In Zweden?quote:Op zondag 24 juli 2011 18:26 schreef Prospos het volgende:
10k is een beetje weinig voor zo'n type wagen. Een leuke s60 die goed onderhouden is kost zeker 15k. Ga je onder die prijs moet je rekening houden met extra kosten.
de gemiddelde S4 (station) ligt hier tussen de 5-9.000 euro.quote:Op zondag 24 juli 2011 18:26 schreef Prospos het volgende:
10k is een beetje weinig voor zo'n type wagen. Een leuke s60 die goed onderhouden is kost zeker 15k. Ga je onder die prijs moet je rekening houden met extra kosten.
die had ik ook gezien ja.quote:Op zondag 24 juli 2011 18:35 schreef 08gnoT. het volgende:
http://www.blocket.se/sodermanland/Audi_S4_34542711.htm?ca=12&w=1
Mooi kleurtje voor een S4
Legacy kan goed voor nette auto door, maar het is wel en andere klasse.quote:
ja snap ik wel.. maar we dachten echt aan deze 2 autos.quote:Op zondag 24 juli 2011 23:39 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Legacy kan goed voor nette auto door, maar het is wel en andere klasse.
Legacy en Outback hebben anders standaard al aan boord waar je bij de meeste merken nog wat geld voor neer mag leggenquote:
van dezelfde bouwjaren/prijs klasse?quote:Op zondag 24 juli 2011 23:42 schreef InFrA-WiZ het volgende:
[..]
Legacy en Outback hebben anders standaard al aan boord waar je bij de meeste merken nog wat geld voor neer mag leggen
besparing hoeft niet. onderhouds kosten enz zijn niet in het budget mee getelt.quote:Op maandag 25 juli 2011 10:16 schreef KipSiam het volgende:
Bedenk dat de onderhoudskosten van Audi (zeker van de performance modellen) best wel hoog zijn. Je bespaart daarop door voor de volvo te kiezen...
Ik ga niks met de audi doen, is auto voor mij/mn vriendin als dagelijkse auto niks meerquote:Op maandag 25 juli 2011 10:34 schreef blup het volgende:
Is ergens een topik hiero van iemand met een S4 die even een nieuwe turbo geinstalleerd heeft. Succes.
[ afbeelding ]
Een onderhoudsbeurt gaat je een godsvermogen kosten, nooit je volle budgetje in een of andere oude, dure snelle jongen stoppen. Er hoeft maar iets te gebeuren en hij staat bij de garage niks te doen omdat je t niet meer kan betalen.
Hoe is het met al je CRXjes enzo?
Ik wil juist eerst meer ervaringen en aankoop tips en andere dingen waar ik op moet letten.. dat is de hele reden waarom ik het topic opendequote:
In Nederland misschien niet nee...quote:Op maandag 25 juli 2011 13:12 schreef blup het volgende:
Je koopt geen knappe S4 voor 10k, je loopt er op leeg.
Het verschil is dat je in Nederland, ondanks de flitspalen , drempels enz hard kan rijden..quote:Op maandag 25 juli 2011 13:14 schreef blup het volgende:
Mijn Audi S4 op de operatietafel..
DM smegmaanus
tenzij liefhebberquote:Op maandag 25 juli 2011 13:21 schreef punchdrunk het volgende:
Er is een reden dat dit soort autos 2ehands niets kosten: mensen die het kunnen betalen om hem te rijden, kunnen het ook betalen om hem nieuw te kopen.
euhm.quote:Op maandag 25 juli 2011 13:21 schreef blup het volgende:
Met zo een denk vermogen zou ik het helemaal laten en een knappe nieuwe aygo kopen voor jou en je vriendin.
[..]
tenzij liefhebber
Ligt in de lengte bij de S4 dus niet dwarsquote:Op maandag 25 juli 2011 13:33 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
motor in lengte richting of dwars in de auto? in de lengte richting heb je een echte quatro anders een systeem van vw met haldex koppeling welke ruk is
dat is a4 geen s4quote:Op maandag 25 juli 2011 13:54 schreef StateOfMind het volgende:
Zijn anders de 2.8 174 pk of de 2.8 5V 193 pk geen optie?
Beide ook als Quattro geleverd, ook snel, en waarschijnlijk een stuk lagere onderhoudskosten.
ik vroeg toch om aankoop tips? dingen waar ik op moet letten. aandacht punten enz.quote:Op maandag 25 juli 2011 14:19 schreef blup het volgende:
Wat een slap geouwehoer weer, koop er dan een.
Je krijgt genoeg tips. Onderdelen en onderhoud voor deze auto's zijn erg duur. Waar dan ook ter wereld je zit.quote:Op maandag 25 juli 2011 14:23 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
ik vroeg toch om aankoop tips? dingen waar ik op moet letten. aandacht punten enz.
deze heb ik van niemand gekregen.
alleen: koop deze auto of deze
maar de werkelijke vraag wordt niet gelezen
het budget is aanschaf waarde van de auto.quote:Op maandag 25 juli 2011 14:30 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Je krijgt genoeg tips. Onderdelen en onderhoud voor deze auto's zijn erg duur. Waar dan ook ter wereld je zit.
De auto slijt gewoon sneller met als gevolg dat je net even vaker een onderhoud beurt moet hebben. En de onderdelen die daar voor nodig zijn kosten veel.
Maar welk budget moeten we aan denken dat jij hebt voor eventueel onderhoud.
hmmm hier rijden anders aardig wat audi S modellen rond.quote:Op maandag 25 juli 2011 15:01 schreef StateOfMind het volgende:
Verder denk ik dat de S (en de RS) modellen van Audi redelijk zeldzaam zijn (in tegenstelling tot de M modellen van BMW), dus zal het wat lastiger zijn om hier iemand te vinden met specifieke S kennis en ervaring.
Als, zoals je zei, de onderhoudskosten je niet boeien omdat dat geen issue voor je is, dan zou ik er gewoon voor gaan en gewoon letten op de gangbare zaken bij een auto.
ik wil geen a4 en mijn vriendin is anti bmw dus dat gaat hem niet worden :pquote:Op maandag 25 juli 2011 15:13 schreef Hyperdude het volgende:
Ik zou een slag nieuwer aanschaffen.
A4 3 liter (benzine) heeft 230 PK en is een veel fijnere/volwassener auto dan het oudere model.
Wat kost een BMW 330Xi bij jullie? iS OOk 4WD
Als je snel wilt moet je S4 of RS4 kopen, en duimen dat het goed gaat qua onderhoudskosten.
Spreek dan eens een keer een eigenaar aanquote:Op maandag 25 juli 2011 15:10 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
hmmm hier rijden anders aardig wat audi S modellen rond.
in de straat staat een s5
verder op een rs4
ben al paar keer een TTs tegen gekomen
S6 en s4 avant ook al genoeg
Een S4 is een snelle A4 met wat leuke gadgets en een dikke prijsopslag.quote:Op maandag 25 juli 2011 15:17 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
ik wil geen a4 en mijn vriendin is anti bmw dus dat gaat hem niet worden :p
misschien eens doen jaquote:Op maandag 25 juli 2011 15:20 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Spreek dan eens een keer een eigenaar aanDan heb je de ervaringen en tips uit eerste hand.
a6/S6 vind ik te groot sowiesoquote:Op maandag 25 juli 2011 15:25 schreef Hyperdude het volgende:
Mijn neef heeft wel eens een RS6Plus gehad. Zo´n oude Audi 100/A6
Die kwam maar 375 km ver op 1 tank; dat is toch wel verbeterd hoop ik.
Wel snelle kms.
thx! jij snapt het topicquote:Op maandag 25 juli 2011 16:01 schreef FalleNk810i het volgende:
Snap echt niet dat iedereen hier met van die opmerkingen komt waar TS niks aan heeft, daar vraagt tie toch niet om?
Misschien dat je hier wat aan hebt? Van het Audi-forum.com
http://www.audi-forums.co(...)_s4_buyers_guide.pdf
http://www.audi-forums.com/b5-forum/44620-buying-s4.html
Algemene topic:
http://www.audi-forums.com/audi-a4-rs4-s4-forum/
Succes, dikke bak is het zowieso!
+/- 17k euro voor model 2004quote:Op maandag 25 juli 2011 16:24 schreef Hyperdude het volgende:
Je vroeg toch om ervaringen?
Googlen kan (bijna) iedereen.![]()
Anyway, ik heb wel ervaring met de V8 S4 in het model vanaf 2001 (ofzo)
Destijds kwam ik al snel tot de conclusie dat de 2.7 geen enkel voordeel heeft boven de V8; behalve dat ie goedkoper in aanschaf is. V8 is veel betrouwbaarder dan de 2.7 turbo, en qua verbruik maakt het weinig uit als je het gaspedaal gebruikt waarvoor het gemaakt is.
Ik heb ´m uiteindelijk niet gekocht vanwege verbruik en omdat ik een nette 330i voor niet al te veel kon kopen.
Hoeveel betaal je meer voor de V8 S4 in Zweden?
hmmm bij de volvo zie ik al gelijk meer nadelen dan voordelen vs de S4quote:Op maandag 25 juli 2011 16:31 schreef UncleFunk het volgende:
Bij de S60 zijn wel enkele aandachtspunten.
- Werkt de AWD naar behoren? Dit is een gevoelig punt bij alle Volvo's.
- Werkt de electronic climate control naar behoren? Hieronder valt niet alleen lekken, maar ook de werking van de gescheiden temperatuurinstelling.
- Indien automaat, hoe is het schakelgedrag? Schakelt de bak soepel op en terug, schakelt de bak zonder toerentalverhoging direct door en schakelt D direct in na N?
- Werkt de dimmende binnenspiegel correct? Als er een groene waas te zien is of als de spiegel met vloeistof gevuld is, is deze kapot. Dit kost meer geld dan je lief is om te vervangen.
- Hoe is de staat van de draagarmen/draagarmrubbers?
- Is de ETM (het gasklephuis) vervangen? Geel = nieuw; wit = oud. Falend gasklephuis is onder meer te herkennen aan bokkerig stationair lopen.
Als je een S60 hebt aangeschaft, laat dan zo snel mogelijk de handremvoeringen controleren. Dit is ook een bekend punt bij Volvo's van die generatie. Als je handrem vastslaat tijdens het rijden, waardoor een achterwiel blokkeert, sta je voor heel hoge kosten.
Iedere auto heeft zo z'n dingen. Draagarmen en automaatbakken van Audi kennen ook zo hun zwakheden, van alle auto's is de airco een zwak punt e.d.quote:Op maandag 25 juli 2011 16:37 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
hmmm bij de volvo zie ik al gelijk meer nadelen dan voordelen vs de S4
Dat is ook wel zo, ik wil sowieso geen automaat.quote:Op maandag 25 juli 2011 16:52 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Iedere auto heeft zo z'n dingen. Draagarmen en automaatbakken van Audi kennen ook zo hun zwakheden, van alle auto's is de airco een zwak punt e.d.
S4 Quattro Automaat: http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id=34058&cache=noquote:Op maandag 25 juli 2011 18:52 schreef blup het volgende:
Gelukkig is die alleen maar schakel geleverd sherlock.
Het gaat om de B5, dat is de B7quote:Op maandag 25 juli 2011 22:27 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
S4 Quattro Automaat: http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id=34058&cache=no
Vriendin met smaak, prima toch.quote:Op maandag 25 juli 2011 22:15 schreef Bartholomeus het volgende:
Welgemeend advies aan TS: vriendin inruilen voor een exemplaar met minder hoge onderhoudskosten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |