abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100081304

Link naar alle vorige delen in de reeks: Topicreeks: Gezond Slank

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_100081340
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:17 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Wij waren voor 4 personen, inclusief alles, nog geen ¤ 4000,- voor drie weken. Inclusief hotels, vliegen, eten en New York. Dat is dus ¤ 1000,- per persoon voor 3 weken.
Ja, het kan ook wel goedkoper. Nu hadden wij wel echt veel dingen waar je entree voor moest betalen, dat schiet lekker op. En we hebben niet gegeten in van die 5 dollar dingen. Maar ik vind 2500 euro inclusief vliegen, autohuur, hotels, eten, entreekosten en alles niet echt veel.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 11:23:41 #3
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100081345
Fipo! *O*.
Niet meer actief op Fok!
pi_100081349
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:23 schreef Viking84 het volgende:
Fipo! *O*.
:+ So ontzettend not
pi_100081353
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:23 schreef Viking84 het volgende:
Fipo! *O*.
Fail! :P

Vanavond lekker filmpje kijken op de bank denk ik :)
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 11:24:32 #6
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_100081361
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:19 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Hangt er ook van af wat je wilt doen, denk ik. Ik zou eerder een weekje tussendoor naar New York gaan en later of eerder enkele weken het platteland verkennen. Route 66 enzo. Maar ik moet me ook nog inlezen hoor, miss heb ik er wel een veel te romantisch beeld van :+.
Dat is dus wat wij gedaan hebben ja :s) Alleen dan niet Route 66 maar New England. En dat twee keer afgelopen jaar (de tweede keer was dus met die berg sneeuw in New York en geen sneeuw in de bergen :') , maar dat was toen maar 2.5 week.)
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_100081384

Voor V1z0R xD
  vrijdag 29 juli 2011 @ 11:25:19 #8
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_100081392
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:23 schreef conleche het volgende:

[..]

Ja, het kan ook wel goedkoper. Nu hadden wij wel echt veel dingen waar je entree voor moest betalen, dat schiet lekker op. En we hebben niet gegeten in van die 5 dollar dingen. Maar ik vind 2500 euro inclusief vliegen, autohuur, hotels, eten, entreekosten en alles niet echt veel.
Jullei hebben ook heel andere dingen gedaan natuurlijk. En daarnaast waren wij wel heel erg gericht op de (gratis) natuur.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 11:25:30 #9
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100081398
Klinkt supertof iig :P.

Filmpje! *O*. Heb je In Bruges al gezien, Viz? :P.

Ik zit vanavond in de trein naar Hsum en weer terug }:|.
Niet meer actief op Fok!
pi_100081404
Ik vond het zuidwesten echt zo ongelofelijk mooi. Ik heb nog nooit zo'n overweldigende natuur gezien. Ik ben daar echt heel gelukkig geweest.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 11:26:17 #11
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_100081435
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:25 schreef conleche het volgende:
Ik vond het zuidwesten echt zo ongelofelijk mooi. Ik heb nog nooit zo'n overweldigende natuur gezien. Ik ben daar echt heel gelukkig geweest.
Dat wordt waarschijnlijk onze volgende VS-reis. Als we niet hadden moeten verbouwen/auto niet stuk was gegaan hadden we er waarschijlijk ook gezeten dit jaar }:|
pi_100081456
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:25 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Jullei hebben ook heel andere dingen gedaan natuurlijk. En daarnaast waren wij wel heel erg gericht op de (gratis) natuur.
Wij ook vooral op de natuur, maar die was niet gratis. :D We hebben ook wel 3 steden gedaan en dat was ook best tof ter afwisseling, maar ik word het gelukkigst in de natuur.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 11:26:58 #13
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100081458
quote:
O+.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 29 juli 2011 @ 11:27:28 #14
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100081470
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:26 schreef conleche het volgende:

[..]

Wij ook vooral op de natuur, maar die was niet gratis. :D We hebben ook wel 3 steden gedaan en dat was ook best tof ter afwisseling, maar ik word het gelukkigst in de natuur.
Hoezo was de natuur niet gratis? Doel je op parken of mis ik een schunnige grap? :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_100081474
quote:
Natuur is idd prachtig :Y Jammer dat er Amerikanen wonen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 29 juli 2011 @ 11:27:51 #16
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_100081479
Ohhh ik wil ook op vakantie! Ik wil naar ChiliPeruNieuwZeelandZwedenIerlandWalesSchotlandJapanetceteraaaa :9 :')
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  vrijdag 29 juli 2011 @ 11:28:25 #17
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100081496
Lijkt me wel prettig om een keer niet met handen en voeten te hoeven praten als ik op reis ben :') (ben nog maar 1 keer een Engelstalig land geweest en andere talen spreek ik niet :'))
Niet meer actief op Fok!
pi_100081497
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:25 schreef Cocotrimonium het volgende:

Voor V1z0R xD
I like this Todd fellow...
pi_100081514
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:27 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Hoezo was de natuur niet gratis? Doel je op parken of mis ik een schunnige grap? :P.
Wat kan je daar nu voor schunnigs in lezen?

Je hebt daar natuurparken en die zijn betalend en ook bv Antelope Canyon (moet je maar even op mijn FB kijken voor foto's). Het zijn geen enorme bedragen hoor, maar alles bij elkaar moet je er wel rekening mee houden.
pi_100081526
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:27 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb helemaal niks tegen Amerikanen. Waarom jij wel?
  vrijdag 29 juli 2011 @ 11:29:52 #21
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100081543
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:28 schreef conleche het volgende:

[..]

Wat kan je daar nu voor schunnigs in lezen?

Je hebt daar natuurparken en die zijn betalend en ook bv Antelope Canyon (moet je maar even op mijn FB kijken voor foto's). Het zijn geen enorme bedragen hoor, maar alles bij elkaar moet je er wel rekening mee houden.
Nou vanwege die :D-smiley dacht ik dat je op andere activiteiten doelde :'). Weet ik het :D.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 29 juli 2011 @ 11:30:11 #22
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_100081550
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:25 schreef Cocotrimonium het volgende:

Voor V1z0R xD
Scrubs O+
pi_100081577
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:17 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Wij waren voor 4 personen, inclusief alles, nog geen ¤ 4000,- voor drie weken. Inclusief hotels en motels, vliegen, autohuur, eten en New York. Dat is dus ¤ 1000,- per persoon voor 3 weken.
Ik was voor 1 persoon iets van 1200 euro kwijt denk ik voor 19 dagen. Waarbij ik een week een auto heb gehuurd, 5 keer in een hotel/motel heb overnacht, 1 keer in een hostel en de rest van de tijd bij vrienden of vrienden van vrienden.

Die 2500 euro van Co valt me ook onwijs mee!
Die richting wil ik ook nog een keer op. :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:27 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat vind ik dan wel weer een bijzondere opmerking. Ik heb geloof ik 12 nachten gelogeerd bij vrienden en wildvreemden (vrienden van vrienden) en ik voelde me overal ontzettend welkom en iedereen was onwijs tof en leuk.
En daarnaast heb ik echt ontzettend veel leuke en vriendelijke mensen gesproken op de meest vreemde plaatsen. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  vrijdag 29 juli 2011 @ 11:33:14 #24
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_100081637
Doet me denken aan mijn mama, die altijd zei: "Frankrijk is best mooi, maar er zijn daar zoveel Fransen" :+ We zijn dan ook nooit in Frankrijk op vakantie geweest toen ik petite was :') Overigens was het wel grotendeels een grapje :P

Treinen! :W
pi_100081649
Henk, heel erg eens. Ik vind ze enorm prettig in de omgang. Heel vriendelijk en sure, het is oppervlakkig, maar hee, ik kom daar niet om een beste vriend te vinden en dan vind ik de vriendelijke beleefdheid erg fijn juist!
pi_100081651
Ik heb niets tegen amerikanen maar ook niets met ze. Maar goed er zijn er heel veel dus voor elk wat wils waarschijnlijk enzo.

Hou eens op met over vakantie praten, mijn eerstvolgende reis gaat naar het rtoeristenwalhalla Zuid Spanje.
pi_100081664
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:25 schreef Viking84 het volgende:
Klinkt supertof iig :P.

Filmpje! *O*. Heb je In Bruges al gezien, Viz? :P.

Ik zit vanavond in de trein naar Hsum en weer terug }:|.
Nope :{ Trailer ziet er wel leuk uit, misschien maar even aanzetten straks.

Roeristenwalhalla ? :P

Ik ga uit m'n plaat! w00t!
  vrijdag 29 juli 2011 @ 11:34:58 #28
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100081692
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:34 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Nope :{ Trailer ziet er wel leuk uit, misschien maar even aanzetten straks.

Roeristenwalhalla ? :P
In Bruges is echt zó grappig, vooral als je er zelf geweest bent. Colin Farrell is meesterlijk in die film, al vind ik hem een irritante acteur.
Niet meer actief op Fok!
pi_100081737
Ik ben in Brugge geweest en vind het een onwijs saaie film. :D Maar ik vind een film sowieso niet zoveel leuker omdat ik toevallig ergens zelf ben geweest, eigenlijk :P
pi_100081756
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:33 schreef conleche het volgende:
Henk, heel erg eens. Ik vind ze enorm prettig in de omgang. Heel vriendelijk en sure, het is oppervlakkig, maar hee, ik kom daar niet om een beste vriend te vinden en dan vind ik de vriendelijke beleefdheid erg fijn juist!
Omdat ik juist bij mensen heb gelogeerd, heb ik hele leuke gesprekken gehad. Voornamelijk over politiek enzo, maar dat is best wel weer interessant. Zeker gezien de huidige politieke situatie in staten als Wisconsin en Minnesota. :)

En natuurlijk het uitermate geweldige gesprek wat ik had in het kerkje wat staat op de plaats waar de kerk stond waar Abraham Lincoln ooit naar toe ging. Heb daar ruim een half uur gesproken met iemand over glas in lood ramen. O+ :D
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  vrijdag 29 juli 2011 @ 11:38:21 #31
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100081806
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:36 schreef Perruche het volgende:
Ik ben in Brugge geweest en vind het een onwijs saaie film. :D Maar ik vind een film sowieso niet zoveel leuker omdat ik toevallig ergens zelf ben geweest, eigenlijk :P
Vind je het een saaie film?! :o. Daar kan ik me nou niks bij voorstellen :'). Ik heb hem nu een keer of 4 gezien en ik vind hem nog steeds _O_.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 29 juli 2011 @ 11:39:36 #32
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_100081856
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:33 schreef conleche het volgende:
Ik ook. Hoe ouder ik word, hoe meer prijs ik stel op oppervlakkige vriendelijkheid. Diepgang is soms zo vermoeiend en dat wil ik ook niet met iedereen :')
pi_100081863
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:38 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Vind je het een saaie film?! :o. Daar kan ik me nou niks bij voorstellen :'). Ik heb hem nu een keer of 4 gezien en ik vind hem nog steeds _O_.
Hm misschien moet ik hem nog eens zien. Ik had toen bepaald gezelschap wat blijkbaar interessanter was ;') .
pi_100081879
  vrijdag 29 juli 2011 @ 11:42:02 #35
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_100081930
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:37 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Omdat ik juist bij mensen heb gelogeerd, heb ik hele leuke gesprekken gehad. Voornamelijk over politiek enzo, maar dat is best wel weer interessant. Zeker gezien de huidige politieke situatie in staten als Wisconsin en Minnesota. :)

En natuurlijk het uitermate geweldige gesprek wat ik had in het kerkje wat staat op de plaats waar de kerk stond waar Abraham Lincoln ooit naar toe ging. Heb daar ruim een half uur gesproken met iemand over glas in lood ramen. O+ :D
Dat inderdaad. Zo kwamen wij met iemand in contact in de supermarkt. Onze kinderen hebben samen een middagje gespeeld, we hebben daar gegeten en een heel interssant inkijkje in het leven van de new-poor gehad (ze waren vreoger heel rijk, maar hebben alles verloren in de creditcrisis)
pi_100081987
quote:
Die is leuk ja!

Ik vond Amerikanen over het algemeen ook aardiger en beleefder dan ik gedacht had. En dat het misschien alleen de oppervlakte is, who cares? Liever dat dan afgesnauwd worden in de Amsterdamse horeca :') .

Ik heb een nieuwe muis, maar hij is sneller dan ik gewend ben en dan zit ik al voorbij het punt waar ik wil klikken :P . En het scrollding gaat wat zwaarder dan ik dacht, bummer. Maar wat wil je voor 15 euro. Hij is wel fijn klein :Y .
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_100082011
Dat van die fransen zei mn vriend ook altijd, maar heb eigenlijk geen onvriendelijke frans meegemaakt op vakantie :) .
  vrijdag 29 juli 2011 @ 11:46:25 #38
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100082074
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:40 schreef Perruche het volgende:

[..]

Hm misschien moet ik hem nog eens zien. Ik had toen bepaald gezelschap wat blijkbaar interessanter was ;') .
Oh dat kan wel uitmaken, ja, heb ik ook wel eens met films. Of ben er te onrustig voor :P.

Ik vind hem nu nog grappiger, omdat ik me zo herken in het gezeik van het personage van Colin Farrell over Brugge_O-.

En het stereotype van de onvriendelijke Fransen komt me ook niet bekend voor en ik ben zeker 10 zomers in Frankrijk geweest.
Niet meer actief op Fok!
pi_100082078
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:44 schreef MevrouwPuff het volgende:
Dat van die fransen zei mn vriend ook altijd, maar heb eigenlijk geen onvriendelijke frans meegemaakt op vakantie :) .
Dat dan weer wel. Doe je zo je best om Frans te spreken, kijken ze je niet-begrijpend en lichtelijk geïrriteerd aan... Sorry hoor :{w . Kan ook komen doordat ik vaak in boerengehuchten heb gezeten waar men niet zoveel toeristen gewend is. In Parijs viel het wel mee.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 29 juli 2011 @ 11:47:53 #40
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100082120
Oh ja, ik heb wel eens meegemaakt dat we ergens wilden eten in Parijs en toen hadden ze geen Engelse menukaart. Tja, wij kunnen geen Frans lezen, dus dan gaan we wel ergens anders eten. Vet geïrriteerd personeel toen :').
Niet meer actief op Fok!
pi_100082149
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:47 schreef Viking84 het volgende:
Oh ja, ik heb wel eens meegemaakt dat we ergens wilden eten in Parijs en toen hadden ze geen Engelse menukaart. Tja, wij kunnen geen Frans lezen, dus dan gaan we wel ergens anders eten. Vet geïrriteerd personeel toen :').
Dat ze geen Engelse kaart hebben begrijp ik wel. Misschien niet bij het Louvre ofzo, maar in een wat minder toeristische buurt is het toch niet zo raar? Wel jammer dat ze zo geirriteerd raakten!
pi_100082244
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:46 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Dat dan weer wel. Doe je zo je best om Frans te spreken, kijken ze je niet-begrijpend en lichtelijk geïrriteerd aan... Sorry hoor :{w . Kan ook komen doordat ik vaak in boerengehuchten heb gezeten waar men niet zoveel toeristen gewend is. In Parijs viel het wel mee.
Parijs vond ik dus weer bagger :{
Vrijdags geblokkeerde straten omdat sommige lui zo nodig moesten bidden op straat, WTF?
's avonds op de trappen bij Montmartre hele groepen met tuig die je weghissen.
Overal ook zwervers...
pi_100082256
Hoi.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_100082262
Wij zijn juist hele vriendelijke Fransen tegengekomen :) en menukaarten, ik eet bijna alles en heb wel een basiskennis overgehouden aan de middelbare school, dus kom er altijd wel uit :+
Ja doei.
pi_100082275
quote:
Doet me denken aan die keer dat ik met mijn schoonouders in Frankrijk was. We zouden een keer uit eten gaan, tentje ook al uitgezocht en langsgegaan om te reserveren. Meteen de menukaart buiten gefotografeerd, want dan konden we alles alvast vertalen en uitkiezen (lang leve het culinaire woordenboekje!). Kwamen we uiteindelijk eten, bleek de helft van de gerechten op te zijn, maar gelukkig waren er wel andere dingen *insert Frans gebrabbel* . Ging onze goede voorbereiding _O- .
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 29 juli 2011 @ 11:53:06 #46
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100082290
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:48 schreef Perruche het volgende:

[..]

Dat ze geen Engelse kaart hebben begrijp ik wel. Misschien niet bij het Louvre ofzo, maar in een wat minder toeristische buurt is het toch niet zo raar? Wel jammer dat ze zo geirriteerd raakten!
Het was in het centrum :P. Ergens snap ik de irritatie ook wel, hoor maar je kunt niet van elke toerist verwachten dat hij/zij de taal spreekt van het land waar hij/zij komt en dat verwachten de Fransen vaak wel.
Niet meer actief op Fok!
pi_100082312
:@ ik zou op z'n minst zo'n klein toeristenwoordenboekje meenemen als je van jezelf weet dat je 't niet kunt lezen.. daar staat ook altijd een 'uit eten' onderdeeltje in.

En dat het er toeristisch is zegt niet dat ze allemaal een andere taal moeten gaan praten voor die toeristen. Die toeristen wilden toch naar Frankrijk?
Ja doei.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 11:54:02 #48
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100082317
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:52 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Doet me denken aan die keer dat ik met mijn schoonouders in Frankrijk was. We zouden een keer uit eten gaan, tentje ook al uitgezocht en langsgegaan om te reserveren. Meteen de menukaart buiten gefotografeerd, want dan konden we alles alvast vertalen en uitkiezen (lang leve het culinaire woordenboekje!). Kwamen we uiteindelijk eten, bleek de helft van de gerechten op te zijn, maar gelukkig waren er wel andere dingen *insert Frans gebrabbel* . Ging onze goede voorbereiding _O- .
Haha :D. Of als je op internet kijkt van tevoren en de kaart is net aangepast :'). Dat is ook lullig.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 29 juli 2011 @ 11:54:33 #49
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100082335
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:53 schreef motorbloempje het volgende: :@ ik zou op z'n minst zo'n klein toeristenwoordenboekje meenemen als je van jezelf weet dat je 't niet kunt lezen.. daaer staat ook altijd een 'uit eten' onderdeeltje in.
Hadden we ook, maar een heleboel stond er alsnog niet op :+. Volgende keer zoek ik gewoon op hoe de dingen die ik graag lust heten in het Frans en selecteer ik daar mijn restaurant op :+.
Niet meer actief op Fok!
pi_100082342
hoi! vakantie's!

misschien gaan wij toch ook op vakantie, ff dichtbij, goedkoop, ff weg.. Dus wij zaten toevallig aan France te denken haha..

Nouja, ik als verrassing voor hem
~ Bonito La Risa ~
pi_100082366
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:54 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Haha :D. Of als je op internet kijkt van tevoren en de kaart is net aangepast :'). Dat is ook lullig.
Ook leuk ja :D .
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_100082370
Hadden jullie geen Frans op de middelbare school dan?
  vrijdag 29 juli 2011 @ 11:56:10 #53
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100082398
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:53 schreef motorbloempje het volgende: :@ ik zou op z'n minst zo'n klein toeristenwoordenboekje meenemen als je van jezelf weet dat je 't niet kunt lezen.. daar staat ook altijd een 'uit eten' onderdeeltje in.

En dat het er toeristisch is zegt niet dat ze allemaal een andere taal moeten gaan praten voor die toeristen. Die toeristen wilden toch naar Frankrijk?
Nou, dat ben ik niet met je eens. Het is onmogelijk om de taal te spreken van alle landen waar je komt. Jij schakelt toch ook over op Engels als je een buitenlander tegenkomt in Nederland? Of zeg je dan ook: "Jij moest zo nodig hiernaartoe, doe maar een spoedcursus Nederlands :{w". Bij de jongere generatie is het trouwens wel een stuk beter.
Niet meer actief op Fok!
pi_100082415
quote:
We aten deze vakantie een keer op de camping, de kok kwam aanzetten met een menukaart en nam me mee naar een andere klant. Ik snapte niet waarom want dit kon ik best lezen...
Bleek dat die man engels was, slechter frans kon dan ik en aan mij allemaal dingen ging vragen wat ie wilde hebben :P
  vrijdag 29 juli 2011 @ 11:56:41 #55
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100082416
quote:
5s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:55 schreef conleche het volgende:
Nee, want dat achtte men te moeilijk voor de doofjes :+. Ik wil het nog wel eens leren, though.
Niet meer actief op Fok!
pi_100082420
quote:
Oui, mais une petit peu...
Et les francais parler avec grande vitesse, je ne comprendre pas :{
  vrijdag 29 juli 2011 @ 11:59:12 #57
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100082513
Ik heb anderhalf jaar frans gestudeerd, je me debrouille :Y.

Net gefietst, ging belabberd. Daarna ff sauna ingedoken. Dat ging beter :+

En Amerika trekt me totaal niet. Canada juist weer wél.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_100082527
Tsja, en ik snap niet waarom je een restaurant verlaat als ze geen Engelse menukaart hebben... :@ Ik zou daar ook lichtelijk geirriteerd van raken als ober/eigenaar. Mensen gaan zitten, krijgen een kaart, je bestelt drinken, komt terug en dan is het 'oui, non, Anglais? Non? Au revoir!' :')
Ja doei.
pi_100082593
quote:
Jawel, maar naast dat het erg is weggezakt, leerden we niet de culinaire woorden/zinnen die voorkomen op menukaarten:

Gebakken niertjes in romige saus, op smaak gebracht met peterselie, dragon en een vleugje kardemom, op een bedje van groene kool, geserveerd met in ganzenvet gebakken friet. Of iets dergelijks :P .

En ik versta het gewoon erg slecht. Onze lessen waren vooral gericht op begrijpend lezen, niet op spreekvaardigheid (lang leve de tweede fase, met een beta-pakket kreeg je maar weinig taal).
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 29 juli 2011 @ 12:01:34 #60
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100082611
Ik zou dat ook nooit doen. Daarbij vind ik het ook wel weer z'n charme hebben als je maar gedeeltelijk weet wat je hebt besteld. Misschien is het wel superlekker. Misschien ook niet, naja, tant pis.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_100082658
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 12:01 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik zou dat ook nooit doen. Daarbij vind ik het ook wel weer z'n charme hebben als je maar gedeeltelijk weet wat je hebt besteld. Misschien is het wel superlekker. Misschien ook niet, naja, tant pis.
Yup, avontuur! O+ en dingen die ik absoluut niet wil eten daarvan zoek ik vooraf al op (thuis, woordenboek) wat het in die taal is zodat ik niet voor zulke verrassingen kom te staan.
Je favoriete gerecht, besteld in het Engels, kan ook überranzig zijn bereid.. ;(
Ja doei.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 12:02:41 #62
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100082675
Overigens ben ik op een enkele keer Parijs en 1x een weekendje weg in de buurt van Dijon, nooit meer op vakantie in Frankrijk geweest.
pi_100082692
Ja, tand pis! }:|
pi_100082711
CRAP CRAP CRAP!

Net door het zhuis gebeld, heb vandaag infuus. Om elf uur. :X
  vrijdag 29 juli 2011 @ 12:03:45 #65
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100082714
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 12:01 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik ben meer van 'wat de boer niet kent...' en kies veilig en saai voor vleesch, biefstuk bij voorkeur :').
En ik wil echt geen vis en slakken op m'n bord hebben. Maar goed, daarvoor ken ik de Franse woorden wel weer :+.
Niet meer actief op Fok!
pi_100082727
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 12:01 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Jawel, maar naast dat het erg is weggezakt, leerden we niet de culinaire woorden/zinnen die voorkomen op menukaarten:

Gebakken niertjes in romige saus, op smaak gebracht met peterselie, dragon en een vleugje kardemom, op een bedje van groene kool, geserveerd met in ganzenvet gebakken friet. Of iets dergelijks :P .

En ik versta het gewoon erg slecht. Onze lessen waren vooral gericht op begrijpend lezen, niet op spreekvaardigheid (lang leve de tweede fase, met een beta-pakket kreeg je maar weinig taal).
Ik spreek echt goed Frans, maar sommige dingen op een menukaart weet ik ook niet hoor. Al die vissen die ze daar eten. :')
  vrijdag 29 juli 2011 @ 12:04:04 #67
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100082729
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 12:03 schreef V1z0R het volgende:
Ja, tand pis! }:|
:').
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 29 juli 2011 @ 12:04:26 #68
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100082744
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 12:04 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik spreek echt goed Frans, maar sommige dingen op een menukaart weet ik ook niet hoor. Al die vissen die ze daar eten. :')
Het is toch wel altijd poison de...? :@ :').
Niet meer actief op Fok!
pi_100082749
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 12:03 schreef Cocotrimonium het volgende:
CRAP CRAP CRAP!

Vergeten? Of wist je het niet?
pi_100082754
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 12:03 schreef Cocotrimonium het volgende:
CRAP CRAP CRAP!

Nou? heb je nog dikke 10uur :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')