abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 juli 2011 @ 17:36:20 #26
262 Re
Kiss & Swallow
pi_100011972
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 17:19 schreef Retronix het volgende:

[..]

Je kan beter stoppen met medicatie, en accepteren dat je geen ochtendmens bent.. Ga in de midagen of avonden werken, of werk een tijdje niet. Vind een ritme waar je je goed bij voelt. Ik kan je verzekeren dat je van medicatie op den duur kapot gaat.
zou je dit soort adviezen voor je willen houden, het is ronduit gevaarlijk om iemand te adviseren met zijn medicatie te laten stoppen...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 27 juli 2011 @ 17:39:38 #27
345457 Retronix
Zeg maar Retro.. ;)
pi_100012081
quote:
3s.gif Op woensdag 27 juli 2011 17:36 schreef Re het volgende:

[..]

zou je dit soort adviezen voor je willen houden, het is ronduit gevaarlijk om iemand te adviseren met zijn medicatie te laten stoppen...
Nee, die hou ik niet voor me. Als ik het zo lees knapt hij er ook niet van op.. De keus is aan hem of hij zo door wil. Als ik hem was zou ik op advies van zijn psych rustig en verantwoord afbouwen, en kijken hoe het dan gaat..

Lees zijn posts dan, hij knapt er toch niet van op? Hij wordt er alleen maar zieker van...
Retro is a culturally outdated or aged style, trend, mode, or fashion, from the overall postmodern past, that has since that time become functionally or superficially the norm once again.
  woensdag 27 juli 2011 @ 17:45:06 #28
262 Re
Kiss & Swallow
pi_100012238
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 17:39 schreef Retronix het volgende:

[..]

Nee, die hou ik niet voor me. Als ik het zo lees knapt hij er ook niet van op.. De keus is aan hem of hij zo door wil. Als ik hem was zou ik op advies van zijn psych rustig en verantwoord afbouwen, en kijken hoe het dan gaat..

Lees zijn posts dan, hij knapt er toch niet van op? Hij wordt er alleen maar zieker van...
nou ja, je toevoeging in samenspraak met de psychiater is al wat genuanceerder ja maar er zijn ook andere oplossingen dan het stoppen van medicatie, jij hebt niet echt een psychose meegemaakt als ik het begrijp en hebt daarvoor wel de zware medicatie gekregen, waarschijnlijk waren die dus niet zo effectief, daar kun je in dit geval weinig over zeggen denk ik.
  woensdag 27 juli 2011 @ 17:51:55 #29
345457 Retronix
Zeg maar Retro.. ;)
pi_100012466
quote:
3s.gif Op woensdag 27 juli 2011 17:45 schreef Re het volgende:

[..]

nou ja, je toevoeging in samenspraak met de psychiater is al wat genuanceerder ja maar er zijn ook andere oplossingen dan het stoppen van medicatie, jij hebt niet echt een psychose meegemaakt als ik het begrijp en hebt daarvoor wel de zware medicatie gekregen, waarschijnlijk waren die dus niet zo effectief, daar kun je in dit geval weinig over zeggen denk ik.
Ik denk dat mijn ervaringen en de ervaringen van de persoon genoeg zeggen over het negatieve effect wat dat spul heeft op mensen. Je kan mensen natuurlijk ook doodvoeren totdat ze al trillend, moddervet, apathisch en schokkend een hartstilstand krijgen, en zeggen dat het goed voor die persoon was omdat de psychiatrie dat claimt..
Retro is a culturally outdated or aged style, trend, mode, or fashion, from the overall postmodern past, that has since that time become functionally or superficially the norm once again.
  woensdag 27 juli 2011 @ 18:04:42 #30
262 Re
Kiss & Swallow
pi_100012873
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 17:51 schreef Retronix het volgende:

[..]

Ik denk dat mijn ervaringen en de ervaringen van de persoon genoeg zeggen over het negatieve effect wat dat spul heeft op mensen. Je kan mensen natuurlijk ook doodvoeren totdat ze al trillend, moddervet, apathisch en schokkend een hartstilstand krijgen, en zeggen dat het goed voor die persoon was omdat de psychiatrie dat claimt..
nou ja, de psychatrie claimt dat niet voor niets natuurlijk, tegenover jouw mislukte behandeling staan natuurlijk veel meer wel succevolle behandlingen zolas in dit topic ook al aangegeven.... als het puur om de bijwerkingen gaat en niet om de effectiviteit zijn er genoeg alternatieven... hoe je het nu stelt is nogal subjectief en persoonlijk, dat mag maar is maar een mening, geen feit
  woensdag 27 juli 2011 @ 19:38:56 #31
345457 Retronix
Zeg maar Retro.. ;)
pi_100016391
quote:
3s.gif Op woensdag 27 juli 2011 18:04 schreef Re het volgende:

[..]

nou ja, de psychatrie claimt dat niet voor niets natuurlijk, tegenover jouw mislukte behandeling staan natuurlijk veel meer wel succevolle behandlingen zolas in dit topic ook al aangegeven.... als het puur om de bijwerkingen gaat en niet om de effectiviteit zijn er genoeg alternatieven... hoe je het nu stelt is nogal subjectief en persoonlijk, dat mag maar is maar een mening, geen feit
Ik ben blij dat ik het niet meer slik, voel me veel beter zonder
  woensdag 27 juli 2011 @ 19:39:48 #32
262 Re
Kiss & Swallow
pi_100016431
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 19:38 schreef Retronix het volgende:

[..]

Ik ben blij dat ik het niet meer slik, voel me veel beter zonder
dat is dan toch mooi?
  woensdag 27 juli 2011 @ 19:43:03 #33
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_100016574
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 17:51 schreef Retronix het volgende:

[..]

Ik vind het redelijk shocking dat jij mensen die je niet kent (medisch noch paramedisch) het advies geeft om medicatie te stoppen.
Je moet pas oversteken als er niets aankomt.
  woensdag 27 juli 2011 @ 19:44:06 #34
345457 Retronix
Zeg maar Retro.. ;)
pi_100016615
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 19:43 schreef Allantois het volgende:

[..]

Ik vind het redelijk shocking dat jij mensen die je niet kent (medisch noch paramedisch) het advies geeft om medicatie te stoppen.
Heb je gelezen hoe hij zich eronder voelde?
  woensdag 27 juli 2011 @ 19:54:46 #35
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_100017055
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 19:44 schreef Retronix het volgende:

[..]

Beter een jaar of twee last hebben van bijwerkingen en daarna 100% functioneren als de oude, dan nu stoppen voor de korte termijn en uiteindelijk shizofrenie ontwikkelen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  woensdag 27 juli 2011 @ 20:10:48 #36
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_100017689
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 19:44 schreef Retronix het volgende:

[..]

Al gaat hij bijna dood aan de bijwerkingen bij jij niet in de positie om hem te overtuigen te stoppen met medicatie!!
  woensdag 27 juli 2011 @ 21:05:03 #37
345457 Retronix
Zeg maar Retro.. ;)
pi_100019775
Ok medicatie is dus top prioriteit op FOK, dat is duidelijk
  woensdag 27 juli 2011 @ 22:02:24 #38
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_100022453
Heb jij ergens kunnen lezen dat ik vind dat die user (of welke user dan ook) medicatie moet gebruiken?

Ik zeg alleen dat er maar 2 personen zijn die iemand mogen adviseren om de medicatie te stoppen: de arts die het heeft voorgeschreven en de arts die een levensbedreigende situatie heeft gediagnostiseerd die veroorzaakt of verslechterd wordt door de medicatie die iemand gebruikt.
  donderdag 28 juli 2011 @ 01:03:12 #39
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100031121
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 01:25 schreef EricOscuro het volgende:

[..]

Je kunt echter wel te maken hebben met een depressie. En een redelijk zware ook... en nee, dan hoef je nog geen zelfmoordneigingen te hebben.... Een gebrek aan kracht om dagelijkse problemen te trotseren of zelfs meer dan 8 uur slaap per dag nodig te hebben, kan hier ook op wijzen.

En ja... mensen met zwaar depressieve klachten zijn vatbaarder voor een psychose... maar dat dit ooit zal gebeuren is niet gezegd. Je hebt zelf ook nog een vinger in de pap... Op tijd stoppen met verslavende middelen in een proces, dat is in elk geval heel belangrijk.
En voor de rest... dat moet je dag voor dag bekijken...
Ik gebruik geen drugs en drink hoogstens 2 glazen alcohol per week, maar vaak genoeg ook weken geen druppel.
Ik bén echt vatbaarder voor psychoses. Het hoort helaas zelfs bij mijn diagnose. Heb nu al meer dan een jaar last van lichte hallucinaties (soms dingen voelen/proeven/ruiken/horen die er niet zijn).
Als kind heb ik ook een periode van een paar weken gehad waarin ik psychotische klachten heb gehad.
Het is bij mij dus wel meer dan alleen een zware depressie.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  donderdag 28 juli 2011 @ 13:02:34 #40
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_100043413
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 01:03 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Ik gebruik geen drugs en drink hoogstens 2 glazen alcohol per week, maar vaak genoeg ook weken geen druppel.
Ik bén echt vatbaarder voor psychoses. Het hoort helaas zelfs bij mijn diagnose. Heb nu al meer dan een jaar last van lichte hallucinaties (soms dingen voelen/proeven/ruiken/horen die er niet zijn).
Als kind heb ik ook een periode van een paar weken gehad waarin ik psychotische klachten heb gehad.
Het is bij mij dus wel meer dan alleen een zware depressie.
Schizoaffectieve stoornis of schizotypische persoonlijkheidsstoornis of iets anders?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_100046077
Ik zou zeggen
haal de kracht uit jezelf en probeer je niet ten slachtoffer te stellen aan je angst
want zolang je geen kaboutertjes ziet rondlopen of denkt dat je achtervolgd wordt door fbi camera drones zit je nit in een psychose

misschien was je wel extreem prikkelbaar, maar daar kan je zelf uit komen

als jij in je achterhoofd houdt dat je steeds maar terug kan vallen en weer opgenomen gaat worden
dan bouw je zelf geen overwinningskracht op

de volgende keer als je je weer zo kwetsbaar/zwak voelt
probeer (ook al is dat moeilijk) je hersenen op nul te zetten en te denken "dit gevoel is maar tijdelijk"
want dat is het ook

en ga lekker trainen/zwemmen, want dat geeft je een beter gevoel
en zorg ervoor dat je genoeg slaapt, want te weinig slaap verergert alle problemen

en ga niet aan de medicatie/drugs, want dan ga je pas echt zwak/afhankelijk voelen

:)
  donderdag 28 juli 2011 @ 16:35:53 #42
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100052257
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 13:02 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Schizoaffectieve stoornis of schizotypische persoonlijkheidsstoornis of iets anders?
MCDD. Google het maar.
Of kijk in het topic daarover. Staat hier in R&P.

quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 14:08 schreef jmex het volgende:
en ga niet aan de medicatie/drugs, want dan ga je pas echt zwak/afhankelijk voelen
:{
Dat is nogal slecht advies.
Zeker in het eerste jaar na een psychose, is het belangrijk om je medicijnen te blijven slikken, anders heb je veel meer kans op een terugval.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 13:19:16 #43
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_100085404
5 jaar geleden kwam mijn vriendin na haar beeindigde relatie in aanraking met het GGZ. Doordat ze wat overstuur was wat mij normaal leek hebben ze haar medicijnen aangeraden. En toen is alle ellende pas echt begonnen.
Mij vertelde ze toen dat ze eigenlijk altijd al manisch-depressief is geweest, al vanaf haar 5e a 6e jaar. Maar ze heeft er altijd mee kunnen leven. Ze is ook altijd erg creatief geweest, maakte de mooiste dingen.
Maar ze is nadat ze aan die medicijnen was begonnen, doorgeschoten naar een psychose. ?Had nog nooit zoiets meegemaakt en heb er alles over opgezocht op de pc. Ben me doodgeschrokken wat ik tegenkwam.
Na die 1e psychose is ze zeer depressief weer naar huis gestuurd. Toen heb ze een jaar 'op de bank gezeten' en nix gedaan. Tot ze weer actief begon te worden. Ik blij. Maar helaas, binnen de kortste tijd ging ze weer raar doen en heeft ze 3 maanden op de gesloten afdeling gezeten. Daarna weer thuis, depressief.
dit heeft zich 3 keer herhaald en momenteel is de 4e keer in de maak.
Ze is bang dat ze haar weer gaan opnemen en vooral voor de isoleercel is ze bang, daar heeft ze nog nachtmerries van.
Ze is nu uiterst paranoia, wil niks van het GGZ weten en maakt de wildste plannen en geeft al haar geld uit aan de gekste dingen.
Als je niet meepraat krijg je ruzie met haar. Ik ben de enige die nog met haar om gaat omdat ik weet dat ze zichzelf niet is.
ze zijn met haar al 5 jaar bezig met medicijnen. Zelfs een jaar lithium! Is 20 kilo gegroeid en heb alle bijwerkingen gehad maar stoppen is geen optie voor het GGZ. En dat vind ik raar. Alsof er meerdere belangen spelen, bijvoorbeeld geld. De 'medicijnmakers' willen levenslang voor de mensen natuurlijk.

Ik ken haar nu 18 jaar en voordat ze aan de medicijnen ging was ze een heel ander persoon als ze de laatste 5 jaar is. (soms trilt ze en loopt heel langzaam, net een oude vrouw)
Ik zou graag willen weten hoe ze zou zijn als ze met de medicijnen zou stoppen (afbouwen is erg belangrijk weet ik)

Zelf heb ik helemaal geen vertrouwen in het GGZ. Denk dat ze haar juist de afgrond in hebben ''geholpen''. Ze hebben ook allemaal dezelfde medicijnen daar, serequel ofzo met iets anders vaak. Een oxizeppammetje ofzo schijnt als slaapmiddel erbij te moeten, maar is volgens iedereen heel licht?

Toevallig heb ik juist een 'pillenfobie' en slik helemaal niks, wie weet wat er allemaal in zit.
Kan niet eens vinden wat er precies in serequel zit, ze weten ook niet hoe het werkt. Maar het werkt mal in op je hersenen. Voor geen goud ter wereld zou ik dat spul slikken.
Maar ik heb ook de angst in de ogen van mijn vriendin gezien (met medicijnen, niet ervoor!) en dat was ook verschrikkelijk. Denk ook dat ze zelf stopt of afbouwt en dat tegen niemand zegt, ze eet en slaapt momenteel helemaal niet meer dus nu gaat het allemaal sneller. Om in een psychose te komen dan.

Ik bid elke avond voor haar dat het allemaal goedkomt maar ik vrees het ergste.
Het patroon zit er duidelijk in en er veranderd toch niets, ja weer andere medicijnen waarschijnlijk
en dan weer op de bank zitten wachten op meer energie.

Vreselijk, en ik wens het allerbeste voor al die mensen die leven met angst, psychoses en depressies. En voor de mensen die van de medicijnen af willen komen. Schijnt heel moeilijk te zijn. Je kunt niet meer normaal slapen dan en raakt zo snel in een psychose zodat ze bij het GGZ een duidelijke reden hebben om je vooral meer te geven. Sterkte allemaal!
To BG or not to BG!
pi_100086890
Klinkt als een manie oppiedoppie. Veel geld uitgeven, erg actief, wilde in mijn eentje een week naar barcelona, bijna geboekt, niet meer slapen. Zo ben ik in mijn psychose beland.

Het stoppen met de seroquel heeft me goed gedaan. Dit spul werkt bij mij zwaar averechts. Ik werd actief, had de kaken stijf op elkaar en slapen was er niet meer bij. Gisteren was ik nog erg gejaagd en misselijk maar vannacht het eens geprobeerd met de lorazepam op het nachtkastje. Met als doel zelfstandig in slaap vallen en als het niet lukt pas later de pillen nemen. Dit ging goed en heb van twaalf tot vijf geslapen. Nog niet veel maar ik weet weer dat ik het uiteindelijk dus zelf kan.

Verder heb ik nog steeds een gejaagd onrustig gevoel, iets waarvan ik hoopte dat het van de antipsychotica zou komen. Maar dit is waarschijnlijk de nasleep van de psychose. Erg lastig soms. Herkent iemand dit?
Wie dit leest is een lezer van dit.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 14:17:41 #45
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100087727
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 13:19 schreef oppiedoppie het volgende:
Ik ken haar nu 18 jaar en voordat ze aan de medicijnen ging was ze een heel ander persoon als ze de laatste 5 jaar is. (soms trilt ze en loopt heel langzaam, net een oude vrouw)
Ik ken ook zo iemand. Ik weet niet wat ze allemaal heeft, maar het is behoorlijk ernstig. Volgens mij moet ze 's ochtends een stuk of 10 pillen slikken en 's avonds ook ongeveer 10 pillen.
Het heet trouwens Seroquel.

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 13:55 schreef b4kl4p het volgende:
Verder heb ik nog steeds een gejaagd onrustig gevoel, iets waarvan ik hoopte dat het van de antipsychotica zou komen. Maar dit is waarschijnlijk de nasleep van de psychose. Erg lastig soms. Herkent iemand dit?
Dat heb ik ook vaak. Ik ben al maanden geleden gestopt met de antipsychotica, omdat ik alleen maar last kreeg van bijwerkingen, maar het voor de rest totaal niet werkte.
Een gevoel van onrust had ik toen ik nog aan de antipsychotica zat, maar nu ik er al tijden geleden mee ben gestopt, heb ik het nog steeds.
Ik weet niet precies waar het aan ligt.
pi_100088553
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:17 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Ik ken ook zo iemand. Ik weet niet wat ze allemaal heeft, maar het is behoorlijk ernstig. Volgens mij moet ze 's ochtends een stuk of 10 pillen slikken en 's avonds ook ongeveer 10 pillen.
Het heet trouwens Seroquel.

[..]

Dat heb ik ook vaak. Ik ben al maanden geleden gestopt met de antipsychotica, omdat ik alleen maar last kreeg van bijwerkingen, maar het voor de rest totaal niet werkte.
Een gevoel van onrust had ik toen ik nog aan de antipsychotica zat, maar nu ik er al tijden geleden mee ben gestopt, heb ik het nog steeds.
Ik weet niet precies waar het aan ligt.
Ja heel erg lastig is het, meestal ga ik wanneer ik me zo voel even een blokje om. Van de week heb ik kruidenthee met valeriaan gekocht, dit werkt ook best goed. En als het echt, echt niet meer uit te houden is gaat er een pilletje lorazepam in. Helaas werkte dit eergisteren ook niet.

Momenteel ben ik ontspannen en daar geniet ik ook van. Zelfs als ik op de bank ga liggen denk ik ahh lekker op de bank. Dat is met gejaagd gevoel wel anders, dan weet je niet meer waar je het zoeken moet. Heel erg naar. Zelf denk ik wel dat het grotendeels met de antipsychotica te maken heeft. Na wat zoekwerk kom ik veel tegen over haldol en onrust. De seroquel gaf mij echt de meeste onrust, bah wat een rotspul.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 14:58:07 #47
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_100089033
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:41 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Ja heel erg lastig is het, meestal ga ik wanneer ik me zo voel even een blokje om. Van de week heb ik kruidenthee met valeriaan gekocht, dit werkt ook best goed. En als het echt, echt niet meer uit te houden is gaat er een pilletje lorazepam in. Helaas werkte dit eergisteren ook niet.

Momenteel ben ik ontspannen en daar geniet ik ook van. Zelfs als ik op de bank ga liggen denk ik ahh lekker op de bank. Dat is met gejaagd gevoel wel anders, dan weet je niet meer waar je het zoeken moet. Heel erg naar. Zelf denk ik wel dat het grotendeels met de antipsychotica te maken heeft. Na wat zoekwerk kom ik veel tegen over haldol en onrust. De seroquel gaf mij echt de meeste onrust, bah wat een rotspul.
Ik zeg het je eerlijk, man, maar je hoef me niet te geloven. Kans is groot dat je weer een terugval krijgt als je geen medicijnen gebruikt.

Ik heb die medicijnen ook geslikt en het was heel kut de eerste paar maanden, dat geef ik toe. Vaak is het een zoek werk van welke medicijnen het beste bij je passen. Daarna vind je eentje waar de bijwerkingen meevallen en dan moet je die gewoon een jaar uitzitten en dan afbouwen. Daarna functioneer je 99.9% als de oude en enige wat je hoef te doen is weer je leven op orde krijgen.

Maar als je stopt met de medicijnen, dan gaat het waarschijnlijk mis met je komen. Dat gebeurt in meer dan 90% van de gevallen voor mensen die geen medicijnen gebruiken na hun psychose.

En ik hoop voor je dat je niet blowt.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 14:58:33 #48
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_100089045
Er zouden best veel mensen zijn die baat hebben bij die seroquel, maar ik ken ze niet. Ik ken alleen mensen die er erg veel last van (gehad) hebben.

Alle emoties lijken ''bevroren''. Je voelt geen pieken als blijdschap en geluk maar ook geen dalen als depressies en woede meer. Geen creativiteit meer. Nergens geen zin meer in hebben (oa sex)Mensen die dat ok vinden willen dus blijkbaar niet leven. angst om te leven? Onderdrukken met medicijnen. Als dat dan de enige manier is om een beetje te kunnen funcioneren lijkt me dat erg triest. Want zoals ik het zie is dat geen leven meer. Das wachten op de dood. Maarja, dan wel zonder angsten. Kiezen of delen.... (er zijn in NL 13.000 mensen gedwongen opgenomen!)

Ik kan me dan ook best voorstellen dat iemand anderen aanraadt om er mee te stoppen,
ik heb alleen maar ellende gezien van seroquel en geen 'succesverhalen'. Het zogenaamde ''behandelplan'' van de GGZ stelt ook niks voor, volgens mij doen ze maar wat, iedereen de basis, seroquel en dan wat anders erbij en opbouwen en kijken wanneer ze ''lam'' zijn...en dan weer naar huis....wachten op de volgende ''manie''.....(wat meestal komt als ze zichzelf zo goed voelen dat ze denken wel te kunnen stoppen met de medicatie)
To BG or not to BG!
pi_100089194
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:58 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik zeg het je eerlijk, man, maar je hoef me niet te geloven. Kans is groot dat je weer een terugval krijgt als je geen medicijnen gebruikt.

Ik heb die medicijnen ook geslikt en het was heel kut de eerste paar maanden, dat geef ik toe. Vaak is het een zoek werk van welke medicijnen het beste bij je passen. Daarna vind je eentje waar de bijwerkingen meevallen en dan moet je die gewoon een jaar uitzitten en dan afbouwen. Daarna functioneer je 99.9% als de oude en enige wat je hoef te doen is weer je leven op orde krijgen.

Maar als je stopt met de medicijnen, dan gaat het waarschijnlijk mis met je komen. Dat gebeurt in meer dan 90% van de gevallen voor mensen die geen medicijnen gebruiken na hun psychose.

En ik hoop voor je dat je niet blowt.
Ik ben psychotisch door middelen. Dus die middelen zijn weggehaald. Verder gebeurt alles in overleg met de psychiater, dus ik stop er zelf niet zomaar mee. Haldol begon ik op 2mg, en werd een maand later nog maar 1. Een maand daarna 0. Seroquel kreeg ik voor het slapen niet voor de psychose in 25mg. Maar ik ging daarvan rechtstreeks zombieland in.

Ik gok erop dat jij bedoelt dat mensen die een psychose hebben gehad vanuit het bijna niets grote kans op terugval hebben, of echt iedereen die een psychose heeft gehad? Daarvan zou ik graag een linkje zien want ik neem aan dat mijn psychiater weet wat ze doet.

Blowen heb ik gedaan vroeger, maar dat doe ik niet meer. Ook helemaal geen behoefte aan.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 15:13:22 #50
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_100089498
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 15:02 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Ik ben psychotisch door middelen. Dus die middelen zijn weggehaald. Verder gebeurt alles in overleg met de psychiater, dus ik stop er zelf niet zomaar mee. Haldol begon ik op 2mg, en werd een maand later nog maar 1. Een maand daarna 0. Seroquel kreeg ik voor het slapen niet voor de psychose in 25mg. Maar ik ging daarvan rechtstreeks zombieland in.

Ik gok erop dat jij bedoelt dat mensen die een psychose hebben gehad vanuit het bijna niets grote kans op terugval hebben, of echt iedereen die een psychose heeft gehad? Daarvan zou ik graag een linkje zien want ik neem aan dat mijn psychiater weet wat ze doet.

Blowen heb ik gedaan vroeger, maar dat doe ik niet meer. Ook helemaal geen behoefte aan.
Als je het met je psychiater hebt besproken, dan is het goed. Als je psychose werd uitgelokt een middel, dan is je kans kleiner op een terugval, dat is waar. Ik neem aan dat je psychiater het wel een goed idee vind om geen medicijnen te gebruiken? Hier zijn een paar links waar je verder zelf over psychose en de behandeling kan lezen:

http://www.ypsilon.org/publicaties
http://www.ypsilon.org/faq&localAction=view&categorie=7613042
http://www.spreekuurthuis(...)/wat_is_schizofrenie

Bij de Ypsilon website kan je veel lezen over psychoses en schizofrenie (schizofrenie is gewoon chronische psychose). Als ik jou was, zou ik zoveel mogelijk vragen stellen aan je psychiater. Gewoon zodat je weet waar je allemaal op moet letten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')