Zoals Maurice boven mij al zegt is dit onzin. Lees je eerst even wat in. Temperatuur wordt veroorzaakt door de trilling die deeltjes uitvoeren, hoe lager de temperatuur hoe minder beweging de deeltjes uitvoeren. Om een temperatuur onder 0 K te krijgen moet je de deeltjes dus zo hard afkoelen dat ze een negatieve beweging uitvoeren, en dat bestaat nietquote:Op maandag 1 augustus 2011 14:47 schreef fokthesystem het volgende:
Zwarte gaten, ook een theorie. Zo veel aantrekkingskracht, 'zwaartekracht', licht kan er niet aan ontsnappen.
M.a.w. de 'zwaarte kracht' is er sneller dan het licht (?)
Indien een bundel licht er in de buurt komt, zal die mogelijk (is nooit gemeten vermoed ik) ineens versnellen boven de huidige bekende uiterste snelheidsgrens in 'de algemeen bekende ruimte'.
Want wat wij absoluut vacuüm, of absolute koude grens (0 graden kelvin en dat is -273 graden) noemen, die grenzen kunnen elders in het universum wel anders liggen.
Want neem die koude grens, -273, er bOven kunnen wij mensen al duizenden graden maken, dus er onder zal ooit ook wel lukken.
 (ik heb geen idee of het zou kunnen als een negatieve beweging wel bestond, maar dat doet er niet toe)
 (ik heb geen idee of het zou kunnen als een negatieve beweging wel bestond, maar dat doet er niet toe)

Dat geldt ook al als je in een trein stilzit die met 99,99% van de lichtsnelheid reistquote:Op maandag 1 augustus 2011 16:30 schreef vogeltjesdans het volgende:
Laatst een leuke theorie gezien op TV. Stel we hebben een trein die rond de aarde reist met 99,99% van de lichtsnelheid. Als nu iemand in die trein naar voren zou lopen, zou hij dus in theorie sneller dan het licht moeten gaan. Maar omdat niets sneller dan het licht kan gaan, vertraagt de tijd aan boord van de trein. En als de tijd aan boord van de trein vertraagt, gaat de tijd buiten de trein dus relatief gezien sneller. En dus reis je in de tijd. Want een treinreis van een dag die vertraagd is naar een uur, betekent dat als je uitstapt je zelf een uur hebt gereisd terwijl de wereld om je heen een dag ouder is geworden.
 Hoe sneller je beweegt, hoe langzamer de tijd gaat. De astronauten in het ISS komen een paar seconden jonger terug dan dat ze zouden zijn als ze op aarde waren gebleven!
 Hoe sneller je beweegt, hoe langzamer de tijd gaat. De astronauten in het ISS komen een paar seconden jonger terug dan dat ze zouden zijn als ze op aarde waren gebleven!

Dit is geen theorie, maar gewoon correct toegepaste natuurkunde. Praktisch gezien onmogelijk, maar het is wel juist.quote:Op maandag 1 augustus 2011 16:30 schreef vogeltjesdans het volgende:
Laatst een leuke theorie gezien op TV. Stel we hebben een trein die rond de aarde reist met 99,99% van de lichtsnelheid. Als nu iemand in die trein naar voren zou lopen, zou hij dus in theorie sneller dan het licht moeten gaan. Maar omdat niets sneller dan het licht kan gaan, vertraagt de tijd aan boord van de trein. En als de tijd aan boord van de trein vertraagt, gaat de tijd buiten de trein dus relatief gezien sneller. En dus reis je in de tijd. Want een treinreis van een dag die vertraagd is naar een uur, betekent dat als je uitstapt je zelf een uur hebt gereisd terwijl de wereld om je heen een dag ouder is geworden.

Dus mits snelheid is tijdreizen wel mogelijk? Wat waren die onderzoekers dan voor pipo's? Wij hebben hier aangetoond dat het wel kan.quote:Op maandag 1 augustus 2011 16:46 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Dit is geen theorie, maar gewoon correct toegepaste natuurkunde. Praktisch gezien onmogelijk, maar het is wel juist.

Het onderzoek ging volgens mij over terug in de tijd reizen, vooruit is peanuts (in theorie dan)quote:Op maandag 1 augustus 2011 17:08 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dus mits snelheid is tijdreizen wel mogelijk? Wat waren die onderzoekers dan voor pipo's? Wij hebben hier aangetoond dat het wel kan.

Dat doen we al met een snelheid van ruwweg 1 seconde per secondequote:Op maandag 1 augustus 2011 17:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het onderzoek ging volgens mij over terug in de tijd reizen, vooruit is peanuts (in theorie dan)
 .
 .

Dat moet je er wel bij zeggen jaquote:Op maandag 1 augustus 2011 17:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het onderzoek ging volgens mij over terug in de tijd reizen, vooruit is peanuts (in theorie dan)
 .
 .

We moeten een standaard disclaimer maken in de stijl van 'Geld lenen kost geld' en 'In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst' voor dit soort uitspraken.quote:Op maandag 1 augustus 2011 17:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat moet je er wel bij zeggen ja.

Dit is niet echt tijdreizen natuurlijk. Dit gebeurt namelijk al bij astronauten in shuttles en raketten. Wel in veel mindere mate uiteraard, maar het gebeurt.quote:Op maandag 1 augustus 2011 17:08 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dus mits snelheid is tijdreizen wel mogelijk? Wat waren die onderzoekers dan voor pipo's? Wij hebben hier aangetoond dat het wel kan.

Eigenlijk is terug in de tijd reizen een 'reis' (als in onderneming, je moet er moeite voor doen) en vooruit in de tijd reizen een logisch gevolg van je snelheid.quote:Op maandag 1 augustus 2011 17:39 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Dit is niet echt tijdreizen natuurlijk. Dit gebeurt namelijk al bij astronauten in shuttles en raketten. Wel in veel mindere mate uiteraard, maar het gebeurt.

Terug in de tijd reizen zou ook een logisch gevolg van je snelheid zijn, maar dat zijn alleen onbereikbare snelhedenquote:Op maandag 1 augustus 2011 18:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
Eigenlijk is terug in de tijd reizen een 'reis' (als in onderneming, je moet er moeite voor doen) en vooruit in de tijd reizen een logisch gevolg van je snelheid.

Kun jij mij uitleggen waarom je terug in de tijd reist als je sneller dan het licht gaat? Dat snap ik echt niet namelijk. (en dan nemen we aan dat je daadwerkelijk sneller dan het licht kunt )quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:03 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Terug in de tijd reizen zou ook een logisch gevolg van je snelheid zijn, maar dat zijn alleen onbereikbare snelheden

Dat zal wel volgen uit het feit dat tijd steeds langzamer verloopt naarmate je de lichtsnelheid nadert en dat het boven de lichtsnelheid zelfs negatief wordt.quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Kun jij mij uitleggen waarom je terug in de tijd reist als je sneller dan het licht gaat? Dat snap ik echt niet namelijk. (en dan nemen we aan dat je daadwerkelijk sneller dan het licht kunt )

Dat zal wel ja, maar dat is niet echt een uitleg. Bovendien snap ik niet waarom dat zo omkeerbaar zou moeten zijn (:quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat zal wel volgen uit het feit dat tijd steeds langzamer verloopt naarmate je de lichtsnelheid nadert en dat het boven de lichtsnelheid zelfs negatief wordt.

Het zal wel gewoon uit de formules komen rollen die dat hele gebeuren beschrijven.quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat zal wel ja, maar dat is niet echt een uitleg. Bovendien snap ik niet waarom dat zo omkeerbaar zou moeten zijn (:

Maar geen uitleg dus?quote:Op maandag 1 augustus 2011 20:03 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het zal wel gewoon uit de formules komen rollen die dat hele gebeuren beschrijven.

Ik ben bang dat als je technische uitleg nodig hebt je gewoon moet zorgen dat je die formules kan lezen en niet geheel onbelangrijk, ook begrijpt.quote:

De hele algemene relativiteitstheorie leren vanachter m'n laptop dus. Ik wou dat ik het kon.quote:Op maandag 1 augustus 2011 20:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik ben bang dat als je technische uitleg nodig hebt je gewoon moet zorgen dat je die formules kan lezen en niet geheel onbelangrijk, ook begrijpt.

Pretty muchquote:Op maandag 1 augustus 2011 20:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
De hele algemene relativiteitstheorie leren vanachter m'n laptop dus. Ik wou dat ik het kon.
 .
 .

Als je een ruimte-tijd diagram tekent en je neemt daarbij een v>c, dan kan je zien dat je bijvoorbeeld eerder terugbent dan dat je vertrekt. En dus terug in de tijd bent gegaanquote:Op maandag 1 augustus 2011 19:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Kun jij mij uitleggen waarom je terug in de tijd reist als je sneller dan het licht gaat? Dat snap ik echt niet namelijk. (en dan nemen we aan dat je daadwerkelijk sneller dan het licht kunt )

|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |