Nee idd je hebt geen spatborden dus als het regent is dat wel wat minder praktisch.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:10 schreef DuTank het volgende:
Ligt eraan. Als jij daar in je pak met je aktetas op moet, lijkt het me niet zo praktisch. Maar zo'n fiets is ook in de stad prima te gebruiken.
Mountain-bike is eigenlijk hetzelfde als een all-terrain bike
Onzinquote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:12 schreef LAUWESTYLE het volgende:
Alleen zit er natuurlijk geen licht op een mountainbike en meen eens gehoord te hebben dat losse fietslampjes niet mogen volgens de wet.
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:14 schreef Klaploper het volgende:
Ja, dit kan prima. Je moet alleen zorgen dat je de fiets binnen de bebouwde kom nooit in de allerhoogste of de allerlaagste versnelling zet. Dit in verband met de politie en boetes etc.
De knipperstand mag officieel niet (maar er zit ook een continue stand op die dingen) maar de politie is echt allang blij dat je iets van licht hebt hoorquote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:12 schreef LAUWESTYLE het volgende:
[..]
Nee idd je hebt geen spatborden dus als het regent is dat wel wat minder praktisch.
Maar in zo'n geval neem ik toch wel de auto.![]()
Alleen zit er natuurlijk geen licht op een mountainbike en meen eens gehoord te hebben dat losse fietslampjes niet mogen volgens de wet.
Dat was tot voor kort zo, totdat een rechter oordeelde dat dat absurd was, aangezien het op de zichtbaarheid van de fietser (het doel van de wetgeving betreffende fietsverlichting) geen effect had.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:12 schreef LAUWESTYLE het volgende:
In de regen fiets ik ook niet hoorquote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:12 schreef LAUWESTYLE het volgende:
[..]
Nee idd je hebt geen spatborden dus als het regent is dat wel wat minder praktisch.
Maar in zo'n geval neem ik toch wel de auto.![]()
Maar om met zo'n fiets het bos in te gaan......quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:42 schreef CantFazeMe het volgende:
Heb je al eens op Cortina gekeken? Hele mooie groene mountainachtige bike daar en ideaal voor de stad!
Deze dus:
[ afbeelding ]
Daar is het ook niet voor bedoeldquote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:43 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Maar om met zo'n fiets het bos in te gaan......
Dus niets voor TS.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:44 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Daar is het ook niet voor bedoeld.
Waarom niet? Grof bos kan niet maar normaal grond wel hoor. Hij geeft toch stad/tour routes aan? Dat kan prima lijkt mij.quote:
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:04 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Waarom niet? Grof bos kan niet maar normaal grond wel hoor. Hij geeft toch stad/tour routes aan? Dat kan prima lijkt mij.
Hij wil dus ook de bossen in.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:08 schreef LAUWESTYLE het volgende:
I in de buurt zijn veel (heuvelachtige) bosgebieden waar je je wekelijks een aantal uurtjes kan vermaken en verder wil ik ook gewoon lange fietstochten maken in de omgeving.
Maar nu vraag ik me af of zo'n mountainbike ook een beetje geschikt is als stad
Uitkomst:quote:
Simpel zat toch?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:34 schreef tomaat52 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mijn fiets. Ik gebruik 'm voor alles. Om naar school te fietsen, door het bos te raggen of een rond van 50 km te fietsen.Ik ben er zeer tevreden mee.
Je hebt alleen een hoop herrie en bij een bepaalde bandenspanning en snelheid voel je alles trillen, omdat noppen.
Hmm die ziet er wel heel ruig uit zeg.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:10 schreef tomaat52 het volgende:
Trouwens, die fiets die ik net gepost heb is niet eens zo gek duur.
En is zo'n hybride fiets ongeveer vergelijkbaar met een all-terrainbike?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:45 schreef Wootism het volgende:
Ooit van een citybike gehoord? Nou google daar maar eens op
ARg, laat maar. De term 'citybike' wordt weer erg breed opgevat op internet...
Je hebt iig van die hybride fietsen die tussen een stadsfiets en een mountainbike inzitten.
verschil tussen die twee is, dat een all terrain ook geen spatborden/licht heeft.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:47 schreef LAUWESTYLE het volgende:
[..]
En is zo'n hybride fiets ongeveer vergelijkbaar met een all-terrainbike?
Dat zijn toch ook een soort fietsen die tussen mountain en toerfiets inzitten?
En dan gepakt worden voor heling zeker.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:42 schreef Specularium het volgende:
Of je koopt van een junk een stadsfiets voor een tientje, voor erbij.
Dus een citybike is een mountainbike maar dan met bagagedrager, spatborden en verlichting?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:48 schreef BrandX het volgende:
[..]
verschil tussen die twee is, dat een all terrain ook geen spatborden/licht heeft.
Een citybike is zeg maar een mountainbike/all terrainbike, met spatborden, bagagedrager en lichten.
Kijk, dit kan ook, ik zou die onderste doen. Qua kopen dan.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:50 schreef BrandX het volgende:
dit soort dus:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je vering en remmen moeten iets beter zijn. Ik vind die mountainbikes altijd zo overdreven.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:52 schreef LAUWESTYLE het volgende:
[..]
Dus een citybike is een mountainbike maar dan met bagagedrager, spatborden en verlichting?
Lijkt me toch wel dat die minder goed geschikt is om door bossen en bergen te crossen want anders zou iedereen toch wel een citybike kopen i.p.v. een mountainbike als die toch alleen maar meer voordelen geeft?
Als TS serieus het bos in wil en ATB routes gaat rijden heeft hij er niks aan. Het zijn sportieve stadsfietsen. Als je daarmee het bos in gaat is de kans nogal groot dat je de spatborden breekt, als er over takken gereden wordt. Of de takken zitten er vast tussen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 09:09 schreef Specularium het volgende:
[..]
Je vering en remmen moeten iets beter zijn. Ik vind die mountainbikes altijd zo overdreven.
Alsof je hier zulk ruig landschap hebt (wat uitzonderingen daargelaten).
2 keer op iets klikken en die hele fiets flikkert uit elkaar.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 09:27 schreef Dribbel_ het volgende:
En oppassen dat je wielen en zadel niet gejat worden omdat die vaak los zitten
¤499, maar dan heb je ook wat.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:40 schreef LAUWESTYLE het volgende:
[..]
Hmm die ziet er wel heel ruig uit zeg.![]()
Wat betaal je voor zoiets?
Heb ik ook.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 16:30 schreef RobBor het volgende:
Klitteband spatborden erop en lampjes en je kunt de stad in. Banden wat harder oppompen dan. Meeste ATB's zijn zelfs lichter dan stadsfietsen.
Je bedoelt een semi-slick?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 16:37 schreef Guus Muisarm het volgende:
Met een hybride band is het goed te doen, jaren gedaan. Zo'n dikke band met noppen maar met een dun loopvlak in het midden zodat je dat gezoem niet hebt van noppen in de stad (en het remt wat beter)
Ja ik twijfel nog een beetje tussen een sportieve toerfiets en een ATB.quote:
Doe jezelf een lol, en koop geen bouwmarkt mountainbike.quote:Op zondag 24 juli 2011 09:45 schreef LAUWESTYLE het volgende:
[..]
Ja ik twijfel nog een beetje tussen een sportieve toerfiets en een ATB.
ATB is wel het beste om de bossen mee in te gaan, anderszijds is een toerfiets weer beter voor de grote afstanden op vlakke ondergrond.
Of ik haal er toch twee aparte fietsen voor (waarvan bijvoorbeeld de toerfiets tweedehands) dat kan natuurlijk ook met de tijd.![]()
Iig ben al een stuk wijzer na de reacties in dit topic.
Jij dan met je zigzag ideal mountainbikequote:Op zondag 24 juli 2011 11:35 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Doe jezelf een lol, en koop geen bouwmarkt mountainbike.
Uhm, voor ¤120 kan je geen fatsoenlijke verwachten.quote:Op zondag 24 juli 2011 11:46 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Jij dan met je zigzag ideal mountainbike
Ik heb 4,5 jaar geleden een huismerk mountainbike gehaald bij de fietsenwinkel, en hij doet het goed, je kan er natuurlijk van maken wat je wilt, was ¤399 en ik fiets er nog steeds op..
quote:Op zondag 24 juli 2011 11:53 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Uhm, voor ¤120 kan je geen fatsoenlijke verwachten.Voor ¤399 mag je er veel meer van verwachten. Maar dan zit er ook geen Shimano SIS op. En het roest niet weg waar je bij staat.
Tis nu niet echt fietsweer.quote:Op zondag 24 juli 2011 11:54 schreef Dagoduck het volgende:
[..]Ik had een nieuwe mountainbike kunnen kopen, maar heb besloten een racefiets te kopen
lekker snel dat dat gaat
Heb er alleen nog niet zo heel veel opgefietst
Nee. Hybride band. http://www.decathlon.nl/NL/banden-hybride-11570075/quote:
Idd. een beetje eng met die dunne bandjes en dit weerquote:Op zondag 24 juli 2011 12:05 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Tis nu niet echt fietsweer.Pic van de fiets?
Whehe.quote:Op zondag 24 juli 2011 15:00 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Idd. een beetje eng met die dunne bandjes en dit weer
Je had hem al gezien
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |