abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99978003
Hallo mensen,

Aan de mensen met kennis van katten :
Wij hebben thuis een poes van +/- 14. Op haar achtste hebben wij haar uit het asiel gehaald.

Het is een dier met een sterke eigen wil (zoals de meeste katten). Mijn moeder heeft haar min of meer "uitgekozen".

Echter wil de onze poes helemaal niets met haar te maken hebben. Soms hoeft mijn moeder er alleen nog maar aan te komen en ze loopt al weg. Terwijl ze bij mij soms overal volgt en wel de hele dag geaaid wil worden.

Is er iemand die een idee heeft waar dit door kan komen? Of nog beter, hoe we er voor kunnen zorgen dat ze beter omgaat met mijn moeder?

Alvast bedankt voor het meedenken :)
  dinsdag 26 juli 2011 @ 21:44:01 #2
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_99978094
De kat heeft een negatieve ervaring met je moeder gehad.
Wie dit leest is gek
  dinsdag 26 juli 2011 @ 21:45:31 #3
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_99978176
- edit: nee dus -

[ Bericht 94% gewijzigd door ElisaB op 27-07-2011 00:14:01 ]
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  dinsdag 26 juli 2011 @ 21:46:38 #4
350787 henkiedegekste
Tekst onder me gebruikersnaam
pi_99978246
- edit: doe ff normaal zeg :{ -

[ Bericht 44% gewijzigd door ElisaB op 27-07-2011 00:12:16 ]
pi_99978264
praat je moeder hard? of is ze erg actief/bewegelijk? heeft ze een schelle stem?

een van mijn katten heeft een hekel aan mn schoonmoeder vanwege haar aanwezigheid :@
ze praat hard en is altijd zo druk...
die kat is eens via de muur over het plafond zo midden in de woonkamer gesprongen toen ze binnenkwam... puur uit paniek :{

of hebben ze eens een aanvarig gehad?
pi_99978696
- edit: gedraag je of blijft weg uit F&F -

[ Bericht 68% gewijzigd door ElisaB op 27-07-2011 00:14:17 ]
pi_99978801
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 21:46 schreef deadly_kiss het volgende:
praat je moeder hard? of is ze erg actief/bewegelijk? heeft ze een schelle stem?

een van mijn katten heeft een hekel aan mn schoonmoeder vanwege haar aanwezigheid :@
ze praat hard en is altijd zo druk...
die kat is eens via de muur over het plafond zo midden in de woonkamer gesprongen toen ze binnenkwam... puur uit paniek :{

of hebben ze eens een aanvarig gehad?
Heb zelf ook al gedacht dat het aan de stem ligt. Niet omdat ze een vetrotte stem heeft maar meer omdat de toon te hoog is.

Aanvaring hebben ze niet gehad. Mijn moeder is gek op katten maar op de 1 of andere manier de kat niet op haar :p
pi_99978842
Niet te geloven. Wat een reacties :{
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
pi_99981733
Ben niet anders gewend hier op Fok .. Maar het kan echt van alles zijn.. Mensen vinden elkaar ook niet altijd even leuk en zo zou het ook wel bij katten zijn
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 27 juli 2011 @ 00:14:45 #10
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_99986534
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 21:57 schreef Gravedigger het volgende:
Niet te geloven. Wat een reacties :{
Dat.

Topic weer redelijk opgefrist; game on :)
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_99994773
Wie voert de kat normaal gesproken? Als je moeder dit niet al doet kan ze het misschien gaan doen. En dan vooral lekkere hapjes voeren om het vertrouwen te winnen. Onze nieuwste aanwinst (nu inmiddels al 1 jaar) moest in het begin ook niet zo veel van mijn vader hebben. Uiteindelijk heeft hij haar regelmatig gelokt met lekkere hapjes (stukjes kaas, vlees, klein beetje vla of slagroom...) en nu wil ze net zo lief bij hem liggen als bij iemand anders :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_99994908
Bij mij thuis was dat precies hetzelfde. Ik dacht altijd dat dat kwam omdat mijn moeder degene was die NEE riep als het beest weer eens op het aanrecht wou springen. Ik gaf haar altijd te eten en ze mocht op schoot, mijn moeder hield ook van het beestje maar had het vaak te druk voor aandacht.

Op een gegeven moment werd het ook gewoon leuk, ze probeerde alleen op het aanrecht te springen als mijn moeder in de keuken was :')
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')