abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100467326
quote:
2s.gif Op maandag 8 augustus 2011 16:21 schreef Asyniur het volgende:

[..]

5-punts dagcurve doen?
Ja, heb toevallig net een metertje en prikpen besteld om eens paar keer een dagcurve te maken onder uitleg en op aanraden van mama de diabeet :D Ben benieuwd.. volgende week naar gyn terug (zw. controle) en dan ga ik het eens meenemen en bespreken.
pi_100467928
Even een aanvulling ook van mij kant: IVF poging 1 en 2 was ik rond de 100 kilo, hierna gaan Atkinsenen/dokter Franken (dus weinig tot geen koolhydraten) in betrekkelijk korte tijd 13 kilo afgevallen, IVF poging 3 zwanger ( + vroege miskraam) en voor het eerst embryootjes in de vriezer. Helaas geen hogere opbrengst in eitjes maar wel een veel beter resultaat.

Toeval....? Ik denk van niet.
En ja, dat zijn onze eigen Boris † en Diever hiernaast!
  maandag 8 augustus 2011 @ 18:17:15 #278
171422 LadyBlack
paint it black
pi_100470492
Nee lijkt mij ook geen toeval bianca, het koolhydraatarm eten staat ook nog steeds hoog aangeschreven in het afslanktopic in LIF :Y

Let je er nu ook nog op?
pi_100471814
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 18:17 schreef LadyBlack het volgende:
Nee lijkt mij ook geen toeval bianca, het koolhydraatarm eten staat ook nog steeds hoog aangeschreven in het afslanktopic in LIF :Y

Let je er nu ook nog op?
Nee... maar met het overlijden van mijn man ben ik nog eens 4 kilo kwijt geraakt die er vooralsnog ook niet aankomen. Maar een aantal weken voor er weer een terugplaatsing of IVF poging 4 voor de deur staat ga ik er weer mee beginnen hoor. (+ geen dagelijks bakje koffie meer, elke dag minimaal een liter water en elke dag een lepel 'rauwe' olijfolie).
  maandag 8 augustus 2011 @ 19:17:23 #280
171422 LadyBlack
paint it black
pi_100473047
Ja, die koffie, daar ben ik ook mee bezig. Ik drink niet veel koffie, maar als ik thuis ben drink ik wel cappuccino gemaakt van heel sterke espresso. Dat lijkt me niet al te best misschien... maar zo lekker! c_/

De slappe automaatkoffie op mn werk is niet zo moeilijk om te laten staan :')
pi_100473484
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 19:17 schreef LadyBlack het volgende:
Ja, die koffie, daar ben ik ook mee bezig. Ik drink niet veel koffie, maar als ik thuis ben drink ik wel cappuccino gemaakt van heel sterke espresso. Dat lijkt me niet al te best misschien... maar zo lekker! c_/

De slappe automaatkoffie op mn werk is niet zo moeilijk om te laten staan :')
Ik lust ook alleen die van thuis. 1 per dag (meestal 's ochtends, heerlijk verse bonen espresso met volle melk schuim) en ik vind het ook niet grappig die te laten staan; maar het is het natuurlijk wel waard.
pi_100479426
Hoe gaat het met jou Bianca? :*

Let er bij koolhydraatarm dieet wel op dat er 'goede' en 'slechte' koolhydraten zijn. Als je af wilt vallen wil je vooral veel koolhydraten eten die niet worden opgenomen in je bloed (vezels) :)
pi_100482677
Ik ben nog steeds niet ongesteld en al 2 weken het gevoel dat het ieder moment kan doorbreken -O- ben er wel een beetje klaar mee.

Heb nog een primolut kuur liggen morgen even bellen met de kliniek om te overleggen of ik die kan nemen.
pi_100482857
Overigens geen pco hier maar wel aan de koolhydraat arm.. Moet echt wat vanaf anders mag ik straks geen IVF doen.. Zijn ze nogal strikt op bij het mck.
pi_100497195
Balen Orea, ik had gehoopt dat je niet aan de primolut zou hoeven. :*
pi_100504555
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 21:24 schreef CrazyPrincess het volgende:
Hoe gaat het met jou Bianca? :*

Let er bij koolhydraatarm dieet wel op dat er 'goede' en 'slechte' koolhydraten zijn. Als je af wilt vallen wil je vooral veel koolhydraten eten die niet worden opgenomen in je bloed (vezels) :)
Hé CP :* ,

Het gaat niet al te belabberd hoor. Natuurlijk een paar keer traantjes per dag en de enige dag zie ik wat zonniger in dan de andere. Maar niks abnormaals (denk ik) en ik kan nog lachen en zie de zonnige kant van het leven ook nog in. Doe veel gezellige dingen maar wil ook wel eens een dag helemaal alleen zijn (ik huil niet zo makkelijk in gezelschap). Maar ik mis mijn man natuurlijk enorm :'( Al was het maar 'hoe heb je geslapen?' 's ochtends en een lief smsje wat ik steeds verwacht als ik van huis ben maar wat niet komt :'( En die gezellige dingen wil ik natuurlijk mèt hem doen maar ja...

Maar... nog geen andere gedachten over het kindje (of ik moet het nóg meer willen) dus 5 september een hartig woordje spreken met de professor. Er zijn dan ook alweer bijna 2 maanden voorbij.

Hier overigens ook nog geen menstruatie in zicht. 5 Juli begon de miskraam (en dat vloeien hield bijna 3 weken aan), maar een volgende menstruatie zou volgens de dokteres wel eens 6 weken of meer op zich kunnen laten wachten.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 20:56:04 #287
171422 LadyBlack
paint it black
pi_100524742
Pfoe Bianca, de tranen staan in mn ogen nu ;( Tegen dat soort dingen loop je natuurlijk de hele dag aan, elke dag....
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 21:00:00 #288
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_100524953
:'( heftig hoor Bianca :*
Be happy with the little things in life
pi_100528349
Bianca... ppfff... wat lijkt het me zwaar... :* :* :*
**Life is e@sier with your eyes closed**
  woensdag 10 augustus 2011 @ 15:38:26 #290
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_100554050
Zo eindelijk thuis. Vandaag bij de gyn in Maastricht geweest. Ik ben zo blij dat we die beslissing hebben gemaakt, voelde me eindelijk eens serieus genomen. Ik zal straks even uitgebreid verslag doen als ik op de laptop zit.. Ik ga nu eerst even een uurtje mijn ogen sluiten, heb van de zenuwen al 2 nachten slecht geslapen..
pi_100555942
Dat klinkt goed DV! Ben benieuwd!

Ik moet morgenochtend even HCG laten prikken bij MCK, als het negatief is (en dat gaat het ook zijn!) mag ik starten met primolut...
  woensdag 10 augustus 2011 @ 16:42:25 #292
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_100556933
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 16:20 schreef Orea het volgende:
Dat klinkt goed DV! Ben benieuwd!

Ik moet morgenochtend even HCG laten prikken bij MCK, als het negatief is (en dat gaat het ook zijn!) mag ik starten met primolut...
Had je eigenlijk nog een urinetest gedaan?
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_100559882
Fijn DV! Ben benieuwd.

Orea, hopelijk slaat de primolut snel aan.

Bij mij was alles mooi rustig, woensdag weer terug om te kijken of het dan nog steeds op schema loopt voor de cryo... Hopelijk deze keer een kortere cyclus dan de 38 dagen van afgelopen keer.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 19:29:43 #294
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_100562996
Zo even vanaf de laptop.
Nou vandaag was het dan eindelijk zover onze afspraak in Maastricht, de afspraak heeft ruim een uur geduurd, eerst hebben we het oude dosier doorgenomen, daarna heb ik mijn verhaal gedaan en heeft zij wat vragen gesteld over mijn cyclus enzo. Daarna heeft ze me nog lichamelijk onderzocht, iets wat ik echt niet als prettig ervaarde, ik verkrampte gewoon en het deed echt zeer. Dat het zeer deed was ook weer toe te schrijven aan de endometriose, ik heb zoals de dat noemen een frozen pelvic, aan de hand van een inwendige echo liet ze dit ook zien. Ik heb last van kissing ovaries zoals ze dat mooi noemde, ze zitten aan elkaar en aan mijn baarmoeder verkleeft en ik heb een cyste afmeting heb ik niet onthouden. Ze was heel duidelijk en legde ook alles duidelijk uit. Wat ik al schreef eindelijk voelde ik me serieus genomen. De endometriose is ook ernstig van aard, dat was nu ook heel duidelijk te zien op de echo. Om mijn eileiders zat heel veel vocht en waren daardoor niet eens goed te zien. Alles bij elkaar opgeteld is het dus heel logisch dat zwanger raken gewoon niet wil lukken. We hebben het wel even over onze kinderwens gehad en hoe lang we bezig zijn ondertussen. De gyn die ik vandaag had, houdt zich uitsluitend bezig met de endometriose, maar werkt samen met een andere gyn die zich bezig houdt met endometriose en zwanger raken. Gezien het feit dat we al zo lang bezig zijn gaat ze mijn in hun team bespreken. Wel is meteen al duidelijk dat ik toch echt geopereerd moet worden, maar omdat ze niet weten of het via een kijkoperatie kan of grote buikoperatie, krijg ik een MRI voor deze kan ik al komende dinsdag terecht (over snel gesproken :o ) en het werd ook wel duidelijk, gezien het feit dat we 2jr bezig zijn, dat IVF toch wel een volgende stap gaat zijn. 14 oktober heb ik een afspraak staan bij de andere gyn die bespreekt met mij de uitslag van de MRI en vervolg stappen. Het is ongelofelijk hoe snel alles daar kan, maar ook de onderlinge samenwerking, want bij de aanvraag bij de MRI blijkt te zijn dat er een speciale radioloog is die zich bezig houdt met endometriose en deze dan ook beoordeeld. Ik voel me eindelijk op mijn plek en weet nu gewoon dat we niet meer zomaar naar huis worden gestuurd. We worden eindelijk eens actief geholpen. Vanaf komende cyclus ga ik ook weer aan de pil, ti's nu ook veel helderder waarom het gewoon beter is. Ik voel daar nu ook wel een berusting in, voor vandaag had ik zo iets van laat eerst maar een zien waarom ik niet zwanger zou kunnen raken en aan de pil zou moeten. Ondertussen worden de overige gegevens in Heerlen opgevraagd, dus ook de MRI van vorig jaar en word deze ook meegenomen in hun bespreking en vergeleken met de nieuwe MRI.
Eindelijk is er gewoon actie. En eindelijk uitleg van mensen die echt weten waar ze het over hebben..
Zo flinke lap tekst :D

@orea hopelijk word je met de primolut snel ongesteld en kan je door voor de volgende ronde

@pze Ook weer door voor een volgende TP, wat gaat dat snel zeg. De weken vliegen soms echt voorbij :o
pi_100563329
oh DV wat fijn dat je je eindelijk serieus genomen voelt! Hopelijk is dit het begin van een nieuw traject dat leidt tot een prachtige baby :*
pi_100563547
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 16:42 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Had je eigenlijk nog een urinetest gedaan?
Ja ergens voor het weekend nog, maar een paar dagen na de NOD in elk geval.. witter krijg je ze niet :')
pi_100563624
En DV, dat klinkt goed :o (niet je klachten en hoe het er van binnen uitziet, maar je snapt me..) aktie in de tent! Ga je onderwijl aan iets van Lucrin om de boel tot rust te laten komen? Of wordt dat ook dan besproken?
  woensdag 10 augustus 2011 @ 19:49:06 #298
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_100563685
Orea ik ga gewoon aan de pil. Heb eigenlijk niet naar Lucrin gevraagd, kan ik wel meenemen voor de volgende keer, Had volgens mij hier of ergens anders die tip ook al gehad, maar eigenlijk helemaal vergeten :@
En ik snap je idd, haha ti's ondanks de domper dat mijn lijf gewoon stom doet en voor mijn gevoel dus ook faalt. Is dit eindelijk eens goed nieuws
pi_100563833
Het is gewoon fijn dat ze je niet meer aan laten modderen maar dat er serieus mee aan de slag wordt gegaan! ^O^
pi_100565314
Bianca. :*
Ik kan (en eerlijk gezegd wil) me niet voorstellen hoe jij je moet voelen.
Goed dat je zo positief bent.

@DV: fijn dat je serieus genomen bent en wat heerlijk dat er nu een behandeling komt. ^O^

@Orea: ik blijf nog even voor je duimen hoor!
Ik denk gewoon even aan het verhaal van Leonieke. O-)

@PZE: ik hoop anders op een hele lange cyclus voor je. :6
weekje of veertig. O-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')