Als Vos WK wordt in Kopenhagen dan is het met een triple wel duidelijk.quote:Op woensdag 27 juli 2011 12:34 schreef Leatherface het volgende:
Als Heemskerk wint mag ze wel sportvrouw van het jaar worden wat mij betreft.
Hoewel Vos en Wust natuurlijk ook zeer goede kandidaten zijn.
ja dat is echt zuurquote:Op woensdag 27 juli 2011 12:39 schreef Marcoss het volgende:
Jammer, vooral omdat de tijd van de halve finale nu goed was geweest voor goud.
Tja... de prijzen zijn pas in de finale.quote:Op woensdag 27 juli 2011 12:39 schreef Marcoss het volgende:
Jammer, vooral omdat de tijd van de halve finale nu goed was geweest voor goud.
Volgend jaar in London zonder jetlag... komt goed!quote:Op woensdag 27 juli 2011 12:42 schreef Schaatsfan89 het volgende:
Ze heeft het niveau in ieder geval, nu nog goed timen en letten op de opbouw van de race.
Een vrouwelijke Filho... leuk maar zal die ook winnen!!quote:Op woensdag 27 juli 2011 12:43 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Die heeft ook doping gebruikt ooit eens.
goed lichaam welquote:Op woensdag 27 juli 2011 12:43 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Die heeft ook doping gebruikt ooit eens.
Nee juist niet. 0,06 sec. trager.quote:Op woensdag 27 juli 2011 12:44 schreef TheVulture het volgende:
Ging Heemskerk nou harder af dan gisteren in de eerste 100m? Dat zou wel verklaren waarom ze aan het eind tekort kwam
Vrouwelijk? Meloulli is nog altijd een man.quote:Op woensdag 27 juli 2011 12:44 schreef Nober het volgende:
[..]
Een vrouwelijke Filho... leuk maar zal die ook winnen!!
Ja zie nu ook dat die vrouwen niet topless zwemmen.quote:Op woensdag 27 juli 2011 12:46 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Vrouwelijk? Meloulli is nog altijd een man.
Ok, maar ik had gisteren ook al wel het idee dat ze misschien te hard ging alleen toen hield ze het wel vol... volgende keer toch iets minder hard zodat je echt dat eindschot van die 400m dames kunt parerenquote:
hihiquote:Op woensdag 27 juli 2011 12:47 schreef Nober het volgende:
[..]
Ja zie nu ook dat die vrouwen niet topless zwemmen.
Jawel, Kromo op de 100m en 50m vrij de komende dagen.. Dekker heeft al gevlinderd... zonder veel indruk te makenquote:Op woensdag 27 juli 2011 12:47 schreef Nober het volgende:
Dekker en Kromowidjojo doen niet mee individueel?
Ben wel benieuwd naar die Kromowidjojo.quote:Op woensdag 27 juli 2011 12:48 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Jawel, Kromo op de 100m en 50m vrij de komende dagen.. Dekker heeft al gevlinderd... zonder veel indruk te maken
En Maud, is dat een talent voor OS 2014?quote:Op woensdag 27 juli 2011 12:49 schreef Schaatsfan89 het volgende:
Volgens mij voor Dekker ook nog de 50 vlinder, waar Veldhuis ook aan mee doet.
Ik denk niet dat ze naar de winterspelen gaat.quote:Op woensdag 27 juli 2011 12:51 schreef Nober het volgende:
[..]
En Maud, is dat een talent voor OS 2014?
Sjezus, 2016... hoezo denk ik dathet 2009 is?quote:Op woensdag 27 juli 2011 12:52 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze naar de winterspelen gaat.
Als het ijs smelt wel ja.quote:Op woensdag 27 juli 2011 12:51 schreef Nober het volgende:
[..]
En Maud, is dat een talent voor OS 2014?
Maar ze inderdaad een talent voor 2016.quote:Op woensdag 27 juli 2011 12:53 schreef Nober het volgende:
[..]
Sjezus, 2016... hoezo denk ik dathet 2009 is?
quote:Op woensdag 27 juli 2011 12:57 schreef Nober het volgende:
Femke(Ik dacht even dat ze topless het interview ging doen, om het goed te maken)
quote:Op woensdag 27 juli 2011 12:57 schreef Nober het volgende:
Femke(Ik dacht even dat ze topless het interview ging doen, om het goed te maken)
quote:Op woensdag 27 juli 2011 13:00 schreef Nober het volgende:
Heeft ze nog geluk dat ze lul niet hoefde om te draaien.
Daarom mag hij nog wel meer winnen. Hij stopt toch na de OS 2012.quote:Op woensdag 27 juli 2011 13:05 schreef Nober het volgende:
[..]
Hij heeft al zoveel gewonnen, 23 wereldtitels hoorde ik net en 14 olympische... pfff!
Nee hij mag niet nog meer winnen zodat hij na de OS 2016 pas stopt want hij wil natuurlijk 20 olympisch gouden.quote:Op woensdag 27 juli 2011 13:05 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Daarom mag hij nog wel meer winnen. Hij stopt toch na de OS 2012.
Dat van die openwaterzwemmer? Ja echt bizar... zat net even te googlen maar hoe kut is dat zeg...quote:
ja dat, echt sneuquote:Op woensdag 27 juli 2011 13:09 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat van die openwaterzwemmer? Ja echt bizar... zat net even te googlen maar hoe kut is dat zeg...
http://en.wikipedia.org/wiki/Fran_Crippen
Gelukkig is dit de halve finale.quote:Op woensdag 27 juli 2011 13:12 schreef Thas het volgende:
De Chinese zal wel weer gaan winnen, die 2 Chinese vrouwen die goud wonnen startten ook al in baan 3
da's morgen toch?quote:Op woensdag 27 juli 2011 13:14 schreef Vancoen het volgende:
[..]
Ik ook, maar Femke gaat op de 100 m toeslaan, dus niet te lang getreurd.
Hoop eigenlijk vooral dat Halsall niet in vorm is ...quote:Op woensdag 27 juli 2011 13:15 schreef DeLuna het volgende:
Britten vallen niet op? Ze winnen nu wel even twee halve finales achter elkaar.
Heb je het nou nog niet geleerd?quote:Op woensdag 27 juli 2011 13:15 schreef DeLuna het volgende:
Britten vallen niet op? Ze winnen nu wel even twee halve finales achter elkaar.
Euh, dat snap ik. Ik zwem zelf ook.quote:Op woensdag 27 juli 2011 13:16 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Heb je het nou nog niet geleerd?Een halve finale win je niet en het gaat alleen maar erom dat je eerste in de finale wordt
Als die splittijden op de 4*100m enige indicatie vormen is Heemskerk veruit het best in vorm... daarachter een clubje met oa Kromo en Halsall... ik had het idee dat Britta Steffen ook niet geweldig in vorm isquote:Op woensdag 27 juli 2011 13:15 schreef Vancoen het volgende:
[..]
Hoop eigenlijk vooral dat Halsall niet in vorm is ...
Nee, maar Steffen was bij de Duitse kampioenschappen ook niet in vorm..quote:Op woensdag 27 juli 2011 13:17 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Als die splittijden op de 4*100m enige indicatie vormen is Heemskerk veruit het best in vorm... daarachter een clubje met oa Kromo en Halsall... ik had het idee dat Britta Steffen ook niet geweldig in vorm is
Ik denk dat het op mentaal gebied altijd veel beter kan in NL... maar misschien kunnen Heemskerk en Dekker in Frankrijk daar nog wel meer profijt opdoen...quote:Op woensdag 27 juli 2011 13:20 schreef Ericr het volgende:
Heemskerk, Dekker, Veldhuis, toch knap dat zo'n verzameling chokers in teamverband wel kan scoren. Zouden ze elkaar aansteken of zo voor die individuele nummers?
Dit was pas de eerste individuele WK-finale (lange baan) voor Femke.quote:Op woensdag 27 juli 2011 13:20 schreef DeeBee het volgende:
Heemskerk is tot nu toe in finales op individuele nummers wel een beetje een choker hoor...
Veldhuis heeft al regelmatig individuele medailles gewonnen. Dekker ook, alleen niet op wereldniveau. Makkelijk hoor, vanaf de zijlijn iemand een choker noemen. Doe het eerst maar eens zelf.quote:Op woensdag 27 juli 2011 13:20 schreef Ericr het volgende:
Heemskerk, Dekker, Veldhuis, toch knap dat zo'n verzameling chokers in teamverband wel kan scoren. Zouden ze elkaar aansteken of zo voor die individuele nummers?
is toch ook zoquote:Op woensdag 27 juli 2011 13:26 schreef TheVulture het volgende:
Die Rogan
Lochte een zwemmende Paris Hilton noemen
Als een van twee het op die afstand laat liggen mag je toch wel van choken spreken... want met name Heemskerk was een klasse apart qua seizoenstijdquote:Op woensdag 27 juli 2011 13:27 schreef Schaatsfan89 het volgende:
Ik heb er wel vertrouwen in dat Femke gewoon de 100 vrij gaat winnen. Die afstand ligt haar op dit moment gewoon beter, ze is erg snel en je kan daar minder makkelijk kapot op gaan, de inhoud voor die afstand heeft ze gewoon. Ik zeg goud Femke, zilver Ranomi.
Ik vind het niet zo'n denderende prater die Lochte... dus je hebt gelijkquote:
Nee joh, ik zwom vroeger wel tegen Maud van der Meer maar zo snel ben ik niet geworden helaas.quote:
quote:Op woensdag 27 juli 2011 13:29 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik vind het niet zo'n denderende prater die Lochte... dus je hebt gelijk
Haha, waarkom jij vandaan dan?quote:Op woensdag 27 juli 2011 13:32 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Nee joh, ik zwom vroeger wel tegen Maud van der Meer maar zo snel ben ik niet geworden helaas.
Maud schijnt een plaatsgenoot te zijn, dacht dat jij dan misschien ook hier uit de buurt kwam.quote:
Die is totaal niet in vormquote:
Nee, ik zwom ook alleen op de NK junioren tegen haar hoor.quote:Op woensdag 27 juli 2011 13:34 schreef Nober het volgende:
[..]
Maud schijnt een plaatsgenoot te zijn, dacht dat jij dan misschien ook hier uit de buurt kwam.
Die tijd is nog best goedquote:
Ik weet pas sinds een paar dagen dat ze uit dezelfde plaats komt, ken d'r verder niet.quote:Op woensdag 27 juli 2011 13:35 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Nee, ik zwom ook alleen op de NK junioren tegen haar hoor.
Sorry, maar dat is alleen maar meer bewijs dat het toch wel tegen valt op toernooien...quote:Op woensdag 27 juli 2011 13:24 schreef swimmie86 het volgende:
[..]
Dit was pas de eerste individuele WK-finale (lange baan) voor Femke.
Ze deed een Inge Dekker, don't worry?!quote:Op woensdag 27 juli 2011 13:37 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Sorry, maar dat is alleen maar meer bewijs dat het toch wel tegen valt op toernooien...
Kaliber Heemskerk moet nu toch medailles gaan pakken in deze fase van d'r carriere, anders vrees ik dat ze echt wat blijft hangen...
Niet iedereen staat er op die leeftijd. En al zeker Nederlanders vaak niet.quote:Op woensdag 27 juli 2011 13:37 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Sorry, maar dat is alleen maar meer bewijs dat het toch wel tegen valt op toernooien...
Kaliber Heemskerk moet nu toch medailles gaan pakken in deze fase van d'r carriere, anders vrees ik dat ze echt wat blijft hangen...
1 keer brons en 1 keer zilver op de 200 vrij op Europese korte baan kampioenschappen.quote:Op woensdag 27 juli 2011 13:40 schreef swimmie86 het volgende:
[..]
Niet iedereen staat er op die leeftijd. En al zeker Nederlanders vaak niet.
Ik dacht toch dat Inge de Bruijn 27 was toen ze pas ging winnen.
En Femke heeft al individueel medailles gewonnen. Alleen nog niet op een WK langebaan.
Zilver 200 vrij EK kortebaan 2008quote:Op woensdag 27 juli 2011 13:41 schreef DeLuna het volgende:
[..]
1 keer brons en 1 keer zilver op de 200 vrij op Europese korte baan kampioenschappen.
Mooi, dan zal ik mijn oranjeattributen maar eens gaan opruimen en mijn schmink van mijn gezicht gaan wassen en m'n normale kleding weer aantrekken.quote:
quote:Op woensdag 27 juli 2011 13:53 schreef Nober het volgende:
[..]
Mooi, dan zal ik mijn oranjeattributen maar eens gaan opruimen en mijn schmink van mijn gezicht gaan wassen en m'n normale kleding weer aantrekken.
Dat ze wat titels heeft weet ik ook wel, maar 1 bronze medaille op een langebaantoernooi is niet super denderend... Net als 'een Dekker doen' weinig hoopvol stemt als je mee wilt doen om Olympische medailles...quote:Op woensdag 27 juli 2011 13:45 schreef swimmie86 het volgende:
[..]
Zilver 200 vrij EK kortebaan 2008
Brons 200 vrij EK kortebaan 2009
GOUD 200 vrij EK kortebaan 2010
Zilver 100 vrij EK kortebaan 2010
Zilver 200 vrij WK kortebaan 2008
Zilver 100 vrij WK kortebaan 2010
Brons 100 vrij EK langebaan 2010
Maak het dan wel compleet, zeker de 200 vrij!
Je moet het ook anders zien... ze hoort pas sinds vorig jaar echt bij de top op de 200m vrij... 7e worden in een WK-finale is dan zo beroerd nog niet... het is alleen jammer dat ze haar weergaloze race op het verkeerde moment zwom gisterenquote:Op woensdag 27 juli 2011 15:18 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Dat ze wat titels heeft weet ik ook wel, maar 1 bronze medaille op een langebaantoernooi is niet super denderend... Net als 'een Dekker doen' weinig hoopvol stemt als je mee wilt doen om Olympische medailles...
Precies. Heemskerk hoort pas sinds vorig jaar echt bij de absolute wereldtop. En sinds dit jaar ook op de 100 vrij. Dat ze dan niet direct op het eerste de beste moment een medaille pakt op het WK langebaan, vind ik niet zo erg. Als ze er maar uit leert en het op de OS een ander resultaat wordt, want dat kan ze zeker. En ik ben ook ervan overtuigd dat ze absoluut geen choker is.quote:Op woensdag 27 juli 2011 15:25 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Je moet het ook anders zien... ze hoort pas sinds vorig jaar echt bij de top op de 200m vrij... 7e worden in een WK-finale is dan zo beroerd nog niet... het is alleen jammer dat ze haar weergaloze race op het verkeerde moment zwom gisteren
Verhaeren weet er dan altijd wel weer een mooi verhaal omheen te breien zodat het toch een goed toernooi is geweest.quote:Op woensdag 27 juli 2011 13:24 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ben erg benieuwd naar de 100m vrij bij de dames... daar moet toch minimaal een medaille uitkomen voor NL... anders is het niet goed
Als je wanneer het er echt om gaat niet laat zien wat je in minder belangrijke wedstrijdjes en de series/halve finales laat zien doe je het toch echt verkeerd, ook al zijn daar dan soms alsnog (hoofd)prijzen aan verbonden. En dat zit er toch wel wat in bij enkele dames uit de huidige generatie.quote:Op woensdag 27 juli 2011 13:26 schreef swimmie86 het volgende:
[..]
Veldhuis heeft al regelmatig individuele medailles gewonnen. Dekker ook, alleen niet op wereldniveau. Makkelijk hoor, vanaf de zijlijn iemand een choker noemen. Doe het eerst maar eens zelf.
VDH benadrukt misschien soms teveel dat hij het koningsnummer heeft gewonnen maar daar ligt inderdaad de meeste druk op. Nu zal ik niet onderschatten hoeveel druk een WK-race met zich meebrengt maar net even te vaak zijn er Nederlandse zwemmers die in een finale geen schim zijn van de zwemmer die ze in de series of halve finale waren.quote:Op woensdag 27 juli 2011 16:33 schreef TheVulture het volgende:
Het bewijst maar eens te meer wat een klasbakken De Bruijn en VDH waren in hun tijd... die zwommen in Sydney onder immense druk wel de hele zwemwereld op een hoop
Ik vind het ook te vroeg om bij Heemskerk van een choker te spreken. Laten we eerst de 100 meter eens afwachten. Femke gaf wel degelijk aan dat het gewoon slecht was en dat ze vooral bij het eerste keerpunt enorm veel kracht verspeelde omdat ze het keerpunt zowat miste.quote:Op woensdag 27 juli 2011 16:42 schreef Ericr het volgende:
[..]
VDH benadrukt misschien soms teveel dat hij het koningsnummer heeft gewonnen maar daar ligt inderdaad de meeste druk op. Nu zal ik niet onderschatten hoeveel druk een WK-race met zich meebrengt maar net even te vaak zijn er Nederlandse zwemmers die in een finale geen schim zijn van de zwemmer die ze in de series of halve finale waren.
Misschien is Heemskerk geen volledige chokers maar uitspraken als 'ik weet ook niet waar het aan ligt' (of iets van die strekking) wijzen meestal toch wel op choke-gedrag. Het is gelukkig nog geen Veldhuis die bijna hysterisch lachend na een race aangeeft dat ze niet begrijpt wat er is gebeurd na weer een lange baan finale die in het honderd loopt. Hoe groter het toernooi, des te lastiger Veldhuis het er mee lijkt te hebben. Dekker heeft daar ook last van. Dan maar hopen dat Heemskerk een sprong voorwaarts maakt op de OS.
Ik heb wel het idee dat Nederland het in de breedte beter doet dan 2 jaar geleden... qua finaleplaatsen bijvoorbeeld... maar het echte killersinstinct lijkt toch nog een beetje te ontbreken individueelquote:Op woensdag 27 juli 2011 16:33 schreef wimderon het volgende:
[..]
Verhaeren weet er dan altijd wel weer een mooi verhaal omheen te breien zodat het toch een goed toernooi is geweest.
Heemskerk is het aan haar tijden wel verplicht ja, maar Ranomi pakt echt niet zomaar een medaille.quote:Op woensdag 27 juli 2011 17:11 schreef TheVulture het volgende:
Het feit dat je een keerpunt mist is eigenlijk ook wel een teken dat de druk wellicht te hoog was voor jezelf ook al heb je dat zelf niet in de gaten.
Ik hoop voor zowel Heemskerk als Kromowidjojo dat ze een medaille pakken op de 100m vrij. Dat zijn ze toch wel een beetje aan hun stand verplicht ondertussen gezien hun wereldjaarprestaties
Nee ok... Kromo heeft de 5e jaartijd staan inderdaad...maar die heeft het wel in zich om dik in de 53 te zwemmenquote:Op woensdag 27 juli 2011 17:18 schreef TheArt het volgende:
[..]
Heemskerk is het aan haar tijden wel verplicht ja, maar Ranomi pakt echt niet zomaar een medaille.
Morgen kans voor Driebergen op de 200 rug, Kromowidjojo en Heemskerk op de 100 vrij (nou ja, dat zijn zekerheden), Stekelenburg op de 200 school en Tessa Brouwer op de 200 school. Driebergen en Stekelenburg zwemmen die limiet ook al. Brouwer lijkt me onmogelijk. Die moet dik 4 sec. van haar PR afzwemmen van maart dit jaar. Overigens snap ik niet waarom de Nederlandse zwembond Brouwer na dat hele goede EK kortebaan van vorig jaar niet gewoon de 100 meter school hebben laten zwemmen. Zeker omdat ze er ook al is voor de 200 school. Onbegrijpelijk!quote:Mannen
- Nick Driebergen (100 rug)
- Lennart Stekelenburg (100 school)
- Sebastiaan Verschuren (100 vrij, 200 vrij)
Vrouwen
- Femke Heemskerk (200 vrij)
- Moniek Nijhuis (100 school)
- Sharon van Rouwendaal (100 rug)
- Estafetteploeg 4x100 vrij
Dat snap ik ook nooit zo... als zwemmers daar toch al zijn kun je ze toch gewoon inderdaad aan meerdere disciplines laten meedoen... da's alleen maar goed voor hun ontwikkelingquote:Op woensdag 27 juli 2011 17:52 schreef TheArt het volgende:
Eens zien wat we nu aan limieten voor de OS hebben:
Overigens snap ik niet waarom de Nederlandse zwembond Brouwer na dat hele goede EK kortebaan van vorig jaar niet gewoon de 100 meter school hebben laten zwemmen. Zeker omdat ze er ook al is voor de 200 school. Onbegrijpelijk!
duidt voor mij toch wel op overconcentratie idd. Bovendien is ze nu als een van de eerste keren echt favoriet voorafgaand aan een finale. Da's ook weer ff wennenquote:Op woensdag 27 juli 2011 17:11 schreef TheVulture het volgende:
Het feit dat je een keerpunt mist is eigenlijk ook wel een teken dat de druk wellicht te hoog was voor jezelf ook al heb je dat zelf niet in de gaten.
De Kromo iig niet, die is cool en maakt het waarquote:Op woensdag 27 juli 2011 16:38 schreef wimderon het volgende:
[..]
Als je wanneer het er echt om gaat niet laat zien wat je in minder belangrijke wedstrijdjes en de series/halve finales laat zien doe je het toch echt verkeerd, ook al zijn daar dan soms alsnog (hoofd)prijzen aan verbonden. En dat zit er toch wel wat in bij enkele dames uit de huidige generatie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
Ik sluit niet uit dat de zwembond maar een beperkt aantal zwemmers naar de OS kan sturen, niet vanwege regels, maar puur vanwege geld. De KNZB moet het namelijk wel allemaal betalen..quote:Op woensdag 27 juli 2011 17:56 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat snap ik ook nooit zo... als zwemmers daar toch al zijn kun je ze toch gewoon inderdaad aan meerdere disciplines laten meedoen... da's alleen maar goed voor hun ontwikkeling
Wat heeft het naar de OS sturen te maken met het feit dat Brouwer hier op het WK al start en dus sowieso de 100 meter ook had kunnen zwemmen?quote:Op woensdag 27 juli 2011 18:28 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik sluit niet uit dat de zwembond maar een beperkt aantal zwemmers naar de OS kan sturen, niet vanwege regels, maar puur vanwege geld. De KNZB moet het namelijk wel allemaal betalen..
Waar OS staat moet je natuurlijk 'WK' lezenquote:Op woensdag 27 juli 2011 18:30 schreef TheArt het volgende:
[..]
Wat heeft het naar de OS sturen te maken met het feit dat Brouwer hier op het WK al start en dus sowieso de 100 meter ook had kunnen zwemmen?
Dat dacht ik al, maar dan nog is het belachelijk. Brouwer is toch al op het WK, dus apart afgevaardigd voor de 100 school hoeft ze niet meer te worden. Daarnaast is ze op de 100 school meer op haar plaats dan op de 200 school. 100 school is echt haar afstand.quote:Op woensdag 27 juli 2011 18:32 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Waar OS staat moet je natuurlijk 'WK' lezen
Ben het met je eens, maar misschien is het toch een eigen keuze qua belasting of qua trainingsdoel (bijv. dat ze zich op andere afstanden wil richten). Ik zou altijd voor mij beste afstand kiezen, maar goed...quote:Op woensdag 27 juli 2011 18:35 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat dacht ik al, maar dan nog is het belachelijk. Brouwer is toch al op het WK, dus apart afgevaardigd voor de 100 school hoeft ze niet meer te worden. Daarnaast is ze op de 100 school meer op haar plaats dan op de 200 school. 100 school is echt haar afstand.
Dat mag niet. Als je een tweede zwemster op een nummer af wil vaardigen moeten beide zwemsters de A-limiet hebben gezwommen. Op de 100 meter schoolslag was dat alleen Nijhuis.quote:Op woensdag 27 juli 2011 17:52 schreef TheArt het volgende:
[..]
Overigens snap ik niet waarom de Nederlandse zwembond Brouwer na dat hele goede EK kortebaan van vorig jaar niet gewoon de 100 meter school hebben laten zwemmen. Zeker omdat ze er ook al is voor de 200 school. Onbegrijpelijk!
Dat zou het verklaren idd. Al vraag ik me wel af wat die A-limiet dan was.quote:Op woensdag 27 juli 2011 18:41 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat mag niet. Als je een tweede zwemster op een nummer af wil vaardigen moeten beide zwemsters de A-limiet hebben gezwommen. Op de 100 meter schoolslag was dat alleen Nijhuis.
De A-limiet van de KNZB neem ik aan? Die van de FINA ligt vele malen soepeler. En zoals RC net zei, de limiet voor de KNZB was 1.08,49. Als het dan niet vanuit de FINA afkomstig is, dan ligt het dus toch aan de keuze van de KNZB.quote:
quote:Voor Tessa Brouwer moet het gebeuren op de 200m schoolslag. De voorbereiding van de Noord-Hollandse WK-debutante heeft wel te lijden gehad onder een elleboogbreuk tijdens het trainingskamp op Tenerife begin mei en dus is het de vraag of zij onder de 2.30 kan komen.
Zwemkroniek
Dat ze de KNZB A-limiet niet gehaald heeft, begrijp ik. Maar op de 200 school gaat ze wel. Daarom snap ik niet dat ze dan niet wat soepeler zijn en zeggen van ze heeft de limiet dan wel niet gehaald, maar ze is er toch en we laten haar gewoon starten op de 100 school. Dat het eventueel te zwaar is na die elleboogbreuk, is een logische reden, maar als er toch het krampachtig vasthouden aan die ene limiet achter zit, dan vind ik het nergens op slaan.quote:Op woensdag 27 juli 2011 19:27 schreef RobertoCarlos het volgende:
Als ik wat google en wat gegevens combineer is er misschien een andere (aanvullende) verklaring, namelijk dat ze die KNZB A-limiet 'gewoon' niet gehaald heeft voor de 100m school.
Haar PR is namelijk 1.09,13 voor de langebaan, terwijl de limiet 1.08.49 (zonder vornbehoud) is. Eventueel zou ze de limiet met vormbehoud gehaald (1.09.17) kunnen hebben, maar dat is niet zo waarschijnlijk.
Bron PR: http://nl.wikipedia.org/wiki/Tessa_Brouwer
Wat is een regel van de FINA, de A-limiet of dat je niet zomaar iemand even bij een andere race mag inschrijven?quote:Op woensdag 27 juli 2011 19:55 schreef DeLuna het volgende:
Nee, dit is een regel van de FINA. Hier kan de KNZB dus helaas niks aan doen.
De A limiet, Bert Sitters heeft het een paar dagen geleden uitgelegd, ik weet alleen niet meer hoe het zit. Ieder land mag geloof ik sowieso 1 iemand afvaardigen, aan de 2e zit een bepaald limiet.quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:15 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Wat is een regel van de FINA, de A-limiet of dat je niet zomaar iemand even bij een andere race mag inschrijven?
quote:Ze was eigenlijk mee als reservezwemster voor de wisselslagestafette en daarnaast mag ze nu ook de 200m schoolslag zwemmen, omdat ze toch al daar is.
Dat mag de KNZB zelf bepalen. Er is namelijk verder niemand uit NL die de 200m schoolslag zwemt, en kun je dus gewoon iemand zonder limiet op zetten.quote:Op woensdag 27 juli 2011 23:37 schreef RobertoCarlos het volgende:
Dit verhaal klinkt logischer, het leek me al dat de KNZB zelf ook een limiet heeft. Een bond zet namelijk hun atleten uit en dus mogen ze daarin ook zelf selecteren. Hierbij speelt dan bijv mee hoeveel concurrentie er is.
Alleen snap ik dit dan weer niet zo:
[..]
Ja maar dat doen ze dus weer niet, terwijl we heel Afrika gewoon zien deelnemen....quote:Op woensdag 27 juli 2011 23:48 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Dat mag de KNZB zelf bepalen. Er is namelijk verder niemand uit NL die de 200m schoolslag zwemt, en kun je dus gewoon iemand zonder limiet op zetten.
Heeeeeeel Africa?quote:Op donderdag 28 juli 2011 00:12 schreef chufi het volgende:
[..]
Ja maar dat doen ze dus weer niet, terwijl we heel Afrika gewoon zien deelnemen....
Dat zei ik dus alquote:Op woensdag 27 juli 2011 23:48 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Dat mag de KNZB zelf bepalen. Er is namelijk verder niemand uit NL die de 200m schoolslag zwemt, en kun je dus gewoon iemand zonder limiet op zetten.
Die heeft een blessure, even opzoeken waar ook alweer.quote:Op donderdag 28 juli 2011 03:40 schreef TheVulture het volgende:
Waar is Lia Dekker eigenlijk gebleven?
Ja, ze is er ook voor naar het ziekenhuis geweest, maar hoe of wat weet ik zo niet.quote:Op donderdag 28 juli 2011 03:43 schreef TheVulture het volgende:
Ah ok, die heeft ze al een tijdje of niet? want ik zie van haar dit jaar helemaal geen resultaten
Dat is waar... maar misschien had ze dit toernooi dan beter kunnen skippenquote:Op donderdag 28 juli 2011 03:46 schreef DeLuna het volgende:
2.34.93. We konden stiekem natuurlijk niet veel verwachten na haar elleboog breuk in mei.
Ja, maar dat is het dus, we vinden het wel onzin dat we niet gewoon op iedere afstand iemand hebben, maar als er dan wel iemand mee doet, die (nog) niet helemaal bij de top hoort, dan had ze maar beter niet mee kunnen doen..quote:Op donderdag 28 juli 2011 03:46 schreef TheVulture het volgende:
Tessa Brouwer had beter niet kunnen zwemmen geloof ik
Nou ik ben normaal gesproken altijd positief over om mensen een kans te geven... maar zo kort na een blessure en als je ziet dat iemand dan 5 seconden langzamer is dan normaal dan had je je beter de verre reis kunnen besparen denk ik... al is de toernooiervaring misschien toch wel wat waardquote:Op donderdag 28 juli 2011 03:48 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ja, maar dat is het dus, we vinden het wel onzin dat we niet gewoon op iedere afstand iemand hebben, maar als er dan wel iemand mee doet, die (nog) niet helemaal bij de top hoort, dan had ze maar beter niet mee kunnen doen..
Ja, maar ze ging mee als reserve he. Dus die reis was er sowieso wel.quote:Op donderdag 28 juli 2011 03:50 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Nou ik ben normaal gesproken altijd positief over om mensen een kans te geven... maar zo kort na een blessure en als je ziet dat iemand dan 5 seconden langzamer is dan normaal dan had je je beter de verre reis kunnen besparen denk ik... al is de toernooiervaring misschien toch wel wat waard
Da's ook weer zoquote:Op donderdag 28 juli 2011 03:55 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ja, maar ze ging mee als reserve he. Dus die reis was er sowieso wel.
Ach, dat is leuker om te zwemmen dan de 200m rugslag.quote:Op donderdag 28 juli 2011 03:59 schreef Vancoen het volgende:
Toch blijf ik de 200 school het minst leuke nummer vinden.
Sinds de oude pakken in ere zijn hersteld is het ook niet veel meer met Steffen of vergis ik me?quote:Op donderdag 28 juli 2011 04:34 schreef DeLuna het volgende:
Britta Steffen trekt zich terug op de 100 vrij
Het zit even tegen en mevrouw trekt zich terug. Mmmm ... jammer. Het hele Duitse langebaan zwemmen stelt hier teleur (behalve Biedermann en Vom Lehn).quote:Op donderdag 28 juli 2011 04:34 schreef DeLuna het volgende:
Britta Steffen trekt zich terug op de 100 vrij
Volgensmij is zij er even een jaartje tussenuit geweest, maar het lukt haar nog niet echt om terug te komen..quote:Op donderdag 28 juli 2011 04:45 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Sinds de oude pakken in ere zijn hersteld is het ook niet veel meer met Steffen of vergis ik me?
Biedermann was vooral goed toen de pakken er waren. Dat hij nu nog zo goed zwemt verbaast mij wel.quote:Op donderdag 28 juli 2011 04:47 schreef TheVulture het volgende:
Biedermann is ook wel eens beter geweest volgens mij...
Zit de tijdmeting dan niet gekoppeld aan het zwarte blok?quote:Op donderdag 28 juli 2011 03:43 schreef wimderon het volgende:
Felipe Alves heeft gisteren valsgespeeld trouwens![]()
Op 5:20 te zien. Maar helaas mogen onderwaterbeelden niet gebruikt worden voor een diskwalificatie...
Dat laatste is eigenlijk best vreemd, van mij mogen ze dat systeem wel invoeren trouwens..quote:Op donderdag 28 juli 2011 03:43 schreef wimderon het volgende:
Felipe Alves heeft gisteren valsgespeeld trouwens![]()
Op 5:20 te zien. Maar helaas mogen onderwaterbeelden niet gebruikt worden voor een diskwalificatie...
De SH lijkt het me danquote:Even de diskwalificatiecodes opgezocht:
Schoolslag
SA Na start en/of keerpunt niet met het hoofd het wateroppervlak doorbroken, voordat bij het wijdste gedeelte van de 2e armslag de handen naar binnen beginnen te draaien.
SB Een deel van het hoofd heeft gedurende de gehele race niet tijdens iedere volledige of onvolledige cyclus het wateroppervlak daadwerkelijk doorbroken.
SC De bewegingen van de armen niet te allen tijde gelijktijdig in hetzelfde horizontale vlak uitgevoerd.
SD De bewegingen van de benen niet te allen tijde gelijktijdig in hetzelfde horizontale vlak uitgevoerd.
SE De handen niet te zamen van de borst naar voren gebracht.
SF Tijdens de race de ellebogen niet te allen tijde onder het wateroppervlak gehouden.
SG Na de 1e armslag na start en/of keerpunt de handen voorbij de heuplijn gebracht.
SH Bij de achterwaartse beweging van de beenslag de voeten niet buitenwaarts bewogen.
SI Staan tijdens de race.
SJ Na start en/of keerpunt een verkeerde arm- en/of beenslag gemaakt.
SK Niet met twee handen gelijktijdig keer- en/of eindpunt aangetikt.
SL Met één hand keer- en/of eindpunt aangetikt.
SM Niet aangetikt bij het keer- en/of eindpunt (geen tijd noteren).
SN Tijdens de race op de rug gedraaid.
O.... ik dacht dat ik van Bertje had gehoord dat je op het zwarte vlak moest aantikken, dat doet ie iig niet. Maar ik twijfelt nu of dit wel de vaud is...quote:Op donderdag 28 juli 2011 10:28 schreef TheVulture het volgende:
Wat doet die Braziliaan dan precies fout?
quote:Op donderdag 28 juli 2011 04:55 schreef TheVulture het volgende:
Ik zie trouwens wel verschillen tussen de kwalificatietijden bij de dames voor de 100m vrij en een lijstje dat ik eerder vond op Omegatiming... dat Coughlin ineens 53,58 heeft gezwommen en Heemskerk 53.70 terwijl die eerder met 53.60 op de lijst stond
quote:This 100 free prelim was pretty fast. Femke Heemskerk of the Netherlands took the top seed in 53.75.
Van de FINA-site. 53.75 wordt ook door andere bronnen gemeld voor Heemskerk.quote:Natalie Coughlin wasn’t as good here as she was in the early rounds of the 100 backstroke, but still was safely into the final in 54.72.
Ik bedoel de inschrijftijden die ik eerder in een ander topic postte... en als je dan nu bij omega op de kwalificatijden voor de kampioenschappen kijkt dan wijken die bij sommigen af...quote:Op donderdag 28 juli 2011 10:57 schreef Ericr het volgende:
[..]
[..]
[..]
Van de FINA-site. 53.75 wordt ook door andere bronnen gemeld voor Heemskerk.
Nee man, je kan overal op die plaat aantikken. Zou wat zijn, als je niet goed recht kan zwemmen op de rugcrawl...quote:Op donderdag 28 juli 2011 10:41 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
O.... ik dacht dat ik van Bertje had gehoord dat je op het zwarte vlak moest aantikken, dat doet ie iig niet. Maar ik twijfelt nu of dit wel de vaud is...
Vlinderslagkick bij de finish omdat hij niet goed uitkomt en dus waarschijnlijk langer moet uitdrijven.quote:Op donderdag 28 juli 2011 10:28 schreef TheVulture het volgende:
Wat doet die Braziliaan dan precies fout?
Bizar inderdaad. Maar Australiërs en Amerikanen hebben vaker dit soort bizar jonge talenten die al meekunnen met de top. Al is 15 jaar wel heel jong. Wat dat betreft was Ranomi een uitzondering voor Nederlandse begrippen en is Van Rouwendaal dat nu ook.quote:Op donderdag 28 juli 2011 11:26 schreef DeeBee het volgende:
Die Kukla trouwens, 15 jaar en 54.02 hebben staan op de 100 meter vrij...
Kukla gaat nu nog niet meekunnen denk ik. De concurrentie komt mijn inziens van Vollmer, Ottesen en Halsall.quote:Op donderdag 28 juli 2011 11:35 schreef TheVulture het volgende:
Die Kukla zou inderdaad de komende jaren wel eens de grote concurrente voor de Nederlandse dames kunnen worden.. voor zover ze dat nu nog niet is.
Ik denk dat het voor goud gaat tussen de Nederlandse, Amerikaanse dames en dan Muffat, Halsall en Kukla...
Ook benieuwd wat Ottessen kan, die zwom vanmorgen wel heel makkelijk mee met Heemskerk
Ik weet het niet met Coughlin, maar tot nu toe valt ze me tegen. Het kan straks best anders zijn, dat zal je dan weer gelijk zien.quote:Op donderdag 28 juli 2011 11:39 schreef DeLuna het volgende:
Vergeet Natalie Coughlin niet, die kan ook een aardige 100 vrij zwemmen.
Idd, ik dacht al: Wat zegt Bertje nou???quote:Op donderdag 28 juli 2011 11:18 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Nee man, je kan overal op die plaat aantikken. Zou wat zijn, als je niet goed recht kan zwemmen op de rugcrawl...![]()
![]()
Ian Thorpe stopte al op zijn 24e omdat hij alles al eens gewonnen had..quote:Op donderdag 28 juli 2011 11:53 schreef DeeBee het volgende:
Coughlin is wel weer een killer die vaak in finales wel wat extra kan, al weet ik niet in wat voor vorm ze nu steekt...
En 15 is wel heeel jong, al zie je het met de Manaudou's en Sjöhstroms van de wereld wel vaker...Al moet ik zeggen dat een Sjöhstrom wel bizar was ook met titels op je 14e, vervolgens is haar niveau echter wel min of meer constant (als je al WRs zwemt hoeft je niveau ook niet heeel erg te stijgen meer
), maar hoop zulk jonge sporters die raken het soms rond 20e ook wel beetje kwijt of zo...
NR staat trouwens toch wel erg scherp van Veldhuis (al wel met pak of course), op zich best impressive dat Heemskerk nu wel sneller zwemt dan De Bruijn gewoon in normale outfit...
Nou prima, laat haar dat maar zijn dan.quote:Op donderdag 28 juli 2011 12:13 schreef TheVulture het volgende:
Solide gezwommen van beide dames... maar ik denk dat Halsall toch wel de favoriete is nu
Nee, Ranomi bewaart de kick voor de finale, doet ze erg goedquote:Op donderdag 28 juli 2011 12:14 schreef Vancoen het volgende:
Eindelijk gaan ze eens niet als snelste door. Een goede positie voor de Nederlandse dames. Al denk ik toch dat we het meer van Heemskerk dan van Kromo moeten hebben morgen. Allebei een medaille zou mooi zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |