quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 17:55 schreef Marco001 het volgende:
Zelfde met die dodo orange wax, ruikt ook erg lekker, en de quick detailler van autoglym ruikt naar lekkere kauwgumballen, maar dan iets zachter..
Meeste waxen van dodo ruiken goed. De geur is allemaal duidelijk te herkennen, maar niet zo extreem als bij Poorboys.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 17:55 schreef Marco001 het volgende:
Zelfde met die dodo orange wax, ruikt ook erg lekker, en de quick detailler van autoglym ruikt naar lekkere kauwgumballen, maar dan iets zachter..
PB's EX-P is anders prima voor de winter.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 23:21 schreef PalmRoyale het volgende:
Och, uiteindelijk maakt het niet echt uit hoe het ruikt, het gaat om de kwaliteit van de was en die is bij Poor Boys prima voor alle jaargetijden behalve de winter.
De onderkant?quote:Op woensdag 17 augustus 2011 10:50 schreef Dawnbreaker het volgende:
doen jullie ook wel 's de onderkant wassen/poetsen en waarmee?
En kun je PB's all purpose cleaner gebruiken voor je motorblok?
Ik zet gewoon de tuinslang eropquote:Op woensdag 17 augustus 2011 10:10 schreef Goddelijker het volgende:
Hoe maken jullie de deursponningen/-openingen precies schoon?
Want je kunt niet zomaar met de tuinslang tekeer gaan daar!
Ik heb net PB natural look (om dat eens keer te proberen op het mat zwarte van mijn motor)quote:Op woensdag 17 augustus 2011 14:00 schreef Goddelijker het volgende:
Net even ergens anders besteld:
Chemical Guys Stripper Scent
en
Chemical Guys Fabric Guard
Ik ben nu van alles voorzien, dus mag niks meer kopen van mijzelf.
Moet je voor de gein de teksten op de site van Dodo Juice eens lezen. Kan me niet voorstellen dat die gasten nuchter zijn als ze dat schrijvenquote:Op woensdag 17 augustus 2011 13:55 schreef MantaMaartuh het volgende:
ik moet trouwens zeggen dat alle namen wel heel erg door de afdeling sales bedacht zijn zegstrippers scent, black hole, premium next generatin blabla
Had je dan niet beter Trim Restorer kunnen gebruiken?quote:Op woensdag 17 augustus 2011 14:06 schreef M3rcury het volgende:
[..]
Ik heb net PB natural look (om dat eens keer te proberen op het mat zwarte van mijn motor)
besteld. Ook Dodo Juice Born slippy, natty's normaal en natty's blue. Kan ik vergelijken
Nee, want het is geen plastic. Spiegels heb ik trim restorer voor. De rest is allemaal lakwerk (of carbon natuurlijkquote:Op woensdag 17 augustus 2011 14:21 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Had je dan niet beter Trim Restorer kunnen gebruiken?
Ziet er uit als een lastige ondergrond.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 14:41 schreef M3rcury het volgende:
Het is het zwart/grijs semi glansende deel waar gsx-r op staat
[ afbeelding ]
Edit: het probleem is ook dat het niet helemaal glad is, dus een wax krijg je niet uitgewreven.
Gelukkig weet ik wel een beetje wat ik doequote:Op woensdag 17 augustus 2011 14:47 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ziet er uit als een lastige ondergrond.
Dat mag ook wel.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 14:54 schreef M3rcury het volgende:
[..]
Gelukkig weet ik wel een beetje wat ik doe
Als ik het niet wist zou ik inderdaad niet moeten doen wat ik nu doequote:
Ben benieuwd.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 15:11 schreef M3rcury het volgende:
[..]
Als ik het niet wist zou ik inderdaad niet moeten doen wat ik nu doe![]()
Zal begin september wel even laten zien waarom ik dat gekocht heb. Nu toch geen tijd. Even kijken of ik een 50/50 kan maken
Mijn LCD staat in de Red Mist, mijn laptop in de EX-P en Natural Look.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 18:35 schreef PalmRoyale het volgende:
Vandaag een nieuwe toepassing voor Natty's blue past wax gevonden. We zijn momenteel aan het schilderen en we hadden onze plasma tv achter in de kamer tegen de muur gezet omdat we voor bezig waren. Op een gegeven moment liep een poes de kamer in die de tv wel interessant vond en nu zit er een krasje in de AR coating van het scherm. De AR coating op de tv is donkerblauwig van kleur dus ik dacht, als ik er nou eens wat Natty's blue op smeer? En wat denk je? Niks meer van te zien
De rand van mijn tv staat in de Dodo Juice Supernatural. Dat was het eerste object wat ik tegen kwam waar ik het op kon testenquote:Op woensdag 17 augustus 2011 19:18 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Mijn LCD staat in de Red Mist, mijn laptop in de EX-P en Natural Look.
Ik doe het meestal met een oude mitt, en dan veul water, en snel drogen met een goedkoop droog dingquote:Op woensdag 17 augustus 2011 10:10 schreef Goddelijker het volgende:
Hoe maken jullie de deursponningen/-openingen precies schoon?
Want je kunt niet zomaar met de tuinslang tekeer gaan daar!
Hmm, daar zou ik toch een beetje mee oppassen. Ik weet niet precies waar een laptopscherm allemaal tegen kan. Je krijgt hem ook al streepvrij schoon met een MF-doek en water.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 22:43 schreef Goddelijker het volgende:
Oja, ik was nog vergeten te vertellen dat glimmende laptopschermen heel makkelijk en streeploos schoon worden van een quick detailer.
Ik hou wel van een beetje risico.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 09:48 schreef M3rcury het volgende:
[..]
Hmm, daar zou ik toch een beetje mee oppassen. Ik weet niet precies waar een laptopscherm allemaal tegen kan. Je krijgt hem ook al streepvrij schoon met een MF-doek en water.
Waarom lijkt dat zo dubbelzinnig over te komenquote:Op donderdag 18 augustus 2011 09:55 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik hou wel van een beetje risico.
Ik heb géén enkel idee.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 10:01 schreef M3rcury het volgende:
[..]
Waarom lijkt dat zo dubbelzinnig over te komen![]()
Iron.X verwijderd geen teer, maar metaaldeeltjes. Voor teer kan je beter een tar remover gebruiken of kleinen.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 10:18 schreef garnage-patrick het volgende:
gisteren de auto na 4000km van vakantie in het zonnige italie van het nodige rommel ontdaan.
heb ik met de volgende producten gedaan.
- Meguair's NXT Generation Car Wash
- Meguair's Smooth Surface Clay Kit
- Meguair's SwirlX
- Meguair's NXT Tech Wax 2.0
Banden zwart gemaakt met de
- Meguair's Tyre Dressing Applicator Pad
- Action bandenzwartsel (die ik voor de prijs erg goed vind werken)
grijze auto is een $#@kleur om goed glimmend te kijken, maar glimmen doet ie als een tiet nou. in de winter maar wat nieuwe spulletjes aanschaffen, zoals nieuw washandschoenen, ironx(velgen zijn mooi schoon hoor, ook de binnenkant, maar dan krij je de teerpitjes e.d. er ook nog uit), betere droogdoeken en nog een aantal microvezel doeken.
heb geen foto van laatste poetsbeurt, maar wel een foto hoe hij er op JAF dit jaar bijstond.
[ afbeelding ]
toen was die op zelfde manier schoongemaakt!
Iron.X Wordt vaak ten onrechte als velgenreiniger aangeraden. Dat komt omdat er in remstof veel metaaldeeltjes zitten, en het dus blijkbaar wel werkt. Echter werkt Iron.X het beste op een schone velg (en al is je velg op het zicht schoon, zul je echt nog wel wat wegkrijgen met Iron.X) en dat wordt vaak niet gedaan. Dan haal je dus de oppervlakkige remstof weg, maar blijft het echt aangevreten remstof achter, ondanks dat je het niet (goed) ziet.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 10:29 schreef garnage-patrick het volgende:
ow? dan heb ik dat na het lezen van verschillende topics verkeerd begrepen, dan heb ik geen iron x nodig. ik maak elke keer als ik de auto en dus velgen schoonmaak (elke paar week dus) ook de binnenkant goed schoon, dus er zitten wat teersputtertjes.. maar daarmee is het ook mee gezegt.
Je bent de 2e al.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:49 schreef M3rcury het volgende:
[..]
Zo, heb ik daar even mooi een sample voor gechefd
Ik heb al zo veel waxen staan. Een hele doos volquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 13:42 schreef Goddelijker het volgende:
Natty's Paste Wax heb ik ook, de normale.
Kan, maar mocht je nog ergens een half uurtje extra en 20 euro over hebben: DOEN!quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:31 schreef Maxco het volgende:
Kan je stap 4, voeden, overslaan? Ivm tijd en kosten?
Dus alleen;
Afspoelen
wassen
kleien
cleanen
wax
Ja! Een glaze voegt echt ontzettend veel glans en diepte aan je lak toe. Verder zitten in de meeste glazes veel fillers, waardoor kleine kleinere krasjes gemaskeerd worden.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 17:54 schreef Maxco het volgende:
Heeft het veel invloed op het eindresultaat?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |