abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99947055
Aangezien de mods en admins het andere nieuwstopic zuiver feitelijk willen houden, dus vrij van speculatie en meningen e.d., open ik hier een ander topic. Het idee wat ik heb is dat in het 'feitentopic' de wat, wie, wanneer en hoe-vragen kunnen worden besproken en hier kunnen focussen op het 'waarom': extreem-rechts, Wilders, Christenfundamentalisten? Psychopaat? Dat zijn de concrete(!) aanwijzingen uit de media:

quote:
Het meisje kon onder een rots schuilen. De schutter kwam erg dicht. "Hij hijgde en op een gegeven moment begon hij een gebed op te zeggen."

Wel graag alle theorieën waar geen enkele aanwijzing voor in in BNW ([Oslo] Het is de schuld van:) te houden.
pi_99947087
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 01:49 schreef Hathor het volgende:

[..]

Wat zou je dan graag gezien hebben dat ie gezegd had?
Edelachtbaren, ik ben schuldig aan wat mij ten laste is gelegd. Ik zal mijn leven beteren en minder haatdragend worden.
pi_99947130
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 01:56 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Edelachtbaren, ik ben schuldig aan wat mij ten laste is gelegd. Ik zal mijn leven beteren en minder haatdragend worden.
Dat stuk van depers is wel goed, in principe is dat wat je wil weten ook. Het is te makkelijk om alles weg te wuiven en dan vervolgens weer precies te horen wat Breivik schreef...
I´m back.
pi_99947217
Wat ik me vaak afvraag he: Stel dat morgen ALLE moslims in Europa hun geloof afzweren en gaan assimileren in de Europese samenleving en zich compleet gaan aanpassen aan de westerse cultuur.

Is het probleem dan weg wat betreft Wilders en Breivik etc?

Ik denk van niet. Ik denk dat er echt wel een rassenkwestie speelt. Het feit dat er nu als het ware nogal grote groepen zijn aan te wijzen die bij elkaar zitten in een moskee, bepaalde wijken in grote steden etc maakt het alleen makkelijk voor "anti-multiculti's" een groep aan te wijzen.

Als deze sociale bindingen onder moslims bv compleet verdwijnt zullen we zien waar het echt om gaat en dan zullen de "problemen" benoemd gaan worden naar waar ze echt op slaan: op ras.
pi_99947358
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 01:56 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nou dat is dus niet waar ie voor stond, misschien dat ie iets minder haatdragend was geweest als bepaalde elementen uit een andere religie dat ook waren geweest, maar dat is dus niet het geval, verre van dat.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_99947385
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 02:02 schreef Koskesh het volgende:
Wat ik me vaak afvraag he: Stel dat morgen ALLE moslims in Europa hun geloof afzweren en gaan assimileren in de Europese samenleving en zich compleet gaan aanpassen aan de westerse cultuur.

Is het probleem dan weg wat betreft Wilders en Breivik etc?

Ik denk van niet. Ik denk dat er echt wel een rassenkwestie speelt. Het feit dat er nu als het ware nogal grote groepen zijn aan te wijzen die bij elkaar zitten in een moskee, bepaalde wijken in grote steden etc maakt het alleen makkelijk voor "anti-multiculti's" een groep aan te wijzen.

Als deze sociale bindingen onder moslims bv compleet verdwijnt zullen we zien waar het echt om gaat en dan zullen de "problemen" benoemd gaan worden naar waar ze echt op slaan: op ras.
Leuk stukje onzin.
pi_99947432
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 02:09 schreef Hathor het volgende:

[..]

Nou dat is dus niet waar ie voor stond, misschien dat ie iets minder haatdragend was geweest als bepaalde elementen uit een andere religie dat ook waren geweest, maar dat is dus niet het geval, verre van dat.
Waar staat-ie dan voor?
Bluesdude haalde het stukje aan over Eurabië en de oorlog die daar tegen gevochten wordt, een soort derde wereldoorlog die hij ziet en waarin hij strijdt.
Waar staat-ie voor? Volgens mij (op onderdelen) identiek aan Breivik.
Maar zeg jij het maar, dit is jouw feestje.
I´m back.
pi_99947461
@Hathor

Enerzijds zeg je; je mag Wilders en zijn aanhangers niet aansprakelijk stellen voor deze acties. Dat ben ik helemaal met je eens! Je mag niet iedereen die dezelfde denkbeelden heeft gelijkstellen aan de dader van deze actie! .

Anderzijds breng jij extremisme op basis van religie wel in verband hele groepen. Je doet in feite precies wat jij in het geval van de PVV niet wil doen. Kortom, je bent minstens zo kortzichtig als mensen die je aanvalt omdat ze alle Wilders aanhangers over een kam scheren.
pi_99947491
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 02:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Waar staat-ie dan voor?
Bluesdude haalde het stukje aan over Eurabië en de oorlog die daar tegen gevochten wordt, een soort derde wereldoorlog die hij ziet en waarin hij strijdt.
Waar staat-ie voor? Volgens mij (op onderdelen) identiek aan Breivik.
Maar zeg jij het maar, dit is jouw feestje.
Feestje? Nee dat moet nog beginnen.
pi_99947500
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 01:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat stuk van depers is wel goed, in principe is dat wat je wil weten ook. Het is te makkelijk om alles weg te wuiven en dan vervolgens weer precies te horen wat Breivik schreef...
ik plaats dat stukje nog eens in dit nieuwe topic, het is een goed diskussiestuk

quote:
Het grootste verschil – het kan niet genoeg benadrukt worden – is natuurlijk dat Wilders geweld veroordeelt. Maar ook hier wringt het, want tegelijk spuit hij felle oorlogsretoriek.

De PVV-leider strooit met verwijzingen naar de slag tegen de Moren bij Poitiers, naar die tegen de Turken bij Wenen én naar de Tweede Wereldoorlog. ‘Bevrijding’ van de islam is het doel, en wie niet meevecht een laffe ‘Chamberlain’. ‘Als je niet wilt dat je zelf wordt opgegeten, zal je toch de ander moeten opeten.’ (2008, in NRC).

Daarom zijn ongemakkelijke vragen terecht. Zoals het niet meer dan logisch is dat de dierenrechtenbeweging kritisch bevraagd werd na de moord op Pim Fortuyn. Zoals de islam vanzelfsprekend ter discussie staat door de jihadistische aanslagen.

Warme oorlog
Hoe zien Wilders, en zijn geestverwanten, die ‘oorlog tegen de islam’ nou voor zich? En waarom denkt hij, in tegenstelling tot Fortuyn, dat dit geen Koude Oorlog is maar een ‘warme’ (2007, HP De Tijd)? Betekent dit dat hij vindt dat afschrikking niet genoeg is, maar dat er echt gevochten moet worden? En hoe doe je dat dan, vechten tegen de islam?

In zijn proces stelde hij dat de ‘multiculturalistische elites’ een ‘totale oorlog’ tegen de bevolking voeren. Wat verwacht hij dan van zijn volgelingen? Als er inderdaad een oorlog woedt, is dan niet de logische consequentie dat die naar het zwaard grijpen en terugvechten? En waarom is zo’n aanslag tegen ‘de multiculturalistische elites’ dan opeens de actie van een gek?

Wilders keurt de aanslag echt af. Hij is, zoals iedereen, verdrietig over de moord op tientallen kinderen. Maar moet hij zich dan niet op zijn minst afvragen of hij zijn retoriek dient te matigen? Is dit geen moment voor enige zelfreflectie? Moet hij niet duidelijker, ja kristalhelder maken dat hij doelt op een geestelijke strijd, en niet een op het slagveld?
http://www.depers.nl/binn(...)gen-voor-de-PVV.html
  † In Memoriam † dinsdag 26 juli 2011 @ 02:17:30 #11
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_99947501
Breivik is in feite een eindproduct van 10 jaar propaganda. Als je maar blijft herhalen dat de immigratie in werkelijkheid een moslim invasie is, dat pogingen migranten te integreren in werkelijkheid een plot is om een Eurabië te maken, dat linkse marxisten er op uit zijn om via de moslims hun heilstaat te stichten, dat Islam geen religie maar een politiek systeem is, dat Islam in werkelijkheid fascisme is, dat Israel dezelfde strijd vecht die ons in Europa te wachten staat, dat het migratiebeleid niet economisch gemotiveerd was maar het in werkelijkheid vanuit linkse ideologische hoek afkomstig is, enz. enz. enz. dan gaan mensen het uiteindelijk geloven. Mensen als Breivik zijn er een direct resultaat van.

Het is grofweg een jaar of tien dat deze ideologie zijn opmars maakt. Breivik is 32. Hoeveel jongeren van rond de 20 hebben eigenlijk niks anders dan deze riedel gehoord? Geloof maar dat er genoeg Breivikjes in spee rondlopen. Als je fanatici kweekt dan krijg je ook fanatici.
pi_99947508
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 02:15 schreef DeWalrus het volgende:
@Hathor

Enerzijds zeg je; je mag Wilders en zijn aanhangers niet aansprakelijk stellen voor deze acties. Dat ben ik helemaal met je eens! Je mag niet iedereen die dezelfde denkbeelden heeft gelijkstellen aan de dader van deze actie! .

Anderzijds breng jij extremisme op basis van religie wel in verband hele groepen. Je doet in feite precies wat jij in het geval van de PVV niet wil doen. Kortom, je bent minstens zo kortzichtig als mensen die je aanvalt omdat ze alle Wilders aanhangers over een kam scheren.
Denkfout is dat iemand Wilders verantwoordelijk stelt voor deze daad. Dat doet niemand.
Het gaat om slechts de identieke gedachtegang. En als je die volgt dan kom je terecht bij een dictatuur. En bij moord.
I´m back.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 02:17:58 #13
117098 Hathor
Effe niet
pi_99947509
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 02:15 schreef DeWalrus het volgende:
@Hathor

Ja dat klopt helemaal. ^O^
pi_99947513
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 02:16 schreef Hathor het volgende:

[..]

Feestje? Nee dat moet nog beginnen.
O, ja, vertel...
I´m back.
pi_99947526
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 02:11 schreef Hathor het volgende:

[..]

Leuk stukje onzin.
Dus jij vindt complete wijken in Europese steden met etnische minderheden geen probleem?

Het grote probleem is dat West Europa massaal etnische minderheden heeft geimporteerd over de jaren heen en dit zorgt voor grote conflicten met de oorspronkelijke bevolking, elke halve gare kan dit zien aankomen.
pi_99947562
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 02:17 schreef NorthernStar het volgende:
Breivik is in feite een eindproduct van 10 jaar propaganda. Als je maar blijft herhalen dat de immigratie in werkelijkheid een moslim invasie is, dat pogingen migranten te integreren in werkelijkheid een plot is om een Eurabië te maken, dat linkse marxisten er op uit zijn om via de moslims hun heilstaat te stichten, dat Islam geen religie maar een politiek systeem is, dat Islam in werkelijkheid fascisme is, dat Israel dezelfde strijd vecht die ons in Europa te wachten staat, dat het migratiebeleid niet economisch gemotiveerd was maar het in werkelijkheid vanuit linkse ideologische hoek afkomstig is, enz. enz. enz. dan gaan mensen het uiteindelijk geloven. Mensen als Breivik zijn er een direct resultaat van.

Het is grofweg een jaar of tien dat deze ideologie zijn opmars maakt. Breivik is 32. Hoeveel jongeren van rond de 20 hebben eigenlijk niks anders dan deze riedel gehoord? Geloof maar dat er genoeg Breivikjes in spee rondlopen. Als je fanatici kweekt dan krijg je ook fanatici.
Mee eens idd.
En wij stonden er bij die 10 jaar lang.
Volgens mij hebben we wel tegengas gegeven, maar het vliegt toch uit de bocht.
I´m back.
pi_99947604
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 02:17 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ik plaats dat stukje nog eens in dit nieuwe topic, het is een goed diskussiestuk

[..]

Mooie discussie voor POL.
Ik vind het ronduit stuitend dat de aanhangers van Wilders alles snel wegwuiven, om vervolgens hun riedeltje weer af te draaien, dat bijna identiek is aan Breiviks riedeltje...
Dat is zo ontzettend politiek correct.
I´m back.
pi_99947643
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 02:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Mooie discussie voor POL.
Ik vind het ronduit stuitend dat de aanhangers van Wilders alles snel wegwuiven, om vervolgens hun riedeltje weer af te draaien, dat bijna identiek is aan Breiviks riedeltje...
Dat is zo ontzettend politiek correct.
De aanhangers van Wilders kunnen zich vinden in de ideeën van Breivik, maar niet in hoe hij ze ten uitvoering heeft gebracht.

Stiekem zouden ze het denk ik niet zo erg hebben gevonden als hij 76 mensen van niet-noorse afkomst had afgeknald.

Edit: (niet-Europese afkomst)
  dinsdag 26 juli 2011 @ 02:26:22 #19
117098 Hathor
Effe niet
pi_99947659
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 02:18 schreef Koskesh het volgende:

[..]

Dus jij vindt complete wijken in Europese steden met etnische minderheden geen probleem?

Het grote probleem is dat West Europa massaal etnische minderheden heeft geimporteerd over de jaren heen en dit zorgt voor grote conflicten met de oorspronkelijke bevolking, elke halve gare kan dit zien aankomen.
dat hoor je me niet zeggen, ik zeg alleen dat ras er volledig buiten staat, en dat dit helemaal op het conto van religie kan worden geschreven. Wijken met etnische minderheden zijn inderdaad geen probleem. zolang religie daarin geen rol gaat spelen.
pi_99947700
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 02:25 schreef Koskesh het volgende:

[..]

De aanhangers van Wilders kunnen zich vinden in de ideeën van Breivik, maar niet in hoe hij ze ten uitvoering heeft gebracht.

Stiekem zouden ze het denk ik niet zo erg hebben gevonden als hij 76 mensen van niet-noorse afkomst had afgeknald.

Maar wat voor samenleving willen ze, net zo'n dictatuur als Breivik voorstelt?
Dat is toch belangrijk om te weten.
Ook al zal dat volgens hen democratisch bereikt moeten worden.
Wat voor een vlees hebben we met deze mensen in de kuip?
I´m back.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 02:29:43 #21
117098 Hathor
Effe niet
pi_99947703
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 02:25 schreef Koskesh het volgende:

[..]

Dat zou dan precies hetzelfde klinken als al die moslims die wel begrip hadden voor 9-11, niet dan?
pi_99947710
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 02:29 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat zou dan precies hetzelfde klinken als al die moslims die wel begrip hadden voor 9-11, niet dan?
Nee.
I´m back.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 02:30:52 #23
117098 Hathor
Effe niet
pi_99947719
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 02:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee.
Misschien voor jou niet, maar ik zie wel degelijk overeenkomsten.
pi_99947736
Volgens mij las je of niet wat ik zeg Hathor of schep je gewoonweg plezier in het feit dat je met twee maten meet en wat je in de ene situatie verwerpt in de andere verheerlijkt?

Jij zegt: De Islam (religie) is gevaarlijk.
Jij Zegt: Je mag niet zeggen dat ene ideologie waaruit meerdere extremisten zijn opgestaan die aanslagen plegen (het huidige conservatisme van o.a. Wilders) gevaarlijk is als geheel.

In elke religie of ideologie heb je idioten die doorslaan. Bij de Moslims (Osama Bin laden), bij de conervatieve PVV achtige bewegingen (Deze Noor).
  dinsdag 26 juli 2011 @ 02:34:44 #25
117098 Hathor
Effe niet
pi_99947765
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 02:32 schreef DeWalrus het volgende:
Volgens mij las je of niet wat ik zeg Hathor of schep je gewoonweg plezier in het feit dat je met twee maten meet en wat je in de ene situatie verwerpt in de andere verheerlijkt?

Jij zegt: De Islam (religie) is gevaarlijk.
Jij Zegt: Je mag niet zeggen dat ene ideologie waaruit meerdere extremisten zijn opgestaan die aanslagen plegen (het huidige conservatisme van o.a. Wilders) gevaarlijk is als geheel.

In elke religie of ideologie heb je idioten die doorslaan. Bij de Moslims (Osama Bin laden), bij de conervatieve PVV achtige bewegingen (Deze Noor).
Deze Noor heeft geen ene reet te maken met de PVV, das je eerste fout, en je tweede is dat je denkt dat ik alleen tegen de moslims ageer, ik heb net zo'n pleurishekel aan katholieken als aan moslims, wat dat betreft discrimineer ik niet.
pi_99947784
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 02:30 schreef Hathor het volgende:

[..]

Misschien voor jou niet, maar ik zie wel degelijk overeenkomsten.
Zie je het verschil niet?
Een aanval op de eigen bevolking.
Een aanval op een andere bevolking.
I´m back.
pi_99947797
Moslims plegen ook aanslagen op Moslims.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 02:38:50 #28
117098 Hathor
Effe niet
pi_99947809
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 02:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zie je het verschil niet?
Een aanval op de eigen bevolking.
Een aanval op een andere bevolking.
Zoals hij het ziet is het een aanval op het politieke deel van zijn eigen volk dat het heeft toegestaan dat er daar blijkbaar een grote instroom van moslims is, in zijn eigen verneukte visie maakt dat blijkbaar veel verschil.
pi_99947844
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 02:29 schreef Hathor het volgende:

[..]

Kijk je kan er wel steeds 9-11 bij halen en allerlei moslim aanslagen in het verleden en dat klopt, die zijn er zeker geweest.

Het gaat nu denk ik over dat steeds meer Europese mensen zich steeds minder thuis voelen met zo veel allochtonen. Een enkele Europeaan gaat dan flippen zoals je bv ziet met Breivik.

En ik zal het toegeven het klinkt misschien gek maar ik kom zelf uit het Midden Oosten en zal er islamitisch uitzien voor veel mensen maar ik kan deze gevoelens van Europeanen wel begrijpen...
Het zal zich hoe dan ook op een of andere manier manifesteren in de toekomst en het enige waar ik op kan hopen is met zo min mogelijk bloedvergieten. Dan moet er wel snel iets veranderen maar wat precies weet ik nu ook niet.

Een ding is duidelijk het halen van grote groepen kansarmen uit arme landen heeft veel problemen veroorzaakt en zal dat nog doen in de toekomst. Partijen als die van Wilders zie ik alleen maar groeien ondanks deze hele Breivik zaak.
pi_99947846
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 02:37 schreef Lagrinta het volgende:
Moslims plegen ook aanslagen op Moslims.
Ja, daar zijn moslims bij om het leven gekomen en elkaar (soenni en shii) moorden elkaar ook uit onder bepaalde omstandigheden.
Echter het begrip van deze aanslag op 9/11 lag in de Palestina/Israël kwestie en het verleden van imperialisme vanwege de olie door het Westen. Hoe twisted en biased dat ook moge zijn. Het valt te begrijpen dat zij er begrip voor kunnen hebben.
I´m back.
pi_99947882
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 02:38 schreef Hathor het volgende:

[..]

Zoals hij het ziet is het een aanval op het politieke deel van zijn eigen volk dat het heeft toegestaan dat er daar blijkbaar een grote instroom van moslims is, in zijn eigen verneukte visie maakt dat blijkbaar veel verschil.
Dat is dus wel heel erg verneukt toch, lijkt me, hij schoot kinderen dood die op een sociaaldemocratisch kamp waren. Kinderen. Kinderen die volgens zijn verneukte bij elkaar geharkte visie in de toekomst een gevaar voor zijn volk zouden zijn, omdat ze sociaaldemocratisch zouden zijn?
I´m back.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 02:48:06 #32
117098 Hathor
Effe niet
pi_99947896
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 02:42 schreef Koskesh het volgende:

[..]

Kijk je kan er wel steeds 9-11 bij halen en allerlei moslim aanslagen in het verleden en dat klopt, die zijn er zeker geweest.

Het gaat nu denk ik over dat steeds meer Europese mensen zich steeds minder thuis voelen met zo veel allochtonen. Een enkele Europeaan gaat dan flippen zoals je bv ziet met Breivik.

En ik zal het toegeven het klinkt misschien gek maar ik kom zelf uit het Midden Oosten en zal er islamitisch uitzien voor veel mensen maar ik kan deze gevoelens van Europeanen wel begrijpen...
Het zal zich hoe dan ook op een of andere manier manifesteren in de toekomst en het enige waar ik op kan hopen is met zo min mogelijk bloedvergieten. Dan moet er wel snel iets veranderen maar wat precies weet ik nu ook niet.

Een ding is duidelijk het halen van grote groepen kansarmen uit arme landen heeft veel problemen veroorzaakt en zal dat nog doen in de toekomst. Partijen als die van Wilders zie ik alleen maar groeien ondanks deze hele Breivik zaak.
Dat zie ik dus ook gebeuren vroeg of laat, denk dat je me gewoon verkeerd begrepen hebt dan.
  † In Memoriam † dinsdag 26 juli 2011 @ 02:50:20 #33
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_99947917
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 02:34 schreef Hathor het volgende:

[..]

Deze Noor heeft geen ene reet te maken met de PVV
Precies dezelfde ideologie vind ik een redelijk grote reet.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 02:50:53 #34
117098 Hathor
Effe niet
pi_99947925
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 02:46 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat is dus wel heel erg verneukt toch, lijkt me, hij schoot kinderen dood die op een sociaaldemocratisch kamp waren. Kinderen. Kinderen die volgens zijn verneukte bij elkaar geharkte visie in de toekomst een gevaar voor zijn volk zouden zijn, omdat ze sociaaldemocratisch zouden zijn?
Geen kinderen, het waren volgens mij allemaal mensen van voor in de twintig, jonge volwassenen dus. Maar goed dat maakt verder niet zo veel uit, ze waren wel lid van de regeringspartij die in ZIJN ogen de wortel van de problemen zijn.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 02:52:12 #35
117098 Hathor
Effe niet
pi_99947938
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 02:50 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Precies dezelfde ideologie vind ik een redelijk grote reet.
Leuk dat je dat vind, maar ik kan weinig met jouw fascinatie voor grote konten.
pi_99947984
Naar rechtse mensen luisteren – of de dood

Dat internet grotendeels bestaat uit idioten was al duidelijk maar met de reacties op Breiviks bloedbad is een nieuw dieptepunt bereikt.
De reactie van Wilders op twitter lijkt nog een van de normaalste want hij noemt Breivik een psychopaat en hij zegt dat de PVV ”alles verafschuwt waar die man voor staat en heeft gedaan”.

Dat laatste gelooft natuurlijk geen hond. Hoe meer er bekend wordt over Breivik, niet in de laatste plaats door informatie van Breivik zelf, hoe meer duidelijk wordt dat diens standpunten zonder meer uitwisselbaar zijn met die van de PVV.

Breivik had zonder meer partij ideoloog van de PVV kunnen zijn in plaats van Martin Bosma. Dus tenzij Geert Wilders inmiddels zijn eigen abjecte standpunten verafschuwt, kan hij niet met droge ogen beweren dat hij alles verafschuwt waar Breivik voor staat.

Anderen hebben dat goed in de gaten.

Bij de aanhang van het Breivik/Wilders gedachtengoed zijn nu verschillende strategieën om de zaak in de juiste banen te leiden; ik bespreek er enkele.

Daad van Breivik omarmen als volstrekt legitiem
Een logisch gevolg van een diepgewortelde haat tegen sociaal-democraten is dat je de dood van 100 “PvdA jongeren” accepteert als “een noodzakelijk kwaad”. Het is niet mooi, maar het moet maar. Zachte heelmeesters etc.

De diverse “PVV forums” (die dat overigens niet zijn want de PVV is wel de laatste partij die van een openbaar forum gebruik zal maken) hebben het internationale nieuws gehaald met dit standpunt, maar je hoeft niet echt ver te zoeken om dit standpunt te vinden. Zelfs bij ons op de site hebben zich reageerders gemeld met dit standpunt.

De keiharde ontkenning
Rechtse mensen blinken niet echt uit qua geïnformeerdheid en het zal dan ook niemand verbazen dat de meeste rechtse mensen nog steeds geen flauw benul hebben waar Breivik/Wilders voor staan. Het doet denken aan die ene keer vorig jaar of zo dat op TV ineens een journalist het programma van de PVV gelezen bleek te hebben en dat toen de champagneflessen open gingen vanwege deze wonderlijke daad van zelfopoffering.

Geert Wilders is een vriendelijke grappige man en het bestaat gewoon niet dat zijn ideeën overeenkomen met die van een massamoordenaar in Noorwegen. Ook wel vergelijkbaar met vingers in je oren steken en keihard “LALALALALA” zingen.

Het beste wat je als PVV op dit moment kan hebben is dat de oude situatie zich zo snel mogelijk herstelt. Die oude situatie is: de PVV deelt uit, de rest incasseert. Dit is wat bijvoorbeeld het Haagse gemeenteraadslid Van Doorn doet, als hij plotseling op twitter een maanden oud niet kloppend bericht verspreidt over “de Noorse PvdA wil Israël bombarderen”.

Van Doorn denkt gewoon “het is nu 2 dagen later ik ga gewoon verder waar ik gebleven ben”. En die man doet ook maar zijn werk.

“Links” de schuld geven
Ik hou niet van het woordje “spin” maar wat Bias Paternotte (Geenstijl) en Afshin Ellian (Elsevier) doen is exact dat. Paternotte doet alsof hij een verhaal schrijft over Breivik, maar in plaats daarvan haalt Paternotte in zijn artikel een PvdA-wethouder op volstrekt smadelijke wijze door het slijk, en geeft hij af op Mohamed Rabbae.

Hij eindigt zijn verhaal met “Volkert van der Graaf, Mohammed Bouyeri, meneer de PvdA-wethouder, jullie zijn natte tosti’s. Jelui doet niet meer mee. Laten we over de haat heenstappen en zeggen: Pathetic fucks: wij buigen niet voor terreur”.

Het komt er eigenlijk op neer dat Rabbae, de PvdA-wethouder, Volkert vd Graaf en Bouyeri allemaal net zo erg zijn als Breivik. Gelukkig zijn er nog verstandige mensen zoals Paternotte, om een en ander uit te leggen aan de gemankeerde Geenstijl generatie.

Wat de PvdA´er en Rabbae te maken hebben met de rechtsextremistische terreur in Oslo weet niemand maar dat hoeft ook niet. De juiste toon is weer gezet. De zaak staat weer op de rit voor Geenstijl.

“Islam” de schuld geven
Bij Elsevier verscheen een onnavolgbaar artikel van Afshin Ellian. Ellian is “hoogleraar Sociale Cohesie” en de gedachte dat er mensen bestaan die van deze man moeten leren wat sociale cohesie is doet mij walgen, maar dit terzijde. In het artikel beschrijft hij hoe Breivik een “zelfislamiseerder” is omdat hij precies herhaalt wat extremistische moslims zeggen, en precies doet wat extremistische moslims doen. Dat brengt ons trouwens weer bij Wilders want er zijn weinig mensen zo goed op de hoogte (of denken te zijn) van wat radicale moslims willen, als de PVV c.s.. In die zin zouden PVV’ers dus ook “zelfislamiseerders” zijn.

Dit is leuk voor “een stukkie” maar iedereen snapt natuurlijk wel dat het je reinste nonsens is. Maar dat is geen probleem; het stukkie waarin de islam de schuld krijgt van deze extreemrechtse terreurdaad is weer geschreven, en notabene door een “hoogleraar”, en daar gaat het om. Mission Accomplished bij Elsevier.

De daad los zien van het gedachtengoed
“Okay”, zeggen sommige mensen; “de daad van Breivik kan niet door de beugel, maar je moet de daad los zien van het gedachtengoed”. Ik citeer “het redactioneel commentaar” over “Oslo” op de sterk met de PVV sympathiserende website artikel7.nu:

quote:
“Oslo” is een wijze les. Gekken kun je door het gehele politieke spectrum terug vinden. Maar hun daden moet je alleen beoordelen aan de hand van wat zij deden, niet om wat de achterliggende motieven waren, die hun getroebleerde geest raadzaam achtte. Wij willen graag dat onze lezers dat ter harte nemen.
Artikel7 noemt het “een wijze les”. Betekent het nu dat ze zelf nu begrijpen dat de daad van een islamistische terrorist de daad van een individu is, en niet één op één veroorzaakt door “de islam”? De tijd zal het leren, maar ik vrees het ergste.

Mocht deze wijze les werkelijk geleerd worden, dan hebben we dus geen groot probleem met Wilders c.s., die “in oorlog zijn met de islam”. Immers dit betreft “het woord”, en niet de daad. Zoals Breivik vermoedelijk wel zal gaan betogen betreft het doodschieten van 100 socialisten een logische voortzetting van het gedachtengoed, maar dan met andere middelen.

Artikel7 hebben wij hier op de site vaak besproken vanwege de daar aangetroffen ideeën over Femke Halsema de strot doorsnijden met een roestig broodmes, marokkanen in de fik steken, ondergetekende onthoofden, etc. etc. etc. de lijst is eindeloos.

Maar dit betreft dus slechts “het woord”.

Luisteren naar rechts – of de dood
Wat betreft “luisteren naar rechts” heb ik mijn portie wel gehad. Reeds in 2002 besprak men op forums waar ook mijn huisadres gepubliceerd werd hoe men types als mij een enkeltje Noordzee zou geven per Hercules vliegtuig.

Inmiddels zijn we bijna 10 jaar verder en heb ik ruim 2 jaar deze website.

“Rechts” heeft diverse ideeën maar het belangrijkste idee waar we mee te maken hebben is dat “de linkse elite” Europa heeft verkwanseld en verraden, en dat Europa inmiddels wordt overgenomen door de islamitisch horden. Volgens deze rechtse mensen kun je kiezen tussen vechten, of islamitisch worden.

Dat heb ik toch goed gehoord, rechtse mensen? Zie je nou wel; ik luister heus.

Ik heb daar al vaker over geschreven maar mijn reactie op dit gedachtengoed laat zich prima samenvatten met bijgaande afbeelding van de invasie van de mohammedaanse horden.

Hier hebben we dus mee te maken. Ook veel “gematigd” rechtse mensen bij bijvoorbeeld het CDA, maar ook zelfs “kritische” PvdA leden en zelfs (gruwel) SP leden hangen het standpunt aan dat je dit “serieus moet nemen”.

Rechtse mensen zeggen vaak “kijk om je heen” als ondersteuning van hun betoog. Maar als je zegt “kijk naar deze grafische weergave van de islamitische invasie in Europa” dan beginnen ze ineens over Amsterdam en Rotterdam. Dat het daar wel druk is of zo.

Nee laten we wel wezen; als het de afgelopen 40 jaar werkelijk het doel van de muzelmannen was om Europa te veranderen in een kalifaat dan is dat streven jammerlijk mislukt.

Iedereen die daarover tegen beter weten in blijft schreeuwen beschouw (en benader) ik als een krijsende, verongelijkte, peuter. Ik hoor hem wel, maar luisteren; nee. Aan al het geluister komt ook een end.

Dit moet frustrerend zijn voor de rechtse medemens, getuige bijvoorbeeld deze reactie welke zojuist hier op de site werd geplaatst:

quote:
Helaas is het kennelijk wel zo, op basis van tot nu toe gepubliceerde informatie over en door de Noor, dat hij gemoord heeft omdat hij niet werd gehoord door de linksmens dan wel dat de linksmens zijn ideeen over de islam als niet ter zake doende heeft genegeerd.
Er zijn de afgelopen dagen berichten op internet verschenen die het nog duidelijker uitleggen aan “de linksmensch”, maar omdat deze hier verscheen beperk ik me tot deze.

Wie niet wil luisteren moet maar dood. Daar komen die reacties op neer.

Maar zoals ik hierboven als schreef: ik heb geluisterd en jullie zijn niet goed snik.

En nou?

http://www.krapuul.nl/blo(...)uisteren-of-de-dood/
  † In Memoriam † dinsdag 26 juli 2011 @ 02:55:49 #37
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_99947985
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 02:52 schreef Hathor het volgende:

[..]

Leuk dat je dat vind, maar ik kan weinig met jouw fascinatie voor grote konten.
Een beetje zoals Wilders, nergens echt op in gaan maar je er afmaken met een domme opmerking. Gaat deze keer niet genoeg zijn. Breivik is van jullie. :)
  dinsdag 26 juli 2011 @ 02:56:22 #38
117098 Hathor
Effe niet
pi_99947992
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 02:55 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Een beetje zoals Wilders, nergens echt op in gaan maar je er afmaken met een domme opmerking. Gaat deze keer niet genoeg zijn. Breivik is van jullie. :)
Jullie?
pi_99948025
Ik denk dat links maar eens moet stoppen zich zo defensief, zo schuldig op te stellen tegenover de nazaten van Pim Fortuyn.
I´m back.
pi_99948124
Hier is een rake analyse, die alle spijkers op de kop slaat:

"De hel, dat zijn de anderen"
  dinsdag 26 juli 2011 @ 03:09:18 #41
117098 Hathor
Effe niet
pi_99948131
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 02:59 schreef Ryan3 het volgende:
Ik denk dat links maar eens moet stoppen zich zo defensief, zo schuldig op te stellen tegenover de nazaten van Pim Fortuyn.
Alsof ze dat ooit gedaan hebben, laat me niet lachen man, al vanaf de eerste dag werden vergelijkingen met Mussolini gemaakt vanuit linkse hoek, en heus niet vanwege de overeenkomende haardracht. Als er een ding is wat links niet doet, is het zich defensief en schuldig opstellen, daarvoor zijn te te druk met het opplakken van etiketten op de diverse mensen en hun meningen, zoals die dorpsgek een paar posts hierboven met zijn "jullie" opmerking.
  † In Memoriam † dinsdag 26 juli 2011 @ 03:11:03 #42
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_99948146
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 02:50 schreef Hathor het volgende:

[..]

Geen kinderen, het waren volgens mij allemaal mensen van voor in de twintig, jonge volwassenen dus. Maar goed dat maakt verder niet zo veel uit
Maakt niet zoveel uit maar genoeg om het toch even te onderstrepen. Jong volwassenen, dat maakt het toch weer net iets minder erg dan kinderen... Je maakt me misselijk.

De namen en leeftijden worden nog wel bekend gemaakt.
Niet teveel gaan schrikken van de 15 jarigen he?

quote:
, ze waren wel lid van de regeringspartij die in ZIJN ogen de wortel van de problemen zijn.
Net zoals de Jonge Socialisten en de PvdArabieren, de linkse landverraders, de wortel van het probleem zijn in de ogen van Wilders en zijn aanhang.
pi_99948162
Marlan, ik heb dat artikel gelezen en wat ik er eigenlijk op wil zeggen is: Het gaat er denk ik om dat PVV'ers het liefst GEEN moslims zien in het straatbeeld in West-Europa.

Zeg maar het liefst terug naar de situatie in de eerste helft van de 20ste eeuw.
(Niet dat dat de beste tijd was die men kan wensen :7, maar je begrijpt wat ik bedoel)
pi_99948187
En je kan eindeloos discussieren of dit wel juist is of niet maar mensen die zich wel kunnen vinden in de ideeën van de PVV willen denk ik gewoon GEEN moslims in Europa. Simpel.

En de democratie of de revolutie zal gaan bepalen of ze hun zin krijgen of niet.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 03:16:28 #45
117098 Hathor
Effe niet
pi_99948192
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 03:11 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Maakt niet zoveel uit maar genoeg om het toch even te onderstrepen. Jong volwassenen, dat maakt het toch weer net iets minder erg dan kinderen... Je maakt me misselijk.

De namen en leeftijden worden nog wel bekend gemaakt.
Niet teveel gaan schrikken van de 15 jarigen he?

[..]

Net zoals de Jonge Socialisten en de PvdArabieren, de linkse landverraders, de wortel van het probleem zijn in de ogen van Wilders en zijn aanhang.
Misselijk genoeg zodat je over je toetsenbord kotst, zodat je keys onbruikbaar zijn er er geen bullshit meer uit je vingers komt? Ik zou daar op zich weinig moeite mee hebben geloof ik.
pi_99948211
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 03:09 schreef Hathor het volgende:

[..]

Alsof ze dat ooit gedaan hebben, laat me niet lachen man, al vanaf de eerste dag werden vergelijkingen met Mussolini gemaakt vanuit linkse hoek, en heus niet vanwege de overeenkomende haardracht. Als er een ding is wat links niet doet, is het zich defensief en schuldig opstellen, daarvoor zijn te te druk met het opplakken van etiketten op de diverse mensen en hun meningen, zoals die dorpsgek een paar posts hierboven met zijn "jullie" opmerking.
Die analyses kloppen toch?
Dat is geen haat, dat is een rationele analyse geweest. Ik kan het niet anders zien. Het klopte gewoon altijd al.
Zaak is alleen nu niet te vervallen in een zelfde soort haat als extreemrechts vervallen is, maar hen wel te bestrijden. Links staat geen dictatuur voor zoals Breivik propageert (heb je dat überhaupt gelezen of meegekregen hoe hij de toekomst ziet?), integendeel, een fatsoenlijke rechtvaardige samenleving, waarbij je je deur niet op slot hoeft te doen. De samenleving zoals Zeeland in de jaren 60, waar Balkenende in opgegroeid is, met een peut pluriformiteit. Een samenleving zoals Noorwegen is.
I´m back.
pi_99948218
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 03:15 schreef Koskesh het volgende:
En je kan eindeloos discussieren of dit wel juist is of niet maar mensen die zich wel kunnen vinden in de ideeën van de PVV willen denk ik gewoon GEEN moslims in Europa. Simpel.

En de democratie of de revolutie zal gaan bepalen of ze hun zin krijgen of niet.
Ik denk dat hun haat tegen links nog groter is hoor.
I´m back.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 03:22:00 #48
117098 Hathor
Effe niet
pi_99948237
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 03:19 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat is geen haat, dat is een rationele analyse geweest. Ik kan het niet anders zien. Het klopte gewoon altijd al.
Zaak is alleen nu niet te vervallen in een zelfde soort haat als extreemrechts vervallen is, maar hen wel te bestrijden. Links staat geen dictatuur voor zoals Breivik propageert (heb je dat überhaupt gelezen of meegekregen hoe hij de toekomst ziet?), integendeel, een fatsoenlijke rechtvaardige samenleving, waarbij je je deur niet op slot hoeft te doen. De samenleving zoals Zeeland in de jaren 60, waar Balkenende in opgegroeid is, met een peut pluriformiteit. Een samenleving zoals Noorwegen is.
is het niet heerlijk...zo'n naief beeld van hoe de samenleving eruit zou moeten zien?
pi_99948249
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 03:19 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het probleem is denk ik dat veel rechtse mensen dat ook willen, zo'n samenleving, maar van mening zijn dat een toename van Islamitische mensen zal zorgen dat de democratie en een rechtvaardige samenleving zullen verdwijnen en plaats zullen maken voor Sharia. :{
pi_99948253
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 03:22 schreef Hathor het volgende:

[..]

is het niet heerlijk...zo'n naief beeld van hoe de samenleving eruit zou moeten zien?
Ik ben zelf opgegroeid in zo'n samenleving, weliswaar iets later dan Balkenende, maar dat geeft je wel de rust om een normaal leven te leiden.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')