-vis-geen-garnalen-boer-niet-kent-niet-blieft-etc.-houding die ik hier voorbij zie komenquote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:27 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nee, ik was daar met een bioloog die zei dat je kwal prima kunt eten, dus ik was wel benieuwd. Het smaakte niet heel vies eigenlijk, alleen een beetje glibberig
.
Huuuuuquote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:27 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nee, ik was daar met een bioloog die zei dat je kwal prima kunt eten, dus ik was wel benieuwd. Het smaakte niet heel vies eigenlijk, alleen een beetje glibberig
.
Het hangt heel erg af van met wie ik ben, eigenlijk. Als mijn disgenoot avontuurlijk is, ben ik dat niet en als mijn disgenoot achter mij aanloopt en eet wat ik ook eet, blijven we veilig in onze comfort zonequote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:29 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Ik vind dat echt zo moeilijk te verenigen met je geen-vis-geen-garnalen-boer-niet-kent-niet-blieft-etc.-houding die ik hier voorbij zie komenheel wonderlijk!
Mooie weer is voor volgende wk besteldquote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:32 schreef Phaidra het volgende:
Jeej, tuinstoelen zijn bezorgd!! Nu het mooie weer nog en ik ben très contente.
Ik zie het verschil tussen vlees en vlees niet echt. Lammetjes zijn lief, koteletten zijn lekker en lamsnappa is heerlijk zacht.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:24 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja, eens. Maar ik hoef echt geen kat of hond te eten. Dus ik zou me dan goed voorbereiden, reisgidsje mee en met handen en voeten de ober duidelijk maken dat ik dat niet zou willen.
Dat. Al schijnen hond en kat voor onze westerse smaakpapillen dan weer niet heel aantrekkelijk te zijn, maar ik zou 't wel gewoon eten.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:34 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik zie het verschil tussen vlees en vlees niet echt. Lammetjes zijn lief, koteletten zijn lekker en lamsnappa is heerlijk zacht.
quote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:33 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Mooie weer is voor volgende wk besteld.
Valt me mee binnen Europa. In m'n nieuwe smartphone (klereding) had ik een Duitse pre-paid kaart gestopt (omdat ik m'n gewone simkaart in m'n oude reservefoon had gedaan, toetsen FTW) en met minder dan tien euro heb ik behoorlijk wat kunnen internetten.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:24 schreef MevrouwPuff het volgende:
Mobiel internetsen in buitenland is niet goedkoop.
Veel vertaalapps kan je offline gebruikenquote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:39 schreef loveli het volgende:
[..]
Valt me mee binnen Europa. In m'n nieuwe smartphone (klereding) had ik een Duitse pre-paid kaart gestopt (omdat ik m'n gewone simkaart in m'n oude reservefoon had gedaan, toetsen FTW) en met minder dan tien euro heb ik behoorlijk wat kunnen internetten.
quote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:46 schreef motorbloempje het volgende:
Ik internet altijd in het buitenland tegenwoordig![]()
Foto is niet heel duidelijk, maar m'n voeten lijken er mooi klein in en de pasvorm is perfect. Subtiel platform en minder dan 20 euroquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.crap in = crap out
Pizza is deeg met zooi erop, mozzarella is een soort kaas, gorgonzola ook, spaghetti is deegsliertjes... /flauwquote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:48 schreef Siral het volgende:
Dankjewel!! Haha ik ben ook benieuwd, ik ken echt NUL italiaans.
Pfff lekker druk nu allemaal, de laatste beetjes inpakken enzoben kei zenuwachtig.
hahah komt wel goedquote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:50 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Pizza is deeg met zooi erop, mozzarella is een soort kaas, gorgonzola ook, spaghetti is deegsliertjes... /flauw.
Niet heel knap, wel leuk!quote:
Hebben kerels vaker last van, dat nadat ze een keer mogen prikken, ze opdonderenquote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:51 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Niet heel knap, wel leuk!
Mijn eerste inentingen dokter was ook onwijs leuk! Daarna natuurlijk ook niet meer gezien.
Owja, en ik vind het leuk om dingen te bestellen in een restaurant die ik niet ken.
Goh, verrassend he?!
Nah en geen tijdquote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:57 schreef motorbloempje het volgende:
[GRATIS] Twee kaarten Amsterdam Live Festival (Vandaag!)
iemand die nog wat te doen wil hebben vandaag?
Vik: Danny de Munk!
quote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:50 schreef loveli het volgende:
[..]
Foto is niet heel duidelijk, maar m'n voeten lijken er mooi klein in en de pasvorm is perfect. Subtiel platform en minder dan 20 euro
Oeh, mooi!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Venus in pocketformaat
© loveli
Exact 2 uur later dan gepland, hoe doe je datquote:
Ja heb er super veel zin in! En dat is inderdaad wel leuk, gewoon zien wat je krijgt, zal vast wel lekker zijn, hihi!quote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:59 schreef MarMar het volgende:
Oh Rome heerlijk!! Veel plezier Siral en lekker eten vanavond
Wij gaan over een paar weken naar Spanje, klein dorpje vlakbij Malaga waar de meeste mensen alleen Spaans spreken en de meeste menukaarten ook Spaans zijnWe krijgen niet altijd wat we dachten te bestellen, maar tot nu toe was het altijd lekker. Ik vind dat wel leuk eigenlijk
In Italië kan er niet zoveel misgaan wdbquote:Op vrijdag 29 juli 2011 13:03 schreef Siral het volgende:
[..]
Ja heb er super veel zin in! En dat is inderdaad wel leuk, gewoon zien wat je krijgt, zal vast wel lekker zijn, hihi!
Ahhh italie.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 13:03 schreef Siral het volgende:
[..]
Ja heb er super veel zin in! En dat is inderdaad wel leuk, gewoon zien wat je krijgt, zal vast wel lekker zijn, hihi!
haha. Nou mijn vriend dacht pizza met mozzarella en tomaat te bestellen. Die laatste 2 had hij ook gekregen, alleen geen pizzaquote:Op vrijdag 29 juli 2011 13:04 schreef Viking84 het volgende:
[..]
In Italië kan er niet zoveel misgaan wdb.
Ze hebben me hier ook een flink schuldgevoel aangepraat, haha. Wel op een lieve manier hoor. Maar nog eens verteld dat t echt heel duur is (een standaarddosering schijnt al een paar duizend te kosten, ik krijg ongeveer het dubbele).quote:Op vrijdag 29 juli 2011 13:02 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Exact 2 uur later dan gepland, hoe doe je dat. Fijn dat het nog zo snel gelukt is!
*off to mams, ff boodschapjes voor haar doen.
Twee bedden in totaal. Nu deel ik de kamer met een vrouwtje van 70 ofzo. Maar ze gaat zo weg en dan komt een nieuwe. Dus wie weetquote:
Hoe vaak moet dat en hoe lang?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 13:09 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Twee bedden in totaal. Nu deel ik de kamer met een vrouwtje van 70 ofzo. Maar ze gaat zo weg en dan komt een nieuwe. Dus wie weet
Was jij het nou vergeten of?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 13:08 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ze hebben me hier ook een flink schuldgevoel aangepraat, haha. Wel op een lieve manier hoor. Maar nog eens verteld dat t echt heel duur is (een standaarddosering schijnt al een paar duizend te kosten, ik krijg ongeveer het dubbele).
En normaal kunnen ze t aan iemand anders geven, maar mijn dosering maakt dat ook weer lastig.
Nou ja, gelukkig hang ik er nu alsnog aan. Voel me wel echt superstom, haha.
1x in de zes weken toch?quote:
Iedere zes weken. Duurt ongeveer drie uur.quote:
Ter geruststelling voor jou: ik kan me niet heugen maag/darm problemen te hebben gehad op vakantie.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:36 schreef motorbloempje het volgende:
Overigens denk ik dat ik als we op de motor moeten zitten de hele dag, ik wat vaker vegetarisch zal eten in dat soort landen, als je de horrorverhalen hoort van eeuwige diarree![]()
Maar moet nog even uitzoeken of dat echt veel verschil gaat maken
Tsk, dat kan toch niet!quote:Op vrijdag 29 juli 2011 13:13 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Iedere zes weken. Duurt ongeveer drie uur.
Ga altijd lekker lezen. Of Martijn of iemand anders gaat mee. En je krijgt drinken en koekjes
Goeie tips!quote:Op vrijdag 29 juli 2011 13:14 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Ter geruststelling voor jou: ik kan me niet heugen maag/darm problemen te hebben gehad op vakantie.
Mijn richtlijnen:
- vermijd buffetrestaurants als de pest (eten blijft lang liggen en iedereen zit in dezelfde bakken te graaien en daarbij: weet je hoeveel mensen hun handen niet wassen na een wc-bezoek?)
- eet zoveel mogelijk wat de locals eten. Als de locals geen vlees eten, bestel het dan ook niet, ook als het wel op de menukaart staat. De kans dat het er ligt voor de toeristen is dan heel groot en ze nemen het niet zo nauw met de hygiene en versheid.
- eet zoveel mogelijk bij tentjes waar het druk is en waar je kunt zien hoe alles wordt klaargemaakt. Zodat je ziet dat er verse producten worden gebruikt en wat er in gaat.![]()
Jullie gaan hard vandaag!Heb amper tijd om bij te lezen!
Denk t wel. Voelt nog niet als zes weken geledenquote:
Ja, dat was inderdaad de tactiek die we in gedachten hebben. En ook gewoon kijken wat mensen bestellen en als het er goed uitziet 'wijzen' en zeggen 'doebijdieba!'quote:Op vrijdag 29 juli 2011 13:14 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Ter geruststelling voor jou: ik kan me niet heugen maag/darm problemen te hebben gehad op vakantie.
Mijn richtlijnen:
- vermijd buffetrestaurants als de pest (eten blijft lang liggen en iedereen zit in dezelfde bakken te graaien en daarbij: weet je hoeveel mensen hun handen niet wassen na een wc-bezoek?)
- eet zoveel mogelijk wat de locals eten. Als de locals geen vlees eten, bestel het dan ook niet, ook als het wel op de menukaart staat. De kans dat het er ligt voor de toeristen is dan heel groot en ze nemen het niet zo nauw met de hygiene en versheid.
- eet zoveel mogelijk bij tentjes waar het druk is en waar je kunt zien hoe alles wordt klaargemaakt. Zodat je ziet dat er verse producten worden gebruikt en wat er in gaat.![]()
Jullie gaan hard vandaag!Heb amper tijd om bij te lezen!
Agenda?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 13:16 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Denk t wel. Voelt nog niet als zes weken geledenAlleen maar goed though, normaal voel ik me gewoon al zwakker op t eind van de zes weken. Dus wat dat betreft: yay!
Tip 1: eet geen couscous met kip in Marokko in een wat apart restaurantje (zat wel vol met locals). Mijn ex at het en we zijn in het ziekenhuis geëindigdquote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:36 schreef motorbloempje het volgende:
Overigens denk ik dat ik als we op de motor moeten zitten de hele dag, ik wat vaker vegetarisch zal eten in dat soort landen, als je de horrorverhalen hoort van eeuwige diarree![]()
Maar moet nog even uitzoeken of dat echt veel verschil gaat maken
Nou, dat denken heel veel mensen altijd. Maar ik vind het echt meevallenquote:Op vrijdag 29 juli 2011 13:14 schreef MarMar het volgende:
Lijkt me heftiger dan je doet overkomencoco!
We komen niet door Marokko, dus dat komt goedquote:Op vrijdag 29 juli 2011 13:19 schreef Rituals het volgende:
[..]
Tip 1: eet geen couscous met kip in Marokko in een wat apart restaurantje (zat wel vol met locals). Mijn ex at het en we zijn in het ziekenhuis geëindigd.
Tip 2: mocht je een antibioticakuur krijgen, kijk even wat voor soort het is en beslis dan of je het neemt. Ik kreeg meteen een AB-kuur van de dokter in het ziekenhuis toen ik aangaf ook een klein beetje darmklachten te hebben. Het was blijkbaar een heel sterk middel en ik heb dagen uit m'n kont gepist![]()
.
lol dat klinkt dan wel weer uberherkenbaar..quote:Op vrijdag 29 juli 2011 13:19 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Nou, dat denken heel veel mensen altijd. Maar ik vind het echt meevallen. Soms erg moe na afloop, maar dat is een goed excuus om me te laten pamperen
Prikken raak je aan gewend. Dus dat is ook npnp.
Alleen, soms, dan liggen er zeuren op de kamer. Dat is wel annoying
Ik zou iets langer wachten. Ik was het vergeten, heb toen na 1,5 week (of zelfs 2 weken) gedoneerd en kreeg een paar weken later een brief of ik a.u.b. zo snel mogelijk de donorarts wilde bellen, desnoods mobiel. Ze dachten dus dat ik Hep.B hadquote:Op vrijdag 29 juli 2011 13:16 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Mooie schoenen Loveli!
Owja, voor de plasma of bloed donors hier: als je je Hepatitis B prik hebt gehaald, dan mag je een week niet doneren.
Volgende week een nieuwe kans.
Heb ik normaal ook. Alleen, ik werk met 'school'agenda's. De vorige hield er eerder mee opquote:Op vrijdag 29 juli 2011 13:18 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Agenda?
Maar dat laatste is wel heel fijn!
Ja, want andere nummers maken een concert zoveel beter...quote:Op vrijdag 29 juli 2011 13:19 schreef Viking84 het volgende:
Note to self: niet naar setlists van andere concerten kijken als je naar een concert bent geweest. Nu wou ik dat ik naar Spanje geweest was
.
Dat van die zeuren?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 13:21 schreef MarMar het volgende:
[..]
lol dat klinkt dan wel weer uberherkenbaar..
En fijn dat je er nu fysiek weinig van merkte dat de zes weken alweer om waren!
Ja! Ze hebben toen veel langer gespeeld (3 uur ipv 2 uur en 3 kwartier) en ze speelden ook nrs die ik ook wel graag had willen horen. Maar ja... bij de volgende tour miss maar eens overwegen om naar meerdere concerten te gaanquote:Op vrijdag 29 juli 2011 13:22 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Ja, want andere nummers maken een concert zoveel beter...![]()
Heheheh, geweldig!quote:Op vrijdag 29 juli 2011 13:21 schreef Rituals het volgende:
[..]
Ik zou iets langer wachten. Ik was het vergeten, heb toen na 1,5 week (of zelfs 2 weken) gedoneerd en kreeg een paar weken later of ik a.u.b. zo snel mogelijk de donorarts wilde bellen, desnoods mobiel. Ze dachten dus dat ik Hep.B had.
Of bedenken dat de gehele ervaring van een concert telt en niet welke nummers werden gespeeld en dat er toevallig ergens anders 15min. langer is doorgespeeld.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 13:24 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja! Ze hebben toen veel langer gespeeld (3 uur ipv 2 uur en 3 kwartier) en ze speelden ook nrs die ik ook wel graag had willen horen. Maar ja... bij de volgende tour miss maar eens overwegen om naar meerdere concerten te gaan.
Maar het stomme is nu dat ik een teleurgesteld gevoel heb, terwijl ik na het concert helemaalwas. Ik moet dus gewoon geen setlists checken
.
Yup, daar zat ik dan met een bord vol roignonsquote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:01 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Jawel, maar naast dat het erg is weggezakt, leerden we niet de culinaire woorden/zinnen die voorkomen op menukaarten:
Gebakken niertjes in romige saus, op smaak gebracht met peterselie, dragon en een vleugje kardemom, op een bedje van groene kool, geserveerd met in ganzenvet gebakken friet. Of iets dergelijks.
Misschien was de setlist beter, maar was het concert zelf veel minder of had je een minder goede plaats of wat dan ook.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 13:24 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja! Ze hebben toen veel langer gespeeld (3 uur ipv 2 uur en 3 kwartier) en ze speelden ook nrs die ik ook wel graag had willen horen. Maar ja... bij de volgende tour miss maar eens overwegen om naar meerdere concerten te gaan.
Maar het stomme is nu dat ik een teleurgesteld gevoel heb, terwijl ik na het concert helemaalwas. Ik moet dus gewoon geen setlists checken
.
Oh foutje, ik bedoel 2 uur en 1 kwartier. Dus ze hebben elders DRIE kwartier langer doorgespeeld. Weet je wel hoeveel nrs dat zijn?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 13:28 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Of bedenken dat de gehele ervaring van een concert telt en niet welke nummers werden gespeeld en dat er toevallig ergens anders 15min. langer is doorgespeeld.
quote:Op vrijdag 29 juli 2011 13:26 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Heheheh, geweldig!
Ik moet echt zoooooooo vaak die afspraken verzetten.
Meest briljante actie was vorig jaar, toen was ik net terug uit Roemenie en Bulgarije en kon ik gelijk omkeren omdat daar een of ander virus heerst en dan mag je 4 weken niet geven.
Afijn, ik ga zo even bellen en die afspraak nog een week uitstellen.
Dat van die zeuren idd!quote:Op vrijdag 29 juli 2011 13:24 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Dat van die zeuren?Ja, vreselijk!
En yup, hurray*klopt af*
Het zullen je nieren maar wezen..quote:Op vrijdag 29 juli 2011 13:33 schreef MarMar het volgende:
Gebakken niertjes lijken me niet eens zo heel vreselijk?
Ik heb er een half jaar gewoond en was ze daarna heel erg beu. De oppervlakkigheid, domheid, het materialistische en overdreven spontaniteit waren totaal niet aan mij besteedquote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:29 schreef conleche het volgende:
Ik heb helemaal niks tegen Amerikanen. Waarom jij wel?
Het zal vast anders zijn als je er woont dan wanneer je op vakantie gaatquote:Op vrijdag 29 juli 2011 13:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb er een half jaar gewoond en was ze daarna heel erg beu. De opppervlakkigheid, domheid, materialistische en overdreven spontaniteit waren totaal niet aan mij besteedEn dan ging ik om met mensen die voor het witte huis en het pentagon werkten.
Mevrouw die ik nog nooit eerder heb gezien: It is sooooo wonderful to see you, I see God has send us a beautiful angel today!quote:Op vrijdag 29 juli 2011 13:55 schreef Viking84 het volgende:
Het zal vast anders zijn als je er woont dan wanneer je op vakantie gaat. Kan me er wel iets bij voorstellen, eigenlijk. Dat "Oh my God!" dat je om de haverklap hoort. En overal God en Jezus bij halen
.
Zum kotzen! Je kunt niet eens openlijk atheïstisch zijn als politicus daar.quote:
quote:Op vrijdag 29 juli 2011 13:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mevrouw die ik nog nooit eerder heb gezien: It is sooooo wonderful to see you, I see God has send us a beautiful angel today!
Ik: ...
Ik heb daar in het George Washington Hospital stage gelopen en logeerde bij een vriend in Arlington.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 13:59 schreef Perruche het volgende:
Isabeau! Wat erg eigenlijk
Wat deed je daar als ik vragen mag?
Goed plan voor volgende week, als het weer wat warmer is! Samen met een ijsje op de Oude Gracht!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het enige probleem is het kiezen van de oplossing
Jammie! Ik zou het ijsje dan bij Il Mulino halenquote:Op vrijdag 29 juli 2011 14:03 schreef Duvel het volgende:
[..]
Goed plan voor volgende week, als het weer wat warmer is! Samen met een ijsje op de Oude Gracht!
Half jaarquote:Op vrijdag 29 juli 2011 14:03 schreef Perruche het volgende:
Dat laatste geloof ik direct Isa. Wel gaaf om daar een jaar te wonen!
quote:Op vrijdag 29 juli 2011 14:05 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Half jaarEn ja, het was echt heel erg leuk, maar ik was ook oprecht Amerikanen helemaal beu na die tijd. Ik ben een te nuchtere Hollandsche deerne om zo overdreven spontaan te kunnen doen. Denk dat ze me daar ook allemaal zo serieus vonden
Ik hoorde dan wel weer bij het slanke deel van de bevolking
Klopt, die is beter, maar dat red ik niet in één pauze.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 14:05 schreef _Calimero_ het volgende:
:
[..]
Jammie! Ik zou het ijsje dan bij Il Mulino halen
Nee denk een enkelequote:
Haha ja herkenbaar. Ik had dat wel in Mexico. Maar het was veel minder erg. Wat ik lastig vond is dat ze daar in mijn ogen niet oprecht waren, ze zouden nooit iets negatiefs zeggen..quote:Op vrijdag 29 juli 2011 14:05 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Half jaarEn ja, het was echt heel erg leuk, maar ik was ook oprecht Amerikanen helemaal beu na die tijd. Ik ben een te nuchtere Hollandsche deerne om zo overdreven spontaan te kunnen doen. Denk dat ze me daar ook allemaal zo serieus vonden
Ik hoorde dan wel weer bij het slanke deel van de bevolking
Ik heb twee Canadese ooms, dus jaquote:
Maar hoeveel Nederlanders hebben de belangrijke musea in NL nog nooit gezien en kunnen daar ook geen gefundeerde mening over geven?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 13:59 schreef Isabeau het volgende:
Ik tussen een groep hippe vrouwen in mantelpakjes.
'Tomorrow will be my first day in NY and I'd like to go to some musea, any suggestions?'
'Oh yes! You *have* to go to the Moma!'
Ik kijk blij.
'They have this *great* little shop, you'll love it!'
Alles ging alleen maar om shoppen en geld en de kids
Overal hè! O-ve-ral. Dus zelfs bij tolpoortjes (nee, je wordt niet eens verwacht antwoord te geven op die vraag), kassamedewerkers etc etc.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 14:09 schreef progje het volgende:
Ik had na 3 weken wonen + werken in Amerika al zin om die smile van hun gezicht af te slaan
Ik kan er ook echt helemaal niet tegen.
En dat Hiiiiiiiiiiii how are you?
Ach, dit had ik als tussendoor lunch (naast de boterhammen met pindakaas en banaan)quote:Op vrijdag 29 juli 2011 14:12 schreef Perruche het volgende:
Wow. whopper 650 kcal, chicken delight 350 kcal
Veenmuseum in Barger Compas natuurlijk! *tsss*quote:Op vrijdag 29 juli 2011 14:13 schreef Duvel het volgende:
Ja, wat zijn "de belangrijke musea", het trio rondom het museumplein in Amsterdam?
Staat daar ook niet die klomp van Alfred J.?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 14:19 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Veenmuseum in Barger Compas natuurlijk! *tsss*
Laatste rustplek van noeste nijverheid
[ afbeelding ]
Yup!quote:Op vrijdag 29 juli 2011 14:22 schreef uw_koninklijke_sneuheid het volgende:
[..]
Staat daar ook niet die klomp van Alfred J.?
En het seksmuseumquote:Op vrijdag 29 juli 2011 14:21 schreef Perruche het volgende:
Het nationaal belasting museum natuurlijk
En het wiet museum
Tofheid!quote:
Wat vind je zo speciaal aan het Groninger museum dan?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 14:22 schreef Viking84 het volgende:
Boymans, Groninger Museum, Catharijne Convent (als je van middeleeuwse meuk houdt)
Dit soort kunst dusquote:Op vrijdag 29 juli 2011 14:25 schreef uw_koninklijke_sneuheid het volgende:
[..]
Wat vind je zo speciaal aan het Groninger museum dan?
woah jeugdsentiment! Een oom van mij werkte daar en ik herinner me nog een treintjequote:Op vrijdag 29 juli 2011 14:19 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Veenmuseum in Barger Compas natuurlijk! *tsss*
Laatste rustplek van noeste nijverheid
[ afbeelding ]
Weet ik nietquote:Op vrijdag 29 juli 2011 14:25 schreef uw_koninklijke_sneuheid het volgende:
[..]
Wat vind je zo speciaal aan het Groninger museum dan?
Madame Tussauds zelfs niet?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 14:38 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik geloof dat ik ooit een keer naar het Rijksmuseum ben geweest en ik moet heel diep nadenken of ik ooit in een ander museum in NL ben geweest... Jaa, een keer naar een expositie van Mucha in de Kunsthal. En dat was het wel geloof ik.
Nope!quote:
Nemo?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 14:42 schreef loveli het volgende:
Dat *hoe heet het ook alweer* doe-museum in A'dam?
Ohja! Toen ik 6 was ben ik daar een keer geweest geloof ik. Nint ofzo heette het toen.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 14:42 schreef loveli het volgende:
Dat *hoe heet het ook alweer* doe-museum in A'dam?
Niet mee opgegroeid denk ik. Vanuit mijn ouders was alles te ver. Efteling ging ik ook pas voor het eerst heen toen ik al uit huis was zo'n beetje. En ik verveel me heel snel in een museumquote:Op vrijdag 29 juli 2011 14:45 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Waarom niet XM? Geen museum liefhebber?
Oh ja oke, alleen voor "belangrijkste musea" zou ik hem er niet zo snel bij zetten dan. Goede wisselexposities heb je denk ik wel in alle Provinciale musea. Maar goed, wel een mooi museum natuurlijk. Sowieso echt ideaal gelegen tussen het centrum en het stationquote:Op vrijdag 29 juli 2011 14:33 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Weet ik niet. Dat het in Groningen ligt ofzo?
. Nah, serieus: ze hebben wel eens interessante exposities, zoals bijv die van J.W. Waterhouse in 2009.
Ik heb zin in mijn CI-upgrade, daar zou ik nog weer beter van moeten kunnen horen, ook in lastige luistersituaties. Dit najaar een keer naar het ziekenhuis iig! Ben en blijf zo blij met mijn CI
.
Sinds wanneer staan het Louvre en het Gugenheim in NL?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 14:46 schreef V1z0R het volgende:
Drents Museum
Rijksmuseum
Louvre
Zeemuseum Vledder
Veenmuseum Barger Compas
Nemo
Ecodrome
Stedelijk museum Zwolle
Aviodrome
De 5000 morgen
Van Gogh
Anne Frank huis
Madamme Tussauds
Seksmuseum A'dam
Gugenheim Berlijn
Glasmuseum HGV
En nog wel wat volgens mij...
Is dat een museum? Ik dacht dat het een kermisattractie zou zijn! (Nooit geweest dus.)quote:
Is dat dat ding met die grote barbiepoppen?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 14:48 schreef sigme het volgende:
[..]
Is dat een museum? Ik dacht dat het een kermisattractie zou zijn! (Nooit geweest dus.)
Ik kan uren doorbrengen bij de dooie beesten en skeletten in de kelder van het Emmer dierenparkquote:Op vrijdag 29 juli 2011 14:47 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Niet mee opgegroeid denk ik. Vanuit mijn ouders was alles te ver. Efteling ging ik ook pas voor het eerst heen toen ik al uit huis was zo'n beetje. En ik verveel me heel snel in een museum.
Was voor mijzelf aan het opsommen welke musea ik had bezochtquote:Op vrijdag 29 juli 2011 14:48 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Sinds wanneer staan het Louvre en het Gugenheim in NL?
En maar op die knoppen met dierengeluiden blijven rammen de hele dag!quote:Op vrijdag 29 juli 2011 14:51 schreef XcUZ_Me het volgende:
Emmer Dierenpark ben ik miljarden keren geweest, aangezien we (alle kleinkinderen) altijd de dierentuin in geschopt werden als we naar oma gingen.
En de beesten op sterk waterquote:Op vrijdag 29 juli 2011 14:49 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Ik kan uren doorbrengen bij de dooie beesten en skeletten in de kelder van het Emmer dierenpark
[..]
Was voor mijzelf aan het opsommen welke musea ik had bezocht
Dan zijn de musea in Washington DC ideaal: allemaal gratis en erg tofquote:Op vrijdag 29 juli 2011 14:47 schreef XcUZ_Me het volgende:
Niet mee opgegroeid denk ik. Vanuit mijn ouders was alles te ver. Efteling ging ik ook pas voor het eerst heen toen ik al uit huis was zo'n beetje. En ik verveel me heel snel in een museum.
Of weer een Jezus aan het kruis / op schoot bij Mariaquote:Op vrijdag 29 juli 2011 14:54 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik vind een uurtje in een museum vaak wel de max. Dan heb ik het wel gezien. Dan wordt 't bij mij al snel van: ah, weer een oud schilderij met mannen met brede kragen / landschapje / stilleven.
National history museum in GBquote:Op vrijdag 29 juli 2011 14:58 schreef uw_koninklijke_sneuheid het volgende:
Maar goed, een museum hoeft toch ook niet per se iets te zijn met alleen maar kunst? Ik vind zelf musea met een stukjes steen uit alle uithoeken van de wereld een stuk interessanterhelaas kan je alleen maar dagkaartjes kopen dan
Ook tofquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |