Mooi dan zijn we het eens, Turkije niet bij de EUquote:
Omdat ze niet dol zijn op christenen. Als op FOK! een topic verschijnt over reli's (christenen of moslims) moet je je eerst door tien paginaquote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:11 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Mooi dan zijn we het eens, Turkije niet bij de EU
Duh! Gelovigenquote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Omdat ze niet dol zijn op christenen. Als op FOK! een topic verschijnt over reli's (christenen of moslims) moet je je eerst door tien pagina-reacties worstelen, alvorens je een genuanceerde post treft. Iets met pot en ketel.
Je kunt toch heel genuanceerd christenen negatief beoordelen?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Omdat ze niet dol zijn op christenen. Als op FOK! een topic verschijnt over reli's (christenen of moslims) moet je je eerst door tien pagina-reacties worstelen, alvorens je een genuanceerde post treft. Iets met pot en ketel.
Dus vind jij dat Turkije wel bij de EU moet/kan komen ondanks de wederzijdse haat/verschil van cultuur?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:14 schreef KoosVogels het volgende:
In de Palestijnse gebieden vindt 10% de Hindoestanen het gewelddadigstquote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:20 schreef Zienswijze het volgende:
Wel interessant onderzoek eigenlijk.
In het Westen wordt de Islam als de meest gewelddadige religie verkozen, in de islamitische wereld het jodendom:
[ afbeelding ]
Conclusie: Geloven maakt blind.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:20 schreef Zienswijze het volgende:
In het Westen wordt de Islam als de meest gewelddadige religie verkozen, in de islamitische wereld het jodendom:
[ afbeelding ]
http://pewglobal.org/2011(...)-tensions-persist/3/
Waarom maak jij hier een Turkije bij de EU-topic van?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:20 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Dus vind jij dat Turkije wel bij de EU moet/kan komen ondanks de wederzijdse haat/verschil van cultuur?
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:22 schreef remlof het volgende:
Ik denk ook niet positief over christenen.
Over geen enkele groep gelovigen zelfs.
Fundamentalistische atheïsten.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:22 schreef remlof het volgende:
Hindoeisme vindt men gewelddadig daar.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:21 schreef UbiDubiumIbiLibertas het volgende:
[..]
In de Palestijnse gebieden vindt 10% de Hindoestanen het gewelddadigst?
Wat wil je daarmee zeggen?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:28 schreef KoosVogels het volgende:
Overigens is de Turkse kijk op christenen niet zo verwonderlijk, gezien de Ottomaanse geschiedenis van het land.
Dat ik weet waar het vandaan komt. Maar het spijt me, ik mag mensen uit islamitische landen natuurlijk alleen maar uitschelden enzo. Silly me.quote:
Is toch niet gek dat het internationale Jodendom niet geliefd is in Palestina, Jordanie, Libanon, Egypte, Syrie en Iran? Deze landen hebben het meest te vrezen van Israels kernwapens, expansiedrift en militaire agressie.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:09 schreef Zienswijze het volgende:
Joden zijn nog minder geliefd. En dat allemaal om dat Israel-Palestina conflict, dat slechts 1 van de vele honderden conflicten op aarde is...?
Hmm, Ottomanen waren vroeger daar de baas...dus..?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat ik weet waar het vandaan komt.
Wat een onzinquote:Maar het spijt me, ik mag mensen uit islamitische landen natuurlijk alleen maar uitschelden enzo. Silly me.
Je haat christenen. Geef toe!!!quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:34 schreef Mutant01 het volgende:
Waarom worden zo weinig mensen in zo weinig landen ondervraagd?
Ja, dat begrijp ik natuurlijk wel, maar er spelen honderden andere conflicten in die regio. Waarom maakt men juist om van Israel zo belangrijk punt van..?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:32 schreef Marlan het volgende:
[..]
Is toch niet gek dat het internationale Jodendom niet geliefd is in Palestina, Jordanie, Libanon, Egypte, Syrie en Iran? Deze landen hebben het meest te vrezen van Israels kernwapens, expansiedrift en militaire agressie.
Weet niet of je het weet, maar Hongaren, Bulgaren en andere lui uit die regio, hebben tot diep in de 20e eeuw (sommige misschien nog steeds) een aversie gekoesterd tegen de Turken (Ottomanen, moslims). Simpelweg vanwege hun collectieve geschiedenis. Wellicht dat het andersom ook het geval is.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:33 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Hmm, Ottomanen waren vroeger daar de baas...dus..?
[..]
Wat een onzin
Duizend mensen per land lijkt me een redelijke steekproef.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:34 schreef Mutant01 het volgende:
Waarom worden zo weinig mensen in zo weinig landen ondervraagd?
Goed punt. Anders dan die andere landen heeft Turkije natuurlijk een eeuwenlange geschiedenis van conflicten met Europese of "christelijke" staten en het heeft zijn huidige beperkte omvang daar ook min of meer aan te danken.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:28 schreef KoosVogels het volgende:
Overigens is de Turkse kijk op christenen niet zo verwonderlijk, gezien de Ottomaanse geschiedenis van het land.
Hmm, ja, wellicht een verklaring, ja...quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Weet niet of je het weet, maar Hongaren, Bulgaren en andere lui uit die regio, hebben tot diep in de 20e eeuw (sommige misschien nog steeds) een aversie gekoesterd tegen de Turken (Ottomanen, moslims). Simpelweg vanwege hun collectieve geschiedenis. Wellicht dat het andersom ook het geval is.
Niet als je naar de lokaties kijkt en de enorme verschillen binnen de meeste Islamitische landen zelf weigert te onderkennen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:36 schreef UbiDubiumIbiLibertas het volgende:
[..]
Duizend mensen per land lijkt me een redelijke steekproef.
Hier meer over de methode: http://pewglobal.org/2011(...)-tensions-persist/5/
Die kan ik juist wel begrijpen. Niet dat ik 't ermee eens ben, maar dat een (wat simpele) Westerling moslims als fanatiek ziet (aanslagen), en een (wat simpele) moslim Westerlingen als hebzuchtig (olie), is toch niet zo verwonderlijk?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:35 schreef Mutant01 het volgende:
Overigens vond ik dit wel een aparte juist:
[ afbeelding ]
Ja, dat klopt, maar dat heeft niets met je grootte van de steekproef te maken; dat is vooral een beperking van de statistiek zelf.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Niet als je naar de lokaties kijkt en de enorme verschillen binnen de meeste Islamitische landen zelf weigert te onderkennen.
Ah het feit hoe slecht moslims proberen te integreren geeft al aan dat hun belang en liefde ergens anders ligt.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Niet als je naar de lokaties kijkt en de enorme verschillen binnen de meeste Islamitische landen zelf weigert te onderkennen.
Wat bedoel je met lokaties? Hiervan uitgaande http://pewglobal.org/2011(...)-tensions-persist/5/ werden mensen door vrijwel het hele land face-to-face of telefonisch benaderd.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Mooie godwin hieraan is dat je er zelf mee begint.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Huh, wat heeft dat te maken met mijn reactie?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:40 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Ah het feit hoe slecht moslims proberen te integreren geeft al aan dat hun belang en liefde ergens anders ligt.
Nee, geen goed punt. Als je de link aanklikt dan zie je dat de waardering voor Christenen in Turkije de laatste jaren juist sterk is afgenomen. Dat kan je niet uit de Turkse/Ottomaanse geschiedenis verklaren.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:37 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Goed punt. Anders dan die andere landen heeft Turkije natuurlijk een eeuwenlange geschiedenis van conflicten met Europese of "christelijke" staten en het heeft zijn huidige beperkte omvang daar ook min of meer aan te danken.
Dat jij de onderzoeksopzet in twijfel trekt terwijl daar geen reden voor is en er voldoende ander bewijs is wat laat zien dat dat onderzoek resultaten meet welke je zo ook wel had kunnen bedenken.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Huh, wat heeft dat te maken met mijn reactie?
Ben je wel eens in een Islamitisch land geweest? Of enig ander ontwikkelingsland trouwens? De verschillen tussen ruraal en urbane gebieden zijn enorm. Not to mention dat er in sommige landen zelfs een soort van tribal mentality is (waardoor je feitelijk nooit met het "voetvolk" kan praten, maar alleen de mening van de mensen hoger op krijgt te horen. Ik geloof niet dat ze bij de selectie van mensen daar rekening mee hebben gehouden. Dat zijn sociale verschillen, waardoor in mijn ogen dit soort zaken niet erg betrouwbaar zijn, neemt niet weg dat ik de UITKOMST weldegelijk geloof. . Hoe dan ook, het Christendom wordt net als het Jodendom in veel Islamitische landen geassocieerd met de oorlogen in Irak of het Palestina/Israel conflict, dus een dergelijke lage rating zou in mijn ogen niet heel vreemd zijn.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:40 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Wat bedoel je met lokaties? Hiervan uitgaande http://pewglobal.org/2011(...)-tensions-persist/5/ werden mensen door vrijwel het hele land face-to-face of telefonisch benaderd.
Vertel je het ons als je het weet?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:47 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
De vraag is nu we weten dat moslims de rest van de mensheid haat, wat doen we ermee!
Je mag de onderzoeksopzet niet in twijfel trekken? 1000 man ondervragen in een land als Indonesie. Tja, ik blijf het extreem weinig vinden - of je het daar mee eens bent of niet. Ten tweede lijk je nogal veel moeite te hebben met het interpreteren van de statistische resultaten.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:45 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Dat jij de onderzoeksopzet in twijfel trekt terwijl daar geen reden voor is en er voldoende ander bewijs is wat laat zien dat dat onderzoek resultaten meet welke je zo ook wel had kunnen bedenken.
Ik extrapoleer ze wat. Dat is wat andersquote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je mag de onderzoeksopzet niet in twijfel trekken? 1000 man ondervragen in een land als Indonesie. Tja, ik blijf het extreem weinig vinden - of je het daar mee eens bent of niet. Ten tweede lijk je nogal veel moeite te hebben met het interpreteren van de statistische resultaten.
Ja en ja.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ben je wel eens in een Islamitisch land geweest? Of enig ander ontwikkelingsland trouwens?
Agree.quote:De verschillen tussen ruraal en urbane gebieden zijn enorm.
Ja, het is maar hoe nauwkeurig je het onderzoek uit wilt voeren. Je kan zo'n onderzoek op tal van gebieden nauwkeuriger maken (bijvoorbeeld opleiding/geen opleiding, man/vrouw, jongeren/ouderen etc.)quote:Not to mention dat er in sommige landen zelfs een soort van tribal mentality is (waardoor je feitelijk nooit met het "voetvolk" kan praten, maar alleen de mening van de mensen hoger op krijgt te horen. Ik geloof niet dat de selectie van mensen daar rekening mee heeft gehouden. Dat zijn sociale verschillen, waardoor in mijn ogen dit soort zaken niet erg betrouwbaar zijn. Hoe dan ook, het Christendom wordt net als het Jodendom in veel Islamitische landen geassocieerd met de oorlogen in Irak of het Palestina/Israel conflict, dus een dergelijke lage rating zou in mijn ogen niet heel vreemd zijn.
Exact - en dat is ook mijn kritiekpunt. Vandaar ook dat je bij de PEW reports, let maar eens op, enorme verschillen van jaar tot jaar ziet.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:49 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja en ja.
[..]
Agree.
[..]
Ja, het is maar hoe nauwkeurig je het onderzoek uit wilt voeren. Je kan zo'n onderzoek op tal van gebieden nauwkeuriger maken (bijvoorbeeld opleiding/geen opleiding, man/vrouw, jongeren/ouderen etc.)
Het lijkt me stug dat de Pew-onderzoekers daar geen rekening mee houden.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Exact - en dat is ook mijn kritiekpunt. Vandaar ook dat je bij de PEW reports, let maar eens op, enorme verschillen van jaar tot jaar ziet.
Het zou inderdaad helpen als ze hun onderzoeksbeschrijving en ondervraagden uitvoeriger zouden beschrijven. In veel wetenschappelijke artikelen doet men dit wel. Wellicht heeft men dit wel gedaan, dat weet ik niet, blijft speculeren, maar ze hebben het in elk geval niet vermeld. Nu is er enkel een zeer korte beschrijving vermeld.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Exact - en dat is ook mijn kritiekpunt. Vandaar ook dat je bij de PEW reports, let maar eens op, enorme verschillen van jaar tot jaar ziet.
Die verschillen zie je ook bij onderzoeken over criminaliteitcijfers m.b.t. aanwas van allochtonen. Dan wil je er niets van weten en pak je de voor jou meest gunstige eruit.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
http://pewglobal.org/2011(...)-tensions-persist/5/quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:53 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het zou inderdaad helpen als ze hun onderzoeksbeschrijving en ondervraagden uitvoeriger zouden beschrijven. In veel wetenschappelijke artikelen doet men dit wel. Wellicht heeft men dit wel gedaan, dat weet ik niet, blijft speculeren, maar ze hebben het in elk geval niet vermeld. Nu is er enkel een zeer korte beschrijving vermeld.
Bekijk eens de eerdere onderzoeken van PEW en let op de jaarlijkse swing. En waarom kiezen ze om de paar "researches" ineens andere landen. Dat vind ik dan ook weer een beetje vreemd.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:51 schreef UbiDubiumIbiLibertas het volgende:
[..]
Het lijkt me stug dat de Pew-onderzoekers daar geen rekening mee houden.
Bij criminaliteitscijfers zie je die verschillen niet. Of is het zo dat ineens de criminaliteit van Marokkanen dit jaar met 50% is gedaald ten opzichte van vorig jaar. En dat het volgend jaar ineens met 50% stijgt. Appels met peren.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:53 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Die verschillen zie je ook bij onderzoeken over criminaliteitcijfers m.b.t. aanwas van allochtonen. Dan wil je er niets van weten en pak je de voor jou meest gunstige eruit.
Bak sla -> verse blaadjes plukken
Open deur natuurlijk.quote:In addition to sampling error, one should bear in mind that question wording and practical difficulties in conducting surveys can introduce error or bias into the findings of opinion polls
Nu weer nietquote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Bij criminaliteitscijfers zie je die verschillen niet. Of is het zo dat ineens de criminaliteit van Marokkanen dit jaar met 50% is gedaald ten opzichte van vorig jaar. En dat het volgend jaar ineens met 50% stijgt. Appels met peren.
Ja, die pagina heb ik bekeken. Wat ik net al zei, er is niet altijd vermeld hoe nauwkeurig men te werk is gegaan. Bij Frankrijk staat een redelijk uitvoerige beschrijving (quota for gender, age, occupation) evenals bij Turkije. Maar bij landen als Rusland dan weer niet.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:55 schreef UbiDubiumIbiLibertas het volgende:
[..]
http://pewglobal.org/2011(...)-tensions-persist/5/
Even omlaag scrollen dan zie je dat ze aangeven aan hoe representatief ze de steekproef in elk land achten.
Dus je begrijpt het verschil niet tussen meningen analyseren en feiten analyseren ok.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:58 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Nu weer niet![]()
Ach, je kunt inderdaad ook je eigen feiten uit de lucht grijpen zoals nu.
Die jaarlijkse wisselingen zijn vrij gering voor de meeste onderzoeksresultaten.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Bekijk eens de eerdere onderzoeken van PEW en let op de jaarlijkse swing.
Waarschijnlijk is het te duur om alle landen vaker te onderzoeken en is dit de oplossing die ze gekozen hebben.quote:En waarom kiezen ze om de paar "researches" ineens andere landen. Dat vind ik dan ook weer een beetje vreemd.
Precies mijn gedachtequote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:22 schreef remlof het volgende:
Ik wijs nergens het onderzoek helemaal af. Wel uit ik kritiek op bepaalde zaken die gewoon zeer belangrijk zijn voor o.a. de interpretatie van de getallen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 17:00 schreef UbiDubiumIbiLibertas het volgende:
Die jaarlijkse wisselingen zijn vrij gering voor de meeste onderzoeksresultaten.
De steekproefsamenstelling is ongetwijfeld een reden om het onderzoek met wat voorzichtigheid te betrachten - de werkelijkheid zal er voor de meeste resultaten een paar procentpunten vanaf zitten - , maar geen reden om 't onderzoek helemaal af te wijzen.
Dat zou kunnen. Voorzover ik zie, lijkt het dat ze bepaalde specifieke vragen/onderwerpen voor bepaalde specifieke landen reserveren.quote:Waarschijnlijk is het te duur om alle landen vaker te onderzoeken en is dit de oplossing die ze gekozen hebben.
Nou je mag in twijfel trekken wat je wilt. Ik weet wel wat de waarheid isquote:Op vrijdag 22 juli 2011 17:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik wijs nergens het onderzoek helemaal af. Wel uit ik kritiek op bepaalde zaken die gewoon zeer belangrijk zijn voor o.a. de interpretatie van de getallen.
[..]
Dat zou kunnen. Voorzover ik zie, lijkt het dat ze bepaalde specifieke vragen/onderwerpen voor bepaalde specifieke landen reserveren.
Respectquote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:22 schreef remlof het volgende:
Gefeliciteerd.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 17:03 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Nou je mag in twijfel trekken wat je wilt. Ik weet wel wat de waarheid is
Dat is reeds aanwezig. En nu?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 17:01 schreef UbiDubiumIbiLibertas het volgende:
Gaat wel weer over tegen de tijd dat je haar op je borst krijgt.
Je analyseert er maar op los. Het blijft gewauwel.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus je begrijpt het verschil niet tussen meningen analyseren en feiten analyseren ok.
Inderdaad, ik beschouw mijn mening echter als een mening, niet als voldongen feit. Dat is het verschil.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 17:06 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Jij ook he, met je mening dat het onderzoek niet deugt.
Ik beschouw jouw mening hier als het in de weg zitten van een inhoudelijke discussie over hoe erg moslims ons haten.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 17:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Inderdaad, ik beschouw mijn mening echter als een mening, niet als voldongen feit. Dat is het verschil.
Hoop op wat?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 17:07 schreef UbiDubiumIbiLibertas het volgende:
[..]
Dan is er weinig hoop meer.
'Al reeds' is overigens een contaminatie.
Daarom. Dit is gewoon een goed en gedegen onderzoek.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 17:00 schreef UbiDubiumIbiLibertas het volgende:
[..]
Die jaarlijkse wisselingen zijn vrij gering voor de meeste onderzoeksresultaten.
De steekproefsamenstelling is ongetwijfeld een reden om het onderzoek met wat voorzichtigheid te betrachten - de werkelijkheid zal er voor de meeste resultaten een paar procentpunten vanaf zitten - , maar geen reden om 't onderzoek helemaal af te wijzen.
Ik beschouw jouw mening als het in de weg zitten van een inhoudelijkde discussie over hoe erg Westerlingen moslims haten. Zelfde mongolische interpretatie van cijfers.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 17:10 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Ik beschouw jouw mening hier als het in de weg zitten van een inhoudelijke discussie over hoe erg moslims ons haten.
Daar gaat dit topic niet over dus dat kan niet.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 17:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik beschouw jouw mening als het in de weg zitten van een inhoudelijkde discussie over hoe erg Westerlingen moslims haten.
De hoop dat met de komst van het borsthaar je atheïstische fanatisme verdwijnt.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 17:11 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Hoop op wat?
Mijn ninja edit was sneller![]()
Niet terzake.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 17:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik beschouw jouw mening als het in de weg zitten van een inhoudelijkde discussie over hoe erg Westerlingen moslims haten. Zelfde mongolische interpretatie van cijfers.
Precies! Terug on topic; de meeste turken haten christenen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 17:14 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Niet terzake.
Zure toevoegingen zoals deze zijn dan ook zinloos
Dus als ik niet positief ben over gelovigen ben ik in jouw perceptie een atheïstische fanaat? Ik ben gewoon neutraal tegenover gelovigen zolang ik er geen last van heb. Of is dat niet goed volgens jou?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 17:14 schreef UbiDubiumIbiLibertas het volgende:
De hoop dat met de komst van het borsthaar je atheïstische fanatisme verdwijnt.
'Niet positief' denken over iets houdt inderdaad de optie open dat je er 'neutraal' over denkt. Dat het over het algemeen 'negatief' betekent laten we dan maar gewoon buiten beschouwing.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 17:22 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dus als ik niet positief ben over gelovigen ben ik in jouw perceptie een atheïstische fanaat? Ik ben gewoon neutraal tegenover gelovigen zolang ik er geen last van heb. Of is dat niet goed volgens jou?
In welke taal lees jij Fok dan?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 17:28 schreef Re het volgende:
misleidende TT die geheel niet de lading dekt van het gestelde in de OP, maar het bekt wel lekker natuurlijk
Want?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 17:28 schreef Re het volgende:
misleidende TT die geheel niet de lading dekt van het gestelde in de OP, maar het bekt wel lekker natuurlijk
Niet positief betekent niet over het algemeen negatief, men geeft over het algemeen een eigen invulling zonder de feiten te kennen. Een denkpatroon wat precies bij gelovigen past, niet zintuigelijk constateren maar conclusies trekken uit een onderbuikgevoel. Daar is religie ook op gebaseerd, waar wetenschap (=zintuigelıjke waarneming) geen antwoord op heeft wordt ingevuld door een onderbuikgevoel in de vorm van het bestaan van een hogere macht. Je kunt overigens gelovig zijn zonder een religie te belijden.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 17:25 schreef UbiDubiumIbiLibertas het volgende:
'Niet positief' denken over iets houdt inderdaad de optie open dat je er 'neutraal' over denkt. Dat het over het algemeen 'negatief' betekent laten we dan maar gewoon buiten beschouwing.
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 17:34 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Niet positief betekent niet over het algemeen negatief, men geeft over het algemeen een eigen invulling zonder de feiten te kennen. Een denkpatroon wat precies bij gelovigen past, niet zintuigelijk constateren maar conclusies trekken uit een onderbuikgevoel. Daar is religie ook op gebaseerd, waar wetenschap (=zintuigelıjke waarneming) geen antwoord op heeft wordt ingevuld door een onderbuikgevoel in de vorm van het bestaan van een hogere macht. Je kunt overigens gelovig zijn zonder een religie te belijden.
Wat interesseert mij het nou of je positief, neutraal of negatief denktquote:Op vrijdag 22 juli 2011 17:38 schreef UbiDubiumIbiLibertas het volgende:
Over deze post denk ik niet positief.
i) Omdat 'niet positief' over het algemeen wél negatief betekent, ii) omdat je (onterecht) veronderstelt dat ik gelovig ben en iii) omdat je zwamt.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 17:42 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Wat interesseert mij het nou of je positief, neutraal of negatief denktHet gaat me erom waarom je iets denkt.
A: In jouw perceptie is niet positief gelijk aan negtief. Dat 90% van de bevolking een mening vormt op basis van onvoldoende informatie maakt dat nog geen feit.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 17:52 schreef UbiDubiumIbiLibertas het volgende:
[..]
i) Omdat 'niet positief' over het algemeen wél negatief betekent, ii) omdat je (onterecht) verondersteld dat ik gelovig ben en iii) omdat je zwamt.
Veranderd niets dan.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 17:58 schreef Re het volgende:
[..]
het gaat om favourable, niet om positiviteit
Dat is een perfecte vertaling, flapdrol.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 17:58 schreef Re het volgende:
[..]
het gaat om favourable, niet om positiviteit
quote:Meanwhile, very few Muslims in Pakistan (16%) or Turkey (6%) have a positive opinion of Christians.
als je iemand prefereert over de ander heeft dat niets met wel of niet positief te maken, maar goed, jullie feestjequote:
'Favourable' betekent niet 'favoriet'. 'Most favourable' wel. 'Favourable' daarentegen betekent gewoon 'positief'.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:04 schreef Re het volgende:
[..]
als je iemand prefereert over de ander heeft dat niets met wel of niet positief te maken, maar goed, jullie feestje
Ik dacht aan gunstig en niet aan positief..quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:05 schreef UbiDubiumIbiLibertas het volgende:
[..]
'Favourable' betekent niet 'favoriet'. 'Most favourable' wel. 'Favourable' daarentegen betekent gewoon 'positief'.
'Gunstig' over iemand denken?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik dacht aan gunstig en niet aan positief..
Behalve in Libanon kennelijk.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:08 schreef MarokkaanseKip het volgende:
Conclusie is: westerlingen en moslims haten elkaar.
Een gunstig perspectief/beeld hebben van een bevolkingsgroep.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:11 schreef UbiDubiumIbiLibertas het volgende:
[..]
'Gunstig' over iemand denken?
Ik denk doordat in Libanon best veel Christenen wonen in tegenstelling tot de andere moslimlanden.quote:
Toch één lichtpunt, regenboogkatje.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:13 schreef Ayca het volgende:
En van de Islamitische landen het minst over moslims.
Benieuwd hoe Marokko scoort, kipje.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:19 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Ik denk doordat in Libanon best veel Christenen wonen in tegenstelling tot de andere moslimlanden.
Ja, dat kan wel. En dat betekent niet precies hetzelfde als positief over iemand denkenquote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een gunstig perspectief/beeld hebben van een bevolkingsgroep.
Waar is de liefde ? Misschien moeten we meer seks hebben met elkaar ofzo, dat helpt.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:08 schreef MarokkaanseKip het volgende:
Conclusie is: westerlingen en moslims haten elkaar.
Dan krijg je kinderen vol zelfhaat.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:22 schreef Danielion het volgende:
[..]
Waar is de liefde ? Misschien moeten we meer seks hebben met elkaar ofzo, dat helpt.
Klopt.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:21 schreef Danielion het volgende:
Ik heb al wel sommige Turken samenzweringstheorieën weten uitspuien over Christenen die hun land willen destabiliseren en dergelijke oznin.
Gunstig is wat breder dan positief.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:20 schreef UbiDubiumIbiLibertas het volgende:
[..]
Ja, dat kan wel. En dat betekent niet precies hetzelfde als positief over iemand denken?
Libanezen geloven in Geld, eerst en vooral. Zeker jonge Libanezen moeten niet weten van de vraag: “Wat is je religie ?”quote:
Ik denk dat het meer te maken heeft dat veel christen en moslims bij elkaar leven dan dat het aan geld ligt.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:29 schreef Danielion het volgende:
[..]
Libanezen geloven in Geld, eerst en vooral. Zeker jonge Libanezen moeten niet weten van de vraag: “Wat is je religie ?”
Correct.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:05 schreef UbiDubiumIbiLibertas het volgende:
[..]
'Favourable' betekent niet 'favoriet'. 'Most favourable' wel. 'Favourable' daarentegen betekent gewoon 'positief'.
Het klopt wel bij Libanezen. Het is een handelaarsvolk.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:42 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Ik denk dat het meer te maken heeft dat veel christen en moslims bij elkaar leven dan dat het aan geld ligt.
Met het verschil dat de Christenen de oorspronkelijke bewoners van Byzantium waren. De Ottomanen zijn de bezetters, je weetz, waar jullie zo op tegen zijn in Israel en zo.quote:
Hoe is dat precies een reactie op mijn post?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 07:51 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Met het verschil dat de Christenen de oorspronkelijke bewoners van Byzantium waren. De Ottomanen zijn de bezetters, je weetz, waar jullie zo op tegen zijn in Israel en zo.
Ironisch genoeg is het Byzantijnse rijk ten ondergang gegaan door plunderde christen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 07:51 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Met het verschil dat de Christenen de oorspronkelijke bewoners van Byzantium waren. De Ottomanen zijn de bezetters, je weetz, waar jullie zo op tegen zijn in Israel en zo.
Which religion is the most violent:quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:20 schreef Zienswijze het volgende:
[ afbeelding ]
http://pewglobal.org/2011(...)-tensions-persist/3/
De meeste Turken zijn verturkste Byzantijnen, Georgiërs, Lazen, Armeniërs, Koerden, Hittieten etcetera. Gewoon de locals van het gebied.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 07:51 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:04 schreef UbiDubiumIbiLibertas het volgende:
Onderzoekje van Pew http://pewglobal.org/2011(...)-tensions-persist/1/ (via: http://www.dagelijksestan(...)ek-moslims-haten-ons)
[ afbeelding ]
O ja, en:
[ afbeelding ]
Meer stats via de bovenstaande link. Nederlanders is helaas niets gevraagd.
En terecht.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:57 schreef polderturk het volgende:
Overigens geloven heel veel westerlingen het officiele 9/11 verhaal ook niet.
QFTquote:Op zondag 24 juli 2011 14:00 schreef Elfletterig het volgende:
Het is eigenlijk wel triest dat mensen überhaupt dit soort absurde vragen krijgen voorgelegd. Waarom zou ik mensen moeten beoordelen op basis van hun geloof, of omdat ze toevallig een bepaalde religie aanhangen? Anders Breivik is een christen. Moet ik dat nu laten meewegen in mijn oordeel over de totale Christen-populatie?
Kun je dat onderbouwen? Wiens spreekbuis zouden zij dan zijn?quote:Op zondag 24 juli 2011 14:08 schreef De_Nuance het volgende:
PEW research is meer een propaganda apparaat dan een serieuze onderzoeksbureau
Ik had nog niet eens gezien dat deze reply van jou is, maar het was natuurlijk weer onvermijdelijkquote:
Krijgen Christenen dan korting op vertoon van hun kruisje?quote:Op zondag 24 juli 2011 13:55 schreef polderturk het volgende:
En toch zullen Turken altijd zeer vriendelijk en zeer gastvrij zijn voor christenen. Ga maar op vakantie naar Turkije.
Gastvrij? Christenen zijn de oorspronkelijk bewoners.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:55 schreef polderturk het volgende:
En toch zullen Turken altijd zeer vriendelijk en zeer gastvrij zijn voor christenen. Ga maar op vakantie naar Turkije. Veel Turken geloven dat christelijke landen een vuil spelletje spelen mbt Turkije.
[..]
Dat is over het algemeen helaas zo, ook de Turkse staat doet daar vrolijk aan mee.quote:Op zondag 24 juli 2011 19:10 schreef UbiDubiumIbiLibertas het volgende:
De Christenen die nu nog in Turkije wonen daarentegen, hebben weinig vrijheid.
Alsof Christenen zo lief zijn voor andere geloven of zelf voor elkaar.quote:Op zondag 24 juli 2011 19:17 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Dat is over het algemeen helaas zo, ook de Turkse staat doet daar vrolijk aan mee.
Maar dat is een islamitisch iets, niet zozeer een uniek Turkse trek.
In het onderzoek werd naar de gelovigen gevraagd, niet naar het geloof.quote:Op zondag 24 juli 2011 19:33 schreef moussie het volgende:
Zo denk ik behoorlijk negatief over alle geloven, maar dat vertaald zich nou echt niet naar alle gelovigen van het respectievelijke geloof.
Precies, het onderzoek zelf nodigt al uit tot generaliseren, alsof je bvb die Noor kan vergelijken met mijn katholieke buurvrouw. En daar wordt dan nog een schepje bovenop gelegd door de positieve/negatieve kijk uit te leggen als haat.quote:Op zondag 24 juli 2011 19:53 schreef UbiDubiumIbiLibertas het volgende:
[..]
In het onderzoek werd naar de gelovigen gevraagd, niet naar het geloof.
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:22 schreef remlof het volgende:
Haha, die lijkt op Abe van den Ban. Maar Abe kon betere voetballen. En had een betere snor.quote:Op maandag 25 juli 2011 05:01 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Uiteraard met een bazensnor!
[ afbeelding ]
Lijkt me ook niet vreemd gezien het feit dat moslims de grootste kans lopen om slachtoffer te worden van een "suicide bomber"quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |