abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99837927
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 14:46 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Ja duh. Dat beweert hij ook niet, dat het niet genoeg is.
Ik bedoel het niet op die manier. Ik bedoel dat dit een zeer hoog aantal is, hoger dan je normaal gesproken ziet. 1 kogel staat niet gelijk aan 1 dode. Verre van. Hij heeft het dus ''goed'' gedaan, voor zover je dat kan zeggen. :')

Veel andere mensen komen niet op zo'n aantal uit als je naar de school-shootings kijkt.
Ron Paul 2012
  zaterdag 23 juli 2011 @ 14:48:47 #227
8369 speknek
Another day another slay
pi_99837950
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 14:45 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

In z'n kleine witte auto. Waar zijn de swat busjes als je ze nodig hebt.
Dat zal inderdaad wel een belangrijke conclusie worden. Het duurde ruim een uur na de eerste berichten van de schietpartij dat we nieuws kregen dat 'agenten onderweg waren'. Bij een klaarblijkelijk terroristische aanslag moet je BBE interventieteam binnen tien minuten in een snelle helikopter zitten. Klopte het toch dat Noorwegen een soft target was; zijn te slecht voorbereid.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 14:49:33 #228
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_99837977
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 14:46 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Op scholen kunnen ze naar buiten rennen, hier konden ze niet weg.
zoals deze jongen ook verteld hij was weg gezwommen en moest weer terug omdat het water ontzettend koud was hij heeft heeel erg veel geluk gehad :o
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_99837998
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 14:48 schreef MouzurX het volgende:
Maar wat deze zegt:

[..]

een jager met een boerenbedrijf is niet echt verdacht.
pi_99838003
Maar goed, hoe kun je je hier nou écht op voorbereiden? Niemand die zoiets verwacht, en oefeningen zullen toch altijd anders zijn dan de 'real-deal'.
pi_99838004
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 14:47 schreef Specularium het volgende:

[..]

Wel goed dat je het achter een spoiler doet.
Nieuwe beelden met rook vanuit het ontplofte gebouw
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_99838009
Het is nog best een knappe prestatie, bijna 100 mensen afmaken.
٩๏̯͡๏)۶
pi_99838013
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 14:48 schreef speknek het volgende:

[..]

Dat zal inderdaad wel een belangrijke conclusie worden. Het duurde ruim een uur na de eerste berichten van de schietpartij dat we nieuws kregen dat 'agenten onderweg waren'. Bij een klaarblijkelijk terroristische aanslag moet je BBE interventieteam binnen tien minuten in een snelle helikopter zitten. Klopte het toch dat Noorwegen een soft target was; zijn te slecht voorbereid.
Dit gezeik ga je altijd blijven krijgen. Mensen, als ze het eenmaal goed hebben, willen minder investeren in veiligheid want ''het is toch niet nodig''. Nu gaat het nog over politiediensten, straks krijg je soortgelijke verhalen over militaire aangelegenheden. Een goed militair apparaat kon hier in deze situatie ook prima dienst doen trouwens.
Ron Paul 2012
  zaterdag 23 juli 2011 @ 14:50:45 #234
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_99838025
Wat een dag.. Alle sterkte aan de nabestaanden.

Kan iemand me snel alle nieuwe informatie geven wat er net binnen is gekomen?
graag op anoniem
pi_99838039
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 14:41 schreef speknek het volgende:

[..]

Dat is niet echt een eerlijke vergelijking.

1. De jongeren die in een jeugdvereniging van een politieke partij zitten zijn vrijwel allemaal hoogopgeleid
2. Sociaal-democratische jongeren zullen overwegend meer internationaal gericht zijn (de dader zelf noemde het een oorlog tussen nationalisten en internationalisten, ik denk dat ook in Nederland de jongeren van de pvda en d66 bijvoorbeeld vaker mee zouden doen met de Model United Nations)
3. Zelfselectie van de kinderen, degenen die goed Engels kunnen zullen eerder voor de camera van internationale ploegen gaan staan dan degenen die dat niet kunnen.
4. Selectie van de cameraploeg; die maakt een praatje en kiest degene uit die helder kan uitleggen wat er is gebeurd.
5. Je bent veel beter geprimed om typisch Nederlandse fouten in andere talen op te merken, plus dat het daardoor veel erger klinkt.

Nederlanders spreken waarschijnlijk het beste Engels van de niet-natives niet-gekoloniseerden, heb ik tevens van meerdere Engelstaligen vernomen (en niet omdat ik zelf Nederlands was).
Dit.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 14:51:20 #236
181126 MouzurX
Misschien?
pi_99838046
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 14:50 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

een jager met een boerenbedrijf is niet echt verdacht.
Wel als die al eerder is opgepakt met politiepakken en wapens enz.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_99838060
quote:

[..]

Vijf miljoen inwoners en bijna 10 keer het opervlak van Nederland. Gezien dit relatief dicht bij Oslo gebeurde zou ik ook zeggen dat het beter had gemoeten, maar het hele land dergelijke dekking bieden lijkt me niet haalbaar.
  Donald Duck held zaterdag 23 juli 2011 @ 14:51:47 #238
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_99838067
quote:
Maar wat deze zegt:

[..]

Leuke achteraf conclusie. Maar deze informatie was niet vooraf te combineren.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_99838091
quote:
Maar wat deze zegt:

[..]

Want? Het is altijd makkelijk om terug te kijken. Dat zie je ook met vragen als 'waar was de politie'.
Politics -> Poly = many; Tics = bloodsucking creatures
pi_99838097
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 14:51 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Leuke achteraf conclusie. Maar deze informatie was niet vooraf te combineren.
Niet zonder het aanleggen van gigantische databases, waar iedereen altijd zo op tegen is.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 14:52:36 #241
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_99838104
quote:

[..]

Je kijkt teveel amerikaanse series.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_99838110

[ Bericht 100% gewijzigd door Mr.44 op 23-07-2011 14:52:52 ]
pi_99838113
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 14:50 schreef KingRoland het volgende:
Wat een dag.. Alle sterkte aan de nabestaanden.

Kan iemand me snel alle nieuwe informatie geven wat er net binnen is gekomen?
84 doden op het eiland, 7 in downtown Oslo. Dader opgepakt en aangeklaagd voor beide aanslagen. Een onbekende tweede is ook gearresteerd, maar over zijn eventuele betrokkenheid is nog niet veel bekend.
pi_99838114
Deze jongen was verkleed als agent, lokte zo mensen. Het was een geplande, gerichte actie om zoveel mogelijk mensen te doden. Een klein eiland. Veel jonge mensen. Uit het niets. Zo'n schutter heeft dan genoeg mogelijkheden om veel mensen te doden.
pi_99838153
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 14:52 schreef Monidique het volgende:
Deze jongen was verkleed als agent, lokte zo mensen. Het was een geplande, gerichte actie om zoveel mogelijk mensen te doden. Een klein eiland. Veel jonge mensen. Uit het niets. Zo'n schutter heeft dan genoeg mogelijkheden om veel mensen te doden.
Precies, was gewoon schiettent. Enige beperkende factor was de snelheid waarmee hij kon schieten en het aantal kogels dat hij tot zijn beschikking had.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_99838174
quote:

[..]

Bij de meeste terreurdaden heb je aan een BBE niets. Ik denk eerlijk gezegd dat je een wat optimistisch beeld hebt van wat een dergelijke eenheid kan, en hoe snel die inzetbaar zijn. En zelfs als je zoiets zou hebben, bedenk ook dat zo'n eenheid dan naar de site van de explosie gestuurd zou zijn...
Politics -> Poly = many; Tics = bloodsucking creatures
pi_99838188
felt the blast - so loud - as if it happened right outside my building. Then the smoke cloud shot up in the sky. I ran to get my camera, and this is what I saw.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 14:55:35 #248
8369 speknek
Another day another slay
pi_99838198
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 14:51 schreef apple_pie het volgende:
Vijf miljoen inwoners en bijna 10 keer het opervlak van Nederland. Gezien dit relatief dicht bij Oslo gebeurde zou ik ook zeggen dat het beter had gemoeten, maar het hele land dergelijke dekking bieden lijkt me niet haalbaar.
Nee klopt natuurlijk ook, maar buiten het Oslo gebied (en evt. Bergen) is de kans op een (grote) terroristische aanslag ook te verwaarlozen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_99838215
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 14:52 schreef waht het volgende:

[..]

Niet zonder het aanleggen van gigantische databases, waar iedereen altijd zo op tegen is.
Maar ookal heb je een goede database, dan heb je nog geen personeel om daar goed op toe te houden. Tenminste: bij Tristan vd Vlis was ook bekend dat ie psychotisch was in de politiedatabase (vreemd genoeg is dat nu opeens oeperdepoeps gewist...) maar niemand die dat combineerde met zijn aanvraag voor een wapenvergunning.

Enige waar dat soort databases goed voor zijn is om lekker te spitten in het leven van je buurvrouw oid terwijl je je verveelt op werk. Niet nuttig dus, slecht voor je privacy en gevoellig voor misbruik, reteduur zoals alle ict-projecten vd overheid en nauwelijks veiligheidsverhogend.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 14:56:22 #250
8369 speknek
Another day another slay
pi_99838219
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 14:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je kijkt teveel amerikaanse series.
Dat sowieso.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')