Dat dacht ik ook, maar over een week is ze 6 maanden en ik geloof niet dat ik al wil stoppen. Ik kan niet meer in 2x kolven 2 voedingen bij elkaar sprokkelen, dus krijgt ze 1 fles kunstvoeding op het kdv (3x kolven op werk gaat me te ver). Liefst zou ik relatief snel afbouwen naar 2 borstvoedingen per dag en niet kolven, maar ik ben bang dat ik dan in no time droog trek. Daarom nog maar even door zo.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 13:38 schreef Aventura het volgende:
Denk wel dat 6 maanden voor mij de absolute max is. En dat dan alleen als het kolven me goed af gaat en het ritme nu lekker blijft gaan
Dat boekjequote:Op dinsdag 2 augustus 2011 13:34 schreef Twinkly het volgende:
Niels is net gaan slapen zonder borst! Ik had hem verteld dat we niet zouden drinken bij mama maar dat Niels in bed zou gaan liggen en mama hem een verhaaltje voor zou lezen (echt zo'n vout boekje
). En dat vond hij goed
Niels is een buikslaper. Maar hij heeft volgens mij toch heel ietjes een afplatting aan de zijkant, omdat hij altijd op dezelfde kant van zijn hoofd sliep.
Ik heb geen ervaring met kolven op het werk, maar de bv op zich wordt echt alleen maar makkelijker en die natte kledderboel houdt echt een keer opquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 13:38 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ik heb nu nog gemengde gevoelens over de duur van de borstvoeding. Ik ga op 3 oktober weer aan de bak. Werk 3 dagen per week op kantoor en 1 dag per week thuis. Dat wordt dan dus kolven. Daar zie ik wel tegen op. Verder vind ik het ook eigenlijk zo'n vies gekledder met spuugdoekjes, lekkende tieten, natte beha's, nat voedingskussen, nat hoeslaken, tepelhoedjesMaar goed, daarop laat ik het natuurlijk niet afketsen. De gezondheidsvoordelen en natuurlijk het hele intieme dicht bij je baby zijn zorgen ervoor dat ik het wilde geven en dat ik het nu ook volhoud. Denk wel dat 6 maanden voor mij de absolute max is. En dat dan alleen als het kolven me goed af gaat en het ritme nu lekker blijft gaan. Ik lees ook jullie verhalen over spruw... Als er problemen komen zou het wel kunnen dat ik na 3 maanden al stop. Maar goed, dat zeg ik nu. Voorlopig ga ik door, het gaat prima verder.
In Nederland is het pas in oktober. (Geen idee waaromquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 15:55 schreef mignonne het volgende:
http://www.worldbreastfeedingweek.org/
blijkbaar is het deze week World Breastfeeding Weekwissiknie
Het is ook even de handigheid erin krijgen denk ik. Het is nu nog eveneen operatie elke keer, met kussens en hoedjes en doekjes enzo. Gister deed ik het voor het eerst op de bank beneden, gewoon met het koppie op mijn onderarm en dat ging eigenlijk ook prima.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 15:25 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Dat boekje![]()
[..]
Ik heb geen ervaring met kolven op het werk, maar de bv op zich wordt echt alleen maar makkelijker en die natte kledderboel houdt echt een keer opIk voed nu bijna 14 maanden en kan me de stuwing en natte lakens enzo niet eens meer herinneren
Grappig wel dat er schijnbaar veel mensen zijn die het knap vinden als vrouwen 'lang' voeden. Maar als je enige referentie die eerste weken/maanden is kan ik mer er wel weer iets bij voorstellen, die zijn ook zwaar. Maar nu? Hophop, tussendoor even drinken en vrolijk weer verder spelen/slapen. Ideaal
OK, voor zover mijn pro-borstvoedingbetoog![]()
ja zoiets stond me inderdaad ook bij, ik dacht dat wup dat vertelde.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 15:57 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
In Nederland is het pas in oktober. (Geen idee waarom)
quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 16:09 schreef Poppedein het volgende:
Ik verheug me nu al op de heerlijke droptetjes die we dan weer uit mogen delen
Das de enige borstvoeding die niet zo best voor je is
Waar heb je die vandaan?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 16:09 schreef Poppedein het volgende:
Ik verheug me nu al op de heerlijke droptetjes die we dan weer uit mogen delen
Das de enige borstvoeding die niet zo best voor je is
Zodra de boel niet meer lekte ging ik gewoon weer zonder slapen ja.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 16:41 schreef Juud79 het volgende:
Ik vond de bv de eerste twee weken ook veel meer gedoe dan nu met ruim 7 weken op de teller...
Heel soms 's nachts een natte plek in mijn bh, omdat ze dan maar eens borst drinkt ipv twee.
Ik voed overdag zittend, kind gewoon op de arm, ik zou t nog zittend op een krukje kunnen tegenwoordig en dat met mijn grote boobies. Het enige dat ik nodig heb is een spuugdoekje of hydrofiel, Lientje laat nog wel eens de melk uit haar mond lopen of er lekt iets langs.
's Nachts doe ik alles liggend, haar pakken en terugleggen, alleen voor een schone broek kom ik overeind.
Ow en hoe doen jullie dat 's nachts? Ik draag nog steeds mijn bh en heb ook wel het idee dat dat nodig is ivm de tietpads. Wanneer stopt dat en kan je weer gewoon zonder bh slapen, want naast dat het er zo raar uit ziet met alleen een bh aan slapen, vind ik het ook zo vervelend om iets dat strak zit om mee heen te hebben als ik slaap.
Bleven die zitten? Bij mij lagen ze er altijd binnen de minuut af.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 18:02 schreef Leandra het volgende:
Ik heb 's nachts een hele tijd Lilypadz gebruikt, die konden zonder BH
wow wat heerlijk! zodra er hier gehuild word lekt het al.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 19:00 schreef Sonnetje85 het volgende:
ik heb nooit met bh geslapen..
Bij ging t pas lekken bij aanleggen(de andere kant dus)
dat heb ik nooit gehad, sowieso lekte t hier ook niet veel.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 19:11 schreef Popples het volgende:
[..]
wow wat heerlijk! zodra er hier gehuild word lekt het al.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |