Ik bedoel het niet op die manier. Ik bedoel dat dit een zeer hoog aantal is, hoger dan je normaal gesproken ziet. 1 kogel staat niet gelijk aan 1 dode. Verre van. Hij heeft het dus ''goed'' gedaan, voor zover je dat kan zeggen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 14:46 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Ja duh. Dat beweert hij ook niet, dat het niet genoeg is.
Dat zal inderdaad wel een belangrijke conclusie worden. Het duurde ruim een uur na de eerste berichten van de schietpartij dat we nieuws kregen dat 'agenten onderweg waren'. Bij een klaarblijkelijk terroristische aanslag moet je BBE interventieteam binnen tien minuten in een snelle helikopter zitten. Klopte het toch dat Noorwegen een soft target was; zijn te slecht voorbereid.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 14:45 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
In z'n kleine witte auto. Waar zijn de swat busjes als je ze nodig hebt.
zoals deze jongen ook verteld hij was weg gezwommen en moest weer terug omdat het water ontzettend koud was hij heeft heeel erg veel geluk gehadquote:Op zaterdag 23 juli 2011 14:46 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Op scholen kunnen ze naar buiten rennen, hier konden ze niet weg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er staat nog een vraag voor u open!!
Nieuwe beelden met rook vanuit het ontplofte gebouwquote:Op zaterdag 23 juli 2011 14:47 schreef Specularium het volgende:
[..]
Wel goed dat je het achter een spoiler doet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit gezeik ga je altijd blijven krijgen. Mensen, als ze het eenmaal goed hebben, willen minder investeren in veiligheid want ''het is toch niet nodig''. Nu gaat het nog over politiediensten, straks krijg je soortgelijke verhalen over militaire aangelegenheden. Een goed militair apparaat kon hier in deze situatie ook prima dienst doen trouwens.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 14:48 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat zal inderdaad wel een belangrijke conclusie worden. Het duurde ruim een uur na de eerste berichten van de schietpartij dat we nieuws kregen dat 'agenten onderweg waren'. Bij een klaarblijkelijk terroristische aanslag moet je BBE interventieteam binnen tien minuten in een snelle helikopter zitten. Klopte het toch dat Noorwegen een soft target was; zijn te slecht voorbereid.
Dit.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 14:41 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat is niet echt een eerlijke vergelijking.
1. De jongeren die in een jeugdvereniging van een politieke partij zitten zijn vrijwel allemaal hoogopgeleid
2. Sociaal-democratische jongeren zullen overwegend meer internationaal gericht zijn (de dader zelf noemde het een oorlog tussen nationalisten en internationalisten, ik denk dat ook in Nederland de jongeren van de pvda en d66 bijvoorbeeld vaker mee zouden doen met de Model United Nations)
3. Zelfselectie van de kinderen, degenen die goed Engels kunnen zullen eerder voor de camera van internationale ploegen gaan staan dan degenen die dat niet kunnen.
4. Selectie van de cameraploeg; die maakt een praatje en kiest degene uit die helder kan uitleggen wat er is gebeurd.
5. Je bent veel beter geprimed om typisch Nederlandse fouten in andere talen op te merken, plus dat het daardoor veel erger klinkt.
Nederlanders spreken waarschijnlijk het beste Engels van de niet-natives niet-gekoloniseerden, heb ik tevens van meerdere Engelstaligen vernomen (en niet omdat ik zelf Nederlands was).
Wel als die al eerder is opgepakt met politiepakken en wapens enz.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 14:50 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
een jager met een boerenbedrijf is niet echt verdacht.
Vijf miljoen inwoners en bijna 10 keer het opervlak van Nederland. Gezien dit relatief dicht bij Oslo gebeurde zou ik ook zeggen dat het beter had gemoeten, maar het hele land dergelijke dekking bieden lijkt me niet haalbaar.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 14:48 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat zal inderdaad wel een belangrijke conclusie worden. Het duurde ruim een uur na de eerste berichten van de schietpartij dat we nieuws kregen dat 'agenten onderweg waren'. Bij een klaarblijkelijk terroristische aanslag moet je BBE interventieteam binnen tien minuten in een snelle helikopter zitten. Klopte het toch dat Noorwegen een soft target was; zijn te slecht voorbereid.
Leuke achteraf conclusie. Maar deze informatie was niet vooraf te combineren.quote:
Want? Het is altijd makkelijk om terug te kijken. Dat zie je ook met vragen als 'waar was de politie'.quote:
Niet zonder het aanleggen van gigantische databases, waar iedereen altijd zo op tegen is.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 14:51 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Leuke achteraf conclusie. Maar deze informatie was niet vooraf te combineren.
Je kijkt teveel amerikaanse series.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 14:48 schreef speknek het volgende:
[..]
84 doden op het eiland, 7 in downtown Oslo. Dader opgepakt en aangeklaagd voor beide aanslagen. Een onbekende tweede is ook gearresteerd, maar over zijn eventuele betrokkenheid is nog niet veel bekend.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 14:50 schreef KingRoland het volgende:
Wat een dag.. Alle sterkte aan de nabestaanden.
Kan iemand me snel alle nieuwe informatie geven wat er net binnen is gekomen?
Precies, was gewoon schiettent. Enige beperkende factor was de snelheid waarmee hij kon schieten en het aantal kogels dat hij tot zijn beschikking had.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 14:52 schreef Monidique het volgende:
Deze jongen was verkleed als agent, lokte zo mensen. Het was een geplande, gerichte actie om zoveel mogelijk mensen te doden. Een klein eiland. Veel jonge mensen. Uit het niets. Zo'n schutter heeft dan genoeg mogelijkheden om veel mensen te doden.
Bij de meeste terreurdaden heb je aan een BBE niets. Ik denk eerlijk gezegd dat je een wat optimistisch beeld hebt van wat een dergelijke eenheid kan, en hoe snel die inzetbaar zijn. En zelfs als je zoiets zou hebben, bedenk ook dat zo'n eenheid dan naar de site van de explosie gestuurd zou zijn...quote:Op zaterdag 23 juli 2011 14:48 schreef speknek het volgende:
[..]
Nee klopt natuurlijk ook, maar buiten het Oslo gebied (en evt. Bergen) is de kans op een (grote) terroristische aanslag ook te verwaarlozen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 14:51 schreef apple_pie het volgende:
Vijf miljoen inwoners en bijna 10 keer het opervlak van Nederland. Gezien dit relatief dicht bij Oslo gebeurde zou ik ook zeggen dat het beter had gemoeten, maar het hele land dergelijke dekking bieden lijkt me niet haalbaar.
Maar ookal heb je een goede database, dan heb je nog geen personeel om daar goed op toe te houden. Tenminste: bij Tristan vd Vlis was ook bekend dat ie psychotisch was in de politiedatabase (vreemd genoeg is dat nu opeens oeperdepoeps gewist...) maar niemand die dat combineerde met zijn aanvraag voor een wapenvergunning.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 14:52 schreef waht het volgende:
[..]
Niet zonder het aanleggen van gigantische databases, waar iedereen altijd zo op tegen is.
Dat sowieso.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 14:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je kijkt teveel amerikaanse series.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |