abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 juli 2011 @ 11:52:33 #1
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_99997487
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5
  woensdag 27 juli 2011 @ 11:55:06 #2
259886 pessie
pi_99997609
Nathan is een jaar en dat betekent:

1 JAAR BORSTVOEDING!

Ik moet eerlijk zeggen, dit had ik een jaar geleden niet verwacht. Net als de kraam en nog zoveel andere mensen. Het is zo heerlijk Nathan te voeden, op de momenten na dat hij met zn tandjes blijft haken en ik een gil geef ( :') ).

Ik zal manlief vandaag even een voedfoto laten maken.
pi_99997827
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 11:55 schreef pessie het volgende:
Nathan is een jaar en dat betekent:

1 JAAR BORSTVOEDING!

Ik moet eerlijk zeggen, dit had ik een jaar geleden niet verwacht. Net als de kraam en nog zoveel andere mensen. Het is zo heerlijk Nathan te voeden, op de momenten na dat hij met zn tandjes blijft haken en ik een gil geef ( :') ).

Ik zal manlief vandaag even een voedfoto laten maken.
*O* *O* *O*

BJ, laat deze dan even wat langer binnen zitten, scheelt allicht :P
  woensdag 27 juli 2011 @ 12:03:51 #4
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_99997978
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 11:59 schreef WupWup het volgende:

[..]

*O* *O* *O*

BJ, laat deze dan even wat langer binnen zitten, scheelt allicht :P
;) ben hard op weg; nog 3 dagen dan hebben we Evie dr termijn binnen ;) en dan in de duimmodus voor extra dagen, liefst weken!!!
dus wie wil meeduimen; GRAAG!

en ik heb dr wel weer zin in; hoop zo nu zonder kolven te kunnen voeden, op een ontspannen manier in de thuissituatie. Dus kindje mag zeker tot volgende week donderdag blijven zitten :) de 37 weken grens; wil zo graag thuis bevallen en een rustige start voor onze 2e meid.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_99998539
:o ben je alweer zo ver! Ik duim met je mee hoor. en nou heb ik straks dus toch nog m'n eerste aan de borst terwijl jij alweer aan de tweede begint :o
pi_99998698
Wat fijn Pessie! *O*

Ik duim mee hoor BJ! :Y

Hier is het trouwens definitief afgelopen. Na die ene keer dat Ko het 's middags zelf aangaf heeft hij er niet meer om getaald. Ach, het is goed zo, mijn jongetje wordt groot. O+
Nu drinkt hij af en toe koemelk en de melk is lekker maar het woord nog mooier. Melluk, melluk. :D
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  woensdag 27 juli 2011 @ 12:20:43 #7
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_99998707
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 12:17 schreef WupWup het volgende:
:o ben je alweer zo ver! Ik duim met je mee hoor. en nou heb ik straks dus toch nog m'n eerste aan de borst terwijl jij alweer aan de tweede begint :o
jaja time flies!!!
en pff ik heb al bijna een half jaar geen BV meer gegeven ;) dus wordt weer tijd haha..
(liefst had ik Evie gewoon doorgevoed; maar de productie nam heel erg af toen ik zwanger bleek...)
naja ben nog steeds trots op onze 14 maanden BV met Evie hoor :D

en jeempie jij langvoedster!!! ongelofelijk!
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_99999609
pessie gefeliciteerd en wat goed *O* *O* *O*
mama van 3 kids!
pi_100000341
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 12:17 schreef WupWup het volgende:
doe ns een nieuwe bakken dan? ah toe? al was t maar omdat ik nieuwsgierig ben naar een Emma2.0 O+ :D

Oeks :* gek he? afsluiting van een periode. Maar wel fijn dat je zo lang hebt kunnen voeden en dat het zo vanzelf is gegaan. Hier is het NLK NLK trouwens :') echt die drie letters aan elkaar vastgeplakt, klinkt heel gek hahaha. Oh en een lol dat ze heeft als jongste bij mij drinkt. Wijzen naar mn borsten en dan NLK NLK! hihihihi NLK! roepen. :') Vorige keer kneep ze in mn tepel om te zien of daar wat uitkwam (ja dus :P) en toen kon je haar wegdragen. Hi-la-risch vond ze het :D

Pessie gefeli! *O*
:)
pi_100000459
Pessie, langvoedster! *O* Het is denk ik niet altijd even makkelijk geweest, maar het is fijn om te horen dat het je allemaal waard is geweest.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_100000461
over de tepelhoedjes: ik deed ze in zakken van medela in de magnetron.
*poef* nu is het weg
pi_100000607
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 12:20 schreef oeke het volgende:

Hier is het trouwens definitief afgelopen. Na die ene keer dat Ko het 's middags zelf aangaf heeft hij er niet meer om getaald. Ach, het is goed zo, mijn jongetje wordt groot. O+
Nu drinkt hij af en toe koemelk en de melk is lekker maar het woord nog mooier. Melluk, melluk. :D
Wat fijn dat Ko zelf besloten heeft dat het wel genoeg was. Dat hoort ook bij jullie samenspel, hoe verdrietig het voor jou ook is om afscheid te nemen van deze periode. Hij wordt inderdaad groot. :*
pi_100003934
*O* Pessie, gefeliciteerd langvoedster! *O* En mooi is het he nu? O+

Oeke, je kleintje wordt groot! Je hebt nog wel de kans gehad bewust te genieten van de laatste keren, toch? Speciaal toch ook.. :*

Hier moet m'n meisje weer even wennen aan het feit dat borst niet meteen al het drinken vervangt als je niet ziek bent :P Ik bied d'r elke keer weer d'r bekertje thee aan, en nou vooruit, dat accepteert ze dan met mate.. :D
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_100005707
Wat goed Pessie!! :D
  woensdag 27 juli 2011 @ 15:25:28 #15
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_100006907
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 12:45 schreef kaatjejannie het volgende:
over de tepelhoedjes: ik deed ze in zakken van medela in de magnetron.
Dat lijkt erop dat ze ook gewoon in de sterilisator moeten kunnen, ik ga het proberen!

Oeke, fijn dat Ko die laatste keer nog wel gevraagd heeft! Een bewustere afsluiting voor jou!

Pessie, een jaar! Super!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_100011239
Zo, vandaag weer wezen wegen/meten op het cb. 4660 gram en 55,5 cm.
Hij gaat nu mooi een lijntje volgen in de curve

Gewicht:

Lengte:
  woensdag 27 juli 2011 @ 17:27:16 #17
259886 pessie
pi_100011669
Prima curve! Hij zoekt zn eigen lijn.
  woensdag 27 juli 2011 @ 18:17:01 #18
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_100013271
Pessie gefeliciteerd met je mijlpaal! *O*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 27 juli 2011 @ 22:34:15 #19
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_100024144
Het tepelhoedje heeft de grote Avent-magnetronsterilisator-test met glans doorstaan!

[ Bericht 2% gewijzigd door PM-girl op 27-07-2011 22:47:03 ]
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  woensdag 27 juli 2011 @ 22:44:28 #20
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_100024698
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 22:34 schreef PM-girl het volgende:
Het tepelhoedje heeft de grote Avent-magnetronsterilisator-test glans doorstaan!
Second that :P
pi_100037580
Gefeliciteerd met Nathan pessie. En jijzelf gefeliciteerd met je eigen mijlpaal. Je mag trots op jezelf zijn met alle moeite die het je gekost heeft :*

Ik vrees hier voor een verstopt melkkliertje in m'n rechterborst. Al een paar weken last van een wat branderig gevoel, maar kon het niet pinpointen. Nu voel ik wel echt een grote, harde plak achter m'n tepel. Veel masseren dus. Auw :(
pi_100038698
cp dat klinkt niet fijn :X sterkte!

zo wij gaan wegen en meten :D ben heel benieuwd.
mama van 3 kids!
pi_100044965
Au CP! Warmte kan ook helpen om de doorstroming te bevorderen (bijv onder de douche). Zit er geen melkblaar op dat de boel verstopt?
pi_100045351
Oef, CP! Ik had hier pas een onbestemde pijn in mijn borst, maar die ging gelukkig na een paar dagen flink masseren weg. Ik zat hem wel even te knijpen.

Lena kan de laatste paar dagen geen vacuum meer in stand houden, dus de tepel schiet telkens even 'los' en ze heeft hem daarna meteen weer te pakken om nog een tijdje zo door te drinken. Ik word er gek van. }:| Herkent iemand dit?
pi_100045756
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 13:51 schreef Claudia_x het volgende:
Oef, CP! Ik had hier pas een onbestemde pijn in mijn borst, maar die ging gelukkig na een paar dagen flink masseren weg. Ik zat hem wel even te knijpen.

Lena kan de laatste paar dagen geen vacuum meer in stand houden, dus de tepel schiet telkens even 'los' en ze heeft hem daarna meteen weer te pakken om nog een tijdje zo door te drinken. Ik word er gek van. }:| Herkent iemand dit?
Klinkt als spruw...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')