abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 augustus 2011 @ 20:31:39 #76
347711 Vlindertjelief
Aquila non captat muscas
pi_100206284
Op de veluwe hebben ze hem nog niet.... However ... ik ga me nu omkleden en hardlopen want anders val ik in slaap achter de pc .....

[ Bericht 57% gewijzigd door Vlindertjelief op 01-08-2011 20:32:26 (aanvulling) ]
Angst klopte op de deur, vertrouwen deed open en zag niemand staan.
  maandag 1 augustus 2011 @ 21:08:08 #77
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_100208004
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 17:45 schreef Ach3r0n het volgende:
6 trainingsdagen per week is inderdaad wel veel voor een beginnend sporter. Let erop dat je lichaam hersteldagen nodig heeft.
Dat is precies de reden dat ik een trainingsdag wil opgeven, maar dan wil ik wel gelijk ook een beter aansluiting hebben tussen hardlopen en krachttraining. Verder ben ik een herintredende sporter. Heb vroeger 6x per week gesport.

Anyhows, de trainingsarbeid moet effectiever en daarmee moet m.i. een PT wel wat mee kunnen.

quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 19:28 schreef Vitapientje het volgende:
@ GotC, Bootcamp wilde ik eerst doen, voordat ik met lopen begon. Toen besloot ik dat ik daar niet aan kon komen zonder conditie. Dus toen begonnen met hardlopen. Het lijkt me nog steeds heel leuk. Iemand ervaring ermee in het A'damse Bos?
Een vriend van me heeft Bootcamp gedaan in het Vondelpark en een serveerster in een lunchcafe waar we vaak komen doet Bootcamp in Purmerend, beide zijn erover te spreken, dus.... niet de locaties waar je vragen over had, maar wel positieve geluiden!
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_100209321
Net gelopen, of meer gestrompeld. Vannacht slecht geslapen, eerste werkdag na de vakantie, voor het eerst weer 16 kilometer gefietst, slecht gegeten... Ik snap echt niet waarom het niet ging ;-)

Vannacht maar lekker slapen en een dagje rust. Woensdag weer een kans
pi_100214179
Ik had vorige week al bedacht dat ik deze week mijn wandelmoment maar eens op moest schuiven. Die was op de helft van mijn ronde van 3,2 km. En het eerste doel is om dat zonder wandelen te halen.
Vandaag dus geprobeerd later te wandelen. Stukje verder lopen dan normaal. Nog een stukje...en in één keer helemaal naar huis! Whoehoe!! Dit is voor mij een mijlpaal (2 om precies te zijn)! :D

Nu nog kijken of me dat woensdag en vrijdag weer lukt.
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 11:31:59 #80
151134 tochmaarwel
wel, maar toch..
pi_100226915
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 15:34 schreef Vitapientje het volgende:
@ tochmaarwel, ik zou ook graag lekker door het bos lopen, maar ik ben nogal een bange schijterd. Op de een of andere manier krijg ik altijd enge mannen achter me aan. Dus ik loop alleen over stoepjes e.d. (wel iets minder te zien) en in het weekend af en toe in het bos, zodat ik manlief kan bellen als er een of andere viespeuk me probeert te grijpen :D
Oef, creepy. Heb je niet een ander bos, waar je je wel op je gemak voelt? Zelfs in het dorpje waar m'n ouders wonen zijn verschillende bossen. En als je overdag (of 's avonds, als 't nog niet schermert) hardloopt is het al een stuk minder eng lijkt me? :)

Vanavond wss les 9. Voor 't eerst weer 5 minuten. Weet nog dat ik de vorige keer bij les 9 echt 't gevoel had alsof ik dood ging, maar heb de les wel uitgelopen. Hopen dat 't dit keer wat beter gaat.
You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one.
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 11:53:58 #81
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_100227500
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 21:35 schreef Vitapientje het volgende:
Net gelopen, of meer gestrompeld. Vannacht slecht geslapen, eerste werkdag na de vakantie, voor het eerst weer 16 kilometer gefietst, slecht gegeten... Ik snap echt niet waarom het niet ging ;-)

Vannacht maar lekker slapen en een dagje rust. Woensdag weer een kans
En gisteren natuurlijk ook gelopen he ;)
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 12:47:16 #82
151134 tochmaarwel
wel, maar toch..
pi_100228982
Tijdens het lopen neem ik m'n telefoon (iPhone) mee en zet ik Runkeeper aan. Nu ik 't schema van Evy volg, heb je dus steeds een paar min. hardlopen, en een tijdje wandelen. De minuten dat ik gewoon loop (loop dan nog wel redelijk door) zegt ie bij Runkeeper altijd dat ik 0km/h ga.. verneukt m'n gemiddelde dus nogal.

Meer mensen dit dit hebben? En weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
pi_100229386
Ik heb soms wel met Runkeeper dat hij geen GPS-signaal krijgt. Op die momenten geeft hij bij mij ook 0km/h aan. Maar wanneer ik gewoon wandel heb ik die problemen niet echt. Als het aan je GPS ligt kan je proberen je telefoon wat meer richting de lucht te richten, of, een route met vrijer zicht op de lucht nemen.
Zelf heb ik een iPhone 4 met een case en daar dan nog een armband omheen, maar meestal is het GPS signaal wel redelijk, ik zal eens proberen wat voor invloed het heeft om gewoon de telefoon los mee te nemen.

Volgens mij heeft het ontbreken van GPS signaal verder weinig invloed op je gemiddelde snelheid, want hij doet gewoon afstand delen door tijd. Behalve als je hele bochten enzo mist, maar dan is waarschijnlijk de afstand ook korter.
New in town
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 13:04:50 #84
151134 tochmaarwel
wel, maar toch..
pi_100229498
Ik neem 'm indd altijd los mee, gewoon in m'n hand. Super irritant trouwens, die rondvliegende draadjes. Snel iets voor kopen.

Heb verschillende routes gelopen en hij blijft het doen. Elke keer alleen de minuten dat ik wandel.
pi_100232579
@ GotC, daarom vanavond maar gewoon aan de bbq ;) Ff eiwitten naar binnen werken :P
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 18:50:46 #86
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100241436
Vanochtend ook weer gelopen en nu doda weer. Dit weekend 9 km doen, wellicht weer in Friesland O+
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 18:58:09 #87
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_100241615
Ik heb m'n telefoon gewoon in zo'n armband. Zoek alleen nog oordopjes met geen achterlijk lange draden :+
GPS signaal..tsja, bijna nooit problemen mee tegenwoordig met Endomondo O+ Cardiotrainer wilde weleens falen, net zoals Runkeeper.
pi_100244772
Daarom loop ik (voorlopig) dus niet met dingen met draadjes. :P

Net weer 5km gehaald *O* Voorlopig die afstand even aanscherpen voordat ik ga denken over meer.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 21:00:21 #89
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_100246159
de hele week (3 x tot nu toe) zit ik nu tussen de 6-8 km met een dag rust ertussen, geen tijd voor langere lopen maar merk een beduidend sneller herstel dan bij een ronde van bijv.12km.

De verplichte rust van 4 dagen afgelopen week heeft het herstellend vermogen goed gedaan
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 22:51:59 #90
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_100251596
Dat van het eten komt me ook best bekend voor, zeker omdat ik ook vegetariër ben. Heb wel bloed laten prikken om eens te controleren of alles nog goed zit.
En het lopen n het bos vind ik ook erg herkenbaar. Ik probeer zo veel mogelijk op de dag zelf te gaan. Het voordeel van het mooie weer is ook dat er meer lopers en mensen in het bos te vinden zijn. Geeft me ook wel een veiliger gevoel.

Enig idee of een combinatie tussen lopen en zwemmen ook je beenspieren meer traint?

En gefeliciteerd Mwantabu! Ik doe het je nog niet na :P
  woensdag 3 augustus 2011 @ 00:09:14 #91
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_100255228
quote:
17s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 18:58 schreef GotC het volgende:
Ik heb m'n telefoon gewoon in zo'n armband. Zoek alleen nog oordopjes met geen achterlijk lange draden :+
GPS signaal..tsja, bijna nooit problemen mee tegenwoordig met Endomondo O+ Cardiotrainer wilde weleens falen, net zoals Runkeeper.
Endomondo is cool (en dat zeg ik niet omdat ik de NL vertaling ervoor heb geschreven). Maar die app werkt gewoon, love it!
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 09:35:02 #92
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_100261348
Ik heb gisteren bij de fysio gehoord dat mijn knieschijf niet helemaal spoort. Geen inwendig letsel dus, dat is positief. Vier weken goed mijn oefeningen doen en ik zou er van af moeten zijn.
Life is what you make it.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 10:33:26 #93
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_100262754
quote:
14s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 09:35 schreef Schanulleke het volgende:
Ik heb gisteren bij de fysio gehoord dat mijn knieschijf niet helemaal spoort. Geen inwendig letsel dus, dat is positief. Vier weken goed mijn oefeningen doen en ik zou er van af moeten zijn.
Dat is zeker fijn om te horen! Hopelijk werken de oefeningen goed!
pi_100268156
Niara, Soulmate! :)

Schanulleke, gelukkig dat het meevalt en op te lossen is. Kan je er straks weer goed tegen aan.

Ik zit trouwens heel erg te twijfelen: wie kan de knoop voor mij doorhakken? Ik heb me opgegeven voor de Singelloop op 25 september (10 km). Ik loop nu 6 kilometer, maar misschien is die 10 toch een beetje te ambitieus. Wat denken jullie? (en ik loop dus om de dag)
  woensdag 3 augustus 2011 @ 13:17:33 #95
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_100268238
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 13:15 schreef Vitapientje het volgende:

Schanulleke, gelukkig dat het meevalt en op te lossen is. Kan je er straks weer goed tegen aan.

Ik zit trouwens heel erg te twijfelen: wie kan de knoop voor mij doorhakken? Ik heb me opgegeven voor de Singelloop op 25 september (10 km). Ik loop nu 6 kilometer, maar misschien is die 10 toch een beetje te ambitieus. Wat denken jullie? (en ik loop dus om de dag)
Dat ga je makkelijk redden :Y
F means you're fucked
pi_100268301
YUR, wat een vertrouwen :D
  woensdag 3 augustus 2011 @ 13:21:20 #97
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_100268382
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 13:19 schreef Vitapientje het volgende:
YUR, wat een vertrouwen :D
Ik meen het ook oprecht... als jij om de dag loopt, kun je die extra 4 kilometer echt in 6 weken wel lopen :Y

Probeer voor de gein eens 7,5 te lopen met een iets lagere intensiteit. Wedden dat je dat nu kunt?
F means you're fucked
  woensdag 3 augustus 2011 @ 13:33:51 #98
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_100268803
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 13:15 schreef Vitapientje het volgende:

Doen, ergste wat kan gebeuren is dat je een stuk wandelt om 'm uit te lopen. Die laatste 2k pers je eruit op wilskracht.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 13:36:14 #99
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_100268874
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 13:33 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Doen, ergste wat kan gebeuren is dat je een stuk wandelt om 'm uit te lopen. Die laatste 2k pers je eruit op wilskracht.
Dat inderdaad ook ja. En wat ook onwijs helpt: De sfeer en je omgeving tijdens zo'n loop. Heel anders dan je eigen trainingsloopjes...erg motiverend!
F means you're fucked
pi_100269985
:) hier word ik vrolijk van :)

Ok, als jullie er vertrouwen in hebben, dan heb ik dat ook. Ik ga mijn inschrijving niet annuleren maar er volop voor trainen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')