alexmeijer | zondag 24 juli 2011 @ 18:11 |
Hallo FOKkers, Mijn vriendin en ik zijn op zoek naar een goede winter auto. na de winter willen wij deze uiteraard ok blijven gebruiken, aangezien onze winters nog al streng zijn is AWD een eis. Ook willen wij een luxe auto voor als we langere afstanden gaan rijden. Omdat het budget op maximaal 10.000 euro ligt, waren er 2 keuzes. een Volvo S60 AWD een Audi S4 quattro Omdat een Audi A4 quattro in mijn ogen niet zo snel was, en in mijn ogen niet zo beviel zochten we een nieuwe keuze. een S6 vind ik te groot, een RS6 (oudere) ligt net boven ons budget en is station, wij willen graag gewoon sedan. Nu is mijn vraag, hoe is een Audi S4: Model 1999 - 2001. Voorbeeld link: http://www.blocket.se/vas(...)435623.htm?ca=14&w=3 Deze is rood, ik wil geen rood.. maar dit model audi S4 ligt onder mijn budget dus geen enkel probleem. Zijn er veel problemen met deze auto en waar moet ik vooral op letten? Aangezien ik niet veel van audi afweet. Verder is luxe een belangrijk punt voor ons. | |
Prospos | zondag 24 juli 2011 @ 18:26 |
10k is een beetje weinig voor zo'n type wagen. Een leuke s60 die goed onderhouden is kost zeker 15k. Ga je onder die prijs moet je rekening houden met extra kosten. | |
08gnoT. | zondag 24 juli 2011 @ 18:28 |
In Zweden? | |
alexmeijer | zondag 24 juli 2011 @ 18:30 |
de gemiddelde S4 (station) ligt hier tussen de 5-9.000 euro. Maar we willen een sedan. de S60 is hier ff kijken.. vanaf 5.000 euro voor 2001 model http://www.blocket.se/sto(...)055533.htm?ca=12&w=3 Verder is de instap S60 een FWD, en wij willen AWD AWD: http://www.blocket.se/goteborg/Volvo_S60_34964474.htm?ca=12&w=3 6000 +/- euro. Alleen de specs vergeleken met een audi S4 zijn natuurlijk om te huilen.. | |
08gnoT. | zondag 24 juli 2011 @ 18:35 |
http://www.blocket.se/sodermanland/Audi_S4_34542711.htm?ca=12&w=1 Mooi kleurtje voor een S4 | |
alexmeijer | zondag 24 juli 2011 @ 18:36 |
die had ik ook gezien ja. Maar ik wil eerst weten hoe de S4 is in algemeen, problemen met de auto enz. | |
InFrA-WiZ | zondag 24 juli 2011 @ 23:04 |
Subaru niks voor je? ![]() | |
alexmeijer | zondag 24 juli 2011 @ 23:36 |
we willen luxe, geen ragbak ![]() | |
08gnoT. | zondag 24 juli 2011 @ 23:39 |
Legacy kan goed voor nette auto door, maar het is wel en andere klasse. ![]() [ Bericht 9% gewijzigd door 08gnoT. op 25-07-2011 00:16:09 ] | |
alexmeijer | zondag 24 juli 2011 @ 23:42 |
ja snap ik wel.. maar we dachten echt aan deze 2 autos. Willen sowieso geen mercedes/bmw.. die subaru is wel leuk.. maar niet echt waar ik op zit te wachten | |
InFrA-WiZ | zondag 24 juli 2011 @ 23:42 |
Legacy en Outback hebben anders standaard al aan boord waar je bij de meeste merken nog wat geld voor neer mag leggen | |
alexmeijer | zondag 24 juli 2011 @ 23:43 |
van dezelfde bouwjaren/prijs klasse? even gekeken naar subaru rond 99-2005 maar vind ze toch niet zo | |
KipSiam | maandag 25 juli 2011 @ 10:16 |
Bedenk dat de onderhoudskosten van Audi (zeker van de performance modellen) best wel hoog zijn. Je bespaart daarop door voor de volvo te kiezen... | |
blup | maandag 25 juli 2011 @ 10:34 |
Is ergens een topik hiero van iemand met een S4 die even een nieuwe turbo geinstalleerd heeft. Succes.![]() Een onderhoudsbeurt gaat je een godsvermogen kosten, nooit je volle budgetje in een of andere oude, dure snelle jongen stoppen. Er hoeft maar iets te gebeuren en hij staat bij de garage niks te doen omdat je t niet meer kan betalen. Hoe is het met al je CRXjes enzo? | |
bredabounce | maandag 25 juli 2011 @ 11:51 |
Die auto's zijn heel leuk bij een ander. Ik heb alleen de ervaringen met een S8 (4.2 v8), als chauffeur. Het rijd nog steeds geweldig (ook na 11 jaar). Het idee van bijna ongelimiteerde power in het vooronder. Het enige dat ik je wil meegeven is: "Bezint eer ge begint". De onderhoudskosten zijn over het algemeen een afgeleide van de catalogusprijs: Lage catalogusprijs, bijvoorbeeld een C1: over het algemeen beperkte onderhouds- en reparatiekosten. Hoe duurder in de catalogus, hoe groter de aanslag in je portemonee bij onderhoud en reparatie. Over het algemeen worden deze types (S4, M3, Type R, R32, GTI, ST220) niet gekocht door mensen die rustig met het materiaal omspringen... Anders kun je net zo goed uit de voeten met een 1.9tdi of een 1.6je. Het verbruik (benzine, banden...) ligt overigens ook aardig hoog (S8: euro 98), zeker bij stevig doorrijden. Als 'hobby'/ liefhebbersauto is zoiets best leuk, maar als je er dagelijks van afhankelijk bent... | |
alexmeijer | maandag 25 juli 2011 @ 13:00 |
besparing hoeft niet. onderhouds kosten enz zijn niet in het budget mee getelt. ik wil max 10k voor de auto zelf uitgeven.. dus onderhoudskosten enz los er van. | |
alexmeijer | maandag 25 juli 2011 @ 13:00 |
Ik ga niks met de audi doen, is auto voor mij/mn vriendin als dagelijkse auto niks meer | |
blup | maandag 25 juli 2011 @ 13:11 |
Lekker kopen dan. | |
alexmeijer | maandag 25 juli 2011 @ 13:12 |
Ik wil juist eerst meer ervaringen en aankoop tips en andere dingen waar ik op moet letten.. dat is de hele reden waarom ik het topic opende ![]() | |
blup | maandag 25 juli 2011 @ 13:12 |
Je koopt geen knappe S4 voor 10k, je loopt er op leeg. | |
alexmeijer | maandag 25 juli 2011 @ 13:13 |
In Nederland misschien niet nee... een S4 begint hier (station versie) vanaf 4k dat is 94 model, de 99-2001 model (station) vanaf 5,5/6k ongeveer | |
blup | maandag 25 juli 2011 @ 13:14 |
Mijn Audi S4 op de operatietafel.. DM smegmaanus | |
alexmeijer | maandag 25 juli 2011 @ 13:16 |
Het verschil is dat je in Nederland, ondanks de flitspalen , drempels enz hard kan rijden.. Hier in tegen moet je dat niet proberen ![]() Du de kans dat ze zijn "afgeragd" is veel kleiner | |
punchdrunk | maandag 25 juli 2011 @ 13:21 |
good luck. Ken iemand die hetzelfde idee had met een BMW M3. geloof dat hij er in een jaar tijd voor 5000 euro onderhoud aan had, en hem toen maar met dik verlies verkocht heeft. Er is een reden dat dit soort autos 2ehands niets kosten: mensen die het kunnen betalen om hem te rijden, kunnen het ook betalen om hem nieuw te kopen. | |
blup | maandag 25 juli 2011 @ 13:21 |
Met zo een denk vermogen zou ik het helemaal laten en een knappe nieuwe aygo kopen voor jou en je vriendin.tenzij liefhebber | |
Chuck-N0rr1s | maandag 25 juli 2011 @ 13:33 |
motor in lengte richting of dwars in de auto? in de lengte richting heb je een echte quatro anders een systeem van vw met haldex koppeling welke ruk is | |
alexmeijer | maandag 25 juli 2011 @ 13:45 |
euhm. een aygo en awd? yea right een aygo en luxe? yea right verder is een aygo zo traag als dikke stront Ligt in de lengte bij de S4 dus niet dwars | |
StateOfMind | maandag 25 juli 2011 @ 13:54 |
Zijn anders de 2.8 174 pk of de 2.8 5V 193 pk geen optie? Beide ook als Quattro geleverd, ook snel, en waarschijnlijk een stuk lagere onderhoudskosten. | |
alexmeijer | maandag 25 juli 2011 @ 14:06 |
dat is a4 geen s4 onderhouds kosten boeie ons niks dat is hier sowieso goedkoop net als verzekering. | |
blup | maandag 25 juli 2011 @ 14:19 |
Wat een slap geouwehoer weer, koop er dan een. | |
alexmeijer | maandag 25 juli 2011 @ 14:23 |
ik vroeg toch om aankoop tips? dingen waar ik op moet letten. aandacht punten enz. deze heb ik van niemand gekregen. alleen: koop deze auto of deze maar de werkelijke vraag wordt niet gelezen | |
JeMoeder | maandag 25 juli 2011 @ 14:28 |
Koop een Lancer. | |
ook_gek | maandag 25 juli 2011 @ 14:30 |
Je krijgt genoeg tips. Onderdelen en onderhoud voor deze auto's zijn erg duur. Waar dan ook ter wereld je zit. De auto slijt gewoon sneller met als gevolg dat je net even vaker een onderhoud beurt moet hebben. En de onderdelen die daar voor nodig zijn kosten veel. Maar welk budget moeten we aan denken dat jij hebt voor eventueel onderhoud. Tevens lijkt het wel als of je de keuze al gemaakt hebt. | |
Chuck-N0rr1s | maandag 25 juli 2011 @ 14:41 |
TS a6 all road quatro FTW ![]() | |
Chuck-N0rr1s | maandag 25 juli 2011 @ 14:41 |
![]() | |
Snuitebolletje | maandag 25 juli 2011 @ 14:57 |
Hmmm, en dan weer een project beginnen of 10? [PROJECT] "Jap Style" Toyota Celica T18 Coup (american edition) [PROJECT] Honda Civic Coupe [PROJECT] ik heb straks lekker ook een sjonnie auto met regenpijp... Subaru's zijn qua 4wd erg fijn, en de 3 liter H6 in de legacy is een top motor en flink vlot nog. Anders zijn de 2.5 ook met turbo te verkrijgen (in nederland nooit geleverd). Ook zeer degelijke blokken en genoeg vermogen. | |
KipSiam | maandag 25 juli 2011 @ 14:58 |
Aankooptips: Kijk hier! | |
Mr_Moon | maandag 25 juli 2011 @ 15:00 |
U is toch het alter-ego van Asmooh? Kan niet wachten op een nieuwe reeks Alex/Asmooh pimpt z'n S4 topics... | |
StateOfMind | maandag 25 juli 2011 @ 15:01 |
Verder denk ik dat de S (en de RS) modellen van Audi redelijk zeldzaam zijn (in tegenstelling tot de M modellen van BMW), dus zal het wat lastiger zijn om hier iemand te vinden met specifieke S kennis en ervaring. Als, zoals je zei, de onderhoudskosten je niet boeien omdat dat geen issue voor je is, dan zou ik er gewoon voor gaan en gewoon letten op de gangbare zaken bij een auto. | |
alexmeijer | maandag 25 juli 2011 @ 15:02 |
het budget is aanschaf waarde van de auto. dus als de auto 10.000 euro kost is onze max prijs voor onderhoud ook max 10.000 euro Tevens lijkt het wel als of je de keuze al gemaakt hebt. [/quote] | |
alexmeijer | maandag 25 juli 2011 @ 15:10 |
hmmm hier rijden anders aardig wat audi S modellen rond. in de straat staat een s5 verder op een rs4 ben al paar keer een TTs tegen gekomen S6 en s4 avant ook al genoeg en ook aardig wat a4/6 quattro modellen. subaru enz Zie ik weer totaal nooit verder voor de rest: hoevaak moet ik nog herhalen dat ik niks met deze auto ga doen? we willen deze auto voor als we plaats willen. winter, boodschappen, verhuizen enz. als 2e auto willen we een cabrio. TT, S2000 , corvette c6, of iets in die richting. als winter auto wil ik een s4 wie weet later een RS4 | |
Hyperdude | maandag 25 juli 2011 @ 15:13 |
Ik zou een slag nieuwer aanschaffen. A4 3 liter (benzine) heeft 230 PK en is een veel fijnere/volwassener auto dan het oudere model. Wat kost een BMW 330Xi bij jullie? iS OOk 4WD Als je snel wilt moet je S4 of RS4 kopen, en duimen dat het goed gaat qua onderhoudskosten. ![]() | |
alexmeijer | maandag 25 juli 2011 @ 15:17 |
ik wil geen a4 en mijn vriendin is anti bmw dus dat gaat hem niet worden :p | |
StateOfMind | maandag 25 juli 2011 @ 15:20 |
Spreek dan eens een keer een eigenaar aan ![]() | |
Hyperdude | maandag 25 juli 2011 @ 15:22 |
Een S4 is een snelle A4 met wat leuke gadgets en een dikke prijsopslag. ![]() Maar idd.: informeer bij de buren | |
alexmeijer | maandag 25 juli 2011 @ 15:22 |
owja mn vriendin voegde even toe: hij moet turbo hebben en station mag dus kijken of 2002 s4 rond dezelfde prijs ligt anders toch dat model er voor die a4 wil zij ook niet gebruikt maar 1 liter minder op 100 km maaar veeeel trager minder koppel ook wil ze geen diesel | |
Hyperdude | maandag 25 juli 2011 @ 15:25 |
Mijn neef heeft wel eens een S6Plus gehad. Zo´n oude Audi 100/A6 Die kwam maar 375 km ver op 1 tank; dat is toch wel verbeterd hoop ik. Wel snelle kms. ![]() | |
alexmeijer | maandag 25 juli 2011 @ 15:26 |
misschien eens doen ja ![]() | |
alexmeijer | maandag 25 juli 2011 @ 15:27 |
a6/S6 vind ik te groot sowieso vandaar de s4 | |
FalleNk810i | maandag 25 juli 2011 @ 16:01 |
Snap echt niet dat iedereen hier met van die opmerkingen komt waar TS niks aan heeft, daar vraagt tie toch niet om? Misschien dat je hier wat aan hebt? Van het Audi-forum.com http://www.audi-forums.co(...)_s4_buyers_guide.pdf http://www.audi-forums.com/b5-forum/44620-buying-s4.html Algemene topic: http://www.audi-forums.com/audi-a4-rs4-s4-forum/ Succes, dikke bak is het zowieso! | |
alexmeijer | maandag 25 juli 2011 @ 16:16 |
thx! jij snapt het topic Begin gelijk met lezen | |
Hyperdude | maandag 25 juli 2011 @ 16:24 |
Je vroeg toch om ervaringen? Googlen kan (bijna) iedereen. ![]() Anyway, ik heb wel ervaring met de V8 S4 in het model vanaf 2001 (ofzo) Destijds kwam ik al snel tot de conclusie dat de 2.7 geen enkel voordeel heeft boven de V8; behalve dat ie goedkoper in aanschaf is. V8 is veel betrouwbaarder dan de 2.7 turbo, en qua verbruik maakt het weinig uit als je het gaspedaal gebruikt waarvoor het gemaakt is. Ik heb ´m uiteindelijk niet gekocht vanwege verbruik en omdat ik een nette 330i voor niet al te veel kon kopen. Hoeveel betaal je meer voor de V8 S4 in Zweden? | |
alexmeijer | maandag 25 juli 2011 @ 16:29 |
+/- 17k euro voor model 2004 | |
Hyperdude | maandag 25 juli 2011 @ 16:31 |
oei Dat scheelt behoorlijk | |
UncleFunk | maandag 25 juli 2011 @ 16:31 |
Bij de S60 zijn wel enkele aandachtspunten. - Werkt de AWD naar behoren? Dit is een gevoelig punt bij alle Volvo's. - Werkt de electronic climate control naar behoren? Hieronder valt niet alleen lekken, maar ook de werking van de gescheiden temperatuurinstelling. - Indien automaat, hoe is het schakelgedrag? Schakelt de bak soepel op en terug, schakelt de bak zonder toerentalverhoging direct door, werkt de lock-up en schakelen D/R direct in na N? - Werkt de dimmende binnenspiegel correct? Als er een groene waas te zien is of als de spiegel met vloeistof gevuld is, is deze kapot. Dit kost meer geld dan je lief is om te vervangen. - Hoe is de staat van de draagarmen/draagarmrubbers? - Is de ETM (het gasklephuis) vervangen? Geel = nieuw; wit = oud. Falend gasklephuis is onder meer te herkennen aan bokkerig stationair lopen. Als je een S60 hebt aangeschaft, laat dan zo snel mogelijk de handremvoeringen controleren. Dit is ook een bekend punt bij Volvo's van die generatie. Als je handrem vastslaat tijdens het rijden, waardoor een achterwiel blokkeert, sta je voor heel hoge kosten. [ Bericht 12% gewijzigd door UncleFunk op 25-07-2011 16:37:10 ] | |
alexmeijer | maandag 25 juli 2011 @ 16:37 |
hmmm bij de volvo zie ik al gelijk meer nadelen dan voordelen vs de S4 | |
UncleFunk | maandag 25 juli 2011 @ 16:52 |
Iedere auto heeft zo z'n dingen. Draagarmen en automaatbakken van Audi kennen ook zo hun zwakheden, van alle auto's is de airco een zwak punt e.d. | |
alexmeijer | maandag 25 juli 2011 @ 16:55 |
Dat is ook wel zo, ik wil sowieso geen automaat. Moet schakel zijn | |
blup | maandag 25 juli 2011 @ 18:52 |
Gelukkig is die alleen maar schakel geleverd sherlock. | |
Bartholomeus | maandag 25 juli 2011 @ 22:15 |
Welgemeend advies aan TS: vriendin inruilen voor een exemplaar met minder hoge onderhoudskosten ![]() | |
08gnoT. | maandag 25 juli 2011 @ 22:27 |
S4 Quattro Automaat: http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id=34058&cache=no | |
blup | dinsdag 26 juli 2011 @ 10:59 |
Het gaat om de B5, dat is de B7 | |
FalleNk810i | dinsdag 26 juli 2011 @ 11:45 |
Vriendin met smaak, prima toch. | |
alexmeijer | dinsdag 26 juli 2011 @ 13:31 |
idd ![]() |