abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100232373
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 13:38 schreef Aventura het volgende:
Denk wel dat 6 maanden voor mij de absolute max is. En dat dan alleen als het kolven me goed af gaat en het ritme nu lekker blijft gaan
Dat dacht ik ook, maar over een week is ze 6 maanden en ik geloof niet dat ik al wil stoppen. Ik kan niet meer in 2x kolven 2 voedingen bij elkaar sprokkelen, dus krijgt ze 1 fles kunstvoeding op het kdv (3x kolven op werk gaat me te ver). Liefst zou ik relatief snel afbouwen naar 2 borstvoedingen per dag en niet kolven, maar ik ben bang dat ik dan in no time droog trek. Daarom nog maar even door zo.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 15:03:10 #202
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_100233437
Pessie, bedankt voor je PM, fijn!

Ik heb mijn oudste ook gevoed met een tepelhoedje, aanvankelijk dachten zowel de LK als ik niet dat het ooit zonder zou lukken.
Groot was ook mijn verbazing toen dat met een week of 12/13 ineens wel ging! We hadden toen zo afgebouwd en daarna nog lang met plezier zelf gevoed. Ik denk (hoop) dat het nu ook zo zal gaan, wanneer de spieren allemaal net wat sterker zijn geworden en mijn borsten wat minder vol en strak, hij wel vast kan houden. Aan een kant lukt het soms best goed om vast te houden, maar dan is zijn hap nog niet groot genoeg. Dit is in het begin ook het punt geweest, aanhappen met een te klein mondje. Zijn tongriempje is in orde, dat is bekeken.
Dus voorlopig maak ik me het me nog even niet lastig door met een gefrustreerd menneke direct te voeden, ik hoop op een verbetering over een week of 6. En zo niet, dan niet. Ik was bij de oudste zo blij met dat ding, omdat ik toen niet dacht ooit anders te kunnen voeden als met de kolf.
Dus ik voel me nu goed met het hoedje en over een week of wat kijken we weer verder, eerst de spruw maar eens uitroeien!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 15:22:47 #203
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_100234191
Ik gebruik ook een hoedje pm. Borsten zijn ook heel vol en glad en ik heb kleine tepels. Het lukt nu ongeveer 1 op de 5 keer zonder. Ventje heeft geen last van tekort zuigkracht of een te klein mondje. Het zijn echt mijn tieten, al denk ik echt dat het op een dag helemaal zonder gaat lukken. Borsten zijn al minder hard dan in het begin.
pi_100234328
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 13:34 schreef Twinkly het volgende:
Niels is net gaan slapen zonder borst :o! Ik had hem verteld dat we niet zouden drinken bij mama maar dat Niels in bed zou gaan liggen en mama hem een verhaaltje voor zou lezen (echt zo'n vout boekje :') ). En dat vond hij goed :D

Niels is een buikslaper. Maar hij heeft volgens mij toch heel ietjes een afplatting aan de zijkant, omdat hij altijd op dezelfde kant van zijn hoofd sliep.
Dat boekje _O- :D
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 13:38 schreef Aventura het volgende:

[..]

Ik heb nu nog gemengde gevoelens over de duur van de borstvoeding. Ik ga op 3 oktober weer aan de bak. Werk 3 dagen per week op kantoor en 1 dag per week thuis. Dat wordt dan dus kolven. Daar zie ik wel tegen op. Verder vind ik het ook eigenlijk zo'n vies gekledder met spuugdoekjes, lekkende tieten, natte beha's, nat voedingskussen, nat hoeslaken, tepelhoedjes :') Maar goed, daarop laat ik het natuurlijk niet afketsen. De gezondheidsvoordelen en natuurlijk het hele intieme dicht bij je baby zijn zorgen ervoor dat ik het wilde geven en dat ik het nu ook volhoud. Denk wel dat 6 maanden voor mij de absolute max is. En dat dan alleen als het kolven me goed af gaat en het ritme nu lekker blijft gaan. Ik lees ook jullie verhalen over spruw... Als er problemen komen zou het wel kunnen dat ik na 3 maanden al stop. Maar goed, dat zeg ik nu. Voorlopig ga ik door, het gaat prima verder.
Ik heb geen ervaring met kolven op het werk, maar de bv op zich wordt echt alleen maar makkelijker en die natte kledderboel houdt echt een keer op :) Ik voed nu bijna 14 maanden en kan me de stuwing en natte lakens enzo niet eens meer herinneren :D

Grappig wel dat er schijnbaar veel mensen zijn die het knap vinden als vrouwen 'lang' voeden. Maar als je enige referentie die eerste weken/maanden is kan ik mer er wel weer iets bij voorstellen, die zijn ook zwaar. Maar nu? Hophop, tussendoor even drinken en vrolijk weer verder spelen/slapen. Ideaal :)

OK, voor zover mijn pro-borstvoedingbetoog :+
pi_100235510
http://www.worldbreastfeedingweek.org/

blijkbaar is het deze week World Breastfeeding Week :o wissiknie
:)
pi_100235590
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 15:55 schreef mignonne het volgende:
http://www.worldbreastfeedingweek.org/

blijkbaar is het deze week World Breastfeeding Week :o wissiknie
In Nederland is het pas in oktober. (Geen idee waarom :? )
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 16:04:01 #207
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_100235845
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 15:25 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Dat boekje _O- :D

[..]

Ik heb geen ervaring met kolven op het werk, maar de bv op zich wordt echt alleen maar makkelijker en die natte kledderboel houdt echt een keer op :) Ik voed nu bijna 14 maanden en kan me de stuwing en natte lakens enzo niet eens meer herinneren :D

Grappig wel dat er schijnbaar veel mensen zijn die het knap vinden als vrouwen 'lang' voeden. Maar als je enige referentie die eerste weken/maanden is kan ik mer er wel weer iets bij voorstellen, die zijn ook zwaar. Maar nu? Hophop, tussendoor even drinken en vrolijk weer verder spelen/slapen. Ideaal :)

OK, voor zover mijn pro-borstvoedingbetoog :+
Het is ook even de handigheid erin krijgen denk ik. Het is nu nog eveneen operatie elke keer, met kussens en hoedjes en doekjes enzo. Gister deed ik het voor het eerst op de bank beneden, gewoon met het koppie op mijn onderarm en dat ging eigenlijk ook prima.
pi_100236004
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 15:57 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

In Nederland is het pas in oktober. (Geen idee waarom :? )
ja zoiets stond me inderdaad ook bij, ik dacht dat wup dat vertelde.

Nederlanders hebben heule andere tetten blijkbaar die kunnen niet meedoen die moeten een andere week :D
ach boeiend, vier ik het gewoon twee keer, ik heb toch twee tetten ook dus :+
pi_100236066
O+ Ik verheug me nu al op de heerlijke droptetjes die we dan weer uit mogen delen ;) Das de enige borstvoeding die niet zo best voor je is ;)
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_100236197
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 16:09 schreef Poppedein het volgende:
O+ Ik verheug me nu al op de heerlijke droptetjes die we dan weer uit mogen delen ;) Das de enige borstvoeding die niet zo best voor je is ;)
:D :9
pi_100236797
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 16:09 schreef Poppedein het volgende:
Waar heb je die vandaan? :D
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 16:37:18 #212
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_100237215
Droptetjes, waar?

(Ik mocht mijn hele zwangerschap geen drop, ik snak ernaar!)
pi_100237229

Droptetten
Uiteraaaaaaaaaaaaaard onder de categorie erotisch snoepgoed 18+...dat dan weer wel ;) :')
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_100237248
hahahaha, die dropjes!!!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 16:41:33 #215
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_100237405
Ik vond de bv de eerste twee weken ook veel meer gedoe dan nu met ruim 7 weken op de teller...
Heel soms 's nachts een natte plek in mijn bh, omdat ze dan maar eens borst drinkt ipv twee.
Ik voed overdag zittend, kind gewoon op de arm, ik zou t nog zittend op een krukje kunnen tegenwoordig en dat met mijn grote boobies. Het enige dat ik nodig heb is een spuugdoekje of hydrofiel, Lientje laat nog wel eens de melk uit haar mond lopen of er lekt iets langs.
's Nachts doe ik alles liggend, haar pakken en terugleggen, alleen voor een schone broek kom ik overeind.

Ow en hoe doen jullie dat 's nachts? Ik draag nog steeds mijn bh en heb ook wel het idee dat dat nodig is ivm de tietpads. Wanneer stopt dat en kan je weer gewoon zonder bh slapen, want naast dat het er zo raar uit ziet met alleen een bh aan slapen, vind ik het ook zo vervelend om iets dat strak zit om mee heen te hebben als ik slaap.
pi_100237525
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 16:41 schreef Juud79 het volgende:
Ik vond de bv de eerste twee weken ook veel meer gedoe dan nu met ruim 7 weken op de teller...
Heel soms 's nachts een natte plek in mijn bh, omdat ze dan maar eens borst drinkt ipv twee.
Ik voed overdag zittend, kind gewoon op de arm, ik zou t nog zittend op een krukje kunnen tegenwoordig en dat met mijn grote boobies. Het enige dat ik nodig heb is een spuugdoekje of hydrofiel, Lientje laat nog wel eens de melk uit haar mond lopen of er lekt iets langs.
's Nachts doe ik alles liggend, haar pakken en terugleggen, alleen voor een schone broek kom ik overeind.

Ow en hoe doen jullie dat 's nachts? Ik draag nog steeds mijn bh en heb ook wel het idee dat dat nodig is ivm de tietpads. Wanneer stopt dat en kan je weer gewoon zonder bh slapen, want naast dat het er zo raar uit ziet met alleen een bh aan slapen, vind ik het ook zo vervelend om iets dat strak zit om mee heen te hebben als ik slaap.
Zodra de boel niet meer lekte ging ik gewoon weer zonder slapen ja.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 17:43:02 #217
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_100239550
Juud sommige vrouwen hebben baat bij ladypads. Ikzelf heb best een tijd geslapen met BH en pads, weet niet meer hoe lang. Het is hier trouwens nog steeds zo dat als ik al een paar uur niet gevoed heb en ik begin met mn goede kant te voeden dat mn stieftiet lekt. Als ik eerst die kant doe gaat het wel goed.

Drop erotisch snoepgoed :') .
Wie gaat er naar de WBW?
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 18:02:55 #218
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_100240088
Ik heb 's nachts een hele tijd Lilypadz gebruikt, die konden zonder BH :Y
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_100241639
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 18:02 schreef Leandra het volgende:
Ik heb 's nachts een hele tijd Lilypadz gebruikt, die konden zonder BH :Y
Bleven die zitten? Bij mij lagen ze er altijd binnen de minuut af.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_100241707
ik heb nooit met bh geslapen..
Bij ging t pas lekken bij aanleggen :P (de andere kant dus)
pi_100242068
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 19:00 schreef Sonnetje85 het volgende:
ik heb nooit met bh geslapen..
Bij ging t pas lekken bij aanleggen :P (de andere kant dus)
wow wat heerlijk! zodra er hier gehuild word lekt het al. :D
mama van 3 kids!
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 19:15:52 #222
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_100242174
PMG wist niet dat dit je 2de is! Wat leuk! Fijn dat je dus al ervaring hebt met tepelhoedjes en dat je weet dat het waarschijnlijk op een gegeven moment wel zonder lukt.
pi_100242289
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 19:11 schreef Popples het volgende:

[..]

wow wat heerlijk! zodra er hier gehuild word lekt het al. :D
dat heb ik nooit gehad, sowieso lekte t hier ook niet veel.
Had wel van die pads, maar eigenlijk was t niet super nodig. Meer voor mn gevoel :)
pi_100242623
Bij mij gaan dr 2 van die pakken tepelpads per week doorheen.. En kletsnat dan he! Als ik ze uitknijp kom ik wel aan mn voorraad voor in de vriezer :p
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 19:58:12 #225
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_100243500
Ik lekte in het begin ook zoveel, maar naar een maand of 2 bijna niet meer. Nu eigenlijk alleen nog maar omdat Eline aan de andere kant drinkt.

Eline slaapt vanaf haar 2e week op haar buik. Zodra de kraamhulp weg was hebben we haar omgedraaid. Ze sliep meteen stukken beter.
ik ben een paar dagen na de bevalling ook weer begonnen met roken :@ maar alleen buiten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')