Het voorbereidend werk (kleien, cleanen, voeden) bepaald voor het grootste gedeelte hoe het eindresultaat wordt.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 17:54 schreef Maxco het volgende:
Heeft het veel invloed op het eindresultaat?
Als het echt zwarte teerplekjes zijn kan je ook Tar-X proberen.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 10:29 schreef garnage-patrick het volgende:
ow? dan heb ik dat na het lezen van verschillende topics verkeerd begrepen, dan heb ik geen iron x nodig. ik maak elke keer als ik de auto en dus velgen schoonmaak (elke paar week dus) ook de binnenkant goed schoon, dus er zitten wat teersputtertjes.. maar daarmee is het ook mee gezegt.
Lichtmetalen velgen zijn vaak gepoedercoated. En dat is bijna niet te doen om dat te polijsten.quote:Op zondag 21 augustus 2011 20:35 schreef Scorpie het volgende:
Kan je licht metalen velgen makkelijk polijsten eigenlijk?
Oke, bedankt.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 10:17 schreef Scorpie het volgende:
Online krijg je meer keuze dan in een autozaak
Bedankt.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:29 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Zie de OP, daar staan bekende webshops.
Je denkt eerste instantie; wat duur allemaal, maar als je eenmaal je basis hebt, hoef je alleen aan te vullen. Je kan ook gewoon beginnen met goede shampoo en wax.
Later nog gaan kleien, en wellicht nog polijsten.
Tweede optie is ook om je auto door een detailer een polijstbeurt te laten doen, en dan zelf de auto goed bij te houden
Om je auto schoon te houden heb je alleen een paar washmitts, emmers en wat shampoo nodig.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:20 schreef Saninl het volgende:
[..]
Oke, bedankt.
En welke onlineshop raad jij aan voor een beginner? Dus ik wil eigenlijk gewoon goedkoopspul. Geen dure klei en dergelijke. Maar om de basis mee schoon te maken en houden?
Het gaat om een rode Rover 214i 5 deurs uit 1997 (wie weet maakt dat nog verschil)
Poorboys Trim Restorer bijvquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 14:41 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wat is een goed product om plastic bumpers zwart te houden? Dat van Meguiars is waardeloos.
Black WOW Exterior Trim Restorer.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 14:41 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wat is een goed product om plastic bumpers zwart te houden? Dat van Meguiars is waardeloos.
Poorboys APCquote:Op woensdag 31 augustus 2011 07:24 schreef Scorpie het volgende:
Nice! Welke spullen heb je gebruikt?
Wat voor 'poetsmiddel' heb je nodig?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 17:35 schreef Saninl het volgende:
Zo,
Emmer gekocht + 2 microvezel doeken.
Morgen ff met lauw water de binnenkant helemaal doen, en dan gelijk ff langs Halfords ofzo voor een poetsmiddel.
quote:Op donderdag 1 september 2011 09:52 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Wat voor 'poetsmiddel' heb je nodig?
Hmm, dat weet ik nog niet. Dat vraag ik daar even denk ik. Iets voor de buiten- en iets voor de binnenkantquote:Op donderdag 1 september 2011 09:52 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Wat voor 'poetsmiddel' heb je nodig?
Kijk, das netjes!quote:Op donderdag 1 september 2011 09:58 schreef Scorpie het volgende:
Als je in de buurt woont mag je bij mij wel een beetje Poorboys shampoo ophalen voor nop, genoeg voor 2 a 3 wasbeurten
ik dacht dat washmitts bv microvezeldoeken waren?quote:Op donderdag 1 september 2011 10:36 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Kijk, das netjes!
Ik wil em nog wat CG Glozzworks shampoo evt doneren..
SaniNL, koop wel een goede washmitt en droogdoek bij een van de betere zaken (wellicht online)
Emmers en een goedkope washmitt (voor de wielen) kun je bij de action halen(daar kom je dan weer goedkoop vanaf)
Daarnaast wellicht nog wat wax erbij nemen. Bijv. PB Natty's. Kwalitatief goed, en niet extreem duur.. Dan kun je voorlopig vooruit, en later je collectie uitbreiden met klei/cleaners/apc etc etc etc
Uhm, ja. Das goed. Fijn zelfsquote:Op donderdag 1 september 2011 11:17 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Nee dat niet. In de OP staan wat voorbeelden. Wellicht handig om es te zien
Btw, ik zag al dat je niet ver van me af woont.
En ik werk tegen jou woonplaats aan. Als je wil, kan ik morgen na werktijd (rond 4 uur) je wat shampoo geven als je even richting de Mac ofzo rijdt
Ik heb van die bagage-ogen in mijn kofferbak en heb hem met zo'n 'elastiek' met 2 haken eraan vastgezet.quote:Op donderdag 1 september 2011 11:43 schreef Saninl het volgende:
[..]
Uhm, ja. Das goed. Fijn zelfs
Ik zie nu dat het een handschoenvormig doek is. Dat zal ik morgen ook nog even halen bij de blokker (waar ik ook de microvezeldoeken heb gehaald)
Iemand overigens nog een tip om een kratje vast te zetten in de kofferbak? Nu gaat de krat met spullen van links naar rechts bij elke rotonde (en die hebben we hier veeeel)
Tuurlijkquote:Op donderdag 1 september 2011 14:33 schreef Scorpie het volgende:
Carclean.nl is jarig en heeft aanbiedingen, maar ik heb ze niet gehad in de mailiemand anders wel?
quote:Op donderdag 1 september 2011 14:37 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Oke goed om te horen.
EN NU GEVEN DIE HANDEL!!
De meeste produkten heb ik al en de rest heb ik niet nodig. Geen interessante aanbiedingen voor mij helaas. En gelukkig voor mijn portemonneequote:Carclean.nl bestaat 4 jaar en dat vieren we!
Hoera! Carclean.nl is morgen om 21.00u precies 4 jaar jong. Net als vorig jaar hebben we een aantal speciale aanbiedingen voor je verzonnen, elke aanbieding heeft maar liefst 40% korting!
Wees er vanaf morgenavond snel bij, want de aanbiedingen zijn maar 4 dagen geldig.
( van 1 september 21:00u tot 5 september 21:00u).
Alle aanbiedingen zijn geldig zolang de voorraad strekt. OP = OP! Wederverkopers zijn uitgesloten van deelname.
• CSF Delirium Drying Towel 60 * 90cm - ¤16,49 --> ¤9,90
• Poorboy's World - Natty's Blue Wax - ¤19,99 --> ¤11,94
• Meguiar's - Gold Class Car Wash 1,8l - ¤28,99 --> ¤17,39
• Mothers Wax - FX SynWax Paste - ¤21,99 --> ¤13,19
• CarPro - Iron.X 1000ml - 24,99 --> ¤14,99
• Wolfgang - Deep Gloss Spritz Sealant - ¤21,99 --> ¤13,19
• Dodo Juice - Born to be Mild 250ml - ¤12,50 --> ¤7,50
• Gliptone - Gentle Leather Conditioner - ¤10,50 --> ¤6,30
• Monello - Raffini Finale Fishing Polish - ¤16,99 --> ¤10,19
Die conditioner is erg goed, ik heb de cleaner er ook van.quote:Op donderdag 1 september 2011 14:52 schreef Scorpie het volgende:
Voor mij zitten er wat leuke zaken tussen. Born to be Mild en de Drying Towelen die Leather conditioner is ook wel handig.
Moet ik ook nog eens monteren.. Heb toch een plaat hout als bodem...quote:Op donderdag 1 september 2011 11:58 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik heb van die bagage-ogen in mijn kofferbak en heb hem met zo'n 'elastiek' met 2 haken eraan vastgezet.
Moet je je auto ook niet in het gras zettenquote:Op donderdag 1 september 2011 18:48 schreef Catch_me het volgende:
Maandag m'n auto gewassen, kom ik net thuis en ja hoorHebben die debielen van de gemeente het gras gemaaid, zit heel de zijkant van m'n auto onder de kluiten aarde en gras
![]()
Ook nog een leuke verrassing: 2 deukjes in mijn linkerportier die nu de zon eens goed stond aan het licht kwamen
Hmm, die heb ik helaas niet.quote:Op donderdag 1 september 2011 11:58 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik heb van die bagage-ogen in mijn kofferbak en heb hem met zo'n 'elastiek' met 2 haken eraan vastgezet.
Zitten er producten bij die je als beginner bij je eerste autootje kan gebruiken? Of is dit daar allemaal overpriced voor?quote:Op donderdag 1 september 2011 14:48 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
[..]
De meeste produkten heb ik al en de rest heb ik niet nodig. Geen interessante aanbiedingen voor mij helaas. En gelukkig voor mijn portemonnee
Ik heb totaal geen problemen ermee, gewoon een aantal keer de applicator erover heen laten gaan en je hebt meer dan genoeg.quote:Op donderdag 1 september 2011 18:12 schreef Marco001 het volgende:.
Hoe doen jullie dat trouwens met harde wax? Ik heb zo'n panel pot van Dodo (orange) maar zit altijd te kloten om wat wax op de applicator te kunnen krijgen...
De Born to be mild shampoo en de delirium droog doek zijn perfect voor beginners!quote:Op donderdag 1 september 2011 21:35 schreef Saninl het volgende:
[..]
Hmm, die heb ik helaas niet.
[..]
Zitten er producten bij die je als beginner bij je eerste autootje kan gebruiken? Of is dit daar allemaal overpriced voor?
Ik geef echt teveel uitquote:Op donderdag 1 september 2011 21:47 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Zeker.. En zelfs voor niet beginners
Ik heb net me 2e doek ook besteld.. Altijd makkelijk! En nu ook nog es extra goedkoop ook!
Oke, bedankt.quote:Op donderdag 1 september 2011 21:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De Born to be mild shampoo en de delirium droog doek zijn perfect voor beginners!
Goeie keus ! Je had ook een washmitt mee kunnen bestellen bij carclean, ik ken de blokker variant nietquote:Op donderdag 1 september 2011 21:52 schreef Saninl het volgende:
[..]
Oke, bedankt.
Besteld!
Morgen nog ff zo'n handschoendoek halen (washmitt voor jullie pro's!) Blokkerrrr
Is wel een goeie ja! http://carclean.nl/produc(...)tt_X3002_100699.aspxquote:Op donderdag 1 september 2011 21:55 schreef Saninl het volgende:
http://carclean.nl/produc(...)-45604AS_101321.aspx
Is dit een goede washmitt?
Ja, die kan ook. Ze zijn even duur. Welke moet ik erbij bestellen?quote:Op donderdag 1 september 2011 21:58 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Daar is niks mis mee..
Als je meer voor een spons idee wil gaan, zou ik persoonlijk een Cobra 'The' Bone aanraden.
http://carclean.nl/produc(...)OBRA-195_100976.aspx
Kheb em zelf ook, en daarnaast heb ik goedkope mitts van de action voor de onderkant van de dorpel, en voor me wielen (verbreed staal)
Zal em morgen anders wel meebrengen, kun je em es in je handen houden en kijken hoe je het vindt. Zal ook meteen wat doekies meenemen zodat je het verschil voelt
Oh, die aanbiedingen zijn langer geldig. Primaquote:Op donderdag 1 september 2011 22:12 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Anders wacht je tot morgenavond met bestellen..
Ik neem die ene morgen wel mee, kun je kijken of het je uberhaupt fijn in de hand ligt
Zat niks bij voo mij.. Mjah, de shampoo, maar heb nog een bijna volle fles, en om nou alleen shampoo te bestellen..quote:Op donderdag 1 september 2011 21:31 schreef Scorpie het volgende:
Mijne zat onder de hondenstront door grasmaaiers van de gemeente![]()
Spullen besteld trouwens
Rain-X?quote:Op vrijdag 2 september 2011 19:40 schreef Saninl het volgende:
Aantal Art Nr. Omschrijving Prijs Totaal
100976 Cobra - 'The Bone' Spons ¤ 9,98 ¤ 9,98
101684 CSF - Delirium Orange Drying Towel - 60x90cm ¤ 9,90 ¤ 9,90
101037 Dodo Juice - Born to be Mild shampoo - 250ml ¤ 7,50 ¤ 7,50
3 producten. Totaalbedrag: ¤ 27,38
Hmm, nog iets belangrijks vergeten? 2 microvezeldoeken heb ik al...
Ah, oke. Bedankt.quote:Op vrijdag 2 september 2011 21:07 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Oh heel basis mee te beginnen kun je dit alvast doen
Saninl, had je trouwens 2 emmers? Want je moet voor het wassen wel de twee emmer methode gebruiken. Dat scheelt je een hoop swirls en krassen. In de OP staat ie uitgelegd.
Als je een keer Rain-X wil proberen voor je het aanschaft, laat maar weten. Dan zullen we dat bij de Mac wel es doen
ProVision glass scrub om de ruiten schoon te maken (krijg je echt alle zooi mee van je ruiten) en daarna rain clear (ook van ProVision) er op voor de waterafstotendheid.quote:
Wat dan?quote:Op zaterdag 3 september 2011 18:36 schreef Saninl het volgende:
Hmm, vandaag in de volle zon voor het eerst gewassen. eigenlijk ben ik niet echt tevreden...
Er zitten allemaal grote vegen op, en echt glanzen doet hij ook niet..quote:
Er zat +- 100/125ml shampoo (Chemical Guys Glozzworks) in, want het was bijna een kwart flesquote:Op zaterdag 3 september 2011 19:29 schreef Saninl het volgende:
[..]
Er zitten allemaal grote vegen op, en echt glanzen doet hij ook niet..
Ik had redelijk veel shampoo gebruikt, en nadat ik even terugdacht aan mijn meet met een Fokker heb ik het toen 2maal verdunt. (dus hoop niet dat de wax ervanaf is nu).
Maar het is gewoon niet blingbling, maar nog steeds vegen enzo..
Dat valt best wel mee hoor? Het ligt er gewoon aan wat je werkwijze is, gewoon gedeelte afspoelen, wassen, wederom afspoelen, volgend stuk afspoelen, droogdoek voor eerste gedeelte, rinse, repeat.quote:Op zondag 4 september 2011 10:36 schreef 1UP het volgende:
Met die hete zon die op je lak brand kun je het waswater eraf zien stomen, hebben jullie dan geen schaduwplekken in de buurt? Anders ga ik er niet eens aan beginnen.
Toch zou ik proberen om de auto in de schaduw te zetten. Leg je hand maar eens op de lak als hij in de volle zon staat. Dat is vaak niet eens mogelijk. Daar krijg je dus ingebrande kalkvlekken van, en die zijn niet altijd even makkelijk weg te halen.quote:Op zondag 4 september 2011 10:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat valt best wel mee hoor? Het ligt er gewoon aan wat je werkwijze is, gewoon gedeelte afspoelen, wassen, wederom afspoelen, volgend stuk afspoelen, droogdoek voor eerste gedeelte, rinse, repeat.
Hier had ik al over gelezen, geeft dit ook nog resultaat op plekjes die echt al wat naar binnen vreten?quote:Op maandag 5 september 2011 15:00 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Iron-X voor vliegroest.
Is PH neutraal, en tast je waxlaag niet aan.
Als ze echt naar binnen vreten zitten ze dus al IN je laklaag. Je kan het wel verwijderen met iron.x (als het vliegroest is), maar dan hou je dus een soort van gaten over. Afhankelijk hoe diep die zijn kan je ze eruit polijsten.quote:Op maandag 5 september 2011 15:14 schreef sittingtuck het volgende:
[..]
Hier had ik al over gelezen, geeft dit ook nog resultaat op plekjes die echt al wat naar binnen vreten?
Dat kan best komen door rood vs blauw.quote:Op zondag 11 september 2011 22:32 schreef PalmRoyale het volgende:
Ik heb vandaag wat Natty's red paste wax van een vriend gekregen, hij zij dat het ook goed werkt op lichte kleuren zoals bv lightningsilver van onze corsa en hij heeft helemaal gelijk. Vanochtend de motorkap er mee gedaan en vergeleken met Natty's blue geeft het op een of andere manier een wat warmere uitstraling.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |