Nog een paar van dit soort artikelen op de FP met verwijzingen naar omstreden materiaal en FOK gaat door het leven als een nieuwe "stormfront"quote:
De wens om anderen uit te moorden kan je niet los zien van zijn denkbeelden.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:37 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ik zeg toch specifiek dat zijn wens om andersdenkenden uit te moorden hetgeen is dat hem extreem maakt en niet zozeer zijn denkbeelden.
Maar wel gewoon op de frontpage zettenquote:Op zaterdag 23 juli 2011 21:40 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Inderdaad. Op FOK! heb ik liever geen handleiding naar het plegen van aanslagen
Hij heeft in 2005 een jaar vrijgenomen om te WoWenquote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:37 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Dat verklaart zijn WoW-ding op FaceBook?
Zijn wens maakt deel uit van zijn denkbeelden. Zijn waanbeelden. Vandaar ook dat we geweldadige mensen aan de term "extreem" koppelen. Extremistische moslims, rechts-extremisten, links-extremisten...quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:37 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ik zeg toch specifiek dat zijn wens om andersdenkenden uit te moorden hetgeen is dat hem extreem maakt en niet zozeer zijn denkbeelden.
Wat is dat toch met al die sites, Stormfront kan je ook niet meer op.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:38 schreef stroopdoosch het volgende:
Die site van spreekillers.ch doet het niet meer.
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zijn wens maakt deel uit van zijn denkbeelden. Zijn waanbeelden. Vandaar ook dat we geweldadige mensen aan de term "extreem" koppelen. Extremistische moslims, rechts-extremisten, links-extremisten...
Zijn daden kunnen inderdaad onmogelijk verklaard worden vanuit zijn politieke denkbeelden als je dit leest. Hij quote hier in feite letterlijk het PVV programma. Het wachten is op rapporten over psychische gesteldheid en dergelijken.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:35 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dit stukje bijvoorbeeld, is redelijk gematigd voor iemand die extreem-rechts zou zijn. Een immigratiestop, pleiten voor betere integratie van moslims. Dat valt toch allemaal wel mee? Ik blijf erbij dat het hetgene wat extreem maakt is dat hij ergens een gedachtekronkel heeft gekregen dat hij alle Marxisten moet doodmaken, maar zijn politieke overtuiging is op zichzelf niet heel erg extreem.
Jawel, dat kan heel makkelijk.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:38 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
De wens om anderen uit te moorden kan je niet los zien van zijn denkbeelden.
Zijn denkbeelden waren de motivatie achter de moorden.
Waar heb ik dat eerder gehoord...quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:39 schreef Knowledge_seeker het volgende:
Die gast beschrijft dat Nederland in 2050 voor 44% uit moslims bestaat.
Dat is toch simpelweg niet mogelijk? Het is nu nog geen 6%.
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:39 schreef Knowledge_seeker het volgende:
Daar dacht ik ook aan. Maar iemand op het WoW-forum waar hij kwam, vertelde dat hij regelmatig met hem sprak via Ventrilo en dat hij dus ook daadwerkelijk wel veel speelde.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:37 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Dat verklaart zijn WoW-ding op FaceBook?
Statement A moet al zijn: Ik wil die mensen uitmoorden omdat ze eigenschap/kenmerk X bezitten.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:39 schreef Merkie het volgende:
[..]
Jawel, dat kan heel makkelijk.
Statement A: ik heb een hekel aan mensen met eigenschap/kenmerk X
Statement B: ik ga al deze mensen uitmoorden.
Dat zijn twee statements die je makkelijk volledig los van elkaar kunt zien.
Het kan wel. "Echte" Nederlanders zijn steeds minder gelovig, maar moslims heel vaak nog wel.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:39 schreef Knowledge_seeker het volgende:
Nee.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:40 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Statement A moet al zijn: Ik wil die mensen uitmoorden omdat ze eigenschap/kenmerk X bezitten.
het zal in theorie niet onmogelijk zijn, maar in de praktijk zal het never nooit gebeuren natuurlijkquote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:39 schreef Knowledge_seeker het volgende:
Fact free politics. Het waarheidsgehalte van de cijfers doet er niet toe. Zolang ze je stelling maar ondersteunen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:39 schreef Knowledge_seeker het volgende:
Dat slaat nergens op, er zijn genoeg mensen die dezelfde ideologie hanteren maar geen extremistische daden plegen. Zijn deze mensen daardoor ook extreem in hun denkbeelden? Volgens mij niet.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zijn wens maakt deel uit van zijn denkbeelden. Zijn waanbeelden. Vandaar ook dat we geweldadige mensen aan de term "extreem" koppelen. Extremistische moslims, rechts-extremisten, links-extremisten...
Echter zijn het beiden zijn denkbeelden. En zeker als je het stuk leest, dan zijn de politieke motieven duidelijk zichtbaar.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:39 schreef Merkie het volgende:
[..]
Jawel, dat kan heel makkelijk.
Statement A: ik heb een hekel aan mensen met eigenschap/kenmerk X
Statement B: ik ga al deze mensen uitmoorden.
Dat zijn twee statements die je makkelijk volledig los van elkaar kunt zien.
Dat klopt. Alleen is mijn opvatting dat het niet statement A is wat hem zo extreem maakt, maar statement B. Jullie zien alleen statement C (met C gedefinieerd als A+B).quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Echter zijn het beiden zijn denkbeelden. En zeker als je het stuk leest, dan zijn de politieke motieven duidelijk zichtbaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |