abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99934292
De laatste van onze opvangers mag, toch, definitief voor een nieuw huis.

Naam huisdier: Arwen
Soort: Poes
Ras: Gewone HTK-kat, schildpadpoesje
Leeftijd: 1 jaar.
Dierenpaspoort beschikbaar: Ja
Gechipt: Ja
Gesteriliseerd/Gecastreerd: Ja
Aard van het beestje: Arwen is een lieve poes. Komt graag een aai halen en luistert goed naar haar naam. Is een beetje nerveus af en toe, maar kan ook heerlijk liggen slapen. Goed met andere katten, en kan ook met honden. Ligt graag tegen je aan of bij je in bed. Altijd met 1 pootje tegen je aan. Gaat netjes op de bak en is nog geen buiten gewend (alleen afgezet balkon, maar dat is wel leuk!)
Omgang met kinderen: Geen idee, ik denk goed. Als het haar te druk wordt, zal ze weglopen.
Volgt het dier een speciaal dieet?: Nee
Hoe ben je zelf aan het dier gekomen?: Arwen kwam hier, net als Nenya, omdat een vriendin ging scheiden. In eerste instantie wilde ze Arwen graag weer terug in huis nemen, maar ze kwam tot de conclusie dat dit straks niet werkbaar is, en ook niet de beste oplossing voor Arwen.
Waarom word er afstand gedaan van het dier?: Arwen zal straks, bij haar "eigen" baas, apart van de honden gezet moeten worden (omdat die honden katten eten...) en dat is natuurlijk niet zo leuk voor haar.

edit: Witte kater niet inbegrepen. :') :P
Sterkheidsbaas van alles.
pi_99934421
Wtf, zometeen geeft je jou kat weg aan zo'n dierenbeul!!! Geef het liever aan iemand die je kent!
pi_99934470
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:41 schreef Angel-Joy het volgende:
Wtf, zometeen geeft je jou kat weg aan zo'n dierenbeul!!! Geef het liever aan iemand die je kent!
Joh, ik ben niet uit de schutting gezaagd. |:(
Poes gaat niet zomaar weg.
pi_99934527
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:41 schreef Angel-Joy het volgende:
Woow, chillax. :') Ze zal 'm vast niet opsturen hoop ik.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_99934575
quote:
14s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:43 schreef drumstickNL het volgende:

[..]

Woow, chillax. :') Ze zal 'm vast niet opsturen hoop ik.
In n doosje met 3 luchtgaatjes erin. ;(
pi_99934588
Je weet het maar nooit, het is wel fok hè ;(
pi_99934760
Wat een leukerd! O+
pi_99934986
quote:
7s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:48 schreef PaarsBeestje het volgende:
Wat een leukerd! O+
Ja, Arwen is echt lief. :)
Kan helaas hier niet blijven voor altijd, dan is het echt TE vol hier in huis.

Ik heb de hoop dat het net zo snel gaat als met Nenya, dat zou echt fantastisch zijn. :)
  maandag 25 juli 2011 @ 20:54:59 #9
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_99935048
Leuke naam.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_99935051
Wij hebben hier overigens nog wel dertien liefhebbers.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_99935263
quote:
10s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:55 schreef drumstickNL het volgende:
Wij hebben hier overigens nog wel dertien liefhebbers.
Dat klinkt niet zo aardig... :'(
Hebben ze honger?
pi_99935447
Dat niet maar ze vinden het erg leuk om d'r achteraan te rennen. Mochten ze 'm ooit vangen dan leggen ze alleen de poot op de prooi totdat het baasje komt kijken waarna ze natuurlijk gigantisch trots de vangst laten zien. :D
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_99935488
quote:
11s.gif Op maandag 25 juli 2011 21:04 schreef drumstickNL het volgende:
Dat niet maar ze vinden het erg leuk om d'r achteraan te rennen. Mochten ze 'm ooit vangen dan leggen ze alleen de poot op de prooi totdat het baasje komt kijken waarna ze natuurlijk gigantisch trots de vangst laten zien. :D
Das sneu. ;(

Onze opvang hond jaagt ook wel graag achter poesjes aan, maar om mee te spelen. Dan legt ie z'n gigantische poot erop, om de kat uit te dagen...
pi_99936202
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:44 schreef Angel-Joy het volgende:
Je weet het maar nooit, het is wel fok hè ;(
Ja, juist daarom. Je komt hier nog niet zo lang zeker?

O+ wat een mooierd O+

Ik hoop dat ze een fijn huisje krijgt!
Ja doei.
pi_99936357
Een schildpad! Met wit! Maar ik heb er al twee in 'n appartement van 50 m2 (+tuin en bos) :( Hoop ook dat ze snel een goed huis vindt, anders blijf ik erover nadenken ;)
pi_99936498
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 21:23 schreef T_E_O het volgende:
Een schildpad! Met wit! Maar ik heb er al twee in 'n appartement van 50 m2 (+tuin en bos) :( Hoop ook dat ze snel een goed huis vindt, anders blijf ik erover nadenken ;)
Hier lopen er nu 6 + 1 podenco en 1 greyhound in een appartement van 80 m2, met alleen een afgezet balkon, past prima. :D
  Moderator maandag 25 juli 2011 @ 22:54:09 #17
155227 crew  Guppy
dus
pi_99940936
Alweer een aangeboden-topic :? No hard feelings hoor en ik hoop dat deze ook een huis vind, maar F&F begint onderhand zowat een marktplaats/asiel te worden...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_99941512
Dat valt mee hoor.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_99941686
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:54 schreef Guppyfriend het volgende:
Alweer een aangeboden-topic :? No hard feelings hoor en ik hoop dat deze ook een huis vind, maar F&F begint onderhand zowat een marktplaats/asiel te worden...
Ik heb, per toeval, op dit moment nog 2 opvangers. Ik kan er ook niet aan doen. Ze staan op meerdere plekken, maar Fok! is gewoon een ander medium.
pi_99943695
-O- arm poesje

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hopelijk is er snel een mooi huisje gevonden, met misschien nog een leuke Aragorn erbij ^O^
♥ scars make us who we are ♥
pi_100011577
Waarom zit Arwen hier nog ? Topic krijgt in elk geval een schop. Ik ga in augustus nog op vakantie en ik stel voor dat, als ik terug kom, Arwen een gezellig huisje gevonden heeft :)
pi_100014408
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 17:24 schreef T_E_O het volgende:
Waarom zit Arwen hier nog ? Topic krijgt in elk geval een schop. Ik ga in augustus nog op vakantie en ik stel voor dat, als ik terug kom, Arwen een gezellig huisje gevonden heeft :)
Ohh!! Dat zou super zijn. :)

Zeker weten? Als in, kunnen we dat afspreken? Dan ga ik namelijk niet verder adverteren. :)
pi_100018405
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 18:48 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ohh!! Dat zou super zijn. :)

Zeker weten? Als in, kunnen we dat afspreken? Dan ga ik namelijk niet verder adverteren. :)
Oohhh sorry, ik denk dat ik het niet duidelijk heb neergezet :@ Ik bedoelde dat ik hoop, dat iemand haar tegen die tijd een fijn huis heeft gegeven. Anders kan ik over een weekje of 3-4 de verleiding misschien niet weerstaan en sta ik straks als gek kattenmannetje te boek hier in de buurt :)

Hoe is ze met andere katten ? Daagt ze die uit om te spelen ? En speelt ze dan met of zonder nagels ?
pi_100019027
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 20:28 schreef T_E_O het volgende:

[..]

Oohhh sorry, ik denk dat ik het niet duidelijk heb neergezet :@ Ik bedoelde dat ik hoop, dat iemand haar tegen die tijd een fijn huis heeft gegeven. Anders kan ik over een weekje of 3-4 de verleiding misschien niet weerstaan en sta ik straks als gek kattenmannetje te boek hier in de buurt :)

Hoe is ze met andere katten ? Daagt ze die uit om te spelen ? En speelt ze dan met of zonder nagels ?
Dan was ik te voorbarig. :P

Arwen is goed met andere katten. Niet zo spelerig, maar komt wel graag even snuffelen. Ze gebruikt haar nagels vrij weinig. Alleen maar om chips uit je hand te jatten. :P
pi_100120706
Arwen mag wel even omhoog, op deze zaterdagmiddag. :)
pi_100121004
Ah, verliefd O+

Ik ga hem even in de groep gooien hier... Wonen nu in een appartement van 80 m2 met nog een andere poes (van Marktplaats), maar ik ben niet helemaal zeker of we haar er een plezier mee doen om er een tweede bij te zetten... Ze is wel een gezelschapsdier, maar nu voornamelijk bij ons... Hoe zoiets gaat met een tweede poes?...

Edit: Vriend vindt het op zich wel ok, maar het moet wel gewoon gaat met onze poes die we al hebben. Die komt wel uit een gezin met andere katten en honden, maar dat is al 5 jaar geleden en de kat van de buurman vindt ze nu niet bepaald aardig (onze balkons grenzen aan elkaar). Heb je ervaring met zoiets?

En voor de beeldvorming; ons huidige poezenbeest met een 'mens-doe-die-camera-weg-ik-lig-hier-gewoon'-blik :P

[ Bericht 23% gewijzigd door Inu op 30-07-2011 12:24:00 ]
pi_100121606
Leuke foto, mooi diertje :)

Mijn twee schildpadpoezen hebben in het begin wel wat mot gehad onderling, maar echte ruzie is er gelukkig nooit geweest. Ik heb me daar vooraf wel zorgen om gemaakt, omdat de eerste altijd erg fanatiek deed tegen de buurkatten. Dat doet ze nu nog steeds, maar tegen d'r nieuwe huisgenoot is ze gelukkig veel liever. Echte vriendinnen zijn het niet geworden helaas, maar dat weet je net als met mensen nooit zeker.3
pi_100122062
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 12:40 schreef T_E_O het volgende:
Leuke foto, mooi diertje :)

Mijn twee schildpadpoezen hebben in het begin wel wat mot gehad onderling, maar echte ruzie is er gelukkig nooit geweest. Ik heb me daar vooraf wel zorgen om gemaakt, omdat de eerste altijd erg fanatiek deed tegen de buurkatten. Dat doet ze nu nog steeds, maar tegen d'r nieuwe huisgenoot is ze gelukkig veel liever. Echte vriendinnen zijn het niet geworden helaas, maar dat weet je net als met mensen nooit zeker.3
Nee, maar dat zou toch wel een beetje jammer zijn voor Dot en ook omdat ze niet naar buiten kunnen (behalve het balkon) 'moeten' ze het wel echt kunnen vinden met elkaar in zo'n appartement...
pi_100122069
Wat een schatje is Arwen. Ik hoop dat ze snel een huisje vindt. *O*
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
pi_100123096
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 12:57 schreef Inu het volgende:

[..]

Nee, maar dat zou toch wel een beetje jammer zijn voor Dot en ook omdat ze niet naar buiten kunnen (behalve het balkon) 'moeten' ze het wel echt kunnen vinden met elkaar in zo'n appartement...
Even voor de beeldvorming, wij wonen ook op een appartement. Zelf hebben we 5 katten en 2 honden.
Ik zou zorgen dat de katten genoeg plekjes hebben om te gaan liggen. Arwen is redelijk op zich zelf (slaapt niet bij een ander kat ofzo) en wordt graag geaaid. Kortom, gaat redelijk haar eigen gang. Jaagt andere katten niet op ofzo, als die er niet van gediend zijn.

Ik heb een angstige kat, en een 2 die ook niet van "vreemden" gediend zijn. Arwen respecteert dat en gaat dan haar eigen gang. :)
pi_100123551
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 13:31 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Even voor de beeldvorming, wij wonen ook op een appartement. Zelf hebben we 5 katten en 2 honden.
Ik zou zorgen dat de katten genoeg plekjes hebben om te gaan liggen. Arwen is redelijk op zich zelf (slaapt niet bij een ander kat ofzo) en wordt graag geaaid. Kortom, gaat redelijk haar eigen gang. Jaagt andere katten niet op ofzo, als die er niet van gediend zijn.

Ik heb een angstige kat, en een 2 die ook niet van "vreemden" gediend zijn. Arwen respecteert dat en gaat dan haar eigen gang. :)
Oh, Dot mag overal liggen en we hebben een paar tenten en kussens door het huis speciaal voor haar. Ze heeft ook haar eigen bed naar het onze, omdat ze graag bij ons in de buurt is 's nachts. Arwen zou dan dus hetzelfde krijgen met verse spullen :)

Dot is nogal aanhankelijk en heeft er ook een hekel aan als we weg gaan bijvoorbeeld en staat bij de deur als we thuiskomen, vandaar dat we al langer denken aan een tweede.

We gaan er even over nadenken :)
pi_100130124
Arwen komt bij ons *O* We gaan vrijdag naar Apeldoorn om haar op te halen :)
pi_100130156
Supergoed *O* *O* *O*
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
  Moderator zaterdag 30 juli 2011 @ 17:30:36 #34
155227 crew  Guppy
dus
pi_100130205
Gelukkig :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_100130579
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 17:28 schreef Inu het volgende:
Arwen komt bij ons *O* We gaan vrijdag naar Apeldoorn om haar op te halen :)
*O* *G* *O*
pi_100130936
Woehoe :)
pi_100131419
Geweldig *O* *O* *O*
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
pi_100131954
ZO, ik zit ook weer achter de pc.

Ik ben ook hartstikke blij! Weer eentje die een goed huis gevonden heeft!
pi_100132062
Wat een goed nieuws *O*
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_100231298
Net even alles gehaald voor Arwen, eigen kattenbak, kussentje, speeltje en ook een Feliway stekker voor de inheemse poes :s)

Kreeg het advies om Arwen eerst in haar mandje midden in de kamer te zetten, zodat Dot kan wennen aan een tweede poes in huis en ze de volgende dag pas bij elkaar te laten, dus dat gaan we dan maar doen :)

Arwen gaat waarschijnlijk wel een naamsverandering krijgen O-)
pi_100231588
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 13:58 schreef Inu het volgende:
Net even alles gehaald voor Arwen, eigen kattenbak, kussentje, speeltje en ook een Feliway stekker voor de inheemse poes :s)

Kreeg het advies om Arwen eerst in haar mandje midden in de kamer te zetten, zodat Dot kan wennen aan een tweede poes in huis en ze de volgende dag pas bij elkaar te laten, dus dat gaan we dan maar doen :)

Arwen gaat waarschijnlijk wel een naamsverandering krijgen O-)
Fijn dat alles er is!
Arwen kent haar eigen naam wel goed. Luistert ze ook naar. Maar je kan haar natuurlijk een andere naam geven. Wat wordt het?
pi_100231633
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 14:05 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Fijn dat alles er is!
Arwen kent haar eigen naam wel goed. Luistert ze ook naar. Maar je kan haar natuurlijk een andere naam geven. Wat wordt het?
Ja, maar we zijn beide niet zulke LotR fans :D Als ze er echt goed naar luistert wordt het waarschijnlijk Gwen, met wat meer doorzettingsvermogen (Dot heette eerste Lotte), wordt het Pixel :)
pi_100231707
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 14:06 schreef Inu het volgende:

[..]

Ja, maar we zijn beide niet zulke LotR fans :D Als ze er echt goed naar luistert wordt het waarschijnlijk Gwen, met wat meer doorzettingsvermogen (Dot heette eerste Lotte), wordt het Pixel :)
Hehe, dat je het ook herkent als LotR naam. De meeste mensen niet. Ook niet als ze Nenja en Arwen samen horen. En zelfs niet als ik de namen van de honden erbij zeg (Gimley en Thurin) ;)

Succes. Naamsveranderingen bij katten is niet het makkelijkste. ;)
pi_100233628
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 14:08 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Hehe, dat je het ook herkent als LotR naam. De meeste mensen niet. Ook niet als ze Nenja en Arwen samen horen. En zelfs niet als ik de namen van de honden erbij zeg (Gimley en Thurin) ;)

Succes. Naamsveranderingen bij katten is niet het makkelijkste. ;)
Moet je het wel goed spellen allemaal, misschien dat dat helpt :+ ;)
pi_100233749
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 15:08 schreef Mama_Mia het volgende:

[..]

Moet je het wel goed spellen allemaal, misschien dat dat helpt :+ ;)
:o

Nenya moet met een Y. En verder is het toch wel.. oke? Toch? zegt een niet LotRfan twijfelend...
pi_100233867
Arwen ook een huis! *O*

En is het niet Gimly?
:D
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_100233899
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 15:14 schreef Cat22 het volgende:
Arwen ook een huis! *O*

En is het niet Gimly?
:D
Google vertelt mij net dat het Gimli is. :@
pi_100233928
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 15:15 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Google vertelt mij net dat het Gimli is. :@
Dat was het! Ik wilde niet googlen, maar de E leek me fout, maar mijn spelling stond er ook niet lekker. :@
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_100233987
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 15:16 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Dat was het! Ik wilde niet googlen, maar de E leek me fout, maar mijn spelling stond er ook niet lekker. :@
Ik gooi heel vaak een e voor een y, vind ik mooi staan. Is mijn afwijking. :@
pi_100234251
Gimli en Nenya ja :Y

maar ik als echte LotR fan (en naamgenoot van Poes) hoor dat ook te weten natuurlijk :')
pi_100235764
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 15:24 schreef Mama_Mia het volgende:
Gimli en Nenya ja :Y

maar ik als echte LotR fan (en naamgenoot van Poes) hoor dat ook te weten natuurlijk :')
Ben ik blij dat mijn katten "gewone" namen hebben. :P
Lekker simpel, toch leuk. :)
pi_100346106
Sorry, het wordt ietsjes later :@

Vriendlief staat nog te scheren :) maar alles staat al wel klaar, huiskamer is opgeruimd en stekker zit erin :s)
pi_100357637
Ze is er *O*

Ze was heel lief tijdens het rijden, vooral als ze een hand had om tegenaan te kroelen :P Dot vindt haar vooral maar eng, blazen en grommen, maar Arwen trekt zich daar helemaal niks van aan en gaat verder met haar ontdekkingstocht. Ze heeft zich nu verschanst in de werkkamer van mijn vriend, met allerlei leuke hoekjes en plekjes, dus is even onvindbaar :P
pi_100358049
Ze is wel een vreetbeer trouwens, we hadden een bakje brokjes voor der neergezet, die is in 1x opgegaan en daarna heeft ze dat van Dot ook nog soldaat gemaakt
pi_100358700
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 16:29 schreef Inu het volgende:
Ze is wel een vreetbeer trouwens, we hadden een bakje brokjes voor der neergezet, die is in 1x opgegaan en daarna heeft ze dat van Dot ook nog soldaat gemaakt
:+
Zo ken ik Arwen.
Dat deed ze hier ook. Heeft al eens een pond rundergehakt weggewerkt. Om daarna te gaan liggen slapen en pas de volgende dag weer wakker te worden. :')

Het klinkt goed allemaal. *O*
pi_100368811
En nog even voor de goede orde, het plekje waar ik der al een paar keer heb gevonden en waar Dot nooit komt, de vensterbank in de slaapkamer, achter de gordijnen :D

Ze wil alleen erg graag het balkon op, maar die van ons niet afgezet, dus dat durf ik nog niet...
  maandag 8 augustus 2011 @ 02:32:25 #57
7446 Pippi
Crazy cat woman
pi_100449842
O+ Super zeg dat Arwen nu ook een fijn thuis heeft gekregen!
pi_100451655
Arwen zit HEEL graag op de slaapkamer. Heb je d'r ook al onder het dekbed gevonden? Daar mag ze zich ook graag verstoppen.
Bij haar eigenaar kon ze ook niet naar buiten, hier dus wel, en blijkbaar vond ze t balkon wel interessant!
pi_100451709
Ja, op bed vindt ze heerlijk! En ook op de bank onder of op het dekentje wat er altijd ligt :) ze is heel nieuwsgierig, eet alles wat los en vast zit, maar ook dot's eten onder haar neus vandaan, dus ze krijgen nog wel apart eten. Dot begint nu wat heldhaftiger te worden ipv zich te verstoppen, dus volgens mij heeft ze in de gaten dat Arwen blijft :P

en idd heel vreemd altijd een poot tegen je aan als ze bij je ligt :D
pi_100451762
Hahaha, fijn dat Arwen zich bij jullie net zo gedraagt als ze hier deed. ;)
Fijn ook dat het goed gaat met Dot. Dat heeft soms even tijd nodig, voordat ze zich dat realiseren.

Heeft Arwen ook al geprobeerd JOUW eten op te eten?
pi_100452507
ALLES eet ze... We kunnen echt niks op tafel zetten zonder dat ze erbovenop zit en in de keuken staan is al genoeg voor een heel miauwconcert :D

Het is wel goed voor onze opgeruimdheid :X Alle lege borden gaan meteen de vaatwasser in iig :')

Ik moet wel even nog uitvinden hoeveel ze moet eten, want ze moet natuurlijk geen honger hebben, maar volgens mij eet ze gewoon tot ze ploft...
pi_100452736
Hahahaha, ja die kans is vrij groot ja. ;)

Ze dook hier ook altijd gelijk op het aanrecht of op tafel als er wat stond. Hoewel ze het meestal wel (even) opgaf als je d'r 3 x van tafel geduwd had.

Ik heb geen idee hoeveel brokken een kat moet hebben (voer geen brokken, nooit gedaan ook) dus daarmee kan ik je niet helpen.
pi_100452910
Nee, het staat gewoon op de zak, maar die gooien we altijd weg (brokjes zitten in een bak), dus moet even de dierenzaak bellen ofzo :)
pi_100778891
Even een schopje om tips :)

Arwen heeft het prima naar haar zin, maar Dot wil er nog steeds niks van hebben... Blazen, grommen en als Arwen te dichtbij komt ook uithalen :{ Dot eet niks als Arwen in de buurt is, behalve de zalm die we hebben meegekregen, die vindt ze te lekker :') Die eet ze, tot Arwen klaar is en iets te lang kijkt, dan blaast Dot en draait zich om. Ze verdedigt haar eten dus niet...

Hoe kunnen we het gezelliger maken voor Dot en Arwen? Samen eten lukt dus niet, bij snoepjes als ze bij elkaar zijn wordt er geblazen, dus dat werkt ook averechts... Ik wil ze ook liever niet apart zetten, want dan houden ze erg weinig bewegingsruimte over

Arwen heeft al wel vriendjes gemaakt met de poes van de buurman, dus het ligt echt aan Dot...
  Moderator dinsdag 16 augustus 2011 @ 07:13:31 #65
155227 crew  Guppy
dus
pi_100795246
Heb je al een Feliway stekker, om de boel wat soepeler te laten verlopen?
pi_100795757
Ja, die zit er al in sinds het begin, maar ik kreeg er keelpijn van, dus eruit gehaald op gegeven moment en dat maakte geen verschil... Ik heb hem er nu weer evens ingedaan...

Maarrrr gisteren kwam Dot om eten vragen en toen heb ik in allebei de bakjes brokken gedaan en die hebben ze naast elkaar opgegeten *O* Het moment dat Arwen klaar was met eten is Dot wel weggelopen, maar toch *O*
  Moderator dinsdag 16 augustus 2011 @ 08:45:07 #67
155227 crew  Guppy
dus
pi_100795877
Ooh, voorzichtige vooruitgang :Y het is voor Dot ook niet niks, zo'n nieuwe erbij
pi_101074853
Nou, het gaat niet zo goed, zo zielig voor de dames ;(

Dot haalt gewoon echt een paar keer per dag uit en jaagt Arwen nu soms ook op, waardoor Arwen nu bang is gewoon voor Dot... Negeren helpt niet, straffen helpt niet, Feliway helpt niet... Jullie nog tips?

Arwen is vannacht niet eens in bed gekomen, terwijl ze dat anders wel altijd doet ;( En Dot is zo loeichagrijnig dat je der niet meer mag aanraken ;(
pi_101075017
Ach wat zonde :'( Wel super dat je haar in huis hebt genomen!

Geen tips, sommige katten worden nooit vriendjes, anderen hebben alleen onwijs veel tijd nodig (kat van m'n ouders is al een jaar bezig en nu begint ze wat losser te komen richting de kleine)

Ik zou ze met rust laten en tijd gunnen.
pi_101075322
Ja, maar is dat wel eerlijk voor die beestjes om ze elkaar zo lang op te dringen?
pi_101075363
Mja soms kost het een hoop tijd.. als ze die tijd nodig hebben zullen ze blij zijn dat je ze die tijd hebt gegeven. Maar je weet sowieso zelden waar je je dieren het meest een plezier mee doet. Wij moeten immers keuzes voor ze maken.

Zolang ze genoeg plekjes hebben waar ze elkaar niet kunnen storen zodat ze zich kunnen terugtrekken denk ik niet dat je ze iets tekort doet.
pi_101076667
Schildpad poezen zijn vaak wat eigenzinnig en soms ook wat moeilijker, en sommige katten vinden andere katten gewoon niet leuk (helaas spreek ik uit ervaring). Het zullen dus misschien wel nooit vriendjes worden, maar als ze maar genoeg ruimte hebben kan het denk ik wel samen onder 1 dak zonder constant gedoe. Ik zou dus zorgen voor plekken waar ze de hoogte in kunnen als ze dat nog niet hebben (op kasten laten, hoge mandjes aan de muren etc.) en op die manier hun ruimte vergroten.
Als Dot achter Arwen aanzit, niet Dot straffen (dat kan het erger maken), maar er tussen komen door Arwen op te pakken en ergens anders neer te zetten. Niks zeggen en rustig blijven als je dat doet. Ik zou de etensbakjes apart zetten, zodat Dot rustig kan eten zonder stress, zorgen voor genoeg krabmogelijkheden en de kattenbakken ook in verschillende ruimtes zetten.
Hopelijk draait het snel wat bij! :)
pi_101076942
En Dot is ook een schildpad :D

Arwen is wel erg onderdanig aan Dot, dus het duurt meestal niet lang genoeg om er echt tussen te komen.... Dot weigert meestal te eten met Arwen in de buurt, dus die krijgt vaak eten in de badkamer, of we strooien Arwen's brokjes uit en Dot krijgt een bakje... Dan duurt het wat langer voor Arwen alles gevonden en op heeft, zodat Dot wat rustiger kan eten.

Dot is niet zo mobiel dankzij haar maat, maar Arwen komt gewoon overal. Dot heeft wel een aantal plekken die echt van haar zijn en waar Arwen ook niet komt en andersom. Dan gaat het idd goed, maar zodra er gewandeld wordt is het foute boel en vooral als wij in de buurt zijn...
pi_101077020
Wat je zou kunnen doen is contact opnemen met een gedragstherapeut voor een (telefonisch) consult, heb ik veel aan gehad, en die kan je ook uitleggen waarom het erger wordt als jullie in de buurt zijn (hier ben ik ook een bron, net als eten en de kattenbak, ik denk dat het bij jullie ook zoiets kan zijn).

[ Bericht 0% gewijzigd door Holyme op 23-08-2011 11:21:47 ]
pi_103479640
Hoe is het intussen met de dames ? Ik hoop op "geen nieuws is goed nieuws", maar ik weet hoe die schildpadkatten kunnen zijn...
pi_103481461
Ah, de Arie's... Ja, nog steeds hetzelfde eigenlijk, al begint Arwen nu ook terug te klieren :D maar we hopen volgend jaar naar een groter huis te gaan, met 3 verdiepingen, dus hopelijk kunnen ze elkaar dan beter ontwijken..

Arwen is wel echt een scheet, komt altijd bij me liggen 's nachts en dan het liefste op me :') Ze eet wel ALLES wat ze tegenkomt, dus we kunnen niks laten liggen. Laatst had ze zelfs het brood (in zak) van het aanrecht getrokken en een paar boterhammen lekker half weggesmikkeld...
pi_110964084
Even een megaschop. Met de meiden gaat het prima, goed aan elkaar gewend en spelen regelmatig zelfs met elkaar. Als het om eten gaat moet arwen alleen niet in de buurt van dot komen want dan krijgt ze een mep :P

Maar nu kwam mijn vriend gisteren thuis na een nachtje weg te zijn geweest, heeft arwen alles in de bijkamer onder geplast en er zit bloed bij haar urine. Ze maakte ook krolse geluiden schijnbaar dus kan het zijn dat ze alleen gesteriliseerd is? Ik neem dr morgen wel even mee langs de dierenarts, maar die kan dat natuurlijk ook niet zien van buiten :)
pi_110964425
Misschien is ze aan het roepen van de pijn, want bloed bij de urine is een teken van blaasontsteking.
Bij honden komt er bij loopsheid bloed naar buiten maar bij krolse poezen is dat niet normaal.
Inderdaad een geval dierenarts dus, persoonlijk zou ik even naar een dierenarts die nu open is bellen of het ook vandaag mag in verband met pijn.
pi_110964791
Wat jij omschrijft klinkt inderdaad als ren blaasontsteking. Op dit moment heef 1 van mijn katten ook een blaasontsteking. Wij zijn er achter gekomen doordat ie veel mauwde en vaak naar de bak ging voor een klein plasje. Ook plaste hij bloed.
Let er goed op dat ze blijft plassen! En maak een afspraak met de dierenarts.
pi_110964806
Dot heeft idd wel eens blaasontsteking gehad, maar die heeft er sinds het speciale voer geen last meer van. Arwen krijgt hetzelfde voer trouwens. Ik ben meer dan een uur van huis af en mn vriend moet werken, maar hij zei dat er verder niks aan de hand leek, ze lag gewoon rustig in haar mandje. Dot zat met haar blaasontsteking vaak de halve dag op de kattenbak.

Ik zal de nooddierenarts eens bellen, de onze is dicht vandaag.
pi_110964872
Hm, de nooddierenarts is alleen mobiel bereikbaar, dan voel ik me toch bezwaard zo op een vrije dag :@ maar dan moeten we sowieso eerst een plasje opvangen toch? Onze dierenarts heeft morgen om half 9 spreekuur...

Ze krijgen altijd zo'n pate-bakje 's avonds, omdat Arwen niet zo veel drinkt en deze 80% vocht zijn, maar ik moet zeggen dat ik haar idd vaker dan normaal aan de waterbak heb gezien de laatste dagen....
pi_110965164
Ik zou toch maar mobiel bellen, het is een nooddierenarts die dienst heeft, die is er om een kat met (mogelijk) pijn te helpen. Als je belt weet je of je direct moet komen of dat je ook morgen kan gaan.
Op <a href="http://i52.tinypic.com/15yai5k.jpg" target="_blank" rel="nofollow"></a> schreef TheFamousMan
Geef maar toe, eigenlijk ben jij gewoon een keiharde baas, die uit 110% ongelooflijke koninklijkheid bestaat _O_
pi_110965484
Ik zou zeker bellen :Y
pi_110965569
Ik heb even gebeld en als ze verder gewoon normaal deed behalve dan het vele plassen konden we morgenochtend gewoon komen. Zodra ze ook maar een beetje slapjes werd of niet at moesten we meteen komen, maar ze heeft net nog een bak voer naar binnen gewerkt en ze rent gewoon rond en komt ook kroelen, dus gewoon als Arwen :)

En ze plast nu even het liefste in een kartonnen doos zei mn vriend, dus hij heeft al wat plas op kunnen vangen :) morgen om half 9 staan we dus op de stoep bij de dierenarts!
pi_110965681
Wat goed dat jullie al wat plas hebben opgevangen! Goed dat je toch geld hebt.
Beterschap :*
pi_110988451
Ja, een dikke blaasontsteking inclusief gruis... Waarschijnlijk stress van de schilders die hier bezig zijn... Antibioticaprik zit erin, pijnstillers en speciaal voer erbij, over 2 weken terug om te checken of de ontsteking weg is en dan over 4-6 weken nog een keer of het gruis weg is. Arm beestje...
  dinsdag 1 mei 2012 @ 10:39:24 #87
217702 Lonaa
Honger!
pi_110988662
Ach gut. ;(

In ieder geval blij om te horen dat ze weten wat het is en dat er wat aan gedaan kan worden.

Kroel d'r maar een keer van mij.
pi_110988706
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 10:29 schreef Inu het volgende:
Ja, een dikke blaasontsteking inclusief gruis... Waarschijnlijk stress van de schilders die hier bezig zijn... Antibioticaprik zit erin, pijnstillers en speciaal voer erbij, over 2 weken terug om te checken of de ontsteking weg is en dan over 4-6 weken nog een keer of het gruis weg is. Arm beestje...
Ach zieltje, geef dr een dikke knuffel! O+
pi_110989558
Oi dat is naar! Dat hadden wij ook met onze kater :{ Weken lopen sukkelen omdat het gruis maar niet op wilde lossen enzo :{ Hoop dat het bij jullie sneller gaat!
pi_110989559
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 10:29 schreef Inu het volgende:
Arm diertje ;(
Veel beterschap!
pi_118759051
Na een volledige checkup en haar inentingen is Arwen weer helemaal gezond verklaard voor dit jaar, dus het leek me leuk om dit topic een schopje te geven met wat foto's van de levensgenieter :)

Ze is nog helemaal niks van haar energie kwijt en haar favoriete spelletje is Dot klieren en ze krijgt dus ook geregeld een tik als ze dat doet :') En het allerleukste is oom keihard van de ene kant van het huis naar het andere te rennen en de zijkant van de bank te gebruiken om goed tegen af te zetten voor de bocht om de deur... Maar we zijn nog steeds heel blij met dr O+
pi_118760761
Wat een fijne update! O+
  vrijdag 2 november 2012 @ 23:39:01 #93
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_118761520
Die laatste foto O+_!
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  vrijdag 2 november 2012 @ 23:43:05 #94
294141 tarantism
hups in die kont
pi_118761726
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 21:05 schreef Lonaa het volgende:
Onze opvang hond jaagt ook wel graag achter poesjes aan, maar om mee te spelen.
Ik ook :9~

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_118766478
Oooh, wat goed om te horen!! :)
  Moderator zaterdag 3 november 2012 @ 19:04:24 #96
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_118781385
Wat een toffe update! Ik heb de topictitel even aangepast !
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_118785860
Wat een leuke update en geweldige foto's, ziet eruit als een heerlijk ding! O+
pi_118786258
Mauwwpoesje O+ O+ O+

Wat lief zeg; en in die trui! O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')