Dat ervaring gedeelte ervaar ik nu ook. Zoek nu ook vaak naar posities met Junior er in en op MBO niveau (terwijl mijn HBO over maand klaar is). Concessies en later gebruik maken van die ervaring voor een betere baan.quote:
Hier precies hetzelfde verhaal, een vacature waar ik - al zeg ik het zelf - echt geknipt voor ben kreeg 200 reacties, nu moet ik ook afwachten of ik doorga naar de gesprekkenronde... Zo frustrerend dat je vaak zelfs bij banen die je op het lijf geschreven zijn al geen kans maakt omdat er zoveel mensen reageren.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 00:07 schreef pussywillow het volgende:
Ik heb ook weer eens gesolliciteerd op een baan die me echt leuk lijkt. Maar ja, in het mailtje dat ik vervolgens kreeg stond dat er meer dan 200 reacties waren. Hallo zegAls ik door de eerste selectie zou komen zou ik voor vrijdag iets horen, maar daar ga ik maar niet vanuit
Ik word er soms wel eens een beetje moedeloos van, bij 9 van de 10 vacatures die me echt aanspreken wordt om ervaring gevraagd (soms staat er zelfs letterlijk dat je niet hoeft te reageren als je geen ervaring hebt... ach ja, wel zo eerlijk) en bij die ene waarbij het geen vereiste is zijn er meteen 800 anderen die de baan ook willen, en dan is er altijd wel iemand die leuker/spontaner/mooier/geschikter is.
"Zoek dan wat anders!", zou je zeggen, maar ja. Ik zou eigenlijk niet weten wat voor werk ik zou kunnen doen dat niets met mijn opleiding te maken heeft. Ik zag laatst wel iets over traineeships in de IT, met (ongetwijfeld fictieve) plaatjes erbij van mensen die het ook gedaan hebben, maar dan word je dus opgeleid tot consultant (teh horror) of programmeur (teh horror^2). Zoiets zie ik mezelf gewoon niet doen. Je wil toch ook werk doen dat je echt leuk vindt, en niet alleen maar één of ander suf kantoorbaantje in de IT "omdat je nu eenmaal moet werken"?
Ik ben nu gelukkig niet werkloos, ik ben al sinds december vorig jaar postbodequote:Op donderdag 25 augustus 2011 07:39 schreef Cyan het volgende:
[..]
Dat ligt er natuurlijk aan ... Als jij nu werkloos bent dan zou ik iedere baan aannemen die ik kon krijgen omdat je beter vanuit een werkende situatie verder kan zoeken naar die ideale baan.
Daarbij wil je natuurlijk geen enorm gat op je CV in je werkervaring.
Mja, dat doe ik natuurlijk ook, maar dan krijg je weer te horen dat je "overgekwalificeerd" bentquote:Op donderdag 25 augustus 2011 09:06 schreef brtausi het volgende:
[..]
Dat ervaring gedeelte ervaar ik nu ook. Zoek nu ook vaak naar posities met Junior er in en op MBO niveau (terwijl mijn HBO over maand klaar is). Concessies en later gebruik maken van die ervaring voor een betere baan.
Irritant is dat he. Ze vragen overal ervaring maar hoe kunnen starters nou ervaring op doen als ze daarop worden afgewezen. Je moet tegenwoordig alles kunnen en hebben voor zo min mogelijk salarisquote:Op donderdag 25 augustus 2011 09:48 schreef gifkwal het volgende:
[..]
Hier precies hetzelfde verhaal, een vacature waar ik - al zeg ik het zelf - echt geknipt voor ben kreeg 200 reacties, nu moet ik ook afwachten of ik doorga naar de gesprekkenronde... Zo frustrerend dat je vaak zelfs bij banen die je op het lijf geschreven zijn al geen kans maakt omdat er zoveel mensen reageren.
Gelukkig heb ik op dit moment tijdelijk werk en is de druk niet zo super hoog, maar ik denk er ook aan om maar iets anders te gaan zoeken dan dat waarvoor ik gestudeerd heb en waar mijn interesses echt liggen. Met dit tempo zit ik anders over 5 jaar nog steeds CVs rond te sturen.
Maar een LOI opleiding is toch best duur? Je moet het zelf weten hoor maar als je in de richting waarin jij wil studeren en werken deeltijd kan studeren zou ik dat doen. Dan ga 1 avond naar school en kan je erbij werken. Je moet het uiteindelijk zelf weten hoor maar ik heb gewoon niet zulke goede verhalen gehoord over LOI.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 21:10 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Ik kan ondertussen bijna niet meer rondkomen van mijn schoonmaakbaan. Zit nu te denken aan een uitkering en dan een LOI opleiding volgen tijdens het solliciteren.
Maar een echte baan zou wel ergggggg welkom zijn
Ik heb al een mbo + hbo opleiding. Gaat meer om vulling op mijn CV en om ergens mee bezig te zijn. Ga inderdaad geen complete hbo opleiding meer doen, da's zonde van het geld inderdaad. Je krijgt er toch geen baan mee.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 21:44 schreef marjo90 het volgende:
[..]
Maar een LOI opleiding is toch best duur? Je moet het zelf weten hoor maar als je in de richting waarin jij wil studeren en werken deeltijd kan studeren zou ik dat doen. Dan ga 1 avond naar school en kan je erbij werken. Je moet het uiteindelijk zelf weten hoor maar ik heb gewoon niet zulke goede verhalen gehoord over LOI.
hahaha nee dan kan ik me goed voorstellen dat je niet weer een HBO opleiding wil doen. In welke richting zoek je eigenlijk werk?quote:Op donderdag 25 augustus 2011 21:59 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Ik heb al een mbo + hbo opleiding. Gaat meer om vulling op mijn CV en om ergens mee bezig te zijn. Ga inderdaad geen complete hbo opleiding meer doen, da's zonde van het geld inderdaad. Je krijgt er toch geen baan mee.
Een MBO en een HBO opleiding afgerond hebben en dan moeten schoonmaken. Dat is best wel zuur. Welke richting was dat als ik vragen mag?quote:Op donderdag 25 augustus 2011 21:10 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Ik kan ondertussen bijna niet meer rondkomen van mijn schoonmaakbaan. Zit nu te denken aan een uitkering en dan een LOI opleiding volgen tijdens het solliciteren.
Maar een echte baan zou wel ergggggg welkom zijn
Facility Management. En inderdaad best wel zuur. In december ben ik maar gaan poetsen, want thuiszitten is ook niks. Maar was nooit de bedoeling dat dit voor langer dan 2-4 maand was. Nu dus al 9 maand verder. En ik zie geen oplossing meer voor mijn situatie, erg frustrerend.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 22:52 schreef Devv het volgende:
[..]
Een MBO en een HBO opleiding afgerond hebben en dan moeten schoonmaken. Dat is best wel zuur. Welke richting was dat als ik vragen mag?
Voor mijn gevoel moet je met een opleiding als Facility Management toch wel ergens aan de slag kunnen. Het is weliswaar een heel brede opleiding maar dat hoeft niet per se een belemmering te zijn. Waren er geen mogelijkheden bij je stageplaatsen? Daar kennen ze je immers al.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 08:36 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Facility Management. En inderdaad best wel zuur. In december ben ik maar gaan poetsen, want thuiszitten is ook niks. Maar was nooit de bedoeling dat dit voor langer dan 2-4 maand was. Nu dus al 9 maand verder. En ik zie geen oplossing meer voor mijn situatie, erg frustrerend.
Die gingen reorganiseren op het moment dat ik daar was, tig mensen de deur uit. Probleem is denk ik dat overal bezuinigd wordt en ze dus niemand aannnemen zonder ervaring (stage ervaring telt niet). Wonen in regio twente helpt ook niet.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 09:04 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel moet je met een opleiding als Facility Management toch wel ergens aan de slag kunnen. Het is weliswaar een heel brede opleiding maar dat hoeft niet per se een belemmering te zijn. Waren er geen mogelijkheden bij je stageplaatsen? Daar kennen ze je immers al.
Ai, dat is wel zuur natuurlijk. Daardoor is de ingang daar versperd.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 09:10 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Die gingen reorganiseren op het moment dat ik daar was, tig mensen de deur uit. Probleem is denk ik dat overal bezuinigd wordt en ze dus niemand aannnemen zonder ervaring (stage ervaring telt niet). Wonen in regio twente helpt ook niet.
Yep, als je regelmatig voor uitzendbureaus als Asa en Timing hebt gewerkt kom je dat soort mensen vaak tegen. HBO'ers en WO'ers die gedwongen zijn om schoonmaakwerk en andere stomme klusjes te doen. Het heeft iets tragisch.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 22:52 schreef Devv het volgende:
[..]
Een MBO en een HBO opleiding afgerond hebben en dan moeten schoonmaken. Dat is best wel zuur.
Slaat toch nergens op?quote:Functie eisen:
• Ervaring (min 3 jaar) in liefst financiele functie in internationale organisatie
+ ....nog andere eisen....
Dat er tijden waren dat je zo werd ontvangenquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 14:50 schreef PaarsBeestje het volgende:
Nou ja, de werkgever kan de medewerkers blijkbaar vinden en kan ze daarnaast nog eens als junior betalen ook. Ideaal toch? (voor de werkgever dan).
Dat het momenteel voor starters niet makkelijk is, spreekt voor zich. Aan de andere kant is dit natuurlijk wel een aardige wake-up call dat je na je hbo niet gelijk met vlaggen, gebak, een chique auto en mobieltje ontvangen wordt bij je nieuwe werkgever en dat men hier en daar de eisen als beginner toch maar een beetje bij moet gaan stellen.
Tot aan extra bonussen wanneer het contract daadwerkelijk getekend werd aan toe een aantal jaren terug. Maar het zijn golfbewegingen, dit is een beetje zoals het in de jaren 80 ook was, dus het wordt wel weer beter, maar hebben de mensen in dit topic niets aan. Die moeten gewoon een keer geluk hebben dat ze in positieve zin opvallen (of per ongeluk tegen iemand aanlopen die als kruiwagen kan fungeren). Zo ben ik ook aan mijn huidige baan gekomen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 15:11 schreef brtausi het volgende:
[..]
Dat er tijden waren dat je zo werd ontvangen
Ik snap dan wel waarom jij geen vacatures vindt. Thuiswerk misschien iets voor je?quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 15:21 schreef Janena het volgende:
Ik vind op dit moment geen enkele geschikte vacature en zoek in een straal van 50 cm.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |