Heb je de OP wel gelezen??????quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:56 schreef okkie-man het volgende:
Gewoon naar de zaak gaan en zeggen dat je de bank wil voor 500 euro. Gaan ze hier niet mee akkoord, ga je naar een andere zaak.
En hoe los je dat op met een getekende order?quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:56 schreef okkie-man het volgende:
Gewoon naar de zaak gaan en zeggen dat je de bank wil voor 500 euro. Gaan ze hier niet mee akkoord, ga je naar een andere zaak.
Hahahaha maak kennis met de agressieve verkooptechnieken van seats en sofa'squote:Op woensdag 27 juli 2011 21:55 schreef mitchelll0181 het volgende:
Owja, Er is al 500 betaald...
Ongelofelijk zeg.. ik mag echt hopen dat die verkoper niet van die actie op de hoogte was
Dan is het helemaal makkelijk. Dan heb je de bank in feite gekocht voor de aanbiedings prijs.Als ze zeggen dat je niog eens 500 moet betalen zeg je dat je dat niet doet, anders geld terug en ergens ander gaan kijkenquote:Op woensdag 27 juli 2011 21:55 schreef mitchelll0181 het volgende:
Owja, Er is al 500 betaald...
Ongelofelijk zeg.. ik mag echt hopen dat die verkoper niet van die actie op de hoogte was
Het gaat hier dan ook niet om 1 dag later. Maar inderdaad, is het echt dezelfde bank, inderdaad geen andere kleur of stof, want dan is de kans groot dat ze het daarop gooien.quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:57 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Hahahaha maak kennis met de agressieve verkooptechnieken van seats en sofa's
Ja kijk in principe kan de winkelier er niets aan doen dat het artikel 1 dag later in een aanbieding gaat.
Maar heb je niet net een stofje ofzo dan op de advertentie?
Het gaat erom dat de winkel dan kan zeggen dat alleen de bank met die bepaalde stof in de aanbieding is.quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:58 schreef mitchelll0181 het volgende:
De aanbieding is deze hele week al geldig !! daarom juist.
En nee toevallig zellfde kleur, de stof boeit me niet voor 500 verschil...
Dan nog had de verkoper dat wel even kunnen aangeven, dat dezelfde bank met een ander stofje de helft van de prijs is.quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:58 schreef Dennis101 het volgende:
Het gaat erom dat de winkel dan kan zeggen dat alleen de bank met die bepaalde stof in de aanbieding is.
Ja dat is wel waar... Als ze moeilijk doen gooi ik het wel daarop ... hun liegen .. ik ook, het gesprek tussen de verkoper staat niet zwart op wit ..quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:58 schreef okkie-man het volgende:
[..]
Dan is het helemaal makkelijk. Dan heb je de bank in feite gekocht voor de aanbiedings prijs.Als ze zeggen dat je niog eens 500 moet betalen zeg je dat je dat niet doet, anders geld terug en ergens ander gaan kijken
True, maar zoals je zelf al zegt, ik verwacht niet dat ze dat bij S&S doen...quote:Op woensdag 27 juli 2011 22:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dan nog had de verkoper dat wel even kunnen aangeven, dat dezelfde bank met een ander stofje de helft van de prijs is.
Ik vrees alleen dat TS echt genaaid is. Maar ik verwacht ook niet veel anders van Seats & Sofa's.
Ik heb anders wel ervaringen met manipulatieve verkopers.quote:Op woensdag 27 juli 2011 22:02 schreef mitchelll0181 het volgende:
Nou ja .. aangezien persoonlijke vorige ervaringen met s&s ben ik hier gewoon weer naartoe gegaan..
quote:Op woensdag 27 juli 2011 22:04 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Je bent niet genaaid door seats and sofa's je hebt jezelf laten naaien.
Dat gaan niet werken hè. Je bent zelf naar die winkel gegaan (belangrijk, geen verkoop aan de deur) en je hebt zelf bij volle verstand een prijs onderhandeld en je hebt bij volle verstand getekend.quote:Op woensdag 27 juli 2011 22:09 schreef donald_dick het volgende:
Anders een belletje naar het hoofdkantoor morgen?
Agressieve verkooptechniek.quote:Op woensdag 27 juli 2011 22:12 schreef DABAMaster het volgende:
toen ik bij seats & sofa's kwam in capelle en een leuke bank had gezien, maar dat nog even thuis moest overleggen (ik ben niet de enige die erop moet zitten enzo), kreeg ik te horen dat het dan van hem niet meer hoefde, want hij wilde zijn sale vandaag maken en niet morgen (en werd zo de winkel uitgemikt)
Faalwinkel
quote:Op woensdag 27 juli 2011 22:12 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Dat gaan niet werken hè. Je bent zelf naar die winkel gegaan (belangrijk, geen verkoop aan de deur) en je hebt zelf bij volle verstand een prijs onderhandeld en je hebt bij volle verstand getekend.
Maar hoe zit het nou met die stof ts? heb je geen veel duurdere stof dan uit de advertentie?
Hoezo niet, je kan best je vraag daar even voorleggen. Misschien zijn ze coulant en verkopen ze hem alsnog voor 500 euro. nee heb je , ja kan je krijgenquote:Op woensdag 27 juli 2011 22:12 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Dat gaan niet werken hè. Je bent zelf naar die winkel gegaan (belangrijk, geen verkoop aan de deur) en je hebt zelf bij volle verstand een prijs onderhandeld en je hebt bij volle verstand getekend.
Ik ging daags erna vlot met een stel vrienden terug en rondkijken, van alles vragen over banken en bij een bank overgaan tot koop om vervolgens op het laatste moment te zeggen "nee, we kopen hem toch maar bij Ikea".quote:Op woensdag 27 juli 2011 22:12 schreef DABAMaster het volgende:
toen ik bij seats & sofa's kwam in capelle en een leuke bank had gezien, maar dat nog even thuis moest overleggen (ik ben niet de enige die erop moet zitten enzo), kreeg ik te horen dat het dan van hem niet meer hoefde, want hij wilde zijn sale vandaag maken en niet morgen (en werd zo de winkel uitgemikt)
Faalwinkel
Daar gaat het vanaf hangen denk ik ... ik ga maar gewoon heeeel beleefd vragen hoe dat zit en dan langzaam wat dreigender worden ofzo... zal het maar op valse voorwendselen houden ..quote:Op woensdag 27 juli 2011 22:19 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Hoezo niet, je kan best je vraag daar even voorleggen. Misschien zijn ze coulant en verkopen ze hem alsnog voor 500 euro. nee heb je , ja kan je krijgen
Het hoofdkantoor bellen is een beetje voorbarig, maar die bank kost 500 euro, geen 1000 (er van uitgaande dat die bank in de folder dezelfde is) die TS er voor moet betalen.quote:Op woensdag 27 juli 2011 22:12 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Maar hoe zit het nou met die stof ts? heb je geen veel duurdere stof dan uit de advertentie?
Dit klopt, met daarbij aangetekend dat een winkelier natuurlijk niet hoeft te vermelden dat hij iets morgen/volgende week/volgende maand in de aanbieding gaat gooien.quote:Op woensdag 27 juli 2011 22:20 schreef Angel_of_Dth het volgende:
En dan ga je ervan uit dat de stof op de foto ook de stof is die je voor die prijs krijgt. Dat moet je ook maar afwachten (al kun je natuurlijk betogen dat de winkel hier een aanbieding doet met die stof voor die prijs, maar of je zin hebt om daar je gelijk in te gaan halen...).
Aan de andere kant, de winkel deed TS nu een aanbieding, hij heeft die geaccepteerd. Waarom zou er sprake zijn van 'valse voorwendselen'? Volgens mij was iedereen het over de inhoud van de overeenkomst eens totdat TS een folder onder ogen kreeg.
Ik vraag wat hij kost op dat moment, en dat was dus op dat moment 500..quote:Op woensdag 27 juli 2011 22:20 schreef Angel_of_Dth het volgende:
En dan ga je ervan uit dat de stof op de foto ook de stof is die je voor die prijs krijgt. Dat moet je ook maar afwachten (al kun je natuurlijk betogen dat de winkel hier een aanbieding doet met die stof voor die prijs, maar of je zin hebt om daar je gelijk in te gaan halen...).
Aan de andere kant, de winkel deed TS nu een aanbieding, hij heeft die geaccepteerd. Waarom zou er sprake zijn van 'valse voorwendselen'? Volgens mij was iedereen het over de inhoud van de overeenkomst eens totdat TS een folder onder ogen kreeg.
aan de andere kant zou het S&S ook sieren als ze aan hun aanbiedingen houden en dat in de winkel ook vertellen. Je gaat ook niet met je AH foldertje boodschappen doen en de arme cassiere bij elk aangeslagen product er even op attenderen het het product in de aanbieding is.quote:Op woensdag 27 juli 2011 22:20 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Als hij morgen pas in de aanbieding was gekomen had je me niet gehoord ( ook kut maarja jammer ) Ik heb letterlijk gevraagd! hoe duur de bank was.quote:Op woensdag 27 juli 2011 22:23 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Dit klopt, met daarbij aangetekend dat een winkelier natuurlijk niet hoeft te vermelden dat hij iets morgen/volgende week/volgende maand in de aanbieding gaat gooien.
Nou ik zie altijd mooie bordjes bij producten staan hoor in de AH : Aanbiedingquote:Op woensdag 27 juli 2011 22:23 schreef donald_dick het volgende:
[..]
aan de andere kant zou het S&S ook sieren als ze aan hun aanbiedingen houden en dat in de winkel ook vertellen. Je gaat ook niet met je AH foldertje boodschappen doen en de arme cassiere bij elk aangeslagen product er even op attenderen het het product in de aanbieding is.
Ja maar zo werkt S&S nietquote:Op woensdag 27 juli 2011 22:23 schreef donald_dick het volgende:
[..]
aan de andere kant zou het S&S ook sieren als ze aan hun aanbiedingen houden en dat in de winkel ook vertellen. Je gaat ook niet met je AH foldertje boodschappen doen en de arme cassiere bij elk aangeslagen product er even op attenderen het het product in de aanbieding is.
En de bank die jij wilde hebben (die uiteraard net afwijkt van het model in de aanbieding dat slechts een lokkertje is en eigenlijk niet serieus te nemen is als bank) kost 1.000 euro.quote:Op woensdag 27 juli 2011 22:25 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Als hij morgen pas in de aanbieding was gekomen had je me niet gehoord ( ook kut maarja jammer ) Ik heb letterlijk gevraagd! hoe duur de bank was.
zelfs al staan die er niet in, de kassa bliept dan ook de aanbiedingsprijs aanquote:Op woensdag 27 juli 2011 22:25 schreef mitchelll0181 het volgende:
Nou ik zie altijd mooie bordjes bij producten staan hoor in de AH : Aanbieding
ben bang van wel...quote:Op woensdag 27 juli 2011 22:27 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of ik gelijk krijg morgen
Als alle prijzen goed zijn aangepast wel ja, wil overigens nog wel eens fout gaan. En genoeg mensen die daar inderdaad op letten en het aangeven als het fout gaat.quote:Op woensdag 27 juli 2011 22:46 schreef donald_dick het volgende:
[..]
zelfs al staan die er niet in, de kassa bliept dan ook de aanbiedingsprijs aan
Welke voorwendselen waren dan vals?quote:Op woensdag 27 juli 2011 22:18 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ik snap jou verhaal wel maar ik heb getekend onder valse voorwendselen.
Koop = koop, op het moment van sluiten van de deal was je akkoord met de (verlaagdequote:
Wat was vals ? De prijs was op dat moment 500. En niet 1400 zoals de verkoper zei.quote:Op woensdag 27 juli 2011 23:03 schreef r_one het volgende:
[..]
Welke voorwendselen waren dan vals?
[..]
Koop = koop, op het moment van sluiten van de deal was je akkoord met de (verlaagde) prijs van 1000 euro. Ook al stonden er 100 in een krantje voor 500 euro, dat is niet wat men in het recht verstaat onder 'valse voorwendselen' (maar noemt men 'gewoon dom').
De prijs was op dat moment 1000 euro. En niet 500 euro zoals de koper pas na sluiten van de overeenkomst mee aan komt kakken omdat-ie pas achteraf op zoek gat naar online foldertjes (iets wat koper ook vooraf had kunnen -en dus moeten- doen).quote:Op donderdag 28 juli 2011 00:14 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Wat was vals ? De prijs was op dat moment 500. En niet 1400 zoals de verkoper zei.
Valse voorwendselen dus.
Enne deze bank staat niet in het reguliere krantje maar alleen online.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |