Zo even vanaf de laptop.
Nou vandaag was het dan eindelijk zover onze afspraak in Maastricht, de afspraak heeft ruim een uur geduurd, eerst hebben we het oude dosier doorgenomen, daarna heb ik mijn verhaal gedaan en heeft zij wat vragen gesteld over mijn cyclus enzo. Daarna heeft ze me nog lichamelijk onderzocht, iets wat ik echt niet als prettig ervaarde, ik verkrampte gewoon en het deed echt zeer. Dat het zeer deed was ook weer toe te schrijven aan de endometriose, ik heb zoals de dat noemen een frozen pelvic, aan de hand van een inwendige echo liet ze dit ook zien. Ik heb last van kissing ovaries zoals ze dat mooi noemde, ze zitten aan elkaar en aan mijn baarmoeder verkleeft en ik heb een cyste afmeting heb ik niet onthouden. Ze was heel duidelijk en legde ook alles duidelijk uit. Wat ik al schreef eindelijk voelde ik me serieus genomen. De endometriose is ook ernstig van aard, dat was nu ook heel duidelijk te zien op de echo. Om mijn eileiders zat heel veel vocht en waren daardoor niet eens goed te zien. Alles bij elkaar opgeteld is het dus heel logisch dat zwanger raken gewoon niet wil lukken. We hebben het wel even over onze kinderwens gehad en hoe lang we bezig zijn ondertussen. De gyn die ik vandaag had, houdt zich uitsluitend bezig met de endometriose, maar werkt samen met een andere gyn die zich bezig houdt met endometriose en zwanger raken. Gezien het feit dat we al zo lang bezig zijn gaat ze mijn in hun team bespreken. Wel is meteen al duidelijk dat ik toch echt geopereerd moet worden, maar omdat ze niet weten of het via een kijkoperatie kan of grote buikoperatie, krijg ik een MRI voor deze kan ik al komende dinsdag terecht (over snel gesproken 

) en het werd ook wel duidelijk, gezien het feit dat we 2jr bezig zijn, dat IVF toch wel een volgende stap gaat zijn. 14 oktober heb ik een afspraak staan bij de andere gyn die bespreekt met mij de uitslag van de MRI en vervolg stappen. Het is ongelofelijk hoe snel alles daar kan, maar ook de onderlinge samenwerking, want bij de aanvraag bij de MRI blijkt te zijn dat er een speciale radioloog is die zich bezig houdt met endometriose en deze dan ook beoordeeld. Ik voel me eindelijk op mijn plek en weet nu gewoon dat we niet meer zomaar naar huis worden gestuurd. We worden eindelijk eens actief geholpen. Vanaf komende cyclus ga ik ook weer aan de pil, ti's nu ook veel helderder waarom het gewoon beter is. Ik voel daar nu ook wel een berusting in, voor vandaag had ik zo iets van laat eerst maar een zien waarom ik niet zwanger zou kunnen raken en aan de pil zou moeten. Ondertussen worden de overige gegevens in Heerlen opgevraagd, dus ook de MRI van vorig jaar en word deze ook meegenomen in hun bespreking en vergeleken met de nieuwe MRI.
Eindelijk is er gewoon actie. En eindelijk uitleg van mensen die echt weten waar ze het over hebben..
Zo flinke lap tekst  
 @orea hopelijk word je met de primolut snel ongesteld en kan je door voor de volgende ronde
@pze  Ook weer door voor een volgende TP, wat gaat dat snel zeg. De weken vliegen soms echt voorbij