Ja, ik ook. Zó bizar! Vorige keren wist ik dat. Tot op de minuut zeg maar.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 17:32 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Gefeliciteerd maneschijn! Ik ben benieuwd hoe ver je bent.
Was van plan om 4,5 week van tevoren te stoppen. Ik ben over het algemeen best hard voor mezelf, denk dat ik alles wel aankanquote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:51 schreef Susie het volgende:
Tot wanneer zou je dan nog door moeten werken Mevr_Mus? Ik bedoel je bent 7 september uitgerekend, dus echt lang zou je toch niet meer moeten? Of was je van plan 4 wkn van te voren te stoppen? Ik zie dit niet als opgeven hoor, er gebeurt nogal wat in je lichaam en je zult dus echt aan je beeb moeten denken.
Ik ga 6 weken van te voren, kijk er nu al naar uit! Ik heb gelukkig een hele lieve leidinggevende die ontzettend veel rekening met mij houd en dat is erg prettig kan ik je vertellen. Mijn opvolger is al bekend en die hoef ik eigenlijk niet eens zo erg in te werken (oud-collega), dus dat is ook erg fijn. Geen stress daarover.
Nou, dat dus. En ik gaf 14 maanden bv.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 21:28 schreef octopussy het volgende:
Ja, dat zijn ook zo van die dingen die niemand je van te voren verteld: het kan nog laaaaang duren voordat je weer een beetje fijn kan vrijen na een bevalling. Ik heb 6 maanden borstvoeding gegeven, en het was al die tijd down under echt een sahara
Absoluut, nu alquote:Op vrijdag 22 juli 2011 21:35 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Nou, dat dus. En ik gaf 14 maanden bv.![]()
Nirak, dat lijkt me op dit moment een goed alternatief jaAan de andere kant kan ik me zo voorstellen dat jullie ook last gaan krijgen van minder makkelijk bewegen en een dikke buik. Alleen dan op andere manieren ofzo..
Ja, dat lijkt me ook!quote:Op vrijdag 22 juli 2011 21:39 schreef Nirak het volgende:
[..]
Absoluut, nu almaar net wat eenvoudiger op te lossen
Nog 5 weken werken trouwens, dan verlof en aansluitend zwangerschapsverlof
Als ik het zo lees zou ikk haast willen dat ik er 1 wasquote:Op vrijdag 22 juli 2011 21:33 schreef Nirak het volgende:
Als ik al die bekentenissen lees ben ik blij dat lesboseks een stuk eenvoudiger lijkt te zijn nu
18 mnd bvquote:Op vrijdag 22 juli 2011 21:35 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Nou, dat dus. En ik gaf 14 maanden bv.![]()
Nirak, dat lijkt me op dit moment een goed alternatief jaAan de andere kant kan ik me zo voorstellen dat jullie ook last gaan krijgen van minder makkelijk bewegen en een dikke buik. Alleen dan op andere manieren ofzo..
hahahquote:Op vrijdag 22 juli 2011 21:48 schreef Kyara het volgende:
Ik vind het zwanger zijn eigenlijk wel leuk. Het idee dat er een minimensje in je groeit. Okey, je moet er wat dingen voor laten en wat aanpassingen voor doen en ja, je leven verandert enorm door de geboorte van je kind maar dat hoort er bij. Vindt alle veranderingen in mijn lichaam wel heel speciaal. En ik kijk elke dag vol bewondering naar mijn borsten.![]()
Nu alleen graag ietsje meer energie en ietsje minder maagzuur.
maar misschien praat ik ook wel anders als we een paar weken verder zijn
Nu ook? Ik heb af en toe echt het gevoel dat mn vliezen gebroken zijnquote:Op vrijdag 22 juli 2011 21:49 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
18 mnd bv
maar dus ook na de BV nog een droge bende
Het is wel speciaal dat er een minimensje in je groeit, een mix van ons allebei. Maar dit is beter te zien op youtube dan steeds op die onduidelijke echo's.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 21:48 schreef Kyara het volgende:
Ik vind het zwanger zijn eigenlijk wel leuk. Het idee dat er een minimensje in je groeit. Okey, je moet er wat dingen voor laten en wat aanpassingen voor doen en ja, je leven verandert enorm door de geboorte van je kind maar dat hoort er bij. Vindt alle veranderingen in mijn lichaam wel heel speciaal. En ik kijk elke dag vol bewondering naar mijn borsten.![]()
Nu alleen graag ietsje meer energie en ietsje minder maagzuur.
maar misschien praat ik ook wel anders als we een paar weken verder zijn
Sssssst..... verpest het nou niet. Ik zit nog in struisvogelmodus. Ik ben ook spontaan gaan geloven in de ooievaar. Die komt op 7 januari mijn kind brengenquote:Op vrijdag 22 juli 2011 21:50 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
hahah
tot een week of 25 is t prima te doen, tot je gaat waggelen, je kind gaat indalen, je bekkenklachten krijgt, blaasontstekingen candidainfecties, maagzuur.. slapeloosheid
succes
jij zit dus ook in struisvogelmodusquote:Op vrijdag 22 juli 2011 21:57 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Ik zal blij zijn als die eruit floept en ik klaar ben met heel het zwanger zijn![]()
nee nu is t idd een natte boelquote:Op vrijdag 22 juli 2011 21:52 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Nu ook? Ik heb af en toe echt het gevoel dat mn vliezen gebroken zijnWat dat betreft is het jammer dat ik verder niks kan
Daar ben ik soms wel jaloers op moet ik bekennen. Ik zou ook zo graag mijn vrouw terugzien in ons kindje.. Maar in plaats daarvan is het een onbekende (maar vast hele toffe) vent..quote:Op vrijdag 22 juli 2011 21:57 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Het is wel speciaal dat er een minimensje in je groeit, een mix van ons allebei.
aha dat was hetquote:
Neh, ik ben de lelijke dikkert van het stel, dus aan mij kon toch al niet veel meer verpest wordenquote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:17 schreef Kleurdoos het volgende:
mag ik vragen hoe jullie de keus hebben gemaakt, wie het kindje zou dragen? of ben jij gewoon knapper?
Als je dan nog niet waggelt door die dikke buik dan ga je het wel van die pamper doenquote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:39 schreef Beessie-Jen het volgende:
joh gewoon megapamperwerk in ziekenhuis he??
![]()
Nou inderdaad, en altijd die zin te horen "ja het hoort er gewoon bij en je weeééét waarvoor je het doet".quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:28 schreef Fee-nix het volgende:
Andermans kinderen meestal niet leuk: check.
Geen fan van zwangerschap: check.
Wat ik irritant vind, is dat mensen in je omgeving (of in ieder geval in mijn omgeving) vaak zoiets hebben van: ja, maar over zwanger zijn mag je niet klagen. Want het is zo bijzonnnnnnnnnder en magisch en een voorrecht etc etc. Is natuurlijk ook waar, maar soms is het ook gewoon klote en wil je je lijf gewoon terug.
Maargoed, ik heb nu nog (bijna) niks te klagen gelukkig. Ik koester deze weken, want ik weet waar het heen gaat.
ooo wacht maar tot je vliezen brekenquote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:55 schreef Nirak het volgende:
[..]
Als je dan nog niet waggelt door die dikke buik dan ga je het wel van die pamper doen
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:55 schreef Nirak het volgende:
[..]
Als je dan nog niet waggelt door die dikke buik dan ga je het wel van die pamper doen
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:02 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
ooo wacht maar tot je vliezen breken
en als je dan nog onderweg moet richting ziekenhuis.....
(herinnert zich iets van grote opgevouwen matjes in trainingsbroek... )
jaja er staat je nog zoveel te wachten
Zeg octo, ik moet je even tot de orde roepen: helemaal niet terecht! Jij bent een topvrouw! Sommige hebben nu eenmaal pech en last tijdens de zwangerschap. Maar dat maakt je nog niet tot een lastpak meid!quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:08 schreef octopussy het volgende:
Mja, zwanger zijn en bevallen vind ik eigenlijk een beetje noodzakelijk kwaad. Ik vind het vooral kut dat ik me weer heb moeten ziekmelden (zwangerschapsgerelateerd) op werk omdat ik zo nodig een kind wil en dat blijkbaar zo veel van mijn lichaam vraagt. Heeft misschien ook wel met het feit te maken dat ik in een werkomgeving zit met voornamelijk (veel single/kinderloze) mannen die moeders maar lastige wezens vinden.
En terecht...
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:08 schreef octopussy het volgende:
Mja, zwanger zijn en bevallen vind ik eigenlijk een beetje noodzakelijk kwaad. Ik vind het vooral kut dat ik me weer heb moeten ziekmelden (zwangerschapsgerelateerd) op werk omdat ik zo nodig een kind wil en dat blijkbaar zo veel van mijn lichaam vraagt. Heeft misschien ook wel met het feit te maken dat ik in een werkomgeving zit met voornamelijk (veel single/kinderloze) mannen die moeders maar lastige wezens vinden.
En terecht...
Nou en dat is nog zwak uitgedrukt.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:08 schreef Nirak het volgende:
Ik zeg nu heel dapper: ik kan niet wachtenMaar diep van binnen ben ik doodsbenauwd
of jezelf post-864 hechtingen weer in een auto proberen te vouwenquote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:02 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
ooo wacht maar tot je vliezen breken
en als je dan nog onderweg moet richting ziekenhuis.....
(herinnert zich iets van grote opgevouwen matjes in trainingsbroek... )
jaja er staat je nog zoveel te wachten
oe ja dat lijkt me ook weer eentje...op het lijstje; dat verteld niemand je als je zwanger bent...quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:13 schreef mignonne het volgende:
[..]
of jezelf post-864 hechtingen weer in een auto proberen te vouwen![]()
![]()
![]()
octoniks terecht, kom nou. Erg naar wel.
En auwau je aambeien die in de weg zittenquote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:27 schreef PM-girl het volgende:
Dat je op dag 5 ontlasting moet hebben gehad, maar dat je bij elke aandrang denkt dat je je hechtingen losperst
Vanwege de lompe beschrijvingen dus. Verder zijn al die kwaaltjes en toestanden gelukkig nog heeeel ver weg. Bij mij in de familie zeggen ze allemaal: ach ja, het doet wat pijn, niet veel en zodra je je kindje hebt dan is dat allemaal over. Dat lijkt me nu dus gewoon bullshit.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:40 schreef Soempie het volgende:
Ik moet alleen maar heel hard lachen om de verhalen.![]()
![]()
Ja dat kan ook nog natuurlijk... Maar ik hoop dan inderdaad op een bevalling zonder complicaties...quote:Op zaterdag 23 juli 2011 08:05 schreef RockabeIIa het volgende:
Feenix, dat kon ik helaas ook een hele periode niet maar ik had geen keizersnede. Gelukkig heeft het merendeel geen bevalling met complicaties![]()
Trouwens, waar je zelden over leest is een rollende baarmoeder. Komt schijnbaar alleen voor bij een volgend kind ivm de ruimte in je buik. En dat doet echt misselijkmakend zeer.
Gore foto's (niet van mijzelf) en verhalen kan ik gelukkig wel tegen. Hoort er toch ook allemaal gewoon bij. Dat poepen tijdens de bevalling kan ik me nu al druk over maken als ik er over aan het nadenken ben.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 09:23 schreef Kleurdoos het volgende:
bevallingsfoto's kijken..dat is iig een afrader, ik heb mijzelf nog nooit zo'n goorlap gevonden..en ik poepte niet eens!
(als ik zou moeten omschrijven hoe het eruitzag..dan wil niemand meer met me praten)
Ik denk iedere keer: moet je zien met hoeveel mensen we op de aarde zijn. Die zijn er ook allemaal uitgekomen en dat hebben die moeders toch ook maar mooi geflikt. En daar zaten vast grotere pieperds tussen dan ik ben.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 09:28 schreef Deepfreeze het volgende:
Het kan niet veel erger worden dan de 1e keer, en dat het ik ook overleefd![]()
Ik ben blij dat ik in een westerse beschaving geboren ben als ik zoiets lees...quote:Op zaterdag 23 juli 2011 09:41 schreef Fee-nix het volgende:
OMG hier had ik ook nog nooit van gehoord. Blijkbaar zouden sommige mannen juist blij zijn met een Sahara-droge doos tijdens borstvoeding...![]()
Linkje
idem hier, mn moeders eerste kindje overleed na 3 a 4 mnd, bij mn broer lag ze vanaf 3 mnd plat..en bij mij placenta previa (ik kwam 8 weken te vroeg en woog 2300 gram)quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:42 schreef Fee-nix het volgende:
Haha, inderdaad.
Maar ff serieus: tuurlijk vergeet je al die narigheid uiteindelijk weer. Het kan allemaal wat langer duren dan je voor ogen had, maar ook ik heb het weer aangedurfd! En veel mensen in mijn omgeving vinden dat heel knap van mij, aangezien ze mijn verhaal kennen. En ik vind het ook wel een beetje knap van mezelf.
O en er zijn natuurlijk ook zat mensen die wel voor een derde gaan. Zoals mijn ouders. (En bij mijn moeder liep ook niet alles over rozen... Voor mij heeft ze aan 6 weken in het ziekenhuis gelegen aan t eind van de zwangerschap omdat ik niet groeide. Ik was 48 cm en 2540 gr. en volgens mij woog mijn placenta maar 250 gr! Net op het randje zeiden de artsen... als ie nog kleiner was, was ik waarschijnlijk gehandicapt).
Hehehe... Tweede kindje van mijn moeder ging op zich prima, alleen bleef een stukje placenta achter, dus curretage uiteindelijk. Derde kindje onverwachte stuit bij een thuisbevalling! Dus toen moest ze er in 1 pers uitquote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:48 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
idem hier, mn moeders eerste kindje overleed na 3 a 4 mnd, bij mn broer lag ze vanaf 3 mnd plat..en bij mij placenta previa (ik kwam 8 weken te vroeg en woog 2300 gram)
en na mij heeft ze er nog 2 uitgefloept, die zijn jammergenoeg mislukt, alleen weten ze dat zelf nog niet
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:20 schreef Beessie-Jen het volgende:
verder kunnen op het lijstje:
na 4 dagen het gevoel hebben dat je borsten op ontploffen staan... als je warm hebt gedoucht gewoon stralen melk langs je lichaam naar beneden zien lopen en je ondertussen verwonderen over het feit dat je buik een eigen leven is gaan leiden en lijkt op een los stuk uitgerekt vel.. en langzaam wat heen en weer waggelt als je een poging doet jezelf af te drogen...
IDDquote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:45 schreef Susie het volgende:
Deze onderwerpen kunnen beter in het wachten op het 2de streepje-topic!Kunnen ze nog terug!
Ja eerst, en daarna krijg ik het toch altijd lichtelijk aardig heel veel benauwd.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:40 schreef Soempie het volgende:
Ik moet alleen maar heel hard lachen om de verhalen.![]()
![]()
ik teken ervoor!quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:55 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Toen ik zwanger was van mika had ik er een in mijn pufclub (zwanger van de tweede) die vertelde dat weeën voelde als klaar komen. Die arme vrouw...
Ga maar rens genieten van t mannekequote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:11 schreef Cyntiaa het volgende:
Ik ben weer thuis, meld me een dezer dagen.. Even lekker bijkomen en genieten van mijn zoon. Zal ook een stukje van mijn horror verhaal plaatsen
Hoe gaat het eigenlijk met je zusje?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:48 schreef Kleurdoos het volgende:
en na mij heeft ze er nog 2 uitgefloept, die zijn jammergenoeg mislukt, alleen weten ze dat zelf nog niet
Oew lekker sushi!!!quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:47 schreef Deepfreeze het volgende:
2 augustus, 4 jaar geleden was ik aan het wachten.. Duurde nog 8 dagen voordat het resultaat had
Zou het helpen p_iglet?
Zonet lekker shusi gegeten. njumnjum
Dat is dus niet zo! Enkele jaren terug werd dit nog als advies gegeven, maar inmiddels niet meer!quote:Op zaterdag 23 juli 2011 15:23 schreef danic het volgende:
Of je gooit het voor minimaal 24 uur in de vriezer. Dan dood je eventuele bacteriën ook.
Ja, aan de ene kant wil ik dat dus ook, aan de andere kant vind ik dat het kaartje over de baby gaat en niet over Lotte... lastig.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 15:35 schreef Beessie-Jen het volgende:
@linda; ik heb een klein versje zusgerelateerd in ons kaartje staan.... vond ik zelf wel mooi...
verder weinig extra tekst enzo...
@Piglet; ja ik zag je strakke schema alen 41+4 zou hier sporttechnisch wat beroerder worden
mijn teamgenootjes zien me errrrrg graag weer snel in de sporthal in actie...
(moeten maar zien hoe dat gaat deze keer.)
en over vis gesproken; tijdens mijn nestelfeestjeheeft T met Evie op de markt kibbelingen gegeten
mijn kleine smurfje vond het heeeeerlijk schijnt..
(en de grote smurf ook, maar dat was al bekend haha)
datzelfde had ik ook wel een beetje; maar het kaartje gaat ook over de baby;quote:Op zaterdag 23 juli 2011 15:41 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Ja, aan de ene kant wil ik dat dus ook, aan de andere kant vind ik dat het kaartje over de baby gaat en niet over Lotte... lastig.
Ik vond dat het kaartje enkel een aankondiging was van geboorte van nr. 2, waarin nr. 2 de hoofdrol speelt dus en niet nr. 1. Naar mijn persoonlijke mening zou de nadruk teveel op nr. 1 die een zusje krijgt hebben gelegen als het een echt zusjes kaartje was geworden, in plaats van op geboorte van nr. 2. En dat wilden we liever niet.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 15:41 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Ja, aan de ene kant wil ik dat dus ook, aan de andere kant vind ik dat het kaartje over de baby gaat en niet over Lotte... lastig.
En wat lief, zo samen ergens wat etenRonny ging vaak met Lotte 's middags ijs eten als ik moest werken op zijn vrije dag
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik ben nog steeds blij met allebei de kaartjes
[ Bericht 16% gewijzigd door mignonne op 23-07-2011 16:30:39 ]:)
Helaas is het bij mij pas in week 19 begonnen/echt pijnlijk geworden. Ik zit nu in de 21e week. Dus helaas houd ik blijkbaar een ander schema aan. Ik ga er de komende tijd maar voor zorgen dat ik geen harde tepels krijg, dus niet meer even snel zonder jas naar de auto lopen, douchen met de deur dicht en 's nachts maar even geen raam meer open.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:46 schreef Mevr_Mus het volgende:
Summerbreeze, ik heb dat ook heel erg gehad! Zeker als het heel koud was kon ik wel janken af en toe... Helaas nooit een oplossing voor gevonden. Het goede nieuws is dat het tegen week 20 weg was.
Ik heb me vast voorgenomen om naast mijn vrouw te blijven staan, en het "spektakel" aan me te laten voorbijgaan. Al weet ik niet in welke mate dat mogelijk is, of hoe het allemaal verloopt.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:35 schreef TimeJumper het volgende:
Aventura en Cythiaa hebben de `horror`doorstaan, en kunnen zien waar ze het voor hebben gedaan![]()
En de volgende zijn:![]()
Augustus:02 augustus 2011: vrouwtje-theelepel
14 augustus 2011: Beregd (papa)
18 augustus 2011: Hilliebillie
25 augustus 2011: BeessieJen
26 augustus 2011: p_iglet
31 augustus 2011: Linda2205 (jongetje)
Ik moet nog maar 3 en een halve maand(wat klinkt dat kort
)
invetten wil wel eens helpen, uierzalfquote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:17 schreef SummerBreeze het volgende:
even heel brutaal zonder bijlezen een vraagje: ik heb de laatste tijd dat als ik het koud heb of als mijn tepels ergens achter vast blijven zitten ofzo, nouja, eigenlijk steeds als ik harde tepels heb, dat het doorslaat tot een soort kramp. Dat het lijkt of ze in de bankschroef zitten en dat doet PIJN.
Tot afgelopen nacht duurde het meestal maar even, maar vanmorgen en zojuist zat ik te huilen van de pijn en hield het gewoon meer dan een half uur aan.
Iemand enig idee waar het door komt en, nog belangrijker, hoe ik er vanaf kom of in ieder geval hoe ik op de momenten dat het gebeurt van de pijn af kom?
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 16:24 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik vond dat het kaartje enkel een aankondiging was van geboorte van nr. 2, waarin nr. 2 de hoofdrol speelt dus en niet nr. 1. Naar mijn persoonlijke mening zou de nadruk teveel op nr. 1 die een zusje krijgt hebben gelegen als het een echt zusjes kaartje was geworden, in plaats van op geboorte van nr. 2. En dat wilden we liever niet.
We hebben wel het gedichtje aan laten sluiten bij het vorige kaartje (met dank aan Lishe die het gedichtje maakte!![]()
) en zo waren de twee zusjes toch een beetje verbonden.
Ja, zo denk ik er geloof ik ook een beetje over. We hebben wel eenzelfde kaartje, zodat het bij elkaar past. Nougoed, dan maar op zoek naar een tekstje voor erin!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik ben nog steeds blij met allebei de kaartjes
Maantje, jou had ik nog niet gefeliciteerd geloof ik..! Van harte met je wondertje! Ben je een kloon trouwens?Lotte!
Noah!
Oeh, niet aan gedacht, maar klinkt logisch, Doe je 's winters immers ook met je gezicht bij het schaatsen enzo tegen de schrale kou. Nu nog iets verzinnen tegen de momenten van harde tepels die niets met kou te maken hebben.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 20:41 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
invetten wil wel eens helpen, uierzalfof een laag vaseline
Mijn vent stond ook aan het hoofdeind bij mij maar had toch een duidelijk zicht op het spektakelquote:Op zaterdag 23 juli 2011 20:06 schreef Beregd het volgende:
[..]
Ik heb me vast voorgenomen om naast mijn vrouw te blijven staan, en het "spektakel" aan me te laten voorbijgaan. Al weet ik niet in welke mate dat mogelijk is, of hoe het allemaal verloopt.
naja, ik ben dankzij dit topic op het ergste voorbereid, kan alleen maar meevallen dusquote:Op zondag 24 juli 2011 12:31 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Mijn vent stond ook aan het hoofdeind bij mij maar had toch een duidelijk zicht op het spektakelHij heeft alles gezien.
Das t voordeel van zelf bevallen, tenzij dr een spiegel tussen je benen gepropt wordt, zie je dr niks vanquote:Op zondag 24 juli 2011 12:31 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Mijn vent stond ook aan het hoofdeind bij mij maar had toch een duidelijk zicht op het spektakelHij heeft alles gezien.
Mijn man komt ook aan het hoofdeind er bij staan. Hij kan helaas niet tegen bloed en wil het hele gebeuren daarbeneden dus ook niet zien, wat ik me helemaal voor kan stellen.. En dan heb ik liever dat ie gewoon naast me staat en dat ik z'n hand helemaal fijn kan knijpen, als dat ie ineens flauwvalt en dat ze ook nog eens moeite moeten doen om hem bij z'n positieven te krijgen.. (maar we mochten hem ook gewoon onder het bed vegen dan, zei hij al..quote:Op zondag 24 juli 2011 13:22 schreef Beregd het volgende:
[..]
naja, ik ben dankzij dit topic op het ergste voorbereid, kan alleen maar meevallen dus
ja dat viel ook wel mee, ware het niet dat ze de nodige startproblemen had... en het schijnt dat kindjes van rond de 34 weken het vaak beter doen dan kindjes van rond de 36 weken..quote:Op zondag 24 juli 2011 10:26 schreef Kleurdoos het volgende:
BJ ik was er steeds van in de veronderstelling dat Evie zo prematuur was, maar ze was maar 5 dagen eerder dan ze eigenlijk mocht komen? Dat valt nog wel mee toch!
Een tentjequote:Op zondag 24 juli 2011 17:42 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Ik ben ook nog niet aan het bevallen. Ik ben er echt zo zenuwachtig voor, tis maar goed dat ik er niet onderuit kan. Afgelopen woensdag zat de boel nog dicht, de baarmoedermond was wel al korter. De baby word steeds rustiger, misschien stilte voor de storm. Ik voel me wel een bezienswaardigheid. Mijn buik is heel groot. Iedereen maakt een praatje met je, van de week zei een oudere dame, noh meidje, je lijkt wel een wandelend tentje.
quote:Op zondag 24 juli 2011 13:27 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
<knips>
(maar we mochten hem ook gewoon onder het bed vegen dan, zei hij al..)
Maar gaat vast goed komen..
Ja, dat heb ik volgens mij ook gehad. En er staat me iets bij over de mogelijkheid om mee te doen aan een onderzoek naar vroeggeboren kinderen (d.w.z., kijken of de lengte van de baarmoedermond in een bepaald stadium van de zwangerschap iets zegt over de termijn waarop je baby geboren wordt, als ik het me goed herinner).quote:Op zondag 24 juli 2011 20:12 schreef wickie het volgende:
Nu heb ik wel een inwendige echo gehad van de baarmoedermond om op te meten of er ontsluiting was, maar dit was vanwege de aanhoudende harde buiken.
quote:Op zondag 24 juli 2011 20:22 schreef Kleurdoos het volgende:
geen gewroet in mn petoet zeg ik maar zo
Maar dan liep je dus al bij een gyn?quote:Op zondag 24 juli 2011 20:27 schreef Aoraki het volgende:
[..]
![]()
Bij mij hebben ze bij 24 wkn de baarmoedermond opgemeten met inwendige echo. Bij de laatste controle (30wkn) heeft de gyn gewoon even op het oog gekeken hoe de baarmoedermond eruit zag (uitwendige echo), waarschijnlijk als ie er verkort uitgezien had, had hij wel wat beter gekeken.
Ja, echo's doen ze hier bij de verloskundige gelukkig ook niet moeilijk over. Iedere keer kijken we, en dat vind ik wel fijn. Maar niet iets inwendigs, gelukkig.quote:Op zondag 24 juli 2011 20:35 schreef Aoraki het volgende:
ikke wel, ik weet niet hoe het met V-T zit...
Als je onder controle bent in het ziekenhuis doen ze heel makkelijk 'even' een echo om 'even' te kijken. Laatste keer duurde die volgens mij nog geen minuut. Ach ja, ik heb hem onderhand al wel genoeg gezien. Net als het horen van de hartslag niet echt bijzonder meer is als je 3 keer per week een half uur aan de CTG hangt...(dat was gelukkig mijn vorige zwangerschap, bij deze nog niet)
Ik weet de precieze reden ook niet maar wel dat ze dit in ons z-huis ook zeiden.quote:Op zondag 24 juli 2011 14:16 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
ja dat viel ook wel mee, ware het niet dat ze de nodige startproblemen had... en het schijnt dat kindjes van rond de 34 weken het vaak beter doen dan kindjes van rond de 36 weken..
(randprematuur), weet niet zo goed het hoe en waarom... maar misschien weet Poppedein het?
en wat is het hier enorm rustig!!! zal morgen wel weer drukker worden als alle partners aan het werk zijnhaha
Hmmm raar, ik kreeg dat advies afgelopen winter nog, van zowel verkopers als artsen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 15:39 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Dat is dus niet zo! Enkele jaren terug werd dit nog als advies gegeven, maar inmiddels niet meer!
Ik loop deze zwangerschap bij een gyn. Dat moest omdat ik hiervoor zwanger ben geweest van een kindje met een open schedeltje en daarna een bbz heb gehad. Ik heb alleen de eerste 8 weken inwendige echo's gehad. Nu heeft hij een inwendig onderzoek gedaan omdat hij me deze week wilde inleiden omdat dit een flinke jongen is. Ik wil dat zelf niet en daarom loop ik nog door tot max 40 weken. Ik ben btw ook helemaal niet gek op dat gewroetquote:Op zondag 24 juli 2011 19:59 schreef Beessie-Jen het volgende:
VT; ben je onder controle bij de gyn? bij mij is nog nooit een inwendig onderzoek gedaan naar dingen als baarmoedermond en ontsluiting?
ik lees dat hier wel vaker; maar is dat standaard bij controles? of na een bepaald aantal weken?
(ik weet dus niet wat er na de 36 weken standaard is??)
eigenlijk best raar toch? ik snap dat ook niet zo goed; maar dat is precies wat me hier ook verteld is. Dat was ook bij Evie het probleem, het niet kunnen drinken, ze heeft bijna 2 weken moedermelk via de sonde gehad (en tussendoor 8x per dag aanleggen), en toen nog kreeg ze met zelf drinken te weining binnen...quote:Op zondag 24 juli 2011 20:50 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Ik weet de precieze reden ook niet maar wel dat ze dit in ons z-huis ook zeiden.
Er lag een meisje die met 36wk geboren was met een gewicht dat ean nu nog niet haalt en die lag er nog toen ean naar huis mocht. Ze wilde gewoon niet zelf drinken. Terwijl ean bijna meteen een zuigreflex had.
Op een 1 of andere manier is de zuigreflex bij 34wk wel ontwikkelt en bij 36wk weer weg
hier was het eerst wegen, dan aanleggen en drinken (meestal een half uur/ 3 kwartier), dan wegen, en dan de rest via de sonde. (en mama weer kolven)quote:Op zondag 24 juli 2011 21:06 schreef ferrari_rood het volgende:
Een vriendin van mij is ook te vroeg bevallen en haar kindje kreeg/krijgt bv en aansluitend een fles om de rest aan te vullen.
Dat verschilt dus ook per z-huis
Ik snap wel waarom ze het doen alleen soms werkt het niet.quote:Op zondag 24 juli 2011 21:19 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
hier was het eerst wegen, dan aanleggen en drinken (meestal een half uur/ 3 kwartier), dan wegen, en dan de rest via de sonde. (en mama weer kolven)
Fles deden ze niet ivm speen/tepelverwarring.
(ons ziekenhuis heeft overigens wel een borstvoedingskeurmerk).
nee dat bleek; en gelukkig heb ik toen zelf erop aangedrongen om toch een fles te proberen. (met moedermelk; dus mijn inziens een heel goede oplossing).quote:Op zondag 24 juli 2011 21:28 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Ik snap wel waarom ze het doen alleen soms werkt het niet.
Enkele jaren terug was dat ook nog het advies dat gegeven werd, en dat blijft bij velen hangen. Net zoals het drinken van venkelthee bij de borstvoeding, dat is inmiddels juist het advies dat níet te drinken. Wel wordt het nog door diverse mensen, ook professionals, gegeven. Niet iedereen is altijd op de hoogte van actuele richtlijnen, rondom zwangerschap en borstvoeding verandert er nou eenmaal regelmatig wat.quote:Op zondag 24 juli 2011 20:51 schreef danic het volgende:
[..]
Hmmm raar, ik kreeg dat advies afgelopen winter nog, van zowel verkopers als artsen.
Hier werden er tijdens de zwangerschap van jongste probleemloos meerdere verdovingen in gejast, maar het spoelspul waarmee de wortel schoongespoeld werd was sterk verdund en er werd geen rontgenfoto gemaakt. Daar moest ik na de bevalling nog ns voor terugkomen.quote:Op maandag 25 juli 2011 10:04 schreef NotTheSame het volgende:
Mogguh!
Ik ben weer thuis. Mams had het hele weekend volgepland met leuke dingen dus weinig tijd gehad om te reageren. Maar de voorlopige conclusie is dat er nog heel wat bergen verzet zullen moeten worden, maar dat we het toch nog een kans gaan geven. We kunnen (momenteel) niet MET elkaar, maar ook niet zonder elkaar!
Beessie, balen van je nacht. Hopelijk kun je straks nog een dutje doen.
miss-jones, 23 weken alweer! Wat gaat het toch snel! Ik kan me dat wel voorstellen met die bedjes, maar wat ben je er sterk onder!!!
![]()
Over discussies van het wat wel mag en niet... Zojuist nog meegemaakt bij de tandarts... Het wel of niet verdoven en het maken van röntgenfoto's. De assistente had in haar opleiding geleerd dat het absoluut NIET mag, de tandarts zelf zegt dat het in theorie geen kwaad kan, maar zij is er wel extra voorzichtig mee.
Gelukkig had ik het vandaag niet nodig!
ik werk al een poosje niet meer hoor, week of 5? maar Wickie heeft het wel volgehouden en die heeft morgen verlof; vandaar mijn jompelsquote:Op maandag 25 juli 2011 19:49 schreef Soempie het volgende:
Eenvoor Nirak en BJ. BJ, ik hoop dat je met je verlof ook wat meer rust krijgt dan. Lijkt me echt zo zwaar om steeds zo moe te zijn, terwijl je nog een kleintje rond hebt lopen. Knap hoor (niet dat er veel anders op zit, maargoed).
Lekker helder ben ik vandaag. Ik wist ook eigenlijk wel dat je al een tijdje niet meer werkt.quote:Op maandag 25 juli 2011 20:16 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
ik werk al een poosje niet meer hoor, week of 5? maar Wickie heeft het wel volgehouden en die heeft morgen verlof; vandaar mijn jompels
en verder zitten Wickie en ik wel ongeveer in hetzelfde schuitje; allebei een mooi blond moppie rondlopen en allebie moehoe!
Maar, ondanks dat het soms druk is met mijn meisje; is zij ook degene die ervoor zorgt dat ik weet waarvoor ik het doe, en als ze dan lacht en vrolijk is, en geniet van mama dr aandacht; dan gaat het vermoeide gevoel wel een beetje op de achtergrond...
en toch schijnt dat ook niet goed te zijn ivm candida.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:16 schreef mefke79 het volgende:
candida enzo: lang leve de lactacyd! Heb zo'n beetje de hele zwangerschap en de eerste weken erna elke dag effe met dat spul (de vloeistof) onder de douche gewassen en deze keer geen echte infectie gehad terwijl de vorige keer...![]()
Octo
Mijn placenta ligt bovenin. De vk zei dat ik rond deze tijd wel iets ging voelen... We wachten maar af hè!quote:Op dinsdag 26 juli 2011 09:07 schreef Soempie het volgende:
@NTS: placenta zit achterin, maar de kleine nu ook.Weet jij al hoe je placenta ligt? Ik heb ook geen idee wat ik moet voelen. Lees dingen over plopjes, vlinders, etc.
Rustig afwachten maar.
Ik vind het wel heel bizar dat er een kindje van zo'n 15 cm lang in m'n buik zit en dat ik er niks van merk. Ergens ook wel creepy.
even een stomme tip voor je heupen..ik heb daar tijdens mn zwangerschappen ook last van (bil & heup) geen instabiel bekken hoor, maarv dan trekt mn vent aan mn benen voor t slapen gaan (best hard) en dan voelt t weer okequote:Op dinsdag 26 juli 2011 08:37 schreef MeNicole2 het volgende:
Bleh ik ben er hier helemaal klaar mee. Kan al dikke week niet meer slapen omdat mijn heupen zo'n pijn doen. Kan niet liggen, niet zitten en niet staan. Word er gek vanDe binnenkant van mijn buik doet pijn dus steeds als de kleine man beweegt krimp ik in elkaar van de pijn. Is niet leuk zo meer. En nu kan ik sinds een paar dagen ook al niet meer plassen. Dat is het ergste nog. Kleine klemt met zijn voeten de afvoer af
Vanmiddag extra controle bij een gyn. Die gaat kijken wat ie eraan kan doen. Hij wil proberen om de kleine te draaien om zo de voetjes onderin weg te krijgen. Hij is alleen bang dat ie weer terug gaat draaien aangezien ie daar nog de ruimte voor heeft. Ze gaan zowiezo mijn blaas leegmaken!!
Dat is vervelend! Moet ze ook al insuline gaan spuiten of mag ze eerst met een dieet gaan proberen? Ik hoop dat laatste en dat ze dat tot het einde van haar zwangerschap vol kan blijven houden!quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:45 schreef Scorpionsworld het volgende:
Goedemorgen
Nog absoluut niet bijgelezen of iets, veel te druk met werk en voorbereiden op de verhuizing volgende week
Vanmorgen de hele ochtend in het ziekenhuis geweest, er is zwangerschapsdiabetes geconstateerd bij vrouwlief
Waarschijnlijk eerst dieet. Ze wilden om de 2 weken controleren bij de gyn hier totdat ik zei dat we volgende week gaan verhuizen naar een geheel andere regio. Even afwachten dus wat de gyn in Groningen gaat doen. Overigens heb je tegenwoorig, afhankelijk van de dosis, insuline ook in tabletvormquote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:09 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Dat is vervelend! Moet ze ook al insuline gaan spuiten of mag ze eerst met een dieet gaan proberen? Ik hoop dat laatste en dat ze dat tot het einde van haar zwangerschap vol kan blijven houden!
Het idee van die lotion is toch juist dat je naar je eigen zuurgraad gaat? Want dat is het probleem, die is zoek door de hormonen en dat veroorzaakt de infectie. En als je al een sluimerende infectie hebt en je moet daarna weken aan het maandverband (want ik moest de vorige keer) dan zet ie wel door. Tenminste zo was de uitleg van de huisarts en de gyn destijds. Overigens, uitwendig toepassen, niet inwendig.quote:Op maandag 25 juli 2011 22:13 schreef hilliebillie het volgende:
Bij mij is het jaren geleden waarschijnlijk de oorzaak geweest van een candida infectie bij mij. Je eigen zuurgraad (=weerstand) wordt aangetast en dus hebben bacteriën meer kans. Maar elk lichaam reageert weer anders, iig fijn dat jij er goed op reageert Mefke.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Cyntiaa op 26-07-2011 13:10:58 ]
Klopt. En die mogen niet tijdens de zwsquote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:15 schreef Scorpionsworld het volgende:
[..]
Overigens heb je tegenwoorig, afhankelijk van de dosis, insuline ook in tabletvorm
quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:03 schreef WupWup het volgende:
[..]
Klopt. En die mogen niet tijdens de zws
Heel fijn al die beperkingen vanwege zwangerquote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:48 schreef hilliebillie het volgende:
Idd scorpion insulinetabletten mogen niet tijdens de zwangerschap helaas.. Heeft ze spullen mee gekregen om zelf te controleren? Ik hoop dat ze het goed onder controle kan blijven houden.
Loopt de baby ook voor op de groei of is dat niet ter sprake? Daar heb je namelijk een grotere kans op..
Precies, dat bedoel ik! Warm hoeft het niet eens te worden. Maar die eeuwige grijze lucht heb ik nou weleens gezien... Blegh!quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:46 schreef Take_A_Picture het volgende:
Als het grijze maar verdwijnt, daar word je zo lamlendig van!!
Het zal een deel van de klachten verklaren jaquote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:22 schreef Fee-nix het volgende:
Scorpionsworld, vervelend dat ze zwangerschapsdiabetes heeft. Is dit nu ook de oorzaak van al haar klachten? Als dat zo is: wel fijn dan dat ze gevonden hebben waar het aan ligt. Dan kan er nu wat aan gedaan worden.
Maak er maar geen wie is het van alsjeblieft.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 19:46 schreef Kleurdoos het volgende:
ik denk een beetje te weten wie maneschijn is
Nee joh, jij mag lekker zo lang als je wil anoniem zijnquote:Op dinsdag 26 juli 2011 19:51 schreef maneschijn het volgende:
[..]
Maak er maar geen wie is het van alsjeblieft.
dat lok je wel uit met je sig eigenlijk.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 19:51 schreef maneschijn het volgende:
[..]
Maak er maar geen wie is het van alsjeblieft.
Pfff Nirak, ik heb het zo'n 2 weken gehad, eigenlijk voornamelijk wanneer ik wilde gaan slapen. Overdag had ik er niet zo'n last van.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 20:21 schreef Nirak het volgende:
Zijn er hier meer dames die net als ik in de avond last hebben van rusteloze benen? Ik heb het altijd al gehad, maar pas als ik echt extreem moe was, of bij lange reizen etc..
Maar nu is het schering en inslag![]()
Bij mij helpt een stukje lopen en een warm bad (en slapen)
Hebben andere hier nog tips? Het wordt nml steeds erger en wordt er af en toe echt gek van...
Voor diegene die het niet hebben en zich er niks bij voor kunnen stellen: het is alsof er een kolonne mieren door je benen heen loopt...
Ik heb het heel erg, al de hele zwangerschap. Soms de hele avond en nacht lang. De reden van mijn slaap tekort. Valt weinig aan te doen. Zorg dat je geen vitaminetekort hebt, dat kan een oorzaak zijn namelijk.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 20:21 schreef Nirak het volgende:
Zijn er hier meer dames die net als ik in de avond last hebben van rusteloze benen? Ik heb het altijd al gehad, maar pas als ik echt extreem moe was, of bij lange reizen etc..
Maar nu is het schering en inslag![]()
Bij mij helpt een stukje lopen en een warm bad (en slapen)
Hebben andere hier nog tips? Het wordt nml steeds erger en wordt er af en toe echt gek van...
Voor diegene die het niet hebben en zich er niks bij voor kunnen stellen: het is alsof er een kolonne mieren door je benen heen loopt...
Het is bij mij een erfelijke aandoening waar ik heel m'n leven al "last" van heb. Maar nu is het dus wat extremer aan het worden...quote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:25 schreef wickie het volgende:
[..]
Ik heb het heel erg, al de hele zwangerschap. Soms de hele avond en nacht lang. De reden van mijn slaap tekort. Valt weinig aan te doen. Zorg dat je geen vitaminetekort hebt, dat kan een oorzaak zijn namelijk.
Voor mij is het inmiddels een gevalletje uitzitten. Gelukkig wisselen goede en slechte nachten elkaar af, dat scheelt. En ik mag elk weekend uitslapen van mijn lief.
Nee, dat is weer wat anders.quote:
Ohh:( vreselijk... Ik heb oprecht met je te doen... Je doet al echt niks en nog geen goed resultaatquote:Op dinsdag 26 juli 2011 22:37 schreef miss-jones25 het volgende:
@poezebeest, via een inwendige echo word dat gedaan.
@nirak, ik lig en zit de hele dagen, enige wat ik doe is opstaan om aan te kleden of douchen of naar de wc. Verder lig ik op de bank of in bed, tv kijken, films, lezen, mn nagels doen, opmaken, mn haren doen alles om me te vermaken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |