abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 juli 2011 @ 14:34:34 #1
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_99921334

Wat?

Deze reeks is niet zozeer puur gericht op de daadwerkelijke methodiek van het versieren, maar op de mentale problematiek van de mensen die maken dat ze dus sowieso al een achterstand lopen als het gaat om het benaderen van vrouwen (of mannen).

Wat bedoel je daarmee?

Sommige mensen zouden nog liever bungee-jumpen dan dat ze een vrouw/man aanspreken. Mensen met een sociale achterstand of een anderzijds verwaarloosd leven waardoor ze niet eens meer al te sterk in hun schoenen staan. Nieuw contact met andere mensen is té eng.

Maar je wil toch versieren?

Er is in de reeks al advies gegeven over het echte versieren. Dat je het als bovenstaand persoon, of als je je uiterlijk niet enorm mee hebt, niet moet proberen in het 'echte' uitgaansleven. Onzekerheid wordt bij dat soort gelegenheden enorm snel opgepikt.

Hoe ontmoet ik dan nieuwe mensen?

Ga weg bij je ouders om ergens te studeren / werken. Het liefst in een flatje, leer stapsgewijs je buren kennen, ga op een sport, ga elke week een paar keer naar de bibliotheek met wat huiswerk of een boek. Er kan dan van alles gebeuren, en zeg nou zelf, dat is toch veel productiever dan uitgaan. Twee vliegen in één klap.

Om zelfverzekerder over te komen en te worden zijn er de volgende tips:

1. Loop rechtop.

2. Kijk niet steeds naar de grond.

3. Begin met iedereen oogcontact te maken. Bij de kassa bijvoorbeeld als je je wisselgeld terug krijgt. Vergeet dan niet een klein beetje te lachen natuurlijk, zo vriendelijk mogelijk.

4. Vriendschappen met vrouwen zijn zeer welkom. Zo leer je ze kennen, studiemateriaal voor mogelijke relaties. Ga niet lopen huilen als een vrouw je enkel als vriend ziet. Gebruik dat.

5. Online versieren is een leuke eerste stap. Wees daar niet bang voor, ze kunnen je niet zien.

Enkele pointers voor online versieren:

1. Gebruik altijd hoofdletters en andere regels van punctuatie.

2. Matig uw gebruik van en de duim omhoog posticon en gebruik deze wijselijk op momenten waar u echt even ietwat superieur, alwetend en denigrerend wil overkomen. Dit zal uw alpha-status op FOK verhogen en waarschuwt andere mannelijke users ervoor dat ze niks met u moeten starten, want u bent verbaal zeer behendig.

3. Dat is het eigenlijk wel. Alle bommen los als je online bent, wees alleen niet zielig.

Uitgebreide info over eenzaamheid en onzekerheid:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NOTE: Dit topic is niet gemaakt voor alleen één persoon. Het wordt verwacht dat je ook ruimte laat voor andere mensen die hun ervaringen (en oplossingen) willen delen. Als niemand met anders iets te zeggen heeft, mag je dan wel doorgaan met wat jij wil zeggen. Maar als je merkt dat er een nieuweling erbij komt, geef hem de ruimte om ook zijn verhaal te doen.

De OP vind je hier

Volgende meet, greet and eat -> [Meet] Als versieren niet zo makkelijk gaat
Je moeder is een hamster
  maandag 25 juli 2011 @ 14:36:34 #2
118585 Crutch
pi_99921407
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 14:24 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Ja, maar er is wel een globaal iets waar de meeste vrouwen op vallen. En dat is iemand die niet snel verdrietig en zwak doet en zelfverzekerd is. Zelfverzekerd zijn is ook iets wat in iemands persoonlijkheid zit. Verder vinden vrouwen over het algemeen aantrekkelijk als een man een passie en doel heeft in zijn leven. Een persoonlijkheid die deze passie's en doelen nastreeft en ervoor vecht, hoord ook bij een persoonlijkheid die aantrekkelijk is.
Tja, dat is ook wel logisch he?

- geen huilebalk;
- geen weggekropen muurbloempje;
- geen slapjanus.
Je moeder is een hamster
  maandag 25 juli 2011 @ 14:36:57 #3
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_99921421
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 14:24 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Ja, maar er is wel een globaal iets waar de meeste vrouwen op vallen. En dat is iemand die niet snel verdrietig en zwak doet en zelfverzekerd is. Zelfverzekerd zijn is ook iets wat in iemands persoonlijkheid zit. Verder vinden vrouwen over het algemeen aantrekkelijk als een man een passie en doel heeft in zijn leven. Een persoonlijkheid die deze passie's en doelen nastreeft en ervoor vecht, hoord ook bij een persoonlijkheid die aantrekkelijk is.
Dat kan zo zijn. Maar een man is geen persoonlijkheid als hij zich daar iets van aan zou trekken.
The view from nowhere.
  maandag 25 juli 2011 @ 14:39:44 #4
118585 Crutch
pi_99921526
Het hangt ook af van de omgeving waarin je zit.

Iemand kan in een groepje waarvan het (let op) merendeel bekende vrienden zijn, erg vrolijk en uitbundig sociaal met iedereen omgaan, terwijl dat in groepen met veelal onbekenden niet lukt.
Je moeder is een hamster
pi_99921683
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 14:36 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Dat kan zo zijn. Maar een man is geen persoonlijkheid als hij zich daar iets van aan zou trekken.
Nee, maar zodra hij het is , dan wel.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_99921721
quote:
14s.gif Op maandag 25 juli 2011 14:36 schreef Crutch het volgende:

[..]

Tja, dat is ook wel logisch he?

- geen huilebalk;
- geen weggekropen muurbloempje;
- geen slapjanus.
Yep logisch, maar veel begrijpen nog niet wat aantrekkelijk en onaantrekkelijk is aan iemands persoonlijkheid. (Waar vrouwen over het algemeen zich meer aangetrokken bij voelen)
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  maandag 25 juli 2011 @ 14:59:44 #7
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_99922199
quote:
14s.gif Op maandag 25 juli 2011 14:39 schreef Crutch het volgende:
Het hangt ook af van de omgeving waarin je zit.

Iemand kan in een groepje waarvan het (let op) merendeel bekende vrienden zijn, erg vrolijk en uitbundig sociaal met iedereen omgaan, terwijl dat in groepen met veelal onbekenden niet lukt.
Dat heeft ook te maken met wel of niet aanpassen. In een onbekende groep is het aftasten hoe en wat wel en niet gewaardeerd gaat worden. Je kan dan je gedrag aanpassen zonder je zelf anders voor te doen dan dat je bent.

Toch?
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  maandag 25 juli 2011 @ 15:07:48 #8
278625 Murvgeslagen
Why are you so fuzzy?!
pi_99922507
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 14:45 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Yep logisch, maar veel begrijpen nog niet wat aantrekkelijk en onaantrekkelijk is aan iemands persoonlijkheid. (Waar vrouwen over het algemeen zich meer aangetrokken bij voelen)
Veel? Over een een hoe groot percentage van de mannelijke bevolking heb jij het dan, ik hoop niet die drieenhalve fokker hier?
"Not just in commerce but in the world of ideas too our age is putting on a veritable clearance sale. Everything can be had so dirt cheap that one begins to wonder whether in the end anyone will want to make a bid." - Soren Kierkegaard
pi_99923811
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 15:07 schreef Murvgeslagen het volgende:

[..]

Veel? Over een een hoe groot percentage van de mannelijke bevolking heb jij het dan, ik hoop niet die drieenhalve fokker hier?
Geen idee hoe groot het percentage is, maar als je al een club of cafe binnenloopt zie je al hordes gasten die er alles aan doen om "er bij te horen" en een indruk proberen te wekken door niet zichzelf te zijn. (Gasten met een drankje in hun handen en heel voorzichtig mee proberen te doen en om hun heen kijken of ze " goedgekeurd" zijn of "afgekeurd").
  maandag 25 juli 2011 @ 15:46:31 #10
118585 Crutch
pi_99924000
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 15:41 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Geen idee hoe groot het percentage is, maar als je al een club of cafe binnenloopt zie je al hordes gasten die er alles aan doen om "er bij te horen" en een indruk proberen te wekken door niet zichzelf te zijn. (Gasten met een drankje in hun handen en heel voorzichtig mee proberen te doen en om hun heen kijken of ze " goedgekeurd" zijn of "afgekeurd").
Wat een onzin. :')
Ik zie hordes gasten die het gewoon naar hun zin hebben en lekker met maten een potje bier drinken.
Oh, en hey als er eens een lekker wijf in de buurt is een beetje kijken enzo.
Niet iedereen is continu op zoek naar een date hoor!
Je moeder is een hamster
pi_99924045
Je moet je gedrag nooit aanpassen aan andere mensen, dat is een teken van een zwakke persoonlijkheid.
pi_99924189
quote:
14s.gif Op maandag 25 juli 2011 15:46 schreef Crutch het volgende:

[..]

Wat een onzin. :')
Ik zie hordes gasten die het gewoon naar hun zin hebben en lekker met maten een potje bier drinken.
Oh, en hey als er eens een lekker wijf in de buurt is een beetje kijken enzo.
Niet iedereen is continu op zoek naar een date hoor!
Nee geen onzin, een feit. Veel mensen vermaken zich maar half als ze uit gaan en durven niet zichzelf te zijn, die proberen zo min mogelijk op te vallen en mee te doen met de rest. Kijk maar eens dat er pas mensen beginnen te schreeuwen als er 1 begint, of dat de rest pas springt omdat een ander springt. Veel staan er bij alsof ze saai een filmpje kijken.
pi_99924207
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 15:47 schreef firefly3 het volgende:
Je moet je gedrag nooit aanpassen aan andere mensen, dat is een teken van een zwakke persoonlijkheid.
Je bent zelf anders bewust constant bezig om precies zo te zijn en te doen als dat jij denkt dat vrouwen aantrekkelijk vinden.
  maandag 25 juli 2011 @ 16:02:13 #14
118585 Crutch
pi_99924644
quote:
Aha, dus je geeft zelf al aan dat je manier van doen aanpassen om vrouwtjes te bekoren een zwakke bezigheid is.
+1 voor je zelfkennis.

quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 15:50 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Nee geen onzin, een feit. Veel mensen vermaken zich maar half als ze uit gaan en durven niet zichzelf te zijn, die proberen zo min mogelijk op te vallen en mee te doen met de rest. Kijk maar eens dat er pas mensen beginnen te schreeuwen als er 1 begint, of dat de rest pas springt omdat een ander springt. Veel staan er bij alsof ze saai een filmpje kijken.
Waar haal je die onzin vandaan joh?
De enige mensen waarvan ik denk dat ze zich vervelen staan in hun eentje in een hoekje of zitten levenloos aan de bar met hun telefoon te pielen.

Waarschijnlijk dringt het concept 'vrienden' niet zo goed tot je door.
Je moeder is een hamster
  maandag 25 juli 2011 @ 16:09:26 #15
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_99924912
quote:

[..]

Dus mensen vermaken zich niet als ze niet actief aan het proberen zij te versieren?

Het is dus volgens jou onmogelijk dat mensen gewoon gezellig naar de kroeg gaan zonder te versieren,
quote:
Niks met zwakke personelijlheid te maken. In het begin even kijken hoe of wat. Even aftasten, je kan als je echt zo bent ook gewoon spontaan zijn. Maar dim het even in. Je kan namelijk ook mensen er mee afschrikken.

Ik geloof graag dat jik dat niet doet, dat is hier te merken. Dat is ook de reden dat veel mensen je liever zien vertrekken dan dat je blijft.

Je zegt zelf dat je zo een geweldige leuke personelijkheid hebt. Echter ergeren veel mensen zich groen en geel aan je gedrag. En niet alleen in dit topic. Ook in andere topics ben ik al irritatie tegen gekomen naar jou als persoon.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
pi_99925021
ach dat vuurvliegje projecteert gewoon een boel issues van zichzelf op anderen en doet het dan af als een feit .
Geeft niet hoor , hij weet gewoon niet beter :6
  maandag 25 juli 2011 @ 16:14:29 #17
278625 Murvgeslagen
Why are you so fuzzy?!
pi_99925115
quote:

[..]

Feit? Als dat zo is kan je ons ook wel inlichten hoeveel die "veel mensen" zijn? De meeste mensen willen helemaal niet opvallen, die hebben het op minder uitbundige manier gezellig.
"Not just in commerce but in the world of ideas too our age is putting on a veritable clearance sale. Everything can be had so dirt cheap that one begins to wonder whether in the end anyone will want to make a bid." - Soren Kierkegaard
pi_99926361
quote:
7s.gif Op maandag 25 juli 2011 15:51 schreef Myraela het volgende:

[..]

Je bent zelf anders bewust constant bezig om precies zo te zijn en te doen als dat jij denkt dat vrouwen aantrekkelijk vinden.
Nee, ik gedraag me op een manier dat ik me nergens van aantrek wat anderen van me denken, en dat is wie ik ben. Dat vrouwen dat aantrekkelijk vinden is een heel leuk gevolg hiervan.
pi_99926409
(bovenstaande kort samengevat voor alle boze reacties hierboven) _O-
pi_99926482
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 16:48 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Nee, ik gedraag me op een manier dat ik me nergens van aantrek wat anderen van me denken, en dat is wie ik ben. Dat vrouwen dat aantrekkelijk vinden is een heel leuk gevolg hiervan.
Je houd jezelf goed voor de gek.

Dat is niet wie jij bent, dat heb je jezelf gewoon aangeleerd net als al je techniekjes en dingetjes.
pi_99926530
quote:
14s.gif Op maandag 25 juli 2011 16:51 schreef Myraela het volgende:

[..]

Je houd jezelf goed voor de gek.

Dat is niet wie jij bent, dat heb je jezelf gewoon aangeleerd net als al je techniekjes en dingetjes.
Nope, het boeit me echt niet wat anderen van me denken. Als mijn haar bijvoorbeeld compleet door de war zit heb ik nog evenveel plezier als dat mijn haar netjes zit. Vroeger was het wel anders.
  maandag 25 juli 2011 @ 16:59:34 #22
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_99926741
quote:

[..]

Als je dat iedereen aanbeveelt, dan heeft het geen zin om iets over iemand ander te zeggen (want die zou er zich niets van aan moeten trekken).

quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 16:52 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Nope, het boeit me echt niet wat anderen van me denken. Als mijn haar bijvoorbeeld compleet door de war zit heb ik nog evenveel plezier als dat mijn haar netjes zit. Vroeger was het wel anders.
Die voorbeelden. Je haar. :D We hadden het toch over een diepe persoonlijkheid. Je heb dus lang geworsteld met het probleem, wat mensen ervan vonden als je haar in de war zat.
The view from nowhere.
  maandag 25 juli 2011 @ 17:03:35 #23
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_99926870
quote:

[..]

Nee, ik gedraag me op een manier dat ik me nergens van aantrek wat anderen van me denken, en dat is wie ik ben.
Waarom doe je dan zo je best mensen te overtuigen dat je echt zo bent als het je toch allemaal wat uit maakt?

Want je haalt echt van alles uit de kast om maar geloofwaardig over te komen en je gelijk te halen. En met de grootste verhalen over vrouwen versieren dit vrouwen versieren dat aantallen hier aantallen daar, wat feiten er tegen aan knallen.

Als het je niks uit maakt want anderen van je denken is dat dan toch geheel niet nodig?
pi_99926877
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 16:59 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Als je dat iedereen aanbeveelt, dan heeft het geen zin om iets over iemand ander te zeggen (want die zou er zich niets van aan moeten trekken).
Daarmee zeg je dus dat diegene niets moet aantrekken van de aanbeveling om zich van niemand wat aan te trekken, maar wel gewoon moet door gaan met wat aantrekken van zijn omgeving? Je weet zelf ook wel dat het een non-argument is ;).
pi_99926951
Voorbeeld over mijn haar etc:

Dit is een voorbeeld van aantrekken wat andere mensen over je nadenken. Er zijn er nog 9999 dingen op te noemen bij zo'n beetje iedereen. Allemaal kleine trekjes enz. Het is natuurlijk niet zo extreem als wat ik zei, maar toch zit het in je achterhoofd van "oops mijn haar zit niet goed". Is dit zo raar?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')