abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100057312
Beste Mint,

Bedankt voor je sollicitatie. Helaas kan ik voor deze functie alleen kandidaten bemiddelen die woonachtig zijn in Utrecht, dit is een eis van uit de opdrachtgever.

Met vriendelijke groet,

Ik woon in Utrecht, muts! Verzin dan een goeie reden om me af te wijzen... :{
  donderdag 28 juli 2011 @ 19:07:23 #52
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_100057974
Ik zou terugmailen }) .
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_100058640
Heb ik ook gedaan. ;)
  zaterdag 30 juli 2011 @ 07:50:44 #54
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100117530
Er zijn altijd nog wel wensen en eisen die niet in de vaca zijn vermeld. Vaak genoeg meegemaakt dat ze vroegen of ik ervaring had met dit of dat. Ik: Nee maar dat stond ook niet in de vaca. En dan wel om zoiets afgewezen worden :') Een goeie vacaturetekst schrijven is blijkbaar nog een hele kunst...
Niet meer actief op Fok!
pi_100117861
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 17:21 schreef Janena het volgende:
Wat ik vaker meemaak bij uitzendbureaus is dat ze me na een dag bellen of mailen dat er andere kandidaten beter binnen het profiel passen en dat ze mijn gegevens zullen bewaren, etc...

Vandaag nog: administratieve functie, stukje inkoop erbij...niet te ver van mijn woonplaats vandaan en parttime zoals ik het graag wil.
Ik heb 12 jaar ervaring als adm. medewerker, o.a. op afdeling inkoop. Andere eisen zijn ook op mij van toepassing. Als ik dan een afwijzing binnenkrijg dat andere beter binnen het profiel passen vind ik dat gewoon kul, ik pas er voor 100% in tenzij er eisen zijn doorgegeven die niet in de vacature staan.
Oh, dat herken ik zo, voldoen aan alle eisen én pre's en dan afgewezen worden omdat er mensen waren die beter binnen het functieprofiel pasten. Het bizarre is trouwens dat ik bij de banen waarvoor ik wel ben aangenomen, eigenlijk nooit voor de volle honderd procent aan de eisen voldeed.
pi_100117936
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 17:56 schreef Troeta het volgende:
Die krijg ik ook vaak Janena, ik denk dan vaak dat het om leeftijd gaat.
Daar heb je denk ik gelijk in. Bij mijn vorige werkgever hadden we een vacature openstaan en er werden 2 stapels gemaakt. 1 stapel waren sollicitaties van kandidaten onder de 27 en de andere bestond uit sollicitaties van kandidaten boven de 27.

Je raadt wel welke stapel niet werd uitgenodigd voor een gesprek.

Ik moet nog steeds alles tekenen voor de baan die half augustus begint. Ik bel maandag eerst even naar degene die over DE baan gaat om te vragen of (als ik wordt uitgenodigd voor een gesprek) ik dan voor half augustus op gesprek mag aangezien ik geen vrij kan of mag nemen als ik bij de andere baan begin i.v.m. de training.

Daarna bel ik het uitzendbureau met de vraag of ze inmiddels al genoeg mensen hebben verzameld zodat het papierwerk in 1 keer afgehandeld kan worden. Ze wilden dit namelijk met een groep tegelijk doen.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_100142938
Het is wel een beetje kommer en kwel op de arbeidsmarkt. Ik krijg reacties dat ze wel 100+ brieven ontvangen, en procedures duren, onlangs plechtige beloftes dat ze alles binnen 2 weken willen afronden, meer dan een maand. Ik zag ook spookvacatures op recruitment sites, slecht teken is dat.
pi_100143033
Ja, het is dat ze geen maximaal neer kunnen zetten,ander stond het overal bij;)

Heb jij wel een administratieve opleiding gedaan Janena?
Ik niet en daardoor word ik denk ik ook wel afgewezen hoor, maar ook als ik voor de kassa solliciteer voldoe ik ook niet aan het 'profiel', terwijl ik toch aardig weet hoe dat werkt!
Maar ik zou graag een administratieve baan willen hebben omdat ik altijd wel op het kantoor terecht kom als ik ergens werk en zou nu graag meteen op kantoor willen beginnen en niet na een jaar uitsloven.
pi_100143222
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 23:46 schreef Troeta het volgende:

Ik niet en daardoor word ik denk ik ook wel afgewezen hoor, maar ook als ik voor de kassa solliciteer voldoe ik ook niet aan het 'profiel', terwijl ik toch aardig weet hoe dat werkt!
Maar ik zou graag een administratieve baan willen hebben omdat ik altijd wel op het kantoor terecht kom als ik ergens werk en zou nu graag meteen op kantoor willen beginnen en niet na een jaar uitsloven.
Maar ondanks dat je geen administratieve opleiding hebt gedaan kom je wel altijd in een administratieve functie terecht na een tijd?

Dan zou ik op mijn CV de werkzaamheden die aansluiten op de baan waarop je solliciteert goed benadrukken. Want een opleiding weegt natuurlijk ook mee maar als je werkervaring hebt met een bepaald programma of met bepaalde werkzaamheden, telt dat natuurlijk ook mee.
pi_100143832
Klopt Cyan en dat heb ik ook gedaan op m'n CV, maar het helpt nog niet.
Ik heb ook voor elke sollicitatie een ander CV, als ik voor de kassa of schoonmaak solliciteer zet ik dat er allemaal niet bij.
  zondag 31 juli 2011 @ 08:54:10 #61
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_100149857
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 23:44 schreef Homey het volgende:
Het is wel een beetje kommer en kwel op de arbeidsmarkt.
[..]
Ik zag ook spookvacatures op recruitment sites, slecht teken is dat.
Dit inderdaad.

Gelukkig morgen beginnen aan een tijdelijke job, maar ik ben erg benieuwd hoe tijdelijk die uiteindelijk gaat blijken te zijn...
  zondag 31 juli 2011 @ 11:47:32 #62
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_100151832
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 23:46 schreef Troeta het volgende:

Ja, die heb ik dan weer wel (MEAO Bedrijfsadministratie) en die opleiding word gelukkig ook wel gevraagd. Werkervafring ook geen probleem maar ik denk dat ik voor sommige functies te 'oud' ben en soms speelt de reisafstand ook een rol.
In mijn woonplaats zijn mijn soort vacatures schaars dus dan reageren er 100 tot 200 mensen.
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
  maandag 1 augustus 2011 @ 08:39:02 #63
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_100183944
Mijn inschrijving bij het WerkBedrijf verloopt over 2 dagen en mijn e-coach is uiteraard 6 weken met vakantie. Nu heb ik gebeld met het UWV en diegene zei dat ik het alleen schriftelijk kon verlengen of dat ik zou moeten langsgaan bij de dichtsbijzijnde vestiging. Nou vind ik dit redelijk vreemd. Ze willen wel met behulp van die e-coaches dat alles digitaal afgehandeld wordt, maar voor een verlenging van een inschrijving dient men het of met de post (hoe ouderwets!) op te sturen op persoonlijk langs te gaan. Via de mail was uitgesloten volgens desbetreffende medewerker. Waar slaat dit op??
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
pi_100183993
goofy-goober, dat kan je gewoon in je werkmap verlengen. Als je coach op vakantie is reageert gewoon iemand anders.
En je geld krijg je wel, want dat is een aparte instantie.

Hoe weet je dat iets een spookvacature is??

Ik heb gister een sollicitatieformulier bij de gamma opgehaald, deze week even inleveren, ben benieuwd...
  maandag 1 augustus 2011 @ 08:47:40 #65
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_100184058
Moet ik daar een speciaal formulier voor invullen, of..?

Wat betreft de spookvacature: niet. Maar ik bel interessante vacatures meestal na en dan komt vrij snel de aap uit de mouw.
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
pi_100184446
Je hebt een werkmap toch? op www.werk.nl moet je via de Werkmap je e-coach op de hoogte houden toch?
pi_100184741
@Goofy

Je kunt je werkcoach via de werkmap een bericht sturen dat je inschrijving verloopt en of ze het willen verlengen. :)
pi_100205585
Allemaal veel succes, heugelijk feit, vandaag 10 jaar in dienst. Gaat jullie ook lukken!
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_100215919
Deze krijg ik 5 minuten geleden in de mail, vind het wel een aparte...
Heb op een vacature op de site gereageerd.

In reactie op uw sollicitatie bij Zeeman textielSupers, delen wij u mede dat wij u geen arbeidsovereenkomst zullen aanbieden.

Reden daarvan kan zijn dat wij momenteel geen (passende) vacature voor u hebben. Het kan ook zijn dat er wel sprake is van een vacature, echter dat onze voorkeur uitgaat naar een andere kandidaat vanwege kennis, ervaring en/ of teaminpassing.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
pi_100215930
Ik ben rond! Ik heb vandaag mijn baan opgezegd, maar huidige werkgever was toch wel verdrietig en wil toch nog verder praten met mij en mijn toekomstmogelijkheden. Best maar mijn keuze is toch al gemaakt en ik wil gewoon verder met mijn loopbaan!

Ik ga lekker door met engineeren maar hopelijk meer op conceptueel niveau en waar bedrijfseconomische redenen ook belangrijk zijn in plaats van te concentreren op details, iets wat ik nu te veel doe.
pi_100224152
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 23:45 schreef Troeta het volgende:
Deze krijg ik 5 minuten geleden in de mail, vind het wel een aparte...
Heb op een vacature op de site gereageerd.

In reactie op uw sollicitatie bij Zeeman textielSupers, delen wij u mede dat wij u geen arbeidsovereenkomst zullen aanbieden.

Reden daarvan kan zijn dat wij momenteel geen (passende) vacature voor u hebben. Het kan ook zijn dat er wel sprake is van een vacature, echter dat onze voorkeur uitgaat naar een andere kandidaat vanwege kennis, ervaring en/ of teaminpassing.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Waarschijnlijk op basis van postcode/automatische mail.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_100225152
Goedemorgen,

Ik kan mij hier ook aanmelden.

Momenteel heb ik een sollicitatie lopen bij een erg leuk bedrijf. Vorige week heb ik achter mijn sollicitatiebrief aangebeld, of deze in goede orde was ontvangen. En dat was uiteraard zo.
Ze zei daarbij dat ik nog op de goede stapel lig maar ze heeft geen idee hoelang de selectie nog duurt.

Hoe lang duurt een sollicitatie selectie ongeveer bij een bedrijf? Het is niet een heel groot bedrijf.
Ik wil zo graag deze baan..... Ik wil niet meer wachten.
Natuurlijk ben ik ook verder aan het kijken voor leuke vacatures.

Groetjes,
pi_100225704
quote:
17s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 10:22 schreef Krul1983 het volgende:
Goedemorgen,

Momenteel heb ik een sollicitatie lopen bij een erg leuk bedrijf. Vorige week heb ik achter mijn sollicitatiebrief aangebeld, of deze in goede orde was ontvangen. En dat was uiteraard zo.
Ze zei daarbij dat ik nog op de goede stapel lig maar ze heeft geen idee hoelang de selectie nog duurt.

Hoe lang duurt een sollicitatie selectie ongeveer bij een bedrijf? Het is niet een heel groot bedrijf.

Groetjes,
Tja dat hangt helemaal van het bedrijf af. Soms bellen ze je al na een week en soms gaan er gewoon 2 maanden over heen tot je iets hoort als je überhaupt als iets hoort.

Je kan niets anders doen dan gewoon afwachten en over een aantal weken nog eens bellen als je dan nog niets hebt gehoord.
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 13:02:02 #74
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_100229414
quote:
17s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 10:22 schreef Krul1983 het volgende:
Goedemorgen,

Groetjes,
Houd er ook rekening mee dat het nu nog vakantietijd is.
Ik stond vanmorgen in de supermarkt en bedacht me dat ik ook eten voor morgen moest meenemen. Het zal wel weer wennen zijn om na al die tijd weer aan het werk te moeten.
Ik heb er veel zin in maar aan de andere kant kijk ik er ook wel weer een beetje tegen op. :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Rucky op 02-08-2011 14:07:43 ]
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
pi_100236410
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 13:02 schreef Rucky het volgende:

[..]

Houd er ook rekening mee dat het nu nog vakantietijd is.
Ik stond vanmorgen in de supermarkt en bedacht me dat ik ook eten voor morgen moest meenemen. Het zal wel weer wennen zijn om na al die tijd weer aan het werk te moeten.
Ik heb er veel zin in maar aan de andere kant kijk ik er ook wel weer een beetje tegen op. :D
Alles wat nieuw is, is wel een beetje spannend
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')