De volkoren is juist goedquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 12:06 schreef miss_sly het volgende:
CP, ik was toen ik zwanger werd van Senna net een paar weken bezig met het SHE-dieet: vrijwel geen suiker (alleen fruitsuikers) en weinig koolhydraten. Ik was al snel 5 kilo kwijt en de clomid sloeg ineens aan waardoor er ineens 6 follikels waren. Ik had bovendien een enorme energieboost toen ik de suiker uit mijn eten had geschrapt. Ik weet dus dat ik gevoelig ben voor suikers.
Waarom trouwens volkorenloze pasta? Volkoren is toch niet verkeerd?
Bron: http://www.menssana.nu/pa(...)ies-hypoglycemie.phpquote:Verborgen suikers en witmeel.
Al pratende over de overmaat aan suikers hoor ik de patiënt al zeggen : ja, maar ik neem geen suiker in de koffie en ik ben helemaal niet zo’n snoeper. Groot probleem is het feit dat de Nederlander gemiddeld 50-70 kg suiker per jaar binnen krijgt, dat is meer dan 1 kg in de week. De helft hiervan gebruiken we in de vorm van zichtbaar zoet (suiker, snoepgoed, gebak en frisdrank) maar helaas ook nog altijd 50% in de vorm van verborgen suikers. Bijna alle samengestelde producten in de gewone supermarkt bevatten toegevoegde suiker !!!. Soms zelfs in schrikbarende hoeveelheden. Van soep tot ketchup, ketjap, mayonaise, ……. En ga zo maar door, als je erop gaat letten, overal zit suiker bij om alles voor het (kritiekloze !?) grote publiek lekker te maken. En het smaakt inderdaad wel goed maar het vormt in deze grote hoeveelheden een puur gif voor onze gezondheid. Er zijn zelfs mensen die durven te beweren dat de overmaat aan suikers meer schade aan de volksgezondheid veroorzaakt dan alcohol en nicotine. Daar komt bij dat nog steeds heel veel mensen witbrood eten en steeds meer witte pasta producten. Het probleem is ook hier dat de granen verhit zijn geweest en ontdaan van alle vezel(resten). Want het moet er mooi uitzien en snel en gemakkelijk te verwerken zijn. Hierdoor worden ze ontdaan van alle micronutriënten (vitamines, mineralen en sporenelementen). Bovendien wordt een teveel aan slechte koolhydraten door het lichaam te snel omgezet in glucose (=suiker). Dus ook op deze manier onderhoud je de negatieve spiraal van het hypoglycemie-syndroom. Onze eetcultuur is aan het ‘Veramerikaniseren’ (meer en meer fastfood) en aan het ‘Veritalianiseren’ (meer en meer pasta’s).
Dankquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 12:44 schreef Skoap het volgende:
CrazyPrinses, hier kan je ook veel informatie vandaan halen:
http://hormonaledisbal.forum2go.nl/
Ja het is wel heel erg overdreven soms..quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 12:48 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
DankDaar was ik ook al terechtgekomen. Vond het nogal selfhelp-zweverig, maar elke informatie is op dit moment welkom
Ik probeer tussen de regels door te lezenquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 12:51 schreef Skoap het volgende:
[..]
Ja het is wel heel erg overdreven soms..
Maar ik heb heel erg last gehad van PMS. Echt wat een ellende.
En via die site kwam ik achter het bestaan van LDN en dat heeft mij echt gered.
Volgens de zoekfunctie niet meer na ergens in 2009.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 21:09 schreef Beessie-Jen het volgende:
MissSly; SHE-dieetbrings back memories... was ik alweer vergeten...
is SHE nog wel op Fok?
Ja, dat is wel een goed puntquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 22:01 schreef Kolonia het volgende:
PCOS als vruchtbaarheidsprobleem hoort hier natuurlijk zeker!
Maar als je het ook over het geheel aan gezondheidsklachten wilt hebben is het misschien meer (of ook) op zijn plek in LIF, zeker omdat er vrouwen met PCOS zijn die (nog) geen kinderwens hebben maar misschien wel die problemen.![]()
Heb je trouwens al eens je schildklierwerking laten onderzoeken?
quote:Een groot aantal patienten die op klinische gronden door de huisarts werden gediagnosticeerd met schildklier deficientie (hypothyroidie/hypothyreoidie) maar waarvan het laboratoriumonderzoek een negatief resultaat aangaf bleken wel degelijk te herstellen door een schildklierhormoonbehandeling
Ik reageer hierop in dit draadje, zodat deze niet vervuild wordtquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 07:58 schreef Jipster het volgende:
Heel interessant wat hier allemaal over PCOS en suiker vermijden wordt gepost! Ik denk dat ik ook maar eens mijn suiker grotendeels ga weren uit mijn dieeet, gewoon eens kijken wat er gebeurt.
Ik voel ook al een paar jaar mij niet topfit en ik ben ook van overtuigd het allemaal met elkaar samenhangt, hormonale disbalans, pcos etc..
Gister heeft mijn moeder 2x mijn bloedsuiker geprikt, zij is diabeet, en toen had ik ineens 2x een hoge bloedsuiker (12,9 net na het middageten en 2uur na het eten 11,7). Vond ik ook wel weer apart, dat lijkt wel richting diabetes die waarden, terwijl die suikertest vorige week het andersom aan gaf (hypoglycemie). Ik ga het in elk geval in de gaten houden en over 1,5wk afspraak gyn wel benoemen, al heb ik het gevoel dat ze niet heel happig zijn op stappen ondernemen
SPOILER: moet even klagen want kan ei niet kwijtOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die is vrijwillig gepermband na de rel rondom de serious request foto's.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 21:09 schreef Beessie-Jen het volgende:
MissSly; SHE-dieetbrings back memories... was ik alweer vergeten...
is SHE nog wel op Fok?
Ja en dan de uitslag invoeren in de computer en dan weer naar de huisarts sturen... Dat neemt vooral tijd in beslag.. Echt zorgverleners...quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:20 schreef LadyBlack het volgende:
Dat vroeg ik me ook af!
En ik heb nog een vraag: hoe lang moet je ongeveer wachten op de uitslag van een semenonderzoek? Ik wil zo graag weten of alles goed is!
Mn vriend heeft het donderdag bij het lab gebracht, en we zouden de uitslag van de huisarts krijgen. Lijkt mij dat dat onderzoek vrijwel direct moet worden gedaan toch?
5-punts dagcurve doen?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 07:58 schreef Jipster het volgende:
Heel interessant wat hier allemaal over PCOS en suiker vermijden wordt gepost! Ik denk dat ik ook maar eens mijn suiker grotendeels ga weren uit mijn dieeet, gewoon eens kijken wat er gebeurt.
Ik voel ook al een paar jaar mij niet topfit en ik ben ook van overtuigd het allemaal met elkaar samenhangt, hormonale disbalans, pcos etc..
Gister heeft mijn moeder 2x mijn bloedsuiker geprikt, zij is diabeet, en toen had ik ineens 2x een hoge bloedsuiker (12,9 net na het middageten en 2uur na het eten 11,7). Vond ik ook wel weer apart, dat lijkt wel richting diabetes die waarden, terwijl die suikertest vorige week het andersom aan gaf (hypoglycemie). Ik ga het in elk geval in de gaten houden en over 1,5wk afspraak gyn wel benoemen, al heb ik het gevoel dat ze niet heel happig zijn op stappen ondernemen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |