abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 15:30:16 #251
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_101219549
:@ ...Misschien kan ik pennen in elkaar draaien in mijn voortuin :o .
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_101220188
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 15:30 schreef Janena het volgende:
:@ ...Misschien kan ik pennen in elkaar draaien in mijn voortuin :o .
Garnalen pellen? O-)
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 15:51:46 #253
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_101220216
Hier ondertussen nog geen geluk met het vinden van passend werk. Dat komt ook omdat ik de eerste twee maanden vrij heb genomen (dus geen fuck heb gedaan), dat had ik echt even nodig ook, en door de zomervakantie, waar bedrijven toch veelal op zoek zijn naar goedkope vakantiekrachten die een paar maanden de kutklussen willen oplossen. Ik ben 32, niet goedkoop en ook niet bereid om na een paar maanden wééééér een andere baan te moeten zoeken. Daar bouw ik geen WW mee op. Ik heb de ervaring, de opleiding, maar mijn leeftijd begint me nu echt parten te spelen. Ook is mijn cv een redelijke puinzooi de laatste jaren door veel wisselende banen. Zucht. Na 4 maanden thuiszitten begint het toch wel weer te kriebelen om ergens lekker aan het werk te zijn. Die WW is ook geen vetpot. :'(
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
pi_101220412
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 15:51 schreef goofy_goober het volgende:
Hier ondertussen nog geen geluk met het vinden van passend werk. Dat komt ook omdat ik de eerste twee maanden vrij heb genomen (dus geen fuck heb gedaan), dat had ik echt even nodig ook, en door de zomervakantie, waar bedrijven toch veelal op zoek zijn naar goedkope vakantiekrachten die een paar maanden de kutklussen willen oplossen. Ik ben 32, niet goedkoop en ook niet bereid om na een paar maanden wééééér een andere baan te moeten zoeken. Daar bouw ik geen WW mee op. Ik heb de ervaring, de opleiding, maar mijn leeftijd begint me nu echt parten te spelen. Ook is mijn cv een redelijke puinzooi de laatste jaren door veel wisselende banen. Zucht. Na 4 maanden thuiszitten begint het toch wel weer te kriebelen om ergens lekker aan het werk te zijn. Die WW is ook geen vetpot. :'(
Welke opleiding heb je gedaan dan en in welke richting zoek je werk?
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 16:01:51 #255
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_101220557
HBO, (contract)administratie. Provincie Utrecht. :)
pi_101221776
contract administratie is toch vrij breed? Zou je toch zeggen dat daar zat werk in is. weet niet of ik het goed zie hoor maar jij zou bijv ook bij een import/exportbedrijf de contracten met de klanten onderhouden en verwerken ofzo? Of zit ik er nou helemaal naast?
pi_101224740
Het is soms niet zo een gek idee om naar de randstad te verhuizen...
pi_101229474
Ik ben niet uitgenodigd voor een gesprek voor wat in mijn ogen echt de perfecte baan voor mij was, die helemaal aansluit bij mijn studie en de scriptie die ik geschreven heb. Van tevoren zei ik tegen vrienden dat als ik hiervoor niet wordt uitgenodigd voor een gesprek, ik mijn schoen zou opeten. Dat moet ik nu dan maar gaan doen :'(

Ik heb al tientallen brieven verstuurd waarvan ik het altijd wel begreep als ik niet werd uitgenodigd omdat de vacature niet 100% aansloot, maar bij deze had ik er zoveel vertrouwen in... Gatver, ik zie het ineens allemaal niet meer zitten. Als ik hiervoor al niet wordt uitgenodigd, waarvoor dan wel? ;(

Nu ga ik echt maar naar flutbaantjes zoeken, want een baan die echt op mijn profiel aansluit lijkt het niet te gaan worden.
pi_101229651
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 01:51 schreef DjinN het volgende:
Ik voel mij erg blij atm :) Vandaag weer naar het uitzendbureau geweest voor een herintake.
De situatie zoals ie was en is (het is een best lang verhaal maar okay):

Een tijd geleden heb ik gesolliciteerd voor een baan bij een callcenter. Netjes alles geregeld bij het uitzendbureau. Het gesprek daar ging ook dermate goed dat ik ook al meteen een uitnodiging voor de selectiedagen in the pocket had.
2 dagen na het gesprek werd ik gebeld dat de datum en tijdstip van de selectiedag veranderd was. Geen probleem hoor voor mij, dus ben ik netjes op komen dagen op de afgesproken tijd en datum.
Ik kwam dus daar en toen was er niemand :{ Had als tijdstip 13:00 gekregen maar de selectiesessies bleken al om 10:00 s'ochtends te zijn geweest :X Ik heb meteen mijn contactpersoon van het uitzendbureau gebeld en die schrok er ook van. Ze had vergeten mij door te geven dat de tijdstippen veranderd waren :X
Ze zou me dus terugbellen voor nieuwe datums. Ook als die er voorlopig niet zouden zijn. En dat zou ze binnen 2 dagen doen. Na 3 dagen had ik nog steeds niks gehoord dus heb ik haar maar gebeld. Bleek dat ze nog geen datums wist. Weer beloofde ze dat ze binnen toen en een week iets zou laten horen. 25 Juli zou ik op vakantie gaan en daar zou ze rekening mee houden en voor die tijd iets laten weten. WEER hoorde ik dus niks. Pissig als ik was ben ik op vakantie gegaan en heb ik 3 weken niks van haar gehoord.
Pas na mijn vakantie heb ik toch maar even het uitzendbureau teruggebeld om te horen hoe de stand van zaken was. Toen kreeg ik een andere vrouw aan de lijn en die was niet blij met hoe alles gelopen was. Ze nodigde me uit voor een nieuw intakegesprek die ik vandaag had en nu is alles wel goed gegaan. Kreeg meteen papieren mee die ik nodig zou hebben (en die ik van de vorige persoon ook al niet NIET gekregen had! :( ), en vrijdag mag ik eindelijk echt naar de selectiesessies toe *O*
Kijk, ik snap best dat er soms fouten gemaakt kunnen worden...helemaal als je net pas op een werkplek werkt, maar fout op fout op fout vind ik gewoon niet kunnen. Mijn nieuwe contactpersoon was erg blij dat ik toch nog van me heb laten horen tussendoor. Ze had niet gedacht dat ik zoveel geduld zou hebben haha. Maja ik wil de baan erg graag, dus dat geduld kon ik dan wel opbrengen
Ik kan met trots melden dat ik ben aangenomen bij het callcenter O+ *O* Ik ben door de selectiesessies heengekomen, vervolgens mocht ik door naar de trainingsessie, en die ben ik ook doorgekomen :D Ik ben dan ook aangenomen *O* Heb deze week 2 trainingsdagen gehad. En gister en vandaag heb ik er echt gewerkt. Het gaat hartstikke goed en heb het naar mijn zin. Hoop dat dat zo blijft!
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 21:05:22 #260
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_101231415
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 20:20 schreef gifkwal het volgende:
Ik ben niet uitgenodigd voor een gesprek voor wat in mijn ogen echt de perfecte baan voor mij was, die helemaal aansluit bij mijn studie en de scriptie die ik geschreven heb. Van tevoren zei ik tegen vrienden dat als ik hiervoor niet wordt uitgenodigd voor een gesprek, ik mijn schoen zou opeten. Dat moet ik nu dan maar gaan doen :'(

Ik heb al tientallen brieven verstuurd waarvan ik het altijd wel begreep als ik niet werd uitgenodigd omdat de vacature niet 100% aansloot, maar bij deze had ik er zoveel vertrouwen in... Gatver, ik zie het ineens allemaal niet meer zitten. Als ik hiervoor al niet wordt uitgenodigd, waarvoor dan wel? ;(

Nu ga ik echt maar naar flutbaantjes zoeken, want een baan die echt op mijn profiel aansluit lijkt het niet te gaan worden.
Misschien dat de mensen hier je kunnen helpen met je sollicitatiebrief. Doe bv eens een voorbeeld posten van die brief voor die perfecte baan?
pi_101231684
Dat zou ik wel graag doen, maar dan wordt het meteen heel herkenbaar en dat heb ik liever niet. Mag ik hem pmen? als je dat oke vindt, stuur ik het wel pas na het weekend want ik ben nu een paar dagen weg

[ Bericht 31% gewijzigd door gifkwal op 26-08-2011 21:35:58 ]
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 21:36:47 #262
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_101232999
Sure, maar je zou de persoonlijke info ook kunnen verwijderen of vervangen voor iets anders. Hoe meer mensen je kunnen helpen hier des te beter lijkt me? Er zitten hier tenslotte ook mensen die op HR/P&O werken en voor hun werk cv's en brieven moeten selecteren. :)
pi_101326729
Ik heb weken geleden gereageerd op een vacature bij een horecazaak. Nu werd er contact met me opgenomen dat ik een dag mag komen proefdraaien, echter wel onbetaald. Ze verkopen dit heel mooi als "zie het als investering in jezelf".

Hoe kijken jullie aan tegen dit soort onbetaalde proefdagen?
pi_101326933
Ik vind het wel raar. Ik heb ooit met gehandicapten gewerkt. Ik ben toen begonnen als vakantiekracht en mocht toen 2 uurtjes even komen kijken en zelfs daar werd ik voor betaald. Het is wel een hele andere richting maar toch.
pi_101327967
Het is ook wel erg makkelijk voor zo'n bedrijf, gewoon zoveel mogelijk mensen laten proefdraaien tot ze de perfecte kandidaat hebben. Een tijdlang gratis personeel én ze houden er een goede nieuwe werknemer aan over.
  maandag 29 augustus 2011 @ 14:19:35 #266
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_101330011
Lastig...je wil die baan waarschijnlijk wel hebben maar van het bedrijf vind ik het schofterig.
Is het mogelijk om een halve dag proef te draaien? Ik vind 8 uur wel veelgevraagd en na 4 uur weet je ook wel of het wat wordt.
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_101330104
Weet iemand misschien een bedrijf waar ze nog een flierefluiter zoeken?
What falls down must go up
pi_101330902
En het voordeel dat vrouwen hebben: ze kunnen altijd nog heren thuis, in een huiselijke omgeving, ontvangen voor sexy time...I like.
pi_101331517
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 14:23 schreef Goldman_Sucks het volgende:
Alle gemeentehuizen in Nederland:P. Sorry moest er even uit.

Wat zoek je voor werk en waar?
pi_101334827
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 14:48 schreef Goldman_Sucks het volgende:
En het voordeel dat vrouwen hebben: ze kunnen altijd nog heren thuis, in een huiselijke omgeving, ontvangen voor sexy time...I like.
Dat kun jij als man ook gewoon doen, hoor. ;)
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_101335169
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 16:40 schreef pussywillow het volgende:

[..]

Dat kun jij als man ook gewoon doen, hoor. ;)
Nee dat kan niet. De Heere heeft dit verboden.
pi_101336599
Onbetaald proefdraaien :') . Wat een stelletje droeftoeters. Dat ga je toch serieus niet doen _O- ?
  maandag 29 augustus 2011 @ 17:34:28 #273
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_101337023
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 14:23 schreef Goldman_Sucks het volgende:
Ik ben 3 jaar ambtenaar geweest bij een overheidsinstelling en ik kan je zeggen dat ik in die 3 jaar geen enkele druk heb ervaren wat betreft deadlines of werkzaamheden die per sé af moesten. Zo'n baan zou ik best weer willen nu.
pi_101337537
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 17:34 schreef goofy_goober het volgende:

[..]

Ik ben 3 jaar ambtenaar geweest bij een overheidsinstelling en ik kan je zeggen dat ik in die 3 jaar geen enkele druk heb ervaren wat betreft deadlines of werkzaamheden die per sé af moesten. Zo'n baan zou ik best weer willen nu.
Is dat niet meestal het geval?
pi_101339559
quote:
5s.gif Op maandag 29 augustus 2011 12:31 schreef Balisto het volgende:
Ik heb weken geleden gereageerd op een vacature bij een horecazaak. Nu werd er contact met me opgenomen dat ik een dag mag komen proefdraaien, echter wel onbetaald. Ze verkopen dit heel mooi als "zie het als investering in jezelf".

Hoe kijken jullie aan tegen dit soort onbetaalde proefdagen?
Ik heb ook wel eens proef gedraaid. Zou idd om een hele dag gaan maar uiteindelijk bleef het bij een aantal uur.

Als je toch thuis zit dan zou ik dat zeker doen. Wat heb je te verliezen behalve die ene dag? Je hoeft er geen vrij voor te nemen. Daarbij weet je meteen hoe het er aan toe gaat daar en je kan meteen in de praktijk laten zien wat je waard bent.

En als je een beetje een sociaal persoon bent en makkelijk met mensen omgaat heb je best kans dat je collega's voor 1 dag hun voorkeur gaan uitspreken richting de baas over jou. Kan natuurlijk ook andersom werken. ;)
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')