Nee, dat is nooit het geval. Merkie deed echter alsof de gebeurtenis en zijn politieke denkbeelden volledig losstaand waren.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:51 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Mijn stelling is dus ook dat zijn politieke denkbeelden alleen niet kunnen verklaren wat er gebeurt is.
Dat is zo.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:51 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Zeker. Mijn stelling is dus ook dat zijn politieke denkbeelden alleen niet kunnen verklaren wat er gebeurd is.
Een eiland is dan ook wel heel praktisch, je slachtoffers kunnen dan niet weg. En het was echt een belangrijke plek voor de partij daar.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:50 schreef Piperidine het volgende:
Als het hem om het aantal slachtoffers te doen was, dan had hij toch met zijn auto naar een drukke bijeenkomst kunnen rijden (festival of iets dergelijks)?
Goed punt, maar het hele plan kon toch in duigen vallen als er bewaking op het eiland was? Vind wel dat hij een groot risico daar genomen heeft.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:50 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Afleiding zal een grote factor hebben gespeeld.
het is echt gericht op die Labour Party daar. Ministerie en premier en de jeugdafdeling.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:50 schreef Piperidine het volgende:
Wat ik toch wel vreemd vind is dat hij zo lang en zo actief bezig is geweest met die explosieven. Uiteindelijk heeft hij door de bom 'slechts' zeven dodelijke slachtoffers (klopt dit?) op zijn geweten door de bom. Het ergste wat gisteren is gebeurd, heeft zich natuurlijk op het eiland afgespeeld. Wat voor een voorbereiding komt daar aan te pas? Kleding, wapens, vervoer en de kennis (bewaking op het eiland?). Als het hem om het aantal slachtoffers te doen was, dan had hij toch met zijn auto naar een drukke bijeenkomst kunnen rijden (festival of iets dergelijks)?
Erg zwak hoe je discussie ontwijkt en jij meent gelijk te hebben omdat je de meerderheid aan je zijde hebt. Ga dan gewoon inhoudelijk in op wat ik zeg. Ik heb een hekel aan Apple-laptops en ik schiet iedereen met een Macbook dood. Ben ik nou ook extreem als ik een hekel aan Apple-laptops heb?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:48 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Gelukkig dat vrijwel iedereen dit als extreem ziet, behalve jij dan. Verder weinig zin om de discussie voort te zetten.
Liever censuur?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:51 schreef eight het volgende:
FOK stelt dit doodleuk voor het grote publiek beschikbaar. In mijn ogen echt onbegrijpelijk.
Is men nu een stap te ver gegaan?
Gedaan.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:52 schreef Thomas B. het volgende:
willen jullie aub die d/t fout wegediten uit mijn quote
Dat deed ik niet, ik zei alleen dat zijn politieke denkbeelden op zichzelf staand niet zo extreem zijn. Hij is extreem omdat hij zijn daad uitgevoerd heeft, niet omdat hij bepaalde denkbeelden hanteert.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, dat is nooit het geval. Merkie deed echter alsof de gebeurtenis en zijn politieke denkbeelden volledig losstaand waren.
Wat een vergelijking ook, mensen met laptops vergelijken.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:52 schreef Merkie het volgende:
[..]
Erg zwak hoe je discussie ontwijkt en jij meent gelijk te hebben omdat je de meerderheid aan je zijde hebt. Ga dan gewoon inhoudelijk in op wat ik zeg. Ik heb een hekel aan Apple-laptops en ik schiet iedereen met een Macbook dood. Ben ik nou ook extreem als ik een hekel aan Apple-laptops heb?
Dat doe ik niet. Als je goed leest zie je dat ik bepaalde overtuigingen met elkaar vergelijk. Zoals bijv. een overtuiging dat de Islam een betere religie is dan de rest en een overtuiging dat Apple-laptops beter zijn dan de rest.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:53 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Wat een vergelijking ook, mensen met laptops vergelijken.
Dat is een belachelijke vergelijking en het is inderdaad extreem.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:52 schreef Merkie het volgende:
[..]
Erg zwak hoe je discussie ontwijkt en jij meent gelijk te hebben omdat je de meerderheid aan je zijde hebt. Ga dan gewoon inhoudelijk in op wat ik zeg. Ik heb een hekel aan Apple-laptops en ik schiet iedereen met een Macbook dood. Ben ik nou ook extreem als ik een hekel aan Apple-laptops heb?
Wel als je er een epistel van 1500 pagina's over maakt.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:52 schreef Merkie het volgende:
[..]
Met welk doel schiet je iedereen met een Macbook dood?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:52 schreef Merkie het volgende:
[..]
Het is Noorwegen, bij zulke evenementen is er geen bewaking. Bij een uitje van de scouts hier in Nederland staat er ook geen politie. Bij de meeste van dat soort vergelijkbare evenementen in Nederland is er geen bewaking. We leven in een vrij land en moet er niet aan denken dat er bij dat soort dingen wel altijd bewaking zou zijn.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:52 schreef Piperidine het volgende:
[..]
Goed punt, maar het hele plan kon toch in duigen vallen als er bewaking op het eiland was? Vind wel dat hij een groot risico daar genomen heeft.
Hij had toch een jaar in het leger gezeten?quote:Q: Military experience?
A: None. I avoided the mandatory draft service when I was 18 because I didn’t feel any loyalty to the ruling political parties. I understood from early age that dying for your country would involve fighting your own leading political parties, not serving them.
Inderdaad. Dat is precies mijn punt.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:54 schreef Xessive het volgende:
[..]
Wel als je er een epistel van 1500 pagina's over maakt.
Zijn daad was in eerste instantie ook een idee. Dat idee behoort bij zijn politieke denkbeelden. Het is een nutteloze discussie...quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:53 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dat deed ik niet, ik zei alleen dat zijn politieke denkbeelden op zichzelf staand niet zo extreem zijn. Hij is extreem omdat hij zijn daad uitgevoerd heeft, niet omdat hij bepaalde denkbeelden hanteert.
En daarmee zeg je dus eigenlijk dat je de dader wél extreem vindt.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |