Hoorde deze vanmiddag weer eens. Krankzinnig...quote:
Ik heb die cd, echt geweldig. Dit nummer is echt een uitzondering qua 'dance'invloeden, hoewel ze eigenlijk continu alle stijlen door elkaar gooien. Staat ook een cover op van A Forest, echt gaaf.quote:Op woensdag 27 juli 2011 22:19 schreef MadMaster het volgende:
Hoorde deze vanmiddag weer eens. Krankzinnig...![]()
Ja, bedoel ook 'krankzinnig' in de zin van apart en geweldig.quote:Op woensdag 27 juli 2011 22:23 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik heb die cd, echt geweldig. Dit nummer is echt een uitzondering qua 'dance'invloeden, hoewel ze eigenlijk continu alle stijlen door elkaar gooien. Staat ook een cover op van A Forest, echt gaaf.
De foto niet, bij de tekst dacht ik niet direct aan hun inderdaad. Duurde een paar weken geleden ook uren voor screenshots uit de clip geraden werden, maar dat was een vraag van mijquote:Op woensdag 27 juli 2011 22:24 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ja, bedoel ook 'krankzinnig' in de zin van apart en geweldig.
Maar je kende de band dus wel en toch zei het je niks, ondanks de hints?
Ja, door mij, En nog verdomd snel ook, dacht ik. (voor ranja-begrippen iigquote:Op woensdag 27 juli 2011 22:27 schreef ranja het volgende:
[..]
De foto niet, bij de tekst dacht ik niet direct aan hun inderdaad. Duurde een paar weken geleden ook uren voor screenshots uit de clip geraden werden, maar dat was een vraag van mij
Als die al geraden werd trouwens
Pfff, ik weet er maar 1 zeker...quote:Op woensdag 27 juli 2011 22:28 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Noem mij 2 leden van de band The Surfers. Van Windsurfin', dus.
tja, als vervolgvraag is het altijd makkelijkerquote:Op woensdag 27 juli 2011 22:31 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Nou ja, t is toch best knap, want ik heb die hele video nog nooit gezien.
1 van de 2 bekende namen had al aardig wat roem vergaard in de 10 jaar er voor. De ander moest nog bekend worden.quote:
Ik zou vaak willen dat ik je vragen kon beantwoorden.quote:Op woensdag 27 juli 2011 22:27 schreef ranja het volgende:
[..]
... maar dat was een vraag van mij
Als die al geraden werd trouwens
Die laatste weet ik dan ook, die eerste niet...quote:Op woensdag 27 juli 2011 22:34 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
1 van de 2 bekende namen had al aardig wat roem vergaard in de 10 jaar er voor. De ander moest nog bekend worden.
Daar is het nummer zelfs naar vernoemd.quote:
De frustratie is immens na het opzoeken ervan. Volgens mij heb ik ze zeven keer live gezien.quote:Op woensdag 27 juli 2011 20:33 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik niet, puntje van de tong en niet online zijn na een uur noopt mij gebruik te maken van deze escape:
[..]
Heb al zitten denken aan songs met titels als 'Free Day' en 'Day Off', maar ik moet er toch echt een nachtje over slapen (als dat al helpt)...quote:Op donderdag 28 juli 2011 00:04 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Goed, laatste hint dan maar voor vandaag:
[..]
Daar is het nummer zelfs naar vernoemd.
Die 2e is correct idd. En toch wel een héle bekende nederpopklassieker.quote:Op donderdag 28 juli 2011 00:07 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Heb al zitten denken aan songs met titels als 'Free Day' en 'Day Off', maar ik moet er toch echt een nachtje over slapen (als dat al helpt)...
Ja, maar van wie ook weer...quote:Op donderdag 28 juli 2011 00:11 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Die 2e is correct idd. En toch wel een héle bekende nederpopklassieker.
Als je het 1e woord van de titel weet, doet dat er eigenlijk al niet meer toequote:
Ik ook zoietsquote:Op donderdag 28 juli 2011 00:05 schreef ralfseltje het volgende:
De frustratie is immens na het opzoeken ervan. Volgens mij heb ik ze zeven keer live gezien.
Spooky's Day off, dus Spooky van Sue?quote:Op donderdag 28 juli 2011 00:23 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Als je het 1e woord van de titel weet, doet dat er eigenlijk al niet meer toe
Da's de naam die we nog zoeken.
Indeed.quote:Op donderdag 28 juli 2011 00:26 schreef ranja het volgende:
[..]
Spooky's Day off, dus Spooky van Sue?
Ken dat nummer wel, maar niet de naam er van...quote:Op donderdag 28 juli 2011 00:26 schreef ranja het volgende:
[..]
Spooky's Day off, dus Spooky van Sue?
quote:Op donderdag 28 juli 2011 09:44 schreef Burnett het volgende:
Arctic Monkeys
Offspring
Within Temptation
Dat gaat niet goedquote:Op donderdag 28 juli 2011 10:08 schreef MadMaster het volgende:
Dan wissel ik Offspring voor Interpol
juist. Ik ga misschien alleen AM zien, Elbow zeker niet.quote:Op donderdag 28 juli 2011 11:27 schreef ralfseltje het volgende:
Ecxusé moi
Arctic Monkeys
Elbow
Offspring
Zelfde hier. Blijft een prima band AM.quote:Op donderdag 28 juli 2011 11:36 schreef ranja het volgende:
[..]
juist. Ik ga misschien alleen AM zien, Elbow zeker niet.
ralfseltje +1
Andere namen zijn goed, posities nog niet.quote:Op donderdag 28 juli 2011 11:45 schreef bukgeit het volgende:
2008: ? MGMT ?
2009: Ting Tings
2010: Mumford & Sons
BlueChicagoMoon +1quote:Op donderdag 28 juli 2011 12:16 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Dus Mumford & Sons toch in 2010... maar 2009... hmm even denken... Arctic Monkeys?
Oh toch wel, maar mag dat?quote:
Ligt eraan denk ik of je itunes collectie onder je eigen muziekcollectie rekent.quote:
quote:Het is natuurlijk niet verboden muziek te luisteren tijdens het Trivia spelen, of je eigen muziekcollectie te raadplegen..
En dat hangt er dan weer vanaf of ie betaald heeft voor de downloads?quote:Op donderdag 28 juli 2011 13:44 schreef Felagund het volgende:
Keine Ahnung.
[..]
Ligt eraan denk ik of je itunes collectie onder je eigen muziekcollectie rekent.
[..]
Ik moet dat album weer eens draaien, kan me er weinig meer van herinneren. Natasha is trouwens welquote:Op donderdag 28 juli 2011 18:50 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
[..]
bartrid +1
Ben zelf nogal een Bat for Lashes-liefhebber.
Wat losse nummers kan ik wel waarderen, maar ze zit toch in een segment dames dat me niet echt lukt goed te vinden. Net als Feist, Azure Ray, Florence and the Machine al is die niet echt vergelijkbaar met haar galm'stem'. Dat ondanks dat in m'n verzameling franstalige zangeressen wel een aantal zit wat ook in die categorie zou passen, zoals Coeur de Pirate en Emilie Simon.quote:Op donderdag 28 juli 2011 18:50 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Ben zelf nogal een Bat for Lashes-liefhebber.
Wel een Daniel, niet Johnston.quote:
Dan mis je waarschijnlijk één van de hoogtepunten...quote:Op donderdag 28 juli 2011 11:36 schreef ranja het volgende:
[..]
juist. Ik ga misschien alleen AM zien, Elbow zeker niet.
ralfseltje +1
Dan ken je mijn muzieksmaak niet, in elk geval degene die ik juist níet goed vind, waar ik jeuk van krijgquote:Op donderdag 28 juli 2011 19:35 schreef Burnett het volgende:
Dan mis je waarschijnlijk één van de hoogtepunten...
Ik zou Regatta De Blanc niet eens herkennen...quote:Op donderdag 28 juli 2011 18:07 schreef ralfseltje het volgende:
Ik vind dit altijd de allermoeilijkste vragen. Ook albums die ik best goed ken zou ik nooit herkennen denk ik.
Ik heb een heel erg goed idee van jouw muzieksmaak. Die is uniek.quote:Op donderdag 28 juli 2011 19:38 schreef ranja het volgende:
[..]
Dan ken je mijn muzieksmaak niet, in elk geval degene die ik juist níet goed vind, waar ik jeuk van krijgElbow past bij mij prima in het rijtje Radiohead, Coldplay, Snow Patrol, Keane, Travis, Hurts...
Je kunt na 32 jaar de titel nog niet eens goed schrijvenquote:Op donderdag 28 juli 2011 19:39 schreef Burnett het volgende:
[..]
Ik zou Regatta De Blanc niet eens herkennen...
2 g's?quote:Op donderdag 28 juli 2011 19:41 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Je kunt de titel na 32 jaar nog niet eens goed schrijven
Burnett +1quote:
Daar staat inderdaad veel geneuzel tussen...quote:Op donderdag 28 juli 2011 19:43 schreef bartrid het volgende:
[..]
Burnett +1
Van dat gekras van Florence krijg ik spontaan uitslagEn dat terwijl ik alle albums van Bjork heb...
En behalve Radiohead ben ik het wel met ranja z'n lijstje eens
Feit is dat haar mtv unplugged optreden briljant was, of je er nou van houdt of nietquote:Op donderdag 28 juli 2011 19:44 schreef Burnett het volgende:
Van Bjork krijg ik hartritmestoornissen..., verschrikkelijk...
(Nog steeds de enige artiest waar ik ben weggegaan voordat het concert begon)
Ik houd er niet van, ik vind haar wel heel erg goed! Een muzikante die het experiment niet schuwt!quote:Op donderdag 28 juli 2011 19:46 schreef ranja het volgende:
[..]
Feit is dat haar mtv unplugged optreden briljant was, of je er nou van houdt of niet
Maar je had wel kaartjes? Of was het een festival?quote:Op donderdag 28 juli 2011 19:44 schreef Burnett het volgende:
[..]
Daar staat inderdaad veel geneuzel tussen...
Van Bjork krijg ik hartritmestoornissen..., verschrikkelijk...
Dat is bij mij Live.quote:Op donderdag 28 juli 2011 19:44 schreef Burnett het volgende:
[..]
Ergens in 92 denk ik..., werkte in een platenzaak en de enige keer dat we zowel op de gastenlijst van Paradiso en De Melkweg stonden.quote:Op donderdag 28 juli 2011 19:49 schreef bartrid het volgende:
[..]
Maar je had wel kaartjes? Of was het een festival?
Ja, ik ook.quote:Op donderdag 28 juli 2011 19:58 schreef bukgeit het volgende:
Maar man je hebt Ride gezien, ik ben stikjaloers!
Oeh, ik denk dat ik dan ook in de andere zaal zou staan. Ride nooit gezien, Cranes welquote:Op donderdag 28 juli 2011 19:56 schreef Burnett het volgende:
Sugacubes in de ene, ik dacht Ride en The Cranes in de andere.
To Know Him Is To Love Him, blijft mooi..., zelfs de Winehouse versiequote:Op donderdag 28 juli 2011 20:05 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Volgens mij is dat de Teddy Bears aan de muur deur, dus Phil Spector.
Merry X-Mas Everybody...?quote:Op donderdag 28 juli 2011 20:20 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Wat was de laatste Top 40-hit voor Slade?
quote:
quote:Op donderdag 28 juli 2011 20:22 schreef Burnett het volgende:
Zit me suf te denken wat voor vervolgvraag je nu weer bedacht hebt...
Nou die dusquote:
Dan zeg ik alvast Carriequote:Op donderdag 28 juli 2011 20:33 schreef bartrid het volgende:
Mijn antwoord op de volgende vraag is Radio Gaga.
Of Alright Now.quote:
Die bandjes heb ik ook gehad, met die spoeltjes erin. Cool om te zien, maar die dingen gingen aanlopen na verloop van tijdquote:Op donderdag 28 juli 2011 20:37 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Welk album, van wie?
[ afbeelding ]
Ik neem aan dat als je de afkorting van die self-titled geeft, het een inkoppertje is?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 13:23 schreef ranja het volgende:
voorlopig laatste, al is die wel al een jaar of 8 oud.
Dat weet je nooit, hangt er van af wie er online is en komtquote:Op vrijdag 29 juli 2011 13:45 schreef schaap001 het volgende:
Ik neem aan dat als je de afkorting van die self-titled geeft, het een inkoppertje is?
Killing Joke. Maar dat klopt weer niet met de rest van de titelsquote:Op vrijdag 29 juli 2011 13:23 schreef ranja het volgende:
voorlopig laatste, al is die wel al een jaar of 8 oud.
KJ heeft na die self titled uit 2003 al weer 2 nieuwe albums uitgebracht.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 13:49 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Killing Joke. Maar dat klopt weer niet met de rest van de titels
* Sack_Blabbath gaat weer onder z'n steenquote:Op vrijdag 29 juli 2011 14:06 schreef bartrid het volgende:
[..]
KJ heeft na die self titled uit 2003 al weer 2 nieuwe albums uitgebracht.
Ik zou Absolute Dissent zeker even checken, erg fijne plaat.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 14:17 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
* Sack_Blabbath gaat weer onder z'n steen
Steentje terugquote:
Yepquote:Op vrijdag 29 juli 2011 15:37 schreef bigshadow het volgende:
Poeh, altijd zo moeilijk! Is het een Nederlander?
En welk nummer is dat dan?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 15:40 schreef iggyinthehouse het volgende:
Ken eigenlijk alleen dat ene nummer, voor de rest zegt het me zelf niks qua DJ-ing.
quote:(1965) is een Nederlandse dj die al sinds 1979 in het vak zit.
is onder andere geïnspireerd door Earth, Wind and Fire, Ohio Players en George Benson. Hij heeft een aantal jaar als dj in meerdere Rotterdamse clubs gewerkt.
brak door in Nederland in 2007 met de single "
". Deze kwam binnen in de Nederlandse Top 40 op nummer 37.
In 1997 waste horen op Channel X 103.2 en was mede-eigenaar en dj op De Boot Barocca in Rotterdam.
had tot eind 2010 een eigen wekelijkse radioshow genaamd The Wheels of Revolution bij Radio Decibel op zaterdagavond. Sinds januari 2011 is hij eigenaar van Afterparty Club Revolution 2.0 in Rotterdam.
Ik weet welke song je bedoelt, maar wie daar achter zit...quote:Op vrijdag 29 juli 2011 15:54 schreef iggyinthehouse het volgende:
Deze week stonden de Red Hot Chili Peppers in de belangstelling bij 3fm...
Ik doe het ervoor, anders gaat het wel erg lang duren.quote:
quote:
Dit is wel zo 'n overweldigende stortvloed aan hints, dat ik bijna heimwee krijg naar de vragen van Ranja...quote:Op vrijdag 29 juli 2011 19:28 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Wow, jij bent, Trivia-gewijs, de natte droom van MadMaster, denk ik.
quote:
Weezerbutler +1quote:Op vrijdag 29 juli 2011 23:07 schreef WeezerButler het volgende:
Black Lips
oohhh, dat gaat een zwoele vervolgvraag worden ..
[ b] en [ /b] er voor en achter zettenquote:Op vrijdag 29 juli 2011 23:18 schreef ralfseltje het volgende:
[..]
Weezerbutler +1
Snap nog steeds niet hoe ik tekst vet krijg op mijn mobiel...
Het was ff zoeken naar de blokhaken, thanksquote:Op vrijdag 29 juli 2011 23:21 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
[ b] en [ /b] er voor en achter zetten
zonder de spaties natuurlijk
quote:'cause what you see you might not get
And we can bet so don't you get souped yet
Dat zou het begin van het nummer kunnen zijn.quote:
death metal?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 10:58 schreef bartrid het volgende:
[..]
Dat zou het begin van het nummer kunnen zijn.
Nee hoor, zeer bekend nummer uit 1994.quote:
quote:In 2004, Rolling Stone magazine ranked#475 on their list of the 500 Greatest Songs of All Time.[1] In March 2005, Q magazine placed it at #46 in its list of the 100 Greatest Guitar Tracks, and was ranked #19 on VH1's 100 Greatest Songs of the 90s list. Pitchfork Media included the song at #39 on their Top 200 Tracks of the 90s list.[2].
quote:I can't stand rocking when I'm in here
Because your crystal ball ain't so crystal clear
So while you sit back and wonder why
Zeker weten.quote:
n00biedoobiedoo +1quote:
quote:I want it long, straight, curly, fuzzy
Snaggy, shaggy, ratty, matty
Oily, greasy, fleecy
Shining, gleaming, streaming, flaxen, waxen
Knotted, polka-dotted
Twisted, beaded, braided
Powdered, flowered, and confettied
Bangled, tangled, spangled, and spaghettied!
quote:Sally's gotta![]()
Ricky's gotta![]()
Baby's gotta![]()
Kate's gotta![]()
Fred's gotta cheap![]()
Keith's gotta bigon
We all got, so... Let's go!
Wat van wie?quote:The lights come on,
the lights go off ...
,
at the flick of god's switch
quote:
Ah..dat verklaart een boel.quote:Op zondag 31 juli 2011 23:31 schreef MadMaster het volgende:
Het is een klassieker in de house-/dance-scene...
Wilde gok, want ik keek nooit naar de Cock... maar uhm... Bolle Jan Froger?quote:Op maandag 1 augustus 2011 17:31 schreef MadMaster het volgende:
Stel gerust een nieuwe vraag als de vragensteller een uur geen sjoege geeft, maar kennelijk had niemand daar behoefte aan...
Voor de overigen: Bij wie ging de Cock altijd z'n cognac'kie drinken?
ik zie geen 'wat' in de vraag staanquote:Op maandag 1 augustus 2011 18:43 schreef MadMaster het volgende:
Nu nog het 'wat'-deel van de vraag...
Sorry maar er staat geen wat... Er staat alleen BIJ WIEquote:Op maandag 1 augustus 2011 19:28 schreef MadMaster het volgende:
Er staat toch echt 'wat van wie?' als vraag...
Ik ben me er wel van bewust dat dit een 'op het randje'-vraag is en als niemand hem wil/kan beantwoorden, prima. Meer hints heb ik niet...
Zo offline, want in de Melkweg voor Gogol Bordello...
ik dacht dat het een nieuwe vraag wasquote:Op maandag 1 augustus 2011 19:28 schreef MadMaster het volgende:
Er staat toch echt 'wat van wie?' als vraag...
quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:33 schreef ranja het volgende:
[..]
ik dacht dat het een nieuwe vraag wasmaar dit gaat nog steeds over die 3 regels tekst?
Jij kent deze niet?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 09:41 schreef MadMaster het volgende:
Zo, lang genoeg geduurd:
De dansvloer is weer vrij...
Op basis van de titel niet, kan hem hier op het werk echter niet beluisterenquote:
Iggy +1quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 15:42 schreef iggyinthehouse het volgende:
Fuck te laat, ik had hem wel herkend...
quote:Kanjer van een plaat van "" uit oktober 1998 !!! De plaat bevat bovendien Sample's van "And I Need To Be With Someone Tonight" gezongen door niemand meer dan "Terence Trent D'Arby" !!! Zalig om weer naar te luisteren !!! Echter mislukte de plaat volledig in de Hollandse hitlijsten, januari 1999 ??? Van mij toch nog 5 sterren !!! (NL Top 40: 4 wk / # 30) ☺!!!
Die dus...quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 16:25 schreef Da_Sandman het volgende:
Dat is inderdaad die bliepjes plaat. Hollis P Monroe is de artiest. Titel twijfel ik over, I'm Lonely?
Ben hier echt nooit in het weekend en maandag was ik er ook niet dus voor mij was het redelijk nieuwe vraagquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 16:19 schreef ranja het volgende:
[..]
de vraag heeft ook maar een uur of 60 open gestaan... give or take
Wat van wie?quote:I've changed my life completely
I've seen the lightning leave me
My baby just can't take
Her eyes off me
Good Times van Chic is niet goed...quote:Op woensdag 3 augustus 2011 09:43 schreef Da_Sandman het volgende:
.....sunshine......
...moonlight....
...good times....
......boogie.....
Wie met wat?quote:D'you wear a black armband
When they shot the man
Who said "Peace could last forever"
quote:And in my first memories
They shot Kennedy
I went numb when I learned to see
So I never fell for Vietnam
We got the wall of D.C. to remind us all
That you can't trust freedom
When it's not in your hands
When everybody's fightin'
For their promised land
quote:You say you've got to go home
cos he's sitting on his own again this evening.
I know you're gonna let him bore your pants off again.
Oh God, it's half past eight,
you'll be late.
You say you've never been sure,
though it makes good sense for you to be together.
Still you bought a toy that can reach the places he never goes.
Oh, now it's getting late.
He's so straight.
quote:Well you can stay all night if you want to
You can hang out with all of his friends
You can go and meet his mother and father
You better make sure that's where it ends
quote:
quote:Well, you can stay all night if you want to
You can hang out with all of his friends
You can go and meet his mother and father
Hmm, you better make sure that's where it ends
'cause baby, there's one thing that you gotta know:
Let him read your palm and guess your sign
Let him take you home and treat you fine
But baby -![]()
Wat een belediging voor de artiest in kwestiequote:Op woensdag 3 augustus 2011 20:13 schreef Norrage het volgende:
Britney Spears, baby one more time? :p
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |