Weet je een alternatief op seroquel? Dan kan ik het aan m'n psych suggereren.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 14:58 schreef oppiedoppie het volgende:
Er zouden best veel mensen zijn die baat hebben bij die seroquel, maar ik ken ze niet. Ik ken alleen mensen die er erg veel last van (gehad) hebben.
Alle emoties lijken ''bevroren''. Je voelt geen pieken als blijdschap en geluk maar ook geen dalen als depressies en woede meer. Geen creativiteit meer. Nergens geen zin meer in hebben (oa sex)Mensen die dat ok vinden willen dus blijkbaar niet leven. angst om te leven? Onderdrukken met medicijnen. Als dat dan de enige manier is om een beetje te kunnen funcioneren lijkt me dat erg triest. Want zoals ik het zie is dat geen leven meer. Das wachten op de dood. Maarja, dan wel zonder angsten. Kiezen of delen.... (er zijn in NL 13.000 mensen gedwongen opgenomen!)
Ik kan me dan ook best voorstellen dat iemand anderen aanraadt om er mee te stoppen,
ik heb alleen maar ellende gezien van seroquel en geen 'succesverhalen'. Het zogenaamde ''behandelplan'' van de GGZ stelt ook niks voor, volgens mij doen ze maar wat, iedereen de basis, seroquel en dan wat anders erbij en opbouwen en kijken wanneer ze ''lam'' zijn...en dan weer naar huis....wachten op de volgende ''manie''.....(wat meestal komt als ze zichzelf zo goed voelen dat ze denken wel te kunnen stoppen met de medicatie)
Serequel is toch anti-depressiva en geen anti-psychotica?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 14:58 schreef oppiedoppie het volgende:
Er zouden best veel mensen zijn die baat hebben bij die seroquel, maar ik ken ze niet. Ik ken alleen mensen die er erg veel last van (gehad) hebben.
Alle emoties lijken ''bevroren''. Je voelt geen pieken als blijdschap en geluk maar ook geen dalen als depressies en woede meer. Geen creativiteit meer. Nergens geen zin meer in hebben (oa sex)Mensen die dat ok vinden willen dus blijkbaar niet leven. angst om te leven? Onderdrukken met medicijnen. Als dat dan de enige manier is om een beetje te kunnen funcioneren lijkt me dat erg triest. Want zoals ik het zie is dat geen leven meer. Das wachten op de dood. Maarja, dan wel zonder angsten. Kiezen of delen.... (er zijn in NL 13.000 mensen gedwongen opgenomen!)
Ik kan me dan ook best voorstellen dat iemand anderen aanraadt om er mee te stoppen,
ik heb alleen maar ellende gezien van seroquel en geen 'succesverhalen'. Het zogenaamde ''behandelplan'' van de GGZ stelt ook niks voor, volgens mij doen ze maar wat, iedereen de basis, seroquel en dan wat anders erbij en opbouwen en kijken wanneer ze ''lam'' zijn...en dan weer naar huis....wachten op de volgende ''manie''.....(wat meestal komt als ze zichzelf zo goed voelen dat ze denken wel te kunnen stoppen met de medicatie)
Je bent dus al afgebouwd van 800 naar 150 mg. En dat zonder (slaap) problemen?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 15:29 schreef Manke het volgende:
[..]
Weet je een alternatief op seroquel? Dan kan ik het aan m'n psych suggereren.
Ik gebruik seroquel, op een gegeven moment zat ik op 800mg, nu zit ik op 150mg, belachelijk veel. M'n psychiater kwam met een alternatief, maar dat kan dodelijk zijn, weet de naam ff niet meer van dat medicijn.
Ibilify. Zoek die op.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 15:58 schreef Manke het volgende:
Zonder slaapproblemen, ligt eraan hoe je het bekijkt, ik slaap goed maar te lang.
De ontwenningsverschijnselen zijn niet prettig, ik deed een paar keer een paar dagen cold turkey en dat was hele nachten wakker blijven en zweten en geen rust in m'n hoofd.
Ik ben niet depri maar psychotisch, dus lithium zal niet voor mij zijn. Ik wil graag een alternatief, maar de psych zal alleen maar met alternatieven komen die hem geld opleveren, zoals seroquel dat doet, misschien als ik zelf met iets aan kom zetten.
Ik hoor irritante stemmen nadat ik m'n stomme kop geestje ging oproepen, meteen daarna begon het en het is alleen maar erger en enger geworden.
Dus je bleef stemmen horen? Probeer anders Zyprexa.quote:
Vreemd, mn vriendin zat op een gegeven moment op 600 mg seroquel en 100mg van iets anders (moeilijk te onthouden die namen) en gelijk bij aanvang is er aangegeven door het GGZ dat het voor langdurig gebruik is. Er is na 5 jaar nu geen enkele poging gedaan om het af te bouwen, hoewel ze dat erg graag wil.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 15:44 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Serequel is toch anti-depressiva en geen anti-psychotica?
Weet je wat het is met anti-depressiva's en anti-psychotica's? Het zijn drugs om te helpen bij het herstellen en geen drugs die je de rest van je leven moet gebruiken.
Iemand die ernstig depressief is, slikt die medicijnen zodat hij of zij kan functioneren totdat hij of zij weer later kan afbouwen.
Maar de GGZ is lang niet perfect, daar heb je zeker gelijk in.
Volgens mij sporen jij en veel arten/psychiaters niet. Je gaat iemand zijn medicatie niet doorzetten of verhogen als de bijwerkingen van de betreffende medicatie levensbedreigende of verslechterende effecten op de persoon in kwestie hebben..quote:Op woensdag 27 juli 2011 22:02 schreef Allantois het volgende:
Heb jij ergens kunnen lezen dat ik vind dat die user (of welke user dan ook) medicatie moet gebruiken?
Ik zeg alleen dat er maar 2 personen zijn die iemand mogen adviseren om de medicatie te stoppen: de arts die het heeft voorgeschreven en de arts die een levensbedreigende situatie heeft gediagnostiseerd die veroorzaakt of verslechterd wordt door de medicatie die iemand gebruikt.
Inderdaad. Dit dus...denk ook dat er veel mensen kapotgemaakt worden in plaats van geholpen.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 17:14 schreef Retronix het volgende:
[..]
Volgens mij sporen jij en veel arten/psychiaters niet. Je gaat iemand zijn medicatie niet doorzetten of verhogen als de bijwerkingen van de betreffende medicatie levensbedreigende of verslechterende effecten op de persoon in kwestie hebben..
Welk gedeelte snap je niet? Dat iemand extreem lijdt en door een hel gaat en er bijna aan bezwijkt, en in een veel slechtere toestand verkeerd dan voor de persoon aan de medicatie begon?
Zorgwekkend, je ziet toch steeds meer verhalen over mensen die op advies van artsen en psychiaters d.m.v. schadelijke medicatie(zenuwstelsel/hersenen) uitgeschakeld worden.
Maarja, het maakt in deze maatschappij niet uit he, als je al spierschokkend en trillend, modervet, apatisch, half dood ergens thuis of in een inrichting in je bed wegkwijnt. Ook al kwam je nog redelijk fit binnen, de artsen en psychiaters weten wel beter en hebben vrij spel om mensen letterlijk kapot te voeren met schadelijke medicatie..
Blijf het vooral verdedigen dat antipsychotica voorgeschreven wordt aan mensen voor wie het niet bestemd is(hyper actieve kinderen, ouderen in verzorgingshuis, kwetsbare mensen met trauma ervaringen, slechte slapers, etc..) Ik snap dat mensen die zwaar psychotisch zijn er baat bij kunnen hebben, maar het probleem is dat artsen en psychiaters naar eigen wens en naar hartenlust voorschrijven!
Bravo! Knap hoor al die nobele en verdedigende reacties hier! Zombie Nation!!![]()
Alles wat je zegt is onzin en sluit niet aan op wat ik zeg.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 17:14 schreef Retronix het volgende:
[..]
Volgens mij sporen jij en veel arten/psychiaters niet. Je gaat iemand zijn medicatie niet doorzetten of verhogen als de bijwerkingen van de betreffende medicatie levensbedreigende of verslechterende effecten op de persoon in kwestie hebben..
Welk gedeelte snap je niet? Dat iemand extreem lijdt en door een hel gaat en er bijna aan bezwijkt, en in een veel slechtere toestand verkeerd dan voor de persoon aan de medicatie begon?
Zorgwekkend, je ziet toch steeds meer verhalen over mensen die op advies van artsen en psychiaters d.m.v. schadelijke medicatie(zenuwstelsel/hersenen) uitgeschakeld worden.
Maarja, het maakt in deze maatschappij niet uit he, als je al spierschokkend en trillend, modervet, apatisch, half dood ergens thuis of in een inrichting in je bed wegkwijnt. Ook al kwam je nog redelijk fit binnen, de artsen en psychiaters weten wel beter en hebben vrij spel om mensen letterlijk kapot te voeren met schadelijke medicatie..
Blijf het vooral verdedigen dat antipsychotica voorgeschreven wordt aan mensen voor wie het niet bestemd is(hyper actieve kinderen, ouderen in verzorgingshuis, kwetsbare mensen met trauma ervaringen, slechte slapers, etc..) Ik snap dat mensen die zwaar psychotisch zijn er baat bij kunnen hebben, maar het probleem is dat artsen en psychiaters naar eigen wens en naar hartenlust voorschrijven!
Bravo! Knap hoor al die nobele en verdedigende reacties hier! Zombie Nation!!![]()
Ik val niemand persoonlijk aan, ik vind het wel heel erg dat er zoveel mensen zijn die onder dat spul lijden, en nog veel erger dat veel mensen dat normaal en goed vinden.. Jij kunt helemaal niet beoordelen wat onzin is, want jij weet niet wat ik met dat spul meegemaakt heb, en wat voor ervaring op dat gebied heb met mensen, dus veroordeel me dan ook niet.. Je doet net alsof je een soort god bent: ''Alles wat je zegt is onzin''quote:Op vrijdag 29 juli 2011 18:11 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Alles wat je zegt is onzin en sluit niet aan op wat ik zeg.
Ik zeg:
Mensen die psychotisch zijn geweest kunnen beter voor een jaar of twee anti-psychotica slikken om een terugval te vermijden.
Goede post Retronix. Maar met wel de aanvulling dat de maatschappij nog steeds niet weet hoe ze dan wel met deze mensen om moet gaan.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 20:49 schreef Retronix het volgende:
[..]
Ik val niemand persoonlijk aan, ik vind het wel heel erg dat er zoveel mensen zijn die onder dat spul lijden, en nog veel erger dat veel mensen dat normaal en goed vinden.. Jij kunt helemaal niet beoordelen wat onzin is, want jij weet niet wat ik met dat spul meegemaakt heb, en wat voor ervaring op dat gebied heb met mensen, dus veroordeel me dan ook niet.. Je doet net alsof je een soort god bent: ''Alles wat je zegt is onzin''
Ik gun mensen zo graag een gelukkig leven vol plezier en mooie belevenissen, die antipsychotica maken de receptoren en zenuwstelsel kapot, en dat wens je zelfs mensen die psychotisch zijn niet toe..
Waarom kun je als maatschappij mensen met psychoses niet begripvol met respect en liefdevol opvangen. Waarom praten we niet gewoon met ze, luisteren de verhalen aan, en leven we met ze mee? Omdat het grootste deel van de bevolking daar geen belang bij heeft, en omdat veel mensen met psychische problemen uitgesloten worden omdat ze eng zijn..
Weetje hoe pijnlijk en zuur die ontwikkeling is? Wacht maar tot het jezelf of een naaste overkomt, dan snap je het wel..
Ik ben er ook van overtuigd dat geesten bestaan en dat wat ik hoor geesten zijn.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 22:35 schreef Nonverbaal het volgende:
@ Manke zie je wat ik bedoel,jouw verhaal bevestigt mijn visie hierover,wat steeds weggehaald wordt,maar ook zonder dat te doen kun je er last van krijgen meestal als je lange tijd negatieve dingen meemaakt negatief bent/denkt of veel drugs hebt gebruikt enz enz......
Seroquel is wel een antipsychoticum.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 15:44 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Seroquel is toch anti-depressiva en geen anti-psychotica?
Ik heb ook jarenlang antipsychotica moeten slikken, en heb er absoluut geen positieve ervaringen mee, maar toch ben ik het met Keep_Walking eens.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 20:49 schreef Retronix het volgende:
[..]
Ik val niemand persoonlijk aan, ik vind het wel heel erg dat er zoveel mensen zijn die onder dat spul lijden, en nog veel erger dat veel mensen dat normaal en goed vinden.. Jij kunt helemaal niet beoordelen wat onzin is, want jij weet niet wat ik met dat spul meegemaakt heb, en wat voor ervaring op dat gebied heb met mensen, dus veroordeel me dan ook niet.. Je doet net alsof je een soort god bent: ''Alles wat je zegt is onzin''
Ik gun mensen zo graag een gelukkig leven vol plezier en mooie belevenissen, die antipsychotica maken de receptoren en zenuwstelsel kapot, en dat wens je zelfs mensen die psychotisch zijn niet toe..
Waarom kun je als maatschappij mensen met psychoses niet begripvol met respect en liefdevol opvangen. Waarom praten we niet gewoon met ze, luisteren de verhalen aan, en leven we met ze mee? Omdat het grootste deel van de bevolking daar geen belang bij heeft, en omdat veel mensen met psychische problemen uitgesloten worden omdat ze eng zijn..
Weetje hoe pijnlijk en zuur die ontwikkeling is? Wacht maar tot het jezelf of een naaste overkomt, dan snap je het wel..
4d astrale negatieve spirits bedoelen jullie.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 22:23 schreef Nonverbaal het volgende:
@ zoektocht nou ik heb genoeg dingen meegemaakt in mijn leven,waardoor ik 100% zeker weet dat geesten bestaan en ze ons kunnen beinvloeden,ik kan zelf voelen of er iemand aanwezig is en vrienden van me konden ze zelfs zien,vreemde dingen zoals spontaan licht aan en uit gaan koude windstromingen terwijl het 25 graden binnen is maar je moet ze ook niet oproepen je moet jezelf energetisch laten reinigen dus het overlaten aan mensen die er verstand van hebben....kan het iemand anders ook niet wijsmaken dat ze bestaan,dat moet iemand zelf meemaken natuurlijk,maar als ik stemmen zou horen weet ik wel wat ik zou doen....
Vertel ik flauwekul in m'n vorige post? Nou, echt niet.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 08:08 schreef Re het volgende:
wat een enorme flauwekul en nonsense in dit topic
antipsychotica vernietigen geen receptoren of tasten hersencellen aan, dat het geen wondermiddel is is wel duidelijk, de bijwerkingen zijn erg maar het ondergaan/hebben van psychose/schizofrenie is natuurlijk een stuk minder.
Artsen horen trouwens wel te luisteren naar je en dosis en of medicatie dient te worden veranderd als er zware bijwerkingen optreden. En ja, niet bij iedereen is een antipsychoticum effectief, zoals gezegd, het is geen wondermiddel maar er zijn wel significant meer mensen mee gebaat dan men denkt.
ik sprak je niet persoonlijk aan toch?... APs zijn een laatste redmiddel, en ja helaas zijn arten tegenwoordig wel te gemakkelijk in het voorschrijven van medicatie (waar ze zelf trouwens geen cent voor krijgen, om dat even duidelijk te maken)quote:Op zaterdag 30 juli 2011 08:27 schreef MrVanBraun het volgende:
[..]
Vertel ik flauwekul in m'n vorige post? Nou, echt niet.
En ik ben er ook niet op tegen, er zijn echt mensen zwaar psychotisch, die helemaal de weg kwijt zijn, die het wel moeten gebruiken.
Maar er zijn ook mensen met zware angsten die het kunnen overwinnen zeg maar, zonder enkele medicatie.
Ik was ook aardig de weg kwijt door zware angst, ik leef nog steeds.
Ze hadden geprobeerd mij Zyprexa 20mg te geven (na 1e gesprek meteen en dat was ook de laatste) ik heb het nooit gedaan.
Nee dat is waar.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 08:32 schreef Re het volgende:
[..]
ik sprak je niet persoonlijk aan toch?... APs zijn een laatste redmiddel, en ja helaas zijn arten tegenwoordig wel te gemakkelijk in het voorschrijven van medicatie (waar ze zelf trouwens geen cent voor krijgen, om dat even duidelijk te maken)
ja hehe, die lui verdienen een goed salaris en dat lijkt me niet onterecht.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 08:39 schreef MrVanBraun het volgende:
[..]
Nee dat is waar.
Wat betreft dat ze er zelf geen cent aan verdienen betwijfel ik.
Ik had 2 contactpersonen, 1 psych die zat voor anderhalf maand in Engeland op vakantie.
En een andere persoon ging voor een half jaar naar India. Waarvan?
En ze zijn wel heel snel met medicatie voorschrijven, ik bedoel... ik kom daar, ik had m'n verhaal nog niet af en meteen Zyprexa op de intake.
Niet praten maar wel meteen medicatie, helaas.
Wat erg. Die heeft iets erg traumatisch meegemaakt dus.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 12:33 schreef Spacevietnamees het volgende:
Mijn moeder heeft al meer dan 30 jaar last van terugkerende psychose, ik weet er eigenlijk niet zoveel vanaf omdat ze continu aan de medicijnen zit en om de zoveel tijd komt het weer terug. Het kan een jaar, 3 maanden of wat dan ook zijn. Maar wanneer ze het niet heeft is er niks aan de hand, gewoon een super lieve zorgzame vrouw.
Wanneer het gebeurd hoort ze stemmen, ziet mensen die zijn overleden in de oorlog die ze heeft gekend. Toen ik 7 jaar oud was en mijn moeder ging opzoeken in het ziekenhuis heeft ze me ooit een keer achterna gezeten met een mes omdat ze een stem hoorde die zei dat ze me moest vermoorden. Ze is trouwens ook heel erg gelovig dus ze wanneer zoiets gebeurd denkt ze dat ze met god kan praten etc. Ik heb echt helemaal afkeer naar geloof gekregen hierdoor.
De laatste keer dat ze last had van een psychose was misschien alweer 2 jaar geleden en ik was de enige die haar weer in normale toestand wist te krijgen door te praten, zeggen dat het allemaal niet echt was etc. Ik weet wel wat de aanleiding van de psychose was, oorlog in Vietnam en mijn opa is voor haar ogen doodgeschoten. Heel dorp in brand en de meeste mensen die ze kende werden vermoord.
De dosering word steeds verhoogd en weer verlaagd en die medicijnen helpen bij haar zeker. Maar ze krijgt wel last van stijve gewrichten maar dat is het enige nadeel.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 13:20 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Wat erg. Die heeft iets erg traumatisch meegemaakt dus.
Maar als ze wel aan de medicijnen zit en het komt wel regelmatig terug heb je dan niet het idee dat die medicijnen niet erg helpen?
Of zit ze zonder die medicijnen misschien in een constante psychose?
En zelfs jij kan hier last van krijgen waarschijnlijk.
Je hebt ook nog 'rand' psychotisch. Dat zijn (kortdurende) psychotische symptonen ervaren terwijl je dus nog wel een beetje in de realiteit zit. Bij mij komt wat de ts schrijft over als zoiets, en dat kan juist beangstigend zijn omdat je je alles er na nog kan herrineren.quote:Op maandag 25 juli 2011 22:16 schreef Nonverbaal het volgende:
-weg-
Leer eerst maar eens wat een psychose is.
Ja. Maar vaak alleen met behulp van medicijnen. Je hebt ook verschillende psychoses. Psychoses door psychische ziektes als bipolaire stoornis, dan kan je ook een manische psychose ervaren. Je kan ook psychoses krijgen als je zwaar depressief bent en als je lijd aan schizofrenie heb je last van meerdere en/of lange psychoses. Meestal kom je daar alleen af door anti-psychotica te gebruiken. kortdurende (rand)psychoses komen vaak voor bij een borderline persoonlijkheidsstoornis, die gaan meestal vanzelf over, vooral als de stress minder word. Maar ook daar helpen anti-psychotica goed tegen.quote:Op maandag 25 juli 2011 22:53 schreef capricia het volgende:
Kun je helemaal herstellen/genezen van een psychose, eigenlijk?
Feitelijk staat de psychriatrie (en de medicijnen die hierbij moeten helpen) eigenlijk nog in de kinderschoenen. Voor veel voorkomende problemen zijn er een aantal oplossingen, die maar voor een kleine meerderheid werken.quote:Op donderdag 28 juli 2011 01:03 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Ik gebruik geen drugs en drink hoogstens 2 glazen alcohol per week, maar vaak genoeg ook weken geen druppel.
Ik bén echt vatbaarder voor psychoses. Het hoort helaas zelfs bij mijn diagnose. Heb nu al meer dan een jaar last van lichte hallucinaties (soms dingen voelen/proeven/ruiken/horen die er niet zijn).
Als kind heb ik ook een periode van een paar weken gehad waarin ik psychotische klachten heb gehad.
Het is bij mij dus wel meer dan alleen een zware depressie.
Tjaquote:Op zondag 31 juli 2011 03:15 schreef Mishu het volgende:
Hoe gemotiveerd ben je om niet ten onder te gaan aan psychoses?
Gewoon die medicijnen slikken en niet luisteren naar die stemmetjes in je hoofd die iets anders zeggen.
Ik mis je uitleg wat antipsychotica dan wel precies doen.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 08:08 schreef Re het volgende:
wat een enorme flauwekul en nonsense in dit topic
antipsychotica vernietigen geen receptoren of tasten hersencellen aan, dat het geen wondermiddel is is wel duidelijk, de bijwerkingen zijn erg maar het ondergaan/hebben van psychose/schizofrenie is natuurlijk een stuk minder.
Artsen horen trouwens wel te luisteren naar je en dosis en of medicatie dient te worden veranderd als er zware bijwerkingen optreden. En ja, niet bij iedereen is een antipsychoticum effectief, zoals gezegd, het is geen wondermiddel maar er zijn wel significant meer mensen mee gebaat dan men denkt.
ik ben ook wel es onder behandeling van een psych geweest maar dat stond los van de GGZ.. Misschien had dat beter geweest voor je vriendin.... Tis idd achteraf gelul, i know. Maar misschien is het alsnog een idee voor haar?quote:
om precies uit te leggen wat APs doen kan ik wel een boekwerk gaan schrijven natuurlijk en gaat veel te veel in wetenschappelijke details die toch niemand echt interesseren, de nonsense waar ik het over had waren de opmerkingen of aannames in dit topic over receptorschade of aantasten van cellen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 15:11 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Ik mis je uitleg wat antipsychotica dan wel precies doen.
Het heeft WEL te maken met je receptoren, dat is duidelijk. Mensen voelen geen pijn of angst meer, evenals geen blijdschap etc.
Ze weten namelijk helemaal niet precies wat de invloed van die antipsychota op de hersenen is, alleen dat het ''op het gevoel'' werkt. Oorspronkelijk was het middel voor epilepsi bedoeld en toen kwamen ze erachter dat het middel meer ''bijwerkingen'' had en toen zijn ze het bij psychoses en depressies gaan gebruiken.
Om alles hier als onzin te bestempelen laat zien hoe kortzichtig je bent, en dat is een eigenschap waarmee je het moeilijk zou kunnen krijgen ooit.
Nou, het is inmiddels gebeurd met de vriendschap. Ze wil met niemand meer iets te maken hebben, iedereen zijn profiteurs volgens haar. Dit is de eerste keer dat dat gebeurd is. 18 jaar vriendschap. Weg. Ze heeft dingen tegen me gezegd die me tot het bot gekwetst hebben. Altijd heb ik gedacht dat ze op deze momenten haarzelf niet was maar vandaag is ze over een grens gegaan. Ze vertelde me namelijk ook dat mijn thuissituatie niet goed was voor mn dochter en dat ze haar bij mij weg zouden moeten halen. Ik zit nog te trillen en probeer het me niet aan te trekken maar dat is verekte moeilijk.quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:38 schreef Apotheose het volgende:
[..]
ik ben ook wel es onder behandeling van een psych geweest maar dat stond los van de GGZ.. Misschien had dat beter geweest voor je vriendin.... Tis idd achteraf gelul, i know. Maar misschien is het alsnog een idee voor haar?Ik heb geen ervaring met medicatie. Weet wel dat het heel moeilijk is om er vanaf te komen. Hoop voor je dat dat bidden gaat helpen.....
quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 20:39 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Nou, het is inmiddels gebeurd met de vriendschap. Ze wil met niemand meer iets te maken hebben, iedereen zijn profiteurs volgens haar. Dit is de eerste keer dat dat gebeurd is. 18 jaar vriendschap. Weg. Ze heeft dingen tegen me gezegd die me tot het bot gekwetst hebben. Altijd heb ik gedacht dat ze op deze momenten haarzelf niet was maar vandaag is ze over een grens gegaan. Ze vertelde me namelijk ook dat mijn thuissituatie niet goed was voor mn dochter en dat ze haar bij mij weg zouden moeten halen. Ik zit nog te trillen en probeer het me niet aan te trekken maar dat is verekte moeilijk.
Ze is nu op het punt het kontakt met de realiteit te verliezen en het wachten is nu op het punt dat ze een reden vinden om haar gedwongen op te nemen. En dat kan helaas even duren dus hopen dat ze geen echt gevaarlijke dingen gaat doen. Ze heeft zich vorige week een oude kreidler uit 1973 met 3 versnellingen gekocht terwijl ze nog nooit op een brommer heeft durfen rijden dus het is te hopen dat dat goed gaat. Paardrijden, karate en spaanse les gaat ze nemen. Ze gaat werken in een wereldwinkel en bij een asielzoekerscentrum, dus ze heeft het druk zat nu. Mag ook wel na 1,5 jaar op de bank gezeten te hebben als een zombie dacht ik eerst maar ze is nog nergens echt aan begonnen.
Ik kan me niet voorstellen dat onze vriendschap voorbij is. Maar ze was er heel duidelijk in.
Terwijl ze altijd zei dat ik de enige was die haar niet liet vallen, laat ze mij nu vallen als een baksteen. Tja.....ik neem maar ff een borrel.......
Voor mij was het de eerste keer dat ik er mee in aanraking kwam, maar na wat googlewerk kwam ik erachter dat er ongeveer 13.000 mensen gedwongen zijn opgenomen in Nederland. En inderdaad, als je erover praat kent eigenlijk iedereen wel iemand die er last van heeft. Ik verbaasde mij daar ook over.quote:Op donderdag 1 september 2011 13:14 schreef Ritmo het volgende:
Dat er nog zoveel mensen zijn hier die (indirect) ervaring met een psychose hebben. Zijn er toch blijkbaar nog redelijk veel in Nederland...
Zelf nog nooit meegemaakt in m'n omgeving (gelukkig) en al helemaal niet bij mezelf (ga er ook vanuit dat dat niet snel gebeurt)
Na dat rotte telefoontje naar mij is mijn 'vriendin' naar haar ouders gereden en daar heeft ze een steen door de ruiten gekeilt. Daarna heeft ze thuis nog wat vernield voordat ze is opgehaald door de politie. Daarna wist ik niks. Omdat het ook mijn ruiten hadden kunnen zijn heb ik het GGZ opgebeld om te vragen of ze daar was. Maar helaas mogen ze dat niet vertellen. Heel vervelend want ik wist niet of ik rustig kon gaan slapen of dat bij mij de ruiten er ook aan gingen, of erger. Uit ervaring weet ik dat ze hier later helemaal niets meer van weet dus wie weet wat ze doet? Ze heeft met iedereen in haar omgeving ruzie gemaakt en heeft kontakt met wildvreemden. Stel dat iemand haar een pistool bezorgt, wat dan? Ze is zo boos op iedereen nu. Maar gelukkig heb ik via via gehoord dat ze weer is opgenomen. Die steen was voldoende om als gevaar voor de omgeving te worden gezien blijkbaar. Nu zit ze niet op de crisisopvang maar bij de langdurige. Het is de 4e keer in 5 jaar en het wordt steeds heftiger ipv minder.quote:Op donderdag 1 september 2011 13:09 schreef Apotheose het volgende:
[..].. heftig... Mensen die je lief zijn kunnen je idd behoorlijk kwetsen (been there). Misschien dat ze later wat bijdraait, als ze wat rustiger is geworden of na een opname
Dat je er dan nog es over kan praten (ben ik zelf altijd wel een voorstander van...). Geen idee... In ieder geval mooi klote en idd zonde...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |