abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99955584
Het babytopic (0-1 jaar) Deel 26

27 juli 2010: Nathan, zoon van Pessie
***7 augustus 2010: Willem zoon van flugeltje en Martijn_AR***
9 augustus 2010 Amy Olivia, dochter van Solagratia
14 augustus 2010: Diego, zoon van Maffemuts
16 augustus 2010: Ylana Charlotte, dochter van Saffier en Lautie
16 augustus 2010: Yaro, zoon van As1981
24 augustus 2010: Elise dochter van Cantare
3 september 2010: Leyla, dochter van Ticootje
16 september 2010: Isabelle, dochter van Noa24
***17 september 2010: Anne, dochter van Fannetje en Tackleberry***
23 september 2010: Lotte, dochter van Rixtje
06 oktober 2010: Mex, zoon van Troeta
13 oktober 2010: Neve, dochter van Hik
***18 oktober 2010: Jasmin Willow, dochter van Silmarwen en Knut***
29 oktober 2010: 'Bientje', dochter van Barbabientje01 en Pipo_de_Clown
02 november 2010: Mikai, zoon van Hobbesje
22 november 2010: Julian, zoon van Shirley
28 november 2010: 'kater', zoon van Pvoesss
***30 november 2010: 'Soneal', zoon van Leandra en Nostalgist***
28 december 2010: Jelle, zoon van Mrien
8 januari 2011: Eline Catharina Helena, dochter van Sugarsnap
15 januari 2011: Lena, dochter van Claudia_x
2 maart 2011: Geert, zoon van DJMO
5 maart 2011: Sarah, dochter van MamaPurk
12 maart 2011: Saar, dochter van Twentemeisje
26 maart 2011: Marinde Renée, dochter van Nienna
8 april 2011: Kiran, zoon van J-net
14 april 2011: Espen, zoon van Jeetjejom
8 mei 2011: Eva Lynn, dochter van Danic
8 mei 2011: Ean, dochter van ferrari_rood
12 mei 2011: 'Larissa', dochter van The_Tankgirl
14 mei 2011: Jelte, zoon van Poppedein
18 mei 2011: Seth, zoon van Takkembah
1 juni 2011: Sam, dochter van Seilram
2 juni 2011: 'Bartje' zoon van laiveneertiekje
8 juni 2011: ' Tienus' zoon van Mefke79
***12 juni 2011: 'Lientje' dochter van Juud79 en Dementor**
16 juni 2011: Olivia, dochter van _Isis_
17 juni 2011: Evan, zoon van Cleany

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op FOK!)
pi_99955622
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 11:48 schreef mignonne het volgende:

[..]

mijn geval dat 3 weken niet poepte bij volledige bv kampt nog steeds met enorme problemen.
Alles langer dan 2 weken niet poepen bij volledig bv KAN normaal zijn maar is ook een bezoekje huisarts waard. imho.

En mn nr 2 heeft nu ook een goeie week niet meer gepoept en ze heeft er behoorlijk last van :X als ze over 2 dagen nog niet gepoept heeft ga k met haar naar de huisarts. Die staat sowieso op scherp bij jongste vanwege de situatie bij oudste.

Orea :o nu al? :o jemig wat gaat t toch snel.

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 11:57 schreef danic het volgende:
We hebben speentje 3 heel even een keer geprobeerd, maar dat werd em nog niet hoor. Dus gelijk weer in de kast gelegd. Omdat ze er zo lang over doet, was mijn theorie dat het misschien te moeizaam ging voor d'r. Maar speentje 3 gaat nog veel te snel.

Gelukkig heeft het nog geen negatieve lading Fannetje, lijkt me heel moeilijk als dat het wel zou worden. Het lastige vind ik dus dat het drinkmoment op een dag tussendoor moet gebeuren en nu moeten wij ons schema erop aanpassen.
Als voorbeeld: we hebben nu een goed ritme, maar toevallig staat morgen de afspraak bij het cb precies op haar flestijd. Dus ik geprobeerd om die afspraak te verzetten. Ging niet en toen kreeg ik de vraag waarom ik dan het flesje niet gewoon door even gaf.
Nou het is dus niet éven. En om daar nou anderhalf uur te gaan zitten (uur drinken en half uur wachten met rijden ivm spugen), daar heb ik dus ook geen zin in. Hoop dat we een beetje uitkomen morgen.
Maar zo plan ik dus ook een uitje naar de stad. Wil voor haar fles terug zijn, want ik ga dus niet anderhalf uur op een bankje zitten.

Het is niet altijd zo lang hoor, soms zijn we met een half uurtje wel klaar (drinken dan, daarna nog even boeren enzo). Maar ben benieuwd wat ze morgen zeggen.

Kaatjejannie, ze heeft de vorige keer er geen last van gehad. Volgens mij sliep ze iets meer, maar daar bleef het ook bij. Gelukkig!
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 12:07 schreef laiveneertiekje het volgende:

[..]

Ik zou na twee weken ook een bezoekje aan de huisarts brengen denk ik. Ik vind dit al zielig, hij wordt gewoon 2,5 uur na een voeding huilend wakker met krampjes... Dan laat hij een serie scheten, en is het weer een tijdje goed..
pi_99956072
Ja herkenbaar LT :Y

Nouja weet je, zeker als het je eerste kindje is dan weet je het soms gewoon allemaal niet, en als dan iedereen van cb-arts tot wvk tot heel fok (no offence naar wie dan ook ;) :P) tegen je zegt dat het volledig normaal is dat je kind ruim 2 weken niet poept dan denk je ook van nouja het zal wel normaal zijn dan, ik bagatelliseerde mijn eigen zorgen in elk geval wel omdat iedereen om me heen zei dat het normaal was. Maar de huisarts schrok ervan en vond ruim een week al "niet wenselijk" 2 weken vond ie "zorgelijk" en 3 weken was 'direct ingrijpen' dat ik borstvoeding gaf deed daar niets aan af.
:)
pi_99956129
De huisarts was er gisteren nog niet zo van onder de indruk iig, maar de laatste poepluier was ook vrijdag nog..

Morgen naar het cb, ook voor zijn eerste prikjes, en dan vraag ik het daar ook nog wel even na.. Op dit moment heb ik nog zoiets van het kan erbij horen, gaat het echt te lang duren dan ga ik mij ook wel zorgen maken..
  dinsdag 26 juli 2011 @ 12:29:05 #5
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_99956230
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 12:25 schreef laiveneertiekje het volgende:
De huisarts was er gisteren nog niet zo van onder de indruk iig, maar de laatste poepluier was ook vrijdag nog..

Morgen naar het cb, ook voor zijn eerste prikjes, en dan vraag ik het daar ook nog wel even na.. Op dit moment heb ik nog zoiets van het kan erbij horen, gaat het echt te lang duren dan ga ik mij ook wel zorgen maken..
Dat zou ik ook doen hoor, het ligt er ook wel erg aan hoe je kind eronder is, en krampen en last ervan dat vind ik geen goed teken.

Mijn mupke poept nog iedere dag, ook wel vaker dan 1 keer. Wel is de hoeveelheid wat aan het minderen.
pi_99956247
Ja Mignonne, nu al... ik weet niet waar het jaar is gebleven, maar 't is me veel te snel gegaan!
  dinsdag 26 juli 2011 @ 12:30:58 #7
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_99956279
Hallo!

Ook al horen we hier nu nog maar 1 dag, toch even melden. We zijn gisteravond teruggekomen van vakantie. Een heerlijke tijd gehad! De Romeinen vonden het maar koud met 28 graden, wij vonden het heerlijk! Beter dan de 36 waar het mee begon, dat vond Nathan niet zo tof.

Ik zal binnenkort even wat foto's uploaden en in het betreffende topic zetten.
pi_99956391
Sofietje heeft 1 keer 2 weken niet gepoept. Daar had ze enorme last van (ze krijgt kv). Nu zit er regelmatig nog een dag of 3/4 tussen. Zelfs met de forlax.

Ik doe nog even mijn meisje spammen hoor....
Zo lag ze te slapen (hoofd op het voeteneind)

en zo werd ze wakker

*poef* nu is het weg
  dinsdag 26 juli 2011 @ 12:38:31 #9
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_99956516
Orea... Op mijn 10e trouwdag is jouw meisje geboren O+
Nog maar ietsje meer dan 2 weken en het eerste jaar is hier ook al om :o ;(

Tobias poepte op de bv op een gegeven moment 1 keer in de 10-14 dagen. Hij had nergens last van, het cb vond het toch niet helemaal fijn, opletten was het advies. Bij Tobias werd het vanzelf weer vaker. Ylana poept bijna elke dag en meestal meerdere keren per dag.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_99956651
we hebben weer nieuwe druppeltjes in huis van VSM
Helpt perfect voor zachte ontlasting als je voeding gebruikt die werkt tegen krampjes en reflux, maar wel ontstopping als gevolg heeft. (als voeding gebruiken we Enfamil overigens)

Medicijnkastje begint wel aardig vol te raken...dit is al flesje nummer 5.

[ Bericht 4% gewijzigd door cleany op 26-07-2011 13:28:00 ]
pi_99956800
Zo.... Hier kom ik mij ook even melden :)

Mag ik ook in het lijstje? C A S, zoon van Cyntiaa - 20 juli 2011

20 juli is mijn prachtige zoon geboren en hij heet C A S. Een heftige tijd, best wat flinke weeën mogen wegpuffen maar mijn ontsluiting bleef steken op 4 cm. Uiteindelijk voor pijnbestrijding naar het zkh in Zwolle gegaan, daar aan de ctg en zijn hartslag bleef stijgen en dippen. Spoedkeizersnede waarvoor ik onder narcose moest, door een rugoperatie kan ik geen ruggenprik. Hierdoor heeft c a s een moeilijke start gehad, apgar van 3. En 5 minuten later had hij een score van 9 dus was alles weer prima... Sinds vrijdag weer lekker thuis :) Intens genieten van dit mooie ventje! Zou niet meer zonder kunnen en de pijn van de weeën en hechtingen ben ik weer vergeten ;) Klinkt cliché maar het is echt zo.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Cyntiaa op 26-07-2011 12:59:39 ]
pi_99956913
Welkom Cyntiaa. Fijn dat het nu goed gaat met jullie!!
*poef* nu is het weg
pi_99956923
Oh en qua poepen, Leia poepte ook maar 1 keer in de 2 a 3 weken op de bv. Ze had er na 2 weken meestal wel last van, krampjes, stinkende scheetjes.. Zolang ze er geen last van hebben kan het echt geen kwaad, als ze er wel last van hebben kun je wat dingetjes proberen...

Beeb met rug tegen jouw buik, je handen in zijn/haar knie-holtes en naar je toe halen (soort hefboom effect) wil nog wel eens werken. Masseren met de klok mee met wat olie. En als je bv geeft, kun je tomatensap drinken, volgens mijn LK werkt dat wat licht laxerend door.

Uiteindelijk gaat het weer beter, maar vervelend is het wel. Hier heeft een osteopaat ook echt heel erg veel geholpen om de ontlasting weer wat regelmatiger te maken.

Inmiddels meerdere keren per dag :') soms zou ik willen dat ze even een dagje geen luier produceerde :P
pi_99958395
welkom Cyntiaa! wat een leukerd!
pi_99958702
Sofie O+

Cyntiaa, welkom hier. Je zoon is een plaatje. Wel een heftige start zo te lezen, maar nu is alles gelukkig goed! :)

En Leia overmorgen alweer één! Zijn haar tandjes inmiddels door?

Anne heeft gelukkig nooit moeite gehad met poepen, die produceert gemiddeld 3 poepluiers per dag sinds ze bijvoeding krijgt :')
pi_99958759
Cynthia, wat is C.A.S. een mooierd O+ klinkt heftig, je bevalling.. welkom!

Ja Fan, 1 is nu een groot deel door (ziet er zo vaag uit :D) en de 2e is net een randje door (je voelt hem wel en als je goed kijkt zie je hem ook...). Dus hoera, we gaan met 1,5 tand haar eerste verjaardag in :D
pi_99958842
Dat moet Anne nog maar zien te halen, we zitten hier al twee maanden op één tandje en de tweede is nog helemaal niet in zicht :+
  dinsdag 26 juli 2011 @ 13:41:48 #18
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_99958922
Cyntiaa, welkom en gefeliciteerd!

Over poepluiers bij borstvoeding, mijn kraam zei: sommigen hebben er zeven op een dag, anderen een per zeven dagen.

Nou heb ik nooit 7 dagen op een poepluier hoeven wachten, maar op basis van die uitspraak zou ik het na een week idd een beetje lang vinden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_99959445
Cyntiaaa, welkom! En wat een mooi mannetje!

Bartje had eerst elke luier een poepluier, toen werd het minder, maar nog wel in elke luier een poepvlekje en zo af en toe een flinke, en vrijdag hadden we een overloopluier, en daarna nog een poepluier, en sindsdien is het stil..

Ik zal eens kijken of ik tomatensap kan vinden. Hij lijkt wel wat te reageren op wat ik eet, gisteren prei gehad, en gisteravond laat had hij meer last dan normaal.
Maar we hadden ook terugkomavond van de zwangerschapscursus, dus misschien was dat ook wel gewoon te druk voor hem. Als hij 's avonds wat meer drukte meekrijgt, dan slaapt hij minder lijkt het..
pi_99959447
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 12:51 schreef Orea het volgende:
Oh en qua poepen, Leia poepte ook maar 1 keer in de 2 a 3 weken op de bv. Ze had er na 2 weken meestal wel last van, krampjes, stinkende scheetjes.. Zolang ze er geen last van hebben kan het echt geen kwaad, als ze er wel last van hebben kun je wat dingetjes proberen...

Ja maar juist dat werd tegen mij ook gezegd door cb en iedereen, en mijn oudste heeft die eerste keer dat ze 3 weken lang niet poepte nooit ergens last van gehad. En later ook niet. Maar toch zat ze zo fors verstopt dat de darm ervan vernaggeld is geraakt. Daarom vind ik het persoonlijk wel echt een beoordeling van de huisarts waard als je kindje na 2 weken nog niet gepoept heeft.

niet naar jou persoonlijk gericht hoor ;) maar als tegengeluid voor alle 'och zolang ze er geen last van hebben is t wel goed' geluiden die je overal krijgt. Soms is het gewoon niet goed namelijk, ook als ze er zelf ogenschijnlijk in eerste instantie geen last van hebben.
pi_99959666
Snap ik, maar jouw geval is wel weer echt een uitzondering ;) dus de kans dat het wel gewoon goed zit is erg groot, en verder is het goed luisteren naar je gevoel (wat jij dus ook hebt gedaan door verder e.e.a. te laten onderzoeken) overigens is het mijn LK die het zei ;)
pi_99959958
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 13:59 schreef Orea het volgende:
Snap ik, maar jouw geval is wel weer echt een uitzondering ;) dus de kans dat het wel gewoon goed zit is erg groot, en verder is het goed luisteren naar je gevoel (wat jij dus ook hebt gedaan door verder e.e.a. te laten onderzoeken) overigens is het mijn LK die het zei ;)
Ja weet ik, maar bij mij was het ook een LK die het zei dat het allemaal heel normaal was.
En ik weet ook heel goed dat wij een uitzondering zijn, daarom geef ik in principe ook nooit advies bij poep-gerelateerde dingen, over het algemeen valt het wel mee namelijk. Maar ik vind het wel de vermelding waard dat 2 weken niet poepen gewoon wel altijd een beoordeling van de huisarts waard is. En dat zei mijn huisarts dan weer.

Het is gewoon lastig zulke dingen want 99 van de 100 keer is het loos alarm en is er niets aan de hand. Maar er mag best een tegengeluidje zijn van die ene keer dat er wel wat aan de hand was, wie weet is iemand anders er dan toch mee geholpen als zijn/haar voelsprieten het al niet vertrouwen zeg maar.
pi_99960455
Tuurlijk, voor mij hoef je je mond niet te houden hoor! Juist goed.. een ieder zal zijn eigen ervaring posten als iemand met een vraag komt... zo kan diegene zijn/haar eigen keus maken uit die ervaringen ;)
pi_99961483
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 13:53 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ja maar juist dat werd tegen mij ook gezegd door cb en iedereen, en mijn oudste heeft die eerste keer dat ze 3 weken lang niet poepte nooit ergens last van gehad. En later ook niet. Maar toch zat ze zo fors verstopt dat de darm ervan vernaggeld is geraakt. Daarom vind ik het persoonlijk wel echt een beoordeling van de huisarts waard als je kindje na 2 weken nog niet gepoept heeft.
En andersom ook: ze kunnen er ook wél flink last van hebben terwijl dat bij de normale darmontwikkeling hoort. Wat je zegt: duurt het naar je gevoel te lang, ga dan niet zelf rommelen maar bezoek de huisarts even!

Cyntiaa, wat een prachtig kereltje is C as. O+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_99962308
cyntiaa welkom met cas
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')