Ook als thuisgebruiker? Dat is wel heel weinig, met gepanneerde produkten ververs ik 't vet wel vrij snel, maar met alleen frietjes pas na een keer of 10 hoor.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:09 schreef superkokje het volgende:
[..]
wordt beweerd dat je maar 5 keer in vat mag bakken
Dat zag ik ja..... je vaardigheden aan het verleren hè, gaat niet meer zo snelquote:Op zondag 24 juli 2011 22:13 schreef superkokje het volgende:
weet niet wat er gebeurde maar was best lastig
ik ook hoorquote:Op zondag 24 juli 2011 22:14 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ook als thuisgebruiker? Dat is wel heel weinig, met gepanneerde produkten ververs ik 't vet wel vrij snel, maar met alleen frietjes pas na een keer of 10 hoor.
Ik was ook blij niet de lapo te hebben hoor.... had al zo'n vermoeden dat kokje die wel weer wilde hebbenquote:Op zondag 24 juli 2011 22:14 schreef kaatje50 het volgende:
was blij dat ik niet de laatste post had![]()
duurde lang hoor Kokje
weet het niet, maar pakte de invoer nietquote:Op zondag 24 juli 2011 22:14 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Dat zag ik ja..... je vaardigheden aan het verleren hè, gaat niet meer zo snel
quote:Op zondag 24 juli 2011 22:16 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ik was ook blij niet de lapo te hebben hoor.... had al zo'n vermoeden dat kokje die wel weer wilde hebben
quote:
dagelijks niet, maar twee tot drie keer per week wel. 10 ltr per putquote:Op zondag 24 juli 2011 22:18 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
zijn we daarom af en toe wat minder gezond
![]()
Maar met de hoeveelheden bitterballen die jij er op je werk doorheen gooit zal je denk ik wel minimaal dagelijks moeten verversen?
quote:Op zondag 24 juli 2011 22:19 schreef Drassss het volgende:
Of het gaat morgen gewoon weer regenen zeg
ik ben vrij netjes in huis. Zeker in de keuken, maar vind soms al die wetjes en regeltjes ook wel overdreven hoor. Fritesvet houd ik wel in de gaten, maar ga niet precies bijhouden hoeveel keer ik het gebruikt heb. Je ziet en ruikt het vanzelf als het nodig is...quote:Op zondag 24 juli 2011 22:18 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
zijn we daarom af en toe wat minder gezond
![]()
Maar met de hoeveelheden bitterballen die jij er op je werk doorheen gooit zal je denk ik wel minimaal dagelijks moeten verversen?
quote:Op zondag 24 juli 2011 22:19 schreef Drassss het volgende:
Of het gaat morgen gewoon weer regenen zeg
quote:Op zondag 24 juli 2011 22:22 schreef Drassss het volgende:
[..]
Volle zon boven je restaurant 12 uur lang
Wilde eigenlijk savonds wielrennen gaan kijken, maar nu twijfel ik. Alhoewel er wel meer kans is op valpartijenquote:
ramptoeristquote:Op zondag 24 juli 2011 22:22 schreef Drassss het volgende:
[..]
Wilde eigenlijk savonds wielrennen gaan kijken, maar nu twijfel ik. Alhoewel er wel meer kans is op valpartijen![]()
Oh maar mijn pa heeft mij geleerd dat als je 't gaat zien en zeker als je 't gaat ruiken dat het vet dan al te ver heen is, dus ik let daar wel op.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:20 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
ik ben vrij netjes in huis. Zeker in de keuken, maar vind soms al die wetjes en regeltjes ook wel overdreven hoor. Fritesvet houd ik wel in de gaten, maar ga niet precies bijhouden hoeveel keer ik het gebruikt heb. Je ziet en ruikt het vanzelf als het nodig is...
Jaloersquote:
quote:
gaat met neme om ruiken. Producten geven kleur af (caramelliseren) dus wordt het vet donkerquote:Op zondag 24 juli 2011 22:23 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Oh maar mijn pa heeft mij geleerd dat als je 't gaat zien en zeker als je 't gaat ruiken dat het vet dan al te ver heen is, dus ik let daar wel op.
ik let er ook wel op, maar ik vind het soms wat te overdreven. Alhoewel het deze keer erg snel gaat met het vet in onze fritespan. Ben bang dat ik toch een nieuwe moet kopen, dat de thermostaat niet helemaal goed meer werkt.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:23 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Oh maar mijn pa heeft mij geleerd dat als je 't gaat zien en zeker als je 't gaat ruiken dat het vet dan al te ver heen is, dus ik let daar wel op.
Ja, dan klopt 't toch wat mijn pa al zei, en als je het gaat ruiken dan is het vet al te ver heen en had al vervangen moeten worden. Hij lette vooral op de helderheid van het vet.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:25 schreef superkokje het volgende:
[..]
gaat met neme om ruiken. Producten geven kleur af (caramelliseren) dus wordt het vet donker
brand losquote:Op zondag 24 juli 2011 22:29 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ja, dan klopt 't toch wat mijn pa al zei, en als je het gaat ruiken dan is het vet al te ver heen en had al vervangen moeten worden. Hij lette vooral op de helderheid van het vet.
Maar, nu we 't er toch over hebben, mag ik je nog een vet vraagje stellen?
@Kaatje néé ik heb het niet over zijn sixpack
een man met een sixpackquote:Op zondag 24 juli 2011 22:29 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ja, dan klopt 't toch wat mijn pa al zei, en als je het gaat ruiken dan is het vet al te ver heen en had al vervangen moeten worden. Hij lette vooral op de helderheid van het vet.
Maar, nu we 't er toch over hebben, mag ik je nog een vet vraagje stellen?
@Kaatje néé ik heb het niet over zijn sixpack
is het privé??? dan niet hier aub.quote:
mijn man en ik zijn ook wel een beetje ramptoeristen hoor. Wij hebben altijd de 112 meldingen aanstaan op de pc. Bijhouden wat er zoal gebeurt hier en daar. Mijn man pakt ook gerust de auto en gaat kijkenquote:
Nooit iets van gemerktquote:
Kijken doe ik niet, maar ik heb ook altijd 112 aanstaanquote:Op zondag 24 juli 2011 22:32 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
mijn man en ik zijn ook wel een beetje ramptoeristen hoor. Wij hebben altijd de 112 meldingen aanstaan op de pc. Bijhouden wat er zoal gebeurt hier en daar. Mijn man pakt ook gerust de auto en gaat kijken
quote:
oh, het is gewoon een technische vraag. Ik dacht dat er een pittige privévraag kwamquote:Op zondag 24 juli 2011 22:32 schreef MaryMouse het volgende:
Mijn pa frituurde zaken als bitterballen, of oliebollen altijd in zonnebloemolie, maar voor de patatten hadden we een aparte pan met ossewit (dierlijk vet dus). Ossewit kan je (als particulier) niet meer kopen omdat het te slecht zou zijn voor je cholesterol, toch lukt het de patatboer wél om de patatten te laten smaken alsof ze in ossewit gebakken zijn, gebruiken ze een ander soort olie?
quote:Op zondag 24 juli 2011 22:35 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
oh, het is gewoon een technische vraag. Ik dacht dat er een pittige privévraag kwam
ik heb geen idee. ik gebruik emmers met vloeibaar vet. Neem aan dat patat zaken vast plantaardig vet gebruiken. is goedkoper en zij hebben vaak apparatuur waar dat vet direct in gesmolten kan worden. Ik zou het eerst in een pan moeten smelten en dan over gieten. Er zit wel kwaliteitverschil in vetten, net als bij oliequote:Op zondag 24 juli 2011 22:32 schreef MaryMouse het volgende:
Mijn pa frituurde zaken als bitterballen, of oliebollen altijd in zonnebloemolie, maar voor de patatten hadden we een aparte pan met ossewit (dierlijk vet dus). Ossewit kan je (als particulier) niet meer kopen omdat het te slecht zou zijn voor je cholesterol, toch lukt het de patatboer wél om de patatten te laten smaken alsof ze in ossewit gebakken zijn, gebruiken ze een ander soort olie?
wat is een dm??quote:
dat heb ik een paar keer geprobeerd, maar vind dat helemaal niets. Duurt erg lang voor ze klaar zijn.quote:
25 minuten. Ik vind het wel lekker, amper vet en hapt lekker wegquote:Op zondag 24 juli 2011 22:38 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
dat heb ik een paar keer geprobeerd, maar vind dat helemaal niets. Duurt erg lang voor ze klaar zijn.
OK, dank je voor 't antwoord.... Ga ik deze vraag toch maar eens bij Vlaminckx stellen (de beste frieten van Amsterdam)quote:Op zondag 24 juli 2011 22:36 schreef superkokje het volgende:
[..]
ik heb geen idee. ik gebruik emmers met vloeibaar vet. Neem aan dat patat zaken vast plantaardig vet gebruiken. is goedkoper en zij hebben vaak apparatuur waar dat vet direct in gesmolten kan worden. Ik zou het eerst in een pan moeten smelten en dan over gieten. Er zit wel kwaliteitverschil in vetten, net als bij olie
vind jou ook lief hoorquote:
Moet ik misschien ook maar eens gaan proberen... Nu piepers schillen en door de frietensnijder halen, voorbakken en later afbakken, ben ik vaak langer mee bezig dan 25 minutenquote:Op zondag 24 juli 2011 22:39 schreef Drassss het volgende:
[..]
25 minuten. Ik vind het wel lekker, amper vet en hapt lekker weg
Tja nooit een frietpan gehad.. maar om nu te zeggen dat ik vaak friet eet.. Mhaw. 1x per maand vind ik al veel.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:43 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Moet ik misschien ook maar eens gaan proberen... Nu piepers schillen en door de frietensnijder halen, voorbakken en later afbakken, ben ik vaak langer mee bezig dan 25 minuten
maar wel de lekkerste frites, zeker met een gebakken eitje eropquote:Op zondag 24 juli 2011 22:43 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Moet ik misschien ook maar eens gaan proberen... Nu piepers schillen en door de frietensnijder halen, voorbakken en later afbakken, ben ik vaak langer mee bezig dan 25 minuten
ik ben een echte fritesboer. Lekkurrrrrquote:Op zondag 24 juli 2011 22:44 schreef Drassss het volgende:
[..]
.. maar om nu te zeggen dat ik vaak friet eet.. Mhaw. 1x per maand vind ik al veel.
ik zit nog vol van de frites van vanavondquote:
Ik heb er zelfs twee.... de zeker 35 jaar oude oliebollenpan waar mijn pa de oliebollen altijd in bakte, en ik dus nu, en een gewone. Friet eet ik ook niet zo vaak hoor, zoveel werk om die te maken.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:44 schreef Drassss het volgende:
[..]
Tja nooit een frietpan gehad.. maar om nu te zeggen dat ik vaak friet eet.. Mhaw. 1x per maand vind ik al veel.
Ja, heb ik gezien vanaf NZ-SD-NE-KS-OK tot aan de East Coast. Neem aan dat jij WDT in OK aan 't bekijken bentquote:Psst allemaal losse buien in de USA
Neu joh, gewoon met zelfgemaakte mayoquote:Op zondag 24 juli 2011 22:46 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
maar wel de lekkerste frites, zeker met een gebakken eitje erop![]()
deze zin is voor een leek toch niet te volgen, met al die afkortingenquote:Op zondag 24 juli 2011 22:49 schreef MaryMouse het volgende:
Ja, heb ik gezien vanaf NZ-SD-NE-KS-OK tot aan de East Coast. Neem aan dat jij WDT in OK aan 't bekijken bent
die moet er ook bijquote:Op zondag 24 juli 2011 22:49 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Neu joh, gewoon met zelfgemaakte mayo
Ik heb wel eens een weekend dat je 3x friet eet, maar dan ben je er ook echt 1 maand klaar meequote:Op zondag 24 juli 2011 22:49 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ik heb er zelfs twee.... de zeker 35 jaar oude oliebollenpan waar mijn pa de oliebollen altijd in bakte, en ik dus nu, en een gewone. Friet eet ik ook niet zo vaak hoor, zoveel werk om die te maken.
[..]
Ja, heb ik gezien vanaf NZ-SD-NE-KS-OK tot aan de East Coast. Neem aan dat jij WDT in OK aan 't bekijken bent
Ik kan hem perfect volgenquote:Op zondag 24 juli 2011 22:50 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
deze zin is voor een leek toch niet te volgen, met al die afkortingen![]()
NZ moet ook ND zijnquote:Op zondag 24 juli 2011 22:50 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
deze zin is voor een leek toch niet te volgen, met al die afkortingen![]()
zo'n zwarte met inhang zeefquote:Op zondag 24 juli 2011 22:49 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ik heb er zelfs twee.... de zeker 35 jaar oude oliebollenpan waar mijn pa de oliebollen altijd in bakte, en ik dus nu, en een gewone. Friet eet ik ook niet zo vaak hoor, zoveel werk om die te maken.
[..]
Weet inmiddels waar WDT staat hoor, maar kan mij voorstellen dat je de buien in OK iets meer in de gaten houd dan die ten oosten ervanquote:Op zondag 24 juli 2011 22:51 schreef Drassss het volgende:
[..]
Ik heb wel eens een weekend dat je 3x friet eet, maar dan ben je er ook echt 1 maand klaar mee![]()
WDT Stream is een webcam op het Universiteit gebouw van Oklahoma. Daar valt weinig te zien
jij bent ook geen leekquote:
quote:
Haha okequote:Op zondag 24 juli 2011 22:54 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Weet inmiddels waar WDT staat hoor, maar kan mij voorstellen dat je de buien in OK iets meer in de gaten houd dan die ten oosten ervan
Denk dat er niet veel gaat gebeuren, seizoen is nu wel een beetje aan het opraken hè. Slechts 2% in ND en zelfs met de 5% van de afgelopen dagen niet meer dan flinke storm en hagelbuienquote:Op zondag 24 juli 2011 22:56 schreef Drassss het volgende:
[..]
Haha okeHet stelt niet zoveel voor daar vrees ik.
Als er iets gaat gebeuren is het weer in ND gok ik
Moeten weer een aantal maanden wachten ja..quote:Op zondag 24 juli 2011 22:58 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Denk dat er niet veel gaat gebeuren, seizoen is nu wel een beetje aan het opraken hè. Slechts 2% in ND en zelfs met de 5% van de afgelopen dagen niet meer dan flinke storm en hagelbuien
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 24 juli 2011 23:01 schreef Drassss het volgende:
[..]
Moeten weer een aantal maanden wachten ja..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik wacht nu op de orkanen, maar willen (gelukkig) nog niet echt los gaan richting de USA
You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
Trusten Kaatje slaapquote:Op zondag 24 juli 2011 23:02 schreef kaatje50 het volgende:
ga de boel weer afsluiten voor vandaag. Lekker op tijd m'n bedje in![]()
MaryMouse, fijne werkdag morgen. voor je het weet, ben je er alweer helemaal
aan gewend![]()
voor jou ook weltrusten danquote:Op zondag 24 juli 2011 23:04 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Trusten Kaatje slaap![]()
Verhip ik moet morgen weer werken dus ook zo mijn holletje in om te
Sorry hoor, vakantie is over, wil morgen de bus van half 8 weer eens gaan halen. (Zal wel die van half 9 worden denk ik)quote:
veel plezier morgenquote:Op zondag 24 juli 2011 23:04 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Trusten Kaatje slaap![]()
Verhip ik moet morgen weer werken dus ook zo mijn holletje in om te
Ben nog niet weg hoor.... moet toch altijd eerst drie keerquote:
High risk gebied in ND!quote:Op zondag 24 juli 2011 23:09 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ben nog niet weg hoor.... moet toch altijd eerst drie keerter vervanging van de drie laatste peukjes
Naar welk jaar en maand en dag kijk jij?quote:
Ik maakte je wakkerquote:Op zondag 24 juli 2011 23:15 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Naar welk jaar en maand en dag kijk jij?
[ afbeelding ]
quote:
quote:Op zondag 24 juli 2011 23:18 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
ik sliep nog niet eens..... maar kokkie is wél erg stil vanavond. Denk dat hij toch bang is dat 't morgen mooier weer wordt dan hij had verwacht en dus heel hard moet gaan werken.
Die is nu al piepers aan het snijdenquote:Op zondag 24 juli 2011 23:18 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
ik sliep nog niet eens..... maar kokkie is wél erg stil vanavond. Denk dat hij toch bang is dat 't morgen mooier weer wordt dan hij had verwacht en dus heel hard moet gaan werken.
quote:
Heeft de snert vast uit de vriezer gehaald zodat hij die morgen alleen maar hoeft op te warmenquote:
Ik had je om half negen ook al kunnen vertellen dat dat zou gaan gebeuren hoorquote:Op zondag 24 juli 2011 23:34 schreef superkokje het volgende:
Amerika is bevrijd van de britten, dus ik kan naar bed
Houdoequote:Op zondag 24 juli 2011 23:38 schreef MaryMouse het volgende:
ik ga 't einde van reportage ook niet meer zien dus
Wie en wie?quote:Op maandag 25 juli 2011 00:18 schreef Jian het volgende:
Wat een gewauwel allemaal, ik wil Teun en WJ terug
Mogen zij ook niet genoemd worden dan ??quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |