abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100081304

Link naar alle vorige delen in de reeks: Topicreeks: Gezond Slank

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_100081340
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:17 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Wij waren voor 4 personen, inclusief alles, nog geen ¤ 4000,- voor drie weken. Inclusief hotels, vliegen, eten en New York. Dat is dus ¤ 1000,- per persoon voor 3 weken.
Ja, het kan ook wel goedkoper. Nu hadden wij wel echt veel dingen waar je entree voor moest betalen, dat schiet lekker op. En we hebben niet gegeten in van die 5 dollar dingen. Maar ik vind 2500 euro inclusief vliegen, autohuur, hotels, eten, entreekosten en alles niet echt veel.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 11:23:41 #3
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100081345
Fipo! *O*.
Niet meer actief op Fok!
pi_100081349
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:23 schreef Viking84 het volgende:
Fipo! *O*.
:+ So ontzettend not
pi_100081353
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:23 schreef Viking84 het volgende:
Fipo! *O*.
Fail! :P

Vanavond lekker filmpje kijken op de bank denk ik :)
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 11:24:32 #6
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_100081361
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:19 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Hangt er ook van af wat je wilt doen, denk ik. Ik zou eerder een weekje tussendoor naar New York gaan en later of eerder enkele weken het platteland verkennen. Route 66 enzo. Maar ik moet me ook nog inlezen hoor, miss heb ik er wel een veel te romantisch beeld van :+.
Dat is dus wat wij gedaan hebben ja :s) Alleen dan niet Route 66 maar New England. En dat twee keer afgelopen jaar (de tweede keer was dus met die berg sneeuw in New York en geen sneeuw in de bergen :') , maar dat was toen maar 2.5 week.)
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_100081384

Voor V1z0R xD
  vrijdag 29 juli 2011 @ 11:25:19 #8
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_100081392
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:23 schreef conleche het volgende:

[..]

Ja, het kan ook wel goedkoper. Nu hadden wij wel echt veel dingen waar je entree voor moest betalen, dat schiet lekker op. En we hebben niet gegeten in van die 5 dollar dingen. Maar ik vind 2500 euro inclusief vliegen, autohuur, hotels, eten, entreekosten en alles niet echt veel.
Jullei hebben ook heel andere dingen gedaan natuurlijk. En daarnaast waren wij wel heel erg gericht op de (gratis) natuur.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 11:25:30 #9
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100081398
Klinkt supertof iig :P.

Filmpje! *O*. Heb je In Bruges al gezien, Viz? :P.

Ik zit vanavond in de trein naar Hsum en weer terug }:|.
Niet meer actief op Fok!
pi_100081404
Ik vond het zuidwesten echt zo ongelofelijk mooi. Ik heb nog nooit zo'n overweldigende natuur gezien. Ik ben daar echt heel gelukkig geweest.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 11:26:17 #11
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_100081435
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:25 schreef conleche het volgende:
Ik vond het zuidwesten echt zo ongelofelijk mooi. Ik heb nog nooit zo'n overweldigende natuur gezien. Ik ben daar echt heel gelukkig geweest.
Dat wordt waarschijnlijk onze volgende VS-reis. Als we niet hadden moeten verbouwen/auto niet stuk was gegaan hadden we er waarschijlijk ook gezeten dit jaar }:|
pi_100081456
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:25 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Jullei hebben ook heel andere dingen gedaan natuurlijk. En daarnaast waren wij wel heel erg gericht op de (gratis) natuur.
Wij ook vooral op de natuur, maar die was niet gratis. :D We hebben ook wel 3 steden gedaan en dat was ook best tof ter afwisseling, maar ik word het gelukkigst in de natuur.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 11:26:58 #13
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100081458
quote:
O+.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 29 juli 2011 @ 11:27:28 #14
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100081470
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:26 schreef conleche het volgende:

[..]

Wij ook vooral op de natuur, maar die was niet gratis. :D We hebben ook wel 3 steden gedaan en dat was ook best tof ter afwisseling, maar ik word het gelukkigst in de natuur.
Hoezo was de natuur niet gratis? Doel je op parken of mis ik een schunnige grap? :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_100081474
quote:
Natuur is idd prachtig :Y Jammer dat er Amerikanen wonen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 29 juli 2011 @ 11:27:51 #16
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_100081479
Ohhh ik wil ook op vakantie! Ik wil naar ChiliPeruNieuwZeelandZwedenIerlandWalesSchotlandJapanetceteraaaa :9 :')
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  vrijdag 29 juli 2011 @ 11:28:25 #17
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100081496
Lijkt me wel prettig om een keer niet met handen en voeten te hoeven praten als ik op reis ben :') (ben nog maar 1 keer een Engelstalig land geweest en andere talen spreek ik niet :'))
Niet meer actief op Fok!
pi_100081497
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:25 schreef Cocotrimonium het volgende:

Voor V1z0R xD
I like this Todd fellow...
pi_100081514
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:27 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Hoezo was de natuur niet gratis? Doel je op parken of mis ik een schunnige grap? :P.
Wat kan je daar nu voor schunnigs in lezen?

Je hebt daar natuurparken en die zijn betalend en ook bv Antelope Canyon (moet je maar even op mijn FB kijken voor foto's). Het zijn geen enorme bedragen hoor, maar alles bij elkaar moet je er wel rekening mee houden.
pi_100081526
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:27 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb helemaal niks tegen Amerikanen. Waarom jij wel?
  vrijdag 29 juli 2011 @ 11:29:52 #21
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100081543
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:28 schreef conleche het volgende:

[..]

Wat kan je daar nu voor schunnigs in lezen?

Je hebt daar natuurparken en die zijn betalend en ook bv Antelope Canyon (moet je maar even op mijn FB kijken voor foto's). Het zijn geen enorme bedragen hoor, maar alles bij elkaar moet je er wel rekening mee houden.
Nou vanwege die :D-smiley dacht ik dat je op andere activiteiten doelde :'). Weet ik het :D.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 29 juli 2011 @ 11:30:11 #22
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_100081550
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:25 schreef Cocotrimonium het volgende:

Voor V1z0R xD
Scrubs O+
pi_100081577
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:17 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Wij waren voor 4 personen, inclusief alles, nog geen ¤ 4000,- voor drie weken. Inclusief hotels en motels, vliegen, autohuur, eten en New York. Dat is dus ¤ 1000,- per persoon voor 3 weken.
Ik was voor 1 persoon iets van 1200 euro kwijt denk ik voor 19 dagen. Waarbij ik een week een auto heb gehuurd, 5 keer in een hotel/motel heb overnacht, 1 keer in een hostel en de rest van de tijd bij vrienden of vrienden van vrienden.

Die 2500 euro van Co valt me ook onwijs mee!
Die richting wil ik ook nog een keer op. :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:27 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat vind ik dan wel weer een bijzondere opmerking. Ik heb geloof ik 12 nachten gelogeerd bij vrienden en wildvreemden (vrienden van vrienden) en ik voelde me overal ontzettend welkom en iedereen was onwijs tof en leuk.
En daarnaast heb ik echt ontzettend veel leuke en vriendelijke mensen gesproken op de meest vreemde plaatsen. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  vrijdag 29 juli 2011 @ 11:33:14 #24
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_100081637
Doet me denken aan mijn mama, die altijd zei: "Frankrijk is best mooi, maar er zijn daar zoveel Fransen" :+ We zijn dan ook nooit in Frankrijk op vakantie geweest toen ik petite was :') Overigens was het wel grotendeels een grapje :P

Treinen! :W
pi_100081649
Henk, heel erg eens. Ik vind ze enorm prettig in de omgang. Heel vriendelijk en sure, het is oppervlakkig, maar hee, ik kom daar niet om een beste vriend te vinden en dan vind ik de vriendelijke beleefdheid erg fijn juist!
pi_100081651
Ik heb niets tegen amerikanen maar ook niets met ze. Maar goed er zijn er heel veel dus voor elk wat wils waarschijnlijk enzo.

Hou eens op met over vakantie praten, mijn eerstvolgende reis gaat naar het rtoeristenwalhalla Zuid Spanje.
pi_100081664
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:25 schreef Viking84 het volgende:
Klinkt supertof iig :P.

Filmpje! *O*. Heb je In Bruges al gezien, Viz? :P.

Ik zit vanavond in de trein naar Hsum en weer terug }:|.
Nope :{ Trailer ziet er wel leuk uit, misschien maar even aanzetten straks.

Roeristenwalhalla ? :P

Ik ga uit m'n plaat! w00t!
  vrijdag 29 juli 2011 @ 11:34:58 #28
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100081692
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:34 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Nope :{ Trailer ziet er wel leuk uit, misschien maar even aanzetten straks.

Roeristenwalhalla ? :P
In Bruges is echt zó grappig, vooral als je er zelf geweest bent. Colin Farrell is meesterlijk in die film, al vind ik hem een irritante acteur.
Niet meer actief op Fok!
pi_100081737
Ik ben in Brugge geweest en vind het een onwijs saaie film. :D Maar ik vind een film sowieso niet zoveel leuker omdat ik toevallig ergens zelf ben geweest, eigenlijk :P
pi_100081756
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:33 schreef conleche het volgende:
Henk, heel erg eens. Ik vind ze enorm prettig in de omgang. Heel vriendelijk en sure, het is oppervlakkig, maar hee, ik kom daar niet om een beste vriend te vinden en dan vind ik de vriendelijke beleefdheid erg fijn juist!
Omdat ik juist bij mensen heb gelogeerd, heb ik hele leuke gesprekken gehad. Voornamelijk over politiek enzo, maar dat is best wel weer interessant. Zeker gezien de huidige politieke situatie in staten als Wisconsin en Minnesota. :)

En natuurlijk het uitermate geweldige gesprek wat ik had in het kerkje wat staat op de plaats waar de kerk stond waar Abraham Lincoln ooit naar toe ging. Heb daar ruim een half uur gesproken met iemand over glas in lood ramen. O+ :D
Doe wat je niet durft.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 11:38:21 #31
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100081806
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:36 schreef Perruche het volgende:
Ik ben in Brugge geweest en vind het een onwijs saaie film. :D Maar ik vind een film sowieso niet zoveel leuker omdat ik toevallig ergens zelf ben geweest, eigenlijk :P
Vind je het een saaie film?! :o. Daar kan ik me nou niks bij voorstellen :'). Ik heb hem nu een keer of 4 gezien en ik vind hem nog steeds _O_.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 29 juli 2011 @ 11:39:36 #32
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_100081856
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:33 schreef conleche het volgende:
Ik ook. Hoe ouder ik word, hoe meer prijs ik stel op oppervlakkige vriendelijkheid. Diepgang is soms zo vermoeiend en dat wil ik ook niet met iedereen :')
pi_100081863
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:38 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Vind je het een saaie film?! :o. Daar kan ik me nou niks bij voorstellen :'). Ik heb hem nu een keer of 4 gezien en ik vind hem nog steeds _O_.
Hm misschien moet ik hem nog eens zien. Ik had toen bepaald gezelschap wat blijkbaar interessanter was ;') .
pi_100081879
  vrijdag 29 juli 2011 @ 11:42:02 #35
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_100081930
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:37 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Omdat ik juist bij mensen heb gelogeerd, heb ik hele leuke gesprekken gehad. Voornamelijk over politiek enzo, maar dat is best wel weer interessant. Zeker gezien de huidige politieke situatie in staten als Wisconsin en Minnesota. :)

En natuurlijk het uitermate geweldige gesprek wat ik had in het kerkje wat staat op de plaats waar de kerk stond waar Abraham Lincoln ooit naar toe ging. Heb daar ruim een half uur gesproken met iemand over glas in lood ramen. O+ :D
Dat inderdaad. Zo kwamen wij met iemand in contact in de supermarkt. Onze kinderen hebben samen een middagje gespeeld, we hebben daar gegeten en een heel interssant inkijkje in het leven van de new-poor gehad (ze waren vreoger heel rijk, maar hebben alles verloren in de creditcrisis)
pi_100081987
quote:
Die is leuk ja!

Ik vond Amerikanen over het algemeen ook aardiger en beleefder dan ik gedacht had. En dat het misschien alleen de oppervlakte is, who cares? Liever dat dan afgesnauwd worden in de Amsterdamse horeca :') .

Ik heb een nieuwe muis, maar hij is sneller dan ik gewend ben en dan zit ik al voorbij het punt waar ik wil klikken :P . En het scrollding gaat wat zwaarder dan ik dacht, bummer. Maar wat wil je voor 15 euro. Hij is wel fijn klein :Y .
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_100082011
Dat van die fransen zei mn vriend ook altijd, maar heb eigenlijk geen onvriendelijke frans meegemaakt op vakantie :) .
  vrijdag 29 juli 2011 @ 11:46:25 #38
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100082074
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:40 schreef Perruche het volgende:

[..]

Hm misschien moet ik hem nog eens zien. Ik had toen bepaald gezelschap wat blijkbaar interessanter was ;') .
Oh dat kan wel uitmaken, ja, heb ik ook wel eens met films. Of ben er te onrustig voor :P.

Ik vind hem nu nog grappiger, omdat ik me zo herken in het gezeik van het personage van Colin Farrell over Brugge_O-.

En het stereotype van de onvriendelijke Fransen komt me ook niet bekend voor en ik ben zeker 10 zomers in Frankrijk geweest.
Niet meer actief op Fok!
pi_100082078
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:44 schreef MevrouwPuff het volgende:
Dat van die fransen zei mn vriend ook altijd, maar heb eigenlijk geen onvriendelijke frans meegemaakt op vakantie :) .
Dat dan weer wel. Doe je zo je best om Frans te spreken, kijken ze je niet-begrijpend en lichtelijk geïrriteerd aan... Sorry hoor :{w . Kan ook komen doordat ik vaak in boerengehuchten heb gezeten waar men niet zoveel toeristen gewend is. In Parijs viel het wel mee.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 29 juli 2011 @ 11:47:53 #40
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100082120
Oh ja, ik heb wel eens meegemaakt dat we ergens wilden eten in Parijs en toen hadden ze geen Engelse menukaart. Tja, wij kunnen geen Frans lezen, dus dan gaan we wel ergens anders eten. Vet geïrriteerd personeel toen :').
Niet meer actief op Fok!
pi_100082149
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:47 schreef Viking84 het volgende:
Oh ja, ik heb wel eens meegemaakt dat we ergens wilden eten in Parijs en toen hadden ze geen Engelse menukaart. Tja, wij kunnen geen Frans lezen, dus dan gaan we wel ergens anders eten. Vet geïrriteerd personeel toen :').
Dat ze geen Engelse kaart hebben begrijp ik wel. Misschien niet bij het Louvre ofzo, maar in een wat minder toeristische buurt is het toch niet zo raar? Wel jammer dat ze zo geirriteerd raakten!
pi_100082244
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:46 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Dat dan weer wel. Doe je zo je best om Frans te spreken, kijken ze je niet-begrijpend en lichtelijk geïrriteerd aan... Sorry hoor :{w . Kan ook komen doordat ik vaak in boerengehuchten heb gezeten waar men niet zoveel toeristen gewend is. In Parijs viel het wel mee.
Parijs vond ik dus weer bagger :{
Vrijdags geblokkeerde straten omdat sommige lui zo nodig moesten bidden op straat, WTF?
's avonds op de trappen bij Montmartre hele groepen met tuig die je weghissen.
Overal ook zwervers...
pi_100082256
Hoi.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_100082262
Wij zijn juist hele vriendelijke Fransen tegengekomen :) en menukaarten, ik eet bijna alles en heb wel een basiskennis overgehouden aan de middelbare school, dus kom er altijd wel uit :+
Ja doei.
pi_100082275
quote:
Doet me denken aan die keer dat ik met mijn schoonouders in Frankrijk was. We zouden een keer uit eten gaan, tentje ook al uitgezocht en langsgegaan om te reserveren. Meteen de menukaart buiten gefotografeerd, want dan konden we alles alvast vertalen en uitkiezen (lang leve het culinaire woordenboekje!). Kwamen we uiteindelijk eten, bleek de helft van de gerechten op te zijn, maar gelukkig waren er wel andere dingen *insert Frans gebrabbel* . Ging onze goede voorbereiding _O- .
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 29 juli 2011 @ 11:53:06 #46
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100082290
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:48 schreef Perruche het volgende:

[..]

Dat ze geen Engelse kaart hebben begrijp ik wel. Misschien niet bij het Louvre ofzo, maar in een wat minder toeristische buurt is het toch niet zo raar? Wel jammer dat ze zo geirriteerd raakten!
Het was in het centrum :P. Ergens snap ik de irritatie ook wel, hoor maar je kunt niet van elke toerist verwachten dat hij/zij de taal spreekt van het land waar hij/zij komt en dat verwachten de Fransen vaak wel.
Niet meer actief op Fok!
pi_100082312
:@ ik zou op z'n minst zo'n klein toeristenwoordenboekje meenemen als je van jezelf weet dat je 't niet kunt lezen.. daar staat ook altijd een 'uit eten' onderdeeltje in.

En dat het er toeristisch is zegt niet dat ze allemaal een andere taal moeten gaan praten voor die toeristen. Die toeristen wilden toch naar Frankrijk?
Ja doei.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 11:54:02 #48
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100082317
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:52 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Doet me denken aan die keer dat ik met mijn schoonouders in Frankrijk was. We zouden een keer uit eten gaan, tentje ook al uitgezocht en langsgegaan om te reserveren. Meteen de menukaart buiten gefotografeerd, want dan konden we alles alvast vertalen en uitkiezen (lang leve het culinaire woordenboekje!). Kwamen we uiteindelijk eten, bleek de helft van de gerechten op te zijn, maar gelukkig waren er wel andere dingen *insert Frans gebrabbel* . Ging onze goede voorbereiding _O- .
Haha :D. Of als je op internet kijkt van tevoren en de kaart is net aangepast :'). Dat is ook lullig.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 29 juli 2011 @ 11:54:33 #49
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100082335
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:53 schreef motorbloempje het volgende: :@ ik zou op z'n minst zo'n klein toeristenwoordenboekje meenemen als je van jezelf weet dat je 't niet kunt lezen.. daaer staat ook altijd een 'uit eten' onderdeeltje in.
Hadden we ook, maar een heleboel stond er alsnog niet op :+. Volgende keer zoek ik gewoon op hoe de dingen die ik graag lust heten in het Frans en selecteer ik daar mijn restaurant op :+.
Niet meer actief op Fok!
pi_100082342
hoi! vakantie's!

misschien gaan wij toch ook op vakantie, ff dichtbij, goedkoop, ff weg.. Dus wij zaten toevallig aan France te denken haha..

Nouja, ik als verrassing voor hem
~ Bonito La Risa ~
pi_100082366
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:54 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Haha :D. Of als je op internet kijkt van tevoren en de kaart is net aangepast :'). Dat is ook lullig.
Ook leuk ja :D .
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_100082370
Hadden jullie geen Frans op de middelbare school dan?
  vrijdag 29 juli 2011 @ 11:56:10 #53
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100082398
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:53 schreef motorbloempje het volgende: :@ ik zou op z'n minst zo'n klein toeristenwoordenboekje meenemen als je van jezelf weet dat je 't niet kunt lezen.. daar staat ook altijd een 'uit eten' onderdeeltje in.

En dat het er toeristisch is zegt niet dat ze allemaal een andere taal moeten gaan praten voor die toeristen. Die toeristen wilden toch naar Frankrijk?
Nou, dat ben ik niet met je eens. Het is onmogelijk om de taal te spreken van alle landen waar je komt. Jij schakelt toch ook over op Engels als je een buitenlander tegenkomt in Nederland? Of zeg je dan ook: "Jij moest zo nodig hiernaartoe, doe maar een spoedcursus Nederlands :{w". Bij de jongere generatie is het trouwens wel een stuk beter.
Niet meer actief op Fok!
pi_100082415
quote:
We aten deze vakantie een keer op de camping, de kok kwam aanzetten met een menukaart en nam me mee naar een andere klant. Ik snapte niet waarom want dit kon ik best lezen...
Bleek dat die man engels was, slechter frans kon dan ik en aan mij allemaal dingen ging vragen wat ie wilde hebben :P
  vrijdag 29 juli 2011 @ 11:56:41 #55
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100082416
quote:
5s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:55 schreef conleche het volgende:
Nee, want dat achtte men te moeilijk voor de doofjes :+. Ik wil het nog wel eens leren, though.
Niet meer actief op Fok!
pi_100082420
quote:
Oui, mais une petit peu...
Et les francais parler avec grande vitesse, je ne comprendre pas :{
  vrijdag 29 juli 2011 @ 11:59:12 #57
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100082513
Ik heb anderhalf jaar frans gestudeerd, je me debrouille :Y.

Net gefietst, ging belabberd. Daarna ff sauna ingedoken. Dat ging beter :+

En Amerika trekt me totaal niet. Canada juist weer wél.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_100082527
Tsja, en ik snap niet waarom je een restaurant verlaat als ze geen Engelse menukaart hebben... :@ Ik zou daar ook lichtelijk geirriteerd van raken als ober/eigenaar. Mensen gaan zitten, krijgen een kaart, je bestelt drinken, komt terug en dan is het 'oui, non, Anglais? Non? Au revoir!' :')
Ja doei.
pi_100082593
quote:
Jawel, maar naast dat het erg is weggezakt, leerden we niet de culinaire woorden/zinnen die voorkomen op menukaarten:

Gebakken niertjes in romige saus, op smaak gebracht met peterselie, dragon en een vleugje kardemom, op een bedje van groene kool, geserveerd met in ganzenvet gebakken friet. Of iets dergelijks :P .

En ik versta het gewoon erg slecht. Onze lessen waren vooral gericht op begrijpend lezen, niet op spreekvaardigheid (lang leve de tweede fase, met een beta-pakket kreeg je maar weinig taal).
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 29 juli 2011 @ 12:01:34 #60
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100082611
Ik zou dat ook nooit doen. Daarbij vind ik het ook wel weer z'n charme hebben als je maar gedeeltelijk weet wat je hebt besteld. Misschien is het wel superlekker. Misschien ook niet, naja, tant pis.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_100082658
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 12:01 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik zou dat ook nooit doen. Daarbij vind ik het ook wel weer z'n charme hebben als je maar gedeeltelijk weet wat je hebt besteld. Misschien is het wel superlekker. Misschien ook niet, naja, tant pis.
Yup, avontuur! O+ en dingen die ik absoluut niet wil eten daarvan zoek ik vooraf al op (thuis, woordenboek) wat het in die taal is zodat ik niet voor zulke verrassingen kom te staan.
Je favoriete gerecht, besteld in het Engels, kan ook überranzig zijn bereid.. ;(
Ja doei.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 12:02:41 #62
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100082675
Overigens ben ik op een enkele keer Parijs en 1x een weekendje weg in de buurt van Dijon, nooit meer op vakantie in Frankrijk geweest.
pi_100082692
Ja, tand pis! }:|
pi_100082711
CRAP CRAP CRAP!

Net door het zhuis gebeld, heb vandaag infuus. Om elf uur. :X
  vrijdag 29 juli 2011 @ 12:03:45 #65
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100082714
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 12:01 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik ben meer van 'wat de boer niet kent...' en kies veilig en saai voor vleesch, biefstuk bij voorkeur :').
En ik wil echt geen vis en slakken op m'n bord hebben. Maar goed, daarvoor ken ik de Franse woorden wel weer :+.
Niet meer actief op Fok!
pi_100082727
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 12:01 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Jawel, maar naast dat het erg is weggezakt, leerden we niet de culinaire woorden/zinnen die voorkomen op menukaarten:

Gebakken niertjes in romige saus, op smaak gebracht met peterselie, dragon en een vleugje kardemom, op een bedje van groene kool, geserveerd met in ganzenvet gebakken friet. Of iets dergelijks :P .

En ik versta het gewoon erg slecht. Onze lessen waren vooral gericht op begrijpend lezen, niet op spreekvaardigheid (lang leve de tweede fase, met een beta-pakket kreeg je maar weinig taal).
Ik spreek echt goed Frans, maar sommige dingen op een menukaart weet ik ook niet hoor. Al die vissen die ze daar eten. :')
  vrijdag 29 juli 2011 @ 12:04:04 #67
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100082729
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 12:03 schreef V1z0R het volgende:
Ja, tand pis! }:|
:').
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 29 juli 2011 @ 12:04:26 #68
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100082744
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 12:04 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik spreek echt goed Frans, maar sommige dingen op een menukaart weet ik ook niet hoor. Al die vissen die ze daar eten. :')
Het is toch wel altijd poison de...? :@ :').
Niet meer actief op Fok!
pi_100082749
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 12:03 schreef Cocotrimonium het volgende:
CRAP CRAP CRAP!

Vergeten? Of wist je het niet?
pi_100082754
quote:
CRAP CRAP CRAP!

Nou? heb je nog dikke 10uur :P
  vrijdag 29 juli 2011 @ 12:04:52 #71
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100082759
quote:
CRAP CRAP CRAP!

Wow! Tijd om in je tijdmachine te stappen dan!
pi_100082777
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 12:04 schreef Viking84 het volgende:

[..]

ik hoop het niet :o
Ja doei.
pi_100082784
quote:
CRAP CRAP CRAP!

Oeps! Door gebrek aan ritme in vakantie vergeten? En nu?
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 29 juli 2011 @ 12:05:49 #74
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100082800
quote:

[..]

Nee!
pi_100082802
quote:
11s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 12:04 schreef conleche het volgende:

[..]

Vergeten? Of wist je het niet?
Ik dacht dat ik ze nog moest laten inplannen (gaat altijd per 3, dus 3x 6 weken). Maar blijkbaar stond er nog 1 op. Martijn net gebeld, die komt nu naar huis en dan door naar het zhuis.

(is vet duur spul, en maar beperkt houdbaar. wat STOM |:( )
  vrijdag 29 juli 2011 @ 12:06:22 #76
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100082815
Belde die knappe verpleger Coco? *)
pi_100082828
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 12:05 schreef Cocotrimonium het volgende:

(is vet duur spul, en maar beperkt houdbaar. wat STOM |:( )
Ik kost per jaar echt tienduizenden euro's namelijk :7
  vrijdag 29 juli 2011 @ 12:06:34 #78
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_100082831
quote:
Terecht. Je kunt toch niet van ieder restaurant verwachten dat ze een Engelstalige menukaart hebben? :D Ik vind een onbegrijpelijke menukaart een van de charmes van reizen O+

Edit: spuit 11 zie ik nu.Sorry.
pi_100082838
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 12:06 schreef XcUZ_Me het volgende:
Belde die knappe verpleger Coco? *)
Dat was een knappe patiënt O+
  vrijdag 29 juli 2011 @ 12:07:23 #80
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100082857
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 12:06 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Dat was een knappe patiënt O+
Ah! Ik dacht een verpleger. Hmm, niet echt kans dat die er nog/weer is zeker :').
pi_100082872
quote:

[..]

Nee.
pi_100082878
Was toch HPKW met de knappe dokter?
  Vis een optie? vrijdag 29 juli 2011 @ 12:08:02 #83
70532 loveli
N
pi_100082888
quote:
CRAP CRAP CRAP!

Vergeten of slecht gepland?
spuit 11
crap in = crap out
pi_100082899
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 12:07 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ah! Ik dacht een verpleger. Hmm, niet echt kans dat die er nog/weer is zeker :').
Behalve als hij -net als ik- ook iedere 6 weken moet :Y
  vrijdag 29 juli 2011 @ 12:08:32 #85
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100082915
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 12:07 schreef V1z0R het volgende:
Jaa, ook! Maar dacht Coco dus ook, maar dan een verpleger. Maar niet dus.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 12:08:47 #86
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100082929
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 12:06 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Terecht. Je kunt toch niet van ieder restaurant verwachten dat ze een Engelstalige menukaart hebben? :D
Wel in het centrum van Parijs waar jaarlijkse vele toeristen komen :6. Dat ze geen Engelstalige kaart hebben in de lokale versie van Schubbekutteveen, alright, maar Parijs?! :P.

Volgende keer ga ik een foto van de menukaart in Slank posten. Mogen jullie alles voor mij vertalen *O*.
Niet meer actief op Fok!
pi_100082940
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 12:08 schreef loveli het volgende:

[..]

Vergeten of slecht gepland?
spuit 11
Geen idee dus -O-
  Vis een optie? vrijdag 29 juli 2011 @ 12:10:04 #88
70532 loveli
N
pi_100082990
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 12:06 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Terecht. Je kunt toch niet van ieder restaurant verwachten dat ze een Engelstalige menukaart hebben? :D
Polen, Krakau, met een groep. Dag 1 en 2: poolse menukaart, op de gok wat besteld en goed/goedkoop gegeten. Dag 3: tweetalige menukaart met nieuwe prijzen :')
crap in = crap out
pi_100083017
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 12:08 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Wel in het centrum van Parijs waar jaarlijkse vele toeristen komen :6. Dat ze geen Engelstalige kaart hebben in de lokale versie van Schubbekutteveen, alright, maar Parijs?! :P.

Volgende keer ga ik een foto van de menukaart in Slank posten. Mogen jullie alles voor mij vertalen *O*.
Echt, soms vind ik jouw wereldbeeld echt 'opvallend' :o :@
Ja doei.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 12:10:46 #90
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100083026
quote:

A mon derrière :+
  vrijdag 29 juli 2011 @ 12:11:29 #91
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100083064
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 12:10 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Echt, soms vind ik jouw wereldbeeld echt 'opvallend' :o :@
Nou, dat is andersom ook het geval :'). Echt, wat ik eerder zei: je verwacht toch ook niet van buitenlanders die hiernaartoe komen dat ze Nederlands spreken?
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 29 juli 2011 @ 12:12:33 #92
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_100083104
quote:

[..]

Nee, zoals ik -spuit 11- net al typte: ik snap het ook neit altijd, maar dat vind ik juist een van de charmes van eten in het buitenland O+ Zo heb ik ontdekt dat hersenen en niertjes verrrassend genoeg best lekker kunnen zijn :')
  vrijdag 29 juli 2011 @ 12:13:25 #93
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_100083134
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 12:11 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Nou, dat is andersom ook het geval :'). Echt, wat ik eerder zei: je verwacht toch ook niet van buitenlanders die hiernaartoe komen dat ze Nederlands spreken?
Nee, maar wel dat ze accepteren dat de meeste info gewoon in de landstaal wordt aangeboden.
pi_100083154
quote:

[..]

Genoeg toeristen die zo'n leuk toeristenwoordenboekje meenemen en het proberen, dat vind ik tof.
Maar ik val vooral over het feit dat jij verbolgen bent dat mensen geirriteerd waren omdat jij het restaurant weer verlaat nadat bleek dat ze geen menukaart hebben die jij kon begrijpen. Als je naar een land op vakantie gaat waarvan je weet dat je de taal niet (goed) beheerst en blijkbaar prijs stelt op het feit te weten wat je eet/bestelt, dan bereid je jed aar toch op voor????
Ja doei.
pi_100083158
quote:

[..]

Je bent in Frankrijk FCS!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  vrijdag 29 juli 2011 @ 12:14:42 #96
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100083173
Je kan een ober toch vragen als je ergens over twijfelt en het zeker wilt weten. Ik vermijd trouwens in Nederland de restaurants waar ze meertalige menukaarten hebben :').
  vrijdag 29 juli 2011 @ 12:15:01 #97
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_100083189
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 12:14 schreef XcUZ_Me het volgende:
Je kan een ober toch vragen als je ergens over twijfelt en het zeker wilt weten. Ik vermijd trouwens in Nederland de restaurants waar ze meertalige menukaarten hebben :').
Dat ook.
pi_100083191
quote:

[..]

Ohw, je bedoelt échelles chatte de tourbe?
pi_100083206
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 12:04 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Wow! Tijd om in je tijdmachine te stappen dan!
:D!
  Vis een optie? vrijdag 29 juli 2011 @ 12:15:31 #100
70532 loveli
N
pi_100083212
Iedere smartphone heeft tegenwoordig toch een vertaalfunctie?
crap in = crap out
  vrijdag 29 juli 2011 @ 12:15:57 #101
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_100083233
Tering Viz, jij ziet het niet, maar bij mij is de post de TS knalblauw en jouw hanenpost knalt nu van het scherm
pi_100083234
Oh succes Coco!!
pi_100083283
Ik vind die vertaalde kaarten altijd zo schattig. Als ik met mn mams op Fuerteventura ben bestellen we de eerste avond bij 'ons' restaurantje altijd de "gleine giefstukjes met die saus van romig peper" O+
  vrijdag 29 juli 2011 @ 12:17:25 #104
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100083289
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 12:13 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Nee, maar wel dat ze accepteren dat de meeste info gewoon in de landstaal wordt aangeboden.
Dat is dus niet waar, want hier in Den Haag en ook in Brugge bijv zijn de kaarten vaak wel gewoon in het Engels. En nee, ik vind dat ik in Parijs best mag verwachten dat men op toeristen is voorbereid. Het gaat mij niet zozeer om Parijs, maar gewoon dat Engels de internationale voertaal is, dus ik verwacht in andere grote, toeristische steden ook een ook een Engelse kaart. En dat dat die er vaak ook is, geeft aan dat ik niet de enige ben met die behoefte ;).

En verder eens met XM: restaurants met tweetalige kaarten zijn vaak een beetje smoezelig :P. Maar ik ben op vakantie toch niet van de haute cuisine.
Niet meer actief op Fok!
pi_100083326
quote:
11s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 12:15 schreef Tinkepink het volgende:
Tering Viz, jij ziet het niet, maar bij mij is de post de TS knalblauw en jouw hanenpost knalt nu van het scherm
Ik spat altijd van het scherm af B-)

Het feit dat je een komma tussen tering en Viz bent vergeten zie ik over het hoofd omdat ik weet dat je er een bedoelt
pi_100083327
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 12:17 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik vind die vertaalde kaarten altijd zo schattig. Als ik met mn mams op Fuerteventura ben bestellen we de eerste avond bij 'ons' restaurantje altijd de "gleine giefstukjes met die saus van romig peper" O+
In Aywaille in de Ardennen komen we bij een brasserie die ook een kaart heeft met zowel Nederlands als Frans, echt, briljant slechte vertalingen.. vaak weet je dan nog minder goed wat je gaat krijgen _O-
Ja doei.
  Vis een optie? vrijdag 29 juli 2011 @ 12:18:41 #107
70532 loveli
N
pi_100083345
Parijs krijgt genoeg toeristen zonder tweetalige menukaarten, voor jou tien anderen :+
crap in = crap out
  vrijdag 29 juli 2011 @ 12:19:28 #108
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100083370
Nou succes met eten bestellen dan in China, allemaal :+.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 29 juli 2011 @ 12:19:42 #109
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100083380
Poisson une option?
  vrijdag 29 juli 2011 @ 12:20:34 #110
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100083412
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 12:19 schreef Viking84 het volgende:
Ja, een compleet ander schrift is écht te vergelijken met een menukaart in het Frans :').
  Vis een optie? vrijdag 29 juli 2011 @ 12:20:36 #111
70532 loveli
N
pi_100083415
quote:
Vertaal app?
crap in = crap out
  Vis een optie? vrijdag 29 juli 2011 @ 12:20:45 #112
70532 loveli
N
pi_100083424
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 12:19 schreef XcUZ_Me het volgende:
Poisson une option?
_O- _O-
crap in = crap out
  vrijdag 29 juli 2011 @ 12:21:24 #113
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100083446
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 12:20 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ja, een compleet ander schrift is écht te vergelijken met een menukaart in het Frans :').
Voor mij wel, want ik heb dus nooit Frans geleerd op school. En ik weet niet hoe dat zit in andere landen?
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 29 juli 2011 @ 12:21:46 #114
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_100083453
quote:
En dat is nou precies de reden dat ik dat best wel eens wil doen. Ben heel benieuwd naar de smaak van gefrituurde kippenklauwen, maar zou zoiets nooit bewust bestellen :')
  vrijdag 29 juli 2011 @ 12:22:46 #115
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100083483
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 12:21 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

En dat is nou precies de reden dat ik dat best wel eens wil doen. Ben heel benieuwd naar de smaak van gefrituurde kippenklauwen, maar zou zoiets nooit bewust bestellen :')
Of kattentongetjes! :Y) .
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 29 juli 2011 @ 12:22:51 #116
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_100083485
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 12:20 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Boeit toch niet? Ook in China of de Arabische wereld hoeven menukaarten van mij niet vertaald te worden. Je weet van tevoren dat je de taal niet spreekt, dus ja, dat hoort er dan bij, dat je niet weet wat je eet.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 12:22:54 #117
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100083488
Ik zou in China zorgen dat ik de Chinese tekens voor rijst + groenten bij me zou hebben voor in geval van nood. Dat dan laten zien en hopen op het beste :').
  vrijdag 29 juli 2011 @ 12:23:32 #118
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_100083506
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 12:22 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Of kattentongetjes! :Y) .
Zou ik ook nog eten. De rauwe apenhersens of gekookte schapenoog zou ik wel laten staan.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 12:24:03 #119
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100083522
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 12:22 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Boeit toch niet? Ook in China of de Arabische wereld hoeven menukaarten van mij niet vertaald te worden. Je weet van tevoren dat je de taal niet spreekt, dus ja, dat hoort er dan bij, dat je niet weet wat je eet.
Ja, eens. Maar ik hoef echt geen kat of hond te eten. Dus ik zou me dan goed voorbereiden, reisgidsje mee en met handen en voeten de ober duidelijk maken dat ik dat niet zou willen :).
  vrijdag 29 juli 2011 @ 12:24:07 #120
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100083527
Aan de andere kant: dat je niet weet wat je krijgt heeft ook wel weer wat avontuurlijks :+. Maar als ik de hele dag heb rondgesjouwd en moe en hongerig ben, heb ik meestal geen zin in in verrassingen :@ (ook omdat ik ook moet betalen als de verrassing me niet bevalt :+)
Niet meer actief op Fok!
pi_100083529
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 12:22 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik zou in China zorgen dat ik de Chinese tekens voor rijst + groenten bij me zou hebben voor in geval van nood. Dat dan laten zien en hopen op het beste :').
Yup, dat... :) Als we straks op wereldreis gaan wil ik sowieso van alle landen/talen wel wat basiswoorden weten/kennen. Per land ook even noteren zodat je het bij uitspraakproblemen wellicht altijd nog kunt laten lezen.
Ja doei.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 12:24:38 #122
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100083540
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 12:24 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ja, eens. Maar ik hoef echt geen kat of hond te eten. Dus ik zou me dan goed voorbereiden, reisgidsje mee en met handen en voeten de ober duidelijk maken dat ik dat niet zou willen :).
mental image van XM die op handen en voeten de ober kopjes geeft :').
Niet meer actief op Fok!
pi_100083545
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 12:20 schreef loveli het volgende:

[..]

Vertaal app?
Mobiel internetsen in buitenland is niet goedkoop.
In cagne sur mer hebben we trouwens moules frites gegeten met grolsch erbij als huispils. Dat voelde wel heel hollands :P
pi_100083561
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 12:21 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Precies op die manier kreeg een vriendin van mij in China gestoomde kwal op haar bord.

Huuuuuu :{
  vrijdag 29 juli 2011 @ 12:25:49 #125
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100083571
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 12:25 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Precies op die manier kreeg een vriendin van mij in China gestoomde kwal op haar bord.

Huuuuuu :{
Ik heb dan wel weer eens kwal gegeten :@. Rauw op het strand :+.
Niet meer actief op Fok!
pi_100083591
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 12:25 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik heb dan wel weer eens kwal gegeten :@. Rauw op het strand :+.
Was je er met je snufferd ingevallen en besloot je te slikken?
  vrijdag 29 juli 2011 @ 12:27:50 #127
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100083620
quote:
5s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 12:26 schreef conleche het volgende:

[..]

Was je er met je snufferd ingevallen en besloot je te slikken?
Nee, ik was daar met een bioloog die zei dat je kwal prima kunt eten, dus ik was wel benieuwd :P. Het smaakte niet heel vies eigenlijk, alleen een beetje glibberig :').
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 29 juli 2011 @ 12:29:15 #128
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100083664
Er staan allemaal HD-filmpjes van het concert van zondag op YouTube, zag ik gisteravond! *O*. Goede beeld- en geluidskwaliteit *O*. Morgen even eraf plukken voor ze weggehaald worden :9.
Niet meer actief op Fok!
pi_100083668
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 12:27 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Nee, ik was daar met een bioloog die zei dat je kwal prima kunt eten, dus ik was wel benieuwd :P. Het smaakte niet heel vies eigenlijk, alleen een beetje glibberig :').
Ik vind dat echt zo moeilijk te verenigen met je geen-vis-geen-garnalen-boer-niet-kent-niet-blieft-etc.-houding die ik hier voorbij zie komen :D heel wonderlijk!
pi_100083704
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 12:27 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Huuuuu :X .
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 29 juli 2011 @ 12:30:54 #131
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100083713
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 12:29 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Ik vind dat echt zo moeilijk te verenigen met je geen-vis-geen-garnalen-boer-niet-kent-niet-blieft-etc.-houding die ik hier voorbij zie komen :D heel wonderlijk!
Het hangt heel erg af van met wie ik ben, eigenlijk. Als mijn disgenoot avontuurlijk is, ben ik dat niet en als mijn disgenoot achter mij aanloopt en eet wat ik ook eet, blijven we veilig in onze comfort zone :+.
Niet meer actief op Fok!
pi_100083760
Jeej, tuinstoelen zijn bezorgd!! Nu het mooie weer nog en ik ben très contente *O* .
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 29 juli 2011 @ 12:33:55 #133
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100083788
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 12:32 schreef Phaidra het volgende:
Jeej, tuinstoelen zijn bezorgd!! Nu het mooie weer nog en ik ben très contente *O* .
Mooie weer is voor volgende wk besteld :Y.
Niet meer actief op Fok!
  Vis een optie? vrijdag 29 juli 2011 @ 12:34:35 #134
70532 loveli
N
pi_100083808
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 12:24 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik zie het verschil tussen vlees en vlees niet echt. Lammetjes zijn lief, koteletten zijn lekker en lamsnappa is heerlijk zacht.
crap in = crap out
pi_100083830
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 12:34 schreef loveli het volgende:

[..]

Ik zie het verschil tussen vlees en vlees niet echt. Lammetjes zijn lief, koteletten zijn lekker en lamsnappa is heerlijk zacht.
Dat. Al schijnen hond en kat voor onze westerse smaakpapillen dan weer niet heel aantrekkelijk te zijn, maar ik zou 't wel gewoon eten.
Ja doei.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 12:35:25 #136
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100083831
Ik ben ook niet zo'n vleeseter. En ik eet geen huisdieren. Als jij dat wel zou doen, prima, maar ik niet! :)
pi_100083869
Overigens denk ik dat ik als we op de motor moeten zitten de hele dag, ik wat vaker vegetarisch zal eten in dat soort landen, als je de horrorverhalen hoort van eeuwige diarree ;( :+

Maar moet nog even uitzoeken of dat echt veel verschil gaat maken :+
Ja doei.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 12:38:17 #138
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100083924
Vraag me ook wel eens af hoe mensenvlees smaakt. De chianti heb ik iig al :+.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 29 juli 2011 @ 12:38:21 #139
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100083926
Als de groenten niet goed schoongemaakt zijn, is vegetarisch geen garantie, kan ik je uit ervaring vertellen :').
pi_100083946
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 12:33 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Mooie weer is voor volgende wk besteld :Y.
*O*
Venus in pocketformaat
© loveli
  Vis een optie? vrijdag 29 juli 2011 @ 12:39:34 #141
70532 loveli
N
pi_100083969
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 12:24 schreef MevrouwPuff het volgende:
Mobiel internetsen in buitenland is niet goedkoop.
Valt me mee binnen Europa. In m'n nieuwe smartphone (klereding) had ik een Duitse pre-paid kaart gestopt (omdat ik m'n gewone simkaart in m'n oude reservefoon had gedaan, toetsen FTW) en met minder dan tien euro heb ik behoorlijk wat kunnen internetten.
crap in = crap out
pi_100083978
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 12:39 schreef loveli het volgende:

[..]

Valt me mee binnen Europa. In m'n nieuwe smartphone (klereding) had ik een Duitse pre-paid kaart gestopt (omdat ik m'n gewone simkaart in m'n oude reservefoon had gedaan, toetsen FTW) en met minder dan tien euro heb ik behoorlijk wat kunnen internetten.
Veel vertaalapps kan je offline gebruiken :Y .
Venus in pocketformaat
© loveli
  Vis een optie? vrijdag 29 juli 2011 @ 12:40:46 #143
70532 loveli
N
pi_100083997
*ding dong* shoes :@
crap in = crap out
pi_100084003
Fotoooooo
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 29 juli 2011 @ 12:41:24 #145
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_100084019
Ik betaal ¤ 5,00 voor een Europaflatrate, die helaas neit geldig is in Frankrijk }:|
  vrijdag 29 juli 2011 @ 12:41:53 #146
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100084034
Bij Vodafone kun je in 42 landen voor 2 euro per dag internetten (max van 35 mb en daarna 30 cent per mb, geloof ik). We hebben het in België even uitgeprobeerd en wachten even af tot de factuur komt en het écht 2 euro per dag was, maar als dat zo is, gaan we het wel vaker doen. Je zet het 1 keer aan en betaalt dan alleen als je een dataverbinding maakt.
Niet meer actief op Fok!
pi_100084175
Ik internet altijd in het buitenland tegenwoordig *) :+
Ja doei.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 12:47:18 #148
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100084192
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 12:46 schreef motorbloempje het volgende:
Ik internet altijd in het buitenland tegenwoordig *) :+
8-) .
Niet meer actief op Fok!
pi_100084202
Over 2 uurtjes vertrekken naar het vliegveld en dan naar Rome :D

O: yoghurt met muesli en een kiwi
L: boterham achterham/sla, roggebrood met sandwichspread, glas melk
T: boterham kipfilet en een appel voor onderweg
D: ergens eten in italie! :D
  vrijdag 29 juli 2011 @ 12:48:09 #150
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100084219
Hopelijk hebben ze een vertaalde menukaart! :P
  vrijdag 29 juli 2011 @ 12:48:13 #151
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100084224
Veel plezier! Wel een een restaurant met een Engelstalige menukaart kiezen of een woordenboekje meenemen hè?
Niet meer actief op Fok!
pi_100084246
Dankjewel!! Haha ik ben ook benieuwd, ik ken echt NUL italiaans.
Pfff lekker druk nu allemaal, de laatste beetjes inpakken enzo :D ben kei zenuwachtig.
pi_100084252
Boh, ik heb veel boeken gevonden die ik wel wil bestellen die ik wil lezen als inspiratie voor mijn bachelorscriptie en de vakken die ik hier ga volgen, maar geldtechnisch wil ik even wachten tot ik een baan heb gevonden -O- maar ik word zo hebberig van Bookdepository O+ ;( :@
Ja doei.
  Vis een optie? vrijdag 29 juli 2011 @ 12:50:04 #154
70532 loveli
N
pi_100084285
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 12:41 schreef Phaidra het volgende:
Fotoooooo
Foto is niet heel duidelijk, maar m'n voeten lijken er mooi klein in en de pasvorm is perfect. Subtiel platform en minder dan 20 euro B-)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
crap in = crap out
  vrijdag 29 juli 2011 @ 12:50:20 #155
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100084293
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 12:48 schreef Siral het volgende:
Dankjewel!! Haha ik ben ook benieuwd, ik ken echt NUL italiaans.
Pfff lekker druk nu allemaal, de laatste beetjes inpakken enzo :D ben kei zenuwachtig.
Pizza is deeg met zooi erop, mozzarella is een soort kaas, gorgonzola ook, spaghetti is deegsliertjes... /flauw :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_100084309
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 12:50 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Pizza is deeg met zooi erop, mozzarella is een soort kaas, gorgonzola ook, spaghetti is deegsliertjes... /flauw :P.
hahah komt wel goed :D :9~
pi_100084348
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 12:07 schreef V1z0R het volgende:
Niet heel knap, wel leuk!
Mijn eerste inentingen dokter was ook onwijs leuk! Daarna natuurlijk ook niet meer gezien. :)

Owja, en ik vind het leuk om dingen te bestellen in een restaurant die ik niet ken.
Goh, verrassend he?!
Doe wat je niet durft.
pi_100084560
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 12:51 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Niet heel knap, wel leuk!
Mijn eerste inentingen dokter was ook onwijs leuk! Daarna natuurlijk ook niet meer gezien. :)

Owja, en ik vind het leuk om dingen te bestellen in een restaurant die ik niet ken.
Goh, verrassend he?!
Hebben kerels vaker last van, dat nadat ze een keer mogen prikken, ze opdonderen :D
pi_100084574
[GRATIS] Twee kaarten Amsterdam Live Festival (Vandaag!)

iemand die nog wat te doen wil hebben vandaag?
Vik: Danny de Munk!
Ja doei.
pi_100084586
Harry Slinger _O_
  vrijdag 29 juli 2011 @ 12:58:54 #161
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100084605
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 12:57 schreef motorbloempje het volgende:
[GRATIS] Twee kaarten Amsterdam Live Festival (Vandaag!)

iemand die nog wat te doen wil hebben vandaag?
Vik: Danny de Munk!
Nah en geen tijd ;).
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 29 juli 2011 @ 12:59:31 #162
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_100084627
Wanneer is trouwens de uitslag van die fantasyprijsvraag?
pi_100084630
Oh Rome heerlijk!! Veel plezier Siral en lekker eten vanavond O+

Wij gaan over een paar weken naar Spanje, klein dorpje vlakbij Malaga waar de meeste mensen alleen Spaans spreken en de meeste menukaarten ook Spaans zijn :P We krijgen niet altijd wat we dachten te bestellen, maar tot nu toe was het altijd lekker. Ik vind dat wel leuk eigenlijk :)
pi_100084650
Zo, ben aangekoppeld :)
pi_100084667
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 12:50 schreef loveli het volgende:

[..]

Foto is niet heel duidelijk, maar m'n voeten lijken er mooi klein in en de pasvorm is perfect. Subtiel platform en minder dan 20 euro B-)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oeh, mooi!
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 29 juli 2011 @ 13:02:05 #166
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100084704
Niet meer actief op Fok!
pi_100084737
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 13:00 schreef Cocotrimonium het volgende:
Zo, ben aangekoppeld :)
Exact 2 uur later dan gepland, hoe doe je dat :D . Fijn dat het nog zo snel gelukt is!

*off to mams, ff boodschapjes voor haar doen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_100084782
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 12:59 schreef MarMar het volgende:
Oh Rome heerlijk!! Veel plezier Siral en lekker eten vanavond O+

Wij gaan over een paar weken naar Spanje, klein dorpje vlakbij Malaga waar de meeste mensen alleen Spaans spreken en de meeste menukaarten ook Spaans zijn :P We krijgen niet altijd wat we dachten te bestellen, maar tot nu toe was het altijd lekker. Ik vind dat wel leuk eigenlijk :)
Ja heb er super veel zin in! En dat is inderdaad wel leuk, gewoon zien wat je krijgt, zal vast wel lekker zijn, hihi!
pi_100084784
Mooie schoenen!
  vrijdag 29 juli 2011 @ 13:04:18 #170
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100084794
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 13:03 schreef Siral het volgende:

[..]

Ja heb er super veel zin in! En dat is inderdaad wel leuk, gewoon zien wat je krijgt, zal vast wel lekker zijn, hihi!
In Italië kan er niet zoveel misgaan wdb :+.
Niet meer actief op Fok!
  Vis een optie? vrijdag 29 juli 2011 @ 13:04:49 #171
70532 loveli
N
pi_100084818
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 13:03 schreef Cocotrimonium het volgende:
Mooie schoenen!
Tx. Heb jij mooie zaalgenoten?
crap in = crap out
  vrijdag 29 juli 2011 @ 13:04:51 #172
294731 Mixende_match
Matchende mix
pi_100084822
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 13:03 schreef Siral het volgende:

[..]

Ahhh italie. O+ O+ O+
heerlijk, veel plezier, zal wel lukken denk O+
~ Bonito La Risa ~
  vrijdag 29 juli 2011 @ 13:05:51 #173
294731 Mixende_match
Matchende mix
pi_100084854
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 13:04 schreef Viking84 het volgende:

[..]

In Italië kan er niet zoveel misgaan wdb :+.
haha. Nou mijn vriend dacht pizza met mozzarella en tomaat te bestellen. Die laatste 2 had hij ook gekregen, alleen geen pizza :+
~ Bonito La Risa ~
pi_100084938
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 13:02 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Exact 2 uur later dan gepland, hoe doe je dat :D . Fijn dat het nog zo snel gelukt is!

*off to mams, ff boodschapjes voor haar doen.
Ze hebben me hier ook een flink schuldgevoel aangepraat, haha. Wel op een lieve manier hoor. Maar nog eens verteld dat t echt heel duur is (een standaarddosering schijnt al een paar duizend te kosten, ik krijg ongeveer het dubbele).

En normaal kunnen ze t aan iemand anders geven, maar mijn dosering maakt dat ook weer lastig.

Nou ja, gelukkig hang ik er nu alsnog aan. Voel me wel echt superstom, haha.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 13:08:19 #175
294731 Mixende_match
Matchende mix
pi_100084947
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 13:03 schreef Cocotrimonium het volgende:
Mooie schoenen!
^^ heeeel mooi O+

En coco, suc6! ligt die leukerd naast je?
~ Bonito La Risa ~
pi_100084993
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 13:04 schreef loveli het volgende:

[..]

Tx. Heb jij mooie zaalgenoten?
Twee bedden in totaal. Nu deel ik de kamer met een vrouwtje van 70 ofzo. Maar ze gaat zo weg en dan komt een nieuwe. Dus wie weet :P
  vrijdag 29 juli 2011 @ 13:10:04 #177
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100085021
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 13:09 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Twee bedden in totaal. Nu deel ik de kamer met een vrouwtje van 70 ofzo. Maar ze gaat zo weg en dan komt een nieuwe. Dus wie weet :P
Hoe vaak moet dat en hoe lang? :).
Niet meer actief op Fok!
pi_100085095
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 13:08 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ze hebben me hier ook een flink schuldgevoel aangepraat, haha. Wel op een lieve manier hoor. Maar nog eens verteld dat t echt heel duur is (een standaarddosering schijnt al een paar duizend te kosten, ik krijg ongeveer het dubbele).

En normaal kunnen ze t aan iemand anders geven, maar mijn dosering maakt dat ook weer lastig.

Nou ja, gelukkig hang ik er nu alsnog aan. Voel me wel echt superstom, haha.
Was jij het nou vergeten of?
pi_100085120
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 13:10 schreef Viking84 het volgende:

[..]

1x in de zes weken toch?
pi_100085169
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 13:10 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Iedere zes weken. Duurt ongeveer drie uur.

Ga altijd lekker lezen. Of Martijn of iemand anders gaat mee. En je krijgt drinken en koekjes :D
pi_100085191
Lijkt me heftiger dan je doet overkomen :* coco!
pi_100085199
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 12:36 schreef motorbloempje het volgende:
Overigens denk ik dat ik als we op de motor moeten zitten de hele dag, ik wat vaker vegetarisch zal eten in dat soort landen, als je de horrorverhalen hoort van eeuwige diarree ;( :+

Ter geruststelling voor jou: ik kan me niet heugen maag/darm problemen te hebben gehad op vakantie.
Mijn richtlijnen:
- vermijd buffetrestaurants als de pest (eten blijft lang liggen en iedereen zit in dezelfde bakken te graaien en daarbij: weet je hoeveel mensen hun handen niet wassen na een wc-bezoek?)
- eet zoveel mogelijk wat de locals eten. Als de locals geen vlees eten, bestel het dan ook niet, ook als het wel op de menukaart staat. De kans dat het er ligt voor de toeristen is dan heel groot en ze nemen het niet zo nauw met de hygiene en versheid.
- eet zoveel mogelijk bij tentjes waar het druk is en waar je kunt zien hoe alles wordt klaargemaakt. Zodat je ziet dat er verse producten worden gebruikt en wat er in gaat. :)

Jullie gaan hard vandaag! :D Heb amper tijd om bij te lezen! :D
Doe wat je niet durft.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 13:14:48 #183
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100085210
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 13:13 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Iedere zes weken. Duurt ongeveer drie uur.

Ga altijd lekker lezen. Of Martijn of iemand anders gaat mee. En je krijgt drinken en koekjes :D
Tsk, dat kan toch niet! :P.

Eens in de zes weken valt mee :).
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 29 juli 2011 @ 13:15:35 #184
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100085240
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 13:14 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Ter geruststelling voor jou: ik kan me niet heugen maag/darm problemen te hebben gehad op vakantie.
Mijn richtlijnen:
- vermijd buffetrestaurants als de pest (eten blijft lang liggen en iedereen zit in dezelfde bakken te graaien en daarbij: weet je hoeveel mensen hun handen niet wassen na een wc-bezoek?)
- eet zoveel mogelijk wat de locals eten. Als de locals geen vlees eten, bestel het dan ook niet, ook als het wel op de menukaart staat. De kans dat het er ligt voor de toeristen is dan heel groot en ze nemen het niet zo nauw met de hygiene en versheid.
- eet zoveel mogelijk bij tentjes waar het druk is en waar je kunt zien hoe alles wordt klaargemaakt. Zodat je ziet dat er verse producten worden gebruikt en wat er in gaat. :)

Goeie tips!
Niet meer actief op Fok!
pi_100085268
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 13:11 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Was jij het nou vergeten of?
Denk t wel. Voelt nog niet als zes weken geleden :o Alleen maar goed though, normaal voel ik me gewoon al zwakker op t eind van de zes weken. Dus wat dat betreft: yay!
pi_100085279
Mooie schoenen Loveli!

Owja, voor de plasma of bloed donors hier: als je je Hepatitis B prik hebt gehaald, dan mag je een week niet doneren.
Volgende week een nieuwe kans. :)
Doe wat je niet durft.
pi_100085293
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 13:14 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Mijn richtlijnen:

Ja, dat was inderdaad de tactiek die we in gedachten hebben. En ook gewoon kijken wat mensen bestellen en als het er goed uitziet 'wijzen' en zeggen 'doebijdieba!' :+
Ja doei.
pi_100085374
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 13:16 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Denk t wel. Voelt nog niet als zes weken geleden :o Alleen maar goed though, normaal voel ik me gewoon al zwakker op t eind van de zes weken. Dus wat dat betreft: yay!
Agenda? :P
Maar dat laatste is wel heel fijn! *O*
Doe wat je niet durft.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 13:18:51 #189
82136 Xennia
gekroond
pi_100085393
Mijn lijst(je):

O: griekse yoghurt met honing
L: broodje Mario
T: 3 gehaktballetjes
D: quiche met 3 soorten kaas en een komkommer-muntsalade
T: yoghurt-ijs
T: gevulde eieren, kaas, wijn
  vrijdag 29 juli 2011 @ 13:19:27 #190
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_100085411
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 12:36 schreef motorbloempje het volgende:

Tip 1: eet geen couscous met kip in Marokko in een wat apart restaurantje (zat wel vol met locals). Mijn ex at het en we zijn in het ziekenhuis geëindigd :').

Tip 2: mocht je een antibioticakuur krijgen, kijk even wat voor soort het is en beslis dan of je het neemt. Ik kreeg meteen een AB-kuur van de dokter in het ziekenhuis toen ik aangaf ook een klein beetje darmklachten te hebben. Het was blijkbaar een heel sterk middel en ik heb dagen uit m'n kont gepist :X :').
Your body. Your soul. Your rituals.
pi_100085424
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 13:14 schreef MarMar het volgende:
Lijkt me heftiger dan je doet overkomen :* coco!
Nou, dat denken heel veel mensen altijd. Maar ik vind het echt meevallen :D. Soms erg moe na afloop, maar dat is een goed excuus om me te laten pamperen :P

Prikken raak je aan gewend. Dus dat is ook npnp.

Alleen, soms, dan liggen er zeuren op de kamer. Dat is wel annoying :P
  vrijdag 29 juli 2011 @ 13:19:58 #192
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100085429
Note to self: niet naar setlists van andere concerten kijken als je naar een concert bent geweest :'). Nu wou ik dat ik naar Spanje geweest was ;(.
Niet meer actief op Fok!
pi_100085494
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 13:19 schreef Rituals het volgende:

[..]

Tip 1: eet geen couscous met kip in Marokko in een wat apart restaurantje (zat wel vol met locals). Mijn ex at het en we zijn in het ziekenhuis geëindigd :').

Tip 2: mocht je een antibioticakuur krijgen, kijk even wat voor soort het is en beslis dan of je het neemt. Ik kreeg meteen een AB-kuur van de dokter in het ziekenhuis toen ik aangaf ook een klein beetje darmklachten te hebben. Het was blijkbaar een heel sterk middel en ik heb dagen uit m'n kont gepist :X :').
We komen niet door Marokko, dus dat komt goed :+
En we gaan kijken of we zelf wat antibiotica mee kunnen krijgen..

maargoed, we hebben nog jaren om het allemaal voor te bereiden als ik onze voortgang zo zie.. door de studie ligt het een beetje stil op 't moment, maar 't sparen gaat wel door :Y
Ja doei.
pi_100085506
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 13:19 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Nou, dat denken heel veel mensen altijd. Maar ik vind het echt meevallen :D. Soms erg moe na afloop, maar dat is een goed excuus om me te laten pamperen :P

Prikken raak je aan gewend. Dus dat is ook npnp.

Alleen, soms, dan liggen er zeuren op de kamer. Dat is wel annoying :P
lol dat klinkt dan wel weer uberherkenbaar..
En fijn dat je er nu fysiek weinig van merkte dat de zes weken alweer om waren!
  vrijdag 29 juli 2011 @ 13:21:42 #195
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_100085517
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 13:16 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Mooie schoenen Loveli!

Owja, voor de plasma of bloed donors hier: als je je Hepatitis B prik hebt gehaald, dan mag je een week niet doneren.
Volgende week een nieuwe kans. :)
Ik zou iets langer wachten. Ik was het vergeten, heb toen na 1,5 week (of zelfs 2 weken) gedoneerd en kreeg een paar weken later een brief of ik a.u.b. zo snel mogelijk de donorarts wilde bellen, desnoods mobiel. Ze dachten dus dat ik Hep.B had :+.

[ Bericht 0% gewijzigd door Rituals op 29-07-2011 13:29:08 ]
pi_100085518
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 13:18 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Agenda? :P
Maar dat laatste is wel heel fijn! *O*
Heb ik normaal ook. Alleen, ik werk met 'school'agenda's. De vorige hield er eerder mee op :P Denk dat daar t probleem zit..
pi_100085540
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 13:19 schreef Viking84 het volgende:
Note to self: niet naar setlists van andere concerten kijken als je naar een concert bent geweest :'). Nu wou ik dat ik naar Spanje geweest was ;(.
Ja, want andere nummers maken een concert zoveel beter... :{w :P
pi_100085603
Mooie schoenen Loveli O+
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_100085655
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 13:21 schreef MarMar het volgende:

[..]

lol dat klinkt dan wel weer uberherkenbaar..
En fijn dat je er nu fysiek weinig van merkte dat de zes weken alweer om waren!
Dat van die zeuren? :D Ja, vreselijk!

En yup, hurray :) *klopt af*
  vrijdag 29 juli 2011 @ 13:24:50 #200
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100085658
quote:
12s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 13:22 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Ja, want andere nummers maken een concert zoveel beter... :{w :P
Ja! Ze hebben toen veel langer gespeeld (3 uur ipv 2 uur en 3 kwartier) en ze speelden ook nrs die ik ook wel graag had willen horen. Maar ja... bij de volgende tour miss maar eens overwegen om naar meerdere concerten te gaan :+.

Maar het stomme is nu dat ik een teleurgesteld gevoel heb, terwijl ik na het concert helemaal *O* was. Ik moet dus gewoon geen setlists checken :{w.
Niet meer actief op Fok!
pi_100085739
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 13:21 schreef Rituals het volgende:

[..]

Ik zou iets langer wachten. Ik was het vergeten, heb toen na 1,5 week (of zelfs 2 weken) gedoneerd en kreeg een paar weken later of ik a.u.b. zo snel mogelijk de donorarts wilde bellen, desnoods mobiel. Ze dachten dus dat ik Hep.B had :+.
Heheheh, geweldig! :D
Ik moet echt zoooooooo vaak die afspraken verzetten. :D

Meest briljante actie was vorig jaar, toen was ik net terug uit Roemenie en Bulgarije en kon ik gelijk omkeren omdat daar een of ander virus heerst en dan mag je 4 weken niet geven.
Afijn, ik ga zo even bellen en die afspraak nog een week uitstellen. :D
Doe wat je niet durft.
pi_100085831
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 13:24 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja! Ze hebben toen veel langer gespeeld (3 uur ipv 2 uur en 3 kwartier) en ze speelden ook nrs die ik ook wel graag had willen horen. Maar ja... bij de volgende tour miss maar eens overwegen om naar meerdere concerten te gaan :+.

Maar het stomme is nu dat ik een teleurgesteld gevoel heb, terwijl ik na het concert helemaal *O* was. Ik moet dus gewoon geen setlists checken :{w.
Of bedenken dat de gehele ervaring van een concert telt en niet welke nummers werden gespeeld en dat er toevallig ergens anders 15min. langer is doorgespeeld. :6
pi_100085856
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 12:01 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Yup, daar zat ik dan met een bord vol roignons _O-
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  vrijdag 29 juli 2011 @ 13:29:09 #204
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_100085859
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 13:24 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Misschien was de setlist beter, maar was het concert zelf veel minder of had je een minder goede plaats of wat dan ook.
What if is zo zinloos.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 13:30:05 #205
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100085899
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 13:28 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Of bedenken dat de gehele ervaring van een concert telt en niet welke nummers werden gespeeld en dat er toevallig ergens anders 15min. langer is doorgespeeld. :6
Oh foutje, ik bedoel 2 uur en 1 kwartier. Dus ze hebben elders DRIE kwartier langer doorgespeeld. Weet je wel hoeveel nrs dat zijn? :P.

En idd, ik ga het van me af zetten ;).
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 29 juli 2011 @ 13:30:42 #206
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_100085925
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 13:26 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Heheheh, geweldig! :D
Ik moet echt zoooooooo vaak die afspraken verzetten. :D

Meest briljante actie was vorig jaar, toen was ik net terug uit Roemenie en Bulgarije en kon ik gelijk omkeren omdat daar een of ander virus heerst en dan mag je 4 weken niet geven.
Afijn, ik ga zo even bellen en die afspraak nog een week uitstellen. :D
:D.
Gelukkig doen ze daar nooit moeilijk over! Niet dat ze daar recht toe hebben, maar toch :P.
pi_100085953
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 13:24 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Dat van die zeuren? :D Ja, vreselijk!

En yup, hurray :) *klopt af*
Dat van die zeuren idd!

En *duimt voor je* :)
pi_100086029
Gebakken niertjes lijken me niet eens zo heel vreselijk?
  vrijdag 29 juli 2011 @ 13:34:26 #209
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100086068

:o.
Niet meer actief op Fok!
pi_100086156
Hi!

haha wat een discussie over menukaarten :D.

Chinees kan ik niet lezen maar toen ik in Rusland was had ik het er ook niet makkelijk mee. Was de enige van onze groep die moeite had gedaan om wat russisch te leren en kon gelukkig dingen als "links", "rechts", "kip", "vis" en "groente" zeggen. Maar fantastisch hoor, gewoon wat aanwijzen op de menukaart.

In marokko gelukkig nooit problemen gehad, en in india en Mexico ook niet. Do as the locals do, zoals Henk al zei! Mijn collega's in India gingen naar restaurants voor westerlingen en raakten ziek, ik at gewoon in de kantine van het werk en had nergens last van. nu heb ik ook wel een stevige maag en moet het goed mis zijn wil ik overgeven of misselijk zijn van eten, maar toch...
pi_100086266
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 13:33 schreef MarMar het volgende:
Gebakken niertjes lijken me niet eens zo heel vreselijk?
Het zullen je nieren maar wezen..
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_100086296
"Oh en" nr 1: Frans O+. Wil het heel graag weer ophalen eigenlijk. Misschien toch maar eens een cursusje volgen ergens...?

"Oh en" nr. 2: Ik heb m'n sausjes! *O* bij de ah :+
  Vis een optie? vrijdag 29 juli 2011 @ 13:40:10 #213
70532 loveli
N
pi_100086314
Dansje!
crap in = crap out
pi_100086352
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 13:40 schreef loveli het volgende:
Dansje!
Geen tijd, even werken. Ik heb gewoon niets te doen, echt bizar.
pi_100086367
Mini tribal dance!
pi_100086473
Ik vind het weer stom! Het regent steeds en ik moet-wil straks op de scootmobiel een kleine 20 km heen en terug.. Dochterlief ophalen van balletkamp (ze is met de fiets). De meiden maken een "diner" voor alle ouders, daar moet/wil ik wel bij zijn!
Plus, dan kunnen we eens testen of de accu echt 40 km wil...

eigenlijk zegt mijn lijf al de hele week dat het helemaal niet wil, maar ik heb besloten dat nog een dagje te negeren als het lukt
pi_100086842
Niet teveel van je lichaam en jezelf gaan eisen als je daar later spijt van gaat hebben he Mar :)
Weet niet of zoiets doorwerkt op je gestel.
pi_100086852
quote:
11s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:29 schreef conleche het volgende:

Ik heb helemaal niks tegen Amerikanen. Waarom jij wel?
Ik heb er een half jaar gewoond en was ze daarna heel erg beu. De oppervlakkigheid, domheid, het materialistische en overdreven spontaniteit waren totaal niet aan mij besteed :) En dan ging ik om met mensen die voor het witte huis en het pentagon werkten.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 29 juli 2011 @ 13:55:58 #219
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100086903
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 13:54 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb er een half jaar gewoond en was ze daarna heel erg beu. De opppervlakkigheid, domheid, materialistische en overdreven spontaniteit waren totaal niet aan mij besteed :) En dan ging ik om met mensen die voor het witte huis en het pentagon werkten.
Het zal vast anders zijn als je er woont dan wanneer je op vakantie gaat :). Kan me er wel iets bij voorstellen, eigenlijk. Dat "Oh my God!" dat je om de haverklap hoort. En overal God en Jezus bij halen :').
Niet meer actief op Fok!
pi_100086931
God bless America! :D
pi_100086948
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 13:55 schreef Viking84 het volgende:

Het zal vast anders zijn als je er woont dan wanneer je op vakantie gaat :). Kan me er wel iets bij voorstellen, eigenlijk. Dat "Oh my God!" dat je om de haverklap hoort. En overal God en Jezus bij halen :').
Mevrouw die ik nog nooit eerder heb gezien: It is sooooo wonderful to see you, I see God has send us a beautiful angel today!
Ik: ...
  vrijdag 29 juli 2011 @ 13:57:28 #222
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100086953
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 13:56 schreef V1z0R het volgende:
God bless America! :D
Zum kotzen! Je kunt niet eens openlijk atheïstisch zijn als politicus daar.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 29 juli 2011 @ 13:57:39 #223
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100086959
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 13:57 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Mevrouw die ik nog nooit eerder heb gezien: It is sooooo wonderful to see you, I see God has send us a beautiful angel today!
Ik: ...
:D _O-.
Niet meer actief op Fok!
pi_100086980
Ik tussen een groep hippe vrouwen in mantelpakjes.

'Tomorrow will be my first day in NY and I'd like to go to some musea, any suggestions?'
'Oh yes! You *have* to go to the Moma!'
Ik kijk blij.
'They have this *great* little shop, you'll love it!' -O-

Alles ging alleen maar om shoppen en geld en de kids :')
pi_100086987
:D Isabeau! Wat erg eigenlijk :')

Wat deed je daar als ik vragen mag?
pi_100087023
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 13:59 schreef Perruche het volgende: :D Isabeau! Wat erg eigenlijk :')

Wat deed je daar als ik vragen mag?
Ik heb daar in het George Washington Hospital stage gelopen en logeerde bij een vriend in Arlington.

coschappen doen in Nederlandse ziekenhuizen was daarna, heel eerlijk, wel een enorme desillusie...ze zijn in de VS zoveel vriendelijker en klantgerichter, ongelofelijk zelfs
pi_100087078
Ik doe een lijstje. Een fantastisch lijstje.

O: 2 kleine speltboterhammen vegapate
T: veel chocoladerozijntjes
L: wrap met bonenprut, wat salade met wortel en komkommer
T: klein koekje, 150 yoghurt met 1 banaan
D: burgerking :')

B: fietsen.
pi_100087099
Dubbele whopper cheese! :9
pi_100087124
Dat laatste geloof ik direct Isa. Wel gaaf om daar een jaar te wonen!
  vrijdag 29 juli 2011 @ 14:03:52 #230
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_100087131
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 13:18 schreef Xennia het volgende:
Mijn lijst(je):

L: broodje Mario
Goed plan voor volgende week, als het weer wat warmer is! Samen met een ijsje op de Oude Gracht! :9
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_100087158
"This is truly amazing!1!!!!" van dat soort reacties krijg ik wel op foto's van familie uit de VS :') dan moet ik ook wel lachen. Wel tof trouwens dat je probeert te gaan marmar, je zal zelf wel weten of het wel kan, tof voor je dochter dan iig.
Bestel in het buitenland meestal maar wat op aanraden van locals ofzo en anders maar iets, soms verwachten mensen van mij dat ik lekker indisch kook voor ze. Dan zeg ik dat we kentang goreng eten en dan zijn ze wel tevreden :')

Vanochtend moest ik ineens werken en het was nogal laat gister, maar goed wel op tijd klaar dus.
O: koffie, 2 broodjes met hagelslag, beker melk
T: koffie
L: cup a soup, eitje, 4 boterhammen
T: 2 koffie
D: niet thuis, prbly een hamburger ofzo :') en koffie

SPOILER
Het enige probleem is het kiezen van de oplossing
pi_100087174
What does Marsellus Wallace look like?!
  vrijdag 29 juli 2011 @ 14:05:02 #233
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_100087176
:
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:03 schreef Duvel het volgende:

[..]

Goed plan voor volgende week, als het weer wat warmer is! Samen met een ijsje op de Oude Gracht! :9
Jammie! Ik zou het ijsje dan bij Il Mulino halen :9~
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
pi_100087183
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:03 schreef Perruche het volgende:
Dat laatste geloof ik direct Isa. Wel gaaf om daar een jaar te wonen!
Half jaar ;) En ja, het was echt heel erg leuk, maar ik was ook oprecht Amerikanen helemaal beu na die tijd. Ik ben een te nuchtere Hollandsche deerne om zo overdreven spontaan te kunnen doen. Denk dat ze me daar ook allemaal zo serieus vonden :@

Ik hoorde dan wel weer bij het slanke deel van de bevolking _O-
  vrijdag 29 juli 2011 @ 14:06:00 #235
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100087215
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:05 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Half jaar ;) En ja, het was echt heel erg leuk, maar ik was ook oprecht Amerikanen helemaal beu na die tijd. Ik ben een te nuchtere Hollandsche deerne om zo overdreven spontaan te kunnen doen. Denk dat ze me daar ook allemaal zo serieus vonden :@

_O-.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 29 juli 2011 @ 14:07:57 #236
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_100087283
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:05 schreef V1z0R het volgende:
What does Marsellus Wallace look like?!
Bold & black.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 29 juli 2011 @ 14:09:01 #237
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_100087323
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:05 schreef _Calimero_ het volgende:
:

[..]

Jammie! Ik zou het ijsje dan bij Il Mulino halen :9~
Klopt, die is beter, maar dat red ik niet in één pauze. :P
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_100087360
Ik had na 3 weken wonen + werken in Amerika al zin om die smile van hun gezicht af te slaan :@
Ik kan er ook echt helemaal niet tegen.

En dat Hiiiiiiiiiiii how are you? :r
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_100087381
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:02 schreef V1z0R het volgende:
Dubbele whopper cheese! :9
Nee denk een enkele :P
|
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:05 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Haha ja herkenbaar. Ik had dat wel in Mexico. Maar het was veel minder erg. Wat ik lastig vond is dat ze daar in mijn ogen niet oprecht waren, ze zouden nooit iets negatiefs zeggen..
pi_100087401
Canadezen lijken me toffer.
  Vis een optie? vrijdag 29 juli 2011 @ 14:11:42 #241
70532 loveli
N
pi_100087443
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:10 schreef Perruche het volgende:
crap in = crap out
  vrijdag 29 juli 2011 @ 14:11:48 #242
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100087449
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:10 schreef Perruche het volgende:
Ik heb twee Canadese ooms, dus ja B-) .

Ze zouden mij maar verlegen vinden denk ik, die Amerikanen :').
Niet meer actief op Fok!
pi_100087464
Wow. whopper 650 kcal, chicken delight 350 kcal :o
pi_100087476
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 13:59 schreef Isabeau het volgende:
Ik tussen een groep hippe vrouwen in mantelpakjes.

'Tomorrow will be my first day in NY and I'd like to go to some musea, any suggestions?'
'Oh yes! You *have* to go to the Moma!'
Ik kijk blij.
'They have this *great* little shop, you'll love it!' -O-

Alles ging alleen maar om shoppen en geld en de kids :')
Maar hoeveel Nederlanders hebben de belangrijke musea in NL nog nooit gezien en kunnen daar ook geen gefundeerde mening over geven?
Overigens is de winkel in het MoMa wel echt heel erg tof! B-)
Doe wat je niet durft.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 14:13:26 #245
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_100087520
Ja, wat zijn "de belangrijke musea", het trio rondom het museumplein in Amsterdam?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_100087527
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:09 schreef progje het volgende:
Ik had na 3 weken wonen + werken in Amerika al zin om die smile van hun gezicht af te slaan :@
Ik kan er ook echt helemaal niet tegen.

En dat Hiiiiiiiiiiii how are you? :r
Overal hè! O-ve-ral. Dus zelfs bij tolpoortjes (nee, je wordt niet eens verwacht antwoord te geven op die vraag), kassamedewerkers etc etc.

En ik vond het ook allemaal zo plastic fantastic...het neppe spatte er bijna vanaf. Amerikanen lijken lang niet zoveel op Europeanen als je denkt. Tot je er een tijdje bent geweest ;)
pi_100087715
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:12 schreef Perruche het volgende:
Wow. whopper 650 kcal, chicken delight 350 kcal :o
Ach, dit had ik als tussendoor lunch (naast de boterhammen met pindakaas en banaan)
Doe wat je niet durft.
pi_100087805
quote:
5s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:13 schreef Duvel het volgende:
Ja, wat zijn "de belangrijke musea", het trio rondom het museumplein in Amsterdam?
Veenmuseum in Barger Compas natuurlijk! *tsss*

Laatste rustplek van noeste nijverheid
pi_100087865
Het nationaal belasting museum natuurlijk :P

En het wiet museum :7
  Vis een optie? vrijdag 29 juli 2011 @ 14:21:43 #250
70532 loveli
N
pi_100087881
Boijmans van Beuningen, Kröller-Müller. Ben ik wat vergeten?
/barbaar
crap in = crap out
pi_100087912
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:19 schreef V1z0R het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Staat daar ook niet die klomp van Alfred J.?
  vrijdag 29 juli 2011 @ 14:22:36 #252
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100087921
Bedankt voor like, deze like, schitterende samenvatting, waarom like Amerika me totaal like, niet trekt. Like.
pi_100087924
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:22 schreef uw_koninklijke_sneuheid het volgende:

[..]

Staat daar ook niet die klomp van Alfred J.?
Yup! ^O^

vrijdag 29 juli 2011 @ 14:22:48 #254
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100087930
Boymans, Groninger Museum, Catharijne Convent (als je van middeleeuwse meuk houdt)
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 29 juli 2011 @ 14:23:19 #255
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100087956
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:21 schreef Perruche het volgende:
Het nationaal belasting museum natuurlijk :P

En het wiet museum :7
En het seksmuseum B-) . Altijd leuk om daarlangs te lopen als een groep kids op schoolreisje oid er langs gaat :').
Niet meer actief op Fok!
pi_100088035
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:22 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Yup! ^O^

[ afbeelding ]
Tofheid! :D
Doe wat je niet durft.
pi_100088065
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:22 schreef Viking84 het volgende:
Boymans, Groninger Museum, Catharijne Convent (als je van middeleeuwse meuk houdt)
Wat vind je zo speciaal aan het Groninger museum dan?
pi_100088158
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:25 schreef uw_koninklijke_sneuheid het volgende:

[..]

Dit soort kunst dus

De om nom nom lamp
pi_100088162
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:19 schreef V1z0R het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
woah jeugdsentiment! Een oom van mij werkte daar en ik herinner me nog een treintje O+
Kroller moller vind ik tofheid.

Enneh het Zuiderzeemuseum in Enkhuizen :D
pi_100088223
Gek genoeg is er in Drenthe ook een zeemuseum :') (incluus walvispenis van 2m lang)
pi_100088230
Vergeet het Mauritshuis niet voor de oude meesters. Erg mooie dingen hangen daar.
En het Gemeentemuseum is sowieso tof! :)
Doe wat je niet durft.
pi_100088260
Zuiderzeemuseum is een soort van oudhollands durp, heel grappig :) ben er nog niet met de wheels geweest, vroeger wel vaker. Ga het nog wel eens proberen met wheels, met de boot vanaf Staveren O+
pi_100088282
Wow. Ik ben opeens kei moe :o!
  vrijdag 29 juli 2011 @ 14:33:12 #264
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100088309
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:25 schreef uw_koninklijke_sneuheid het volgende:

[..]

Weet ik niet :'). Dat het in Groningen ligt ofzo? _O-. Nah, serieus: ze hebben wel eens interessante exposities, zoals bijv die van J.W. Waterhouse in 2009.

Ik heb zin in mijn CI-upgrade, daar zou ik nog weer beter van moeten kunnen horen, ook in lastige luistersituaties *O*. Dit najaar een keer naar het ziekenhuis iig! Ben en blijf zo blij met mijn CI O+.
Niet meer actief op Fok!
pi_100088402
Groningermuseum heeft idd vaak erg mooie exposities :Y Al veel moois gezien daar!
  vrijdag 29 juli 2011 @ 14:38:27 #266
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100088472
Ik geloof dat ik ooit een keer naar het Rijksmuseum ben geweest en ik moet heel diep nadenken of ik ooit in een ander museum in NL ben geweest... Jaa, een keer naar een expositie van Mucha in de Kunsthal. En dat was het wel geloof ik.
pi_100088534
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:38 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik geloof dat ik ooit een keer naar het Rijksmuseum ben geweest en ik moet heel diep nadenken of ik ooit in een ander museum in NL ben geweest... Jaa, een keer naar een expositie van Mucha in de Kunsthal. En dat was het wel geloof ik.
Madame Tussauds zelfs niet? :o
  vrijdag 29 juli 2011 @ 14:41:13 #268
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100088563
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:40 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Nope!
  Vis een optie? vrijdag 29 juli 2011 @ 14:42:40 #269
70532 loveli
N
pi_100088611
Dat *hoe heet het ook alweer* doe-museum in A'dam?
crap in = crap out
  vrijdag 29 juli 2011 @ 14:42:59 #270
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_100088619
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:42 schreef loveli het volgende:
Nemo?
  vrijdag 29 juli 2011 @ 14:43:12 #271
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100088626
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:42 schreef loveli het volgende:
Ohja! Toen ik 6 was ben ik daar een keer geweest geloof ik. Nint ofzo heette het toen.
  Vis een optie? vrijdag 29 juli 2011 @ 14:43:35 #272
70532 loveli
N
pi_100088640
Ja die.
crap in = crap out
  vrijdag 29 juli 2011 @ 14:45:15 #273
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100088689
Maar nog nooit in Boijmans, Tussauds, Bonnefanten, Groninger Museum, Van Gogh, Openlucht, heb je nog meer bekende musea in NL? :')
pi_100088705
Waarom niet XM? Geen museum liefhebber? :)
Doe wat je niet durft.
pi_100088734
Drents Museum
Rijksmuseum
Louvre
Zeemuseum Vledder
Veenmuseum Barger Compas
Nemo
Ecodrome
Stedelijk museum Zwolle
Aviodrome
De 5000 morgen
Van Gogh
Anne Frank huis
Madamme Tussauds
Seksmuseum A'dam
Gugenheim Berlijn
Glasmuseum HGV
Speelgoedmuseum Roden
En nog wel wat volgens mij... :o
  vrijdag 29 juli 2011 @ 14:47:12 #276
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100088746
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:45 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Waarom niet XM? Geen museum liefhebber? :)
Niet mee opgegroeid denk ik. Vanuit mijn ouders was alles te ver. Efteling ging ik ook pas voor het eerst heen toen ik al uit huis was zo'n beetje. En ik verveel me heel snel in een museum :@.
pi_100088752
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:33 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Weet ik niet :'). Dat het in Groningen ligt ofzo? _O-. Nah, serieus: ze hebben wel eens interessante exposities, zoals bijv die van J.W. Waterhouse in 2009.

Ik heb zin in mijn CI-upgrade, daar zou ik nog weer beter van moeten kunnen horen, ook in lastige luistersituaties *O*. Dit najaar een keer naar het ziekenhuis iig! Ben en blijf zo blij met mijn CI O+.
Oh ja oke, alleen voor "belangrijkste musea" zou ik hem er niet zo snel bij zetten dan. Goede wisselexposities heb je denk ik wel in alle Provinciale musea. Maar goed, wel een mooi museum natuurlijk. Sowieso echt ideaal gelegen tussen het centrum en het station _O_
pi_100088757
Efteling ben ik dan weer nooit geweest :P terwijl ik wel een tijdje in Tilburg gewoond heb..
  vrijdag 29 juli 2011 @ 14:48:54 #279
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100088786
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:46 schreef V1z0R het volgende:
Drents Museum
Rijksmuseum
Louvre
Zeemuseum Vledder
Veenmuseum Barger Compas
Nemo
Ecodrome
Stedelijk museum Zwolle
Aviodrome
De 5000 morgen
Van Gogh
Anne Frank huis
Madamme Tussauds
Seksmuseum A'dam
Gugenheim Berlijn
Glasmuseum HGV
En nog wel wat volgens mij... :o
Sinds wanneer staan het Louvre en het Gugenheim in NL? :+
pi_100088788
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:40 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Is dat een museum? Ik dacht dat het een kermisattractie zou zijn! (Nooit geweest dus.)
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_100088800
quote:
11s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:48 schreef sigme het volgende:

[..]

Is dat een museum? Ik dacht dat het een kermisattractie zou zijn! (Nooit geweest dus.)
Is dat dat ding met die grote barbiepoppen?
pi_100088814
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:47 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Niet mee opgegroeid denk ik. Vanuit mijn ouders was alles te ver. Efteling ging ik ook pas voor het eerst heen toen ik al uit huis was zo'n beetje. En ik verveel me heel snel in een museum :@.
Ik kan uren doorbrengen bij de dooie beesten en skeletten in de kelder van het Emmer dierenpark :')
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:48 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Sinds wanneer staan het Louvre en het Gugenheim in NL? :+
Was voor mijzelf aan het opsommen welke musea ik had bezocht :P
  vrijdag 29 juli 2011 @ 14:51:05 #283
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100088845
Emmer Dierenpark ben ik miljarden keren geweest, aangezien we (alle kleinkinderen) altijd de dierentuin in geschopt werden als we naar oma gingen :').
pi_100088867
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:51 schreef XcUZ_Me het volgende:
Emmer Dierenpark ben ik miljarden keren geweest, aangezien we (alle kleinkinderen) altijd de dierentuin in geschopt werden als we naar oma gingen :').
En maar op die knoppen met dierengeluiden blijven rammen de hele dag! :D
pi_100088891
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:49 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Ik kan uren doorbrengen bij de dooie beesten en skeletten in de kelder van het Emmer dierenpark :')

[..]

Was voor mijzelf aan het opsommen welke musea ik had bezocht :P
En de beesten op sterk water O+!
pi_100088897
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:47 schreef XcUZ_Me het volgende:

Dan zijn de musea in Washington DC ideaal: allemaal gratis en erg tof *O* Dus als je het wel gezien hebt loop je zo weer naar buiten zonder dat je denkt: verdorie, 10 dollar weggegooid...
Zelfs de dierentuin (met panda's O+ ) is daar gratis :D
  vrijdag 29 juli 2011 @ 14:54:04 #287
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100088930
Ik vind een uurtje in een museum vaak wel de max. Dan heb ik het wel gezien :@. Dan wordt 't bij mij al snel van: ah, weer een oud schilderij met mannen met brede kragen / landschapje / stilleven.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 14:54:51 #288
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100088948
Wow! Ik dacht dat ik naar weinig musea was geweest :').

- Groninger Museum
- Rijksmuseum
- Van Gogh museum
- Museum Catharijne Convent
- Iets met Aboriginals in Utrecht
- Rijksmuseum van Oudheden <-- aanrader! Mummies en sarcofagen *O*
- Museum Meermanno
- Letterkundig Museum
- Gemeentemuseum DH
- twee musea in Amersfoort, namen vergessen
- Boijmans
- Kunsthal

En ben ongetwijfeld nog dingen vergeten!
Niet meer actief op Fok!
pi_100088954
+1 herkenbaar XM. Ik vind kunst wel mooi maar niet te lang :P

Wat ook wel leuk is is het van Abbe in Eindhoven
  vrijdag 29 juli 2011 @ 14:55:44 #290
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100088971
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:54 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik vind een uurtje in een museum vaak wel de max. Dan heb ik het wel gezien :@. Dan wordt 't bij mij al snel van: ah, weer een oud schilderij met mannen met brede kragen / landschapje / stilleven.
Of weer een Jezus aan het kruis / op schoot bij Maria :O . Ik doe max 2 musea op een dag, maar dan moeten het wel heel verschillende musea zijn.

In Brugge in het Groeningemuseum: Jee geen Jezus aan het kruis *O*. Ga ik de hoek om... :|W
Niet meer actief op Fok!
pi_100089040
Maar goed, een museum hoeft toch ook niet per se iets te zijn met alleen maar kunst? Ik vind zelf musea met een stukjes steen uit alle uithoeken van de wereld een stuk interessanter :') helaas kan je alleen maar dagkaartjes kopen dan :')
pi_100089065
Ben overigens wel naar heel veel musea geweest...

Nederland:
- van gogh
- boijmans
- kunsthal
- van abbe
- rijksmuseum
- nemo
- madame tussauds :P
- hermitage
- stedelijk museum
- dat architectuur dinges in roffa

niet in NL
- portrait gallery
- national history museum
- national gallery (allemaal GB)
- louvre
- nog 2 in parijs naam vergeten
- Prado (madrid)
  vrijdag 29 juli 2011 @ 14:59:29 #293
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100089080
Ik houd gewoon niet van veel zalen met veel van hetzelfde. Wat ik bijvoorbeeld wel heel tof vind is zoiets als wat ze in Stockholm hebben. Het Vasa museet en Skansen.

Gezien het laatste zou ik het openluchtmuseum waarschijnlijk ook wel leuk vinden, maar ik haat drukte, dus dan zou ik buiten het seizoen doordeweeks moeten gaan en ik voel me nog niet zo genegen om er een vrije dag voor op te nemen :').
pi_100089090
Ik vind musea wel tof, maar dan iets modernere kunst dan jullie mannen met brede kragen en jezusjes graag! (hoewel dat op zijn tijd ook wel tof en indrukwekkend is)

Ondertussen heb ik besloten thuis te blijven, of eigenlijk heeft lief dat voor me besloten. Mijn lijf is prut en in combinatie met dit weer is het dubbelprut en is het gewoon veel te ver. Hij gaat wel op de fiets met de jongste en is dan ook een stuk sneller dan ik met de scoot..

En dus had ik even een jankmomentje en heb ik die straks vast wel weer even als ze weg zijn en ga ik nu een cappuccino drinken!
pi_100089101
:o vergeet Orvelte bijna! :@
  vrijdag 29 juli 2011 @ 15:01:27 #296
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100089143
Ja niet-NL sla ik even over hoor, blijf niet bezig en weet het ook niet meer precies.
Niet meer actief op Fok!
pi_100089175
:* voor MarMar

Tofste museum ooit vond ik het Air and Space museum in Washington (man, wilde daarna eigenlijk liever piloot worden! :o )

En museum met origineelste folders was Tate Modern in Londen. Daar hadden ze routefoldertjes voor mensen met haast, voor regenachtige dagen, voor mensen die van paars hielden, voor liefdesverdriet, voor alleen de topstukken (2 plaatjes + route oid in het foldertje :') ) Echt heel erg leuk gedaan! :D
pi_100089212
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:58 schreef uw_koninklijke_sneuheid het volgende:
Maar goed, een museum hoeft toch ook niet per se iets te zijn met alleen maar kunst? Ik vind zelf musea met een stukjes steen uit alle uithoeken van de wereld een stuk interessanter :') helaas kan je alleen maar dagkaartjes kopen dan :')
National history museum in GB O+
  vrijdag 29 juli 2011 @ 15:04:11 #299
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100089233
Ow in het buitenland ben ik wel naar een aantal musea geweest, weet het niet eens meer allemaal.

Louvre
National Gallery
Nog een bekend museum in Londen, alleen geen idee meer hoe het heette
Prado
Centro de Arte Reina Sofia
Musee d'Orsay

En diverse kleine musea in plaatsjes waar we waren op vakantie. Maar wat ik zei, na een uur ben ik er wel klaar mee :'). Louvre vond ik echt geen zak aan :@.
pi_100089250
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 15:03 schreef Perruche het volgende:
National history museum in GB O+
Ook tof *O* (en volgens mij was die ook al gratis! waarom kan dat toch niet in nl :{ )
pi_100089252
In mijn favoriete museum was ik de enige bezoeker, kreeg ik een privé rondleiding (waarbij de gids alles ging voorlezen wat op de briefjes stond), en hingen er fotokopietjes aan de muur als onderdeel van de expositie. O+
Doe wat je niet durft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')