abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 juli 2011 @ 22:06:52 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99897524
Aangezien de mods en admins het andere nieuwstopic zuiver feitelijk willen houden, dus vrij van speculatie en meningen e.d., open ik hier een ander topic. Het idee wat ik heb is dat in het 'feitentopic' de wat, wie, wanneer en hoe-vragen kunnen worden besproken en hier kunnen focussen op het 'waarom': extreem-rechts, Wilders, Christenfundamentalisten? Psychopaat? Dat zijn de concrete(!) aanwijzingen uit de media:

quote:
Het meisje kon onder een rots schuilen. De schutter kwam erg dicht. "Hij hijgde en op een gegeven moment begon hij een gebed op te zeggen."

Wel graag alle theorieën waar geen enkele aanwijzing voor in in BNW ([Oslo] Het is de schuld van:) te houden.
The End Times are wild
  zondag 24 juli 2011 @ 22:07:49 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99897590
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 22:05 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Interessant. Het is idd een ingebakken tegenstelling in de ideologie. Zeggen dat je voor een rechtstaat, rule of law etc. bent maar tegelijk een dubbele standaard willen hanteren omdat de ene cultuur is superieur aan de andere is.
Dat is ook een van de aspecten die me tegenstaat in de PVV. In plaats van universele waarden te propageren (vrijheid, vrijheid van meningsuiting, veiligheid), propageren ze die vooral voor zichzelf. Ze zijn dus niet consequent.
The End Times are wild
  zondag 24 juli 2011 @ 22:10:24 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99897731
Welk deel III gaan we gebruiken?
The End Times are wild
pi_99897799
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 22:07 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat is ook een van de aspecten die me tegenstaat in de PVV. In plaats van universele waarden te propageren (vrijheid, vrijheid van meningsuiting, veiligheid), propageren ze die vooral voor zichzelf. Ze zijn dus niet consequent.
Dat is een aspect die veel conservatieve-christenen, waaronder in de VS hebben overgenomen.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 24 juli 2011 @ 22:14:54 #5
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99897969
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 22:11 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is een aspect die veel conservatieve-christenen, waaronder in de VS hebben overgenomen,
Naar mijn idee komt de VS (na Bush) wel weer enigszins bij zijn positieven. Maar die periode van "Freedom-fries" etc. was echt tranentrekkend.
The End Times are wild
  zondag 24 juli 2011 @ 22:17:59 #6
80268 kLowJow
That's Gay
pi_99898156
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 22:04 schreef Bluesdude het volgende:
Een paar weken las ik de term het voor het eerst op Fok. Het moet dus populair zijn in ultra-rechtse kringen ?
Ik vertaal het voorlopig nog maar als "linkse mensen"
Hij zegt bijvoorbeeld: Cultural Marxists, suicidal humanists or capitalist globalists are all multiculturalists. Waarmee hij partijen als de VVD, CDA en CU ook onder de noemer 'multiculturalists' schaart.

quote:
[Upd] Levenswerk Anders B. gevonden door FOK!kers

Ook is er een lijst met (wegens 'cultuurmarxisme') te terroriseren en/of steunen partijen per Europees land, waaronder Nederland: CDA, SP, PvdA, VVD, GroenLinks en de ChristenUnie moeten ervanlangs krijgen van A. B., terwijl de PVV, LPF, Volksunie, NVB en de Dietse Kameraden worden gesteund.
pi_99898180
Laat er dan ook gewoon een nette reeks van maken.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_99898215
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 22:14 schreef LXIV het volgende:

[..]

Naar mijn idee komt de VS (na Bush) wel weer enigszins bij zijn positieven. Maar die periode van "Freedom-fries" etc. was echt tranentrekkend.
Ik denk het niet, de populariteit van de "Tea-Party" is wat mij betreft al een van de eerste tekenen van de ondergang van de VS. Ik hoop van harte dat ze zich bewust worden van de gevaren van deze vrij radicale conservatieve koers. Het verschil tussen de Democraten en de Republiekeinen is politiek gezien volgens mij ook nog nooit zo groot geweest.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 24 juli 2011 @ 22:20:57 #9
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99898313
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 22:19 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik denk het niet, de populariteit van de "Tea-Party" is wat mij betreft al een van de eerste tekenen van de ondergang van de VS. Ik hoop van harte dat ze zich bewust worden van de gevaren van deze vrij radicale conservatieve koers. Het verschil tussen de Democraten en de Republiekeinen is politiek gezien volgens mij ook nog nooit zo groot geweest.
Ik weet niet precies hoe groot de werkelijke aanhang van die Tea Party nu is. Ze maken kabaal voor 10, maar of het nu werkelijk breed gedragen wordt...
Er is inderdaad wel sprake van polarisering tussen de Republikeinen en de Democraten, maar er is tenminste geen president meer die een imbeciele houding van harte ondersteunt en aanmoedigd. Dat moet toch schelen!
The End Times are wild
pi_99898409
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 22:04 schreef Bluesdude het volgende:
Een paar weken las ik de term het voor het eerst op Fok. Het moet dus populair zijn in ultra-rechtse kringen ?
Ik vertaal het voorlopig nog maar als "linkse mensen"
Ook wel interessant, wie bezigde deze term al en wat werd ermee bedoeld?

quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2011 14:14 schreef GSbrder het volgende:

Op zondag 10 april 2011 14:10 schreef dotCommunism het volgende:

[..]

Wat zijn nu weer cultureel marxisten? Zijn dat mensen die geen moeite hebben met een samenleving die kunst en cultuur stimuleert?

Politiek correcte late babyboomers. Zelfkritische westerse 'weg-met-ons' multicultiknuffelbeertjes.
Voorbeelden;

Elsbeth Etty, Geert Mak, Francisco Van Jole, Thijs Woltgens, Paul Rosenmöller, Anja Meulenbelt, Marcel van Dam, Remco Campert, Jan Mulder, Jan Pronk, Mohammed Rabbae, Jacques Wallage, Bart Tromp, Freek De Jonge, Youp vant Hek en Job Cohen.
(GSBorder noemt bij wijze van uitleg, niet als zijn mening)
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_99898426
quote:
2s.gif Op zondag 24 juli 2011 22:17 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Hij zegt bijvoorbeeld: Cultural Marxists, suicidal humanists or capitalist globalists are all multiculturalists. Waarmee hij partijen als de VVD, CDA en CU ook onder de noemer 'multiculturalists' schaart.

[..]

Lol, vreemd dat hij niet gewoon alle partijen ziet als slecht. D66 is de meest internationaal georienteerde partij en wordt desondanks niet genoemd. Terwijl ze toch wel wat bekender zijn de de 'Dietse kameraden' :?

Volgens mij passen alleen de PVV en de SGP bij hem. Alhoewel SGP'ers geen geweld aanhangen.
  zondag 24 juli 2011 @ 22:27:13 #12
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99898714
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 22:22 schreef sigme het volgende:

[..]

[..]

Ik noem die club altijd "De Linkse elite", of de "Linkse kerk" of de Weg-Met-Ons-En-God-Is-Dood-Gemeente.

Links, provo, babyboom, grachtenpandje, ASN-bank, groen beleggen, leuke contacten met Iraanse hersenchirurg, schande spreken over Henk en Ingrid in hun schotelbuurt.

We weten allemaal toch wel gevoelsmatig over wie we het hebben!
The End Times are wild
pi_99899122
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 22:06 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Is van Gramsci die terminologie, maar komt er op neer idd,,, alles wat en iedereen die links is.
Ik ken die term helemaal niet. Misschien ben ik die vroeger ooit wel eens tegengekomen, maar die term leeft helemaal niet ter linkerzijde. Niet bij mij, misschien ooit in academische kring ergens, maar ook dat betwijfel ik.

Wikipedia heeft een pagina over de frankfurter schule van Gramsci, maar maakt slechts een reference naar die term, een link op een andere pagina. Ik krijg de indruk dat het een term is van nogal rechtse lieden en vandaar dat het vooral in ultra-rechtse kringen leeft. Heeft Gramsci en de frankfurter schule die term wel gebruikt ?
Verder is het typisch weer zo gekunsteld om te 'analyseren' dat heel links gevormd is door die frankfurter schule.
http://en.wikipedia.org/wiki/Frankfurt_School

Voorlopig zie ik het als een uiterst rechtse fantasieterm
pi_99899417
quote:
3.10 Assimilation policy/demands/offer for Muslim individuals living in Europe (this offer will expire on Jan 1st, 2020)

The following assimilation policy is to be accepted by all Muslims who currently live on European soil and want to continue to live in Europe. The deadline is Jan. 1st, 2020.

Failure to accept and comply with given policies will result in immediate deportation for you and your closest family (individual evaluation is required). The deportations will be effectuated as soon as the current regime(s) have been neutralised and once a cultural conservative government has been formed. Failure to comply within the deadline (2020) will result in losing the possibility of future re-evaluation.

1. Convert to Christianity (Orthodox, Catholic or Protestant).

Every individual is to accept baptism, the ritual act by which one is admitted to membership of the Christian Church, as a member of the particular Church in which the baptism is administered.

Attempt of al-taqiyya (Islamic deceit) for shorter or longer periods in order to try to wait for a regime change will not be tolerated. The convert will celebrate Christian holidays and adopt mainstream Christian customs and has to attend Church at least once a year during the full duration of the assimilation period (50) before he or any member of his family is allowed to follow a purely secular lifestyle. Secular Muslims are considered fully Muslim as long as they have not converted. The reason is because even secular Muslims celebrate Islamic holidays and perform certain Islamic religious or political rituals.

2. Name change

During the required baptism the individual is to be given a Christian/European traditional name (first, middle and last name). No Arab/Asian/Islamic name is allowed (including The 99 Names of Allah).

3. Not allowed to practice your ”mother tongue” or Arabic

It is strictly prohibited to practice the individuals ”mother tongue” - Farsi, Urdu, Arabic, Somali etc. in any way – both in writing or vocally (this applies in all areas of society - home and elsewhere). Obviously this does not apply to Muslims living in Europe who are practising a European language (Bosniaks etc.).

4. All mosques and Islamic centers will be demolished or converted

All mosques which were built for the purpose of being a mosque will be demolished. All other buildings which were previously converted will be re-converted to their former use.

5. All Islamic and/or Arab-style or equivalent buildings/artwork will be demolished or modified

All traces of Islamic culture in Europe will be eradicated, even locations considered historical.

6. Attempts to celebrate Islamic holidays, exercise or portray Sharia/Islamic codes/markers is strictly prohibited

An attempt of celebrating Ramadan, Eid or any Islamic holiday is strictly prohibited.

This includes all cultural related rituals, dress codes, Islamic religious or cultural circumcisions, Islamic preparation of food, the use of any Muslim flag or identification (crescent moon), religious or cultural markings.

7. Measures taken against attempts of demographic warfare

All “ex-Muslim couples” (where both parents were/are Muslims) will not be allowed to exceed a birth rate of 2. Any breach of this policy will be considered a breach of the assimilation policies.

8. Correspondence with other Muslims abroad is strictly prohibited

All forms of correspondence (electronically, telephonic etc.) with Muslims living abroad is strictly forbidden. This includes contact with Muslim family in the country you originated from.

9. All travel to Muslim countries/territories or to any country where Muslims make out more than 20% of the population is strictly prohibited

Length of assimilation period

The assimilation period, with monitoring procedures, will last for a minimum of 2 generations (no shorter than 50 years) before the individual is considered to be successfully assimilated.

Various measures will be used for monitoring individuals who has accepted the assimilation policies to ensure that they are not trying to perform al-taqiyya.
Misschien al eerder gepost, maar eh...
Allah Al Watan Al Malik
pi_99899446
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 22:34 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik ken die term helemaal niet. Misschien ben ik die vroeger ooit wel eens tegengekomen, maar die term leeft helemaal niet ter linkerzijde. Niet bij mij, misschien ooit in academische kring ergens, maar ook dat betwijfel ik.

Wikipedia heeft een pagina over de frankfurter schule van Gramsci, maar maakt slechts een reference naar die term, een link op een andere pagina. Ik krijg de indruk dat het een term is van nogal rechtse lieden en vandaar dat het vooral in ultra-rechtse kringen leeft. Heeft Gramsci en de frankfurter schule die term wel gebruikt ?
Verder is het typisch weer zo gekunsteld om te 'analyseren' dat heel links gevormd is door die frankfurter schule.
http://en.wikipedia.org/wiki/Frankfurt_School

Voorlopig zie ik het als een uiterst rechtse fantasieterm
Is ook zo die Gramsci kende ik wel, maar kwam hem ineens weer tegen in dat boekje van Bosma met de verklering dat hij de grondlegger was van het cultureel marxisme. En nu kom ik dat weer tegen in dat manifest van die Breivik. Dus ja, samen met dezelfde andere filosofen (Fromm, Marcuse etc.) die ze beiden noemen, denk ik dus dat er een gezamenlijke bron achter ligt. de volgorde waarin ze die filosofen noemen komt zelf redelijk overeen, dacht ik.
Dat cultureel marxisme lijkt een beetje op de gemanipuleerde werkelijkheidsbeleving argument trouwens. Wij zijn door het onderwijs/media maw gemanipuleerd.
I´m back.
  zondag 24 juli 2011 @ 22:46:21 #16
80268 kLowJow
That's Gay
pi_99899764
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 22:39 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Misschien al eerder gepost, maar eh...
Die had ik nog niet gelezen.
pi_99899853
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 22:22 schreef sigme het volgende:

[..]

[..]

Merci.. ik vermoed dat de term 'cultureel marxisme' een uitvinding is van zekere rechtse kringen
en feitelijk komt het neer op linkse mensen of linkse mensen die zich als links profileren. Zoiets.

Leuk... zullen we een lijst maken van Fokkers die traitor A of traitor B of traitor C zijn volgens de neofascistische Noor
Welke fokker moet geexecuteeerd worden (A+B) en welke fokker wordt opgesloten in een getto (zie manifest)

btw...nu we toch met termen aan het rommelen zijn
ik noem hem neofascist... goede term ? Of niet
wat te denken van cultuurfundamentalist.. ? cultuurterrorist ?
  zondag 24 juli 2011 @ 22:58:42 #18
302138 HuffTheTalbot
Checking the Basement for Bugs
pi_99900361
Het Waarom

Jongen groeit op in blank Noorwegen, gaat in Oslo op zichzelf wonen, ziet het aantal niet-Noren om zich heen groeien, raakt na 9/11 en nasleep steeds meer overtuigd van het feit dat 'buitenlanders' (rekbaar begrip - hij is bijvoorbeeld gek op Nederlanders en Hongaren) en vooral Moslims debet, zo niet dé oorzaak zijn van alles wat er 'misgaat' in zijn land, maar vooral in zijn eigen leven.

Even biedt een politieke stroming binnen Noorwegen hoop, maar als de Arbeidspartij (de 'Marxisten', volgens hem verantwoordelijk voor de toename van niet-Noren) in 2005 opnieuw aan de macht komen, is zijn teleurstelling in de politiek compleet. Hij wijdt zich aan het schrijven van het manifest, en sluit zichzelf hiervoor praktisch af van de buitenwereld. Hij brengt vele uren, dagen, jaren door op internet - op zoek naar bronnen die aansluiten bij de ideeen die hij al heeft. Zijn standpunten en denkbeeld worden extremer; vrienden die op de Noorse variant van de PVV stemmen zijn hem nog 'te links', 'te blind', of 'te bang'.

Als zijn eigen visie op verleden en toekomst - af en toe voorzichtig en minder voorzichtig gepitched onder vrienden en op het web - niet het revolutionaire effect heeft dat AB voor ogen had, blijft enkel plan B over: wie niet horen wil moet voelen.

Sommige mensen benaderen deze zaak omgekeerd: "wat is mis met de wereld, Europa, Noorwegen, dat deze man tot zijn daad is gekomen? Is het de schuld van...[vul zelf maar in]"

De bottomline is dat AB bijna 100 mensen heeft vermoord. Wie is daar schuldig aan? Hijzelf en niemand anders. Ik ga de (waan)denkbeelden en opvattingen van een meervoudig moordenaar niet serieus nemen, zeker niet als deze hem blijkbaar mede hebben gedreven tot zijn daad. Dat zou teveel eer zijn.

Stel je voor dat politici gaan debatteren of vragen beantwoorden over de inhoud van 2083. Dat is precies wat AB graag wil; moord zou plotseling een legitieme manier worden om je punten op de politieke agenda te krijgen. Hij leunt rustig achterover in zijn cel en overziet de chaos. Zijn taak is volbracht; het is nu afwachten hoeveel 'volgelingen' uiteindelijk ook tot actie overgaan...

[ Bericht 0% gewijzigd door HuffTheTalbot op 24-07-2011 23:16:58 ]
Look behind you! It's your ass!
pi_99900380
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 22:39 schreef Ryan3 het volgende:

Dat cultureel marxisme lijkt een beetje op de gemanipuleerde werkelijkheidsbeleving argument trouwens. Wij zijn door het onderwijs/media maw gemanipuleerd.
Het is ook zo gekunsteld...
Men zoekt een belastende verklaring voor een normaal menselijke denkwijze: de erkenning van de gelijke rechten en de gelijkwaardigheid van individuen en minderheden . ( liberaal als de nete)
Door er marxisme op te plakken is er al een demonisering en een suggestie dat die denkwijze voortkomt uit die frankfurter schule... en aldus "communistische indoctrinatie"is.
Men ontkent simpelweg de humanistische oorsprong en de historische gebeurtenissen die dit soort denkpatronen vormden.
  zondag 24 juli 2011 @ 22:59:03 #20
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_99900381
Is het iemand anders trouwens ook opgevallen hoeveel islamitisch ogende jongeren zich onder de groep op dat eiland bevonden??
:-)
  zondag 24 juli 2011 @ 23:04:43 #21
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_99900681
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 22:58 schreef HuffTheTalbot het volgende:
Het Waarom

Jongen groeit op in blank Noorwegen, gaat in Oslo op zichzelf wonen, ziet het aantal niet-Noren om zich heen groeien, raakt na 9/11 en nasleep steeds meer overtuigd van het feit dat 'buitenlanders' (rekbaar begrip - hij is bijvoorbeeld gek op Nederlanders en Hongaren) en vooral Moslims debet, zo niet dé oorzaak zijn van alles wat er 'misgaat' in zijn land, maar vooral in zijn eigen leven.

Even biedt een politieke stroming binnen Noorwegen hoop, maar als de Arbeidspartij (de 'Marxisten', volgens hem verantwoordelijk voor de toename van niet-Noren) in 2005 opnieuw aan de macht komen, is zijn teleurstelling in de politiek compleet. Hij wijdt zich aan het schrijven van het manifest, en sluit zichzelf hiervoor praktisch af van de buitenwereld. Hij brengt vele uren, dagen, jaren door op internet - op zoek naar bronnen die aansluiten bij de ideeen die hij al heeft. Zijn standpunten en denkbeeld worden extremer; vrienden die op de Noorse variant van de PVV stemmen zijn hem nog 'te links', 'te blind', of 'te bang'.

Als zijn eigen visie op verleden en toekomst - af en toe voorzichtig en minder voorzichtig gepitched onder vrienden en op het web - niet het revolutionaire effect heeft dat AB voor ogen had, blijft enkel plan B over: wie niet horen wil moet voelen.

Sommige mensen benaderen deze zaak omgekeerd: "wat is mis met de wereld, Europa, Noorwegen, dat deze man tot zijn daad is gekomen? Is het de schuld van...[vul zelf maar in]"

De bottomline is dat AB bijna 100 mensen heeft vermoord. Wie is daar schuldig aan? Hijzelf en niemand anders. Ik ga de (waan)denkbeelden en opvattingen van een meervoudig moordenaar niet serieus nemen, zeker niet als deze ideeen hem blijkbaar mede hebben gedreven tot zijn daad. Dat zou teveel eer zijn.

Stel je voor dat politici gaan debatteren of vragen beantwoorden over de inhoud van 2083. Dat is precies wat AB graag wil. Hij leunt rustig achterover in zijn cel en overziet de chaos. Zijn taak is volbracht; het is nu afwachten hoeveel 'volgelingen' uiteindelijk ook tot actie overgaan...
Nee, blijf je kop maar in het zand steken.

Deze man is juist tot zijn daden gekomen vanwege de politieke correctheid.

Jij bent het beste voorbeeld hiervan.
pi_99900772
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 23:04 schreef T.O.P het volgende:

[..]

Nee, blijf je kop maar in het zand steken.

Deze man is juist tot zijn daden gekomen vanwege de politieke correctheid.

Jij bent het beste voorbeeld hiervan.
Haal jij ook eens je kop uit het zand .
De man is zelf verantwoordelijk voor zijn daden.
Het was zijn bewuste keuze, waar hij 9 jaar aan gewerkt heeft,
Hij is gewoon een vies ventje, een massamoordenaar.
  zondag 24 juli 2011 @ 23:07:58 #23
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_99900834
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 23:06 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Haal jij ook eens je kop uit het zand .
De man is zelf verantwoordelijk voor zijn daden.
Het was zijn bewuste keuze, waar hij 9 jaar aan gewerkt heeft,
Hij is gewoon een vies ventje, een massamoordenaar.
Hij neemt toch ook verantwoordelijkheid voor zijn daden? Hij werkt gewoon mee aan het verhoor, en zal ook gewoon meewerken aan zijn proces. En hij heeft iedereen uitvoerig tekst en uitleg gegeven middels zijn manifest.
pi_99900874
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 22:59 schreef T.O.P het volgende:
Is het iemand anders trouwens ook opgevallen hoeveel islamitisch ogende jongeren zich onder de groep op dat eiland bevonden??
WTF is "islamitisch ogend"?
  zondag 24 juli 2011 @ 23:08:51 #25
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99900890
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 22:59 schreef T.O.P het volgende:
Dat denk je zeker omdat die juist geinterviewd worden? Ik denk dat die doelbewust naar voren geschoven worden om te laten zien dat dit een aanslag is van een individuele gek op Noren zowel als moslims, wat de onderlinge band (samen tegen de looneys) weer moet versterken.

Graag zou ik statistieken willen zien van de verhoudingen. Tijdens de aanslag in Alphen werd er ook zeer sterk de nadruk gelegd op het gezamelijk lijden van autochtonen en allochtonen samen in de media.
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')