http://programma.ntr.nl/10026/kijken-in-de-zielquote:(Oud)-politici praten met Coen Verbraak over hun vak en over zichzelf. Met medewerking van Jan Marijnissen, Wouter Bos, Hans Wiegel, Elco Brinkman, Jolande Sap, André Rouvoet, Els Borst, Jack de Vries, Nebahat Albayrak, Frans Weisglas en Rita Verdonk.
Afl. 1: In de politiek. Het gaat onder meer over de vraag of politici een voorbeeldfunctie hebben. En wat betekent dat dan? Is het erg als ze de werkster zwart betalen, buitenissige seksuele voorkeuren hebben of er een buitenechtelijke relatie op nahouden? En moet je aanstaande politici vooraf wel of niet uitvoerig screenen? Ons dagelijks leven wordt voor een groot deel bepaald door politiek Den Haag. De wetten die bepalen hoe hard we mogen rijden, hoeveel belasting we betalen en hoe de gezondheidszorg geregeld is, worden vastgelegd op die ene vierkante kilometer rondom het Binnenhof. Wie zijn die mensen die Nederland regeren? Wat moet je kunnen om politicus te zijn? Zitten die zogenoemde volksvertegenwoordigers er nou voor ons of vooral voor zichzelf? En is 'democratie' altijd hetzelfde als 'meeste stemmen gelden'? Presentatie: Coen Verbraak.
De serie is vanaf dinsdag 26 juli te zien bij de NTR, om 21,20 uur, op Nederland 2.
Die hebben geen zielquote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:52 schreef golfer het volgende:
Wel jammer dat de PVV-poltici weer weigerden mee te werken.
Ik vind et wel mooi dat de tegenstellingen en meningen en bevindingen per onderwerp naast elkaar zitten. Het contrast daartussen. Dat maakt het ook juist anders dan zovele programma;squote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:51 schreef DrDentz het volgende:
Het lijkt me leuker als dit programma één aflevering per keer aan een politicus besteedt.. en volgende week een andere. Nu heb je zoveel losse flarden door elkaar.
Dit vind ik juist een van de sterke punten van het programma. Dat je de verschillende meningen/standpunten naast elkaar ziet. Bij de advocatenserie was dat (in mijn beleving) nog sterker dan de eerste afl. vanavond. Daar had je echt 5 verschillende antwoorden op dezelfde vraag. Maar dat komt misschien bij deze serie ook nog wel!quote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:51 schreef DrDentz het volgende:
Het lijkt me leuker als dit programma één aflevering per keer aan een politicus besteedt.. en volgende week een andere. Nu heb je zoveel losse flarden door elkaar.
Dat vond ik ook fijner inderdaad.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:38 schreef Moelie het volgende:
[..]
Dit vind ik juist een van de sterke punten van het programma. Dat je de verschillende meningen/standpunten naast elkaar ziet. Bij de advocatenserie was dat (in mijn beleving) nog sterker dan de eerste afl. vanavond. Daar had je echt 5 verschillende antwoorden op dezelfde vraag. Maar dat komt misschien bij deze serie ook nog wel!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |