abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99800672
Augustus:
02 augustus 2011: vrouwtje-theelepel
14 augustus 2011: Beregd (papa)
18 augustus 2011: Hilliebillie
25 augustus 2011: BeessieJen
26 augustus 2011: p_iglet
31 augustus 2011: Linda2205 (jongetje)

September:
07 september 2011: Mevr_Mus(Jongetje)
08 september 2011: Wickie
14 september 2011: Kaarr (jongetje)
18 september 2011: Take_A_Picture
19 september 2011: Jolene
23 september 2011: Lujaxa (Jongen)
29 september 2011: Aoraki
29 september 2011: Bass-Miss

Oktober
06 oktober 2011: Scorpionsworld (kereltje)
19 oktober 2011: Kleurdoos (jongen)
22 oktober 2011: Susie(meisje)
22 oktober 2011: Nirak(jongen)

November
04 november 2011: meissie1595(jongen)
08 november 2011: Jipster
09 november 2011: jesssie
16 november 2011: Innepin
16 november 2011: TimeJumper (jongen)
18 november 2011: Vlindur (Jonkje)
20 november 2011: GreatWhiteSilence
20 november 2011: Miss-Jones25 (Meisje)
24 november 2011: Raantje
26 november 2011: bitterend(meisje)
30 november 2011: Capricia

December
8 december 2011: SummerBreeze (meisje)
13 december 2011: Poezebeest
13 december 2011: Sayenne
25 december 2011: Deepfreeze
27 december 2011: tweeoogje
30 december 2011: NotTheSame

----------------------------

2012

01 januari 2012: Octopussy
04 januari 2012: Soempie
07 januari 2012: Kyara
28 januari 2012: IslaBonita
29 januari 2012: Fee-nix

11 februari 2012: CrazyMoon
16 februari 2012: klavertje-4

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)
pi_99800821
Als er nog iets toegevoegd moet worden aan de OP dan hoor ik het wel.

Hier trouwens ook weinig behoefte aan sex, maar vanuit m'n vriend ook niet zo veel, niet dat ie bang is dat ie de baby wat aan doet maar niet echt een goed gevoel bij, nou prima. Met de hand en de mond komen we ook een heel eind.. En na de bevalling zal ik er ook nog niet meteen om staan te springen denk ik, als het daar zo opgerekt (geweest) is. :P
pi_99802851
Ho...ly... crap!
Dit zijn er twee van de drie die ik deed vandaag.

Ik ben al moeder, van 2, en dat heeft lang geduurd en daar zijn we flink bij geholpen.
En nu vroeg ik me plots af wanneer ik voor het laatst ongesteld was geweest. Ik had no fucking clue, was wat misselijk de laatste twee dagen en kan echt om 7 uur 's avonds op de bank in slaap vallen.

Dubbelpak kruidvattesten gekocht dus. En daarna nog eens terug voor een cb.
Enne... Wow...
Ik weet nog even niet wat ik vind. Ik ben vooral heel flabbergasted dat dit kán! Nature and its wonderous ways. Ofzo.
En je raadt het niet, en je raadt het niet.
pi_99803366
Gefeliciteerd *O*
pi_99803420
Welkom! *O*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_99803457
Gefeliciteerd en welkom! *O*
pi_99803474
welkom en gefeliciteerd *O*
snap dat je flabbergasted ben bent nu, even wennen aan het idee.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 17:21:41 #8
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_99803719
Wow Maneschijn! Van harte! *O*
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_99804206
Van harte maneschijn *O*
  vrijdag 22 juli 2011 @ 17:32:03 #10
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_99804269
Gefeliciteerd maneschijn! Ik ben benieuwd hoe ver je bent. :)
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_99804463
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 17:32 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Gefeliciteerd maneschijn! Ik ben benieuwd hoe ver je bent. :)
Ja, ik ook. Zó bizar! Vorige keren wist ik dat. Tot op de minuut zeg maar.
pi_99804522
Gefeliciteerd Maneschijn!!
De natuur heeft soms gekke verrassingen!
  vrijdag 22 juli 2011 @ 17:49:22 #13
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_99805129
gefeliciteerd Maneschijn!
  vrijdag 22 juli 2011 @ 18:41:47 #14
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_99807131
Welkom en gefeliciteerd Maneschijn :) . Wat een verrassing!
pi_99808067
Welkom en feli maneschijn *O*
is dit zonder hulp gelukt en de andere 2 met? Ik hoop dat je er blij mee bent, maar denk van wel anders post je niet hier ;)
pi_99809960
Maneschijn, van harte gefeliciteerd met je streepjes *O* Wat een leuke verrassing zo!

Over de bekentenissen van het vorige topic...hier nog zo een met een gefrusteerde man. Het wordt nu tegen me gebruikt dat we maar 2 maanden hebben kunnen oefenen voor baby 2 :')
  vrijdag 22 juli 2011 @ 20:30:14 #17
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_99811428
haha Octo; net zoiets hier ;) ben blij dat er meer zijn met dezelfde gevoelens ;)

Welkom Maneschijn!! een leuke verrassing! nog ff wennen aan het idee, maar je derde is in de maak!
Hoe oud zijn de 1ste 2?

Ik ben net nog ff heel snel de stad in geweest; een lakentje gescoord voor het slaapkamerwiegje, wit met roze, born in 2011..(die ligt dus nu lekker geheim te wezen en te wachten op ons meisje).
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  vrijdag 22 juli 2011 @ 20:45:45 #18
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_99812243
Ik loop wat achter hier!

Maar niet minder gemeend: Cyntiaa gefeliciteerd met je zoon! Leuke naam hebben jullie hem gegeven O+

En heeft iemand een om voor me met de naam van het verse jongetje van Aventura? :@

Bleh, lichamelijk zit ik er even doorheen. Merk ook dat het me psychisch begint op te breken dat ik me al sinds begin januari beroerd voel... :{ Dit weekend dus maar eens even heel goed nadenken wat nu verstandig is. Denk eigenlijk dat ik nu gewoon moet stoppen met werken, maar stom genoeg voelt dat toch een beetje als opgeven :@
Oude (on)bekende.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 20:51:22 #19
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_99812542
Tot wanneer zou je dan nog door moeten werken Mevr_Mus? Ik bedoel je bent 7 september uitgerekend, dus echt lang zou je toch niet meer moeten? Of was je van plan 4 wkn van te voren te stoppen? Ik zie dit niet als opgeven hoor, er gebeurt nogal wat in je lichaam en je zult dus echt aan je beeb moeten denken.
Ik ga 6 weken van te voren, kijk er nu al naar uit! Ik heb gelukkig een hele lieve leidinggevende die ontzettend veel rekening met mij houd en dat is erg prettig kan ik je vertellen. Mijn opvolger is al bekend en die hoef ik eigenlijk niet eens zo erg in te werken (oud-collega), dus dat is ook erg fijn. Geen stress daarover.
pi_99812634
Mevr_Mus, vervelend dat je je zo voelt. Ik voelde me ook een beetje "zwak" toen ik op mn werk aangaf dat het allemaal een beetje teveel werd. Aan de andere kant, het is juist goed dat je nu voor jezelf en je kindje kiest, dat is het belangrijkste! Dat is heel moeilijk als dat betekent dat andere dingen moeten wijken, maar als je diep in je hart weet dat het het beste is, kan je alleen maar trots op jezelf zijn dat je dat voor jezelf en je baby gedaan hebt. Sterkte :*

En gefeliciteerd Aventura en Cyntiaa! Zijn jullie heerlijk aan het genieten? Ik heb geloof ik allebei de namen gemist :@

BJ, hoe is het met jou en de vermoeidheid? Word het al iets beter?

Ik heb sinds woensdag verlof *O* -O- Fijn dat ik het reizen niet meer heb, maar het werk en mn collega's ga ik wel erg missen, vooral omdat ik weet dat het voor meer als een jaar is. Ze hebben heel lief een afscheidsfeestje georganiseerd en allemaal HEMA-cadeautjes voor me gescoord en hierheen laten komen O+

En de bekentenissen... ik kan me alleen een halfslachtige, afgebroken poging in mei herinneren en verder...geen idee. Ik wil wel, maar kan niks, door dikke buik en verrot bekken. Hopelijk loop ik dit keer iets minder schade op tijdens de bevalling als toen bij Lotte, want dat zorgde ervoor dat het pas na een jaar ong. weer pijnloos werd... :X
Lotte!
Noah!
  vrijdag 22 juli 2011 @ 20:59:45 #21
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_99812979
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 20:51 schreef Susie het volgende:
Tot wanneer zou je dan nog door moeten werken Mevr_Mus? Ik bedoel je bent 7 september uitgerekend, dus echt lang zou je toch niet meer moeten? Of was je van plan 4 wkn van te voren te stoppen? Ik zie dit niet als opgeven hoor, er gebeurt nogal wat in je lichaam en je zult dus echt aan je beeb moeten denken.
Ik ga 6 weken van te voren, kijk er nu al naar uit! Ik heb gelukkig een hele lieve leidinggevende die ontzettend veel rekening met mij houd en dat is erg prettig kan ik je vertellen. Mijn opvolger is al bekend en die hoef ik eigenlijk niet eens zo erg in te werken (oud-collega), dus dat is ook erg fijn. Geen stress daarover.
Was van plan om 4,5 week van tevoren te stoppen. Ik ben over het algemeen best hard voor mezelf, denk dat ik alles wel aankan }:| Wat dat betreft is deze zwangerschap wel leerzaam :') Maar ik denk dat 6 weken van tevoren toch wel verstandig is, ben nu gewoon teveel aan het overleven...
Oude (on)bekende.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:04:54 #22
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_99813260
Ik was van tevoren trouwens bang dat ik seks heel raar zou vinden met een kindje in m'n buik, maar het lukt ons nog steeds om ons daar overheen te zetten! Scheelt ook wel dat de kleine meneer zich rustig houdt, het zou anders zijn wanneer hij er tussendoor zou schoppen ;) Maareh, tegen de verwachtingen in hier met ruim 33 weken dus nog steeds een seksleven :D
Oude (on)bekende.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:05:26 #23
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_99813274
Ik ben normaal ook hard voor mezelf hoor, maar dat ik 6 weken van te voren zou stoppen had ik al vrij snel besloten. Een innerlijke stem denk ik ofzo?? Even toegeven aan jezelf! En wie weet voel je je straks ook wel wat beterder? :*
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:05:53 #24
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_99813295
@Linda; wat fijn dat je inmiddels verlof hebt!!! knap dat je het hebt volgehouden tot het einde! ben trots op je!
en wat jij schrijft over stoppen of minderen met werken is precies de juist omschrijving, ik wilde Mw Mus ook wijze raad geven, maar jij omschrijft precies (!!) wat ik wilde typen.
Dus Mw Mus; lees dat stukje van Linda nog maar een keer ;)

en thanx 4 asking; ik blijf wel moe moe moe, maar kan er wel beter mee omgaan, nu ik niet meer werk. Inmiddels had ik officeel ook al een week verlof gehad hoor, maar merk wel dat het zo beter gaat; ik heb meer ritme gevonden en doe het verder, voor zover mogelijk met Evie, rustig aan. Probeer in de weekenden wat bij te tanken en plan doordeweeks leuke speeldates enzo voor Evie, zodat het langste deel van de dag gewoon een beetje gebroken wordt..
en OMG ik ben zoooo dankbaar dat mijn dreumes de laatste tijd minimaal 2 uur overdag slaapt!
(en ik dus ook even kan gaan rusten of zelfs een dutje doen)
ook mijn bekken voelt gelukkig stukken beter....

wat wel ff bijzonder blijft; en daar vroeg Wickie me van de week ook al naar, ik ben de laatste dagen me heel erg bewust van het feit dat ik de vorige keer rond deze termijn al bijna bevallen was... herbeleef het een beetje. En het toeval wil; dat ik volgende zaterdag weer precies 36 wk en 2 dagen was, Evie is toen geboren, ook op een zaterdag..
kan me voorstellen dat als die dag rustig voorbij mag gaan, ik wat rustiger word...
(heb wel weer dezelfde enorme nesteldrang die ik bij Evie ook had de laatste weken).
We zullen zien;
helpen jullie me duimen dat ik in elk geval de 37 weken mag halen???
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:07:08 #25
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_99813362
:Y Doen we BJ!
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:13:11 #26
250838 Fee-nix
pi_99813664
Jep, ik duim ook mee BJ :).

Wat betreft seks: bij ons gaat het tot nu toe nog gewoon prima, maarja ook nog geen buik of extreme last van bekken ofzo. Maarja ik moet ook zeggen dat wij ook pas een jaar na de geboorte van mijn eerste weer echt pijnloos konden vrijen (ondanks keizersnee, was vanwege andere traumatische ervaring tijdens de bevalling). En vlak nadat we weer konden vrijen (zeg maar die week) ben ik weer zwanger geraakt! (Wel gepland hoor). Maar aangezien we voor mijn gevoel dus pas net weer begonnen zijn, heb ik nog niet zoveel zin om het binnenkort al op te geven :-P. Ben dus gemotiveerder dan tijdens de vorige zwangerschap, hehehe.
pi_99814487
Ja, dat zijn ook zo van die dingen die niemand je van te voren verteld: het kan nog laaaaang duren voordat je weer een beetje fijn kan vrijen na een bevalling. Ik heb 6 maanden borstvoeding gegeven, en het was al die tijd down under echt een sahara :{
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:29:33 #28
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_99814549
Ik duim ook voor je BJ!

Ik las in het vorige topic trouwens iets over softijs, dat dat ook niet meer mocht. Had dat nog nooit gehoord eigenlijk :@

Vandaag even geshopt voor mezelf. Spijkerbroek en jurkje gescoord. Zo langzamerhand komt er steeds meer positiekleding bij. Buik groeit dan ook best lekker door.
pi_99814727
Als ik al die bekentenissen lees ben ik blij dat lesboseks een stuk eenvoudiger lijkt te zijn nu :')
pi_99814819
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:28 schreef octopussy het volgende:
Ja, dat zijn ook zo van die dingen die niemand je van te voren verteld: het kan nog laaaaang duren voordat je weer een beetje fijn kan vrijen na een bevalling. Ik heb 6 maanden borstvoeding gegeven, en het was al die tijd down under echt een sahara :{
Nou, dat dus. En ik gaf 14 maanden bv. :'(

Nirak, dat lijkt me op dit moment een goed alternatief ja :9 Aan de andere kant kan ik me zo voorstellen dat jullie ook last gaan krijgen van minder makkelijk bewegen en een dikke buik. Alleen dan op andere manieren ofzo..
Lotte!
Noah!
pi_99814879
Ik duim ook mee BJ!!
pi_99815000
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:35 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Nirak, dat lijkt me op dit moment een goed alternatief ja :9 Aan de andere kant kan ik me zo voorstellen dat jullie ook last gaan krijgen van minder makkelijk bewegen en een dikke buik. Alleen dan op andere manieren ofzo..
Absoluut, nu al :') maar net wat eenvoudiger op te lossen :)

Nog 5 weken werken trouwens, dan verlof en aansluitend zwangerschapsverlof *O*

Edit: BJ, dat ga jij gewoon halen :D
pi_99815040
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:39 schreef Nirak het volgende:

[..]

Absoluut, nu al :') maar net wat eenvoudiger op te lossen :)

Nog 5 weken werken trouwens, dan verlof en aansluitend zwangerschapsverlof *O*
Ja, dat lijkt me ook!

En fijn, bijna verlof! ^O^
Lotte!
Noah!
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:43:11 #34
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_99815220
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:33 schreef Nirak het volgende:
Als ik al die bekentenissen lees ben ik blij dat lesboseks een stuk eenvoudiger lijkt te zijn nu :')
Als ik het zo lees zou ikk haast willen dat ik er 1 was :+

Ik hou van kinderen, ik vind ze hartstikke leuk, ze geven energie (jaja en hetk ost ook energie :P )
Maar aan de rest vind ik eigenlijk niet veel aan :@
Eigenlijk wist ik vantevoren dat ik het zwanger zijn nou niet zo leuk zou vinden, en helaas het klopt. Waar ik vroeger borsten had in maatje "handjevol", kan ik ze nu niet meer bedekken met 2 handen tegelijk.
Als ik verhalen over de bevalling hoor dan schiet ik in paniek, niet een beetje bang maar bang van ik schijt in mijn broek :P
En als ik lees hoe de sex gaat na de bevalling, en hoe lang het kan duren, is daar ook al niets om me te verheugen.

:'(
Rayen 2½ jaar!
pi_99815470
Ik vind zwanger zijn tot nu toe zwaar k*t als ik eerlijk ben. Gelukkig kan ik wel genieten van de momentjes dat ons kereltje schopt en beweegt :)
Maar nog 13 (max 15) weken en dan kan het herstellen beginnen :) positief blijven *O*
pi_99815494
idd, sinds mn zwangerschap van elin zitten we altijd aan de Lube :')

en mn libido is een stuk lager ook..
de bevalling tsja, t is zeker geen pretje :') maar tís snel voorbij en snel enigzins vergeten.

zwanger zijn vind ik ook niet hip, tís dat t moet ;) maar mij hoor je niet klagen, ben al zo idioot blij dat ik zo makkelijk zwanger word!
pi_99815517
en ik vind andermans kinderen bijna nooit leuk
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:48:15 #38
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_99815525
Ik vind het zwanger zijn eigenlijk wel leuk. Het idee dat er een minimensje in je groeit. Okey, je moet er wat dingen voor laten en wat aanpassingen voor doen en ja, je leven verandert enorm door de geboorte van je kind maar dat hoort er bij. Vindt alle veranderingen in mijn lichaam wel heel speciaal. En ik kijk elke dag vol bewondering naar mijn borsten. :Y

Nu alleen graag ietsje meer energie en ietsje minder maagzuur.

maar misschien praat ik ook wel anders als we een paar weken verder zijn
pi_99815565
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:35 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

18 mnd bv

maar dus ook na de BV nog een droge bende :')
pi_99815611
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:48 schreef Kyara het volgende:
Ik vind het zwanger zijn eigenlijk wel leuk. Het idee dat er een minimensje in je groeit. Okey, je moet er wat dingen voor laten en wat aanpassingen voor doen en ja, je leven verandert enorm door de geboorte van je kind maar dat hoort er bij. Vindt alle veranderingen in mijn lichaam wel heel speciaal. En ik kijk elke dag vol bewondering naar mijn borsten. :Y

hahah
tot een week of 25 is t prima te doen, tot je gaat waggelen, je kind gaat indalen, je bekkenklachten krijgt, blaasontstekingen candidainfecties, maagzuur.. slapeloosheid

succes :D
pi_99815751
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:49 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

18 mnd bv

maar dus ook na de BV nog een droge bende :')
Nu ook? Ik heb af en toe echt het gevoel dat mn vliezen gebroken zijn :X Wat dat betreft is het jammer dat ik verder niks kan :P
Lotte!
Noah!
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:57:37 #42
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_99816009
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:48 schreef Kyara het volgende:

Het is wel speciaal dat er een minimensje in je groeit, een mix van ons allebei. Maar dit is beter te zien op youtube dan steeds op die onduidelijke echo's.
En die veranderingen in mijn lichaam, brrrrr, als ik erna kijk dan denk ik, komt het ooit nog goed.
Ik geniet ook helemaal niet van die borsten die meer bij een michelin mannetje passen. Ik geniet niet van al die dikheid die ineens vanaf week 10 aan mijn lichaam vastzat.
En ik hou niet van mijn labiele hormonster karakter wat ik de laatste tijd vaak heb.

Ik zal blij zijn als die eruit floept en ik klaar ben met heel het zwanger zijn :+

@Kleurdoos, ik vind andermans kinderen vaak leuk, maar vind ze vaak wel lelijk :+

@Nirak, als ik die kleine voel bewegen vind ik het wel leuk maar ik denk na 9 maanden weet ik het wel. :9
Rayen 2½ jaar!
  vrijdag 22 juli 2011 @ 22:00:49 #43
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_99816182
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:50 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

hahah
tot een week of 25 is t prima te doen, tot je gaat waggelen, je kind gaat indalen, je bekkenklachten krijgt, blaasontstekingen candidainfecties, maagzuur.. slapeloosheid

succes :D
Sssssst..... verpest het nou niet. Ik zit nog in struisvogelmodus. Ik ben ook spontaan gaan geloven in de ooievaar. Die komt op 7 januari mijn kind brengen :Y

Ik vind andersmans kinderen trouwens ook vrijwel altijd stom.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 22:01:30 #44
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_99816229
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:57 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Ik zal blij zijn als die eruit floept en ik klaar ben met heel het zwanger zijn :+

jij zit dus ook in struisvogelmodus :P
pi_99816242
Ha maneschijn, gefeliciteerd! En nog een beetje extra als je bent wie ik denk dat je bent 8-) .
pi_99816394
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:52 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Nu ook? Ik heb af en toe echt het gevoel dat mn vliezen gebroken zijn :X Wat dat betreft is het jammer dat ik verder niks kan :P
nee nu is t idd een natte boel :D hoezee voor inlegkruisjes
pi_99816844
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:57 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Het is wel speciaal dat er een minimensje in je groeit, een mix van ons allebei.
Daar ben ik soms wel jaloers op moet ik bekennen. Ik zou ook zo graag mijn vrouw terugzien in ons kindje.. Maar in plaats daarvan is het een onbekende (maar vast hele toffe) vent..
Maar dat zal in de opvoeding vast wel goedkomen ;)

En ik ben jaloers op vrouwen die zonder trubbels door de zwangerschap heen fluiten, dat wil ik ook :( Maar in plaats daarvan denkt mijn lijf de medische encyclopedie voor zwangere vrouwen volledig na te moeten spelen :p

Maar het is voor zoiets moois, dus moet ook niet zeuren :)
Het valt vast niet op dat ik me hondsberoerd voel vandaag.. :') Net ook maar 2 pillen geslikt in de hoop dat t zakt..
pi_99817155
mag ik vragen hoe jullie de keus hebben gemaakt, wie het kindje zou dragen? of ben jij gewoon knapper? :+
  vrijdag 22 juli 2011 @ 22:23:50 #49
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_99817543
:o :D die laatste zin KD, niet goed voor mijn buikspieren ;)

maar stiekem ben ik ook wel erg benieuwd naar het antwoord...

ennuh er ws toch iets met inlegkruisjes?? slingert google ff aan..
pi_99817649
ja candida :P
  vrijdag 22 juli 2011 @ 22:28:23 #51
250838 Fee-nix
pi_99817831
Andermans kinderen meestal niet leuk: check.

Geen fan van zwangerschap: check.

Wat ik irritant vind, is dat mensen in je omgeving (of in ieder geval in mijn omgeving) vaak zoiets hebben van: ja, maar over zwanger zijn mag je niet klagen. Want het is zo bijzonnnnnnnnnder en magisch en een voorrecht etc etc. Is natuurlijk ook waar, maar soms is het ook gewoon klote en wil je je lijf gewoon terug :).

Maargoed, ik heb nu nog (bijna) niks te klagen gelukkig. Ik koester deze weken, want ik weet waar het heen gaat :P.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 22:28:30 #52
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_99817845
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 22:25 schreef Kleurdoos het volgende:
ja candida :P
aha dat was het ;)
ik verschoon tegenwoordig gewoon 2 keer per dag mijn undies :D
pi_99818028
ik gebruik liever inlegkruisjes, gevoelig voor Candida ben ik tijdens mijn zwangerschappen sowieso, zodra ik t voel opkomen, ff creme erop en t is weer over..maar helemaal weg gaat t niet tot ik bevallen ben :P
  vrijdag 22 juli 2011 @ 22:34:43 #54
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_99818218
ik HAAT die inlegkruisjes; gaan altijd verkeerd zitten, plakt zo''n ding weer aan mijn billen enzo...
neej wij zijn geen vriendjes...
zelfde geldt voor maandverband.. dat gebruik ik ook alleen snachts tijdens menstruatie.
pi_99818315
Ondergoed met badstof kruisje kopen :7
pi_99818348
of een hydrofieltje omknopen ;')
  vrijdag 22 juli 2011 @ 22:39:58 #57
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_99818551
joh gewoon megapamper :) werk in ziekenhuis he?? ;)
:+ *)
pi_99819470
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 22:17 schreef Kleurdoos het volgende:
mag ik vragen hoe jullie de keus hebben gemaakt, wie het kindje zou dragen? of ben jij gewoon knapper? :+
Neh, ik ben de lelijke dikkert van het stel, dus aan mij kon toch al niet veel meer verpest worden ;)

Maar zonder gekheid. Mijn betere helft wil absoluut niet zwanger zijn. Ze heeft geen trek in al dat gedoe aan d'r lijf en ze is als de dood voor bevallen.
Ik dacht altijd dat ze wel bij zo draaien als ik het eenmaal gedaan had. Maar nu ik zoveel pech heb deze zwangerschap is ze er nog stelliger in geworden helaas. Ze is ook als de dood dat er wat met mij gebeurd tijdens de bevalling of zwangerschap.. Maarja, een paar maanden geleden was dat ook bijna zo, dus dat kan ik wel begrijpen.

Maar zij wilde dus niet, en ik wilde wel, makkelijke keuze dus :)
pi_99819528
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 22:39 schreef Beessie-Jen het volgende:
joh gewoon megapamper :) werk in ziekenhuis he?? ;)
:+ *)
Als je dan nog niet waggelt door die dikke buik dan ga je het wel van die pamper doen :')
  vrijdag 22 juli 2011 @ 22:57:41 #60
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_99819684
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 22:28 schreef Fee-nix het volgende:
Andermans kinderen meestal niet leuk: check.

Geen fan van zwangerschap: check.

Wat ik irritant vind, is dat mensen in je omgeving (of in ieder geval in mijn omgeving) vaak zoiets hebben van: ja, maar over zwanger zijn mag je niet klagen. Want het is zo bijzonnnnnnnnnder en magisch en een voorrecht etc etc. Is natuurlijk ook waar, maar soms is het ook gewoon klote en wil je je lijf gewoon terug :).

Maargoed, ik heb nu nog (bijna) niks te klagen gelukkig. Ik koester deze weken, want ik weet waar het heen gaat :P.
Nou inderdaad, en altijd die zin te horen "ja het hoort er gewoon bij en je weeééét waarvoor je het doet".
Ja godsamme dat weet ik wel maar daarom hoef ik het nog niet leuk te vinden.
Ik heb niet echte zwangerschapsmoeilijkheden, behalve dat ik nu op een borderliner lijk. :P

Ik vind zwangerschappen vooral leuk bij een ander, zodat ik lekker kan zeggen, ja je bent wel dik en je moet nog zoveel weken :6
en je weet waarvoorrrrrr je het doet he :6 :6
:9
Rayen 2½ jaar!
  vrijdag 22 juli 2011 @ 23:02:53 #61
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_99820025
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 22:55 schreef Nirak het volgende:

[..]

Als je dan nog niet waggelt door die dikke buik dan ga je het wel van die pamper doen :')
ooo wacht maar tot je vliezen breken ;)
en als je dan nog onderweg moet richting ziekenhuis.....
(herinnert zich iets van grote opgevouwen matjes in trainingsbroek... )
jaja er staat je nog zoveel te wachten :D
pi_99820367
Mja, zwanger zijn en bevallen vind ik eigenlijk een beetje noodzakelijk kwaad. Ik vind het vooral kut dat ik me weer heb moeten ziekmelden (zwangerschapsgerelateerd) op werk omdat ik zo nodig een kind wil en dat blijkbaar zo veel van mijn lichaam vraagt. Heeft misschien ook wel met het feit te maken dat ik in een werkomgeving zit met voornamelijk (veel single/kinderloze) mannen die moeders maar lastige wezens vinden.
En terecht...
pi_99820383
Ik zeg nu heel dapper: ik kan niet wachten :) Maar diep van binnen ben ik doodsbenauwd ;)
  vrijdag 22 juli 2011 @ 23:09:54 #64
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_99820473
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 22:55 schreef Nirak het volgende:

[..]

_O-

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 23:02 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

:{w :|W :N -O-
Rayen 2½ jaar!
pi_99820526
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 23:08 schreef octopussy het volgende:
Mja, zwanger zijn en bevallen vind ik eigenlijk een beetje noodzakelijk kwaad. Ik vind het vooral kut dat ik me weer heb moeten ziekmelden (zwangerschapsgerelateerd) op werk omdat ik zo nodig een kind wil en dat blijkbaar zo veel van mijn lichaam vraagt. Heeft misschien ook wel met het feit te maken dat ik in een werkomgeving zit met voornamelijk (veel single/kinderloze) mannen die moeders maar lastige wezens vinden.
En terecht...
Zeg octo, ik moet je even tot de orde roepen: helemaal niet terecht! Jij bent een topvrouw! Sommige hebben nu eenmaal pech en last tijdens de zwangerschap. Maar dat maakt je nog niet tot een lastpak meid!
  vrijdag 22 juli 2011 @ 23:12:46 #66
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_99820652
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 23:08 schreef octopussy het volgende:
En terecht...
:{w
Uhw al of tenminste veel van die single/kinderloze mannen willen later vast ook kinderen.
Dus hoezo terecht :N

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 23:08 schreef Nirak het volgende:
Ik zeg nu heel dapper: ik kan niet wachten :) Maar diep van binnen ben ik doodsbenauwd ;)
Nou en dat is nog zwak uitgedrukt.
Ik ga eens op internet zoeken of je een keizersnee hier kunt aanvragen, lijkt me beter, handiger en pijnlozer.
Rayen 2½ jaar!
pi_99820694
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 23:02 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

of jezelf post-864 hechtingen weer in een auto proberen te vouwen ;( :') :D

octo :* niks terecht, kom nou. Erg naar wel.
:)
  vrijdag 22 juli 2011 @ 23:16:57 #68
100412 mefke79
komt goed!
pi_99820879
candida enzo: lang leve de lactacyd! Heb zo'n beetje de hele zwangerschap en de eerste weken erna elke dag effe met dat spul (de vloeistof) onder de douche gewassen en deze keer geen echte infectie gehad terwijl de vorige keer... :X

Octo :*
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 22 juli 2011 @ 23:17:08 #69
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_99820890
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 23:13 schreef mignonne het volgende:

[..]

of jezelf post-864 hechtingen weer in een auto proberen te vouwen ;( :') :D

octo :* niks terecht, kom nou. Erg naar wel.
oe ja dat lijkt me ook weer eentje...op het lijstje; dat verteld niemand je als je zwanger bent... :D

en pff Octo; je kan je hele leven nog de perfecte werkneemster zijn hoor! zwanger zijn is topsport voor e lichaam!
  vrijdag 22 juli 2011 @ 23:20:15 #70
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_99821033
verder kunnen op het lijstje:

na 4 dagen het gevoel hebben dat je borsten op ontploffen staan... als je warm hebt gedoucht gewoon stralen melk langs je lichaam naar beneden zien lopen en je ondertussen verwonderen over het feit dat je buik een eigen leven is gaan leiden en lijkt op een los stuk uitgerekt vel.. en langzaam wat heen en weer waggelt als je een poging doet jezelf af te drogen...
  vrijdag 22 juli 2011 @ 23:24:30 #71
100412 mefke79
komt goed!
pi_99821268
ook voor de lijst:
nacht 1 en nacht 2 wakker worden van de na-weeën die, ondanks dubbele paracetamol, veel meer pijn doen dan de hele bevalling bij elkaar...

zo bont en blauw zijn van onderen, dat je niet eens weet of je nou klaar bent met plassen of niet.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 23:27:33 #72
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_99821448
Dat je op dag 5 ontlasting moet hebben gehad, maar dat je bij elke aandrang denkt dat je je hechtingen losperst :')

Dat je baby driemaal per dag precies in nog mooie decolleté spuugt. :D
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  vrijdag 22 juli 2011 @ 23:35:23 #73
185640 vrouwtje-theelepel
Vrouwtje-theelepel
pi_99821843
Ik zie het gezicht van mijn vriend nog voor me dat hij de kleertjes voor de kleine ging pakken en heel even een blik wierp op het slagveld tussen mijn benen. Hij werd spierwit, en wist niet hoe snel hij weg moest kijken. Toen wist ik genoeg.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 23:40:47 #74
30252 Soempie
Procreating
pi_99822073
Ik moet alleen maar heel hard lachen om de verhalen. :D :@ :')
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  vrijdag 22 juli 2011 @ 23:44:51 #75
100412 mefke79
komt goed!
pi_99822267
manlief moest bij bevalling twee mijn benen vasthouden, zijn opmerking erna: ik heb meer gezien dan me lief is.
En dan te bedenken dat het toen nog mee viel.
pi_99828778
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 23:27 schreef PM-girl het volgende:
Dat je op dag 5 ontlasting moet hebben gehad, maar dat je bij elke aandrang denkt dat je je hechtingen losperst :')
En auwau je aambeien die in de weg zitten :X

De aderontsteking in je pols van het infuus.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_99828838
Dames, moet dit echt ? Lees dit soort dingen liever niet :(
  zaterdag 23 juli 2011 @ 07:36:52 #78
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_99828905
Hoort erbij, Miss J. En ik kan alle verhaaltjes bevestigen ;)
I'm so glamourous I piss glitter!
  Moderator zaterdag 23 juli 2011 @ 07:51:22 #79
5428 crew  miss_sly
pi_99828960
Veel hoort erbij, maar ik zal dan wel tot de gelukkigen behoren die niet alles kan bevestigen. Ik heb geen aambeien gehad, geen stuwing en geen na-weeen. En ook geen candida, trouwens, of een blaasontsteking. Heel in het begin van de zwangerschap zag de gyn een beginnende candida, daar heb ik een paar dagen op gesmeerd, en 'verder niets meer gehad.

Dus het hoeft niet per se allemaal!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 23 juli 2011 @ 07:59:38 #80
250838 Fee-nix
pi_99828994
Hier ook niet alles gehad, maar wel veel herkenbaars hoor! De baby die lekker precies in je decolleté spuugt ja _O- .

Het niet durven poepen :X . Ik raad een klysma aan, wat een opluchting! ^O^

Ja nogmaals: ik ben echt superblij dat ik zwanger ben en dat ik het ook gewoon gemakkelijk wordt. Maar dat is een heel verschil met de zwangerschap ook daadwerkelijk leuk vinden!

TJ: ja precies dat zinnetje: je weet waarvoor je het doet! Hehehe. Maarre.... over een keizersnee zou ik nog maar even drie keer nadenken hoor. Ik hoop zo erg dat het me dit keer 'normaal' gaat lukken en dat ik dan mijn eigen baby gewoon in bad kan doen en verschonen die eerste week...
  zaterdag 23 juli 2011 @ 08:05:46 #81
190853 RockabeIIa
pi_99829021
Feenix, dat kon ik helaas ook een hele periode niet maar ik had geen keizersnede. Gelukkig heeft het merendeel geen bevalling met complicaties ;)

Trouwens, waar je zelden over leest is een rollende baarmoeder. Komt schijnbaar alleen voor bij een volgend kind ivm de ruimte in je buik. En dat doet echt misselijkmakend zeer.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 08:15:40 #82
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_99829081
Tijdens de bevalling per ongeluk via een spiegel iets zien wat op de kont van een baviaan lijkt
Na vier dagen moeten moeten poepen en onderweg naar het toilet (gelukkig onterecht) denken dat er al een keutel in je broek zit
Washandjes met daarin een plastic zakje met ijsklontjes tussen je doos en je slip frotten
De halve dag rondlopen met een opgerolde top waar twee supergevoelige loodzware borsten met torpedotepels uitpiepen (geen probleem aldus man
Je man naar de apotheek sturen voor een kuur Curanal ( man, alweer thuis en leest de verpakking: oh dat is voor je ANUS!)
Nog steeds 3 minuten nodig hebben om je in bed om te draaien maar nu omdat je denkt dat je hechtigen openscheuren
Naar het toilet gaan om te plassen en daar 10 minuten voor nodig hebben terwijl de wc een deur verder is dan je slaapkamer (reistijd, een spuitflesje met warm water maken, op de bril zakken, plassen, spoelen, schoon verband in, broek ophijsen, reistijd terug)
Na 4 dagen voor het eerst je baby kunnen verschonen omdat je dan naar de babykamer kunt lopen en langer dan een minuut kunt staan
Slapen, wat is dat?

Viel mee:
Mijn buik voelt stevig aan en is al stukken platter
Al 10 kilo kwijt

Oh en hallo! Ik ben er weer, en verder ben ik helemaal gelukkig hoor. En alweer een beetje de oude aan het worden. Heb volgens man weer 'babbels'. :)
pi_99829431
o en ik had gemist dat we een nieuwe hadden, van harte in de maneschijn!

benieuwd wie je bent :)
pi_99829445
Ik geloof dat ik ga huilen nu. Waarom vond ik dit ook alweer leuk? :'( :')
Tralalalaaa
pi_99829450
oohja en welkom maneschijn!
Tralalalaaa
pi_99829529
Haha, welcome back aventura!
  zaterdag 23 juli 2011 @ 09:18:23 #87
30252 Soempie
Procreating
pi_99829657
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 23:40 schreef Soempie het volgende:
Vanwege de lompe beschrijvingen dus. Verder zijn al die kwaaltjes en toestanden gelukkig nog heeeel ver weg. Bij mij in de familie zeggen ze allemaal: ach ja, het doet wat pijn, niet veel en zodra je je kindje hebt dan is dat allemaal over. Dat lijkt me nu dus gewoon bullshit. :')

Maneschijn, heb er helemaal overheen gelezen. Welkom en ik hoop dat ik je kan feliciteren? Weet je al wat je er van vindt? Best bijzonder zo'n wondertje opeens. :)
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_99829727
t klinkt idd allemaal erger dan het is hoor (althans in de meeste gevallen, rollende baarmoeders en honderd hechtingen zijn kut)

maar de lastige plasserijen, de eerste keer poepen (het idee is enger dan de daad) pijnlijke tieten, dat neem je voor lief en je bent t snel vergeten :)

bevallingsfoto's kijken..dat is iig een afrader, ik heb mijzelf nog nooit zo'n goorlap gevonden..en ik poepte niet eens!

(als ik zou moeten omschrijven hoe het eruitzag..dan wil niemand meer met me praten ;( )
  zaterdag 23 juli 2011 @ 09:25:22 #89
250838 Fee-nix
pi_99829745
Hihi, welkom terug Aventura. Uiterst charmant he, die nasleep ;). Maarja, je weet waar je het voor doet _O- . Maar goed om te horen dat je je al weer wat beter voelt.

Mijn buik was trouwens ook stevig gebleven! Na een week kon ik mijn eigen broek weer aan! Zat nog niet zo lekker ivm litteken, maar ik was wel trots :). Hopen dat 'ie een tweede keer ook overleeft.

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 08:05 schreef RockabeIIa het volgende:
Feenix, dat kon ik helaas ook een hele periode niet maar ik had geen keizersnede. Gelukkig heeft het merendeel geen bevalling met complicaties ;)

Trouwens, waar je zelden over leest is een rollende baarmoeder. Komt schijnbaar alleen voor bij een volgend kind ivm de ruimte in je buik. En dat doet echt misselijkmakend zeer.
Ja dat kan ook nog natuurlijk... Maar ik hoop dan inderdaad op een bevalling zonder complicaties...

En een rollende baarmoeder???!! Ik weet niet eens wat ik me daarbij voor moet stellen...
pi_99829773
Ach, maak die arme bijna-moeders toch niet zo bang :N
Hier ook genoeg horror verhalen, maar kan het me echt niet goed herinneren (wel de woorden van de arts "je lag aan flarden", 3 dagen na een totaalruptuur, gehecht op de OK). Ik weet wel dat het echt niet ideaal ging, maar ik kan mijn schouders er nu wel bij ophalen. En heb nu ook echt geen extra angst voor deze zwangerschap, bevalling en kraamtijd..
Het kan niet veel erger worden dan de 1e keer, en dat het ik ook overleefd :Y
:P
  zaterdag 23 juli 2011 @ 09:29:49 #91
30252 Soempie
Procreating
pi_99829802
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 09:23 schreef Kleurdoos het volgende:

bevallingsfoto's kijken..dat is iig een afrader, ik heb mijzelf nog nooit zo'n goorlap gevonden..en ik poepte niet eens!

(als ik zou moeten omschrijven hoe het eruitzag..dan wil niemand meer met me praten ;( )
Gore foto's (niet van mijzelf) en verhalen kan ik gelukkig wel tegen. Hoort er toch ook allemaal gewoon bij. Dat poepen tijdens de bevalling kan ik me nu al druk over maken als ik er over aan het nadenken ben. :') Wil dat de VK echt niet aandoen.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 09:31:21 #92
30252 Soempie
Procreating
pi_99829828
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 09:28 schreef Deepfreeze het volgende:
Het kan niet veel erger worden dan de 1e keer, en dat het ik ook overleefd :Y
:P
Ik denk iedere keer: moet je zien met hoeveel mensen we op de aarde zijn. Die zijn er ook allemaal uitgekomen en dat hebben die moeders toch ook maar mooi geflikt. En daar zaten vast grotere pieperds tussen dan ik ben. :D
  zaterdag 23 juli 2011 @ 09:41:59 #93
250838 Fee-nix
pi_99829996
OMG hier had ik ook nog nooit van gehoord. Blijkbaar zouden sommige mannen juist blij zijn met een Sahara-droge doos tijdens borstvoeding... :X

Linkje
  zaterdag 23 juli 2011 @ 09:42:48 #94
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_99830011
Tja, ik denk dat, als het echt allemaal echt zo erg was dan was er niemand meer met meer dan 1 kind.
pi_99830543
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 09:41 schreef Fee-nix het volgende:
OMG hier had ik ook nog nooit van gehoord. Blijkbaar zouden sommige mannen juist blij zijn met een Sahara-droge doos tijdens borstvoeding... :X

Linkje
Ik ben blij dat ik in een westerse beschaving geboren ben als ik zoiets lees...
  zaterdag 23 juli 2011 @ 10:25:16 #96
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_99830760
mornings ;) en voor de nog niet mama's; en die nu heeel bang worden; het zegt toch genoeg dat we hier nu weer posten en het dus nog een keer gewoon over doen? terwijl wij inmiddels wel weten wat er na en tijdens een bevalling gebeurt?
Sommige dingen zijn gewoon echt niet leuk; maar ik ben gewoon wel helemaal over the moon over het resultaat wat ik op de wereld heb gezet.
Ja ik ben verliefd op mijn eigen kind :D
En ik moet erbij zeggen dat ik echt niet de meest beroerde complicaties en bevalling heb gehad hoor... dus ik heb ook nog makkelijk praten :)
  zaterdag 23 juli 2011 @ 10:30:49 #97
250838 Fee-nix
pi_99830836
Echt he, Nirak.

BJ: maar daarom stoppen zoveel mensen ook na 2 kinderen: na de eerste vergeet je het allemaal weer een beetje, het zakt weg en je denkt: ja het was toch vooral heel erg leuk. Na de tweede is het: ojaaaaaa zo was het echt. Dit nooit meer }) . Whaha, nee geintje hoor. (Hoop ik...)
  zaterdag 23 juli 2011 @ 10:32:05 #98
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_99830866
ooo ik wilde er toch maar 2 Fee-nix; dus dat scheelt dan weer...
  zaterdag 23 juli 2011 @ 10:42:44 #99
250838 Fee-nix
pi_99831045
Haha, inderdaad ;).

Maar ff serieus: tuurlijk vergeet je al die narigheid uiteindelijk weer. Het kan allemaal wat langer duren dan je voor ogen had, maar ook ik heb het weer aangedurfd! En veel mensen in mijn omgeving vinden dat heel knap van mij, aangezien ze mijn verhaal kennen. En ik vind het ook wel een beetje knap van mezelf O-) .

O en er zijn natuurlijk ook zat mensen die wel voor een derde gaan. Zoals mijn ouders :). (En bij mijn moeder liep ook niet alles over rozen... Voor mij heeft ze aan 6 weken in het ziekenhuis gelegen aan t eind van de zwangerschap omdat ik niet groeide. Ik was 48 cm en 2540 gr. en volgens mij woog mijn placenta maar 250 gr! Net op het randje zeiden de artsen... als ie nog kleiner was, was ik waarschijnlijk gehandicapt).
  zaterdag 23 juli 2011 @ 10:45:43 #100
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_99831104
Deze onderwerpen kunnen beter in het wachten op het 2de streepje-topic! :D Kunnen ze nog terug! :D
pi_99831149
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 10:42 schreef Fee-nix het volgende:
Haha, inderdaad ;).

Maar ff serieus: tuurlijk vergeet je al die narigheid uiteindelijk weer. Het kan allemaal wat langer duren dan je voor ogen had, maar ook ik heb het weer aangedurfd! En veel mensen in mijn omgeving vinden dat heel knap van mij, aangezien ze mijn verhaal kennen. En ik vind het ook wel een beetje knap van mezelf O-) .

O en er zijn natuurlijk ook zat mensen die wel voor een derde gaan. Zoals mijn ouders :). (En bij mijn moeder liep ook niet alles over rozen... Voor mij heeft ze aan 6 weken in het ziekenhuis gelegen aan t eind van de zwangerschap omdat ik niet groeide. Ik was 48 cm en 2540 gr. en volgens mij woog mijn placenta maar 250 gr! Net op het randje zeiden de artsen... als ie nog kleiner was, was ik waarschijnlijk gehandicapt).
idem hier, mn moeders eerste kindje overleed na 3 a 4 mnd, bij mn broer lag ze vanaf 3 mnd plat..en bij mij placenta previa (ik kwam 8 weken te vroeg en woog 2300 gram)

en na mij heeft ze er nog 2 uitgefloept, die zijn jammergenoeg mislukt, alleen weten ze dat zelf nog niet :+
pi_99831207
KD :')
Laat het ze niet horen hoor!
  zaterdag 23 juli 2011 @ 10:55:54 #103
Vrouwtje-theelepel
pi_99831326
Toen ik zwanger was van mika had ik er een in mijn pufclub (zwanger van de tweede) die vertelde dat weeën voelde als klaar komen. Die arme vrouw...
pi_99831579
of hele gelukkige vrouw :o
  zaterdag 23 juli 2011 @ 11:33:30 #105
250838 Fee-nix
pi_99832125
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 10:48 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

idem hier, mn moeders eerste kindje overleed na 3 a 4 mnd, bij mn broer lag ze vanaf 3 mnd plat..en bij mij placenta previa (ik kwam 8 weken te vroeg en woog 2300 gram)

en na mij heeft ze er nog 2 uitgefloept, die zijn jammergenoeg mislukt, alleen weten ze dat zelf nog niet :+
Hehehe... Tweede kindje van mijn moeder ging op zich prima, alleen bleef een stukje placenta achter, dus curretage uiteindelijk. Derde kindje onverwachte stuit bij een thuisbevalling! Dus toen moest ze er in 1 pers uit :X .
  zaterdag 23 juli 2011 @ 12:35:43 #106
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_99833859
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 23:20 schreef Beessie-Jen het volgende:
verder kunnen op het lijstje:

na 4 dagen het gevoel hebben dat je borsten op ontploffen staan... als je warm hebt gedoucht gewoon stralen melk langs je lichaam naar beneden zien lopen en je ondertussen verwonderen over het feit dat je buik een eigen leven is gaan leiden en lijkt op een los stuk uitgerekt vel.. en langzaam wat heen en weer waggelt als je een poging doet jezelf af te drogen...
:@ _O- ohw ik wil echt zo´n band voor rond je middel, zodat ik mijn flubberbuik niet voel en niet zoveel hoef te zien na die bevalling.
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 10:45 schreef Susie het volgende:
Deze onderwerpen kunnen beter in het wachten op het 2de streepje-topic! :D Kunnen ze nog terug! :D
IDD :Y
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 23:40 schreef Soempie het volgende:
Ja eerst, en daarna krijg ik het toch altijd lichtelijk aardig heel veel benauwd. :|W

Maarrrr welkom Maneschijn en gefeliciteerd, haha wat een welkom met deze verhalen :D
Rayen 2½ jaar!
  zaterdag 23 juli 2011 @ 12:56:14 #107
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_99834487
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 10:55 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Toen ik zwanger was van mika had ik er een in mijn pufclub (zwanger van de tweede) die vertelde dat weeën voelde als klaar komen. Die arme vrouw...
ik teken ervoor!
pi_99834982
Ik ben weer thuis, meld me een dezer dagen.. Even lekker bijkomen en genieten van mijn zoon. Zal ook een stukje van mijn horror verhaal plaatsen ;)
:*
pi_99835202
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 13:11 schreef Cyntiaa het volgende:
Ik ben weer thuis, meld me een dezer dagen.. Even lekker bijkomen en genieten van mijn zoon. Zal ook een stukje van mijn horror verhaal plaatsen ;)
Ga maar rens genieten van t manneke :)
  zaterdag 23 juli 2011 @ 13:34:54 #110
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_99835751
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 10:48 schreef Kleurdoos het volgende:
Hoe gaat het eigenlijk met je zusje?
pi_99835768
ze is kotsmisselijk
ha!
  zaterdag 23 juli 2011 @ 13:35:48 #112
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_99835775
Aventura en Cythiaa hebben de `horror`doorstaan, en kunnen zien waar ze het voor hebben gedaan :P

En de volgende zijn: *O*
Augustus:02 augustus 2011: vrouwtje-theelepel

Ik moet nog maar 3 en een halve maand *O* (wat klinkt dat kort :+ )
Rayen 2½ jaar!
pi_99835879
Ik sta helemaal nog niet 5e op die lijst.... Kop in zand steekt.....
pi_99836123
2 augustus, 4 jaar geleden was ik aan het wachten.. Duurde nog 8 dagen voordat het resultaat had ;)

Zou het helpen p_iglet?

Zonet lekker shusi gegeten. njumnjum
  zaterdag 23 juli 2011 @ 14:01:27 #115
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_99836559
Sanne en Cynthia nog Gefeliciteerd !

[ Bericht 50% gewijzigd door _evenstar_ op 23-07-2011 14:12:50 ]
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_99836942
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 13:47 schreef Deepfreeze het volgende:
2 augustus, 4 jaar geleden was ik aan het wachten.. Duurde nog 8 dagen voordat het resultaat had ;)

Zou het helpen p_iglet?

Zonet lekker shusi gegeten. njumnjum
Oew lekker sushi!!!

Geen idee of het helpt, maar als mini net zo snel komt als Pepijn dan gaan er nog wel wat september dames mij inhalen.

(wordt praktisch gezien nog wel een uitdaging dan als mini veel te laat komt, want ik heb 13 september sollicitatiegesprek voor mijn opleidingsplek, en die afzeggen betekend pas weer een herkansing in november)
pi_99837123
26+14 is 9 september.. Dan heb je 4 dagen om jezelf bijeen te rapen :X
pi_99837509
Ja goed he :D
En Pepijn kwam bij 41.4, dus dan zou ik een week hebben....

Maar te vroeg komen is ook niet echt een optie, want 12 augustus heb ik diplomering...
Nou is dat in de geneeskunde faculteit, 3x vallen vanaf de verloskamers van het Sophia, maar toch.

Als ik mini mag bestellen, dan graag tussen 13 augustus en 31 augustus hihi ;)
We zijn van de uitdagende planning :X
  zaterdag 23 juli 2011 @ 15:18:51 #119
250838 Fee-nix
pi_99838965
Cyntiaa lekker genieten!

En wanneer komen er nou foto's van Aventura en Cyntiaa??!! (Van de baby's bedoel ik dan :-p)

Oe strakke planning p_iglet, ik hoop maar dat het een braaf kindje is ;).

Nou vanmiddag vol goede moed naar de visboer geweest. Toch ff gevraagd of de zalmsnippers vacuum verpakt hadden gezeten. Ja dus }:| . En dan durf ik het niet aan... Of ben ik nou een enorme pietlut.
pi_99839037
Dan maak je quiche met gerookte zalm... Dan is die zalm verhit geweest en dus zeker veilig ;)
pi_99839115
Fee-nix, dan zou ik het ook niet gedaan hebben, als je het rauw wil eten. Verhit maakt het niet uit.
Die sushi kwam van een kraam, waarvan de man wel op de hoogte leek. Ik mocht geen tonijn, want dat was diepvroren geweest en sowieso niet zo gezond doordat het een roofvis is. De rest van zijn vis was die nacht gevangen en verwerkt bij 4 graden.
En de pittige vond de baby niet zo leuk, had hij vernomen van andere dames ;)
Zelfs bij de verse (kweek)zalm noemde hij nog het risico, zeker als ik het pas de avond of de dag erna zou eten. Maar dat heeft de sushi niet gehaald :Y)
pi_99839123
Of je gooit het voor minimaal 24 uur in de vriezer. Dan dood je eventuele bacteriën ook.
pi_99839151
En piglet, is niet helemaal waar wat je zegt, want veel gerookte zalm is vacuüm verpakt en dan mag het ook niet. Maar in de vriezer dus!
  zaterdag 23 juli 2011 @ 15:25:34 #124
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_99839185
ooo lekker Piglet! en ja je staat echt echt echt 5e :D en ik al 4e... ongelofelijk!!!

en leef jij toe naar het moment van 41+4; zo ben ik in mijn hoofd bezig met mijn 36+2... raar is dat he?
terwijl het deze keer ook zomaar andersom kan gaan!

naja ik heb wel ff weer toegegeven aan mijn enorme nesteldrang; heb 3 uur staan strijken! (en ik strijk dus echt NOOIT)
resultaat; keurig gestreken stapeltjes hydrofielen (vraag me af waarom...??)
keurige dekbedovertreksets (jaja voor de kraamverzorgster :D )
alle lakentjes en dekentjes strak gestreken
en net nog ff alle spuugdoekjes en hydrofielwashandjes in de was gedaan :D

en de maxicosivoering ook ff in de machine gedaan....
en o ja; de kinderwagenbak klaar gemaakt; met keurig gestreken lakentjes...
en de wieg op de slaapkamer nog maar een keer verschoond en leuk opgemaakt :D

haha ik lijk wel een ijverige huisvrouw.. raar toch wat zwanger zijn met je doet!!
pi_99839275
Jeetje BJ..kan je hier niet ook even langskomen? :D

Mensen die al een of meerdere kindjes hebben, hebben jullie het hele broertje/zusje-principe in het geboortekaartje terug laten komen?
Lotte!
Noah!
pi_99839305
BJ, doe maar niet andersom hoor!!! Ik gun jou heel erg dat je kleine langer blijft zitten dan Evie, maar hier is eerder echt NIET handig.

We hebben nog geen geboortekaartjes of niks niet hihi.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 15:35:30 #127
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_99839465
@linda; ik heb een klein versje zusgerelateerd in ons kaartje staan.... vond ik zelf wel mooi...
verder weinig extra tekst enzo...

@Piglet; ja ik zag je strakke schema al :) en 41+4 zou hier sporttechnisch wat beroerder worden :D
mijn teamgenootjes zien me errrrrg graag weer snel in de sporthal in actie...
(moeten maar zien hoe dat gaat deze keer.)

en over vis gesproken; tijdens mijn nestelfeestje ;) heeft T met Evie op de markt kibbelingen gegeten :D mijn kleine smurfje vond het heeeeerlijk schijnt..
(en de grote smurf ook, maar dat was al bekend haha)
  zaterdag 23 juli 2011 @ 15:39:46 #128
94046 PM-girl
pi_99839595
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 15:23 schreef danic het volgende:
Of je gooit het voor minimaal 24 uur in de vriezer. Dan dood je eventuele bacteriën ook.
Dat is dus niet zo! Enkele jaren terug werd dit nog als advies gegeven, maar inmiddels niet meer!
*
pi_99839605
KD ik vind jouw gewicht nog heel behoorlijk bij die termijn.
BJ jullie meisje blijft gewoon tot minstens 38wk zitten
pi_99839634
BJ, lekker bezig. Nog een week tot die grens toch?

Linda, voor Chris hebben we op het geboortekaartje zelf een gedichtje verzonnen. Ik denk dat we deze keer wel iets in het gedicht verwerken over de grote broer. Maar geen idee of we het ook nog verwerken in het plaatje..
pi_99839661
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 15:35 schreef Beessie-Jen het volgende:
@linda; ik heb een klein versje zusgerelateerd in ons kaartje staan.... vond ik zelf wel mooi...
verder weinig extra tekst enzo...

@Piglet; ja ik zag je strakke schema al :) en 41+4 zou hier sporttechnisch wat beroerder worden :D
mijn teamgenootjes zien me errrrrg graag weer snel in de sporthal in actie...
(moeten maar zien hoe dat gaat deze keer.)

en over vis gesproken; tijdens mijn nestelfeestje ;) heeft T met Evie op de markt kibbelingen gegeten :D mijn kleine smurfje vond het heeeeerlijk schijnt..
(en de grote smurf ook, maar dat was al bekend haha)
Ja, aan de ene kant wil ik dat dus ook, aan de andere kant vind ik dat het kaartje over de baby gaat en niet over Lotte... lastig.

En wat lief, zo samen ergens wat eten O+ Ronny ging vaak met Lotte 's middags ijs eten als ik moest werken op zijn vrije dag
Lotte!
Noah!
  zaterdag 23 juli 2011 @ 15:44:53 #132
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_99839784
@Deepfreeze; idd over een week ben ik precies zover als toen Evie werd geboren... dat is vast ook de reden dat ik nu ALLES klaar wil hebben...
het enige wat nog niet kan; en ook jammer genoeg niet nodig is als ik voor 37 weken beval, zijn de klossen onder het bed.. denk wel dat ik morgen eens aan mijn vluchttas moet beginnen .....

en ik leef echt naar de 37 weken toe :D ik wil gewoon zoooo graag thuis bevallen!!!
nog 11 dagen blijven zitten dus minimaal :D
  zaterdag 23 juli 2011 @ 15:48:06 #133
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_99839894
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 15:41 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Ja, aan de ene kant wil ik dat dus ook, aan de andere kant vind ik dat het kaartje over de baby gaat en niet over Lotte... lastig.
datzelfde had ik ook wel een beetje; maar het kaartje gaat ook over de baby;
maar het feit dat we nu een gezinnetje zijn, en de toekomst met zijn 4tjes in gaan, dat mag wat mij betreft, na een poos erover na te hebben gedacht; ook best op het kaartje...
vind het juist zo vertederend dat we dr straks 2 hebben
  zaterdag 23 juli 2011 @ 15:54:32 #134
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_99840123
Vrienden van ons hadden wel een leuk gedichtje erbij, vind dat juist wel schattig als een broer of zus erop meegenomen wordt... maar ieder zijn persoonlijke ding natuurlijk!
pi_99841184
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 15:41 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

En wat lief, zo samen ergens wat eten O+ Ronny ging vaak met Lotte 's middags ijs eten als ik moest werken op zijn vrije dag
Ik vond dat het kaartje enkel een aankondiging was van geboorte van nr. 2, waarin nr. 2 de hoofdrol speelt dus en niet nr. 1. Naar mijn persoonlijke mening zou de nadruk teveel op nr. 1 die een zusje krijgt hebben gelegen als het een echt zusjes kaartje was geworden, in plaats van op geboorte van nr. 2. En dat wilden we liever niet.

We hebben wel het gedichtje aan laten sluiten bij het vorige kaartje (met dank aan Lishe die het gedichtje maakte! _O_ O+ ) en zo waren de twee zusjes toch een beetje verbonden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik ben nog steeds blij met allebei de kaartjes :)

[ Bericht 16% gewijzigd door mignonne op 23-07-2011 16:30:39 ]
  zaterdag 23 juli 2011 @ 16:30:48 #136
250838 Fee-nix
pi_99841447
Deepfreeze, klinkt idd alsof jouw vismannetje goed op de hoogte was!

Danic, klopt volgens mij niet hoor. In de vriezer gaan bacterien alleen slapen. Maar niet dood.

Linda bij ons gaat het kaartje ook echt over het tweede kindje. Alleen in het gedichtje verwijst 1 regeltje naar het feit dat we straks een gezin van 4 worden :).
pi_99843826
Wij hebben in het kaartje van nummer 2 geen verwijzing naar nummer 1 gezet.
Er stond iets in de trant van 'trots zijn wij op onze zoon en ons broertje' (weet niet meer precies).

En nogmaals: ho...ly crap! Ik! Ben! Zwanger!

Meneer Maan moet erg aan het idee wennen, die zag het nooit zo zitten, een derde. Maar ík vind het leuk. Ben echt heel blij met dit cadeautje. Zonder meten, zonder prikken, zonder inwendige echo's, zonder puncties, etc. etc. Ik vind het echt zo'n mirakel dat ik als een gewoon mens vanuit overtijd een test kon doen (okee, drie). En dat die postitief waren!

Nu vraag ik me af wanneer we het zullen vertellen, en wanneer ik een afspraak met een vk zal maken. Het gaat sowieso een keizersnede worden, dus misschien gelijk maar op controle in het ziekenhuis, ipv tot 30 weken en dan alsnog overstappen van vk naar daar.

Djies. Bounce-bounce-bounce!!!
pi_99844027
ik en elin hebben 3 lekkerbekjes gegeten en ook een broodje makreel :+
  zaterdag 23 juli 2011 @ 17:54:46 #139
250838 Fee-nix
pi_99844920
O jammmmm makreel!!

Tof dat je zo happy bent maneschijn :). En je meneer draait vast nog wel bij!
pi_99845662
even heel brutaal zonder bijlezen een vraagje: ik heb de laatste tijd dat als ik het koud heb of als mijn tepels ergens achter vast blijven zitten ofzo, nouja, eigenlijk steeds als ik harde tepels heb, dat het doorslaat tot een soort kramp. Dat het lijkt of ze in de bankschroef zitten en dat doet PIJN.
Tot afgelopen nacht duurde het meestal maar even, maar vanmorgen en zojuist zat ik te huilen van de pijn en hield het gewoon meer dan een half uur aan.

Iemand enig idee waar het door komt en, nog belangrijker, hoe ik er vanaf kom of in ieder geval hoe ik op de momenten dat het gebeurt van de pijn af kom?
pi_99845902
Herkenbaar summer :')
Had k ook last van, was fijn toen de winter voorbij was :+
Heb hier er niets op gevonden om de pijn weg te laten gaan
  zaterdag 23 juli 2011 @ 18:46:57 #142
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_99846605
Summerbreeze, ik heb dat ook heel erg gehad! Zeker als het heel koud was kon ik wel janken af en toe... Helaas nooit een oplossing voor gevonden. Het goede nieuws is dat het tegen week 20 weg was.
Oude (on)bekende.
pi_99846918
Naar summer, hopelijk trekt het snel weer weg..

Maan, fijn dat je er zo blij mee bent. Kan het me ook voorstellen, zo opeens puur natuur. Je man trekt vast ook wel bij als hij aan het idee went..
Geloof dat hier nog iemand in OUD rondliep die na 2 kindjes met hulp nog een wondertje kregen. Was dat niet ET?
pi_99847117
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 18:46 schreef Mevr_Mus het volgende:
Summerbreeze, ik heb dat ook heel erg gehad! Zeker als het heel koud was kon ik wel janken af en toe... Helaas nooit een oplossing voor gevonden. Het goede nieuws is dat het tegen week 20 weg was.
Helaas is het bij mij pas in week 19 begonnen/echt pijnlijk geworden. Ik zit nu in de 21e week. Dus helaas houd ik blijkbaar een ander schema aan. Ik ga er de komende tijd maar voor zorgen dat ik geen harde tepels krijg, dus niet meer even snel zonder jas naar de auto lopen, douchen met de deur dicht en 's nachts maar even geen raam meer open.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 19:07:24 #145
250838 Fee-nix
pi_99847496
Vervelend SummerBreeze. Ik denk ook dat vermijden de beste optie is. Heb er ook wel wat last van gehad vorige keer, maar niet heel extreem. Een rotgevoel is het wel!
  zaterdag 23 juli 2011 @ 20:06:22 #146
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_99850037
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 13:35 schreef TimeJumper het volgende:
Aventura en Cythiaa hebben de `horror`doorstaan, en kunnen zien waar ze het voor hebben gedaan :P

En de volgende zijn: *O*
Augustus:02 augustus 2011: vrouwtje-theelepel

Ik moet nog maar 3 en een halve maand *O* (wat klinkt dat kort :+ )
Ik heb me vast voorgenomen om naast mijn vrouw te blijven staan, en het "spektakel" aan me te laten voorbijgaan. Al weet ik niet in welke mate dat mogelijk is, of hoe het allemaal verloopt.

We hadden afgelopen week een rondleiding in het moederhuis, en "de arbeid" klonk allemaal nog veel griezeliger dan ik me ingebeeld had. Ik loop echt over van medelijden de laatste week, maar dat helpt haar uiteraard niet echt :D
  zaterdag 23 juli 2011 @ 20:09:48 #147
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_99850166
hmm ik ken het dan weer helemaal niet... Vervelend SB; hoop dat het snel weer een beetje wegtrekt. :*

Hmmm KD ook lekker aan de vis met Elin, gezellig hoor, samen smikkelen O+

en maneschijn; ja echt echt echt; je bent zwanger! ben blij dat je inmiddels een beetje aan het idee aan het wennen bent; en steeds meer het gevoel komt van : *O* *O* *O*
hou oud zijn je andere 2 kids?

de maxicosi is weer mooi schoon geworden :Y , geloof dat we nu echt alles klaar hebben voor ons 2e meisje...
:Y
pi_99850610
Beregd, wij vrouwen hebben in ieder geval nog een portie hormonen die de heftigheid wat dempen.. Jullie mannen mogen gewoon genieten van het uitzicht en de gebroken hand (als je vrouw die te pakken krijgt tijdens een wee) :P
pi_99851503
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 18:17 schreef SummerBreeze het volgende:
even heel brutaal zonder bijlezen een vraagje: ik heb de laatste tijd dat als ik het koud heb of als mijn tepels ergens achter vast blijven zitten ofzo, nouja, eigenlijk steeds als ik harde tepels heb, dat het doorslaat tot een soort kramp. Dat het lijkt of ze in de bankschroef zitten en dat doet PIJN.
Tot afgelopen nacht duurde het meestal maar even, maar vanmorgen en zojuist zat ik te huilen van de pijn en hield het gewoon meer dan een half uur aan.

Iemand enig idee waar het door komt en, nog belangrijker, hoe ik er vanaf kom of in ieder geval hoe ik op de momenten dat het gebeurt van de pijn af kom?
invetten wil wel eens helpen, uierzalf :') of een laag vaseline
pi_99851671
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 16:24 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik vond dat het kaartje enkel een aankondiging was van geboorte van nr. 2, waarin nr. 2 de hoofdrol speelt dus en niet nr. 1. Naar mijn persoonlijke mening zou de nadruk teveel op nr. 1 die een zusje krijgt hebben gelegen als het een echt zusjes kaartje was geworden, in plaats van op geboorte van nr. 2. En dat wilden we liever niet.

We hebben wel het gedichtje aan laten sluiten bij het vorige kaartje (met dank aan Lishe die het gedichtje maakte! _O_ O+ ) en zo waren de twee zusjes toch een beetje verbonden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik ben nog steeds blij met allebei de kaartjes :)
Ja, zo denk ik er geloof ik ook een beetje over. We hebben wel eenzelfde kaartje, zodat het bij elkaar past. Nougoed, dan maar op zoek naar een tekstje voor erin!

Maantje, jou had ik nog niet gefeliciteerd geloof ik..! Van harte met je wondertje! Ben je een kloon trouwens?
Lotte!
Noah!
pi_99851805
die van ons lijken voor geen meter op elkaar :D
pi_99851809
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 20:41 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

invetten wil wel eens helpen, uierzalf :') of een laag vaseline
Oeh, niet aan gedacht, maar klinkt logisch, Doe je 's winters immers ook met je gezicht bij het schaatsen enzo tegen de schrale kou. Nu nog iets verzinnen tegen de momenten van harde tepels die niets met kou te maken hebben.
pi_99869051
Wat is het hier stil? Toch niet allemaal aan het bevallen? Of heeft iedereen nesteldrang en poetsbuien met dit weer?
  zondag 24 juli 2011 @ 10:20:16 #154
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_99869122
37w, mooie mijlpaal.
  zondag 24 juli 2011 @ 10:23:00 #155
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_99869164
mornings ;) neej hoor niet bevallen en geen nesteldrang; een poging om bij te slapen... maar dat lukt niet zo goed meer... vaak plassen en druk kindje snachts...

Beregd; vanaf nu heb je meldplicht voor je vrouw! :D hahaaaaa
pi_99869208
BJ ik was er steeds van in de veronderstelling dat Evie zo prematuur was, maar ze was maar 5 dagen eerder dan ze eigenlijk mocht komen? Dat valt nog wel mee toch! :)
  zondag 24 juli 2011 @ 12:31:08 #157
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_99872005
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 20:06 schreef Beregd het volgende:

[..]

Ik heb me vast voorgenomen om naast mijn vrouw te blijven staan, en het "spektakel" aan me te laten voorbijgaan. Al weet ik niet in welke mate dat mogelijk is, of hoe het allemaal verloopt.
Mijn vent stond ook aan het hoofdeind bij mij maar had toch een duidelijk zicht op het spektakel :P Hij heeft alles gezien.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_99872919
Goedemorgen :)
32 weken vandaag *O* en helemaal nergens zin in -O- -O-
Tralalalaaa
  zondag 24 juli 2011 @ 13:22:14 #159
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_99873545
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 12:31 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Mijn vent stond ook aan het hoofdeind bij mij maar had toch een duidelijk zicht op het spektakel :P Hij heeft alles gezien.
naja, ik ben dankzij dit topic op het ergste voorbereid, kan alleen maar meevallen dus :P
pi_99873556
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 12:31 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Das t voordeel van zelf bevallen, tenzij dr een spiegel tussen je benen gepropt wordt, zie je dr niks van :P
vast wel als je erop let, maar ik had t persoonlijk te druk met andere dingen om ook maar ergens op te kunnen letten :+
pi_99873609
niet aant bevallen, ook geen nesteldrang op het moment, maar gewoon net een uur uit bed (sliep pas om 4 uur, bleh m'n ritme is echt helemaal naar de klote)

Als m'n vriend dadelijk een beetje wakker is (die sliep om half 3 maar was om 8 uur weer klaarwakker, en was niet geheel nuchter toen ie naar bed ging zullen we maar zeggen) dan gaan we dadelijk misschien het laatste doen aan de babykamer (plankje en lamp ophangen, en nog zo'n "zachtjes dichtvalscharnier" in de kast plaatsen (die erbij geleverd was werkte een er niet van).
En dan kan ik morgen m'n lijstje nog eens na lopen of ik alles heb, en of alles op de goede plek ligt enzo... (dus misschien toch wel een heel klein beetje nesteldrang dan..)
pi_99873762
quote:
2s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:22 schreef Beregd het volgende:

[..]

naja, ik ben dankzij dit topic op het ergste voorbereid, kan alleen maar meevallen dus :P
Mijn man komt ook aan het hoofdeind er bij staan. Hij kan helaas niet tegen bloed en wil het hele gebeuren daarbeneden dus ook niet zien, wat ik me helemaal voor kan stellen.. En dan heb ik liever dat ie gewoon naast me staat en dat ik z'n hand helemaal fijn kan knijpen, als dat ie ineens flauwvalt en dat ze ook nog eens moeite moeten doen om hem bij z'n positieven te krijgen.. (maar we mochten hem ook gewoon onder het bed vegen dan, zei hij al.. :P)
Maar gaat vast goed komen..
  zondag 24 juli 2011 @ 14:16:31 #163
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_99875765
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 10:26 schreef Kleurdoos het volgende:
BJ ik was er steeds van in de veronderstelling dat Evie zo prematuur was, maar ze was maar 5 dagen eerder dan ze eigenlijk mocht komen? Dat valt nog wel mee toch! :)
ja dat viel ook wel mee, ware het niet dat ze de nodige startproblemen had... en het schijnt dat kindjes van rond de 34 weken het vaak beter doen dan kindjes van rond de 36 weken..
(randprematuur), weet niet zo goed het hoe en waarom... maar misschien weet Poppedein het?

en wat is het hier enorm rustig!!! zal morgen wel weer drukker worden als alle partners aan het werk zijn ;) haha
  zondag 24 juli 2011 @ 14:23:14 #164
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_99876046
Terwijl het wel pokkeweer is, toch rustig hier. Ik ben een dressoir aan het uitruimen, maar op mijn kont, knieen of wat dan ook zitten is niet fijn! Eerste is leeg nu, straks de volgende (we krijgen een nieuwe, dus deze moet leeg)
pi_99876260
Ik zit bij te lezen op de bank met Rienk op schoot. Net wakker en we doen allemaal niks zinnigs. Man is met de laptop onze thuisfilmbioscoop sneller en beter te maken en de F1 staat aan. Wat een ergernis. Doe mij de MotoGP maar :D
Over een half uurtje gaan we naar J's ouders.

Over het kaartje : Die van B2 zal de zelfde stijl zijn. Ook met voetjes. En gedichtje weer Fries en is ook in de stijl van die van Rienk.
We weten al helemaal hoe we het willen, dus ik denk dat ik binnenkort even naar de drukkerij rij. Hebben we dat tenminste klaar.
pi_99877227
Zeau, de regenachtige zondagmiddag maar gebruikt om een schilderijtje te maken voor op de babykamer.. Dat wilde mijn mevrouw graag. Maar ik had nog nooit iets gemaakt met verf op canvas... Ik teken altijd met potlood of met pastelkrijt..

Het origineel heeft ze volgens mij van een fokker gebietst, dus ik moest namaken. Herkent iemand hier zn eigen werk? (het org is absoluut mooier, mijn complimenten voor diegene die zo'n strak resultaat heeft gemaakt :))

[ Bericht 2% gewijzigd door Nirak op 24-07-2011 16:36:21 ]
pi_99877713
Nirak, wat ontzettend leuk!

Hier is het kaartje ook al geregeld, moet alleen nog wel even tellen hoeveel ik er moet bestellen. Wij hebben gewoon een standaard kaartje. (maar wij hechten er ook niet zoveel waarde aan, moet ik zeggen)

Hier alles goed. Ventje laat nu wel goed van zich horen. Hij ligt in stuit en vindt het blijkbaar erg geslaagd om tegen een of andere beenzenuw aan te trappen. Gisteren in het tuincentrum voor het eerst, het is dat ik de kinderwagen aan het duwen was, anders had ik op de grond gelegen. Lief kreeg een hartverzakking, die dacht dat ik een wee had en mijn vliezen gebroken waren. Nu voel ik het ook regelmatig, maar is het gelukkig niet zo pijnlijk als gisteren.
  zondag 24 juli 2011 @ 16:00:27 #168
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_99880213
Wat ontzettend leuk Nirak!
pi_99881705
Ff nog wat verf erop gekliederd voor een ietwat strakker resultaat :)
pi_99883136
Hoi!

Wij zijn weer thuis, gister lange reis gehad, 1400km, maar het ging voorspoedig dus we zijn toch maar in een keer naar huis gereden. Vandaag alweer druk, wassen en.. de toekomstige babykamer leeghalen. Mannn wat een zooi kun je hebben. Wordt tijd dat we verhuizen en een zolder ter beschikking hebben voor zooi :p

Verder alles goed hier, behalve de bekkenpijn, best veel last van nu, maar komt vast ook door de lange reis gister en dan nu weer opruimen etc. Ik ga in ieder geval dinsdag even vragen hoe en wat en dan een fysio bellen.

Heb af en toe vanuit la France meegelezen afgelopen week, maar niet alles. Vanaf nu dus weer wel! *O*

Nirak, superleuk! :)
  zondag 24 juli 2011 @ 17:42:51 #171
Vrouwtje-theelepel
pi_99884499
Ik ben ook nog niet aan het bevallen. Ik ben er echt zo zenuwachtig voor, tis maar goed dat ik er niet onderuit kan. Afgelopen woensdag zat de boel nog dicht, de baarmoedermond was wel al korter. De baby word steeds rustiger, misschien stilte voor de storm. Ik voel me wel een bezienswaardigheid. Mijn buik is heel groot. Iedereen maakt een praatje met je, van de week zei een oudere dame, noh meidje, je lijkt wel een wandelend tentje.
  zondag 24 juli 2011 @ 17:45:43 #172
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_99884591
Superleuk Nirak!

We;lom terug Jipster!

Ja vrouwtje theelepel, het komt nu echt dichterbij he.

Hier een rustige zondag. Beetje lezen, beetje tv kijken, beetje rommelen. Sowieso een beetje en bleegh bui. Moe, lichte hoofd[ijn, heupen en schouders zitten niet lekker. Buik staat strak. Gewoon bleegh dus.
pi_99885724
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 17:42 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Ik ben ook nog niet aan het bevallen. Ik ben er echt zo zenuwachtig voor, tis maar goed dat ik er niet onderuit kan. Afgelopen woensdag zat de boel nog dicht, de baarmoedermond was wel al korter. De baby word steeds rustiger, misschien stilte voor de storm. Ik voel me wel een bezienswaardigheid. Mijn buik is heel groot. Iedereen maakt een praatje met je, van de week zei een oudere dame, noh meidje, je lijkt wel een wandelend tentje.
Een tentje :') ze bedoelde het vast goed :)
Maar die zenuwen zijn over zodra je echt begint, dan heb je daar vast geen tijd meer voor :)
  zondag 24 juli 2011 @ 19:11:44 #174
190853 RockabeIIa
pi_99888075
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:27 schreef hilliebillie het volgende:

[..]

<knips>

(maar we mochten hem ook gewoon onder het bed vegen dan, zei hij al.. :P)
Maar gaat vast goed komen..
:D Hij weet in elk geval zijn plaats haha!
  zondag 24 juli 2011 @ 19:59:51 #175
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_99890114
VT; ben je onder controle bij de gyn? bij mij is nog nooit een inwendig onderzoek gedaan naar dingen als baarmoedermond en ontsluiting?
ik lees dat hier wel vaker; maar is dat standaard bij controles? of na een bepaald aantal weken?
(ik weet dus niet wat er na de 36 weken standaard is??)
pi_99890747
bij elin ook niet hoor, ja toen ik met weeen en ontsluiting in t ziekenhuis opgenomen werd.

maar bij deze zwangerschap nog niets anders dan mn bloeddruk en baarmoederhoogte (uitwendig :P )
pi_99890805
Volgens mij is het niet standaard, toch? De vorige keer kreeg ik met 40 weken een inwendig onderzoek (bij de vk) en met 41 weken nog een keer en toen gelijk gestript.

Nu heb ik wel een inwendige echo gehad van de baarmoedermond om op te meten of er ontsluiting was, maar dit was vanwege de aanhoudende harde buiken.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  zondag 24 juli 2011 @ 20:14:45 #178
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_99890895
VT, en je hebt nog een week (of 3) ;)
Maar het is gewoon 1 dag ellende, en een mooi babietje als resultaat :Y

BJ, ik ken die inwendige controles ook niet van mijn zwangerschap met Chris. Maar die was niet ingedaald, dus weinig kans op ontsluiting. Uiteindelijk pas tijdens de bevalling voor het eerst getoucheerd.

Hier een gezellig dagje in mijn buik. Geloof dat hij/zij zijn 18e week viert. Kleine stuiterbal O+
pi_99891004
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 20:12 schreef wickie het volgende:

Nu heb ik wel een inwendige echo gehad van de baarmoedermond om op te meten of er ontsluiting was, maar dit was vanwege de aanhoudende harde buiken.
Ja, dat heb ik volgens mij ook gehad. En er staat me iets bij over de mogelijkheid om mee te doen aan een onderzoek naar vroeggeboren kinderen (d.w.z., kijken of de lengte van de baarmoedermond in een bepaald stadium van de zwangerschap iets zegt over de termijn waarop je baby geboren wordt, als ik het me goed herinner).

Verder is mij beide keren bij 40 weken een aanbod gedaan om inwendig onderzoek te doen en eventueel te strippen. Alleen de tweede keer ben ik daarop ingegaan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_99891316
geen gewroet in mn petoet zeg ik maar zo :+
pi_99891563
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 20:22 schreef Kleurdoos het volgende:
geen gewroet in mn petoet zeg ik maar zo :+
_O-

Bij mij hebben ze bij 24 wkn de baarmoedermond opgemeten met inwendige echo. Bij de laatste controle (30wkn) heeft de gyn gewoon even op het oog gekeken hoe de baarmoedermond eruit zag (uitwendige echo), waarschijnlijk als ie er verkort uitgezien had, had hij wel wat beter gekeken.
  Moderator zondag 24 juli 2011 @ 20:30:36 #182
236264 crew  capricia
pi_99891694
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 20:27 schreef Aoraki het volgende:

[..]

_O-

Bij mij hebben ze bij 24 wkn de baarmoedermond opgemeten met inwendige echo. Bij de laatste controle (30wkn) heeft de gyn gewoon even op het oog gekeken hoe de baarmoedermond eruit zag (uitwendige echo), waarschijnlijk als ie er verkort uitgezien had, had hij wel wat beter gekeken.
Maar dan liep je dus al bij een gyn?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_99891960
ikke wel, ik weet niet hoe het met V-T zit...

Als je onder controle bent in het ziekenhuis doen ze heel makkelijk 'even' een echo om 'even' te kijken. Laatste keer duurde die volgens mij nog geen minuut. Ach ja, ik heb hem onderhand al wel genoeg gezien :+ . Net als het horen van de hartslag niet echt bijzonder meer is als je 3 keer per week een half uur aan de CTG hangt...(dat was gelukkig mijn vorige zwangerschap, bij deze nog niet)
  Moderator zondag 24 juli 2011 @ 20:36:46 #184
236264 crew  capricia
pi_99892056
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 20:35 schreef Aoraki het volgende:
ikke wel, ik weet niet hoe het met V-T zit...

Als je onder controle bent in het ziekenhuis doen ze heel makkelijk 'even' een echo om 'even' te kijken. Laatste keer duurde die volgens mij nog geen minuut. Ach ja, ik heb hem onderhand al wel genoeg gezien :+ . Net als het horen van de hartslag niet echt bijzonder meer is als je 3 keer per week een half uur aan de CTG hangt...(dat was gelukkig mijn vorige zwangerschap, bij deze nog niet)
Ja, echo's doen ze hier bij de verloskundige gelukkig ook niet moeilijk over. Iedere keer kijken we, en dat vind ik wel fijn. Maar niet iets inwendigs, gelukkig.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 24 juli 2011 @ 20:36:50 #185
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_99892059
ok bedankt voor de antwoorden; het is dus niet standaard...
ik lees best wel eens dat mensen weten hoeveel ontsluiting ze al hebben? maar dat zal dan vaak zijn bij de controle, waarbij ook mogelijk gestript gaat worden denk ik dan?
pi_99893001
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 14:16 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

ja dat viel ook wel mee, ware het niet dat ze de nodige startproblemen had... en het schijnt dat kindjes van rond de 34 weken het vaak beter doen dan kindjes van rond de 36 weken..
(randprematuur), weet niet zo goed het hoe en waarom... maar misschien weet Poppedein het?

en wat is het hier enorm rustig!!! zal morgen wel weer drukker worden als alle partners aan het werk zijn ;) haha
Ik weet de precieze reden ook niet maar wel dat ze dit in ons z-huis ook zeiden.
Er lag een meisje die met 36wk geboren was met een gewicht dat ean nu nog niet haalt en die lag er nog toen ean naar huis mocht. Ze wilde gewoon niet zelf drinken. Terwijl ean bijna meteen een zuigreflex had.
Op een 1 of andere manier is de zuigreflex bij 34wk wel ontwikkelt en bij 36wk weer weg
pi_99893024
quote:
4s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 15:39 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Dat is dus niet zo! Enkele jaren terug werd dit nog als advies gegeven, maar inmiddels niet meer!
Hmmm raar, ik kreeg dat advies afgelopen winter nog, van zowel verkopers als artsen.
  zondag 24 juli 2011 @ 20:51:12 #188
Vrouwtje-theelepel
pi_99893031
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:59 schreef Beessie-Jen het volgende:
VT; ben je onder controle bij de gyn? bij mij is nog nooit een inwendig onderzoek gedaan naar dingen als baarmoedermond en ontsluiting?
ik lees dat hier wel vaker; maar is dat standaard bij controles? of na een bepaald aantal weken?
(ik weet dus niet wat er na de 36 weken standaard is??)
Ik loop deze zwangerschap bij een gyn. Dat moest omdat ik hiervoor zwanger ben geweest van een kindje met een open schedeltje en daarna een bbz heb gehad. Ik heb alleen de eerste 8 weken inwendige echo's gehad. Nu heeft hij een inwendig onderzoek gedaan omdat hij me deze week wilde inleiden omdat dit een flinke jongen is. Ik wil dat zelf niet en daarom loop ik nog door tot max 40 weken. Ik ben btw ook helemaal niet gek op dat gewroet ;)
pi_99893147
Toen mn gyn me vertelde dat ik zou worden ingeleid, heeft hij me toucheert of het al wat los zat en daarna pas in het ziekenhuis op de dag zelf weer. Nu is er ook nog niemand bonen geweest voor dat. Wel plenty inwendige echo's om zwanger te worden en daarna 2 keer om de baby te bekijken.

Ik vind het niet zo'n punt ook als een arts dat nodig vind.
  zondag 24 juli 2011 @ 21:03:47 #190
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_99893721
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 20:50 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Ik weet de precieze reden ook niet maar wel dat ze dit in ons z-huis ook zeiden.
Er lag een meisje die met 36wk geboren was met een gewicht dat ean nu nog niet haalt en die lag er nog toen ean naar huis mocht. Ze wilde gewoon niet zelf drinken. Terwijl ean bijna meteen een zuigreflex had.
Op een 1 of andere manier is de zuigreflex bij 34wk wel ontwikkelt en bij 36wk weer weg
eigenlijk best raar toch? ik snap dat ook niet zo goed; maar dat is precies wat me hier ook verteld is. Dat was ook bij Evie het probleem, het niet kunnen drinken, ze heeft bijna 2 weken moedermelk via de sonde gehad (en tussendoor 8x per dag aanleggen), en toen nog kreeg ze met zelf drinken te weining binnen...
toen uiteindelijk op eigen initiatief moedermelk via een flesje gegeven, en die dronk ze WEL in 1 keer leeg..toen ook naar huis gegaan de dag erna. (met advies om blijven te oefenen met BV).

Ben er wel van overtuigd, dat als we zelf niet het initiatief tot het flesje hadden genomen, we nog een paar weken in het ziekenhuis waren geweest..
pi_99893873
Een vriendin van mij is ook te vroeg bevallen en haar kindje kreeg/krijgt bv en aansluitend een fles om de rest aan te vullen.
Dat verschilt dus ook per z-huis
  zondag 24 juli 2011 @ 21:19:34 #192
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_99894602
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 21:06 schreef ferrari_rood het volgende:
Een vriendin van mij is ook te vroeg bevallen en haar kindje kreeg/krijgt bv en aansluitend een fles om de rest aan te vullen.
Dat verschilt dus ook per z-huis
hier was het eerst wegen, dan aanleggen en drinken (meestal een half uur/ 3 kwartier), dan wegen, en dan de rest via de sonde. (en mama weer kolven)
Fles deden ze niet ivm speen/tepelverwarring.
(ons ziekenhuis heeft overigens wel een borstvoedingskeurmerk).
pi_99895165
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 21:19 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

hier was het eerst wegen, dan aanleggen en drinken (meestal een half uur/ 3 kwartier), dan wegen, en dan de rest via de sonde. (en mama weer kolven)
Fles deden ze niet ivm speen/tepelverwarring.
(ons ziekenhuis heeft overigens wel een borstvoedingskeurmerk).
Ik snap wel waarom ze het doen alleen soms werkt het niet.
  zondag 24 juli 2011 @ 21:33:14 #194
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_99895496
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 21:28 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Ik snap wel waarom ze het doen alleen soms werkt het niet.
nee dat bleek; en gelukkig heb ik toen zelf erop aangedrongen om toch een fles te proberen. (met moedermelk; dus mijn inziens een heel goede oplossing).

naja ik blijf dus gewoon hopen dat dit meisje wat langer blijft zitten :)
hoe is het met Ean?
pi_99898166
Helemaal goed weegt nu rond de 4kilo gok ik
  maandag 25 juli 2011 @ 04:32:36 #196
94046 PM-girl
pi_99909325
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2011 20:51 schreef danic het volgende:

[..]

Hmmm raar, ik kreeg dat advies afgelopen winter nog, van zowel verkopers als artsen.
Enkele jaren terug was dat ook nog het advies dat gegeven werd, en dat blijft bij velen hangen. Net zoals het drinken van venkelthee bij de borstvoeding, dat is inmiddels juist het advies dat níet te drinken. Wel wordt het nog door diverse mensen, ook professionals, gegeven. Niet iedereen is altijd op de hoogte van actuele richtlijnen, rondom zwangerschap en borstvoeding verandert er nou eenmaal regelmatig wat.

Op de site van het voedingscentrum zul je zien dat er staat dat verhitting van gerookte zalm zorgt voor het doden van de listeria-bacterie. Invriezen is geen oplossing, de bacterie overleeft ook bij lage temperaturen: http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/listeria.aspx

Wat ik in elk geval geleerd heb over richtlijnen rondom zwangerschap en borstvoeding, is de informatie te halen bij de echte deskundigen/specialisten. Iedereen weet overal wel iets van, maar vaak niet genoeg of actueel. Je moeder, de buurvrouw, maar ook professionals als kraamverzorgenden, artsen en verkopers (al kun je je afvragen hoe opgeleid die zijn).
*
  maandag 25 juli 2011 @ 09:32:00 #197
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_99912267
helluw ;) waar is iedereen gebleven? echo????;)
bleeeghhh wat een slechte nacht; was na 3en nog wakker.... voel me nu ook niet echt fit..
Gelukkig komt er straks visite en heb ik dus wat afleiding om tot Evie dr middagdutje door te kunnen..
pi_99912283
MJ, hoe is het bij jou? Lekker rustig een week verder?

Die adviezen zijn inderdaad ook nogal verschillend. En dat blijft veranderen. Of het nu om zwangerschap, borstvoeding, kinderen of wat dan ook gaat. Ik volg mijn gezonde verstand en probeer maar van verschillende bronnen info te verzamelen. Desnoods via wetenschappelijk artikelen ;)

BV en ons ziekenhuis was niet zo'n lekkere combi, ondanks dat ze bijna gecertificeerd waren. Er stonden 2 verpleegsters boven mijn bed te ruzien op dag 4 (discuseren waarschijnlijk, maar kwam anders over bij een verse moeder), of ze Chris een paar slokken moeten cup-feeden zodat hij energie had om te gaan drinken, of dat hij maar honger moest krijgen, beide om te zorgen dat hij aan mijn borst bleef hangen. :X
Een uur later wist de kinderarts de oplossing: Chris kon naar de neonatologie omdat hij meer dan 10% was afgevallen en zijn bili-waardes richting de grens gingen.
En op de neo kreeg jij flesjes gekolfde voeding, dat ging perfect...
pi_99912690
@Deepfreeze Ja hier alles rustig.

Zaterdag zijn wel de bedjes gearriveerd, was weer ff confronterend dat het er 2 waren maar die had ik wel kunnen annuleren maar niet gedaan want word vandaag een naar mijn schoonmoeder gebracht
En ik ben nog lekker aan het bankhangen, zeg wel lekker maar verveeld wel hoor, maar goed is voor een goed doel.
Vervelende is dat mijn familie in Arnhem woont en ik in Leiden dus die komen niet zomaar ff snel langs anders had ik me wat minder verveeld.
En ben nu 23 weken dus zitten al over de helft dus wat klaag ik nou _O-
  maandag 25 juli 2011 @ 10:04:43 #200
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_99912952
Mogguh!

Ik ben weer thuis. Mams had het hele weekend volgepland met leuke dingen dus weinig tijd gehad om te reageren. Maar de voorlopige conclusie is dat er nog heel wat bergen verzet zullen moeten worden, maar dat we het toch nog een kans gaan geven. We kunnen (momenteel) niet MET elkaar, maar ook niet zonder elkaar ;) !

Beessie, balen van je nacht. Hopelijk kun je straks nog een dutje doen.

miss-jones, 23 weken alweer :D ! Wat gaat het toch snel! Ik kan me dat wel voorstellen met die bedjes, maar wat ben je er sterk onder!!! :*

Over discussies van het wat wel mag en niet... Zojuist nog meegemaakt bij de tandarts... Het wel of niet verdoven en het maken van röntgenfoto's. De assistente had in haar opleiding geleerd dat het absoluut NIET mag, de tandarts zelf zegt dat het in theorie geen kwaad kan, maar zij is er wel extra voorzichtig mee.
Gelukkig had ik het vandaag niet nodig :D !
pi_99913213
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 10:04 schreef NotTheSame het volgende:
Mogguh!

Ik ben weer thuis. Mams had het hele weekend volgepland met leuke dingen dus weinig tijd gehad om te reageren. Maar de voorlopige conclusie is dat er nog heel wat bergen verzet zullen moeten worden, maar dat we het toch nog een kans gaan geven. We kunnen (momenteel) niet MET elkaar, maar ook niet zonder elkaar ;) !

Beessie, balen van je nacht. Hopelijk kun je straks nog een dutje doen.

miss-jones, 23 weken alweer :D ! Wat gaat het toch snel! Ik kan me dat wel voorstellen met die bedjes, maar wat ben je er sterk onder!!! :*

Over discussies van het wat wel mag en niet... Zojuist nog meegemaakt bij de tandarts... Het wel of niet verdoven en het maken van röntgenfoto's. De assistente had in haar opleiding geleerd dat het absoluut NIET mag, de tandarts zelf zegt dat het in theorie geen kwaad kan, maar zij is er wel extra voorzichtig mee.
Gelukkig had ik het vandaag niet nodig :D !
Hier werden er tijdens de zwangerschap van jongste probleemloos meerdere verdovingen in gejast, maar het spoelspul waarmee de wortel schoongespoeld werd was sterk verdund en er werd geen rontgenfoto gemaakt. Daar moest ik na de bevalling nog ns voor terugkomen. :Y
pi_99913242
Verdoven doet mijn tandarts wel. Omdat het zo plaatselijk is en zo weinig. Foto's maken doet ie niet. Alleen als het echt echt niet anders kan. Dan krijg je zo'n scort voor!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  maandag 25 juli 2011 @ 10:17:27 #203
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_99913255
hey BJ er werken ook nog mensen :P

MJ alweer 23 weken *O* hou vol meid!

NTS even een knuffel voor jou!

Hier ook slechte nacht, maar dat is ook geen nieuws eigenlijk! Mijn enkels zijn weer zichtbaar, maar denk dat die aan het einde van de dag wel weer weg zijn :D Gisteren een heerlijk actief meisje in mijn buik, lief zag mijn hand helemaal opvliegen! :D
Nu weer aan het werk!
pi_99914437
Slechte nacht: check! Alleen maar liggen hoesten, niezen, benauwd zijn en draaien en heb het gevoel amper te hebben geslapen. Zit nu lekker gaar op werk dus :')

MJ gewoon alweer 23 weken!! Hang in there! *O*
En NTS fijn dat je moeder een weekend volgepland had :)
Tralalalaaa
  maandag 25 juli 2011 @ 14:39:24 #205
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_99921510
NTS; lief van je mamS! en ik hoop echt zo dat jullie dr samen uitkomen... ook voor jullie kleintje op komst...
:Y

MJ 23 weken; ga zo door meid!!! :Y

VT vandaag al gesignaleerd? hoe voel je je?

ik ben moehoe! ga zo dus ff liggen, dreumes slaapt.. maar ik wil niet te lang slapen, want dan slaap ik van8 weer niet ben ik bang...
  maandag 25 juli 2011 @ 15:06:46 #206
Vrouwtje-theelepel
pi_99922468
alles nog goed hier. Ik herken je vermoeidheid wel, alleen slaapt die van mij helaas niet meer s'middags. Op een of andere manier ben ik er erg mee bezig dat dit mijn laatste zwangerschap is. Dat vind ik best heel moeilijk. Het is voorbij gevlogen.
pi_99922740
Mijn kindje is echt O+ Ik voelde haar al de hele dag minimaal en toen ik me ewat zorgen ging maken liet ze zich even kenbaar maken O+
Tralalalaaa
pi_99923063
MJ, fijn dat het goed gaat. Lijkt me wel heftig, 2 van die ledikantjes. Klinkt hier alsof je er redelijk nuchter onder bent?

TAP, fijn al ze dan even iets van zich laten horen. Hier is nr2 een stuk actiever dan nr1, of tenminste wat ik voel dan. Die heeft nog wel wat zwemruimte. Morgen weer controle..

NTS, succes met alles!

Tandarts stel ik nog wel even uit. Van tandenpoetsen ga ik al bijna over mijn nek, de kokhalsreflex zit nogal voorin. En als het blijft zoals bij Chris, dan zie ik hem in 2012 wel weer :D
pi_99923931
Tjah nuchter, heb er heel veel om gehuild, en nog steeds heb ik die momenten, maar weet ook dat ik wel sterk moet blijven voor ons andere meisje. Morgen weer Controle in het ziekenhuis, en krijg elke x een echo en als we haar dan zien weet je waarvoor je het doet en kan ik er weer tegenaan.
pi_99924651
MJ, dat lijkt me ook logisch. Je berichtje klonk nuchter, maar er zit natuurlijk wel een verhaal achter. Fijn dat je het in ieder geval zo kunt oppakken!
  maandag 25 juli 2011 @ 16:28:31 #211
250838 Fee-nix
pi_99925643
Ja daar ben ik ook eindelijk weer! Gisteren lag de hele dag ons *&^%%$ internet eruit. We zijn net een maand overgestapt naar een andere provider. En zo ontzettend ontevreden! Grrr... het is echt om je op te vreten. We willen eigenlijk gauw weer terug overstappen. Maar wel zonde van die 100 euro voor een hd recorder. Maar goed, ontopic:

om even nog terug te komen van het kijken van de man tijdens de bevalling. Ik had natuurlijk een keizersnee en daar heeft ie niet naar gekeken, hihi. Wel hing er een grote lamp boven de operatietafel waarin hij af en toe even spiekte en wat hij daar zag in de reflectie vond hij al meer dan genoeg!

Nirak leuk doek heb je geschilderd!

MJ fijn dat het rustig blijft. Hoe saai ook misschien... Beter saai dan paniek denk ik dan :).

En over het toucheren: volgens mij deden ze dat bij mij pas voor het eerst in week 41.

Zo, denk dat ik nu wel weer aardig bij ben. O en NTS sterkte nog.
pi_99926529
MJ, hopelijk blijft het bij jou wel een tijdje rustig!! Gewoon rustig je meisje broeden :* O+

NTS een :* voor jou.

:* voor alle slechte nachten!

Hier wel redelijke nachten de laatste tijd. Maar net zoals BJ, moehoehoeeeee... Heb zin in rust. Gelukkig is het bijna zover. Morgen laatste dag werken *O* *O*
Ik moet ook echt wennen aan de omvang van mijn buik deze keer. Ik heb nu de grootte die ik met Mette op het eind had. En het blijft maar door rekken en op spanning staan (oftewel, hij wordt alsmaar groter, natuurlijk logisch, i know).

En ik wordt weer gek van de 5x dagelijkse hiksessies van de buikbaby :D
Ik kan echt niet tegen tikkende dingen....

Woensdag weer controle bij de gyn. Nu ga ik maar eens een matrasje voor de baby bestellen. kwam er gister achter dat we nog geen matrasje hebben aangeschaft :')
Zag dat er bij de Prenatal korting was op de matrasjes.
  maandag 25 juli 2011 @ 19:24:27 #213
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_99931265
*O* haha Wickie; die heb je wel echt echt echt nodig hoor; een matrasje :+
en die buik is zooooo herkenbaar! die van mij is ook veul groter dan de 1e keer... echt zwangerzwanger; had ik bij Evie niet.. en is best ff wennen, vooral slapen is lastiger ook hierdoor...

en bleuh niets aan he? dat continu moehoe zijn? :O Hier is papa even met dreumes naar buiten, en ik zit te knikkebollen op de bank... :O haha hoezo erg!!!
en ff *O* *O* *O* morgen verlof!! wat heerlijk!

Feenix; fijn dat je internet het weer doet :)
pi_99931593
Ik voel me goed vandaag *O*
bijna geen bekkenpijn, 2 uur minder werken loont :D
Heb ook goed geslapen vannacht in tegenstelling tot andere dames lees is..
  maandag 25 juli 2011 @ 19:48:24 #215
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_99932211
Hier ook een goede nacht gehad, en weer toe aan nog een goede nacht. Had het vandaag wel erg zwaar met werken. Moest echt mijn ogen open houden achter mijn bureau. :Z

Fijn dat het minder werken helpt Nirak!

NTS: :*

MJ: :*
  maandag 25 juli 2011 @ 19:49:15 #216
30252 Soempie
Procreating
pi_99932253
Een *O* voor Nirak en BJ. BJ, ik hoop dat je met je verlof ook wat meer rust krijgt dan. Lijkt me echt zo zwaar om steeds zo moe te zijn, terwijl je nog een kleintje rond hebt lopen. Knap hoor (niet dat er veel anders op zit, maargoed). _O_

Hier gister uit eten geweest voor de verjaardag van de oma van m'n man. Ze had van te voren doorgegeven aan het restaurant: of de optie vlees of de optie vis. Ze had zelf voor mij de optie vlees doorgegeven, omdat ze wist dat ik niet zo van vis houd. Voorgerecht: carpaccio (overgeslagen) en het hoofdgerecht was tournedo. 8)7 Was echt zonde om dat goed doorbakken op te eten, maarja. Ik baalde wel joh, normaal ben ik zo gek op die gerechten. :9
  maandag 25 juli 2011 @ 19:50:50 #217
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_99932313
Herkenbaar Soempie. Mijn moeder wil ook met ons uit eten en het lukt maar niet om een restaurant te vinden.
pi_99932451
Pfff, lekker wickie, morgen je laatste dag. Ik moet er nog 15...
Mijn buik is ook al groter dan bij Thomas op het einde. Het scheelt best wel veel. Ook zit z'n koppie al weer lekker onder mijn ribben en geeft een lekker beurs gevoel. Dat was bij Thomas ook pas in de laatste 2 weken voor de bevalling. Nouja, als ie maar lekker doorgroeit, vind ik het prima.
Ik ben ook moehoe... Ik ga elke avond al in bed liggen als dreumes ook in bed ligt (zoals nu dus), ik kan gewoon niet meer lekker zitten.
  maandag 25 juli 2011 @ 20:16:12 #219
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_99933333
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 19:49 schreef Soempie het volgende:
Een *O* voor Nirak en BJ. BJ, ik hoop dat je met je verlof ook wat meer rust krijgt dan. Lijkt me echt zo zwaar om steeds zo moe te zijn, terwijl je nog een kleintje rond hebt lopen. Knap hoor (niet dat er veel anders op zit, maargoed). _O_

ik werk al een poosje niet meer hoor, week of 5? maar Wickie heeft het wel volgehouden en die heeft morgen verlof; vandaar mijn jompels :D
en verder zitten Wickie en ik wel ongeveer in hetzelfde schuitje; allebei een mooi blond moppie rondlopen en allebie moehoe! ;)
Maar, ondanks dat het soms druk is met mijn meisje; is zij ook degene die ervoor zorgt dat ik weet waarvoor ik het doe, en als ze dan lacht en vrolijk is, en geniet van mama dr aandacht; dan gaat het vermoeide gevoel wel een beetje op de achtergrond...
pi_99933449
Mooi hoor BJ, waar die kleintjes al niet groot in kunnen zijn :)
  maandag 25 juli 2011 @ 20:30:53 #221
30252 Soempie
Procreating
pi_99933987
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:16 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

ik werk al een poosje niet meer hoor, week of 5? maar Wickie heeft het wel volgehouden en die heeft morgen verlof; vandaar mijn jompels :D
en verder zitten Wickie en ik wel ongeveer in hetzelfde schuitje; allebei een mooi blond moppie rondlopen en allebie moehoe! ;)
Maar, ondanks dat het soms druk is met mijn meisje; is zij ook degene die ervoor zorgt dat ik weet waarvoor ik het doe, en als ze dan lacht en vrolijk is, en geniet van mama dr aandacht; dan gaat het vermoeide gevoel wel een beetje op de achtergrond...
Lekker helder ben ik vandaag. Ik wist ook eigenlijk wel dat je al een tijdje niet meer werkt. 8)7

En ik kan me wel voorstellen dat de vermoeidheid even op de achtergrond raakt als je kleine meisje zo blij is. Heb een tijdje terug vrolijke lachebek foto's van haar gezien. O+

Ik word ondertussen steeds nieuwsgieriger naar hoe het voelt, een kindje in je buik. Ik voel er nog niks van, maar het zou op zich elk moment kunnen (bijna 17 weken).
pi_99934610
Wickie, heerlijk! Verlof!!
Geniet er van en hopelijk kom je een beetje tot rust *O*
  maandag 25 juli 2011 @ 21:22:04 #223
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_99936306
Wickie en BJ al met verlof..wat gaat het toch snel... pppfff... jullie zijn toch pas zwanger :o
Geniet ervan!! :*

Echt, wat vliegt de tijd!! :Y
**Life is e@sier with your eyes closed**
  maandag 25 juli 2011 @ 21:41:01 #224
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_99937260
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 23:16 schreef mefke79 het volgende:
candida enzo: lang leve de lactacyd! Heb zo'n beetje de hele zwangerschap en de eerste weken erna elke dag effe met dat spul (de vloeistof) onder de douche gewassen en deze keer geen echte infectie gehad terwijl de vorige keer... :X

Octo :*
en toch schijnt dat ook niet goed te zijn ivm candida.
Ik moest er na de zoveelste infectie per direct met stoppen en een bepaald dieet gaan volgen, en nu eindelijk begint het te beteren.
Maar ben wel blij te lezen dat het bij jou wel lijkt te helpen.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_99938271
tja, ik ben er ook niet zo van. Heb toch het idee dat je met de zuurgraad gaat zitten klooien daar. Wassen met alleen water is het beste, heb ik altijd geleerd.
Maar ja, als je er net als Mefke zo veel baat bij hebt.....
pi_99938867
Bij mij is het jaren geleden waarschijnlijk de oorzaak geweest van een candida infectie bij mij. Je eigen zuurgraad (=weerstand) wordt aangetast en dus hebben bacteriën meer kans. Maar elk lichaam reageert weer anders, iig fijn dat jij er goed op reageert Mefke.

Nu tijdens m'n zwangerschap nog wel af en toe een dreiging van een candida infectie maar dan een beetje zalf er op en tis weer weg gelukkig. (tis tot nu toe gelukkig ook nog niet naar binnen gedrongen, want dat kan ik het met die zalf ook niet meer bolwerken.. Hoop dat dit na de zwangerschap weer minder wordt, maja toch wel enige gevoeligheid hiervoor helaas..)
pi_99942200
idd, de enige echte oplossing is het dieet

suikervrij, koemelkvrij geen pinda's, koffie etc ;(
pi_99949532
Mogguh :O
Zo, dat was weer een baggernacht, balen! Ik ben echt verkouden, en dat is zoooo irritant!
Dan lig je maar in bed te piepen, en dan hoesten omdat t piepen irritant is, dan weer niezen en dan moet je je neus weer snuiten. Pfffff... Nouja. Op naar werk dan maar weer.
Ben daar ook even helemaal klaar mee, stomme k-klussen. Gelukkig nog maar 11 dagen werken (ik werk 4 dagen in de week). Ben echt aan t aftellen. 11 augustus mag wat mij betreft vandaag al zijn!

Mn uk zit nog wel lekker, gelukkig. Al had ik gisteren wel echt zo'n dag waar ik bang werd dat t fout zou gaan. Zo vervelend, je voelt je dan zo onzeker en kwetsbaar. Thank god voor die doptone!

[ Bericht 0% gewijzigd door Take_A_Picture op 26-07-2011 08:59:37 ]
Tralalalaaa
  dinsdag 26 juli 2011 @ 08:17:04 #229
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_99949956
heerlijk is dat he TAP? Toch ff die geruststelling. Ik ben trouwens ook aan het aftellen hoor, wel nog in weken! Met deze er nog bij 7 te gaan! Jeuh!

Hier gisteravond echt veel beweging juist! Zo grappig, ik had mijn hand op mijn buik en voelde echt een soort 'aai' langs mijn hand, dus niet een kick... Was gewoon een heel bijzonder gevoel.
pi_99950172
Bleh ik ben er hier helemaal klaar mee. Kan al dikke week niet meer slapen omdat mijn heupen zo'n pijn doen. Kan niet liggen, niet zitten en niet staan. Word er gek van :'( De binnenkant van mijn buik doet pijn dus steeds als de kleine man beweegt krimp ik in elkaar van de pijn. Is niet leuk zo meer. En nu kan ik sinds een paar dagen ook al niet meer plassen. Dat is het ergste nog. Kleine klemt met zijn voeten de afvoer af }:| Vanmiddag extra controle bij een gyn. Die gaat kijken wat ie eraan kan doen. Hij wil proberen om de kleine te draaien om zo de voetjes onderin weg te krijgen. Hij is alleen bang dat ie weer terug gaat draaien aangezien ie daar nog de ruimte voor heeft. Ze gaan zowiezo mijn blaas leegmaken!!
  dinsdag 26 juli 2011 @ 09:02:54 #231
348178 NotTheSame
pi_99950513
Mogguh!

Wickie heeft verlof *O* !

Soempie, ik las in een van je eerdere posts dat je de kleine (nog) niet voelt? Ik heb em ook nog niet gevoeld. Ik weet eigenlijk ook totaal niet wat ik nou moet voelen :@ ...Weet je al waar je placenta zit?

Take_A_Picture, wat balen dat je er 's nachts zo beroerd aan bent. Maar nog 11 dagen en dan heb ook jij verlof *O* *O* *O* !

MeNicole, voor jou even een dikke knuf... Ik kan het me voorstellen dat je er even klaar mee bent. Gelukkig mag je straks naar de gyn en hopelijk kunnen ze daar iets voor je betekenen.

Zo, en zometeen ga ik eens lekker de babykamer bestellen :D !
En nog even naar BabyPark bellen... dit is nondejuus de eerste en laatste keer geweest dat ik daar iets bestel! Ze zeiden tegen mij dat het binnen 3 dagen geleverd zou worden, inmiddels ben ik 4 weken verder en heb nog niks gehoord :( !
  dinsdag 26 juli 2011 @ 09:03:26 #232
30252 Soempie
Procreating
pi_99950523
Jeetje, MeNicole, wat heftig. Hoop dat de kleine niet zo eigenwijs is om terug te draaien, maar gewoon lekker omgekeerd blijft hangen.
De pijn in je heupen, kunnen ze daar ook niet iets mee? Fysio of Cesar misschien?
  dinsdag 26 juli 2011 @ 09:07:07 #233
30252 Soempie
Procreating
pi_99950579
@NTS: placenta zit achterin, maar de kleine nu ook. :P Weet jij al hoe je placenta ligt? Ik heb ook geen idee wat ik moet voelen. Lees dingen over plopjes, vlinders, etc. :? Rustig afwachten maar.

Ik vind het wel heel bizar dat er een kindje van zo'n 15 cm lang in m'n buik zit en dat ik er niks van merk. Ergens ook wel creepy.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 09:09:17 #234
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_99950636
goedemorgen :)

MeNicole; wat ontzettend rot zeg!! kan me voorstellen dat dat je nu wel gaat opbreken, wat duurt het dan lang; als je elke nacht zo slecht kan slapen..
en dat blaasprobleem klinkt echt heeeeeel naar..

TAP ook een rotnacht gehad... balen zeg! :*

Wickie; nog 1 dagje!! zet hem op he! denk aan je! :*

VT; hoe is het vandaag?

ik heb iets beter geslapen dan gister; en zal zo mijn meisje maar eens uit bed halen; die ligt in bed te zingen ;) dezeeeee vuiiisssst?? dezzzeee vuist! (jaja ome willem komt er straks op haha).
pi_99950935
@ Soempie. Nee heupen kunnen ze nuiks aan doen. Komt door het slapen. Normaal lig ik altijd op mijn buik. Nu moet ik steeds op een zij liggen en komt er teveel druk op de heupen. En doordat dat de hele nacht doorgaat heb ik er overdag ook last van. Fysio kon er verder niks aan doen. Ze zegt dat het na de bevalling over zal zijn.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 10:35:21 #236
348178 NotTheSame
pi_99952686
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 09:07 schreef Soempie het volgende:
@NTS: placenta zit achterin, maar de kleine nu ook. :P Weet jij al hoe je placenta ligt? Ik heb ook geen idee wat ik moet voelen. Lees dingen over plopjes, vlinders, etc. :? Rustig afwachten maar.

Ik vind het wel heel bizar dat er een kindje van zo'n 15 cm lang in m'n buik zit en dat ik er niks van merk. Ergens ook wel creepy.
Mijn placenta ligt bovenin. De vk zei dat ik rond deze tijd wel iets ging voelen... We wachten maar af hè!

Ja, ik vind het ook maar vreemd zo, ik voel niks, heb ook geen noemenswaardige kwaaltjes, het enige wat me 'zwanger' maakt is m'n buik en boobs! Ik heb regematig dat mensen aan me vragen: "Goh, ben jij zwanger?" En dan moet ik eerst even naar m'n buik kijken.... Och verrek, ik ben zwanger ja _O- !

Beessie, die dreumes van jou, how sweeet! _O- ! Ome Willem is ook gewoon übercool!
pi_99954858
Goedemorgen :W

Nog absoluut niet bijgelezen of iets, veel te druk met werk en voorbereiden op de verhuizing volgende week :{
Vanmorgen de hele ochtend in het ziekenhuis geweest, er is zwangerschapsdiabetes geconstateerd bij vrouwlief -O-
To err is human, but to really foul things up requires a computer.
pi_99954937
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 08:37 schreef MeNicole2 het volgende:
Bleh ik ben er hier helemaal klaar mee. Kan al dikke week niet meer slapen omdat mijn heupen zo'n pijn doen. Kan niet liggen, niet zitten en niet staan. Word er gek van :'( De binnenkant van mijn buik doet pijn dus steeds als de kleine man beweegt krimp ik in elkaar van de pijn. Is niet leuk zo meer. En nu kan ik sinds een paar dagen ook al niet meer plassen. Dat is het ergste nog. Kleine klemt met zijn voeten de afvoer af }:| Vanmiddag extra controle bij een gyn. Die gaat kijken wat ie eraan kan doen. Hij wil proberen om de kleine te draaien om zo de voetjes onderin weg te krijgen. Hij is alleen bang dat ie weer terug gaat draaien aangezien ie daar nog de ruimte voor heeft. Ze gaan zowiezo mijn blaas leegmaken!!
even een stomme tip voor je heupen..ik heb daar tijdens mn zwangerschappen ook last van (bil & heup) geen instabiel bekken hoor, maarv dan trekt mn vent aan mn benen voor t slapen gaan (best hard) en dan voelt t weer oke :D en kan ik slapen.. bij elin kwam ik er pas achter in week 40..door de fysio (ben er 1x geweest :') ) en nu slaap ik al de hele zwangerschap heerlijk O+
pi_99954982
Ik merk trouwens dat Polle een spurt heeft gemaakt, niet aan de omvang van mn buik maar hij schopt niet meer maar schuift :D alsof je jezelf in een kluisje propt zeg maar O+
pi_99955037
Ik zal vanavond mijn lief eens laten trekken. Kan het altijd proberen!!
pi_99955068
weet ie ook eens hoe t voelt :+
pi_99955636
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 11:45 schreef Scorpionsworld het volgende:
Goedemorgen :W

Nog absoluut niet bijgelezen of iets, veel te druk met werk en voorbereiden op de verhuizing volgende week :{
Vanmorgen de hele ochtend in het ziekenhuis geweest, er is zwangerschapsdiabetes geconstateerd bij vrouwlief -O-
Dat is vervelend! Moet ze ook al insuline gaan spuiten of mag ze eerst met een dieet gaan proberen? Ik hoop dat laatste en dat ze dat tot het einde van haar zwangerschap vol kan blijven houden!
pi_99955812
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 12:09 schreef hilliebillie het volgende:

[..]

Dat is vervelend! Moet ze ook al insuline gaan spuiten of mag ze eerst met een dieet gaan proberen? Ik hoop dat laatste en dat ze dat tot het einde van haar zwangerschap vol kan blijven houden!
Waarschijnlijk eerst dieet. Ze wilden om de 2 weken controleren bij de gyn hier totdat ik zei dat we volgende week gaan verhuizen naar een geheel andere regio. Even afwachten dus wat de gyn in Groningen gaat doen. Overigens heb je tegenwoorig, afhankelijk van de dosis, insuline ook in tabletvorm :+
  dinsdag 26 juli 2011 @ 12:27:35 #244
100412 mefke79
komt goed!
pi_99956190
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:13 schreef hilliebillie het volgende:
Bij mij is het jaren geleden waarschijnlijk de oorzaak geweest van een candida infectie bij mij. Je eigen zuurgraad (=weerstand) wordt aangetast en dus hebben bacteriën meer kans. Maar elk lichaam reageert weer anders, iig fijn dat jij er goed op reageert Mefke.
Het idee van die lotion is toch juist dat je naar je eigen zuurgraad gaat? Want dat is het probleem, die is zoek door de hormonen en dat veroorzaakt de infectie. En als je al een sluimerende infectie hebt en je moet daarna weken aan het maandverband (want ik moest de vorige keer) dan zet ie wel door. Tenminste zo was de uitleg van de huisarts en de gyn destijds. Overigens, uitwendig toepassen, niet inwendig.
pi_99956712
Zo.... Hier ben ik weer even!

20 juli is mijn prachtige zoon geboren en hij heet C A S. Een heftige tijd, best wat flinke weeën mogen wegpuffen maar mijn ontsluiting bleef steken op 4 cm. Uiteindelijk voor pijnbestrijding naar het zkh in Zwolle gegaan, daar aan de ctg en zijn hartslag bleef stijgen en dippen. Spoedkeizersnede waarvoor ik onder narcose moest, door een rugoperatie kan ik geen ruggenprik. Hierdoor heeft c a s een moeilijke start gehad, apgar van 3. En 5 minuten later had hij een score van 9 dus was alles weer prima... Sinds vrijdag weer lekker thuis :) Intens genieten van dit mooie ventje! Zou niet meer zonder kunnen en de pijn van de weeën en hechtingen ben ik weer vergeten ;) Klinkt cliché maar het is echt zo.

Lengte : 54 CM
Gewicht: 4200 gram

SPOILER

[ Bericht 1% gewijzigd door Cyntiaa op 26-07-2011 13:10:58 ]
pi_99957069
Wat issie mooi Cyntiaa!
pi_99957255
Wat een knapperd Cyntiaa! En wat een tegenvallende bevalling als je je helemaal hebt ingesteld op een thuisbevalling. Meer ik ben blij dat je de narigheid al weer een beetje vergeten bent.
pi_99957413
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 12:15 schreef Scorpionsworld het volgende:

[..]

Overigens heb je tegenwoorig, afhankelijk van de dosis, insuline ook in tabletvorm :+
Klopt. En die mogen niet tijdens de zws :)

Gefeliciteerd Cyntiaa! Prachtig manneke O+
  dinsdag 26 juli 2011 @ 13:08:32 #249
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_99957586
Cynthiaa wat een lief klein friemeltje O+
En wat heeft die al veel haartjes zeg!
En een hele leuke zitzak O+ en je kleine knul in een gaaf pakje :+
Rayen 2½ jaar!
pi_99958638
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 13:03 schreef WupWup het volgende:

[..]

Klopt. En die mogen niet tijdens de zws :)
-O-
pi_99958669
Van harte gefeliciteerd met jullie kleine man Cynthia *O*
Jammer van de lastige bevalling
pi_99959205
Idd scorpion insulinetabletten mogen niet tijdens de zwangerschap helaas.. Heeft ze spullen mee gekregen om zelf te controleren? Ik hoop dat ze het goed onder controle kan blijven houden.
Loopt de baby ook voor op de groei of is dat niet ter sprake? Daar heb je namelijk een grotere kans op..

@mefke: ik heb juist van de huisarts afgeraden gekregen lactacyt te gebruiken toen, maar alleen te wassen met water, omdat hij merkte dat bij veel mensen dit een oorzaak was van een candida infectie. Daarna heb ik dat spul dus afgezworen en na twee kuurtjes, heb ik er ook geen last meer van gehad. Inderdaad wordt tijdens de zwangerschap je zuurtegraad anders, maar met lactacyt word het weer anders en das ook niet goed. Ik heb toen iig bij me zelf gemerkt dat het op die manier werkt. Maar als het bij jou op een andere manier werkt is het alleen maar fijn toch?
Voor mezelf heb ik gemerkt dat ik bij beginnende klachten beter een keer kan smeren met de crème die ik daarvoor gekregen heb toen. Ach en zo is elk lichaam anders..

@cyntiaa: wat een mooi kindje heb je gebakken zeg!!
pi_99959404
Nou hier weer terug van een draaipoging :')
Ze hadden eerst mijn blaas leeg gemaakt zodat er meer ruimte vrij kwam. Nu moet ik dus elke dag als ik niet goed leeg kan plassen naar het ziekenhuis om blaas leeg te halen. Als het te lang duurt dan mag ik het thuis eventueel ook doen.
Maar draaien dus. Ze (de gyn) heeft eerst een echo gemaakt. Kleine man ligt dus idd met kontje op de afvoer van de blaas. En met zijn hoofdje bovenin. Ze kon hem makkelijk draaien. Daarna nog een echo om te kijken of ie goed lag. En tijdens de echo draait ie zo weer terug naar hoe ie lag. Dus weer kontje op zelfde plek. Dusss.... Poging 1 mislukt.
Als ie over 3 weken nieuwe poging als ie niet zelf gedraaid is!!

[ Bericht 90% gewijzigd door MeNicole2 op 26-07-2011 13:58:14 ]
pi_99959837
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 13:48 schreef hilliebillie het volgende:
Idd scorpion insulinetabletten mogen niet tijdens de zwangerschap helaas.. Heeft ze spullen mee gekregen om zelf te controleren? Ik hoop dat ze het goed onder controle kan blijven houden.
Loopt de baby ook voor op de groei of is dat niet ter sprake? Daar heb je namelijk een grotere kans op..
Heel fijn al die beperkingen vanwege zwanger :+
Ze heeft nog niks meegekregen om zelf te controleren. De gyn in Zaandam wilde wekelijks bloed laten controleren met ontbijttest maar dat komt er dus niet van vanwege de verhuizing.
Bij de laatste groeiecho 3 weken geleden liep de kleine man ietsjes voor op gemiddeld maar nog niet heel ver. Volgende week de volgende echo.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 14:11:29 #255
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_99960141
MeNicole; je staat niet in de OP; maar hoe lang ben je zwanger inmiddels?
Evie heeft ook heeeel lang in stuit gelegen; en is uiteindelijk toch spontaan gedraaid toen het zover was... Ik hoop dat jullie kindje dit ook nog gaat doen :)

Cyntia; ahhhhhh wat een lieverdje!! en pfff balen dat je bevalling niet zo liep als je had gehoopt; maar fijn dat je dat achter je kna laten en nu kan genieten van je mannetje...

ik ga straks nog maar weer een dutje doen; niet fit vandaag.. beetje draaierig en moe moe moe. Ook wat onrustig... naja morgen is Evie een middagje op de opvang en dan ga ik mijn vluchttas maar eens klaarmaken...
en zal zo online eens kijken wanneer we klossen kunnen halen...
pi_99960441
Ben van het weekend 32 weken geweest. Dus kleine heeft nog tijd zat om zelf te draaien. Maar dit draaien was ook puur om mijn blaas vrij te krijgen. Tis de derde dus hij heeft zowiezo wel meer ruimte dus ga er ook vanauit dat ie voor de bevalling wel zelf goed gaat liggen. Hebben we alleen nu niks aan :N
  dinsdag 26 juli 2011 @ 14:22:55 #257
250838 Fee-nix
pi_99960578
Cyntiaa wat een lieverdje heb je op de wereld gezet!

MeNicole2, eigenwijs kindje hoor, meteen weer terug draaien :-p.

Scorpionsworld, vervelend dat ze zwangerschapsdiabetes heeft. Is dit nu ook de oorzaak van al haar klachten? Als dat zo is: wel fijn dan dat ze gevonden hebben waar het aan ligt. Dan kan er nu wat aan gedaan worden.

Wat een depressief weer is het nog steeds zeg }:| . Ik word er echt niet vrolijk van.
pi_99960964
Mag ik heel gemeen zeggen dat ik dit weer heerlijk vind? Ik heb het namelijk redelijk snel warm de laatste weken, en met het vocht in de lucht, minder last van vocht in m'n voeten.. En ik kan nog eens wat doen zonder oververhit te raken..
Tja wel vervelend of al die gene die nu vakantie hebben en gehoopt hadden op heerlijk warm en zonnig weer hier in Nederland.. Maar mij hoor je niet mopperen.. :)
pi_99961306
Het mag wel wat lekkerder weer worden... hoeft niet superwarm, graadje of 20 vind ik prima.

Scorpionsworld, vervelend van de zwangerschapsdiabetes.

MeNicole, wat lijkt me dat vervelend, dat ie precies zo ligt dat je niet kunt plassen!!
En dat ie dan meteen terugdraait!

Cyntiaa, mooi kindje O+

Ik heb ook vaker gehoord dat lactacyd juist candida kan veroorzaken omdat het toch iets met de zuurgraad zou doen oid. Nouja ik spoel altijd maar met water.

Mijn blaas blijft een probleemgeval volgens mij. Begint nu alweer niet fijn te voelen. Ik word er echt zo ongelooflijk moe van. Maar weer in de gaten houden dan...
En uklief maakt soms bewegingen die het nare gevoel alleen maar erger maken - en bedankt he, haha.
Tralalalaaa
pi_99961354
30 graden hoef ik ook echt niet, Maar een lekker zonnetje en 25 graden zou ik nu echt wel waarderen hoor. Jemig. Het lijkt wel oktober }:|
pi_99961406
Als het grijze maar verdwijnt, daar word je zo lamlendig van!!
Tralalalaaa
pi_99961497
Door het slechte weer heb ik afgelopen paar dagen zowaar eens spijkers met koppen kunnen slaan voor wat betreft de kinderkamer.
Waar de kleine straks komt te liggen was tot voor kort nog de hobbykamer en nu heb ik de oude rommelkamer vorige week samen met vriendlief en mijn vader helemaal leeggehaald (nouja, alles wat naar de stort kon eruit gehaald en de rest door het huis verdeeld), afgelopen zaterdag alles naar de stort gebracht en sinds maandag is de oude hobbykamer ondergebracht in het kleinste kamertje wat dus de rommelkamer was. Dat is maar goed ook want over twee weken komt het babyspul (kamer, badje en dat soort dingen) al.

En *O* zojuist ook bevestiging gehad dat er plek is op het kinderdagverblijf *O* Nu nog een baan vinden zodat het KDV ook nodig is, maar dat is een tweede.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 15:01:41 #263
250838 Fee-nix
pi_99961970
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 14:46 schreef Take_A_Picture het volgende:
Als het grijze maar verdwijnt, daar word je zo lamlendig van!!
Precies, dat bedoel ik! Warm hoeft het niet eens te worden. Maar die eeuwige grijze lucht heb ik nou weleens gezien... Blegh!
pi_99962210
cyntiaa wat is hij mooi en wat een bos haar.
Wel een vervelende bevalling gelukkig zijn jullie nu lekker thuis.
pi_99963053
Scorpionsworld, balen van de diabetis. Hopelijk lukt het met een dieet!

Nicole, jammer dat het draaien niet is gelukt, eigenwijsje ;)

Cynthia, wat een mooie baby!

Ik heb lactacyd ook gebruikt, maar met de meldingnvan de gyn:je zuurgraad is toch al niet goed, dus dan maakt dat lactacyd ook niet meer uit. Uiteindelijk met eitjes/zalf en tijd over gegaan.

Vanochtend weer goedgekeurd door de vk. Alles goed, bloeddruk zelfs maar 85/60. Verklaart de duizeligheid bij het opstaan nogal. 17-aug de seo, en een week later weer controle.
pi_99963304
cynthia wat een mooi manneke!! en wat een haartjes O+
S. 2014
J. 2016
pi_99963401
Cynthia, wat een knapperd O+

Hier is the word out. We hebben het onze ouders verteld en die waren net zo flabbergasted als wij. :o :D

Volgende week voor het eerst naar de gyn. Het wordt steeds een beetje echter.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 15:43:54 #268
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_99963550
Wat een schatje Cynthia!

Klinkt vervelend Nicole.

Scorpionsworld, vervelend dat je vrouw zwangerschapsdiabetes heeft.

Hier een dipdag. Ben vandaag ziek naar huis gegaan. Was helemaal op. Ben natuurlijk al weken moe en krijg het bijna niet meer bijgeslapen in de weekends. Vanochtend was het klaar, zat te janken op het toilet en kon amper meer ophouden. Dat was dus tijd om ziek te melden. Hopelijk kan ik met 1 a 2 dagen rustig aan doen weer aan de slag.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 16:34:27 #269
Vrouwtje-theelepel
pi_99965354
Wat een mooi mannetje cynthiaa! die haartjes...

Hier alles rustig, gelukkig was mijn vader er vandaag om Mika te vermaken. Ik ben ook snipverkouden, mijn kaak begint zeer te doen dus ben weer bang voor mijn bijholtes. Lopen word hier steeds moeilijker, moet heel vaak even stoppen wegens een harde buik en "zware"doos. En toch zal ik zwanger zijn ontzettend missen want het is toch wel erg gezellig en intiem, nog even en ik moet hem gaan delen. Morgen weer naar de gyn.

Bij mijn vorige zwangerschap heel vaak een schimmelinfectie gehad, aldoor van die ballen kuren. Deze keer helemaal niet en dat komt denk ik doordat ik inlegkruisjes heb afgezworen en katoen ondergoed ben gaan dragen.
pi_99965878
Cyntiaaa; wat een ontzettende mooi mannetje! Wel vervelend dat de bevalling anders is gelopen dan gehoopt, veel sterkte met het herstel.

Hier vandaag de 20-weken mijlpaal en maandag de seo en op controle. Ondanks dat voelt het nog heel onwennig om hier regelmatig me te posten. Heb er 2 jaar op moeten wachten en het voelt nog steeds als illegaal. Wellicht gaat dat nog veranderen en zo niet blijf ik een trouwe lurker die af en toe post.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 17:08:40 #271
100412 mefke79
komt goed!
pi_99966594
Maneschijn, bent u een kloon?
pi_99967163
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 14:22 schreef Fee-nix het volgende:
Scorpionsworld, vervelend dat ze zwangerschapsdiabetes heeft. Is dit nu ook de oorzaak van al haar klachten? Als dat zo is: wel fijn dan dat ze gevonden hebben waar het aan ligt. Dan kan er nu wat aan gedaan worden.
Het zal een deel van de klachten verklaren ja :Y vooral de duizeligheid en extreme vermoeidheid.
De labwaardes gaven ook aan dat er een ietwat lage HB/Ijzer in het bloed zat, afgelopen weekend dus maar even tabletten gehaald bij de Etos met extra ijzer en folium. Hopelijk neemt dat ook wat van de klachten weg :)
pi_99968385
*O* Verlof!! *O*

Ooo wat heb ik hier naar uitgekeken zeg :D

Ik ga straks even bijlezen als dreumes op bed ligt.
pi_99969064
Wickie, geniet er van *O*
Kyara, goed dat je je ff heb ziek gemeld. Neem lekker de tijd om bij te komen :*

Verder nog niet bijgelezen, heb vandaag weer mn controle gehad, ons meisje doet het heel goed *O*
alleen mn cervix is weer wat minder geworden terwijl ik me toch echt aan mn bed/bank rust hou.
zat op de 3.7 cm. Maar vrijdag alweer controle en als het dan weer minder is nemen ze me waarschijnlijk weer op -O- Dus dames ik zet jullie bij deze weer aan het werk om te gaan duimen dat dat niet gebeurd ^O^
pi_99969380
Wickie *O*

Nicole :') wat een eigenwijs kind, nu al! Veel sterkte de komende dagen, ik hoop voor jou dat hij eerder dan over een paar weken draait..

En Cyntiaa, wat een plaatje! En dat haar! Geweldig :)
  dinsdag 26 juli 2011 @ 19:02:16 #276
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_99970120
owww MJ; ik ga voor je duimen hoor!! je blijft lekker thuis.. misschien NOG meer rust nemen? doe je ook wel een dutje af en toe? of lekker een paar afleveringen van je lievelingsserie op DVD kijken? Ben heel blij dat het met jullie meisje allemaal goed gaat! :D

en dat vroeg ik me ook al af? Maneschijn een kloon? aangezien mijn vraag hoe oud je andere 2 zijn al 2 keer genegeerd werd? ;)

Wickie; jaaaaaaaaaaaah het is zover!! je verlof is begonnen! heerlijk! *O* *O* *O*

Nicole; 32 weken; dat schiet al op! en je kindje draait vast nog wel... maar wat lastig dat je niet goed kunt leegplassen... dat geeft vast een heel naar gevoel in de onderbuik. :*
Ik heb ook wel wat moeite overigens; ook het gevoel dat ik neit helemaal leeg kan plassen..

Ik heb mijn rolletje dextro voor de vluchttas gekocht, en 2 pakjes klaargelegd voor ons meisje.. straks maar eens kijken wat ik zelf nog in de tas doe.. (natuurlijk ondergoed, zoogcompressen, voedingsbh etc) Maar fototoetsel gebruik ik zo;n beetje dagelijks, net als telefoon (en dus de laders ook). Denk dat ik maar net als de vorige keer een briefje ernaast leg; met wat er nog in moet; zodat T, als ik weer zo snel ga: de rest erin kan knikkeren ;)

inmiddels bijna 36 weken... gaat hard nu. :Y
pi_99970179
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 17:08 schreef mefke79 het volgende:
Maneschijn, bent u een kloon?
Zeg maar je. ;)
Voorlopig nog wel ja.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 19:46:00 #278
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_99972009
mooi plaatje hoor cyntiaa! en uiteraard duimen we MJ! ^O^

Hier nog geen actie. Vrouwe Beregd moet nog deze week werken, vanaf volgende week mag het dan gebeuren :P
pi_99972022
ik denk een beetje te weten wie maneschijn is
pi_99972256
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 19:46 schreef Kleurdoos het volgende:
ik denk een beetje te weten wie maneschijn is
Maak er maar geen wie is het van alsjeblieft. :)
pi_99972618
Balen MJ. Misschien toch net even teveel drukte gehad door de verjaardag? Dan moet je deze week wel lekker kunnen rusten.. Succes ermee!!

En ik ga gewoon geen kloontjes raden, hoor het wel als ze er klaar voor is :P
pi_99973117
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 19:51 schreef maneschijn het volgende:

[..]

Nee joh, jij mag lekker zo lang als je wil anoniem zijn :)
pi_99973189
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 19:51 schreef maneschijn het volgende:

[..]

dat lok je wel uit met je sig eigenlijk.
pi_99973574
Zijn er hier meer dames die net als ik in de avond last hebben van rusteloze benen? Ik heb het altijd al gehad, maar pas als ik echt extreem moe was, of bij lange reizen etc..
Maar nu is het schering en inslag :(
Bij mij helpt een stukje lopen en een warm bad (en slapen :') )
Hebben andere hier nog tips? Het wordt nml steeds erger en wordt er af en toe echt gek van...
Voor diegene die het niet hebben en zich er niks bij voor kunnen stellen: het is alsof er een kolonne mieren door je benen heen loopt...
  dinsdag 26 juli 2011 @ 20:38:48 #285
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_99974502
Cynthia, wat is C a s mooi! Geniet lekker van jullie kleine ventje, maar dat komt volgens mij helemaal goed! ;)
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_99975880
* Roosje84duimt mee dat MJ d'r meisje voorlopig nog maar mag blijven zitten
  dinsdag 26 juli 2011 @ 21:19:21 #287
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_99976718
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 20:21 schreef Nirak het volgende:
Zijn er hier meer dames die net als ik in de avond last hebben van rusteloze benen? Ik heb het altijd al gehad, maar pas als ik echt extreem moe was, of bij lange reizen etc..
Hebben andere hier nog tips? Het wordt nml steeds erger en wordt er af en toe echt gek van...
Voor diegene die het niet hebben en zich er niks bij voor kunnen stellen: het is alsof er een kolonne mieren door je benen heen loopt...
Pfff Nirak, ik heb het zo'n 2 weken gehad, eigenlijk voornamelijk wanneer ik wilde gaan slapen. Overdag had ik er niet zo'n last van.
Om werkelijk GEK van te worden.
Helaas heb ik in die weken geen tips die werken kunnen vinden, ik kon alleen maar opstaan en gaan lopen.
:(

MissJones ik ga weer DUIMEN ^O^ ;)

En Scorpions, het is in ieder geval goed dat ze erachter zijn gekomen, leuk is natuurlijk wat anders
Rayen 2½ jaar!
pi_99977109
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 20:21 schreef Nirak het volgende:
Ik heb het heel erg, al de hele zwangerschap. Soms de hele avond en nacht lang. De reden van mijn slaap tekort. Valt weinig aan te doen. Zorg dat je geen vitaminetekort hebt, dat kan een oorzaak zijn namelijk.

Voor mij is het inmiddels een gevalletje uitzitten. Gelukkig wisselen goede en slechte nachten elkaar af, dat scheelt. En ik mag elk weekend uitslapen van mijn lief.

MJ, ik hoop heel erg dat je niet weer hoeft worden opgenomen en dat de echo van vrijdag positief is!
pi_99977120
Ow, en ondertussen duim ik ook voor mj en d'r meisje :)
Misschien gewoon eens een dagje proberen in bed te blijven liggen met een dvd box van een leuke serie? Of lig je echt al letterlijk heel de dag plat?
  dinsdag 26 juli 2011 @ 21:30:54 #290
100412 mefke79
komt goed!
pi_99977395
Maneschijn een kloon. Aha, dan heb ik ook een idee.

MJ, duimen maar weer. En rusteloze benen zijn me bespaart gebleven, gelukkig.
pi_99979311
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 21:25 schreef wickie het volgende:

[..]

Ik heb het heel erg, al de hele zwangerschap. Soms de hele avond en nacht lang. De reden van mijn slaap tekort. Valt weinig aan te doen. Zorg dat je geen vitaminetekort hebt, dat kan een oorzaak zijn namelijk.

Voor mij is het inmiddels een gevalletje uitzitten. Gelukkig wisselen goede en slechte nachten elkaar af, dat scheelt. En ik mag elk weekend uitslapen van mijn lief.

Het is bij mij een erfelijke aandoening waar ik heel m'n leven al "last" van heb. Maar nu is het dus wat extremer aan het worden...
pi_99979453
Mj; ook ik ga weer heel hard duimen voor wat mm erbij vrijdag!
/noobmodus aan Misschien een stomme vraag, maar als ik het goed onthouden heb was het de vorige keer 4 cm. Hoe wordt dat vervolgens gemeten? Met een meetlint er naast of op gevoel? /noobmodus uit
pi_99979550
voor rusteloze benen, serieus! laat eens aan je benen trekken door je vent, of voor de lesbo's onder ons :D ;) je vroi

helpt! tip van mn ex bekkentrut
pi_99979843
Ik heb het ook al mijn hele leven. Mijn moeder en mijn oma hebben het in lichte mate. Ik doorgaans zonder zwangerschap ook. Dan heb ik aanvallen die hoogstens een uur duren, goed te verdragen. Heb daarom er ook nooit medicijnen voor willen hebben.

Kleine tip als omdat je dus de erfelijke variant hebt, dus dan is het geen vitaminetekort maar een verstoring in je zenuwbanen. Het schijnt te helpen als je klaarkomt. Dan maakt je lichaam endorfinen aan die de verstoring schijnen op te heffen (al dan niet tijdelijk). Het proberen waard toch?
pi_99979902
etalagepootjes?
pi_99980235
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 22:16 schreef Kleurdoos het volgende:
etalagepootjes?
Nee, dat is weer wat anders.
Dit is RLS:
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Restless-legssyndroom

Enne @wickie, I know :) maar iedere avond ff een orgasme wil ik mn kleine niet aandoen (harde buik ;))
pi_99980283
Ik wilde precies hetzelfde posten Nirak :D
pi_99980487
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 22:21 schreef wickie het volgende:
Ik wilde precies hetzelfde posten Nirak :D
Gmta :D
pi_99981120
@TJ: Inderdaad, nu kan er actie worden ondernomen om de klachten te verminderen :Y scheelt ook in haar koppie

@MJ: Ik duim voor je mee ^O^
pi_99981232
@poezebeest, via een inwendige echo word dat gedaan.
@nirak, ik lig en zit de hele dagen, enige wat ik doe is opstaan om aan te kleden of douchen of naar de wc. Verder lig ik op de bank of in bed, tv kijken, films, lezen, mn nagels doen, opmaken, mn haren doen alles om me te vermaken.
pi_99981739
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 22:37 schreef miss-jones25 het volgende:
@poezebeest, via een inwendige echo word dat gedaan.
@nirak, ik lig en zit de hele dagen, enige wat ik doe is opstaan om aan te kleden of douchen of naar de wc. Verder lig ik op de bank of in bed, tv kijken, films, lezen, mn nagels doen, opmaken, mn haren doen alles om me te vermaken.
Ohh:( vreselijk... Ik heb oprecht met je te doen... Je doet al echt niks en nog geen goed resultaat :(
Maar, ik blijf voor je duimen :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')