Denk het niet eigenlijk.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:56 schreef sonnyspek het volgende:
zal zo'n schietpartij veel invloed hebben op de radicalisering in europa?
Is het document trouwens virus vrij? Misschien komt de ware klap nog in de vorm van een alles vernietigend computer virus die de hele maatschappij stil legt?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:55 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Het ziet er naar uit dat de aanslagen voornamelijk bedoeld waren om de aandacht te vestigen op zijn boek en ideologie vervat in 'n Youtube-filmpje. Guerrilla-marketing van ongekend niveau.
Anders gaat waarschijnlijk de geschiedenisboekjes in met z'n viral.
Ik heb ook nooit ontkend dat er een connectie is. Ik probeer alleen maar aan te geven dat onze massamoordenaar extremistisch is omdat hij 100 mensen doodgemaakt heeft en niet omdat hij het niet zo heeft op de multiculturele samenleving.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Met welk doel schiet je iedereen met een Macbook dood?
Exact. Als daarmee terug te vallen is op je eerste constatering, dan is er gewoon een connectie.
Nee. De invloeden van incidenten als dit zijn marginaal.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:56 schreef sonnyspek het volgende:
Dat klopt. Heb ik ooit iets anders beweerd? Ik stel voor dat iedereen beter leert lezen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:56 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
En daarmee zeg je dus eigenlijk dat je de dader wél extreem vindt.
maar zou het zelfs kunnen zijn dat juist hij van die ideeen had en zo'n boek, dat er juist meer mensen rechts worden?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:57 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Nee. De invloeden van incidenten als dit zijn marginaal.
Ja. Jij vindt zijn denkbeelden niet extreem.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:57 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dat klopt. Heb ik ooit iets anders beweerd? Ik stel voor dat iedereen beter leert lezen.
Grote kans dat mensen het over twee weken alweer vergeten zijn.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:56 schreef sonnyspek het volgende:
Je kunt moeilijk beweren dat zijn denkbeelden enkel in deze woorden samen te vatten zijn.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:57 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ik heb ook nooit ontkend dat er een connectie is. Ik probeer alleen maar aan te geven dat onze massamoordenaar extremistisch is omdat hij 100 mensen doodgemaakt heeften niet omdat hij het niet zo heeft op de multiculturele samenleving.
nope, heb het gechecked, slaat echt helemaal nergens op dat boek, zijn ideeën en daden, dat hij maar kapotrot in een donkere cel voor wat hij 1 bekende en die andere 91 onschuldige noren heeft aangedaanquote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:56 schreef Knowledge_seeker het volgende:
[..]
Is het document trouwens virus vrij? Misschien komt de ware klap nog in de vorm van een alles vernietigend computer virus die de hele maatschappij stil legt?
Zelfs bij een uitje van 10.000 scouts zul je vergeefs zoeken naar professionele beveiliging met wapens. En terecht, dat moet gewoon niet nodig zijn.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:55 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Het is Noorwegen, bij zulke evenementen is er geen bewaking. Bij een uitje van de scouts hier in Nederland staat er ook geen politie. Bij de meeste van dat soort vergelijkbare evenementen in Nederland is er geen bewaking. We leven in een vrij land en moet er niet aan denken dat er bij dat soort dingen wel altijd bewaking zou zijn.
Ik vind het niet extreem als je een bepaalde eigenschap van mensen niet zo waardeert. Ik vind het extreem als je mensen om die bepaalde eigenschap dood wilt maken. Duidelijker kan ik het niet maken.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:58 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Ja. Jij vindt zijn denkbeelden niet extreem.
Dus als je zo denkt, ben je niet extreem, maar als je er ook daadwerkelijk naar handelt, wel?
Dat gaat ook nergens over.
Eens.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:59 schreef TonyAdams het volgende:
[..]
Je kunt moeilijk beweren dat zijn denkbeelden enkel in deze woorden samen te vatten zijn.
In dat document heeft hij het anders duidelijk over genocide en het vermoorden van vrouwen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:59 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ik vind het niet extreem als je een bepaalde eigenschap van mensen niet zo waardeert. Ik vind het extreem als je mensen om die bepaalde eigenschap dood wilt maken. Duidelijker kan ik het niet maken.
quote:A Justiciar Knight never surrenders. If we are facing and impossible situation we relly on our armour and training and fight to the death if necessary.
Ja ik denk het wel. Dit is een handleiding hoe je als terrorist de juiste mindset krijgt om een aanslag te plegen.quote:
Dat vindt Merkie niet extreem, alleen dat hij er naar heeft gehandeld.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 23:00 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
In dat document heeft hij het anders duidelijk over genocide en het vermoorden van vrouwen.
De mensen die dit een goede actie vinden, het neerknallen van tieners, zijn sowieso al niet goed bij hun hoofd en ik denk dat hij met een actie als dit juist 'potentiele' mensen vervreemd van zijn doel.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:58 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
maar zou het zelfs kunnen zijn dat juist hij van die ideeen had en zo'n boek, dat er juist meer mensen rechts worden?
Het is een nutteloze discussie omdat mijn discussiepartners niet in staat zijn om dingen los van elkaar te kunnen zien.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zijn daad was in eerste instantie ook een idee. Dat idee behoort bij zijn politieke denkbeelden. Het is een nutteloze discussie...
Onjuist. Zijn constateringen van problemen van de huidige samenleving vind ik niet extreem. Zijn ideeën (en hoe hij deze in de praktijk uitgevoerd heeft) over hoe dit opgelost moet worden wel.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 23:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat vindt Merkie niet extreem, alleen dat hij er naar heeft gehandeld.
volgens mij doet hij dat om zijn denkbeelden in de gevangenis te kunnen verkondigenquote:Op zaterdag 23 juli 2011 23:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat kun je ook omdraaien: Jij bent niet in staat de verbanden te zien.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 23:00 schreef Merkie het volgende:
Het is een nutteloze discussie omdat mijn discussiepartners niet in staat zijn om dingen los van elkaar te kunnen zien.
Dat zou dan bijna weer van humor getuigen. Als hij naast zijn krankzinnige documenteerdrang en het plegen van alle voorbereidingen voor een gigantische aanslag ook nog even tijd had gevonden om een ondetecteerbare trojan horse te schrijven die 'Islam 1A' heet, om die op 11 september 2011 in werking te stellen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:56 schreef Knowledge_seeker het volgende:
[..]
Is het document trouwens virus vrij? Misschien komt de ware klap nog in de vorm van een alles vernietigend computer virus die de hele maatschappij stil legt?
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 23:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:59 schreef Merkie het volgende:
Ik vind het extreem als je mensen om die bepaalde eigenschap dood wilt maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |