abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100348546
Ik ga jullie absoluut op de hoogte houden!

Wat ik wel tegenkom op internet is dat de reguliere artsen er vaak niet zo in 'geloven'. Maar ik ben niet zo happig op het alternatieve circuit.
Wel wil ik een dieet gaan proberen mocht dat zinnig lijken: minimaal suiker en volkorenloze pasta en brood enzo. Daarvan heb ik zoiets: baadt het niet, dan schaadt het niet.
  Moderator vrijdag 5 augustus 2011 @ 12:06:32 #252
5428 crew  miss_sly
pi_100348623
CP, ik was toen ik zwanger werd van Senna net een paar weken bezig met het SHE-dieet: vrijwel geen suiker (alleen fruitsuikers) en weinig koolhydraten. Ik was al snel 5 kilo kwijt en de clomid sloeg ineens aan waardoor er ineens 6 follikels waren. Ik had bovendien een enorme energieboost toen ik de suiker uit mijn eten had geschrapt. Ik weet dus dat ik gevoelig ben voor suikers.

Waarom trouwens volkorenloze pasta? Volkoren is toch niet verkeerd?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_100348725
Ik denk dat ze juist bedoeld dat ze volkorenloze pasta en brood wil mijden... Dus geen wit brood en gewone pasta, maar juist volkoren. :) Heel herkenbaar, ook al heb ik niet wat jullie beschrijven. Ik ben wel heel gevoelig voor koolhydraten en suikers.
pi_100348733
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 12:06 schreef miss_sly het volgende:
CP, ik was toen ik zwanger werd van Senna net een paar weken bezig met het SHE-dieet: vrijwel geen suiker (alleen fruitsuikers) en weinig koolhydraten. Ik was al snel 5 kilo kwijt en de clomid sloeg ineens aan waardoor er ineens 6 follikels waren. Ik had bovendien een enorme energieboost toen ik de suiker uit mijn eten had geschrapt. Ik weet dus dat ik gevoelig ben voor suikers.

Waarom trouwens volkorenloze pasta? Volkoren is toch niet verkeerd?
De volkoren is juist goed :Y
Het andere heet schijnbaar witmeel :)

quote:
Verborgen suikers en witmeel.
Al pratende over de overmaat aan suikers hoor ik de patiënt al zeggen : ja, maar ik neem geen suiker in de koffie en ik ben helemaal niet zo’n snoeper. Groot probleem is het feit dat de Nederlander gemiddeld 50-70 kg suiker per jaar binnen krijgt, dat is meer dan 1 kg in de week. De helft hiervan gebruiken we in de vorm van zichtbaar zoet (suiker, snoepgoed, gebak en frisdrank) maar helaas ook nog altijd 50% in de vorm van verborgen suikers. Bijna alle samengestelde producten in de gewone supermarkt bevatten toegevoegde suiker !!!. Soms zelfs in schrikbarende hoeveelheden. Van soep tot ketchup, ketjap, mayonaise, ……. En ga zo maar door, als je erop gaat letten, overal zit suiker bij om alles voor het (kritiekloze !?) grote publiek lekker te maken. En het smaakt inderdaad wel goed maar het vormt in deze grote hoeveelheden een puur gif voor onze gezondheid. Er zijn zelfs mensen die durven te beweren dat de overmaat aan suikers meer schade aan de volksgezondheid veroorzaakt dan alcohol en nicotine. Daar komt bij dat nog steeds heel veel mensen witbrood eten en steeds meer witte pasta producten. Het probleem is ook hier dat de granen verhit zijn geweest en ontdaan van alle vezel(resten). Want het moet er mooi uitzien en snel en gemakkelijk te verwerken zijn. Hierdoor worden ze ontdaan van alle micronutriënten (vitamines, mineralen en sporenelementen). Bovendien wordt een teveel aan slechte koolhydraten door het lichaam te snel omgezet in glucose (=suiker). Dus ook op deze manier onderhoud je de negatieve spiraal van het hypoglycemie-syndroom. Onze eetcultuur is aan het ‘Veramerikaniseren’ (meer en meer fastfood) en aan het ‘Veritalianiseren’ (meer en meer pasta’s).
Bron: http://www.menssana.nu/pa(...)ies-hypoglycemie.php

En de strekking van dit verhaal heb ik meer voorbij zien komen :)
Dus niet alleen letten op suikers, maar ook op verkeerde koolhydraten :)
pi_100348790
Wat goed om te horen trouwens dat dat dieet bij jou positieve veranderingen teweeg heeft gebracht. Dat sterkt mij in het idee dat mijn dieet aanpassen echt de moeite waard is om te proberen :)
  Moderator vrijdag 5 augustus 2011 @ 12:31:58 #256
5428 crew  miss_sly
pi_100349392
Het SHE-dieet is daar ook op gebaseerd, op precies dat wat in dat stukje staat. Daarom raadde She ook aan om zoveel mogelijk verse, echte produkten te gebruiken. Geen voorverpakte vleeswaren, omdat ook daar suikers in zitten. Lees etiketten en dan zie je hoe vaak er suiker zit in dingen waarin dat helemaal niet hoort. Maak dus dingen veel meer zelf ipv kant-en-klare pakjes te kopen.
Voor een groot deel houden we ons er nog steeds aan, o.a. ook omdat ik het voor Senna niet nodig vind om gesuikerd door het leven te gaan ;) Ik snoep alleen nog wel eens wat en gooi wel eens iets op mijn brood dat minder verantwoord is :P Ik ben gewoon net als zoveel mensen wel verpest en ben gek op snoep :@
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_100349787
CrazyPrinses, hier kan je ook veel informatie vandaan halen:

http://hormonaledisbal.forum2go.nl/
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_100349909
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 12:44 schreef Skoap het volgende:
CrazyPrinses, hier kan je ook veel informatie vandaan halen:

http://hormonaledisbal.forum2go.nl/
Dank :) Daar was ik ook al terechtgekomen. Vond het nogal selfhelp-zweverig, maar elke informatie is op dit moment welkom :)
pi_100350006
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 12:48 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Dank :) Daar was ik ook al terechtgekomen. Vond het nogal selfhelp-zweverig, maar elke informatie is op dit moment welkom :)
Ja het is wel heel erg overdreven soms..

Maar ik heb heel erg last gehad van PMS. Echt wat een ellende.
En via die site kwam ik achter het bestaan van LDN en dat heeft mij echt gered.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_100350161
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 12:51 schreef Skoap het volgende:

[..]

Ja het is wel heel erg overdreven soms..

Maar ik heb heel erg last gehad van PMS. Echt wat een ellende.
En via die site kwam ik achter het bestaan van LDN en dat heeft mij echt gered.
Ik probeer tussen de regels door te lezen :Y)

Fijn he, dat internet? Kan me voorstellen dat artsen er wel eens gek van worden, maar ja, die weten ook niet alles he.
pi_100363164
Goed, ik heb weer veel zitten snuffelen. Veel informatie gevonden en er een mooi mindmapje van gemaakt (anders snap ik er echt niks meer van :D).

Uiteindelijk op dit artikel gestuit dat wat mij betreft een mooie uitleg geeft over wat PCOS is en dat er meer bij komt kijken dan een stukje onvruchtbaarheid: http://www.gynob.com/pcos.htm
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 21:09:42 #262
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_100369297
MissSly; SHE-dieet :) brings back memories... was ik alweer vergeten...
is SHE nog wel op Fok?
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_100370125
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 21:09 schreef Beessie-Jen het volgende:
is SHE nog wel op Fok?
Volgens de zoekfunctie niet meer na ergens in 2009.

Na al dat gespit begin ik nu toch wel te denken dat afvallen voor vrouwen met overgewicht en PCOS wel eens symptoombestrijding kan zijn. Mocht je last hebben van insulineresistentie en je daardoor veel aankomt dan lijkt het me logischer dat je (eerst) iets doet aan de insulineresistentie.

Wat ik verder zo lees wordt er naar PCOS vaak alleen maar gekeken als vruchtbaarheidsprobleem en niet als algehele gezondheidsklacht. Oftewel: de gynaecoloog kijkt alleen naar het stukje onvruchtbaarheid, maar er wordt voorbij gegaan aan eventuele andere gezondsheidsklachten die de PCOS met zich meebrengt.

Vinden jullie dit onderwerp trouwens hier wel passen? Ik kan er een nieuw topic over aanmaken, maar ik denk dat een flink aantal van ons daar dan als enige rondhangen. Beter bij elkaar houden, omdat het wel met PCOS te maken heeft?

En wat was precies het SHE-dieet? Heb er wel eens over gehoord, maar omdat ik geen overgewicht heb heb ik me er niet zo in verdiept destijds :)
pi_100371947
PCOS als vruchtbaarheidsprobleem hoort hier natuurlijk zeker!
Maar als je het ook over het geheel aan gezondheidsklachten wilt hebben is het misschien meer (of ook) op zijn plek in LIF, zeker omdat er vrouwen met PCOS zijn die (nog) geen kinderwens hebben maar misschien wel die problemen. :)

Heb je trouwens al eens je schildklierwerking laten onderzoeken?
pi_100372724
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 22:01 schreef Kolonia het volgende:
PCOS als vruchtbaarheidsprobleem hoort hier natuurlijk zeker!
Maar als je het ook over het geheel aan gezondheidsklachten wilt hebben is het misschien meer (of ook) op zijn plek in LIF, zeker omdat er vrouwen met PCOS zijn die (nog) geen kinderwens hebben maar misschien wel die problemen. :)

Heb je trouwens al eens je schildklierwerking laten onderzoeken?
Ja, dat is wel een goed punt :Y
[Centraal] - PCO of PCOS met dank aan leoniek zelfs :P

Nog vene hier dan als antwoord op je vraag :P
Ja, daar is wel op gecontroleerd met een negatieve uitslag. Maar laat ik nou vanmiddag dit zijn tegengekomen:
quote:
Een groot aantal patienten die op klinische gronden door de huisarts werden gediagnosticeerd met schildklier deficientie (hypothyroidie/hypothyreoidie) maar waarvan het laboratoriumonderzoek een negatief resultaat aangaf bleken wel degelijk te herstellen door een schildklierhormoonbehandeling
pi_100372783
Was aan het klooien :(

[ Bericht 77% gewijzigd door CrazyPrincess op 05-08-2011 22:32:25 ]
pi_100376292
YAY PZE ongesteld!! *O*
Op naar de cryo!!!

Ahava.. ;( :* Het is zo moeilijk om met de teleurstellingen te leven....Geniet van je vakantie, als dat kan..even opladen.

Sorry dames, weet niet zoveel van PCOS af...wel dat suiker idd slecht voor je is. Hebben jullie wel eens dat boek "the Perricone diet gezien? Er stonden voor en na-foto's in van mensen die stopten met suikers te eten... Veel gavere huid, geen roodheid, of ontstekingen... Je gaat er gewoon echt jonger van uit zien! Dus ik probeer het ook maar te matigen....

Even een vraag voor een vriendin: Die denkt erover om na twee mislukte IVF pogingen, de laatste vergoedde poging in Belgie of Duitsland te gaan doen... Iemand hele goede of hele slechte ervaringen met één van beide? (ze is 40, maakt te weinig eitjes aan met dubbele dosis Menopur, en de weinige eitjes die ze aanmaakt worden niet goed bevrucht. Zaad van man perfect)
:*
Miracles do happen! (al hebben ze soms een beetje hulp nodig)
pi_100383784
Heel interessant wat hier allemaal over PCOS en suiker vermijden wordt gepost! Ik denk dat ik ook maar eens mijn suiker grotendeels ga weren uit mijn dieeet, gewoon eens kijken wat er gebeurt.
Ik voel ook al een paar jaar mij niet topfit en ik ben ook van overtuigd het allemaal met elkaar samenhangt, hormonale disbalans, pcos etc..

Gister heeft mijn moeder 2x mijn bloedsuiker geprikt, zij is diabeet, en toen had ik ineens 2x een hoge bloedsuiker (12,9 net na het middageten en 2uur na het eten 11,7). Vond ik ook wel weer apart, dat lijkt wel richting diabetes die waarden, terwijl die suikertest vorige week het andersom aan gaf (hypoglycemie). Ik ga het in elk geval in de gaten houden en over 1,5wk afspraak gyn wel benoemen, al heb ik het gevoel dat ze niet heel happig zijn op stappen ondernemen }:|
pi_100384944
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 07:58 schreef Jipster het volgende:
Heel interessant wat hier allemaal over PCOS en suiker vermijden wordt gepost! Ik denk dat ik ook maar eens mijn suiker grotendeels ga weren uit mijn dieeet, gewoon eens kijken wat er gebeurt.
Ik voel ook al een paar jaar mij niet topfit en ik ben ook van overtuigd het allemaal met elkaar samenhangt, hormonale disbalans, pcos etc..

Gister heeft mijn moeder 2x mijn bloedsuiker geprikt, zij is diabeet, en toen had ik ineens 2x een hoge bloedsuiker (12,9 net na het middageten en 2uur na het eten 11,7). Vond ik ook wel weer apart, dat lijkt wel richting diabetes die waarden, terwijl die suikertest vorige week het andersom aan gaf (hypoglycemie). Ik ga het in elk geval in de gaten houden en over 1,5wk afspraak gyn wel benoemen, al heb ik het gevoel dat ze niet heel happig zijn op stappen ondernemen }:|
Ik reageer hierop in dit draadje, zodat deze niet vervuild wordt :)
pi_100385024
Oops, excuus, ik heb mijn bericht ook naar daar gekopieerd.
pi_100406142
:* voor iedereen die het nodig heeft, en voor mijsje, als je meeleest :* eentje extra.

SPOILER: moet even klagen want kan ei niet kwijt
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 21:09 schreef Beessie-Jen het volgende:
is SHE nog wel op Fok?
Die is vrijwillig gepermband na de rel rondom de serious request foto's.
pi_100465717
Orea, hoe is het? :*
  maandag 8 augustus 2011 @ 16:20:40 #273
171422 LadyBlack
paint it black
pi_100465947
Dat vroeg ik me ook af!

En ik heb nog een vraag: hoe lang moet je ongeveer wachten op de uitslag van een semenonderzoek? Ik wil zo graag weten of alles goed is!

Mn vriend heeft het donderdag bij het lab gebracht, en we zouden de uitslag van de huisarts krijgen. Lijkt mij dat dat onderzoek vrijwel direct moet worden gedaan toch?
pi_100465979
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 16:20 schreef LadyBlack het volgende:
Dat vroeg ik me ook af!

En ik heb nog een vraag: hoe lang moet je ongeveer wachten op de uitslag van een semenonderzoek? Ik wil zo graag weten of alles goed is!

Mn vriend heeft het donderdag bij het lab gebracht, en we zouden de uitslag van de huisarts krijgen. Lijkt mij dat dat onderzoek vrijwel direct moet worden gedaan toch?
Ja en dan de uitslag invoeren in de computer en dan weer naar de huisarts sturen... Dat neemt vooral tijd in beslag.. Echt zorgverleners...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 8 augustus 2011 @ 16:21:52 #275
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100465983
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 07:58 schreef Jipster het volgende:

5-punts dagcurve doen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')