Ja, het kan ook wel goedkoper. Nu hadden wij wel echt veel dingen waar je entree voor moest betalen, dat schiet lekker op. En we hebben niet gegeten in van die 5 dollar dingen. Maar ik vind 2500 euro inclusief vliegen, autohuur, hotels, eten, entreekosten en alles niet echt veel.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:17 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Wij waren voor 4 personen, inclusief alles, nog geen ¤ 4000,- voor drie weken. Inclusief hotels, vliegen, eten en New York. Dat is dus ¤ 1000,- per persoon voor 3 weken.
Fail!quote:
Dat is dus wat wij gedaan hebben jaquote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:19 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Hangt er ook van af wat je wilt doen, denk ik. Ik zou eerder een weekje tussendoor naar New York gaan en later of eerder enkele weken het platteland verkennen. Route 66 enzo. Maar ik moet me ook nog inlezen hoor, miss heb ik er wel een veel te romantisch beeld van.
Jullei hebben ook heel andere dingen gedaan natuurlijk. En daarnaast waren wij wel heel erg gericht op de (gratis) natuur.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:23 schreef conleche het volgende:
[..]
Ja, het kan ook wel goedkoper. Nu hadden wij wel echt veel dingen waar je entree voor moest betalen, dat schiet lekker op. En we hebben niet gegeten in van die 5 dollar dingen. Maar ik vind 2500 euro inclusief vliegen, autohuur, hotels, eten, entreekosten en alles niet echt veel.
Dat wordt waarschijnlijk onze volgende VS-reis. Als we niet hadden moeten verbouwen/auto niet stuk was gegaan hadden we er waarschijlijk ook gezeten dit jaarquote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:25 schreef conleche het volgende:
Ik vond het zuidwesten echt zo ongelofelijk mooi. Ik heb nog nooit zo'n overweldigende natuur gezien. Ik ben daar echt heel gelukkig geweest.
Wij ook vooral op de natuur, maar die was niet gratis.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:25 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Jullei hebben ook heel andere dingen gedaan natuurlijk. En daarnaast waren wij wel heel erg gericht op de (gratis) natuur.
quote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:25 schreef conleche het volgende:
Ik vond het zuidwesten echt zo ongelofelijk mooi. Ik heb nog nooit zo'n overweldigende natuur gezien. Ik ben daar echt heel gelukkig geweest.
Hoezo was de natuur niet gratis? Doel je op parken of mis ik een schunnige grap?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:26 schreef conleche het volgende:
[..]
Wij ook vooral op de natuur, maar die was niet gratis.We hebben ook wel 3 steden gedaan en dat was ook best tof ter afwisseling, maar ik word het gelukkigst in de natuur.
Natuur is idd prachtigquote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:25 schreef conleche het volgende:
quote:
Wat kan je daar nu voor schunnigs in lezen?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:27 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Hoezo was de natuur niet gratis? Doel je op parken of mis ik een schunnige grap?.
Ik heb helemaal niks tegen Amerikanen. Waarom jij wel?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Natuur is idd prachtigJammer dat er Amerikanen wonen.
Nou vanwege diequote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:28 schreef conleche het volgende:
[..]
Wat kan je daar nu voor schunnigs in lezen?
Je hebt daar natuurparken en die zijn betalend en ook bv Antelope Canyon (moet je maar even op mijn FB kijken voor foto's). Het zijn geen enorme bedragen hoor, maar alles bij elkaar moet je er wel rekening mee houden.
Ik was voor 1 persoon iets van 1200 euro kwijt denk ik voor 19 dagen. Waarbij ik een week een auto heb gehuurd, 5 keer in een hotel/motel heb overnacht, 1 keer in een hostel en de rest van de tijd bij vrienden of vrienden van vrienden.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:17 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Wij waren voor 4 personen, inclusief alles, nog geen ¤ 4000,- voor drie weken. Inclusief hotels en motels, vliegen, autohuur, eten en New York. Dat is dus ¤ 1000,- per persoon voor 3 weken.
Dat vind ik dan wel weer een bijzondere opmerking. Ik heb geloof ik 12 nachten gelogeerd bij vrienden en wildvreemden (vrienden van vrienden) en ik voelde me overal ontzettend welkom en iedereen was onwijs tof en leuk.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Natuur is idd prachtigJammer dat er Amerikanen wonen.
Nopequote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:25 schreef Viking84 het volgende:
Klinkt supertof iig.
Filmpje!. Heb je In Bruges al gezien, Viz?
.
Ik zit vanavond in de trein naar Hsum en weer terug.
In Bruges is echt zó grappig, vooral als je er zelf geweest bent. Colin Farrell is meesterlijk in die film, al vind ik hem een irritante acteur.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:34 schreef V1z0R het volgende:
[..]
NopeTrailer ziet er wel leuk uit, misschien maar even aanzetten straks.
Roeristenwalhalla ?
Omdat ik juist bij mensen heb gelogeerd, heb ik hele leuke gesprekken gehad. Voornamelijk over politiek enzo, maar dat is best wel weer interessant. Zeker gezien de huidige politieke situatie in staten als Wisconsin en Minnesota.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:33 schreef conleche het volgende:
Henk, heel erg eens. Ik vind ze enorm prettig in de omgang. Heel vriendelijk en sure, het is oppervlakkig, maar hee, ik kom daar niet om een beste vriend te vinden en dan vind ik de vriendelijke beleefdheid erg fijn juist!
Vind je het een saaie film?!quote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:36 schreef Perruche het volgende:
Ik ben in Brugge geweest en vind het een onwijs saaie film.Maar ik vind een film sowieso niet zoveel leuker omdat ik toevallig ergens zelf ben geweest, eigenlijk
Ik ook. Hoe ouder ik word, hoe meer prijs ik stel op oppervlakkige vriendelijkheid. Diepgang is soms zo vermoeiend en dat wil ik ook niet met iedereenquote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:33 schreef conleche het volgende:
Henk, heel erg eens. Ik vind ze enorm prettig in de omgang. Heel vriendelijk en sure, het is oppervlakkig, maar hee, ik kom daar niet om een beste vriend te vinden en dan vind ik de vriendelijke beleefdheid erg fijn juist!
Hm misschien moet ik hem nog eens zien. Ik had toen bepaald gezelschap wat blijkbaar interessanter was ;') .quote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:38 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Vind je het een saaie film?!. Daar kan ik me nou niks bij voorstellen
. Ik heb hem nu een keer of 4 gezien en ik vind hem nog steeds
.
Dat inderdaad. Zo kwamen wij met iemand in contact in de supermarkt. Onze kinderen hebben samen een middagje gespeeld, we hebben daar gegeten en een heel interssant inkijkje in het leven van de new-poor gehad (ze waren vreoger heel rijk, maar hebben alles verloren in de creditcrisis)quote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:37 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Omdat ik juist bij mensen heb gelogeerd, heb ik hele leuke gesprekken gehad. Voornamelijk over politiek enzo, maar dat is best wel weer interessant. Zeker gezien de huidige politieke situatie in staten als Wisconsin en Minnesota.![]()
En natuurlijk het uitermate geweldige gesprek wat ik had in het kerkje wat staat op de plaats waar de kerk stond waar Abraham Lincoln ooit naar toe ging. Heb daar ruim een half uur gesproken met iemand over glas in lood ramen.![]()
Die is leuk ja!quote:
Oh dat kan wel uitmaken, ja, heb ik ook wel eens met films. Of ben er te onrustig voorquote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:40 schreef Perruche het volgende:
[..]
Hm misschien moet ik hem nog eens zien. Ik had toen bepaald gezelschap wat blijkbaar interessanter was ;') .
Dat dan weer wel. Doe je zo je best om Frans te spreken, kijken ze je niet-begrijpend en lichtelijk geïrriteerd aan... Sorry hoorquote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:44 schreef MevrouwPuff het volgende:
Dat van die fransen zei mn vriend ook altijd, maar heb eigenlijk geen onvriendelijke frans meegemaakt op vakantie.
Dat ze geen Engelse kaart hebben begrijp ik wel. Misschien niet bij het Louvre ofzo, maar in een wat minder toeristische buurt is het toch niet zo raar? Wel jammer dat ze zo geirriteerd raakten!quote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:47 schreef Viking84 het volgende:
Oh ja, ik heb wel eens meegemaakt dat we ergens wilden eten in Parijs en toen hadden ze geen Engelse menukaart. Tja, wij kunnen geen Frans lezen, dus dan gaan we wel ergens anders eten. Vet geïrriteerd personeel toen.
Parijs vond ik dus weer baggerquote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:46 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dat dan weer wel. Doe je zo je best om Frans te spreken, kijken ze je niet-begrijpend en lichtelijk geïrriteerd aan... Sorry hoor. Kan ook komen doordat ik vaak in boerengehuchten heb gezeten waar men niet zoveel toeristen gewend is. In Parijs viel het wel mee.
Doet me denken aan die keer dat ik met mijn schoonouders in Frankrijk was. We zouden een keer uit eten gaan, tentje ook al uitgezocht en langsgegaan om te reserveren. Meteen de menukaart buiten gefotografeerd, want dan konden we alles alvast vertalen en uitkiezen (lang leve het culinaire woordenboekje!). Kwamen we uiteindelijk eten, bleek de helft van de gerechten op te zijn, maar gelukkig waren er wel andere dingen *insert Frans gebrabbel* . Ging onze goede voorbereidingquote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:47 schreef Viking84 het volgende:
Oh ja, ik heb wel eens meegemaakt dat we ergens wilden eten in Parijs en toen hadden ze geen Engelse menukaart. Tja, wij kunnen geen Frans lezen, dus dan gaan we wel ergens anders eten. Vet geïrriteerd personeel toen.
Het was in het centrumquote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:48 schreef Perruche het volgende:
[..]
Dat ze geen Engelse kaart hebben begrijp ik wel. Misschien niet bij het Louvre ofzo, maar in een wat minder toeristische buurt is het toch niet zo raar? Wel jammer dat ze zo geirriteerd raakten!
Hahaquote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:52 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Doet me denken aan die keer dat ik met mijn schoonouders in Frankrijk was. We zouden een keer uit eten gaan, tentje ook al uitgezocht en langsgegaan om te reserveren. Meteen de menukaart buiten gefotografeerd, want dan konden we alles alvast vertalen en uitkiezen (lang leve het culinaire woordenboekje!). Kwamen we uiteindelijk eten, bleek de helft van de gerechten op te zijn, maar gelukkig waren er wel andere dingen *insert Frans gebrabbel* . Ging onze goede voorbereiding.
Hadden we ook, maar een heleboel stond er alsnog niet opquote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:53 schreef motorbloempje het volgende:
ik zou op z'n minst zo'n klein toeristenwoordenboekje meenemen als je van jezelf weet dat je 't niet kunt lezen.. daaer staat ook altijd een 'uit eten' onderdeeltje in.
Ook leuk jaquote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:54 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Haha. Of als je op internet kijkt van tevoren en de kaart is net aangepast
. Dat is ook lullig.
Nou, dat ben ik niet met je eens. Het is onmogelijk om de taal te spreken van alle landen waar je komt. Jij schakelt toch ook over op Engels als je een buitenlander tegenkomt in Nederland? Of zeg je dan ook: "Jij moest zo nodig hiernaartoe, doe maar een spoedcursus Nederlandsquote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:53 schreef motorbloempje het volgende:
ik zou op z'n minst zo'n klein toeristenwoordenboekje meenemen als je van jezelf weet dat je 't niet kunt lezen.. daar staat ook altijd een 'uit eten' onderdeeltje in.
En dat het er toeristisch is zegt niet dat ze allemaal een andere taal moeten gaan praten voor die toeristen. Die toeristen wilden toch naar Frankrijk?
We aten deze vakantie een keer op de camping, de kok kwam aanzetten met een menukaart en nam me mee naar een andere klant. Ik snapte niet waarom want dit kon ik best lezen...quote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:47 schreef Viking84 het volgende:
Nee, want dat achtte men te moeilijk voor de doofjesquote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:55 schreef conleche het volgende:
Hadden jullie geen Frans op de middelbare school dan?
Oui, mais une petit peu...quote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:55 schreef conleche het volgende:
Jawel, maar naast dat het erg is weggezakt, leerden we niet de culinaire woorden/zinnen die voorkomen op menukaarten:quote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:55 schreef conleche het volgende:
Yup, avontuur!quote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:01 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik zou dat ook nooit doen. Daarbij vind ik het ook wel weer z'n charme hebben als je maar gedeeltelijk weet wat je hebt besteld. Misschien is het wel superlekker. Misschien ook niet, naja, tant pis.
Ik ben meer van 'wat de boer niet kent...' en kies veilig en saai voor vleesch, biefstuk bij voorkeurquote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:01 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik zou dat ook nooit doen. Daarbij vind ik het ook wel weer z'n charme hebben als je maar gedeeltelijk weet wat je hebt besteld. Misschien is het wel superlekker. Misschien ook niet, naja, tant pis.
Ik spreek echt goed Frans, maar sommige dingen op een menukaart weet ik ook niet hoor. Al die vissen die ze daar eten.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:01 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Jawel, maar naast dat het erg is weggezakt, leerden we niet de culinaire woorden/zinnen die voorkomen op menukaarten:
Gebakken niertjes in romige saus, op smaak gebracht met peterselie, dragon en een vleugje kardemom, op een bedje van groene kool, geserveerd met in ganzenvet gebakken friet. Of iets dergelijks.
En ik versta het gewoon erg slecht. Onze lessen waren vooral gericht op begrijpend lezen, niet op spreekvaardigheid (lang leve de tweede fase, met een beta-pakket kreeg je maar weinig taal).
Het is toch wel altijd poison de...?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:04 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik spreek echt goed Frans, maar sommige dingen op een menukaart weet ik ook niet hoor. Al die vissen die ze daar eten.
Vergeten? Of wist je het niet?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:03 schreef Cocotrimonium het volgende:
CRAP CRAP CRAP!
Net door het zhuis gebeld, heb vandaag infuus. Om elf uur.
Nou? heb je nog dikke 10uurquote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:03 schreef Cocotrimonium het volgende:
CRAP CRAP CRAP!
Net door het zhuis gebeld, heb vandaag infuus. Om elf uur.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |