ProVision glass scrub om de ruiten schoon te maken (krijg je echt alle zooi mee van je ruiten) en daarna rain clear (ook van ProVision) er op voor de waterafstotendheid.quote:
Wat dan?quote:Op zaterdag 3 september 2011 18:36 schreef Saninl het volgende:
Hmm, vandaag in de volle zon voor het eerst gewassen. eigenlijk ben ik niet echt tevreden...
Er zitten allemaal grote vegen op, en echt glanzen doet hij ook niet..quote:
Er zat +- 100/125ml shampoo (Chemical Guys Glozzworks) in, want het was bijna een kwart flesquote:Op zaterdag 3 september 2011 19:29 schreef Saninl het volgende:
[..]
Er zitten allemaal grote vegen op, en echt glanzen doet hij ook niet..
Ik had redelijk veel shampoo gebruikt, en nadat ik even terugdacht aan mijn meet met een Fokker heb ik het toen 2maal verdunt. (dus hoop niet dat de wax ervanaf is nu).
Maar het is gewoon niet blingbling, maar nog steeds vegen enzo..
Dat valt best wel mee hoor? Het ligt er gewoon aan wat je werkwijze is, gewoon gedeelte afspoelen, wassen, wederom afspoelen, volgend stuk afspoelen, droogdoek voor eerste gedeelte, rinse, repeat.quote:Op zondag 4 september 2011 10:36 schreef 1UP het volgende:
Met die hete zon die op je lak brand kun je het waswater eraf zien stomen, hebben jullie dan geen schaduwplekken in de buurt? Anders ga ik er niet eens aan beginnen.
Toch zou ik proberen om de auto in de schaduw te zetten. Leg je hand maar eens op de lak als hij in de volle zon staat. Dat is vaak niet eens mogelijk. Daar krijg je dus ingebrande kalkvlekken van, en die zijn niet altijd even makkelijk weg te halen.quote:Op zondag 4 september 2011 10:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat valt best wel mee hoor? Het ligt er gewoon aan wat je werkwijze is, gewoon gedeelte afspoelen, wassen, wederom afspoelen, volgend stuk afspoelen, droogdoek voor eerste gedeelte, rinse, repeat.
Hier had ik al over gelezen, geeft dit ook nog resultaat op plekjes die echt al wat naar binnen vreten?quote:Op maandag 5 september 2011 15:00 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Iron-X voor vliegroest.
Is PH neutraal, en tast je waxlaag niet aan.
Als ze echt naar binnen vreten zitten ze dus al IN je laklaag. Je kan het wel verwijderen met iron.x (als het vliegroest is), maar dan hou je dus een soort van gaten over. Afhankelijk hoe diep die zijn kan je ze eruit polijsten.quote:Op maandag 5 september 2011 15:14 schreef sittingtuck het volgende:
[..]
Hier had ik al over gelezen, geeft dit ook nog resultaat op plekjes die echt al wat naar binnen vreten?
Dat kan best komen door rood vs blauw.quote:Op zondag 11 september 2011 22:32 schreef PalmRoyale het volgende:
Ik heb vandaag wat Natty's red paste wax van een vriend gekregen, hij zij dat het ook goed werkt op lichte kleuren zoals bv lightningsilver van onze corsa en hij heeft helemaal gelijk. Vanochtend de motorkap er mee gedaan en vergeleken met Natty's blue geeft het op een of andere manier een wat warmere uitstraling.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |