Zeg ik ergens van niet dan? Maakt dat Lion opeens beter??quote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:27 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Dingen werken niet zoals jij vindt dat ze moeten werken. De dingen die niet werken, had je van tevoren kunnen weten.
[..]
Zeg ik ergens van niet dan? Maakt dat Lion opeens beter??quote:
Waar heb ik het over de jouwen???quote:Eerst mensen betichten dat ze je proberen te overtuigen en ze vervolgens sterretje noemen en vervolgens hier verontwaardigd over doen
[..]
Niet?!??quote:Nee, die ik beter vind: zie de post waar ik meld 'begin ik steeds handiger/nuttiger te vinden'. Ik zeg nergens dat ik vind dat jij dat ook moet vinden.
Inderdaad daar had ik niet over gehoord, heb het nu gelezen en het doet me geen reet. Juist simpel zoeken EN vinden was de kracht van de search in OSX. Dus die tokens voegen voorlopig geen kut toe voor mij.quote:Daarnaast meld ik je over Search Tokens en daar had je niet eens over gehoord. Fantastisch
Als jij jezelf nog volgt, vind ik het allemaal goed, jochie.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:32 schreef Swetsenegger het volgende:
[quote]
Zeg ik ergens van niet dan? Maakt dat Lion opeens beter??
Zie reactie 1quote:Waar heb ik het over de jouwen???
Vergezeld van wat ik vind, niet wat jij vindt of moet vinden. Voor de zoveelste keer.quote:
Gewoon een uitgebreide boolean search. Beter zoeken dus. En beter lezen. Dan had je ook geweten dat Samba uit Lion was gesloopt en dat Expose anders werkte in Mission Control/Lion.quote:Inderdaad daar had ik niet over gehoord, heb het nu gelezen en het doet me geen reet. Juist simpel zoeken EN vinden was de kracht van de search in OSX. Dus die tokens voegen voorlopig geen kut toe voor mij.
Misschien had je dat gelijk moeten doen in plaats van me proberen te overtuigen terwijl je me niet probeert te overtuigen, maar wel een losstaande post quote en vervolgens gaat opsommen wat JIJ wel goed vind, maar waarmee je niet de bedoeling hebt degene die je quote te overtuigenquote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:38 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Maar ik ga inmiddels wat nuttigere dingen doen dan een selectief-winkelende zeiksnor van replieken te voorzien die ie liever niet hoort.
Niet voor ¤80,-quote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:22 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Het lijkt er wel op? Wil je geen cd drive trouwens?
Nou ja, daarom is ie ook zo goedkoopquote:
Wie/wat?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:56 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Nou ja, daarom is ie ook zo goedkoop
iStat nano.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:57 schreef Pino112 het volgende:
Welk programma gebruiken jullie om alle temps en CPU-usage bij te houden?
Activity Monitor onderin de Dock zetten. Weergave op CPU usage zetten.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:57 schreef Pino112 het volgende:
Ik ook niet.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, die heb ik ook. Ik kijk er trouwens echt nooit naar, maar goed.
Kun je die niet rechtstreeks koppelen?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:08 schreef w00h00 het volgende:
Misschien domme vraag, maar kan ik een airport express ook gebruiken om geluid van mijn PS3 door mijn onkyo versterker te laten lopen?
Nop.. of ik moet een 4 meter lange optische kabel leggen en dat wil ik liever niet. Daarnaast wil ik sowieso wel een Express aanschaffen om de muziek vanaf mijn Macbook / iMac af te spelen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:11 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Kun je die niet rechtstreeks koppelen?
Ja kan, maar vergeet niet dat er vertraging tussen zit hequote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:08 schreef w00h00 het volgende:
Misschien domme vraag, maar kan ik een airport express ook gebruiken om geluid van mijn PS3 door mijn onkyo versterker te laten lopen?
De MacBook Air. Je zat toch zo te zeuren dat ie zo goedkoop was? Dan kan een SuperDrive voor de MacBook Air à ¤ 80 er ook nog wel vanaf.quote:
Zo erg dat wanneer ik een film kijken via mijn PS3 dit niet synchroon zal lopen met het geluid?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:30 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Ja kan, maar vergeet niet dat er vertraging tussen zit he
Jepquote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:45 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Zo erg dat wanneer ik een film kijken via mijn PS3 dit niet synchroon zal lopen met het geluid?
100% zeker ja.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:45 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Zo erg dat wanneer ik een film kijken via mijn PS3 dit niet synchroon zal lopen met het geluid?
Veel gebruiken en kijken wat fijn is in jouw beleving.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:52 schreef Pino112 het volgende:
Pff, ik moet nog wel wennen aan de Finder en ook dat Mission Control enzulks..
Iemand nog tips daarvoor?
Contention: the UI design of Windows 7 is still an eyesorequote:Op zaterdag 23 juli 2011 11:20 schreef Walter_Sobchak het volgende:
W7 faalt als een malle dolle. Nutteloze en inconsistente eyecandy (Aero Flip, Snap 2 nog wat). De enige manier waarop W7 nog enigszins werkt is als je Classic Windows theme aan zet.
Eenvoudige skin en doe hem dan in me Cote Ciel 'postbag' tas, echt super handig:quote:Op zaterdag 23 juli 2011 21:22 schreef Pino112 het volgende:
Hebben jullie je MB(A/P) in een hoes à la een Colcasac, of hebben jullie zo'n speciale rugzak waar ie in kan?
Ik koop er een speciaal 13'' beschermhoesje voor. Verder doe ik 'm gewoon in m'n tas, die MBA is toch gemakkelijk mee te nemen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:27 schreef Saninl het volgende:
Ik moet nog even kijken hoe ik mijn air ga vervoeren. Meer tips zoals hierboven?
Ik moet naast mijn air ook nog soms een aantal boeken meenemen...
Ah, mooi, deze werkt ook voor Mail. Blij mee!quote:Op zaterdag 23 juli 2011 20:35 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
- Systeemvoorkeuren - Algemeen - Symboolgrootte navigatiekolom: klein
Ik heb deze:quote:Op zaterdag 23 juli 2011 21:22 schreef Pino112 het volgende:
Hebben jullie je MB(A/P) in een hoes à la een Colcasac, of hebben jullie zo'n speciale rugzak waar ie in kan?
Rugtassen zijn voor toeristen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 23:04 schreef TC03 het volgende:
Crumpler schoudertassen, ewwwww.
Doe gewoon je laptop/MB(A) in een sleeve in een fatsoenlijke rugtas.
iStat Menusquote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:57 schreef Pino112 het volgende:
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:27 schreef Saninl het volgende:
Ik moet nog even kijken hoe ik mijn air ga vervoeren. Meer tips zoals hierboven?
Ik moet naast mijn air ook nog soms een aantal boeken meenemen...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hopen dat het beter werkt dan op een blackberryquote:Op zondag 24 juli 2011 01:50 schreef Junkie het volgende:
Lion: Join captive networks without a web browser
Vanmiddag dit in de trein meegemaakt. Echt handig!
Ik verbond met 't T-Mobile hotspot in de trein, een scherm kwam omhoog met de welkom pagina. Even 'accepteren' aanvinken en op ok drukken. En het scherm verdween nadat de volgende pagina was geladen. En paar seconden later kwamen de tweets al binnen bij DestroyTwitter. Scheelt toch weer even de browser opstarten.quote:Op zondag 24 juli 2011 08:36 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hopen dat het beter werkt dan op een blackberry
Die komt snel.quote:OS X Lion 10.7.2 seeded to developers
OS X Lion 10.7.2 has been seeded to developers just three days after Lion's public release. Oddly, there has been no developer seed of 10.7.1, which probably means 10.7.1 will be a bug-fix update coming within the next week or two. This wouldn't be the first time Apple shoved a quick update out the door soon after a major OS revision; Mac OS X 10.6.1 was released less than two weeks after Snow Leopard hit retail shelves.
As of this writing the dev center is down with its familiar yellow sticky note, but the seed should be available for download here when it comes back up.
Note: Some users report that the 10.7.2 beta can't be installed if you're running Lion server. Instead, these users are getting an error that their volume doesn't meet the requirements for installation. We have not been able to verify this ourselves yet, but let us know in the comments if you run up against this particular roadblock.
Welke NAS heb je? Mijn CH3MNAS verbindt gewoon, heb je alle instellingen goed?quote:Op zondag 24 juli 2011 12:22 schreef -_Tommy_- het volgende:
Baal wel van de overstap, kan geen verbinding meer maken met mijn NAS, geeft ie aan dat de server niet geschikt is... Antwoord vanuit Apple heb je ook niets aan.
Heb je een synology? Daar zijn inderdaad problemen mee icm lion. De nieuwste versie (beta) van disk station manager schijnt het te verhelpen.quote:Op zondag 24 juli 2011 12:22 schreef -_Tommy_- het volgende:
Baal wel van de overstap, kan geen verbinding meer maken met mijn NAS, geeft ie aan dat de server niet geschikt is... Antwoord vanuit Apple heb je ook niets aan.
Alt e + e of alt ` + e.quote:Op zondag 24 juli 2011 12:31 schreef FredvZ het volgende:
Ik zit nu op een machine met OSX 10.6.8, maar hoe krijg ik een ' op een e?
alt+e en dan nog maals de equote:Op zondag 24 juli 2011 12:31 schreef FredvZ het volgende:
Ik zit nu op een machine met OSX 10.6.8, maar hoe krijg ik een ' op een e?
Gebruik je samba of APF? Sowieso heeft apple een beveiligingsprotocol uitgefaseerd en hebben ze de volledige oude samba implementatie over boord gegooid en een eigen implementatie gemaakt. Voor die laatste zullen nog wel wat updates gaan komen in de komende releases. Voor dat eerste zal je NAS leverancier met een oplossing moeten komen. Ik weet dat veel NAS devices op linux gebaseerd zijn en veel open source pakketten hebben al beta releases uit met de nieuwe securityprotocollen erin. Zodra daar stable releases van zijn zullen NAS leveranciers snel met updates komen.quote:Op zondag 24 juli 2011 12:32 schreef -_Tommy_- het volgende:
Heb een LG N2R1 NAS-server, kan er nu dus niet meer in komen. Hiervoor nooit problemen, streamen alles ervan af, iTunes bibliotheek, maar kan nu geen verbinding meer maken.
Zie http://www.alexanderwilde(...)-afp-and-workaround/ voor een workaround.quote:Op zondag 24 juli 2011 12:32 schreef -_Tommy_- het volgende:
Heb een LG N2R1 NAS-server, kan er nu dus niet meer in komen. Hiervoor nooit problemen, streamen alles ervan af, iTunes bibliotheek, maar kan nu geen verbinding meer maken.
http://themacscreencastgu(...)ownloading-lion.htmlquote:1. Open the Mac App Store
2. Select the Purchased Icon
3. Find the entry for Lion - it will show it as installed
4. Hold down the ⌥ key and Click on the OS X Lion label next to the icon
5. When the Lion app page opens, the installed button changes to install
6. Click on the Install button
7. You'll get an warning dialog:
8. Hold down ⌥ and click OK
9. Hold down ⌥ and click on the Install button again
10. The Lion OS X installer should start downloading again
11. Follow the instructions in the original tutorial SCO0305a to make a bootable USB or DVD image.
Dank je, geprobeerd, maar dan krijg ik in terminal de vraag om een wachtwoord, maar die heb ik niet ingesteld...quote:Op zondag 24 juli 2011 13:42 schreef Jarno het volgende:
[..]
Zie http://www.alexanderwilde(...)-afp-and-workaround/ voor een workaround.
Dat is gewoon je account wachtwoord. Heb je die niet ingesteld, gewoon op Enter rammen.quote:Op zondag 24 juli 2011 16:52 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
Dank je, geprobeerd, maar dan krijg ik in terminal de vraag om een wachtwoord, maar die heb ik niet ingesteld...
Werkt dus niet, daarna wel een WW ingesteld op mijn account waar ik ook beheerder ben, ook geen sjoege...quote:Op zondag 24 juli 2011 18:19 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Dat is gewoon je account wachtwoord. Heb je die niet ingesteld, gewoon op Enter rammen.
Lion? want misschien dat ie bij jou ook niet in slaap gaat.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:11 schreef Pino112 het volgende:
Dropt jullie batterij ook met 25% als je hem een nachtje heb dichtgeklapt?
Alleen als je een extern beeldscherm aangesloten hebt toch?quote:Op zondag 24 juli 2011 20:23 schreef KneusTeun het volgende:
Wat irritant dat je MB niet meer gaat slapen als je de lid dicht doet met lion
USA heeft niet die zinloze plusminus/paragraafknop, betere plaatsing van de \, grotere Enter, en andere opdruk. Ik neem altijd USA.quote:Op zondag 24 juli 2011 20:38 schreef rtyu het volgende:
Wat is tegenwoordig het verschil tussen een uk, usa en een nederlands toetsenbord?
Alleen de enter en het euroteken?
Tof, kusje.quote:Op zondag 24 juli 2011 16:00 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
http://themacscreencastgu(...)ownloading-lion.html
nee ook zonder.quote:Op zondag 24 juli 2011 21:32 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Alleen als je een extern beeldscherm aangesloten hebt toch?
Ja dat snap ik.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:37 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Dat hoort niet, ook niet met Lion.
Want het is toeval dat sinds ik Lion erop heb staan ik er last van heb?quote:Op maandag 25 juli 2011 01:18 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Dan heeft het dus niks met Lion te maken.
Je deed het overkomen alsof het een algemene feature was. Dat is het niet. Het is een bug.quote:Op maandag 25 juli 2011 11:40 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Want het is toeval dat sinds ik Lion erop heb staan ik er last van heb?
En daarvoor 2 jaar lang niet.
Volgens mij heeft het geholpen.quote:Op maandag 25 juli 2011 11:51 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Je deed het overkomen alsof het een algemene feature was. Dat is het niet. Het is een bug.
Probeer eens handmatig de sleep mode in te stellen:
http://www.macworld.com/article/53471/2006/10/sleepmode.html
Dat was dus gewoon ouderwets mijn eigen schuld dus: https://discussions.apple(...)85?messageID=8603485quote:Op maandag 25 juli 2011 11:53 schreef Jarno het volgende:
Hmmm even een vraag nog.
Onder het account van mijn vrouw op de iMac moet ik nu elke keer een beheerderswachtwoord instellen als ik een document wil verwijderen oid in Finder. Heb wel eea met rechten zitten knoeien om wat data terug te zetten vanuit een backup maar voor zover ik nu kan zien staat alles goed (lezen + schrijven onder haar account). Heb ook al repair disc permissions gedraaid maar nada.
Iemand een idee (plain OSX Lion install zonder server app)?
In Lion? Is een fout volgens mij, staat hardware-acceleratie bij Flash (zoiets) aan?quote:Op maandag 25 juli 2011 12:40 schreef KneusTeun het volgende:
Merk nu ook dat flash in safari een hel is geworden, shit laad nauwelijks en blijft doorspelen nadat je het tabblad sluit.![]()
Ik hoop dat dit soort dingen snel verdwijnen.
iWork al gelukt?quote:Op maandag 25 juli 2011 12:52 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dat was dus gewoon ouderwets mijn eigen schuld dus: https://discussions.apple(...)85?messageID=8603485
Opgelost for those who care.
Goffer moet ik nog naar kijken dus.quote:
PMquote:Op maandag 25 juli 2011 13:13 schreef Jarno het volgende:
[..]
Goffer moet ik nog naar kijken dus.. Thanks voor de reminder.
Checken of je MB niet onder een battery replacement program valt..?quote:Op maandag 25 juli 2011 13:56 schreef nelisb het volgende:
Ik denk dat mijn accu het heeft begeven.
Als ik hem aansluit aan de oplader, staat er rechtsboven (laadt niet op).
Zodra ik hem van de netstroom afhaal valt mijn macbook uit.
Nu kost een nieuwe accu bij Apple 139 euro. Zijn er betere suggesties?
Je zou 's onder Voorkeuren kunnen kijken.quote:Op maandag 25 juli 2011 14:45 schreef Aether het volgende:
Als ik een nieuwe lege pagina open in Safari / iPad wordt standaard de laatste Google-zoekopdrachten getoond. Is dat ergens uit te zetten?
Daar heb ik al 'ns gekekenquote:Op maandag 25 juli 2011 14:48 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Je zou 's onder Voorkeuren kunnen kijken.
Zou een optie zijn, maar hij is 37 maanden oud. Dus volgens mij valt ie daar niet onder.quote:Op maandag 25 juli 2011 14:40 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Checken of je MB niet onder een battery replacement program valt..?
Jawel, je kon het via Systeemvoorkeuren doen, maar hij gebruikt de daarin gedefinieerde datumstrings niet meer, dus vervalt het nu.quote:Op maandag 25 juli 2011 16:31 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Dat kon iCal volgens mij sowieso al nooit. Je moest je dan altijd abonneren op een agenda die die weeknummers dan aangaf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |